Hij moet wat diplomatieker zijn. Vind hen nu toch iets teveel op Trump lijken qua ongeleide verbale projectielen.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:41 schreef la_perle_rouge het volgende: [..] Goed zo. Hij zei gewoon wat miljoenen mensen denken. En hij had gewoon gelijk.
Zullen dat inmiddels ook Roebels zijn?quote:Op maandag 28 maart 2022 21:49 schreef Perrin het volgende:
Naast alle trollenfabrieken pompt het Kremlin ook behoorlijk wat geld in bepaalde bekende figuren. Daar zou best veel meer tegen gedaan mogen worden vanuit Westerse landen, lijkt me.
Probleem is denk ik met name dat dat werkt. Kijk naar Trump die op een haar na, zijn 2de termijn verloor en waarschijnlijk over 2 jaar weer president van de US isquote:Op maandag 28 maart 2022 21:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hij moet wat diplomatieker zijn. Vind hen nu toch iets teveel op Trump lijken qua ongeleide verbale projectielen.
Taal bezigenquote:Op maandag 28 maart 2022 21:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is denk ik met name dat dat werkt. Zie je ook in de Nederlandse politiek waar mensen ineens taal bezigen die niet hoort bij een dergelijke verantwoordelijkheid. Dat trekt schijnbaar stemmen.
Speak softly and carry a big stick.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is denk ik met name dat dat werkt. Kijk naar Trump die op een haar na, zijn 2de termijn verloor en waarschijnlijk over 2 jaar weer president van de US is. Je ziet overigens ook in de Nederlandse politiek waar mensen ineens taal bezigen die niet hoort bij een dergelijke verantwoordelijkheid. Dat trekt schijnbaar stemmen.
Nee sorry, vind het een leuke uitspraak.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah, stemmers zoals jij. Dat is in ieder geval wel duidelijk.
Heel de bouwmarkt in een deuk natuurlijk.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee sorry, vind het een leuke uitspraak.
Ga ik morgen bij collega’s proberen. Sow jij mag weleens minder taal bezigen!
Ja doe ik niet over de speaker hquote:Op maandag 28 maart 2022 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heel de bouwmarkt in een deuk natuurlijk.
Nee, want dat soort taal kan je niet over de speaker bezigen.quote:
Deze zin klopt niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Sow jij mag weleens minder taal bezigen!
Waar een klein land klein in kan zijn.quote:
quote:Ziggo voegt Oekraense nieuwszender toe aan tv-pakketten
Voor alle klanten
Vanaf 31 maart kunnen Oekraense vluchtelingen in Nederland ook via tv op de hoogte blijven van het nieuws in hun geboorteland. Vanaf dat moment is de nieuwszender Ukraina 24 tijdelijk te zien bij Ziggo op kanaal 502 in alle tv-pakketten. Via de Ziggo GO-app is de zender ook te zien op mobiele telefoons en tablets.
Over Ukraina 24
Kanaal 24 (Oekraens: 24 Канал) is een 24/7 tv-zender. De programmering van de nieuwszender staat op dit moment hoofdzakelijk in het teken van de oorlog, maar beslaat normaal gesproken politiek, economie, sport en beroemdheden. Kanaal 24 zendt sinds 2006 uit.
Ja joh, waarom ook niet h?quote:
Machtsvertoon, valt alleen totaal verkeerd uit.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dus het nut van de inval was wat precies?
Nu nog ff alle bezette gebieden waar voor triljoenen aan olie en gas zit teruggeven en we hebben een deal.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Toestaan dat hij jouw vrouw keihard neukt?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:28 schreef hoechst het volgende:
Ik ga die Putin echt ff willsmithen.......
quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat ze geen lid van de NAVO worden?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Oftewel, ze willen het eigenlijk gewoon opgeven, maar dat kan niet. Dus dan maar op deze manier.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Hoe dan?quote:Op maandag 28 maart 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin gaat er gewoon een slaatje uit slaan.
Ja.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Ook al komt er vrede (hopelijk !!!) dan gaat toch niemand meer met putler aan de tafel zitten ? zie je bv Boris Johnson of Macron vriendelijk handjes schudden met deze massamoordenaar ?
quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Ook al komt er vrede (hopelijk !!!) dan gaat toch niemand meer met putler aan de tafel zitten ? zie je bv Boris Johnson of Macron vriendelijk handjes schudden met deze massamoordenaar ?
Hey, de hardliners van het Kremlin al gevonden? Er achter gekomen hoe Google werkt? Of wil je nog steeds anderen de zaken voor jou op een presenteerblaadje laten serveren zonder een toets aan te raken?quote:Op maandag 28 maart 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin gaat er gewoon een slaatje uit slaan.
quote:Op maandag 28 maart 2022 23:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oftewel, ze willen het eigenlijk gewoon opgeven, maar dat kan niet. Dus dan maar op deze manier.
Putin is een loser, de grootste loser van deze aarde. Ik haat Putin.
Als ze er zelf beter van kunnen worden/Er iets voor ze te halen valt? Heus wel.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Waarom niet? Obama kreeg gewoon nog een Nobelprijs voor de Vrede gratis erbij en alles was weer vergeten.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Als Arafat die prijs ooit kreeg uitgereikt, waarom Putin dan nietquote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? Obama kreeg gewoon nog een Nobelprijs voor de Vrede gratis erbij en alles was weer vergeten.
Nu zeg ik niet dat ik vind dat Putin die prijs moet krijgen, maar Obama verdiende die nou ook niet bepaald. En dan druk ik mij voorzichtig uit.
Dus geen NATO en dan is de oorlog voorbij?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat is nou je punt chef? Ja die heb ik gevonden, maar ik kende ze al.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hey, de hardliners van het Kremlin al gevonden? Er achter gekomen hoe Google werkt? Of wil je nog steeds anderen de zaken voor jou op een presenteerblaadje laten serveren zonder een toets aan te raken?
Waarom vroeg je er dan naar hier als je ze al kende?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is nou je punt chef? Ja die heb ik gevonden, maar ik kende ze al.
Kan die het over 4 jaar weer proberen. Hard pass.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus geen NATO en dan is de oorlog voorbij?Dat zou geweldig nieuws zijn!
Uh huh. En een stuk van Oekraine inleveren, natuurlijk. En volgende maand dient zich een nieuwe regio aan die ineens onafhankelijk wil worden en bij Rusland wil, puur toeval, natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus geen NATO en dan is de oorlog voorbij?Dat zou geweldig nieuws zijn!
Denk het wel. Ben je al het andere van Poetin vergeten? Straks gaat de emotie weet liggen en wordt het weer 'normaal'.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Omdat ik dacht dat er wel meerdere waren, maar dat siloviki groepje ken ik wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom vroeg je er dan naar hier als je ze al kende?
Ik dacht dat ze een muur hadden om die lui tegen te houden?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische asielzoekers bij de Amerikaanse grens
Gaat waarschijnlijk om Nagorno-Karabakh. Daar zitten nu Russische vredestroepen. Volgens een verdrag zouden alle Armeense troepen teruggetrokken moeten worden uit Azerbeidzjan. Dat is niet gebeurd. Nu wordt er nog geregeld geschoten op Azerbeidzjaanse troepen vanuit NK. Daarop heeft AZ nog een stuk herovert op NK en zijn er Armeense soldaten gedood. Dit toont aan dat er nog steeds Armeense troepen in NK zijn, en dat mag volgens het verdrag niet. AZ eist van Rusland dat alle Armeense trepe teruggetrokken worden en dat vindt Rusland niet leuk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Que? Waarom gaan ze nu ook een gevecht met de Azeri's zoeken?
Dit is exact wat ik een paar weken geleden al voorspelde, Rusland heeft meer dan een buurland waarmee ze onrustige relaties hebben en nu men troepen elders wegtrekt voelen die zich capabel om wat oude rekeningen te vereffenen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk om Nagorno-Karabakh. Daar zitten nu Russische vredestroepen. Volgens een verdrag zouden alle Armeense troepen teruggetrokken moeten worden uit Azerbeidzjan. Dat is niet gebeurd. Nu wordt er nog geregeld geschoten op Azerbeidzjaanse troepen vanuit NK. Daarop heeft AZ nog een stuk herovert op NK en zijn er Armeense soldaten gedood. Dit toont aan dat er nog steeds Armeense troepen in NK zijn, en dat mag volgens het verdrag niet. AZ eist van Rusland dat alle Armeense trepe teruggetrokken worden en dat vindt Rusland niet leuk.
-Transnitiquote:Op dinsdag 29 maart 2022 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is exact wat ik een paar weken geleden al voorspelde, Rusland heeft meer dan een buurland waarmee ze onrustige relaties hebben en nu men troepen elders wegtrekt voelen die zich capabel om wat oude rekeningen te vereffenen.
Rusland moet maar hopen dat het hierbij blijft want anders moeten ze op een flink aantal fronten aan de slag en dat gaat ze denkelijk niet echt goed kunnen trekken. Hoe langer Oekraine doorvecht hoe penibeler het voor Rusland wordt want reken maar dat er met begerige oogjes gekeken word.
Igor heeft goed gegeten in de afgelopen jaren.quote:
Wie is hij? Woont hij nog wel in Rusland? Kan je dit in Rusland zeggen? Komt er openlijke kritiek op de speciale militaire operatie?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 01:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Igor heeft goed gegeten in de afgelopen jaren.
Hij was in de Donbas in 2014 toen MH17 uit de lucht geschoten werd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:03 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wie is hij? Woont hij nog wel in Rusland? Kan je dit in Rusland zeggen? Komt er openlijke kritiek op de speciale militaire operatie?
Tijdens G7 naar buiten gebracht dat niet te gaan doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:22 schreef Za het volgende:
Vanaf donderdag alleen nog verrekening Russisch gas in roebels.
Ik hoor er niets over op de NLse TV, iemand?
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de gaskraan werkelijk dichtgaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:22 schreef Za het volgende:
03.22 Leonard Birnbaum, algemeen directeur van E.ON, het grootste energieconcern van Duitsland, zei dat het land de Russische energiedragers niet van de ene op de andere dag in de steek zou kunnen laten. Het zoeken naar alternatieve leveranciers zal volgens hem zeker drie jaar duren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als de gaskraan werkelijk dichtgaat.
Totale chaos op het Europese stroomnet als de voorraden leeg zijn? Iig denk ik dat Duitsland een totale fall out van stroom kan krijgen.
https://www.nu.nl/economi(...)zomaar-opvangen.html
Als ik Duitse artikelen zoek wat er dan gebeurt dan lees ik lul verhalen dat ze dan wel gaan overschakelen (wat jaren duurt) en dat de thermostaat nog een graad lager kan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:44 schreef Za het volgende:
[..]
03.22 Leonard Birnbaum, algemeen directeur van E.ON, het grootste energieconcern van Duitsland, zei dat het land de Russische energiedragers niet van de ene op de andere dag in de steek zou kunnen laten. Het zoeken naar alternatieve leveranciers zal volgens hem zeker drie jaar duren.
"Zonder import van gas uit Rusland zal de Duitse economie enorme schade oplopen, die zo mogelijk moet worden vermeden", is de expert zeker.
03.13 Gideon Rahman, commentator op het gebied van buitenlands beleid van de Financial Times, is van mening dat het beleid van het Westen om grootschalige sancties tegen Rusland op te voeren, kan leiden tot een grootschalige wereldwijde economische crisis. Naar zijn mening "zullen de economische problemen toenemen en zal de westerse eenheid uiteenvallen."
01.44 Perssecretaris van de president van de Russische Federatie Dmitry Peskov over de weigering van de G7-landen om Russisch gas in roebels te betalen: "We zijn niet van plan liefdadigheidswerk te doen, we sturen gratis gas naar West-Europa ... Geen betaling - geen benzine."
01.36 Volgens Pblico zal het besluit van de Verenigde Staten en bondgenoten om de goud- en deviezenreserves van de Centrale Bank van Rusland te confisqueren ertoe leiden dat de wereldeconomie de hegemonie van de dollar opgeeft en als gevolg daarvan de ineenstorting van de Amerikaanse economie.
"Deze maatregel zou zelfdestructief zijn voor de wereldwijde hegemonie van de dollar, waarop de stabiliteit van de economie van de Verenigde Staten, met haar tekort en enorme schulden, is gebaseerd", schrijft de krant.
https://www.mk.ru/politic(...)yaciya-28-marta.html
Maar wat gaat er dan gebeuren?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik Duitse artikelen zoek wat er dan gebeurt dan lees ik lul verhalen dat ze dan wel gaan overschakelen (wat jaren duurt) en dat de thermostaat nog een graad lager kan.
https://www.tagesschau.de(...)deutschland-101.html
Lees ook dat er een Europees pact is wat betekend dat nederland het Gronings gas dan in Europa moet leveren en niet als zelfconsumptie kan houden.
Nee joh, dat kan men niet want dat beslaat alles. Alle ondernemingen in een landquote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:54 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wat gaat er dan gebeuren?
En dan ook nog voor donderdag?
Er zal achter de schermen toch van alles besproken en overwogen worden hieromtend lijkt me.
Link doet het nietquote:Op dinsdag 29 maart 2022 03:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Duitsland (Duitse kranten, dit artikel is meest gelezen) geeft doodleuk Zwitserland op de kop voor het financieren van Rusland dmv gasleveringen![]()
https://m.dw.com/de/gehei(...)zer-rohstoffhandel-fllt-putins-kriegskasse/a-61157572
Klopt helemaal.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 03:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Link doet het niet
Gaat zeker over de grondstofhandelaren als Trafigura, Glencore en de vele anderen, de bekende sanctionbusters
Dacht ik al, die bedrijven zijn een beetje de smeerolie van de wereldwijde grondstoffenhandel. Als je als bedrijf of land eigenlijk niet gezien kan worden te handelen met een ander land zitten zij er tussen als tussenpersoon. Bijna altijd op basis van wederzijds belang. Ene partij heeft grondstoffen nodig, andere partij het geld. Zo belande na de Islamitische revolutie gewoon Iraanse olie in Israel, dat ging dan via personen als Marc Rich. Of John Deuss met olie naar Zuid-Afrika.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 03:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt helemaal.![]()
Maar dat is een beetje de eigen schuld afleiden dunkt me als Duitsland zijnde.
Het is vooral een semantisch dingetje volgens mij. Normaal worden inkomende euros natuurlijk al omgezet in Roebels in Rusland zelf. Nu willen ze dat wij dat al doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:54 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wat gaat er dan gebeuren?
En dan ook nog voor donderdag?
Er zal achter de schermen toch van alles besproken en overwogen worden hieromtend lijkt me.
Dollars toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 04:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is vooral een semantisch dingetje volgens mij. Normaal worden inkomende euros natuurlijk al omgezet in Roebels in Rusland zelf. Nu willen ze dat wij dat al doen.
Misschien ligt de oplossing wel in een 3e valuta die als 'brug' dient oid, zodat beide kanten kunnen zeggen dat ze voldoen.
Beterschapquote:Op dinsdag 29 maart 2022 04:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dollars toch?
Ps ja ik slaap wel maar steeds wakker door een ontsteking, grrrr
quote:Op maandag 28 maart 2022 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Duitsland is de grootste afnemer van Nederlands gas dus zij hebben de meeste recht erop. Zelfs als Nederland zelf daardoor in de kou zou komen te zitten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ik Duitse artikelen zoek wat er dan gebeurt dan lees ik lul verhalen dat ze dan wel gaan overschakelen (wat jaren duurt) en dat de thermostaat nog een graad lager kan.
https://www.tagesschau.de(...)deutschland-101.html
Lees ook dat er een Europees pact is wat betekend dat nederland het Gronings gas dan in Europa moet leveren en niet als zelfconsumptie kan houden.
Energiebedrijven hebben aangegeven dat er contracten liggen die niet tussentijds gewijzigd kunnen worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:22 schreef Za het volgende:
Dat begrijp ik niet, waarom zou Duitsland recht hebben op meer gas dan ze nu contractueel van Nederland ontvangen?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 06:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Duitsland is de grootste afnemer van Nederlands gas dus zij hebben de meeste recht erop. Zelfs als Nederland zelf daardoor in de kou zou komen te zitten.
Als Nederland gas uit Rusland kan kopen, waarom zou Duitsland dat niet kunnen en als alternatief Nederland in de kou moeten zetten door disproportioneel veel gasafname te eisen?quote:Nederland koopt toch wel gas van Rusland waardoor andere landen weer foei kunnen zeggen. Maar ja hoe vullen wij het gas anders weer aan?
En dan te bedenken dat Oekrane een pauperland is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:05 schreef AnneX het volgende:
Een leerzaam draadje met echte verhalen n foto’s over het rijke Rusland en het arme Oekrane.
Of is het andersom?
[ twitter ]
quote:Op maandag 28 maart 2022 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Poging tot het vormen van Groot Rusland naar wens van de Orthodoxe kerk welke in Putin de man zagen die dat had moeten doen.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Te dichtbij. Veiligheidsmechanisme om degene die de raket afschiet te beschermenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 07:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Die raket lijkt niet echt te ontploffen.
In het genoemde interview vertelde Igor dat de Russische soldaten plunderen in de de Oekraners ontvluchtte huizen, naast eten worden ook andere zaken geroofd. Ze stelen voedsel omdat ze niet genoeg van de legerleiding krijgen. Dus nemen de Oekraners zoveel mogelijk voedsel mee, en bij wat ze niet kunnen meenemen leggen ze een briefje: ‘Raad eens waar het vergif in zit!’quote:Igor Novikov Relationship With The President
In July 2020, Igor Novikov was appointed as the Advisor to Ukraine’s President, Volodymyr Zelensky, and held the position until August 2021.
On March 2nd, 2022, Igor spoke with an American journalist about President Zelensky and how his career as a comic and actor has given him a competitive advantage in attracting Western countries’ attention.
Nicolle Wallace of MSNBC recently had the opportunity to speak with Igor Novikov.
He is currently in Kyiv, Ukraine, with his wife and two daughters.
As he sheltered them and two other families during the war, he gave his personal experiences about life during the ongoing war.
Zou dit niet een geschikt moment zijn voor een opstand in Wit-Rusland. Destijds na de verkiezingen zaten ze al heel dicht bij een omslagpunt met hun protesten, nu is er dan misschien wel meer mogelijk.quote:
Stikt het niet juist nu daar van de militairen dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:17 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zou dit niet een geschikt moment zijn voor een opstand in Wit-Rusland. Destijds na de verkiezingen zaten ze al heel dicht bij een omslagpunt met hun protesten, nu is er dan misschien wel meer mogelijk.
Baas boven baas : de Poolse ambassadeur kan niet de eerste zijn die terugkomt, want hij is nooit weggegaan.quote:
Een paar Russische militairen, maar het Wit-Russische leger zelf is niet opeens groter geworden toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:18 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Stikt het niet juist nu daar van de militairen dan?
Het wit-russische leger heeft feitelijk al het momentum vanaf het moment dat ze openlijk weigerde orders van lukashenko op te volgen, om in Oekrane te gaan vechten, en daarmee weg kwamen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een paar Russische militairen, maar het Wit-Russische leger zelf is niet opeens groter geworden toch?
Maar de uitkomst van de poll is hoopgevendquote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:47 schreef polderturk het volgende:
Dit is echt belachelijk.
Nu wordt Azerbeidzjan bedreigt met nukes door Russische media.
Ze zijn bang dat er meerdere fronten geopend gaan worden, nu soldaten zich terugtrekken uit Nagorno-Karabakh, Zuid Osseti etc om mee te vechten in Oekrane.
[ twitter ]
Wat de Azeri's doen in en met Armenie is walgelijk, maar ze hoeven niet gelijk genuked te worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:47 schreef polderturk het volgende:
Dit is echt belachelijk.
Ze zijn bang dat er meerdere fronten geopend gaan worden, nu soldaten zich terugtrekken uit Nagorno-Karabakh, Zuid Osseti etc om mee te vechten in Oekrane.
[ twitter ]
Voor de Russische bezetting had Armeni een Azerbeidzjaanse meerderheid. Vervolgens hebben de Russen Armenirs geimporteerd uit Iran en Syri en is heel Armeni etnisch gezuiverd door Armenirs en Russen. Armenirs hebben tijdens de val van de Soviet unie ook nog eens 7 Azerbeidzjaanse gebieden bezet en 800.000 Azerbeidzjanen etnisch gezuiverd met Russische steun tijdens de eerste Karabakh oorlog. Armenirs willen onafhankelijkheid voor Nagorno-Karabakh terwijl ze alle gebieden in Armeni met Azerbeidzjaanse meerderheid hebben etnisch gezuiverd, zoals Zengezur en Goyche. Denk je dat Azerbeidzjan dit gaat accepteren? Als Armeni dit wil, dan moeten ze toestaan dat Azerbeidzjanen terugkeren naar Zengezur en Goyche en hun onafhankelijkheid aanbieden. De hele Armeens-Azerbeidzjaanse situatie is een puinhoop die gecreerd is door Rusland. In de Baltische staten hebben Russen plaatselijke bewoners gedeporteerd naar Siberi en hun vervangen door Russen. In Finland zouden ze hetzelfde gedaan hebben als ze de oorlog gewonnen hadden. Tegen Circassirs hebben de Russen een genocide uitgevoerd en het gebied gekoloniseerd. Russen hebben de Krim gekoloniseerd en de Krim Tataren naar Siberi gedeporteerd. De situatie in Armeni en Karabakh is hetzelfde. Azerbeidzjanen zijn gedeporteerd en vervangen door aan Rusland loyale Armenirs.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:53 schreef flyguy het volgende:
[..]
Wat de Azeri's doen in en met Armenie is walgelijk, maar ze hoeven niet gelijk genuked te worden.
Toch wel wat zorgelijk dat er in de Russische media zo makkelijk over kernwapens gesproken wordt. Aangezien de media weer gecontroleerd/aangestuurd wordt door de staat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de uitkomst van de poll is hoopgevend
Zo te zien gaat Poetin een handje helpen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:00 schreef HiZ het volgende:
Ik moet zeggen dat Duitsland niet heel hard lijkt te willen lopen bij het afkoppelen van Russisch gas.
Dan open je er een topic overquote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit is wel relevant omdat Rusland Azerbeidzjan bedreigt met nukes.
Ik ben hier niet verbaast over als dit klopt. Poetin heeft de bevolking van Oekrane als nazi afgeschilderd. En daar handelt men helaas dus naar. Verkrachting en dat zagen we ook in de Balkan destijds is in Oost-Europa een legitiem wapen.quote:
Is er nu een gigantische gemeenschap van gedeporteerde volkeren in Siberie?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Voor de Russische bezetting had Armeni een Azerbeidzjaanse meerderheid. Vervolgens hebben de Russen Armenirs geimporteerd uit Iran en Syri en is heel Armeni etnisch gezuiverd door Armenirs en Russen. Armenirs hebben tijdens de val van de Soviet unie ook nog eens 7 Azerbeidzjaanse gebieden bezet en 800.000 Azerbeidzjanen etnisch gezuiverd met Russische steun tijdens de eerste Karabakh oorlog. Armenirs willen onafhankelijkheid voor Nagorno-Karabakh terwijl ze alle gebieden in Armeni met Azerbeidzjaanse meerderheid hebben etnisch gezuiverd, zoals Zengezur en Goyche. Denk je dat Azerbeidzjan dit gaat accepteren? Als Armeni dit wil, dan moeten ze toestaan dat Azerbeidzjanen terugkeren naar Zengezur en Goyche en hun onafhankelijkheid aanbieden. De hele Armeens-Azerbeidzjaanse situatie is een puinhoop die gecreerd is door Rusland. In de Baltische staten hebben Russen plaatselijke bewoners gedeporteerd naar Siberi en hun vervangen door Russen. In Finland zouden ze hetzelfde gedaan hebben als ze de oorlog gewonnen hadden. Tegen Circassirs hebben de Russen een genocide uitgevoerd en het gebied gekoloniseerd. Russen hebben de Krim gekoloniseerd en de Krim Tataren naar Siberi gedeporteerd. De situatie in Armeni en Karabakh is hetzelfde. Azerbeidzjanen zijn gedeporteerd en vervangen door aan Rusland loyale Armenirs.
Valt wel mee de meesten gingen onder de Stalin tijd gewoon dood. In de goelag.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Is er nu een gigantische gemeenschap van gedeporteerde volkeren in Siberie?
Wisten we al dankzij Harry en Joycequote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:42 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.theglobeandma(...)plans-to-battle-for/
Why some foreign fighters - including Canadians - quit plans to battle for Ukraine
Krijg je inderdaad als je de vijand ontmenselijkt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben hier niet verbaast over als dit klopt. Poetin heeft de bevolking van Oekrane als nazi afgeschilderd. En daar handelt men helaas dus naar. Verkrachting en dat zagen we ook in de Balkan destijds is in Oost-Europa een legitiem wapen.
Niet met je eens. Hitler zelf bepaalde al zelf dat de Russen niet onder het oorlogsrecht vielen. En als untermenschen behandeld moesten worden. En hebben in het Oosten vreselijke misdaden begaan. Dus de nazi oogsten wat ze zelf zaaiden. En zonder de inzet van de Russen hadden we WO2 niet gewonnen. Waarmee ik de huidige oorlog niet goedkeur natuurlijk. Maar spijker je wat bij over WO2 zou ik willen meegeven als advies.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:51 schreef Confetti het volgende:
Dat en de gemiddelde Russischd soldaat heeft sowieso een moreel compas van een gemiddelde Nazi. Dat zag je al in WWII. Ze deugen niet, ongeacht de invloed van propaganda.
Nouja niet gewonnen kan je over discussiren. Maar had zeker minimaal aantal jaren geduurd hebbenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet met je eens. Hitler zelf bepaalde al zelf dat de Russen niet onder het oorlogsrecht vielen. En als untermenschen behandeld moesten worden. En hebben in het Oosten vreselijke misdaden begaan. Dus de nazi oogsten wat ze zelf zaaiden. En zonder de inzet van de Russen hadden we WO2 niet gewonnen. Waarmee ik de huidige oorlog niet goedkeur natuurlijk. Maar spijker je wat bij over WO2 zou ik willen meegeven als advies.
Tevens heeft de greep van Poetin op Rusland en ook zijn propaganda wel degelijk invloed. Iets wat je ook terug leest op FOK.
Uiteindelijk is Hitler zelf de belangrijkste oorzaak van het verliezen van nazi-Duitsland van de oorlog. Maar dat is off-topic denk ik verder.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nouja niet gewonnen kan je over discussiren. Maar had zeker minimaal aantal jaren geduurd hebben
Geloof je het zelf? Een paar weken de gaskraan dicht overleven de Russen niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo te zien gaat Poetin een handje helpen.
De gemiddelde Russische soldaat, zeker in wo II, maar nu ook nog, is een behoorlijk onopgeleide en achtergebleven boer. Je ziet ook steeds dat ze veel uit minderheidsgroepen komen, uit achtergebleven gebieden in Rusland. Iets als een conventie van Genve hebben ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord en lessen in oorlogsrecht zullen ze ook niet krijgen. Meer aanmoediging van hun officieren om los te gaan en het moreel van de vijand te breken, of dat nou in Oekrane of Syri is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Krijg je inderdaad als je de vijand ontmenselijkt.
Dat en de gemiddelde Russischd soldaat heeft sowieso een moreel compas van een gemiddelde Nazi. Dat zag je al in WWII. Ze deugen niet, ongeacht de invloed van propaganda.
De Russen hebben gas en olie zat wij niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Een paar weken de gaskraan dicht overleven de Russen niet.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
De Russen hebben gas en olie zat wij niet?
Nouja eigenlijk kon hij de oorlog berhaupt nooit winnen. Uiteindelijk zou de usa oorlogs economie veel te sterk zijn in vergelijking met de duitsers. Maar dat had veel langer geduurd en mogen de Russen bedanken dat de oorlog eerder klaar was.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Uiteindelijk is Hitler zelf de belangrijkste oorzaak van het verliezen van nazi-Duitsland van de oorlog. Maar dat is off-topic denk ik verder.
In elk geval waren ze uiteindelijk wel succesvol in WO2. En de soldaten uit de VS en Canada wisten trouwens ook niet goed waar ze aan begonnen. Of zoals een Canadees het eens tegen mij zij. We waren allemaal jong en dom als soldaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:09 schreef nixxx het volgende:
[..]
De gemiddelde Russische soldaat, zeker in wo II, maar nu ook nog, is een behoorlijk onopgeleide en achtergebleven boer. Je ziet ook steeds dat ze veel uit minderheidsgroepen komen, uit achtergebleven gebieden in Rusland. Iets als een conventie van Genve hebben ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord en lessen in oorlogsrecht zullen ze ook niet krijgen. Meer aanmoediging van hun officieren om los te gaan en het moreel van de vijand te breken, of dat nou in Oekrane of Syri is.
Import wordt steeds verder bemoeilijkt voor Rusland dus veel kunnen ze niet meer met hun FX. Hopelijk gaan de gasleveringen volgende week naar 0. Dat is even een hard gelag maar noodzakelijk voor een recessie om zodoende voldoende werklozen te krijgen die omscholen. Zonder recessie gaat dat veeeeeeeeeeeeeeeeel te traaaaaaaaaaaag.\quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Een paar weken de gaskraan dicht overleven de Russen niet.
Niet alleen de titel lezen he, in het artikel staat ook dat het vreemdelingenlegioen niet eens een wapen kan leveren en dat je een wurgcontract moet tekenen, veel vrijwilligers geven de voorkeur aan het Georgian Legion.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wisten we al dankzij Harry en Joyce
Het vreemdelingenlegioen was eerder een propaganda tool om de wereld te verenigen achter Ukraine te staan dan dat ze werkelijk onervaren buitenlandse soldaten die nog getraind moeten worden nodig hebben.quote:“They said, ‘you don’t get to leave until we tell you when you are allowed to leave,’” Mr. Preston-Horin said. “They take your passport number and they kind of mark that and you’re not allowed to leave the country until you get a release.”
He refused to sign the contract, but soon found his way to another paramilitary group, called the Georgian Legion. It consists mainly of ethnic Georgians who have been fighting alongside the Ukrainian army in the eastern part of the country since 2014. The legion has an affiliation with the Ukrainian military and it has now become a popular choice for foreign fighters from Canada, the U.S. and Europe.
quote:"I think that the international legion was something that was conceived to be a propaganda tool to push forward the message that this is the world against [Russian President Vladimir] Putin and that they're fighting for more than just Ukraine," he said. "They don't have the infrastructure, or the time, to really properly do any sort of international unit."
Klopt en Putin heeft z’n pruts leger compleet overschat. Het blijkt een schroot leger te zijn met slecht getrainde ongemotiveerde prutsers. Bovendien durven de losers om hem heen ook niet eerlijk te vertellen hoe slecht de krijgsmacht er voor staat.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oftewel, ze willen het eigenlijk gewoon opgeven, maar dat kan niet. Dus dan maar op deze manier.
Putin is een loser, de grootste loser van deze aarde. Ik haat Putin.
De meesten zijn gelaas tijdens de deportaties overleden. Heel veel volkeren zijn ook naar Kazakhstan gedeporteerd. In Kazakhstan zal je heel veel verschillende volkeren treffen. Zelfs Koerden die uit Armeni zijn gedeporteerd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Is er nu een gigantische gemeenschap van gedeporteerde volkeren in Siberie?
Hopelijk krijgen vrijwilligers een basistraining in Polen voordat ze Oekrane binnengaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Niet alleen de titel lezen he, in het artikel staat ook dat het vreemdelingenlegioen niet eens een wapen kan leveren en dat je een wurgcontract moet tekenen, veel vrijwilligers geven de voorkeur aan het Georgian Legion.
[..]
Het vreemdelingenlegioen was eerder een propaganda tool om de wereld te verenigen achter Ukraine te staan dan dat ze werkelijk onervaren buitenlandse soldaten die nog getraind moeten worden nodig hebben.
Klopt wel want ze hebben zonder het vreemdelingenlegioen al meer dan een miljoen man beschikbaar om te vechten:
(uit m'n hoofd)
• 200k soldaten
• 200k territorial defense force (reservisten)
• 450k Ukrainers die uit het buitenland zijn teruggekomen
• XXXk honderdduizenden Ukrainse burgers die hun land willen verdedigen.
[..]
Oftewel, net zo'n puinhoop als het hele Donbas/Krim-geneuzel, van alle kanten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Voor de Russische bezetting had Armeni een Azerbeidzjaanse meerderheid. Vervolgens hebben de Russen Armenirs geimporteerd uit Iran en Syri en is heel Armeni etnisch gezuiverd door Armenirs en Russen. Armenirs hebben tijdens de val van de Soviet unie ook nog eens 7 Azerbeidzjaanse gebieden bezet en 800.000 Azerbeidzjanen etnisch gezuiverd met Russische steun tijdens de eerste Karabakh oorlog. Armenirs willen onafhankelijkheid voor Nagorno-Karabakh terwijl ze alle gebieden in Armeni met Azerbeidzjaanse meerderheid hebben etnisch gezuiverd, zoals Zengezur en Goyche. Denk je dat Azerbeidzjan dit gaat accepteren? Als Armeni dit wil, dan moeten ze toestaan dat Azerbeidzjanen terugkeren naar Zengezur en Goyche en hun onafhankelijkheid aanbieden. De hele Armeens-Azerbeidzjaanse situatie is een puinhoop die gecreerd is door Rusland. In de Baltische staten hebben Russen plaatselijke bewoners gedeporteerd naar Siberi en hun vervangen door Russen. In Finland zouden ze hetzelfde gedaan hebben als ze de oorlog gewonnen hadden. Tegen Circassirs hebben de Russen een genocide uitgevoerd en het gebied gekoloniseerd. Russen hebben de Krim gekoloniseerd en de Krim Tataren naar Siberi gedeporteerd. De situatie in Armeni en Karabakh is hetzelfde. Azerbeidzjanen zijn gedeporteerd en vervangen door aan Rusland loyale Armenirs.
Aan de verhalen van die Harry te horen niet.. Daar hebben ze ook geen tijd voorquote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen vrijwilligers een basistraining in Polen voordat ze Oekrane binnengaan.
Israel zou Iron Dome en het Barak-8 anti ballistische raketsysteem moeten leveren aan Oekrane. Ieder stad zou met deze systemen uitgerust moeten worden zodat Rusland steden niet meer kan bombarderen.quote:
Bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Israel zou Iron Dome en het Barak-8 anti ballistische raketsysteem moeten leveren aan Oekrane. Ieder stad zou met deze systemen uitgerust moeten worden zodat Rusland steden niet meer kan bombarderen.
En het tegelijkertijd maar vreemd vinden daar in Moskou dat iedereen en zijn moeder bescherming bij de NAVO zoektquote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:47 schreef polderturk het volgende:
Dit is echt belachelijk.
[ twitter ]
Ik vraag me trouwens af wat er nou exact in dat verdrag staat waarbij Oekrane de kernwapens aan Rusland heeft overgedragen en veiligheidsgaranties heeft gekregen. Zijn daar nog sancties of dergelijke in afgesproken? Krijgt Oekrane het recht om zelf kernwapens te ontwikkelen indien aangevallen? Heeft iemand daar een expert over gehoord?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld![]()
Daarnaast een no-fly-zone instellen, nukes teruggeven aan de Oekraine en raketten richting Russische steden (lees: Militaire doelen en nazi's) schieten
Als je zoekt op "Memorandum van Boedapest" uit 1994 kun je vast iets vinden denk ikquote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af wat er nou exact in dat verdrag staat waarbij Oekrane de kernwapens aan Rusland heeft overgedragen en veiligheidsgaranties heeft gekregen. Zijn daar nog sancties of dergelijke in afgesproken? Krijgt Oekrane het recht om zelf kernwapens te ontwikkelen indien aangevallen? Heeft iemand daar een expert over gehoord?
quote:Inhoudelijk brachten de memoranda een aantal bestaande veiligheidsgaranties bijeen in drie documenten die specifiek gericht waren naar resp. Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan. Het ging om herbevestigingen van verbintenissen uit het Handvest van de Verenigde Naties (1945), het Non-Proliferatieverdrag (1968) en de Slotakte van de Conferentie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (1975):
-Eerbiedigen van de onafhankelijkheid en soevereiniteit van Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan binnen de bestaande grenzen
-Zich onthouden van bedreiging met of gebruik van geweld tegen de territoriale integriteit of de politieke onafhankelijkheid van Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan, tenzij uit zelfverdediging of anderszins in overeenstemming met het VN-Handvest
-Zich onthouden van economische dwang om de soevereine rechten van Oekrane, Wit-Rusland of Kazachstan ondergeschikt te maken aan het eigen belang
-Onmiddellijk actie vragen van de Veiligheidsraad om bijstand te verlenen ingeval van een daad van agressie of een bedreiging met gebruik van kernwapens tegen Oekrane, Wit-Rusland of Kazachstan
-Zich onthouden van het gebruik van kernwapens tegen Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan
-Elkaar raadplegen wanneer een vraag opduikt in verband met deze verbintenissen
De interpretatie van dat soort verdragen laat ik graag aan de experts over. Maar als ik zo die punten zie die je quote… a fat load of nothing…quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je zoekt op "Memorandum van Boedapest" uit 1994 kun je vast iets vinden denk ik
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |