Hij moet wat diplomatieker zijn. Vind hen nu toch iets teveel op Trump lijken qua ongeleide verbale projectielen.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:41 schreef la_perle_rouge het volgende: [..] Goed zo. Hij zei gewoon wat miljoenen mensen denken. En hij had gewoon gelijk.
Zullen dat inmiddels ook Roebels zijn?quote:Op maandag 28 maart 2022 21:49 schreef Perrin het volgende:
Naast alle trollenfabrieken pompt het Kremlin ook behoorlijk wat geld in bepaalde bekende figuren. Daar zou best veel meer tegen gedaan mogen worden vanuit Westerse landen, lijkt me.
Probleem is denk ik met name dat dat werkt. Kijk naar Trump die op een haar na, zijn 2de termijn verloor en waarschijnlijk over 2 jaar weer president van de US isquote:Op maandag 28 maart 2022 21:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hij moet wat diplomatieker zijn. Vind hen nu toch iets teveel op Trump lijken qua ongeleide verbale projectielen.
Taal bezigenquote:Op maandag 28 maart 2022 21:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is denk ik met name dat dat werkt. Zie je ook in de Nederlandse politiek waar mensen ineens taal bezigen die niet hoort bij een dergelijke verantwoordelijkheid. Dat trekt schijnbaar stemmen.
Speak softly and carry a big stick.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is denk ik met name dat dat werkt. Kijk naar Trump die op een haar na, zijn 2de termijn verloor en waarschijnlijk over 2 jaar weer president van de US is. Je ziet overigens ook in de Nederlandse politiek waar mensen ineens taal bezigen die niet hoort bij een dergelijke verantwoordelijkheid. Dat trekt schijnbaar stemmen.
Nee sorry, vind het een leuke uitspraak.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah, stemmers zoals jij. Dat is in ieder geval wel duidelijk.
Heel de bouwmarkt in een deuk natuurlijk.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee sorry, vind het een leuke uitspraak.
Ga ik morgen bij collega’s proberen. Sow jij mag weleens minder taal bezigen!
Ja doe ik niet over de speaker hquote:Op maandag 28 maart 2022 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heel de bouwmarkt in een deuk natuurlijk.
Nee, want dat soort taal kan je niet over de speaker bezigen.quote:
Deze zin klopt niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Sow jij mag weleens minder taal bezigen!
Waar een klein land klein in kan zijn.quote:
quote:Ziggo voegt Oekraense nieuwszender toe aan tv-pakketten
Voor alle klanten
Vanaf 31 maart kunnen Oekraense vluchtelingen in Nederland ook via tv op de hoogte blijven van het nieuws in hun geboorteland. Vanaf dat moment is de nieuwszender Ukraina 24 tijdelijk te zien bij Ziggo op kanaal 502 in alle tv-pakketten. Via de Ziggo GO-app is de zender ook te zien op mobiele telefoons en tablets.
Over Ukraina 24
Kanaal 24 (Oekraens: 24 Канал) is een 24/7 tv-zender. De programmering van de nieuwszender staat op dit moment hoofdzakelijk in het teken van de oorlog, maar beslaat normaal gesproken politiek, economie, sport en beroemdheden. Kanaal 24 zendt sinds 2006 uit.
Ja joh, waarom ook niet h?quote:
Machtsvertoon, valt alleen totaal verkeerd uit.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dus het nut van de inval was wat precies?
Nu nog ff alle bezette gebieden waar voor triljoenen aan olie en gas zit teruggeven en we hebben een deal.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Toestaan dat hij jouw vrouw keihard neukt?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:28 schreef hoechst het volgende:
Ik ga die Putin echt ff willsmithen.......
quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat ze geen lid van de NAVO worden?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Oftewel, ze willen het eigenlijk gewoon opgeven, maar dat kan niet. Dus dan maar op deze manier.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Hoe dan?quote:Op maandag 28 maart 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin gaat er gewoon een slaatje uit slaan.
Ja.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Ook al komt er vrede (hopelijk !!!) dan gaat toch niemand meer met putler aan de tafel zitten ? zie je bv Boris Johnson of Macron vriendelijk handjes schudden met deze massamoordenaar ?
quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Ook al komt er vrede (hopelijk !!!) dan gaat toch niemand meer met putler aan de tafel zitten ? zie je bv Boris Johnson of Macron vriendelijk handjes schudden met deze massamoordenaar ?
Hey, de hardliners van het Kremlin al gevonden? Er achter gekomen hoe Google werkt? Of wil je nog steeds anderen de zaken voor jou op een presenteerblaadje laten serveren zonder een toets aan te raken?quote:Op maandag 28 maart 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin gaat er gewoon een slaatje uit slaan.
quote:Op maandag 28 maart 2022 23:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oftewel, ze willen het eigenlijk gewoon opgeven, maar dat kan niet. Dus dan maar op deze manier.
Putin is een loser, de grootste loser van deze aarde. Ik haat Putin.
Als ze er zelf beter van kunnen worden/Er iets voor ze te halen valt? Heus wel.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Waarom niet? Obama kreeg gewoon nog een Nobelprijs voor de Vrede gratis erbij en alles was weer vergeten.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Als Arafat die prijs ooit kreeg uitgereikt, waarom Putin dan nietquote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? Obama kreeg gewoon nog een Nobelprijs voor de Vrede gratis erbij en alles was weer vergeten.
Nu zeg ik niet dat ik vind dat Putin die prijs moet krijgen, maar Obama verdiende die nou ook niet bepaald. En dan druk ik mij voorzichtig uit.
Dus geen NATO en dan is de oorlog voorbij?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat is nou je punt chef? Ja die heb ik gevonden, maar ik kende ze al.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hey, de hardliners van het Kremlin al gevonden? Er achter gekomen hoe Google werkt? Of wil je nog steeds anderen de zaken voor jou op een presenteerblaadje laten serveren zonder een toets aan te raken?
Waarom vroeg je er dan naar hier als je ze al kende?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is nou je punt chef? Ja die heb ik gevonden, maar ik kende ze al.
Kan die het over 4 jaar weer proberen. Hard pass.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus geen NATO en dan is de oorlog voorbij?Dat zou geweldig nieuws zijn!
Uh huh. En een stuk van Oekraine inleveren, natuurlijk. En volgende maand dient zich een nieuwe regio aan die ineens onafhankelijk wil worden en bij Rusland wil, puur toeval, natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus geen NATO en dan is de oorlog voorbij?Dat zou geweldig nieuws zijn!
Denk het wel. Ben je al het andere van Poetin vergeten? Straks gaat de emotie weet liggen en wordt het weer 'normaal'.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Omdat ik dacht dat er wel meerdere waren, maar dat siloviki groepje ken ik wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom vroeg je er dan naar hier als je ze al kende?
Ik dacht dat ze een muur hadden om die lui tegen te houden?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische asielzoekers bij de Amerikaanse grens
Gaat waarschijnlijk om Nagorno-Karabakh. Daar zitten nu Russische vredestroepen. Volgens een verdrag zouden alle Armeense troepen teruggetrokken moeten worden uit Azerbeidzjan. Dat is niet gebeurd. Nu wordt er nog geregeld geschoten op Azerbeidzjaanse troepen vanuit NK. Daarop heeft AZ nog een stuk herovert op NK en zijn er Armeense soldaten gedood. Dit toont aan dat er nog steeds Armeense troepen in NK zijn, en dat mag volgens het verdrag niet. AZ eist van Rusland dat alle Armeense trepe teruggetrokken worden en dat vindt Rusland niet leuk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Que? Waarom gaan ze nu ook een gevecht met de Azeri's zoeken?
Dit is exact wat ik een paar weken geleden al voorspelde, Rusland heeft meer dan een buurland waarmee ze onrustige relaties hebben en nu men troepen elders wegtrekt voelen die zich capabel om wat oude rekeningen te vereffenen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk om Nagorno-Karabakh. Daar zitten nu Russische vredestroepen. Volgens een verdrag zouden alle Armeense troepen teruggetrokken moeten worden uit Azerbeidzjan. Dat is niet gebeurd. Nu wordt er nog geregeld geschoten op Azerbeidzjaanse troepen vanuit NK. Daarop heeft AZ nog een stuk herovert op NK en zijn er Armeense soldaten gedood. Dit toont aan dat er nog steeds Armeense troepen in NK zijn, en dat mag volgens het verdrag niet. AZ eist van Rusland dat alle Armeense trepe teruggetrokken worden en dat vindt Rusland niet leuk.
-Transnitiquote:Op dinsdag 29 maart 2022 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is exact wat ik een paar weken geleden al voorspelde, Rusland heeft meer dan een buurland waarmee ze onrustige relaties hebben en nu men troepen elders wegtrekt voelen die zich capabel om wat oude rekeningen te vereffenen.
Rusland moet maar hopen dat het hierbij blijft want anders moeten ze op een flink aantal fronten aan de slag en dat gaat ze denkelijk niet echt goed kunnen trekken. Hoe langer Oekraine doorvecht hoe penibeler het voor Rusland wordt want reken maar dat er met begerige oogjes gekeken word.
Igor heeft goed gegeten in de afgelopen jaren.quote:
Wie is hij? Woont hij nog wel in Rusland? Kan je dit in Rusland zeggen? Komt er openlijke kritiek op de speciale militaire operatie?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 01:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Igor heeft goed gegeten in de afgelopen jaren.
Hij was in de Donbas in 2014 toen MH17 uit de lucht geschoten werd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:03 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wie is hij? Woont hij nog wel in Rusland? Kan je dit in Rusland zeggen? Komt er openlijke kritiek op de speciale militaire operatie?
Tijdens G7 naar buiten gebracht dat niet te gaan doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:22 schreef Za het volgende:
Vanaf donderdag alleen nog verrekening Russisch gas in roebels.
Ik hoor er niets over op de NLse TV, iemand?
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de gaskraan werkelijk dichtgaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:22 schreef Za het volgende:
Vanaf donderdag alleen nog verrekening Russisch gas in roebels.
Ik hoor er niets over op de NLse TV, iemand?
03.22 Leonard Birnbaum, algemeen directeur van E.ON, het grootste energieconcern van Duitsland, zei dat het land de Russische energiedragers niet van de ene op de andere dag in de steek zou kunnen laten. Het zoeken naar alternatieve leveranciers zal volgens hem zeker drie jaar duren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de gaskraan werkelijk dichtgaat.
Totale chaos op het Europese stroomnet als de voorraden leeg zijn? Iig denk ik dat Duitsland een totale fall out van stroom kan krijgen.
https://www.nu.nl/economi(...)zomaar-opvangen.html
Als ik Duitse artikelen zoek wat er dan gebeurt dan lees ik lul verhalen dat ze dan wel gaan overschakelen (wat jaren duurt) en dat de thermostaat nog een graad lager kan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:44 schreef Za het volgende:
[..]
03.22 Leonard Birnbaum, algemeen directeur van E.ON, het grootste energieconcern van Duitsland, zei dat het land de Russische energiedragers niet van de ene op de andere dag in de steek zou kunnen laten. Het zoeken naar alternatieve leveranciers zal volgens hem zeker drie jaar duren.
"Zonder import van gas uit Rusland zal de Duitse economie enorme schade oplopen, die zo mogelijk moet worden vermeden", is de expert zeker.
03.13 Gideon Rahman, commentator op het gebied van buitenlands beleid van de Financial Times, is van mening dat het beleid van het Westen om grootschalige sancties tegen Rusland op te voeren, kan leiden tot een grootschalige wereldwijde economische crisis. Naar zijn mening "zullen de economische problemen toenemen en zal de westerse eenheid uiteenvallen."
01.44 Perssecretaris van de president van de Russische Federatie Dmitry Peskov over de weigering van de G7-landen om Russisch gas in roebels te betalen: "We zijn niet van plan liefdadigheidswerk te doen, we sturen gratis gas naar West-Europa ... Geen betaling - geen benzine."
01.36 Volgens Pblico zal het besluit van de Verenigde Staten en bondgenoten om de goud- en deviezenreserves van de Centrale Bank van Rusland te confisqueren ertoe leiden dat de wereldeconomie de hegemonie van de dollar opgeeft en als gevolg daarvan de ineenstorting van de Amerikaanse economie.
"Deze maatregel zou zelfdestructief zijn voor de wereldwijde hegemonie van de dollar, waarop de stabiliteit van de economie van de Verenigde Staten, met haar tekort en enorme schulden, is gebaseerd", schrijft de krant.
https://www.mk.ru/politic(...)yaciya-28-marta.html
Maar wat gaat er dan gebeuren?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik Duitse artikelen zoek wat er dan gebeurt dan lees ik lul verhalen dat ze dan wel gaan overschakelen (wat jaren duurt) en dat de thermostaat nog een graad lager kan.
https://www.tagesschau.de(...)deutschland-101.html
Lees ook dat er een Europees pact is wat betekend dat nederland het Gronings gas dan in Europa moet leveren en niet als zelfconsumptie kan houden.
Nee joh, dat kan men niet want dat beslaat alles. Alle ondernemingen in een landquote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:54 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wat gaat er dan gebeuren?
En dan ook nog voor donderdag?
Er zal achter de schermen toch van alles besproken en overwogen worden hieromtend lijkt me.
Link doet het nietquote:Op dinsdag 29 maart 2022 03:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Duitsland (Duitse kranten, dit artikel is meest gelezen) geeft doodleuk Zwitserland op de kop voor het financieren van Rusland dmv gasleveringen![]()
https://m.dw.com/de/gehei(...)zer-rohstoffhandel-fllt-putins-kriegskasse/a-61157572
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |