abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 mei 2022 @ 21:30:56 #151
13309 nostra
ask why
pi_204783751
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 21:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De KLM is gefuseerd met Air France
Nee.

quote:
en ze behoren beiden tot een holding.
Dat was (toen) Air France.

quote:
De Franse staat is niet de eigenaar. Ook niet als je dat nog 50 keer herhaalt.
Hij zegt de grootste aandeelhouder van AFKLM. Dat klopt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 17 mei 2022 @ 21:32:10 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204783765
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 21:30 schreef nostra het volgende:

Hij zegt de grootste aandeelhouder van AFKLM. Dat klopt.
Nee, hij zegt....

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 20:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
SInds De Franse staat eigenaar is geworden van KLM
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 21:43:30 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204783903
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 21:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En?
Geen "en", dat zijn de feiten en die zeggen dat Nederland en Frankrijk significante aandeelhouders zijn maar geen meerderheid of controle hebben over Air France KLM.\

Oftewel, jij hebt gelijk maar het is soms handig om dat even duidelijk te tonen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:11:20 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204801418
https://www.telegraaf.nl/(...)sraad-mordicus-tegen


quote:
Parijs wil opnieuw mes in KLM, ondernemingsraad mordicus tegen
Door YTEKE DE JONG

17 mei 2022
in FINANCIEEL
Air France-KLM 4.2512.31%
AMSTERDAM - Air France KLM zet het mes in luchtvaartmaatschappij KLM.
Dit gebeurt via een aangekondigde reorganisatie genaamd 'New Horizon'.
De ondernemingsraad van KLM heeft de plannen nog niet gezien, maar zet wel alvast een streep: geen nieuwe discussie over de pincode van de kas.

Ceo Ben Smith van Air France-KLM.
Hoge bronnen in Parijs melden dat ondanks de financile malaise dure consultants van de Boston Consulting Group zijn ingehuurd om een stapel bezuinigingsplannen uit te werken.
De ondernemingsraad van KLM heeft de plannen nog niet binnen, maar er is een vooraankondiging gedaan, aldus voorman Dario Fucci.
De or heeft mogelijk instemmingsrecht op New Horizon, maar het ligt eraan hoe ver de plannen gaan, aldus Fucci.
Air France KLM geeft geen commentaar.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:13:18 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204801431
Maar wat vindt Wopke en vooral Jort hier nou van :') _O- _O-
  zondag 22 mei 2022 @ 16:48:29 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204831674
Ja hoor de topman van Air France die krijgt de combinatie AF KLM wel failliet
https://www.telegraaf.nl/(...)n-bij-air-france-klm

Laat het dan maar snel gedaan zijn dan kunnen we een andere KLEM beginnen

quote:
Analyse: geldpijn begint te knijpen bij Air France KLM

Aan het eind van het eerste kwartaal bedroeg het negatieve eigen vermogenvan Air France KLM 4,2 miljard, en door de storting van CMA komt de teller te staan op iets minder dan 4 miljard negatief.

Dat schiet nog niet erg op.
De financiering van Apollo mag er van de accountant ook nog bijgeteld worden.
Maar dan moet Air France KLM nog altijd op zoek naar 3,5 miljard, wat een grote opgave lijkt omdat miljardenwinsten op korte termijn ook niet te verwachten zijn.


[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 22-05-2022 16:57:50 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 mei 2022 @ 16:56:17 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204831802
Er staat een aandelen emissie voor de deur :')
Snel Jort even bellen en na zijn deskundig oordeel Wopke nog ff vragen hoe dat ging met de vorige aankoop :')
En dan snel naar Kaag voor de totale onwetendheid en onkunde dus dan is bijkopen gegarandeerd en het verlies nog groter _O- _O-
  zondag 22 mei 2022 @ 17:04:36 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204831967
Ja dat gaat goed, de visserij die kan de klere krijgen, maar KLM daat stoppen we nog eens 500 miljoen in

KLM Is eigendom van FRANKRIJK en waarom er dan toch Nederlands geld in pompen ??
https://nos.nl/artikel/22(...)n-schiphol-afglijden
quote:
Maar waarom geeft de staat wel 744 miljoen uit om invloed te kopen bij Air France-KLM en laat het andere bedrijven ongemoeid of zelfs failliet gaan?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 mei 2022 @ 17:22:31 #159
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204832193
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat gaat goed, de visserij die kan de klere krijgen, maar KLM daat stoppen we nog eens 500 miljoen in
KLM Is eigendom van FRANKRIJK en waarom er dan toch Nederlands geld in pompen ??
Omdat Camiel Eurlings :') weer een baantje nodig heeft _O-
Of omdat het toch maar belastinggeld is :') en die Fransen neuken ons zo lekker in ons reet |:) :|W
pi_204845551
Nederland gaat waarschijnlijk weer aandelen bijkopen om het belang niet te laten verwateren: https://luchtvaartnieuws.(...)dse-staat-neemt-deel
  dinsdag 24 mei 2022 @ 09:28:43 #161
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204845717
Aankoop aandelen Air France-KLM kost kabinet circa 220 miljoen

Luchtvaartconcern Air France-KLM wil met de uitgifte van aandelen bijna 2,3 miljard euro ophalen. Het bedrijf wil het geld onder meer gebruiken om de tijdens de coronacrisis ontvangen staatssteun sneller terug te betalen en de balans te versterken. De Nederlandse overheid gaat voor circa 220 miljoen euro aandelen kopen.

Nederland heeft momenteel een aandelenbelang van 9,3 procent in Air France-KLM en bijna 14 procent van de zogenoemde stemrechten. ‘Op basis van de huidige verwachting bedragen de kosten voor deelname circa 220 miljoen euro’, schrijven minister Sigrid Kaag (Financin) en Mark Harbers (Infrastructuur) aan de Tweede Kamer.

https://www.ad.nl/economi(...)20-miljoen~a755b8e8/

Maar wat vindt Jort er nou van :? Dat is toch wel belangrijk de mening van iemand die er verstand van heeft |:)

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 24-05-2022 11:25:48 ]
pi_204846242
KLM gewoon dikke top en moet absoluut behouden blijven.

KLM en Schiphol ten onder laten gaan zou voor NL echt een schande zijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 mei 2022 @ 11:06:44 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204846473
KLM weggeven aan de Fransen is wel de grootste faal ooit geweest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 mei 2022 @ 11:08:42 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204846491
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat gaat goed, de visserij die kan de klere krijgen, maar KLM daat stoppen we nog eens 500 miljoen in

KLM Is eigendom van FRANKRIJK en waarom er dan toch Nederlands geld in pompen ??
https://nos.nl/artikel/22(...)n-schiphol-afglijden
[..]

Zonder KLM is Schiphol maar een marginale luchthaven met een paar Europese bestemmingen en met een klein beetje geluk een handvol intercontinentale vluchten. Dat bedrijf is heel belangrijk voor Schiphol.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 24 mei 2022 @ 12:18:08 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204847215
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aankoop aandelen Air France-KLM kost kabinet circa 220 miljoen

Luchtvaartconcern Air France-KLM wil met de uitgifte van aandelen bijna 2,3 miljard euro ophalen. Het bedrijf wil het geld onder meer gebruiken om de tijdens de coronacrisis ontvangen staatssteun sneller terug te betalen en de balans te versterken. De Nederlandse overheid gaat voor circa 220 miljoen euro aandelen kopen.

Nederland heeft momenteel een aandelenbelang van 9,3 procent in Air France-KLM en bijna 14 procent van de zogenoemde stemrechten. ‘Op basis van de huidige verwachting bedragen de kosten voor deelname circa 220 miljoen euro’, schrijven minister Sigrid Kaag (Financin) en Mark Harbers (Infrastructuur) aan de Tweede Kamer.

https://www.ad.nl/economi(...)20-miljoen~a755b8e8/

Maar wat vindt Jort er nou van :? Dat is toch wel belangrijk de mening van iemand die er verstand van heeft |:)
Prima, aftikken die schulden
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 24 mei 2022 @ 12:33:43 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204847342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:18 schreef Drekkoning het volgende:
Prima, aftikken die schulden
Je bedoelt laag bij kopen omdat Wopke voor 14 euro veel te veel betaald heeft ;)
Kan je lekker middelen :')
Nou Jort kom er maar in _O-
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:04:32 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204850219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zonder KLM is Schiphol maar een marginale luchthaven met een paar Europese bestemmingen en met een klein beetje geluk een handvol intercontinentale vluchten. Dat bedrijf is heel belangrijk voor Schiphol.
dan zal de overheid een ander bedrijf op richten genaamd KLEM
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 24 mei 2022 @ 18:34:51 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204851167
Je vraagt je af of dit geen bodemloze put is', zegt Ties Joosten, auteur van het boek De Blauwe Fabel over KLM.

'Je kunt je afvragen of dit slim is. Air France heeft de stap gezet naar vrachtvervoer, je kunt je afvragen of nog meer vervoeren in de lucht strookt met de gestelde klimaatdoelen', zegt Joosten. Als reden van deze grote investering in Air-France KLM wordt gegeven dat Nederland bang is dat anders het aandelenbelang verwatert. Is dit een valide redenering? 'De groei van de luchtvaart lijkt een autonoom proces. Tot 2019 had Nederland helemaal geen aandelen, daarna is voor 750 miljoen aan aandelen gekocht, nu weer 200 miljoen erbij om dat op peil te houden, je vraagt je af of dit bodemloze put is om dat vermeende belang op peil te houden'.

Forse korting
KLM geeft nu zijn aandelen uit tegen een koers van 1,17 euro. :o :o :o

Wat een forse korting lijkt vergeleken met 4,35 euro maandag. Is het een slimme keuze van het kabinet om nu aandelen te kopen? Joosten weet niet of het verstandig is als de Nederlandse Staat zich als een 'durfinvesteerder' op deze markt moet bewegen. 'Het gaat om de hub-functie die koste wat kost in stand gehouden moet worden, terwijl het maar helemaal de vraag is of Nederland gebaat is bij een zo groot mogelijke KLM en een zo groot mogelijk Schiphol.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)elen-klm-is-dat-slim

1,17 is weer eens iets anders dan 14 euro :') _O- _O-
pi_204851298
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zonder KLM is Schiphol maar een marginale luchthaven met een paar Europese bestemmingen en met een klein beetje geluk een handvol intercontinentale vluchten. Dat bedrijf is heel belangrijk voor Schiphol.
Je kan die vluchten gewoon aanbesteden natuurlijk. De echte reden dat we KLM blijven steunen is de sunk cost fallacy en omdat het zogenaamd onze 'nationale trots' is. Waarom ik trots moet zijn op een willekeurig bedrijf is me een compleet raadsel.

En ook al zou Schiphol wat krimpen, who cares? De economische waarde is beperkt, omwonenden hebben alleen maar last van de herrie en het drijft voornamelijk op laagbetaalden, waar ook nog eens een tekort aan is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2022 18:53:56 ]
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:35:31 #170
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204851813
Miljoenenbonus topman Air France-KLM gaat door :') _O- _O-

Het Frans-Nederlandse vliegbedrijf maakte vorig jaar een verlies van 3,3 miljard euro. Die bonus verdient Smith toch -zo legde een commissaris van de vliegmaatschappij uit- door onder meer het behalen van duurzaamheids- en klantrelatiedoelstellingen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-bonus-verlies-smith

Doelstellingen zijn gehaald _O- _O- _O-
pi_204851862
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Miljoenenbonus topman Air France-KLM gaat door
Volledig terecht.

Die man zijn voornaamste missie was zoveel mogelijk euro's los te praten van de politiek.

Geslaagd!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:46:10 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204851993
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zonder KLM is Schiphol maar een marginale luchthaven met een paar Europese bestemmingen en met een klein beetje geluk een handvol intercontinentale vluchten. Dat bedrijf is heel belangrijk voor Schiphol.
Laat Schiphol lekker kleiner worden. Koffers sjouwen en koffie zetten en daar krijgen we veel overlast en vervuiling voor terug.

Ook bizar dat de staat met belastinggeld speculeert op de beurs. Dat gaat meestal fout. Laat dat belang maar verwateren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:50:17 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204852065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:46 schreef LXIV het volgende:
Ook bizar dat de staat met belastinggeld speculeert op de beurs. Dat gaat meestal fout. Laat dat belang maar verwateren.
Meestal is altijd zeker onder leiding van Wopke de faalhaas :r
Gelukkig hebben we al ruim 68 miljoen stukken tegen een koers van 14 :o _O- _O-
Koersverlies al ruim 600 miljoen :')
pi_204852148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:41 schreef bianconeri het volgende:
KLM gewoon dikke top en moet absoluut behouden blijven.

KLM en Schiphol ten onder laten gaan zou voor NL echt een schande zijn.
Niet ten koste van alles, maar in eerste instantie wel totdat je duidelijk weet wat je wilt in de toekomst met de luchtvaart.
Maar een ding is zeker, als je KLM nu kwijt bent, dan bouw je als Schiphol nooit weer deze belangrijke mainport in dezelfde mate weer op.
pi_204852168
Hadden ze niet onlangs een flinke lening van de staat terugbetaald? :?
pi_204852296
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hadden ze niet onlangs een flinke lening van de staat terugbetaald? :?
De KKM heeft een stukje van de lening terugbetaald. En deze emissie van aandelen is nodig om de lening aan de Franse Staat met jaarlijks 7% rente terug te kunnen betalen.
.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 mei 2022 @ 20:11:22 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204852434
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Je kan die vluchten gewoon aanbesteden natuurlijk. De echte reden dat we KLM blijven steunen is de sunk cost fallacy en omdat het zogenaamd onze 'nationale trots' is. Waarom ik trots moet zijn op een willekeurig bedrijf is me een compleet raadsel.

En ook al zou Schiphol wat krimpen, who cares? De economische waarde is beperkt, omwonenden hebben alleen maar last van de herrie en het drijft voornamelijk op laagbetaalden, waar ook nog eens een tekort aan is.
Aanbesteden ja?
Dus alle concurrenten van KLM vragen of ze de concurrentiepositie van een concurerende hub in stand willen houden. Geniaal idee.

Who cares? Je maakt in n klap de halve wereld een stuk onbereikbaarder voor heel Nederland. Dikke kans dat je praktisch nergens meer komt zonder overstap in Parijs, Londen of Frankfurt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:29:03 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:29:48 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204852697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
RTL Nieuws

Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel... :') _!

Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op. :{w
ACT-F in NWS / Schiphol opnieuw toneel van ’zeer gevaarlijke’ chaos' ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:31:49 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 mei 2022 @ 20:32:53 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204852737
- even verhuizen -
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:33:37 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 21:31:52 #183
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204853580
500 miljoen euro verlies, en toch wil Kaag de knip trekken voor KLM

Voor nog eens 220 miljoen euro wil het kabinet aandelen Air France-KLM kopen. Om zeggenschap over de ‘blauwe trots’ te houden, had minister Sigrid Kaag van Financin weinig keus.

Als belegging is het KLM-avontuur bepaald geen succesnummer te noemen. De aandelen in de holding die toenmalig minister Wopke Hoekstra destijds kocht voor 744 miljoen euro, zijn bij de huidige beurskoers amper nog maar 200 miljoen euro waard.

https://www.ad.nl/geld/50(...)n-voor-klm~a4af7899/

Zeggenschap met een minderheids belang :') _O- _O- _O-
Trut je snapt er helemaal niets van :(
  woensdag 25 mei 2022 @ 01:06:37 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204855348
Ze snappen er niks van. Bleeders moet je afkappen, anders wordt je verlies steeds groter. Het is bovendien een vervuilende, overlastgevende en kansloze industrie. Stop met belastinggeld hierop stukdlaan
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:19:41 #185
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204856490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 01:06 schreef LXIV het volgende:
Ze snappen er niks van. Bleeders moet je afkappen, anders wordt je verlies steeds groter. Het is bovendien een vervuilende, overlastgevende en kansloze industrie. Stop met belastinggeld hierop stukdlaan
Luchtvaart een kansloze industrie? Dat gaat wat ver, ik zie mensen niet stoppen met vliegen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:32:56 #186
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204857588
Chaos Schiphol: ‘Bestuur horizontaal de deur uit zonder bonus' ^O^ _O_

De aanhoudende malaise op Schiphol zorgt ervoor dat ook politiek Den Haag de kwestie niet onbesproken laat. De Nederlandse staat is grootaandeelhouder en dus hebben Kamerleden hun oordeel klaar. Kamerlid Van Haga vindt zelfs dat de overheid als aandeelhouder moet ingrijpen.

https://www.telegraaf.nl/(...)eur-uit-zonder-bonus

Duidelijke taal ^O^
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:11:15 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204857980
Kabinet wil invloed houden op Air France-KLM :') _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Informatiepositie
In een brief aan de Tweede Kamer breekt Kaag een lans voor het behoud van de zeggenschap. 'Met een belang van 9,3% kan de Staat geen besluiten doordrukken of blokkeren', schrijft zij. Maar Nederland wordt ook niet verrast door onverwachte stappen van het concern. 'We hebben niet alleen het stemrecht maar ook onze informatiepositie is beter geregeld'. Als tweede grootste aandeelhouder wordt Nederland volgens Financin op voorhand om haar opvatting over bepaalde ideen gevraagd. De bonus voor topman Ben Smith over 2021 heeft het kabinet overigens niet kunnen verhinderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)en-op-air-france-klm

Ze kopen dus bij omdat ze hun invloed willen houden, maar zelfs de bonus een bedrag van 3 miljoen konden ze niet tegenhouden :') _O- _O- _O-

Incompetente ons voorliegende trut })
  woensdag 25 mei 2022 @ 18:37:44 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204862100
twitter


Geen invloed op :') _O- _O-

Waarom doe je er dan aan mee trut })
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:47:39 #189
131800 Tarado
cap de fusca
pi_204877736
twitter
pi_204878027
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Geen invloed op :') _O- _O-

Waarom doe je er dan aan mee trut })
Er wordt een probleem van gemaakt dat KLM daarmee lening bij de Franse overheid aflost, maar was het ook een probleem geweest als KLM daarmee een lening bij de bank had afgelost?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 27 mei 2022 @ 09:19:39 #191
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204878039
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Geen invloed op :') _O- _O-

Waarom doe je er dan aan mee trut })
Dat account;

quote:
Red Gelderland: voor inperking luchtvaart, een stop op de uitbreiding v Lelystad Airport, voor duurzame landbouw, natuurvolgend bosbeheer, hernieuwbare energie
Lekker bevooroordeeld.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 10:42:12 #192
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204878659
twitter


Dit dus ^O^
  zaterdag 28 mei 2022 @ 16:44:42 #193
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204891129
Nederlandse miljoenen voor KLM mogelijk gebruikt voor aflossing Franse staatssteun

Het Nederlandse kabinet kan niet voorkomen dat het geld dat het in Air France-KLM steekt, gebruikt wordt voor aflossing van de Franse staatssteun. De staat doet bij de aandelenemissie mee als 'normale investeerder'. Daardoor kunnen geen voorwaarden aan een eventuele aandelenkoop gesteld worden. Indirect betaalt het kabinet dan mee aan een miljoenenbonus voor topman Ben Smith.

Dat blijkt uit antwoord van minister Kaag (Financin) en minister Harbers (Infrastructuur) op Kamervragen die verschillende politieke partijen gesteld hadden.

Air France-KLM gaat voor 2,3 miljard euro nieuwe aandelen uitgeven, werd eerder deze week bekend. Het wil daarmee de balans versterken en 75 procent van de Franse staatssteun aflossen. Voordeel voor het bedrijf is dat het leningen vervangt door eigen vermogen en dus de rentelasten drukt.

Nederlands belang gelijk houden

Er staan momenteel 642.634.034 aandelen uit. De Nederlandse overheid heeft 9,3 procent van deze aandelen in handen. Om invloed te houden wil het dat belang gelijk houden, waardoor het ook 9,3 procent van de nieuwe aandelen zal kopen. Daarmee is dan bijna 220 miljoen euro gemoeid.

Zeggenschap over de vraag wat er met het geld gedaan wordt, is er niet. "Het is niet te zeggen welk deel van de Nederlandse inzet waarnaartoe gaat en dus is het niet mogelijk om aan te geven of (een deel) hiervan naar de Franse staat vloeit", aldus het kabinet.

Eerdere afspraken

"Het klopt dat de vorige minister van Financin heeft aangegeven dat Nederlandse staatssteun niet ten goede mag komen aan Air France of de holding Air France-KLM", antwoordt het kabinet op vragen van de Tweede Kamer."Er is ook bij eerdere steunverlening door het kabinet duidelijk afgesproken dat indien daar sprake van is er geen Nederlands geld doorgestort wordt naar Air France of de holding."

"Echter, de Nederlandse staat participeert in deze aankomende aandelenemissie als bestaande aandeelhouder en 'normale' investeerder. Deze deelname wordt daarmee niet gekwalificeerd als staatssteun maar als marktoperatie. Daarmee is het niet mogelijk om afspraken te maken of en welk deel van de inzet wordt gebruikt door de onderneming."

Miljoenenbonus topman

Het kan zelfs betekenen dat het kabinet indirect de uitkering van een bonus van Ben Smith, topman van Air France-KLM, goedkeurt. Deze bonus kan namelijk volgens Europese regels pas worden uitgekeerd als 75 procent van de Franse staatssteun is terugbetaald.

Het kabinet laat ook weten dat het verwacht dat de luchtvaartmaatschappij de Nederlandse steun snel zal terugbetalen. Er staat nog 354 miljoen euro open. "De verwachting is dat KLM dit op korte termijn zal aflossen." Het bedrijf heeft recentelijk 311 miljoen euro afgelost.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)-emissie-kamervragen

Die Ben Smith moet nu toch wel in zijn broek plassen van zoveel domheid :P
  zaterdag 28 mei 2022 @ 17:59:27 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204892237
twitter


Zeggenschap met nog geen 10% _O- _O- _O-
  zondag 29 mei 2022 @ 15:01:19 #195
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204901662
wel ja smijt er nog maar 200 miljoen tegenaan
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1436329072/kamerdebat-over-af-klm

zullen we eens een referendum houden over al die "investeringen in een franse maatschappij"??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 29 mei 2022 @ 15:03:13 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204901728
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Dit dus ^O^
verkoop die aandelen maar en ga een andere vliegmaatschappij oprichten een KLEM , als je zo graag een staats vliegbedrijf wil hebben

Hoe zit het trouwens met Lelystad, die is toch gebouwd voor 750 miljoen euro om de Schiphol drukte op te vangen ??

https://www.telegraaf.nl/(...)en-vluchten-schiphol

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2022 15:09:45 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 29 mei 2022 @ 15:10:48 #197
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204901939
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
wel ja smijt er nog maar 200 miljoen tegenaan
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1436329072/kamerdebat-over-af-klm
zullen we eens een referendum houden over al die "investeringen in een franse maatschappij"??
Graag aldus Kaag maar dan wel

• minimaal 130% opkomst vergeleken met 2e kamer verkiezingen
• Niet beslissend maar raadgevend

Met dank aan D66, die hebben deze voorwaarden voor elkaar gekregen :')

het is om te :r
  zondag 29 mei 2022 @ 15:14:32 #198
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204902024
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 15:03 schreef michaelmoore het volgende:
verkoop die aandelen maar ................
Dat kan alleen is de koers nu 1.77 :o
https://www.beursgorilla.(...)/Air-France-KLM.aspx

En we hadden er al ruim 65.000.000 stuks a 14 euro :o
Daar zit dus al een verlies op van 12.23 per stuk :') _O-
is 795.000.000 miljoen verlies _O-

Wopke en Jort vonden het een geniale zet
  zondag 29 mei 2022 @ 15:17:12 #199
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204902093


Wopke heeft een glansrijke carriere gemist als beleggingsadviseur :') _O-
  maandag 30 mei 2022 @ 01:15:41 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204910915
KLM houdt zich niet aan voorwaarden coronasteun. 3,4 miljard euro

KLM houdt zich niet aan de voorwaarden die de Nederlandse overheid heeft gesteld toen het bedrijf staatssteun kreeg. Dat staat in een brief die door minister Sigrid Kaag (Financin) naar de Tweede Kamer is gestuurd.

KLM moest onder andere de personeelskosten verlagen en verduurzamen, maar dat is nog niet voldoende gebeurd. Dat schrijft de zogeheten staatsagent voor de luchtvaartmaatschappij, die toeziet op de naleving van de afspraken die gemaakt zijn. Onder meer afspraken die KLM wil maken met piloten over hun cao, voldoen niet aan de voorwaarden die gesteld zijn toen KLM staatssteun kreeg.

Loonsverhoging

Dat geldt ook voor een voorgenomen loonsverhoging van 5 procent voor al het cao-personeel, tenzij er andere maatregelen worden genomen om kosten te besparen. De staatsagent werd hierover niet genformeerd, terwijl dat wel zou moeten.

Ook schiet KLM volgens de hem tekort in het beperken van belastingontwijking door werknemers.

De staatsagent die zijn bevindingen deelt, Jeroen Kremers, maakt geen deel uit van het bestuur of de raad van commissarissen van KLM, maar kan bijvoorbeeld wel onderwerpen op de agenda zetten voor vergaderingen. Het is ook zijn taak om te rapporteren aan het kabinet.

3,4 miljard euro

KLM kreeg tijdens de coronacrisis in totaal 3,4 miljard euro steun, die het binnen 5,5 jaar moet aflossen. De Nederlandse overheid staat voor 90 procent garant. Onderdeel van de afspraken was dat piloten een loofoffer zouden brengen. Daarover wordt nog gesproken.

Er lag een nieuwe cao voor 2022-2023, maar die hebben de piloten niet ondertekend omdat er 'discussie' was ontstaan. "Er moet nog blijken waar deze discussie toe leidt en of de arbeidsvoorwaarden van piloten in 2022 en daarna al dan niet aan de steunvoorwaarden voldoen", schrijft de staatsagent. Hij vermeldt niet wat de inhoud van de discussie is.

Kaag noemt de bevindingen van de staatsagent 'stevig'. Ze laten volgens haar zien 'dat we er nog niet zijn'. Binnenkort gaat het kabinet met KLM in gesprek over de conclusies van de staatsagent, laat ze via een woordvoerder weten. "Uitgangspunt is dat KLM de gemaakte afspraken nakomt."

Koop aandelen

Het kabinet kondigde afgelopen week aan aandelen te gaan kopen van AirFrance-KLM, omdat anders het belang van Nederland in het bedrijf kan verwateren. Naar verwachting trekt het kabinet er ongeveer 220 miljoen euro voor uit.

De Eerste en Tweede Kamer moeten snel akkoord geven voor de aankoop. Vandaag debatteert de Tweede Kamer over de kwestie en dinsdag de Eerste Kamer. Die laatste had om informatie van de staatsagent gevraagd. Normaal gesproken geeft die halfjaarlijks een tussenrapportage, maar vanwege het verzoek van de senaat deelt hij nu tussendoor zijn 'laatste inzichten'.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)oorwaarden-afspraken

:') |:( _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')