Hij moet wat diplomatieker zijn. Vind hen nu toch iets teveel op Trump lijken qua ongeleide verbale projectielen.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:41 schreef la_perle_rouge het volgende: [..] Goed zo. Hij zei gewoon wat miljoenen mensen denken. En hij had gewoon gelijk.
Zullen dat inmiddels ook Roebels zijn?quote:Op maandag 28 maart 2022 21:49 schreef Perrin het volgende:
Naast alle trollenfabrieken pompt het Kremlin ook behoorlijk wat geld in bepaalde bekende figuren. Daar zou best veel meer tegen gedaan mogen worden vanuit Westerse landen, lijkt me.
Probleem is denk ik met name dat dat werkt. Kijk naar Trump die op een haar na, zijn 2de termijn verloor en waarschijnlijk over 2 jaar weer president van de US isquote:Op maandag 28 maart 2022 21:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hij moet wat diplomatieker zijn. Vind hen nu toch iets teveel op Trump lijken qua ongeleide verbale projectielen.
Taal bezigenquote:Op maandag 28 maart 2022 21:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is denk ik met name dat dat werkt. Zie je ook in de Nederlandse politiek waar mensen ineens taal bezigen die niet hoort bij een dergelijke verantwoordelijkheid. Dat trekt schijnbaar stemmen.
Speak softly and carry a big stick.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is denk ik met name dat dat werkt. Kijk naar Trump die op een haar na, zijn 2de termijn verloor en waarschijnlijk over 2 jaar weer president van de US is. Je ziet overigens ook in de Nederlandse politiek waar mensen ineens taal bezigen die niet hoort bij een dergelijke verantwoordelijkheid. Dat trekt schijnbaar stemmen.
Nee sorry, vind het een leuke uitspraak.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah, stemmers zoals jij. Dat is in ieder geval wel duidelijk.
Heel de bouwmarkt in een deuk natuurlijk.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee sorry, vind het een leuke uitspraak.
Ga ik morgen bij collega’s proberen. Sow jij mag weleens minder taal bezigen!
Ja doe ik niet over de speaker hquote:Op maandag 28 maart 2022 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heel de bouwmarkt in een deuk natuurlijk.
Nee, want dat soort taal kan je niet over de speaker bezigen.quote:
Deze zin klopt niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Sow jij mag weleens minder taal bezigen!
Waar een klein land klein in kan zijn.quote:
quote:Ziggo voegt Oekraense nieuwszender toe aan tv-pakketten
Voor alle klanten
Vanaf 31 maart kunnen Oekraense vluchtelingen in Nederland ook via tv op de hoogte blijven van het nieuws in hun geboorteland. Vanaf dat moment is de nieuwszender Ukraina 24 tijdelijk te zien bij Ziggo op kanaal 502 in alle tv-pakketten. Via de Ziggo GO-app is de zender ook te zien op mobiele telefoons en tablets.
Over Ukraina 24
Kanaal 24 (Oekraens: 24 Канал) is een 24/7 tv-zender. De programmering van de nieuwszender staat op dit moment hoofdzakelijk in het teken van de oorlog, maar beslaat normaal gesproken politiek, economie, sport en beroemdheden. Kanaal 24 zendt sinds 2006 uit.
Ja joh, waarom ook niet h?quote:
Machtsvertoon, valt alleen totaal verkeerd uit.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dus het nut van de inval was wat precies?
Nu nog ff alle bezette gebieden waar voor triljoenen aan olie en gas zit teruggeven en we hebben een deal.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Toestaan dat hij jouw vrouw keihard neukt?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:28 schreef hoechst het volgende:
Ik ga die Putin echt ff willsmithen.......
quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat ze geen lid van de NAVO worden?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Oftewel, ze willen het eigenlijk gewoon opgeven, maar dat kan niet. Dus dan maar op deze manier.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Hoe dan?quote:Op maandag 28 maart 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin gaat er gewoon een slaatje uit slaan.
Ja.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Ook al komt er vrede (hopelijk !!!) dan gaat toch niemand meer met putler aan de tafel zitten ? zie je bv Boris Johnson of Macron vriendelijk handjes schudden met deze massamoordenaar ?
quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Ook al komt er vrede (hopelijk !!!) dan gaat toch niemand meer met putler aan de tafel zitten ? zie je bv Boris Johnson of Macron vriendelijk handjes schudden met deze massamoordenaar ?
Hey, de hardliners van het Kremlin al gevonden? Er achter gekomen hoe Google werkt? Of wil je nog steeds anderen de zaken voor jou op een presenteerblaadje laten serveren zonder een toets aan te raken?quote:Op maandag 28 maart 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin gaat er gewoon een slaatje uit slaan.
quote:Op maandag 28 maart 2022 23:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oftewel, ze willen het eigenlijk gewoon opgeven, maar dat kan niet. Dus dan maar op deze manier.
Putin is een loser, de grootste loser van deze aarde. Ik haat Putin.
Als ze er zelf beter van kunnen worden/Er iets voor ze te halen valt? Heus wel.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Waarom niet? Obama kreeg gewoon nog een Nobelprijs voor de Vrede gratis erbij en alles was weer vergeten.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Als Arafat die prijs ooit kreeg uitgereikt, waarom Putin dan nietquote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? Obama kreeg gewoon nog een Nobelprijs voor de Vrede gratis erbij en alles was weer vergeten.
Nu zeg ik niet dat ik vind dat Putin die prijs moet krijgen, maar Obama verdiende die nou ook niet bepaald. En dan druk ik mij voorzichtig uit.
Dus geen NATO en dan is de oorlog voorbij?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat is nou je punt chef? Ja die heb ik gevonden, maar ik kende ze al.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hey, de hardliners van het Kremlin al gevonden? Er achter gekomen hoe Google werkt? Of wil je nog steeds anderen de zaken voor jou op een presenteerblaadje laten serveren zonder een toets aan te raken?
Waarom vroeg je er dan naar hier als je ze al kende?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is nou je punt chef? Ja die heb ik gevonden, maar ik kende ze al.
Kan die het over 4 jaar weer proberen. Hard pass.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus geen NATO en dan is de oorlog voorbij?Dat zou geweldig nieuws zijn!
Uh huh. En een stuk van Oekraine inleveren, natuurlijk. En volgende maand dient zich een nieuwe regio aan die ineens onafhankelijk wil worden en bij Rusland wil, puur toeval, natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus geen NATO en dan is de oorlog voorbij?Dat zou geweldig nieuws zijn!
Denk het wel. Ben je al het andere van Poetin vergeten? Straks gaat de emotie weet liggen en wordt het weer 'normaal'.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Omdat ik dacht dat er wel meerdere waren, maar dat siloviki groepje ken ik wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom vroeg je er dan naar hier als je ze al kende?
Ik dacht dat ze een muur hadden om die lui tegen te houden?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische asielzoekers bij de Amerikaanse grens
Gaat waarschijnlijk om Nagorno-Karabakh. Daar zitten nu Russische vredestroepen. Volgens een verdrag zouden alle Armeense troepen teruggetrokken moeten worden uit Azerbeidzjan. Dat is niet gebeurd. Nu wordt er nog geregeld geschoten op Azerbeidzjaanse troepen vanuit NK. Daarop heeft AZ nog een stuk herovert op NK en zijn er Armeense soldaten gedood. Dit toont aan dat er nog steeds Armeense troepen in NK zijn, en dat mag volgens het verdrag niet. AZ eist van Rusland dat alle Armeense trepe teruggetrokken worden en dat vindt Rusland niet leuk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Que? Waarom gaan ze nu ook een gevecht met de Azeri's zoeken?
Dit is exact wat ik een paar weken geleden al voorspelde, Rusland heeft meer dan een buurland waarmee ze onrustige relaties hebben en nu men troepen elders wegtrekt voelen die zich capabel om wat oude rekeningen te vereffenen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk om Nagorno-Karabakh. Daar zitten nu Russische vredestroepen. Volgens een verdrag zouden alle Armeense troepen teruggetrokken moeten worden uit Azerbeidzjan. Dat is niet gebeurd. Nu wordt er nog geregeld geschoten op Azerbeidzjaanse troepen vanuit NK. Daarop heeft AZ nog een stuk herovert op NK en zijn er Armeense soldaten gedood. Dit toont aan dat er nog steeds Armeense troepen in NK zijn, en dat mag volgens het verdrag niet. AZ eist van Rusland dat alle Armeense trepe teruggetrokken worden en dat vindt Rusland niet leuk.
-Transnitiquote:Op dinsdag 29 maart 2022 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is exact wat ik een paar weken geleden al voorspelde, Rusland heeft meer dan een buurland waarmee ze onrustige relaties hebben en nu men troepen elders wegtrekt voelen die zich capabel om wat oude rekeningen te vereffenen.
Rusland moet maar hopen dat het hierbij blijft want anders moeten ze op een flink aantal fronten aan de slag en dat gaat ze denkelijk niet echt goed kunnen trekken. Hoe langer Oekraine doorvecht hoe penibeler het voor Rusland wordt want reken maar dat er met begerige oogjes gekeken word.
Igor heeft goed gegeten in de afgelopen jaren.quote:
Wie is hij? Woont hij nog wel in Rusland? Kan je dit in Rusland zeggen? Komt er openlijke kritiek op de speciale militaire operatie?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 01:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Igor heeft goed gegeten in de afgelopen jaren.
Hij was in de Donbas in 2014 toen MH17 uit de lucht geschoten werd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:03 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wie is hij? Woont hij nog wel in Rusland? Kan je dit in Rusland zeggen? Komt er openlijke kritiek op de speciale militaire operatie?
Tijdens G7 naar buiten gebracht dat niet te gaan doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:22 schreef Za het volgende:
Vanaf donderdag alleen nog verrekening Russisch gas in roebels.
Ik hoor er niets over op de NLse TV, iemand?
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de gaskraan werkelijk dichtgaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:22 schreef Za het volgende:
03.22 Leonard Birnbaum, algemeen directeur van E.ON, het grootste energieconcern van Duitsland, zei dat het land de Russische energiedragers niet van de ene op de andere dag in de steek zou kunnen laten. Het zoeken naar alternatieve leveranciers zal volgens hem zeker drie jaar duren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de gaskraan werkelijk dichtgaat.
Totale chaos op het Europese stroomnet als de voorraden leeg zijn? Iig denk ik dat Duitsland een totale fall out van stroom kan krijgen.
https://www.nu.nl/economi(...)zomaar-opvangen.html
Als ik Duitse artikelen zoek wat er dan gebeurt dan lees ik lul verhalen dat ze dan wel gaan overschakelen (wat jaren duurt) en dat de thermostaat nog een graad lager kan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:44 schreef Za het volgende:
[..]
03.22 Leonard Birnbaum, algemeen directeur van E.ON, het grootste energieconcern van Duitsland, zei dat het land de Russische energiedragers niet van de ene op de andere dag in de steek zou kunnen laten. Het zoeken naar alternatieve leveranciers zal volgens hem zeker drie jaar duren.
"Zonder import van gas uit Rusland zal de Duitse economie enorme schade oplopen, die zo mogelijk moet worden vermeden", is de expert zeker.
03.13 Gideon Rahman, commentator op het gebied van buitenlands beleid van de Financial Times, is van mening dat het beleid van het Westen om grootschalige sancties tegen Rusland op te voeren, kan leiden tot een grootschalige wereldwijde economische crisis. Naar zijn mening "zullen de economische problemen toenemen en zal de westerse eenheid uiteenvallen."
01.44 Perssecretaris van de president van de Russische Federatie Dmitry Peskov over de weigering van de G7-landen om Russisch gas in roebels te betalen: "We zijn niet van plan liefdadigheidswerk te doen, we sturen gratis gas naar West-Europa ... Geen betaling - geen benzine."
01.36 Volgens Pblico zal het besluit van de Verenigde Staten en bondgenoten om de goud- en deviezenreserves van de Centrale Bank van Rusland te confisqueren ertoe leiden dat de wereldeconomie de hegemonie van de dollar opgeeft en als gevolg daarvan de ineenstorting van de Amerikaanse economie.
"Deze maatregel zou zelfdestructief zijn voor de wereldwijde hegemonie van de dollar, waarop de stabiliteit van de economie van de Verenigde Staten, met haar tekort en enorme schulden, is gebaseerd", schrijft de krant.
https://www.mk.ru/politic(...)yaciya-28-marta.html
Maar wat gaat er dan gebeuren?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik Duitse artikelen zoek wat er dan gebeurt dan lees ik lul verhalen dat ze dan wel gaan overschakelen (wat jaren duurt) en dat de thermostaat nog een graad lager kan.
https://www.tagesschau.de(...)deutschland-101.html
Lees ook dat er een Europees pact is wat betekend dat nederland het Gronings gas dan in Europa moet leveren en niet als zelfconsumptie kan houden.
Nee joh, dat kan men niet want dat beslaat alles. Alle ondernemingen in een landquote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:54 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wat gaat er dan gebeuren?
En dan ook nog voor donderdag?
Er zal achter de schermen toch van alles besproken en overwogen worden hieromtend lijkt me.
Link doet het nietquote:Op dinsdag 29 maart 2022 03:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Duitsland (Duitse kranten, dit artikel is meest gelezen) geeft doodleuk Zwitserland op de kop voor het financieren van Rusland dmv gasleveringen![]()
https://m.dw.com/de/gehei(...)zer-rohstoffhandel-fllt-putins-kriegskasse/a-61157572
Klopt helemaal.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 03:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Link doet het niet
Gaat zeker over de grondstofhandelaren als Trafigura, Glencore en de vele anderen, de bekende sanctionbusters
Dacht ik al, die bedrijven zijn een beetje de smeerolie van de wereldwijde grondstoffenhandel. Als je als bedrijf of land eigenlijk niet gezien kan worden te handelen met een ander land zitten zij er tussen als tussenpersoon. Bijna altijd op basis van wederzijds belang. Ene partij heeft grondstoffen nodig, andere partij het geld. Zo belande na de Islamitische revolutie gewoon Iraanse olie in Israel, dat ging dan via personen als Marc Rich. Of John Deuss met olie naar Zuid-Afrika.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 03:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt helemaal.![]()
Maar dat is een beetje de eigen schuld afleiden dunkt me als Duitsland zijnde.
Het is vooral een semantisch dingetje volgens mij. Normaal worden inkomende euros natuurlijk al omgezet in Roebels in Rusland zelf. Nu willen ze dat wij dat al doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:54 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wat gaat er dan gebeuren?
En dan ook nog voor donderdag?
Er zal achter de schermen toch van alles besproken en overwogen worden hieromtend lijkt me.
Dollars toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 04:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is vooral een semantisch dingetje volgens mij. Normaal worden inkomende euros natuurlijk al omgezet in Roebels in Rusland zelf. Nu willen ze dat wij dat al doen.
Misschien ligt de oplossing wel in een 3e valuta die als 'brug' dient oid, zodat beide kanten kunnen zeggen dat ze voldoen.
Beterschapquote:Op dinsdag 29 maart 2022 04:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dollars toch?
Ps ja ik slaap wel maar steeds wakker door een ontsteking, grrrr
quote:Op maandag 28 maart 2022 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Duitsland is de grootste afnemer van Nederlands gas dus zij hebben de meeste recht erop. Zelfs als Nederland zelf daardoor in de kou zou komen te zitten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ik Duitse artikelen zoek wat er dan gebeurt dan lees ik lul verhalen dat ze dan wel gaan overschakelen (wat jaren duurt) en dat de thermostaat nog een graad lager kan.
https://www.tagesschau.de(...)deutschland-101.html
Lees ook dat er een Europees pact is wat betekend dat nederland het Gronings gas dan in Europa moet leveren en niet als zelfconsumptie kan houden.
Energiebedrijven hebben aangegeven dat er contracten liggen die niet tussentijds gewijzigd kunnen worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:22 schreef Za het volgende:
Dat begrijp ik niet, waarom zou Duitsland recht hebben op meer gas dan ze nu contractueel van Nederland ontvangen?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 06:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Duitsland is de grootste afnemer van Nederlands gas dus zij hebben de meeste recht erop. Zelfs als Nederland zelf daardoor in de kou zou komen te zitten.
Als Nederland gas uit Rusland kan kopen, waarom zou Duitsland dat niet kunnen en als alternatief Nederland in de kou moeten zetten door disproportioneel veel gasafname te eisen?quote:Nederland koopt toch wel gas van Rusland waardoor andere landen weer foei kunnen zeggen. Maar ja hoe vullen wij het gas anders weer aan?
En dan te bedenken dat Oekrane een pauperland is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:05 schreef AnneX het volgende:
Een leerzaam draadje met echte verhalen n foto’s over het rijke Rusland en het arme Oekrane.
Of is het andersom?
[ twitter ]
quote:Op maandag 28 maart 2022 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Poging tot het vormen van Groot Rusland naar wens van de Orthodoxe kerk welke in Putin de man zagen die dat had moeten doen.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Te dichtbij. Veiligheidsmechanisme om degene die de raket afschiet te beschermenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 07:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Die raket lijkt niet echt te ontploffen.
In het genoemde interview vertelde Igor dat de Russische soldaten plunderen in de de Oekraners ontvluchtte huizen, naast eten worden ook andere zaken geroofd. Ze stelen voedsel omdat ze niet genoeg van de legerleiding krijgen. Dus nemen de Oekraners zoveel mogelijk voedsel mee, en bij wat ze niet kunnen meenemen leggen ze een briefje: ‘Raad eens waar het vergif in zit!’quote:Igor Novikov Relationship With The President
In July 2020, Igor Novikov was appointed as the Advisor to Ukraine’s President, Volodymyr Zelensky, and held the position until August 2021.
On March 2nd, 2022, Igor spoke with an American journalist about President Zelensky and how his career as a comic and actor has given him a competitive advantage in attracting Western countries’ attention.
Nicolle Wallace of MSNBC recently had the opportunity to speak with Igor Novikov.
He is currently in Kyiv, Ukraine, with his wife and two daughters.
As he sheltered them and two other families during the war, he gave his personal experiences about life during the ongoing war.
Zou dit niet een geschikt moment zijn voor een opstand in Wit-Rusland. Destijds na de verkiezingen zaten ze al heel dicht bij een omslagpunt met hun protesten, nu is er dan misschien wel meer mogelijk.quote:
Stikt het niet juist nu daar van de militairen dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:17 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zou dit niet een geschikt moment zijn voor een opstand in Wit-Rusland. Destijds na de verkiezingen zaten ze al heel dicht bij een omslagpunt met hun protesten, nu is er dan misschien wel meer mogelijk.
Baas boven baas : de Poolse ambassadeur kan niet de eerste zijn die terugkomt, want hij is nooit weggegaan.quote:
Een paar Russische militairen, maar het Wit-Russische leger zelf is niet opeens groter geworden toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:18 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Stikt het niet juist nu daar van de militairen dan?
Het wit-russische leger heeft feitelijk al het momentum vanaf het moment dat ze openlijk weigerde orders van lukashenko op te volgen, om in Oekrane te gaan vechten, en daarmee weg kwamen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een paar Russische militairen, maar het Wit-Russische leger zelf is niet opeens groter geworden toch?
Maar de uitkomst van de poll is hoopgevendquote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:47 schreef polderturk het volgende:
Dit is echt belachelijk.
Nu wordt Azerbeidzjan bedreigt met nukes door Russische media.
Ze zijn bang dat er meerdere fronten geopend gaan worden, nu soldaten zich terugtrekken uit Nagorno-Karabakh, Zuid Osseti etc om mee te vechten in Oekrane.
[ twitter ]
Wat de Azeri's doen in en met Armenie is walgelijk, maar ze hoeven niet gelijk genuked te worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:47 schreef polderturk het volgende:
Dit is echt belachelijk.
Ze zijn bang dat er meerdere fronten geopend gaan worden, nu soldaten zich terugtrekken uit Nagorno-Karabakh, Zuid Osseti etc om mee te vechten in Oekrane.
[ twitter ]
Voor de Russische bezetting had Armeni een Azerbeidzjaanse meerderheid. Vervolgens hebben de Russen Armenirs geimporteerd uit Iran en Syri en is heel Armeni etnisch gezuiverd door Armenirs en Russen. Armenirs hebben tijdens de val van de Soviet unie ook nog eens 7 Azerbeidzjaanse gebieden bezet en 800.000 Azerbeidzjanen etnisch gezuiverd met Russische steun tijdens de eerste Karabakh oorlog. Armenirs willen onafhankelijkheid voor Nagorno-Karabakh terwijl ze alle gebieden in Armeni met Azerbeidzjaanse meerderheid hebben etnisch gezuiverd, zoals Zengezur en Goyche. Denk je dat Azerbeidzjan dit gaat accepteren? Als Armeni dit wil, dan moeten ze toestaan dat Azerbeidzjanen terugkeren naar Zengezur en Goyche en hun onafhankelijkheid aanbieden. De hele Armeens-Azerbeidzjaanse situatie is een puinhoop die gecreerd is door Rusland. In de Baltische staten hebben Russen plaatselijke bewoners gedeporteerd naar Siberi en hun vervangen door Russen. In Finland zouden ze hetzelfde gedaan hebben als ze de oorlog gewonnen hadden. Tegen Circassirs hebben de Russen een genocide uitgevoerd en het gebied gekoloniseerd. Russen hebben de Krim gekoloniseerd en de Krim Tataren naar Siberi gedeporteerd. De situatie in Armeni en Karabakh is hetzelfde. Azerbeidzjanen zijn gedeporteerd en vervangen door aan Rusland loyale Armenirs.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:53 schreef flyguy het volgende:
[..]
Wat de Azeri's doen in en met Armenie is walgelijk, maar ze hoeven niet gelijk genuked te worden.
Toch wel wat zorgelijk dat er in de Russische media zo makkelijk over kernwapens gesproken wordt. Aangezien de media weer gecontroleerd/aangestuurd wordt door de staat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de uitkomst van de poll is hoopgevend
Zo te zien gaat Poetin een handje helpen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:00 schreef HiZ het volgende:
Ik moet zeggen dat Duitsland niet heel hard lijkt te willen lopen bij het afkoppelen van Russisch gas.
Dan open je er een topic overquote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit is wel relevant omdat Rusland Azerbeidzjan bedreigt met nukes.
Ik ben hier niet verbaast over als dit klopt. Poetin heeft de bevolking van Oekrane als nazi afgeschilderd. En daar handelt men helaas dus naar. Verkrachting en dat zagen we ook in de Balkan destijds is in Oost-Europa een legitiem wapen.quote:
Is er nu een gigantische gemeenschap van gedeporteerde volkeren in Siberie?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Voor de Russische bezetting had Armeni een Azerbeidzjaanse meerderheid. Vervolgens hebben de Russen Armenirs geimporteerd uit Iran en Syri en is heel Armeni etnisch gezuiverd door Armenirs en Russen. Armenirs hebben tijdens de val van de Soviet unie ook nog eens 7 Azerbeidzjaanse gebieden bezet en 800.000 Azerbeidzjanen etnisch gezuiverd met Russische steun tijdens de eerste Karabakh oorlog. Armenirs willen onafhankelijkheid voor Nagorno-Karabakh terwijl ze alle gebieden in Armeni met Azerbeidzjaanse meerderheid hebben etnisch gezuiverd, zoals Zengezur en Goyche. Denk je dat Azerbeidzjan dit gaat accepteren? Als Armeni dit wil, dan moeten ze toestaan dat Azerbeidzjanen terugkeren naar Zengezur en Goyche en hun onafhankelijkheid aanbieden. De hele Armeens-Azerbeidzjaanse situatie is een puinhoop die gecreerd is door Rusland. In de Baltische staten hebben Russen plaatselijke bewoners gedeporteerd naar Siberi en hun vervangen door Russen. In Finland zouden ze hetzelfde gedaan hebben als ze de oorlog gewonnen hadden. Tegen Circassirs hebben de Russen een genocide uitgevoerd en het gebied gekoloniseerd. Russen hebben de Krim gekoloniseerd en de Krim Tataren naar Siberi gedeporteerd. De situatie in Armeni en Karabakh is hetzelfde. Azerbeidzjanen zijn gedeporteerd en vervangen door aan Rusland loyale Armenirs.
Valt wel mee de meesten gingen onder de Stalin tijd gewoon dood. In de goelag.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Is er nu een gigantische gemeenschap van gedeporteerde volkeren in Siberie?
Wisten we al dankzij Harry en Joycequote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:42 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.theglobeandma(...)plans-to-battle-for/
Why some foreign fighters - including Canadians - quit plans to battle for Ukraine
Krijg je inderdaad als je de vijand ontmenselijkt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben hier niet verbaast over als dit klopt. Poetin heeft de bevolking van Oekrane als nazi afgeschilderd. En daar handelt men helaas dus naar. Verkrachting en dat zagen we ook in de Balkan destijds is in Oost-Europa een legitiem wapen.
Niet met je eens. Hitler zelf bepaalde al zelf dat de Russen niet onder het oorlogsrecht vielen. En als untermenschen behandeld moesten worden. En hebben in het Oosten vreselijke misdaden begaan. Dus de nazi oogsten wat ze zelf zaaiden. En zonder de inzet van de Russen hadden we WO2 niet gewonnen. Waarmee ik de huidige oorlog niet goedkeur natuurlijk. Maar spijker je wat bij over WO2 zou ik willen meegeven als advies.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:51 schreef Confetti het volgende:
Dat en de gemiddelde Russischd soldaat heeft sowieso een moreel compas van een gemiddelde Nazi. Dat zag je al in WWII. Ze deugen niet, ongeacht de invloed van propaganda.
Nouja niet gewonnen kan je over discussiren. Maar had zeker minimaal aantal jaren geduurd hebbenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet met je eens. Hitler zelf bepaalde al zelf dat de Russen niet onder het oorlogsrecht vielen. En als untermenschen behandeld moesten worden. En hebben in het Oosten vreselijke misdaden begaan. Dus de nazi oogsten wat ze zelf zaaiden. En zonder de inzet van de Russen hadden we WO2 niet gewonnen. Waarmee ik de huidige oorlog niet goedkeur natuurlijk. Maar spijker je wat bij over WO2 zou ik willen meegeven als advies.
Tevens heeft de greep van Poetin op Rusland en ook zijn propaganda wel degelijk invloed. Iets wat je ook terug leest op FOK.
Uiteindelijk is Hitler zelf de belangrijkste oorzaak van het verliezen van nazi-Duitsland van de oorlog. Maar dat is off-topic denk ik verder.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nouja niet gewonnen kan je over discussiren. Maar had zeker minimaal aantal jaren geduurd hebben
Geloof je het zelf? Een paar weken de gaskraan dicht overleven de Russen niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo te zien gaat Poetin een handje helpen.
De gemiddelde Russische soldaat, zeker in wo II, maar nu ook nog, is een behoorlijk onopgeleide en achtergebleven boer. Je ziet ook steeds dat ze veel uit minderheidsgroepen komen, uit achtergebleven gebieden in Rusland. Iets als een conventie van Genve hebben ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord en lessen in oorlogsrecht zullen ze ook niet krijgen. Meer aanmoediging van hun officieren om los te gaan en het moreel van de vijand te breken, of dat nou in Oekrane of Syri is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Krijg je inderdaad als je de vijand ontmenselijkt.
Dat en de gemiddelde Russischd soldaat heeft sowieso een moreel compas van een gemiddelde Nazi. Dat zag je al in WWII. Ze deugen niet, ongeacht de invloed van propaganda.
De Russen hebben gas en olie zat wij niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Een paar weken de gaskraan dicht overleven de Russen niet.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
De Russen hebben gas en olie zat wij niet?
Nouja eigenlijk kon hij de oorlog berhaupt nooit winnen. Uiteindelijk zou de usa oorlogs economie veel te sterk zijn in vergelijking met de duitsers. Maar dat had veel langer geduurd en mogen de Russen bedanken dat de oorlog eerder klaar was.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Uiteindelijk is Hitler zelf de belangrijkste oorzaak van het verliezen van nazi-Duitsland van de oorlog. Maar dat is off-topic denk ik verder.
In elk geval waren ze uiteindelijk wel succesvol in WO2. En de soldaten uit de VS en Canada wisten trouwens ook niet goed waar ze aan begonnen. Of zoals een Canadees het eens tegen mij zij. We waren allemaal jong en dom als soldaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:09 schreef nixxx het volgende:
[..]
De gemiddelde Russische soldaat, zeker in wo II, maar nu ook nog, is een behoorlijk onopgeleide en achtergebleven boer. Je ziet ook steeds dat ze veel uit minderheidsgroepen komen, uit achtergebleven gebieden in Rusland. Iets als een conventie van Genve hebben ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord en lessen in oorlogsrecht zullen ze ook niet krijgen. Meer aanmoediging van hun officieren om los te gaan en het moreel van de vijand te breken, of dat nou in Oekrane of Syri is.
Import wordt steeds verder bemoeilijkt voor Rusland dus veel kunnen ze niet meer met hun FX. Hopelijk gaan de gasleveringen volgende week naar 0. Dat is even een hard gelag maar noodzakelijk voor een recessie om zodoende voldoende werklozen te krijgen die omscholen. Zonder recessie gaat dat veeeeeeeeeeeeeeeeel te traaaaaaaaaaaag.\quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet alleen de titel lezen he, in het artikel staat ook dat het vreemdelingenlegioen niet eens een wapen kan leveren en dat je een wurgcontract moet tekenen, veel vrijwilligers geven de voorkeur aan het Georgian Legion.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wisten we al dankzij Harry en Joyce
Het vreemdelingenlegioen was eerder een propaganda tool om de wereld te verenigen achter Ukraine te staan dan dat ze werkelijk onervaren buitenlandse soldaten die nog getraind moeten worden nodig hebben.quote:“They said, ‘you don’t get to leave until we tell you when you are allowed to leave,’” Mr. Preston-Horin said. “They take your passport number and they kind of mark that and you’re not allowed to leave the country until you get a release.”
He refused to sign the contract, but soon found his way to another paramilitary group, called the Georgian Legion. It consists mainly of ethnic Georgians who have been fighting alongside the Ukrainian army in the eastern part of the country since 2014. The legion has an affiliation with the Ukrainian military and it has now become a popular choice for foreign fighters from Canada, the U.S. and Europe.
quote:"I think that the international legion was something that was conceived to be a propaganda tool to push forward the message that this is the world against [Russian President Vladimir] Putin and that they're fighting for more than just Ukraine," he said. "They don't have the infrastructure, or the time, to really properly do any sort of international unit."
Klopt en Putin heeft z’n pruts leger compleet overschat. Het blijkt een schroot leger te zijn met slecht getrainde ongemotiveerde prutsers. Bovendien durven de losers om hem heen ook niet eerlijk te vertellen hoe slecht de krijgsmacht er voor staat.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oftewel, ze willen het eigenlijk gewoon opgeven, maar dat kan niet. Dus dan maar op deze manier.
Putin is een loser, de grootste loser van deze aarde. Ik haat Putin.
De meesten zijn gelaas tijdens de deportaties overleden. Heel veel volkeren zijn ook naar Kazakhstan gedeporteerd. In Kazakhstan zal je heel veel verschillende volkeren treffen. Zelfs Koerden die uit Armeni zijn gedeporteerd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Is er nu een gigantische gemeenschap van gedeporteerde volkeren in Siberie?
Hopelijk krijgen vrijwilligers een basistraining in Polen voordat ze Oekrane binnengaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Niet alleen de titel lezen he, in het artikel staat ook dat het vreemdelingenlegioen niet eens een wapen kan leveren en dat je een wurgcontract moet tekenen, veel vrijwilligers geven de voorkeur aan het Georgian Legion.
[..]
Het vreemdelingenlegioen was eerder een propaganda tool om de wereld te verenigen achter Ukraine te staan dan dat ze werkelijk onervaren buitenlandse soldaten die nog getraind moeten worden nodig hebben.
Klopt wel want ze hebben zonder het vreemdelingenlegioen al meer dan een miljoen man beschikbaar om te vechten:
(uit m'n hoofd)
• 200k soldaten
• 200k territorial defense force (reservisten)
• 450k Ukrainers die uit het buitenland zijn teruggekomen
• XXXk honderdduizenden Ukrainse burgers die hun land willen verdedigen.
[..]
Oftewel, net zo'n puinhoop als het hele Donbas/Krim-geneuzel, van alle kanten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Voor de Russische bezetting had Armeni een Azerbeidzjaanse meerderheid. Vervolgens hebben de Russen Armenirs geimporteerd uit Iran en Syri en is heel Armeni etnisch gezuiverd door Armenirs en Russen. Armenirs hebben tijdens de val van de Soviet unie ook nog eens 7 Azerbeidzjaanse gebieden bezet en 800.000 Azerbeidzjanen etnisch gezuiverd met Russische steun tijdens de eerste Karabakh oorlog. Armenirs willen onafhankelijkheid voor Nagorno-Karabakh terwijl ze alle gebieden in Armeni met Azerbeidzjaanse meerderheid hebben etnisch gezuiverd, zoals Zengezur en Goyche. Denk je dat Azerbeidzjan dit gaat accepteren? Als Armeni dit wil, dan moeten ze toestaan dat Azerbeidzjanen terugkeren naar Zengezur en Goyche en hun onafhankelijkheid aanbieden. De hele Armeens-Azerbeidzjaanse situatie is een puinhoop die gecreerd is door Rusland. In de Baltische staten hebben Russen plaatselijke bewoners gedeporteerd naar Siberi en hun vervangen door Russen. In Finland zouden ze hetzelfde gedaan hebben als ze de oorlog gewonnen hadden. Tegen Circassirs hebben de Russen een genocide uitgevoerd en het gebied gekoloniseerd. Russen hebben de Krim gekoloniseerd en de Krim Tataren naar Siberi gedeporteerd. De situatie in Armeni en Karabakh is hetzelfde. Azerbeidzjanen zijn gedeporteerd en vervangen door aan Rusland loyale Armenirs.
Aan de verhalen van die Harry te horen niet.. Daar hebben ze ook geen tijd voorquote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen vrijwilligers een basistraining in Polen voordat ze Oekrane binnengaan.
Israel zou Iron Dome en het Barak-8 anti ballistische raketsysteem moeten leveren aan Oekrane. Ieder stad zou met deze systemen uitgerust moeten worden zodat Rusland steden niet meer kan bombarderen.quote:
Bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Israel zou Iron Dome en het Barak-8 anti ballistische raketsysteem moeten leveren aan Oekrane. Ieder stad zou met deze systemen uitgerust moeten worden zodat Rusland steden niet meer kan bombarderen.
En het tegelijkertijd maar vreemd vinden daar in Moskou dat iedereen en zijn moeder bescherming bij de NAVO zoektquote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:47 schreef polderturk het volgende:
Dit is echt belachelijk.
[ twitter ]
Ik vraag me trouwens af wat er nou exact in dat verdrag staat waarbij Oekrane de kernwapens aan Rusland heeft overgedragen en veiligheidsgaranties heeft gekregen. Zijn daar nog sancties of dergelijke in afgesproken? Krijgt Oekrane het recht om zelf kernwapens te ontwikkelen indien aangevallen? Heeft iemand daar een expert over gehoord?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld![]()
Daarnaast een no-fly-zone instellen, nukes teruggeven aan de Oekraine en raketten richting Russische steden (lees: Militaire doelen en nazi's) schieten
Als je zoekt op "Memorandum van Boedapest" uit 1994 kun je vast iets vinden denk ikquote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af wat er nou exact in dat verdrag staat waarbij Oekrane de kernwapens aan Rusland heeft overgedragen en veiligheidsgaranties heeft gekregen. Zijn daar nog sancties of dergelijke in afgesproken? Krijgt Oekrane het recht om zelf kernwapens te ontwikkelen indien aangevallen? Heeft iemand daar een expert over gehoord?
quote:Inhoudelijk brachten de memoranda een aantal bestaande veiligheidsgaranties bijeen in drie documenten die specifiek gericht waren naar resp. Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan. Het ging om herbevestigingen van verbintenissen uit het Handvest van de Verenigde Naties (1945), het Non-Proliferatieverdrag (1968) en de Slotakte van de Conferentie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (1975):
-Eerbiedigen van de onafhankelijkheid en soevereiniteit van Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan binnen de bestaande grenzen
-Zich onthouden van bedreiging met of gebruik van geweld tegen de territoriale integriteit of de politieke onafhankelijkheid van Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan, tenzij uit zelfverdediging of anderszins in overeenstemming met het VN-Handvest
-Zich onthouden van economische dwang om de soevereine rechten van Oekrane, Wit-Rusland of Kazachstan ondergeschikt te maken aan het eigen belang
-Onmiddellijk actie vragen van de Veiligheidsraad om bijstand te verlenen ingeval van een daad van agressie of een bedreiging met gebruik van kernwapens tegen Oekrane, Wit-Rusland of Kazachstan
-Zich onthouden van het gebruik van kernwapens tegen Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan
-Elkaar raadplegen wanneer een vraag opduikt in verband met deze verbintenissen
De interpretatie van dat soort verdragen laat ik graag aan de experts over. Maar als ik zo die punten zie die je quote… a fat load of nothing…quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je zoekt op "Memorandum van Boedapest" uit 1994 kun je vast iets vinden denk ik
[..]
Dan kan Israel net zo goed gelijk de Hermes 450, Harpy en Spike NLOS leveren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Israel zou Iron Dome en het Barak-8 anti ballistische raketsysteem moeten leveren aan Oekrane. Ieder stad zou met deze systemen uitgerust moeten worden zodat Rusland steden niet meer kan bombarderen.
Het is dan ook een 180 graden draai van 75 jaar naoorlogs vredesbeleid om juist zo onderling afhankelijk mogelijk te worden. En het kost ook nog eens bakken met geld.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:00 schreef HiZ het volgende:
Ik moet zeggen dat Duitsland niet heel hard lijkt te willen lopen bij het afkoppelen van Russisch gas.
Als we over een hopelijk korte tijd de balans gaan opmaken is de kans groot dat de meeste schade door goedkope domme munitie is waar Iron Dome helemaal niet of slechts heel tijdelijk tegen helpt. Bijvoorbeeld omdat het artilerie vuur helemaal niet kan tegenhouden en de onderscheppingsraketten duurder zijn dan de stalinorgels.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ja. Daar loopt Isral zelf ook op leeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:
onderscheppingsraketten duurder zijn dan de stalinorgels.
Isral heeft al moeite genoeg met de Gaza strook.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dan kan Israel net zo goed gelijk de Hermes 450, Harpy en Spike NLOS leveren.
Hermes 450: kan makkelijk de Russen die artillery afschieten vinden
Harpy: kamikaze drone
Spike NLOS: anti tank/anti personnel raket met een bereik van 32km
De aanval is de beste verdediging.
=================
Het zou echt superinteressant zijn geweest om het volle arsenaal Israelische wapens in actie te zien in Ukraine
Helaas jammer dat ze neutraal zijn...
Via een omweg voorsorteren om Putin te (kunnen) pleasen.... denk ik dan maar.quote:
Blijft bizar dat dit - zelfs formeel - bespreekbaar is. Lijkt mij vooral iets van de Oekraners zelf.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat ze geen lid van de NAVO worden?
We gaan het zien..quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
quote:Russia insists on ruble payments for gas after G7 outcry
Russia reiterated Tuesday that it will only be accepting payment for gas deliveries to the EU in rubles after G7 ministers called this arrangement "unacceptable".
Hebben we het over hetzelfdequote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:27 schreef Cherni het volgende:
Isral heeft al moeite genoeg met de Gaza strook.
https://theconversation.c(...)nd-be-repeated-29009
Net als Rusland is het onmogelijk om een stuk land te bezetten zonder tactische kernwapens en andere rommel. Overigens was die inval in 2014(Gaza) van Isral ook geen succes. Hun volgende oorlog wanneer Iron Beam er is wordt helemaal interessant. Dan kan Hamas helemaal niets meer.
En wie gaat die wapens bedienen? In Mariupol bevinden zich ook troepen in huizen en gebouwen en tussen burgers.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hebben we het over hetzelfde
Het onderwerp is Israelische wapens inzetten in Ukraine en jij hebt over de 2014 oorlog in Gaza die geen succes was
Overigens leert Israel van elke oorlog die ze voeren. Daarom was hun 2021 oorlog wel een succes. Geen grondinvasie maar drones en luchtaanvallen.
En in het geval van Ukraine is de vijand duidelijk zichtbaar en dat is een hele andere situatie dan een Gaza oorlog waar de vijand zich tussen de burgers en de huizen verstopt.
Baudetev zal wel niet vooraan zitten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Via een omweg voorsorteren om Putin te (kunnen) pleasen.... denk ik dan maar.
Kennelijk bestaat diplomatie ook uit doen alsof je kleding draagt.
Leiders mogen naties niet uitmaken voor slagers.
Ik zou het superstijl vinden als Hoekstra dan in fel blauw pak en geel overhemd (of tenminste stropdas) alsnog een statement zet. Benieuwd wie er wegblijven bij de toespraak... spreekt als elders boekdelen.
Blijft voor mij nog steeds een prima optie. Gewoon doen alsof.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? Obama kreeg gewoon nog een Nobelprijs voor de Vrede gratis erbij en alles was weer vergeten.
Nu zeg ik niet dat ik vind dat Putin die prijs moet krijgen, maar Obama verdiende die nou ook niet bepaald. En dan druk ik mij voorzichtig uit.
Ah ok, nu snap ik wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
En wie gaat die wapens bedienen? In Mariupol bevinden zich ook troepen in huizen en gebouwen en tussen burgers.
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als we over een hopelijk korte tijd de balans gaan opmaken is de kans groot dat de meeste schade door goedkope domme munitie is waar Iron Dome helemaal niet of slechts heel tijdelijk tegen helpt. Bijvoorbeeld omdat het artilerie vuur helemaal niet kan tegenhouden en de onderscheppingsraketten duurder zijn dan de stalinorgels.
Echt bizar om te zien hoe Rusland van angstaanjagend leger is gegaan naar loserclub waar de generaals massaal worden afgeslacht, we kunnen meeluisteren met de Chinese walkie talkies en ze zelfs Toyota pick ups met een machinegeweer naar het front sturen. Dit leger is 100 helikopters en vliegtuigen af van het technologische niveau van ISIS. Bizar.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:50 schreef Frutsel het volgende:
Russische bevelhebber van 200e gemotoriseerde infanteriebrigade Denis Kurilov zou inmiddels ook zijn gesneuveld
https://www.ukrinform.net(...)v-general-staff.html
Betekent dus dat Azerbaijan rustig verder kan gaan met Armenie de grond in stampen want voor hun treurige conventionele leger hoeven ze niet bang te zijn.quote:Een woordvoerder van het Kremlin heeft gezegd dat Rusland alleen kernwapens zal inzetten als het bestaan van zijn land bedreigd wordt, en niet voor de aanval in Oekrane.
Ik denk dat men wat overdrijft. We krijgen maar een kant te horen. Niets over verliezen van Oekrane en Twitter als bron gebruiken met al die misinformatie lijkt mij ook niet maatgevend. Ik vul het nog wel even aan met een voorbeeld. Ben de link even kwijt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt bizar om te zien hoe Rusland van angstaanjagend leger is gegaan naar loserclub waar de generaals massaal worden afgeslacht, we kunnen meeluisteren met de Chinese walkie talkies en ze zelfs Toyota pick ups met een machinegeweer naar het front sturen. Dit leger is 100 helikopters en vliegtuigen af van het technologische niveau van ISIS. Bizar.
NOS.nlquote:Voorzichtig positieve geluiden na overleg in Istanbul: 'Deel Russische troepen weg rond Kiev'
De eerste geluiden na het diplomatieke topoverleg tussen Oekrane en Rusland zijn relatief positief. De militaire activiteiten rond Kiev en Tsjernihiv worden drastisch teruggeschroefd, liet de Russische viceminister van Defensie Aleksander Fomin na afloop weten.
Vladimir Medinsky, die namens het Kremlin onderhandelt, sprak na de gesprekken van een "constructieve bijeenkomst", meldt het Russische staatspersbureau Ria Novosti. Hij zei dat hij naar de Oekraense voorstellen gaat kijken en daarvan verslag gaat uitbrengen aan president Poetin. Volgens de Oekraense onderhandelaar Mykhailo Podolyak is er genoeg voortgang geboekt om een ontmoeting te regelen tussen Poetin en president Zelensky, waar de Oekraense president al langer op aandringt. Medinsky zei dat zo'n presidentieel overleg alleen mogelijk is als er een voorlopige overeenkomst ligt tussen de ministers van Buitenlandse Zaken van beide landen.
Oekrane heeft bij de vredesbesprekingen in Istanbul een nieuw systeem van veiligheidsgaranties voorgesteld, zei de Oekraense onderhandelaar Podolyak na afloop. Turkije wordt daarin gezien als een van de landen die de veiligheid in Oekrane kunnen waarborgen, evenals Isral, Polen en Canada. Als het nieuwe systeem werkt, is Oekrane bereid om akkoord te gaan met een neutrale status. Dat betekent dat het land zich niet mag aansluiten bij militaire allianties zoals de NAVO, een eis van Rusland.
Podolyak herhaalde de Oekraense wens om een eventueel akkoord met Rusland eerst in een referendum voor te leggen aan de bevolking. Voordat zo'n akkoord wordt ondertekend, moet er eerst "volledige vrede" zijn op het Oekraense grondgebied, zei hij.
In 2021 deed Polen een wargame en daaruit kwam dat Rusland hun in 5 dagen zou verslaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt bizar om te zien hoe Rusland van angstaanjagend leger is gegaan naar loserclub waar de generaals massaal worden afgeslacht, we kunnen meeluisteren met de Chinese walkie talkies en ze zelfs Toyota pick ups met een machinegeweer naar het front sturen. Dit leger is 100 helikopters en vliegtuigen af van het technologische niveau van ISIS. Bizar.
Oftewel ook opdonderen uit Crimea en Donbasquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Voordat zo'n akkoord wordt ondertekend, moet er eerst "volledige vrede" zijn op het Oekraense grondgebied, zei hij.
De vis rot vanaf de kop. Ga er dus niet vanuit dat de effecten van corruptie tot een top-elite clubje in Moskou beperkt blijven.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hehe, dat is alsof de Duitsers hadden aangekondigd dat ze de militaire acties in Stalingrad drastisch zouden terugschroeven..quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:06 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Er ontbreekt "for now"
Mocht er al zoiets komen van een "peace-deal" dan begint over 10 jaar de pleurisbende gewoon opnieuw.
Kans zit er dik in. Ik zou er als Oekrane sowieso niet van onder de indruk zijn. Rondom Kiev waren ze al vastgelopen en langzaam teruggedrongen. Wel makkelijk toegeven voor Rusland op die manier.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:06 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Er ontbreekt "for now"
Mocht er al zoiets komen van een "peace-deal" dan begint over 10 jaar de pleurisbende gewoon opnieuw.
Sinds gister?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:13 schreef Scrummie het volgende:
Wat een losersRusland is de grootste grap sinds Chris Rock.
Nee, dat is niet zozeer het probleem vermoed ik, gebrek aan onderdelen vanwege de sancties. Het omschakelen naar eigen onderdelen kost erg veel tijd daarnaast sneuvelen en raken veel hard benodigde jongeren gehandicapt in de oorlog en Rusland heeft daar al relatief weinig van.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou de oorlogskas van Rusland zo langzamerhand leeg zijn na ruim 5 weken?
Nee klopt hoor Chris Rock is nooit grappig geweest en mijn poging was ook maar matigquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Chris Rock bestaat al wat langer hoor!
(mijn grapje komt eigenlijk niet zo goed uit de verf)
Boh, elke dag van elk ander land willekeurige wandaden noemen en dan zeggen dat je dat zelf nooit gedaan hebtquote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:37 schreef polderturk het volgende:
Heeft Baudetev al boos gereageerd op deze tweet van Rusland? Of durft hij niks te zeggen tegen zijn ideologische meesters en financiers?
[ twitter ]
En de rest maakt dat ze wegkomen uit Rusland.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:15 schreef Digi2 het volgende:
raken veel hard benodigde jongeren gehandicapt in de oorlog en Rusland heeft daar al relatief weinig van.
Ja het is een vredesmissie/militaire operatie en daarvoor was het een “oefening”quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
“A peace deal”![]()
Hoezo? Is het oorlog dan?
Dat is geen tank. Of liever gezegd, was geen tank.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:31 schreef polderturk het volgende:
Die anti-tank wapens zijn echt krachtig. In zo een tank ben je helemaal niet veilig.
[ twitter ]
Rusland heeft boter op zijn hoofd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boh, elke dag van elk ander land willekeurige wandaden noemen en dan zeggen dat je dat zelf nooit gedaan hebt
In de goelags daarentegen was het altijd gezellig.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:37 schreef polderturk het volgende:
Heeft Baudetev al boos gereageerd op deze tweet van Rusland? Of durft hij niks te zeggen tegen zijn ideologische meesters en financiers?
[ twitter ]
Niet goed te zien. Voorste stuk lijkt op een tank.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is geen tank. Of liever gezegd, was geen tank.
En altijd werk, dat is ook wel belangrijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de goelags daarentegen was het altijd gezellig.
Wel goed te zien, je ziet de laadbak en en achterwielen vrij duidelijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Niet goed te zien. Voorste stuk lijkt op een tank.
Tenzij je tank een APS heeft waarmee Javalins kapotgeschoten worden voordat ze hun ding kunnen doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:31 schreef polderturk het volgende:
Die anti-tank wapens zijn echt krachtig. In zo een tank ben je helemaal niet veilig.
[ twitter ]
Tussen 6 planken, nog beter.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
En ze nu allemaal in een vuilniszak terug sturen naar Rusland graag. Geen concessies gewoon weg daar
Vooral op woensdagquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Russische geschiedenis is doordrenkt met deportaties, etnische zuiveringen, geweldadige onderdrukkingen, genocides etc. Heel veel volkeren binnen de Soviet Unie en Rusland hebben daar last van gehad.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja precies "Arbeit macht frei", zeiden de Duitsers vroeger.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En altijd werk, dat is ook wel belangrijk.
Het lijkt erop dat Russen die niet hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Tenzij je tank een APS heeft waarmee Javalins kapotgeschoten worden voordat ze hun ding kunnen doen.
Ain't gonna happen, dus.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Podolyak herhaalde de Oekraense wens om een eventueel akkoord met Rusland eerst in een referendum voor te leggen aan de bevolking. Voordat zo'n akkoord wordt ondertekend, moet er eerst "volledige vrede" zijn op het Oekraense grondgebied, zei hij.
Tuurlijk, meestal is exact het tegenovergestelde waar van wat ze stellen. Maar wie weet en spreken ze een keer de waarheid. Merken het vanzelf.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik lees - terecht - veel twijfels over deze toon vanuit de Russen. Zou het als een rookgordijn kunnen fungeren?
rusland wint en/of verliest niks als Oekrane geen staakt het vuren instelt. Andersom idem.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik lees - terecht - veel twijfels over deze toon vanuit de Russen. Zou het als een rookgordijn kunnen fungeren?
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:06 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Er ontbreekt "for now"
Dat werkt 2 kanten op. Oekraine heeft in zo'n situatie ook tijd en ruimte om troepen te verplaatsen en te versterken en ook tijd om meer materieel uit het Westen te krijgen, verdelen en te bestuderen waar nodig.quote:
Ja, die T-14 Armata heeft dat. Maar daar kan pauper-land rusland zich er wel 20 van veroorloven.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Russen die niet hebben.
Is COVID-20 al een ding?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mooi, dit topic kan dus binnenkort dicht.
20? Volgens mij zijn er nog geen 20 in dienst, ze zouden dit jaar met serie productie beginnen maar dat is al meermaals uitgesteld dus of dat zo is weten we niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die T-14 Armata heeft dat. Maar daar kan pauper-land rusland zich er wel 20 van veroorloven.
Tijdens WOI was het Russische Rijk ineengestort. Na Afghanistan was de Soviet Unie ineengestort. De zware sancties worden niet zomaar opgeheven. Het is maar afwachten of Poetin dit gaat overleven.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat werkt 2 kanten op. Oekraine heeft in zo'n situatie ook tijd en ruimte om troepen te verplaatsen en te versterken en ook tijd om meer materieel uit het Westen te krijgen, verdelen en te bestuderen waar nodig.
Ze kunnen het dus militair niet langer volhouden en proberen een (gedeeltelijke) terugtrekking te verkopen als teken van goodwill.quote:
Hij kan t beste zo'n wit asbestpak aantrekken met perslucht, dan gebeurd je weinig op dat gebiedquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef TLC het volgende:
Mocht er een ontmoeting komen tussen Zelenski en putin zou ik, als ik Zelenski was, niks eten en drinken wat me aangeboden werd.
Of dicht in de buurt van Poetin blijvenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef TLC het volgende:
Mocht er een ontmoeting komen tussen Zelenski en putin zou ik, als ik Zelenski was, niks eten en drinken wat me aangeboden werd.
Daar komt het woord "goedlachs" dan ook vandaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor Ukraine he. In diezelfde hergroeperen tijd doet Ukraine hetzelfde en die heeft meer mankracht (1 miljoen+) en een ongelimiteerde hoeveelheid wapens van het Westen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze kunnen het dus militair niet langer volhouden en proberen een (gedeeltelijke) terugtrekking te verkopen als teken van goodwill.
Nu even afwachten of ze gaan hergroeperen en een nieuwe poging wagen of dat ze daar ook niet meer toe in staat zijn.
Gewoon Putin wat te eten aanbieden en kijken hoe wantrouwend hij reageertquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef TLC het volgende:
Oekrane stelt dan ook niet dat ze stoppen met het verdedigen van hun hoofdstad h.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor Ukraine he. In diezelfde hergroeperen tijd doet Ukraine hetzelfde en die heeft meer mankracht (1 miljoen+) en een ongelimiteerde hoeveelheid wapens van het Westen.
Zo'n ontmoeting zal in de neutrale omgeving van Turkije plaatsvinden. Behalve het handenschudden zijn er geen contactmomenten die de Russen kunnen controleren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef TLC het volgende:
Putin doet er ook goed aan om een laagje anti-aanbak aan te trekken met wat die van en ander gaat aanraken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef TLC het volgende:
Ik zou zelfs in een maanpak komen. Want dat novichok hoeft alleen maar op je huid te komen in kleine druppeltjes en je gaat er al aan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef TLC het volgende:
Ik zou vooral de locaties wantrouwen waar Zelensky na de ontmoeting verblijft. In maanpak naar cafe en hotelquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zou zelfs in een maanpak komen. Want dat novichok hoeft alleen maar op je huid te komen in kleine druppeltjes en je gaat er al aan.
Idd, denk maar aan dat beruchte flesje water van Navalny in zijn hotelquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zou vooral de locaties wantrouwen waar Zelensky na de ontmoeting verblijft. In maanpak naar cafe en hotel
Verliezen Oekrane: https://reliefweb.int/rep(...)%201%2C707%20injured.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik denk dat men wat overdrijft. We krijgen maar een kant te horen. Niets over verliezen van Oekrane en Twitter als bron gebruiken met al die misinformatie lijkt mij ook niet maatgevend. Ik vul het nog wel even aan met een voorbeeld. Ben de link even kwijt.
Er komt geen EU leger.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
Wat als Oekrane toetreedt tot de EU en de EU krijgt een Europees leger?
Vorig jaar had ik je gelijk gegeven. Maar nu?quote:
Dat gaat niet gebeuren omdat je dan kans krijgt op tegenstrijdigheden met NAVO. Dat zou alleen kunnen als die landen ook allemaal uit NAVO stappen en dat zie ik niet snel gebeuren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:27 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Daartoe zijn er net beslissingen genomen volgens mij.
Precies zoals parlementslid Oekrane Kira Rudyk stelde in een door CGTN geregisseerd vraaggesprek. Het is aan het land en volk om haar keuze per referendum vast te stellen en niet omdat een agressor (of geallieerde) dat graag zo wilt. Die volledige vrede wordt sws erg moeilijk zolang Rusland zich op andermans grondgebied bevindt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS.nl
Jaquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:19 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Idd, denk maar aan dat beruchte flesje water van Navalny in zijn hotel![]()
Die schreeuw van hem erna in het vliegtuig hoor ik nu nog in gedachten
Oekraine gaat toetreden tot de EU en hopelijk fixen we dan ook een EU leger. Geen NATO maar wel het EU leger bij Poetin aan de grensquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
Er is gewoon werkelijk 0 kans op een EU leger.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik je gelijk gegeven. Maar nu?
Een half jaar geleden was er ook nog 0 kans op een oorlog in Oekrane.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er is gewoon werkelijk 0 kans op een EU leger.
Zie het niet gebeurenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oekraine gaat toetreden tot de EU en hopelijk fixen we dan ook een EU leger. Geen NATO maar wel het EU leger bij Poetin aan de grens
Zeker niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een half jaar geleden was er ook nog 0 kans op een oorlog in Oekrane.
Die kans is echt wel hoger dan het geweest is en zeker geen 0 maar dan denk ik wel aan een NAVO constructie voor het EU legerquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er is gewoon werkelijk 0 kans op een EU leger.
Denk ik ook niet, maar een versterkt Europees pact wel degelijk met alle individuele toezeggingen op het gebied van defensie.quote:
Wie betaalt dat?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
Wellicht een versterkt pact maar er komt gewoon nooit een EU leger.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die kans is echt wel hoger dan het geweest is en zeker geen 0 maar dan denk ik wel aan een NAVO constructie voor het EU leger
Oekraine betaald zijn eigen leger, volgens mij en we betalen nu ook voor de NAVO, toch? Om het Trumpiaans te houden.quote:
Dat denk ik niet. De AIVD en MIVD zullen deze figuren al heel lang op hun lijstje hebben staan gok ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zou dat verband hebben met de lijst van Anonymous waar 620 spionnen op staan?
Je gaat geen mensen uitwijzen met een beschuldiging van spionage op basis van een lijst van Anon, he?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zou dat verband hebben met de lijst van Anonymous waar 620 spionnen op staan?
https://twitter.com/marki(...)nhyQgg49xHu5JKs6oCWAquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik denk dat men wat overdrijft. We krijgen maar een kant te horen. Niets over verliezen van Oekrane en Twitter als bron gebruiken met al die misinformatie lijkt mij ook niet maatgevend. Ik vul het nog wel even aan met een voorbeeld. Ben de link even kwijt.
Afschakelen of de ouderwetse term: nederlaag.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:57 schreef MissionPhailed het volgende:
Afschakelen van de Russische militaire activiteiten rondom Kyiv/Kiev past 'mooi' in het scenario van een focus van Rusland op het (zuid)oosten van Oekrane. Er valt voor de Russen sowieso weinig meer te winnen rondom de hoofdstad, want de tegenstand is er te sterk.
Ehhh...Kyiv innemen is zowel strategisch als politiek van nogal groot belang.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:57 schreef MissionPhailed het volgende:
Afschakelen van de Russische militaire activiteiten rondom Kyiv/Kiev past 'mooi' in het scenario van een focus van Rusland op het (zuid)oosten van Oekrane. Er valt voor de Russen sowieso weinig meer te winnen rondom de hoofdstad, want de tegenstand is er te sterk.
Ik zie dat gewoon niet gebeuren. Zelensky zou wel gek zijn om als ontmoetingslocatie Wit-Rusland te accepteren. Turkije zou acceptabel zijn, nog beter kiest die London. En putin is zo ver heen ondertussen met z'n paranoia, die komt z'n bunker niet uit.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef TLC het volgende:
Allicht, maar ik denk dat zelfs de Russen inzien dat het in dit stadium weinig nut heeft om manschappen blijvend stuk te laten lopen op te sterke weerstand rondom de hoofdstad.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ehhh...Kyiv innemen is zowel strategisch als politiek van nogal groot belang.
quote:Deze pagina is onbereikbaar
Op verzoek van de Europese Unie is dit domein momenteel geblokkeerd. We zijn ons bewust van de discussie en bezwaren over het blokkeren van websites, maar geven hiermee gevolg aan een expliciete opdracht vanuit de overheid. Meer informatie is hier te vinden.
At the request of the European Union, this domain is currently blocked. We are aware of the discussion and objections about blocking websites, but are following an explicit order from the government. More information can be found here.
Interessant is, naast dat het een forse contractbreuk is, wie dan de prijs bepaalt van die Roebel.quote:bron: errrr.theee
On Monday, Russia’s President Vladimir Putin ordered the government, the central bank, and Gazprombank to develop the necessary tools to switch all payments for Russian natural gas from “unfriendly states” to rubles from March 31. The measure concerns countries that imposed economic sanctions on Russia and froze Moscow’s foreign reserves. Putin clarified that Russia will continue to supply gas in volumes and at prices fixed in the contracts concluded earlier.
Aan het materieel ligt het niet en daar hebben ze nog steeds genoeg van. Het stratgisch en tactisch geblunder is de oorzaak van de mislukking. Daar komt nog bij dat je met 175.000 tot 200.000 troepen geen land als Oekrane kunt bezetten. Ook het leger van Oekrane word sinds 2014 bewapend door het westen en hebben uiteindelijk meer manschappen om eigen bodem te verdedigen en hebben uiteraard het volk mee.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://twitter.com/marki(...)nhyQgg49xHu5JKs6oCWA
Ik overdrijf inderdaad een beetje, maar ze zijn toch wel echt naar hakbar niveau aan het afglijden hoor.
Hij moet zijn eigen boterhammen smeren en meenemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef TLC het volgende:
Ik voorzie nog een reisprobleempje..... van bv een afgezwaaide BUK raket die dan heel toevallige Zelensky treft....quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie dat gewoon niet gebeuren. Zelensky zou wel gek zijn om als ontmoetingslocatie Wit-Rusland te accepteren. Turkije zou acceptabel zijn, nog beter kiest die London. En putin is zo ver heen ondertussen met z'n paranoia, die komt z'n bunker niet uit.
Ze kunnen dat moeilijk negeren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:05 schreef superniger het volgende:
xs4all
https://www.xs4all.nl/blokkaderussischestaatsmedia/
[..]
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor Ukraine he. In diezelfde hergroeperen tijd doet Ukraine hetzelfde en die heeft meer mankracht (1 miljoen+) en een ongelimiteerde hoeveelheid wapens van het Westen.
Kyiv is ideologisch, voor Poetin, essentieel en ook een essentieel onderdeel van de Oekrainse identiteit, Kyiv verliezen zou een enorme klap zijn voor Oekraine en ik vermoed dat Kyiv innemen voor Poetin zou betekenen dat zijn inval volledig geslaagd is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:15 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Inderdaad erg onwaarschijnlijk dat Rusland daadwerkelijk terugtrekt rond Kyiv.
Chernihiv misschien wel, maar het centrale front moet zo nu en dan pieuw pieuw blijven doen als ze niet wilen dat ze uit de donbas geschopt gaan worden.
En nog een stokbroodje 'speciaal' voor Vladimier meenemenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:11 schreef polderturk het volgende:
Hij moet zijn eigen boterhammen smeren en meenemen.
Een verzoek kun je gewoon negeren. Een opdracht, zonder wettelijke basis ook. Pas als er een wettelijke basis is voor de Nederlandse overheid is xs4all verplicht om aan de opdracht te voldoen. De Europese unie heeft volgens mij al helemaal niet direct iets te zeggen over een provider in een van de lidstaten.quote:
volgensmij was het materiaal juist een probleem. Ze hebben heel veel maar bijna alles is verouderd, niet onderhouden en voorzien van de goedkoopste chinese bandjes.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Aan het materieel ligt het niet en daar hebben ze nog steeds genoeg van. Het stratgisch en tactisch geblunder is de oorzaak van de mislukking. Daar komt nog bij dat je met 175.000 tot 200.000 troepen geen land als Oekrane kunt bezetten. Ook het leger van Oekrane word sinds 2014 bewapend door het westen en hebben uiteindelijk meer manschappen om eigen bodem te verdedigen en hebben uiteraard het volk mee.
We moeten afwachten als de Russen zich gaan ingraven in de Donbass en het zuiden. Dan krijg je mogelijk weer een hele andere situatie.
Ik vraag me ook af of ze in Israel of Turkije geschikte tafels hebben die wel lang genoeg zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef TLC het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Nederland zit nu in de praktijk in een directe alliantie met duitsland. Er is zoiets als het 1ste NL/DE Legerkorps. Of er was, tijd terug wellicht.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren omdat je dan kans krijgt op tegenstrijdigheden met NAVO. Dat zou alleen kunnen als die landen ook allemaal uit NAVO stappen en dat zie ik niet snel gebeuren.
Overigens is er defacto al een EU leger omdat de meeste landen of in NAVO zitten of al samenwerken.
Allemaal enge mensen bij elkaar die zichzelf veel te serieus nemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:36 schreef polderturk het volgende:
Erdolf kreeg een staande ovatie van de Oekranse en Russische delegatie.
[ twitter ]
Ja maar Kyiv is gewoon letterlijk niet meer in te nemen, tenminste niet zolang het Oekrainse leger in de stellingen zit, of Rusland moet volledig mobiliseren. De hele aanval is nu alleen om ervoor te zorgen dat ze in hun stellingen blijven.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kyiv is ideologisch, voor Poetin, essentieel en ook een essentieel onderdeel van de Oekrainse identiteit, Kyiv verliezen zou een enorme klap zijn voor Oekraine en ik vermoed dat Kyiv innemen voor Poetin zou betekenen dat zijn inval volledig geslaagd is.
Het word natuurlijk wel ingewikkeld als er in 1 keer een stuk of 7 landen bij een EU verbond komen die nu niet in de NAVO zitten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nederland zit nu in de praktijk in een directe alliantie met duitsland. Er is zoiets als het 1ste NL/DE Legerkorps. Of er was, tijd terug wellicht.
De ene alliantie sluit de andere niet uit, natuurlijk.
Er is ook nog een verband met Nederland, VK, Scandinavi en de Baltische staten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nederland zit nu in de praktijk in een directe alliantie met duitsland. Er is zoiets als het 1ste NL/DE Legerkorps. Of er was, tijd terug wellicht.
Ik mis Kaag.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:38 schreef hangtime het volgende:
[..]
Allemaal enge mensen bij elkaar die zichzelf veel te serieus nemen.
Mijn respect voor Erdogan is wel omhoog gegaan sinds dit conflict. Ik moet zeggen dat ik mij vergist heb, ik zag hem vroeger juist als diegene die ontrust zaaide en mensen onderdrukte. Maar uiteindelijk zie je nu er echt oorlog is, hij juist diegene is die het conflict zo snel mogelijk wilt beindigen. Ook heeft hij toegezegd Oekraense vluchtelingen te willen opvangen in Turkije.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:36 schreef polderturk het volgende:
Erdolf kreeg een staande ovatie van de Oekranse en Russische delegatie.
[ twitter ]
Waarom werkt Poetin nog met telefoons uit 1990?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:44 schreef Tengano het volgende:
Dit plaatje moeten we trouwens heel zuinig op zijn. Zoiets gaan we nooit meer weerzien![]()
#warcriminal
#butcher
#functionElsewhere
[ afbeelding ]
Daarom juist. Als je weet wie het zijn kan je zelf (verkeerde) informatie lekken. Maar als die lijst klopt zijn ze nu 'burned' en dus eigenlijk nutteloos om nog te houden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De AIVD en MIVD zullen deze figuren al heel lang op hun lijstje hebben staan gok ik.
Omdat die niet hackbaar zijn, dit is geen grap.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom werkt Poetin nog met telefoons uit 1990?
Dit zijn vaak een soort van softe spionnen die er niet al te veel moeite voor doen om onder de radar te blijven, zijn vrijwel ook altijd Ambassade medewerkers.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom juist. Als je weet wie het zijn kan je zelf (verkeerde) informatie lekken. Maar als die lijst klopt zijn ze nu 'burned' en dus eigenlijk nutteloos om nog te houden.
Daarom is het niet altijd slim om zo'n lijst te openbaren.
Hij heeft wel een hele ommezwaai gemaakt maar volgensmij word Turkije ook extra hard getroffen door de oorlog.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:46 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Mijn respect voor Erdogan is wel omhoog gegaan sinds dit conflict. Ik moet zeggen dat ik mij vergist heb, ik zag hem vroeger juist als diegene die ontrust zaaide en mensen onderdrukte. Maar uiteindelijk zie je nu er echt oorlog is, hij juist diegene is die het conflict zo snel mogelijk wilt beindigen. Ook heeft hij toegezegd Oekraense vluchtelingen te willen opvangen in Turkije.
en het UK/NL amphibious force, NL BE Admiralty en volgens mij nog watquote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ergens moet het signaal toch digitaal worden?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat die niet hackbaar zijn, dit is geen grap.
Welke ommezwaai. Net als Poetin blijven het dictators die morgen weer je vijand zijn. Nu hij in dit conflict in zijn eigen voordeel gaat handelen is het plots een geweldenaar. Gekker moet het niet worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:49 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Hij heeft wel een hele ommezwaai gemaakt maar volgensmij word Turkije ook extra hard getroffen door de oorlog.
En natuurlijk dubbel. Turkije bemiddeld maar aan de andere kant verstuurd het ontzettend veel bayraktar drones richting Oekrane.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |