abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2022 @ 23:50:56 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204367843
Colin ook weer bijna helemaal de oude. Zijn eetlust is ook weer terug, wordt feest met de luiers morgen :7 .
Resistance is futile.
pi_204368429
Zo dan Donna, dat zijn er flink veel :o

Fijn dat het beter gaat met Colin Seven!

Otis was vannacht bijna uit ons bed gevallen :') :@ Hij bleef gelukkig nog even hangen op de brede rand die om 't bed heen zit :D
pi_204376413
Ik ben nooit echt actief aangehaakt (hoewel wel vrijwel alles gelezen) maar ik mag uit de OP, mijn dreumes is sinds een paar weken een peuter! En we hebben er een baby bij, dus ik hoor geloof ik in 2 verschillende topics maar niet deze :P Ik blijf daar lekker meelezen en zie jullie daar vast weer. Het blijft leuk om te lezen hoe het met kindjes gaat die qua leeftijd gelijk opgaan!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_204380336
Gefeliciteerd @LastRequest

Oeps @Aure . Poffertje is er echt eens uit gevallen. En denk dat ze minstens evenveel last had van hoe lomp ik haar terug in bed hees met mijn slaapdronken hoofd.

Ik ben Poffertje soms even helemaal zat. Bij elke keer dat ze melk mag bijt ze me bij het loslaten. Ze ziet het als een spelletje geloof ik.
Zelfs als ze bijna slaapt, bijt ze terwijl ze wegrolt om te gaan slapen. Ze bijt ook als ik mijn aandacht bij haar houd en bijvoorbeeld een liedje zing. Ze bijt ook gelijk bij het wakker worden 's morgens.
Als ze geen melk meer mag dan gaat ze compleet door het lint. 8)7

Heb haar nou maar op mijn rug in de draagzak voor de dutjes. Anders weet ik het ook niet meer. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 9 april 2022 @ 10:26:20 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204380757
Hopelijk is dit een korte fase PKM!
Resistance is futile.
pi_204392604

Eindelijk worden ze een beetje vriendjes!
pi_204397132
Mijn dreumes wil niet meer dat we zijn tanden poetsen. Hoe lossen jullie dat op?
pi_204398613
NJ O+

Nou PKM, ik zou denk ik de drinkmomenten reduceren tot het hoognodige en duidelijk aangeven dat ze je pijn doet.

Sunshine, mijn dreumes wil dat bijna nooit, maar voor mij is niet doen geen optie. Dus ja soms helpt een liedje zingen, soms om eerst de knuffel te poetsen, soms werkt er niets en dan is het de houdgreep en ben ik blij als ik alle tanden even geraakt heb. }:|

Lastrequest nog gefeliciteerd met je peuter en baby! :D

Jeetje wij waren afgelopen week allemaal gegrepen door de griep, en wat voor 1. :X
Tegelijk met mijn vriend, zo ziek dat we niets meer konden. Wat is dat niet te doen met kinderen die op dat moment nog fit zijn.
Dachten we donderdag bij te kunnen komen, was kleuter ziek en werd ik na 3 uurtjes gebeld dat dreumes ook weer koorts had en ik haar moest halen. Pff..kleuter was vandaag ook weer ziek en wij nog restklachten. Hoop dat het snel lente/zomer wordt en we niet meer ziek zijn. Dit was 5x heftiger dan corona. :N

En dreumes gerelateerd. Kleuter was ziek en knuffelde extra veel. Dreumes roept wel 20x per dag heel serieus en bozig: 'MIJN mama!' }:|
Inclusief drammen en kleuter proberen weg te duwen, slaan, knijpen.

Positieve noot: bij ieder vliegtuig dat we horen schreeuwt ze 'mama'! (Ik schrik, denk dat er iets is en hoor dan pas het geluid) en wijst naar de lucht. 'vliegtuig'. O+
pi_204401474
Haha @Nolita :) Delen is ook niet leuk!

Als ze bij het slapen gaat bijt dan krijgt ze haar speen om op te kauwen. Bij de tussendoor voedingen doet ze het bijna niet meer.
Ik probeer er niet meer aandacht aan te geven dan "auw" want daar werd het alleen maar erger van. Zij vindt het vooral een grappig spelletje. }:|

Wel leuk, de hele dag door als ik iets vast heb, wijst zij aan waar het heen moet. :D
  maandag 11 april 2022 @ 13:20:06 #110
208890 June.
Seriously?
pi_204403508
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dreumes wil niet meer dat we zijn tanden poetsen. Hoe lossen jullie dat op?
Hier hetzelfde als Nolita, soms gaat het zonder problemen maar soms ook gewoon houdgreep. Het helpt ook als ik het niet aankondig als in "kom we gaan tandenpoetsen" , dan kan hij ook geen nee zeggen ;)

We hebben nu een andere tandenborstel, gekregen van de tandarts en daar staan apen op. Samen met de apen wil hij wel poetsen. Ach ja..

Oh wacht, dit is het dreumestopic :D Haha, maar toen draak nog een dreumes was het ongeveer hetzelfde. Los van de apen want dat snapte hij toen nog niet echt.
Shine bright like a diamond.
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 13:39:40 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204403712
He bah wat naar al die zieke kindjes -O- Aapie doet ook mee aan de ziekenboeg, superhoge koorts (boven de 40) en alleen maar hangen en piepen. Vandaag is hij wel weer wat vrolijker gelukkig.

@Seven hoe is het met Colin's piemeltje? Klinkt echt naar zo'n ontsteking :X

Wij leren Aapie nu om zelf te eten met vork en lepel en dat gaat al best goed. Zo schattig als hij zelf iets aanprikt en dan in zijn mond stopt O+ Met het lepeltje is nog wat lastiger, veel gaat ernaast. De laatste dagen heeft hij maar weinig gegeten voor zijn doen, en alles maar weer gevoerd. Veel te zwak om zelf iets te doen ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 11 april 2022 @ 15:13:40 #112
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204404492
Vooral laten huilen, ze doen dan vanzelf hun mond open zodat je er goed bij kan met de tandenborstel. 8-)
Protège moi de mes désirs.
pi_204417772
Nou, wat arvensis zegt inderdaad. Ik laat het mijn vriend doen want hij krijgt het beter voor elkaar dan ik, maar als ze huilt gaat haar mond tenminste open :D .

Dreumes is hier de laatste tijd super lief, erg knuffelig O+. Dit zijn van die fases die wel wat langer mogen duren.
  dinsdag 12 april 2022 @ 21:49:52 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204418351
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:39 schreef MaJo het volgende:
He bah wat naar al die zieke kindjes -O- Aapie doet ook mee aan de ziekenboeg, superhoge koorts (boven de 40) en alleen maar hangen en piepen. Vandaag is hij wel weer wat vrolijker gelukkig.

@:Seven hoe is het met Colin's piemeltje? Klinkt echt naar zo'n ontsteking :X

Wij leren Aapie nu om zelf te eten met vork en lepel en dat gaat al best goed. Zo schattig als hij zelf iets aanprikt en dan in zijn mond stopt O+ Met het lepeltje is nog wat lastiger, veel gaat ernaast. De laatste dagen heeft hij maar weinig gegeten voor zijn doen, en alles maar weer gevoerd. Veel te zwak om zelf iets te doen ;(
Gaat goed hier. Antibioticakuur zit erop en hij en z'n piemel zijn weer helemaal zichzelf.

Beterschap en wat knap van Aapie! Misschien hier ook maar eens wat plastic bestek aanschaffen :+.
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 23:09:31 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204419746
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
Gaat goed hier. Antibioticakuur zit erop en hij en z'n piemel zijn weer helemaal zichzelf.

Beterschap en wat knap van Aapie! Misschien hier ook maar eens wat plastic bestek aanschaffen :+.
Fijn dat piemel en kind weet helemaal de oude zijn :+

Wij gebruiken deels plastic bestek maar gewone (gebaks)vorkjes. Die plastic vorken werken voor geen meter :N en dat gaat prima!

Ik heb geen idee wat er met Aapie aan de hand is. Vanochtend was de koorts weg en hij was de hele dag vrolijk en druk aan het spelen. Iets te druk af en toe. Voordat hij naar bed ging vond ik hem wat warm aanvoelen en ja hoor, weer 39,5 koorts :X nu ligt hij steeds te hoesten in zijn bedje. Ik ben benieuwd wat de nacht ons gaat brengen!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 12 april 2022 @ 23:15:16 #116
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204419810
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:20 schreef Smart_ass het volgende:
Dreumes is hier de laatste tijd super lief, erg knuffelig O+. Dit zijn van die fases die wel wat langer mogen duren.
O+

J wordt sinds kort ook steeds knuffeliger (EINDELIJK! *; ). Zo is hij nog nooit geweest. Hij wilt altijd meteen weg, meteen bewegen, meteen wat anders doen, stilzitten is tot nu toe altijd een no-no geweest. Nu komt hij op mij hangen als we wat tv kijken (al beweegt ie wel constant). Maar dan vandaag! O+ Werd hij hard huilend wakker van zijn dutje en ik nam hem bij me in de schommel stoel. Lagen we daar heerlijk tien minuten te knuffelen, zijn lichaam helemaal tegen mij aan gedrukt...... O+ Tot hij er toch echt klaar mee was en zo van mijn schoot afgleed en de kamer uitliep! _O- :D

Verder alles toppie hier! Zijn karakter wordt steeds leuker en gezelliger! En hij spreekt echt al belachelijk veel woordjes voor zijn leeftijd, we zitten al aan minstens 20 correct gesproken woordjes! :o Hij kan sinds kort zelfs al "soort van" zijn eigen naam zeggen. :o Hij zegt Jua. O+ Wijst naar zijn eigen foto's, Jua. Wijst naar zichzelf, Jua. Wijst naar zijn vork, Jua. Hij verrast me elke week weer met wat nieuws de laatste tijd!

En hij is helemaal gek op voertuigen. Zijn nieuwste rage is vliegtuigen met een eigen verzonnen woord, adabu. Zijn we buiten aan het wandelen en ziet hij er een? Dan hoort de hele buurt het. Vingertje omhoog al wijsend en hardop ADABU! ADABU! ADABU! roepen! :D

@MaJo Geen kans op Covid toevallig? Ik heb J nooit getest, maar wij waren beiden positief twee weken geleden. Dus ik nam aan dat J ook Covid had toen hij symptomen kreeg. Hij at ook een paar dagen veel minder en had ook van het ene op het andere moment niets en dan ineens hoge koorts!
  Moderator donderdag 14 april 2022 @ 18:20:56 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204435135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:15 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
O+

J wordt sinds kort ook steeds knuffeliger (EINDELIJK! *; ). Zo is hij nog nooit geweest. Hij wilt altijd meteen weg, meteen bewegen, meteen wat anders doen, stilzitten is tot nu toe altijd een no-no geweest. Nu komt hij op mij hangen als we wat tv kijken (al beweegt ie wel constant). Maar dan vandaag! O+ Werd hij hard huilend wakker van zijn dutje en ik nam hem bij me in de schommel stoel. Lagen we daar heerlijk tien minuten te knuffelen, zijn lichaam helemaal tegen mij aan gedrukt...... O+ Tot hij er toch echt klaar mee was en zo van mijn schoot afgleed en de kamer uitliep! _O- :D

Verder alles toppie hier! Zijn karakter wordt steeds leuker en gezelliger! En hij spreekt echt al belachelijk veel woordjes voor zijn leeftijd, we zitten al aan minstens 20 correct gesproken woordjes! :o Hij kan sinds kort zelfs al "soort van" zijn eigen naam zeggen. :o Hij zegt Jua. O+ Wijst naar zijn eigen foto's, Jua. Wijst naar zichzelf, Jua. Wijst naar zijn vork, Jua. Hij verrast me elke week weer met wat nieuws de laatste tijd!

En hij is helemaal gek op voertuigen. Zijn nieuwste rage is vliegtuigen met een eigen verzonnen woord, adabu. Zijn we buiten aan het wandelen en ziet hij er een? Dan hoort de hele buurt het. Vingertje omhoog al wijsend en hardop ADABU! ADABU! ADABU! roepen! :D

@:MaJo Geen kans op Covid toevallig? Ik heb J nooit getest, maar wij waren beiden positief twee weken geleden. Dus ik nam aan dat J ook Covid had toen hij symptomen kreeg. Hij at ook een paar dagen veel minder en had ook van het ene op het andere moment niets en dan ineens hoge koorts!
Leuk hè al die woordjes? Haha adabu, hoe verzint hij het? O+

Covid zou best kunnen, al hebben man en ik nergens last van. Vandaag is de koorts gezakt naar verhoging dus ik hoop dat het weer de goede kant op gaat.

Hij is wel heerlijk aan het spelen de laatste dagen. Ik heb zijn Bing blokken weer tevoorschijn gehaald en het is echt mooi om te zien hoe hij daarmee speelt, ik vind hem zo slim O+

Sinds gisteren kan hij ook voetballen, hij rent de hele tijd achter de bal aan en schopt hem dan weg :o
pi_204463842
Dit weer... Dit is toch heerlijk!
Even dreumesfotospam. O+

zondag 17 april 2022 @ 20:20:53 #119
318361 Bienelientjee
pi_204469188
ZON! O+ Ik ook ff spammen met wat Paas foto's! O+ Zijn eerste officiele Paas ei jacht bij de schoonouders!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204469546
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 20:20 schreef Bienelientjee het volgende:
ZON! O+ Ik ook ff spammen met wat Paas foto's! O+ Zijn eerste officiele Paas ei jacht bij de schoonouders!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cute O+
pi_204469551
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 14:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Dit weer... Dit is toch heerlijk!
Even dreumesfotospam. O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik word altijd instant blij als ik haar lach zie O+ Heerlijk!
  zondag 17 april 2022 @ 21:38:32 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_204470140
disclaimer
pi_204470602
Kijk 'm gaan O+
pi_204474079
Heerlijk die kindjes van jullie. O+

Mijne heeft de griep. Vannacht om 1 uur sliep ik nog steeds niet omdat ze elke vijf minuten wou drinken. }:|
En nou slaapt zij natuurlijk drie uur en ik niks want ik sta stijf van de c_/ .

Vanochtend hebben we paaseieren zoeken gedaan. Toen ze er twee had vond ze het wel gezegend en zat ze lekker te eten. :D
pi_204474447
Jaaa dat paaseieren zoeken met die dreumesen is echt het einde hé. Zo leuk. Heb er niet eens een foto van gemaakt.
En los lopen bij sq jaa!
Vandaag in de indoorhal zo'n trap ontdekt dat dat lukt, hij kon er op klimmen.
pi_204476856
Heerlijk die foto's weer NJ. Die lach, met dat tongetje ook! :P

Bien, leuke foto's ook!

Go goud! *O*

Dreumessen zijn echt zo leuk. De mijne liep druk door te tuin terwijl ze: 'zoeke' 'zoeke' 'zoeke' zei. O+
Verder heeft ze de niet weten wat ze wil fase bereikt. Wel/niet/wel/niet etc in de schommel, de jurk, de schoenen, eten...
Ze roept me vaak met 'mama-tje'. O+
pi_204477507
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik word altijd instant blij als ik haar lach zie O+ Heerlijk!
Net zo'n brede lach als die bal op de achtergrond van de schilderfoto :9
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:29 schreef Nolita het volgende:
Heerlijk die foto's weer NJ. Die lach, met dat tongetje ook! :P

Bien, leuke foto's ook!

Go goud! *O*

Dreumessen zijn echt zo leuk. De mijne liep druk door te tuin terwijl ze: 'zoeke' 'zoeke' 'zoeke' zei. O+
Verder heeft ze de niet weten wat ze wil fase bereikt. Wel/niet/wel/niet etc in de schommel, de jurk, de schoenen, eten...
Ze roept me vaak met 'mama-tje'. O+
Ze probeert deze na te doen! :9 Op de opvang proberen ze de tong af te leren, meer binnenboord te houden, ik hoop stiekem dat ze 'm bij de lach nog wel binnensmonds gebruikt. :D

Is mama zo klein? :+
  maandag 18 april 2022 @ 21:22:58 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204477510
quote:
80s.gif Op zondag 17 april 2022 21:38 schreef SQ het volgende:
Kijk 'm gaan O+ *O*
Resistance is futile.
pi_204477547
Echt.. Wat een sons of a bitches zijn die doorkomende hoektanden. A heeft tot nu toe weinig last gehad van doorkomende tanden, maar bij deze is het wel extreem hoor. Wakker snachts, koorts, naar wangetjes en oortjes graaien, niet veel willen eten, rode billen, heul veel kwijlen... Ze beginnen nu aardig door te komen gelukkig.
pi_204480149
Poffertje heeft haar ogen heel erg ontstoken. Heb zo'n medelijden met haar.

Ik ben wel blij dat ik vandaag bij haar ben gebleven en mijn man mee met schoolreisje van kleuter. Voor mijn idee gaat er nogal eens wat ten koste van Poffertje. Nou kan ik tenminste echt lekker voor haar zorgen. O+

[ Bericht 10% gewijzigd door PKM op 19-04-2022 20:02:12 ]
pi_204483290
Wat naar Sun en PKM! Hopelijk voelen ze zich snel weer de oude!
pi_204483456
Hier wordt de buurt goed in de gaten gehouden :D .
SPOILER
pi_204485178
Samen met het maatje. O+
  woensdag 20 april 2022 @ 10:59:45 #134
318361 Bienelientjee
pi_204489079
Beterschap voor alle kindjes die zich niet lekker voelen!

J begint eindelijk wat vaker een nachtje door te slapen, alhoewel hij dan wel klaarwakker is om 6 uur...! :D Wedden dat we binnenkort dus weer een tand ofzo krijgen en weer rampen nachten krijgen haha! Fokwet en alles.

En als meneer even zijn zin niet krijgt tegenwoordig. Huilen met dikke tranen en zo'n zielig gezicht waar je dan geen nee tegen wil zeggen! Mag er eigenlijk niet om lachen, maar het is ook wel erg cute om te zien! :D

En ff klagen over mezelf:
SPOILER
pi_204490096
Zo leuk om jullie kindjes te zien groeien O+

Deze is voor het eerst naar de Efteling geweest. Heeft echt haar ogen uitgekeken. O+ Wilde ook niet slapen, ze sliep pas in de rij van de Droomvlucht. :+
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 13:52:15 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204490405
Ik word altijd zo blij van alle foto's van jullie kindjes O+ Hier ook weer eens een update. Ik haalde Aapie vrijdag van de opvang op en wat ik daar aantrof, ik heb me echt kapot gelachen _O-

Van zijn mat hadden ze een staartje gemaakt :D _O_ :')

Verder was Pasen ruk. Aapie was beter maar nu had ik het zwaar te pakken, en dat met dit mooie weer. Ik ben alleen even de tuin in geweest met Aapie en heb hem met water laten spelen. Dat beviel wel heel goed O+

Moderator woensdag 20 april 2022 @ 13:53:55 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204490424
Vraagje: met dit weer vind ik het lastig om te bepalen welke slaapzak ik aan moet doen bij Aapie. Omdat de nachten nog vrij koud zijn doe ik nog steeds zijn winterslaapzak met mouwen aan maar ik zit eraan te denken die er binnenkort af te halen. Wat zijn überhaupt stelregels hiervoor?
pi_204490590
Wat is Zielie al groot zeg! O+ Welke schoenmaat draagt ze, @arvensis ?

Dat staartje bij Aapie :') :D .

Ik zorg meestal dat de slaakamertemperatuur rond de 18 graden is dus Bubbles ligt het hele jaar door in dezelfde soort slaapzakken met korte mouwen :P.
  woensdag 20 april 2022 @ 14:21:39 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204490627
Overdag ligt spruit nu in z'n shirt met een pyjama zonder mouwen. 's nachts hebben we drie opties:

Romper, pyjama, dunnere slaapzak zonder mouwen
Romper en een dikke slaapzak zonder mogen
Romper en een medium slaapzak met mouwen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204490669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:53 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: met dit weer vind ik het lastig om te bepalen welke slaapzak ik aan moet doen bij Aapie. Omdat de nachten nog vrij koud zijn doe ik nog steeds zijn winterslaapzak met mouwen aan maar ik zit eraan te denken die er binnenkort af te halen. Wat zijn überhaupt stelregels hiervoor?
Slaapt ie goed? Voelt ie niet heel warm of koud aan? Dan zal het wel prima zijn! Wij doen op dit moment meestal warme slaapzak met alleen een romper of dunnere slaapzak met een pyjama.
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 14:31:01 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204490678
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 14:21 schreef Tink89 het volgende:
Overdag ligt spruit nu in z'n shirt met een pyjama zonder mouwen. 's nachts hebben we drie opties:

Romper, pyjama, dunnere slaapzak zonder mouwen
Romper en een dikke slaapzak zonder mogen
Romper en een medium slaapzak met mouwen.
Oh ja, goede toevoeging: overdag in een medium slaapzak zonder mouwen.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 14:28 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Slaapt ie goed? Voelt ie niet heel warm of koud aan? Dan zal het wel prima zijn! Wij doen op dit moment meestal warme slaapzak met alleen een romper of dunnere slaapzak met een pyjama.
Ook een goeie toevoeging: in die warme slaapzak heeft hij alleen een romper en een shirtje aan.

Hij voelt niet heel warm aan, eerder een beetje koud op z'n koppie. Maar verder gewoon lekker slaapwarm :)

Hij slaapt goed en diep maar wordt wel 2/3x in de nacht wakker voor een flesje. Vannacht toevallig voor het eerst in tijden maar 1x.
  Moderator/colorchick woensdag 20 april 2022 @ 15:34:32 #142
382129 crew  Donna
pi_204490988
Het koelt bij ons boven al niet meer af. Maar ze ligt nu nog in een winterslaapzak zonder mouwen (en zonder pyjamabroek) en ik heb nog een tussenzak liggen zonder mouwen en dan straks de zomerzak zonder mouwen.
Ik doe het een beetje op gevoel altijd.

Slaapzakken met mouwen vind ik de grootste horror die er is. De kinderen ook, die lagen als zielige zeesterren breeduit in bed, in onmacht. :X
  Moderator/colorchick woensdag 20 april 2022 @ 15:35:46 #143
382129 crew  Donna
pi_204490991
2/3x in de nacht nog een flesje? Mennnnn, wat zal jij moe zijn. :O
pi_204491061
Ik vind slaapzakken met mouwen iets heel beklemmends hebben ofzo. Wij hebben er ook geen, dan maar een dikkere pyjama. Hoewel dat dus eigenlijk ook niet hoeft aangezien we proberen haar slaapkamer altijd een beetje dezelfde temperatuur te houden. Maar ik vond dat wel uitvogelen hoor, vooral in het begin. Had ook altijd de angst dat ik haar te warm zou aankleden en dat ze oververhit zou raken :@ :'( .
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 16:09:17 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204491221
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:34 schreef Donna het volgende:
Het koelt bij ons boven al niet meer af. Maar ze ligt nu nog in een winterslaapzak zonder mouwen (en zonder pyjamabroek) en ik heb nog een tussenzak liggen zonder mouwen en dan straks de zomerzak zonder mouwen.
Ik doe het een beetje op gevoel altijd.

Slaapzakken met mouwen vind ik de grootste horror die er is. De kinderen ook, die lagen als zielige zeesterren breeduit in bed, in onmacht. :X
Ons huis is slecht geïsoleerd dus vieze warme zomers maar met koude nachten koelt het wel lekker af. Dat is dan weer een voordeel :D Ik denk dat ik binnenkort de mouwen er eens af ga halen als het iets warmer wordt 's nachts :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:35 schreef Donna het volgende:
2/3x in de nacht nog een flesje? Mennnnn, wat zal jij moe zijn. :O
Haha dat valt reuze mee hoor!
- Haal Aapie uit bed en leg hem naast man
- Loop de trap af
- Koelkast open, melk eruit
- Melk in flesje en 30 seconden in de magnetron
- Flesje in Aapie
- Paar minuten later Aapie weer naar bed

Prima te doen :D Hooguit 10 minuten werk. Alleen nu ik ziek ben val ik niet zo makkelijk in slaap, dat is wel killing :X

quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind slaapzakken met mouwen iets heel beklemmends hebben ofzo. Wij hebben er ook geen, dan maar een dikkere pyjama. Hoewel dat dus eigenlijk ook niet hoeft aangezien we proberen haar slaapkamer altijd een beetje dezelfde temperatuur te houden. Maar ik vond dat wel uitvogelen hoor, vooral in het begin. Had ook altijd de angst dat ik haar te warm zou aankleden en dat ze oververhit zou raken :@ :'( .
Ik snap je wel met die mouwen maar Aapie vindt het volgens mij heerlijk O+ Als het wat warmer wordt haal ik ze er wel weer af, lijkt mij zelf ook prettiger. Toen Aapie jonger was hielden we het 's nachts ook op 18 graden maar met de huidige energieprijzen en ons slecht geïsoleerde huis kan dat er niet meer vanaf _O-
pi_204491255
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 14:16 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is Zielie al groot zeg! O+ Welke schoenmaat draagt ze, @:arvensis ?

Dat staartje bij Aapie :') :D .

Ik zorg meestal dat de slaakamertemperatuur rond de 18 graden is dus Bubbles ligt het hele jaar door in dezelfde soort slaapzakken met korte mouwen :P.
Maat 21 :P

Jezus jongens, Zielie is zo lomp. Alles wat ze vasthoudt moét kapot en gáát ook kapot. }:| :'(
  Moderator/colorchick woensdag 20 april 2022 @ 16:23:27 #147
382129 crew  Donna
pi_204491392
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:09 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ons huis is slecht geïsoleerd dus vieze warme zomers maar met koude nachten koelt het wel lekker af. Dat is dan weer een voordeel :D Ik denk dat ik binnenkort de mouwen er eens af ga halen als het iets warmer wordt 's nachts :)
[..]
Haha dat valt reuze mee hoor!
- Haal Aapie uit bed en leg hem naast man
- Loop de trap af
- Koelkast open, melk eruit
- Melk in flesje en 30 seconden in de magnetron
- Flesje in Aapie
- Paar minuten later Aapie weer naar bed

Prima te doen :D Hooguit 10 minuten werk. Alleen nu ik ziek ben val ik niet zo makkelijk in slaap, dat is wel killing :X
[..]
Ik snap je wel met die mouwen maar Aapie vindt het volgens mij heerlijk O+ Als het wat warmer wordt haal ik ze er wel weer af, lijkt mij zelf ook prettiger. Toen Aapie jonger was hielden we het 's nachts ook op 18 graden maar met de huidige energieprijzen en ons slecht geïsoleerde huis kan dat er niet meer vanaf _O-
Ja als je erin zit valt het inderdaad wel mee, dat is ook zo. A-tje heeft soms ineens 2x per nacht de speen nodig en als je dan een week doorslaapt, ben je na 1 zo'n nacht helemaal brak. :X

Hier ook slechte isolatie, maar we slapen direct onder het dak en in de punt blijft de warmte van de zon toch wel wat hangen altijd.
pi_204491421
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:12 schreef arvensis het volgende:

[..]

Jezus jongens, Zielie is zo lomp. Alles wat ze vasthoudt moét kapot en gáát ook kapot. }:| :'(
Haha, hier ook zo een! Ze heeft al meerdere boekjes gesloopt, heeft T echt nooit gedaan. En dat is niet het enige, sloopkogel is het.

J is nu 15 maanden en wordt echt fel. Dit temperament ken ik niet van grote broer, ze kan zo boos worden! En dan pakt ze het liefst je arm om er heel hard in te bijten of slaat ze. Echt gezellig joh! Natuurlijk corrigeren we, maar ze is daar niet heel erg van onder de indruk.
  Moderator/colorchick woensdag 20 april 2022 @ 16:31:59 #149
382129 crew  Donna
pi_204491448
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:12 schreef arvensis het volgende:

[..]

A-tje ook.
Het lot van een tweede?

Ze is zo fel. Ze kan ook aan haar zus trekken alsof haar leven er vanaf hangt. Relaaaaaxxxxxx.
  woensdag 20 april 2022 @ 16:43:16 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_204491501
Goud is ook fel ja. Hij slaat en krabt me nu ook constant en heeft dagelijks driftbuien, echt supergezellig. Ik denk dat dit een nog ergere dramaqueen wordt dan zijn grote zus. :')

Wb slaapzakken, mijne slaapt nog gewoon in langemouwenslaapzak en pyjama. Ik slaap zelf namelijk ook nog gewoon in pyjama onder een dekbed. Als het echt warmer wordt gaat eerst de pyjama er uit en daarna de mouwen van de slaapzak.
Maar goed, de "kamer" is niet verwarmd, en als het echt warm is gaat de airco aan. Dus we liggen hier nooit te plakken onder een lakentje ofzo.

MaJo, zolang het voor jezelf niet zo warm wordt dat je iets moet aanpassen hoef je dat voor Aapie ook niet te doen ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')