Het zal je verbazen, maar niet iedereen ter wereld wil in het westen leven of vindt dat onze manier van leven het beste is. Daarnaast, als je de VS neemt: het percentage van de bevolking onder de armoedegrens is groter dan in Rusland en nergens ter wereld is het aantal mensen in de gevangenis (zowel procentueel als absoluut) zo hoog. Wel bijzonder voor zo'n paradijs, vind je niet?quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hier in het westen..
Alsof dat nog niet duidelijk was.
Zelfs de Russen willen hierheen, zowel voor als na dit conflict.
Maar hij is een held én hij is in Rusland dus is hij een held in Rusland.quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat 'ie juist totaal niet als een held behandeld is.
Dat was de grap niet, er werd gesuggereerd dat Trump zo dom was dat hij niet wist dat nuclear sub niet meteen hoeft in te houden dat er atoomwapens aan boord waren. Dat elke kleuter nou kon snappen dat hij die uiteraard wel bedoelde ging aan ze voorbij denk ikquote:Op woensdag 23 maart 2022 19:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij zegt ik zou nukeboten die kant op sturen
dan is 'om wat te doen' geen onredelijke vraag lijkt me
hij lijkt idd zo dom te zijnquote:Op woensdag 23 maart 2022 19:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat was de grap niet, er werd gesuggereerd dat Trump zo dom was dat hij niet wist dat nuclear sub niet meteen hoeft in te houden dat er atoomwapens aan boord waren. Dat elke kleuter nou kon snappen dat hij die uiteraard wel bedoelde ging aan ze voorbij denk ik.
Inklish is diffikult!
Hopelijk verspreiden ze het zodat Rusland niet met een enkele aanval alles kapotschiet...quote:
Doen ze ook alleen maar om afgewezen te worden om vervolgens "Zie je wel, de hele wereld is tegen Rusland!" te roepen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:57 schreef Bosbeetle het volgende:
https://www.bd.nl/buitenl(...)rganiseren~a0b7e4f4/
[..]
Nee, als hij nuclear subs zegt weet elke Amerikaan dat je het over de wapens hebt, niet de aandrijving, wat zou de aandrijving in godsnaam uitmaken?quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij lijkt idd zo dom te zijn
of hij doet zich zo voor op twitter ... either way, lekker belangrijk
Wat zou een goede reden zijn om in Rusland te willen wonen i.p.v. in Europa?quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het zal je verbazen, maar niet iedereen ter wereld wil in het westen leven of vindt dat onze manier van leven het beste is. Daarnaast, als je de VS neemt: het percentage van de bevolking onder de armoedegrens is groter dan in Rusland en nergens ter wereld is het aantal mensen in de gevangenis (zowel procentueel als absoluut) zo hoog. Wel bijzonder voor zo'n paradijs, vind je niet?
Haha tuurlijk niet, over 15 jaar misschien.quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:33 schreef polderturk het volgende:
Duitsland stopt de import van Russisch gas.
Love you Germany 😍😍😍🥰🥰🥰
[ twitter ]
Onze manier van leven had er ook niet geweest als Stalin Hitler niet onderuit had geschoffeld. Er is een hoop mis met die man maar zijn bijdrage aan het verloop van de oorlog hoort er net zo goed bij.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Amerika of 'we' als het westen zijn ook zeker niet slechter. Daarnaast ben ik blij hier te zijn opgegroeid en te wonen (omdat je hier in mijn ogen gewoon een veel beter en leuker leven hebt dan elders in de wereld). Ik ben o.a. de Britten, Canadezen en Amerikanen altijd dankbaar voor het offer dat zij destijds hebben gebracht om West-Europa te bevrijden.
Echter, we bekijken het natuurlijk wel door die bril. In de landen die hebben geleden onder het kolonialisme (tot ver in de twintigste eeuw) is dat beeld gewoon anders. Ook daar zijn nog de vorige eeuw tientallen miljoenen slachtoffers gevallen door westers kolonialisme. Nog afgezien van de oorlogen sinds WOII, heeft dat bijna net zoveel of misschien zelfs wel meer doden tot gevolg gehad dan het bewind van Stalin en Mao. We besteden er hier gewoon simpelweg minder aandacht aan.
Je kunt dan mijns inziens ook echt met geen enkele mogelijkheid inschatten of het wereldwijde leed veel groter zou zijn geweest als De Sovjet-Unie of China op die schaal oorlogen hadden gevoerd wereldwijd. Voor ons wel ja: onze manier of kwaliteit van leven zou er niet zijn als Stalin heel Europa had veroverd na WOII. Maar of de rest van de wereld zoveel slechter af was geweest, is maar net welke criteria je hanteert.
Maar je mist dan toch wel een beetje de essentie van de boeken. Ik heb er 2 weken over gedaan om Oorlog en Vrede in het Engels te lezen, misschien 2 uurtjes per dag. Hoe lang zijn deze audioboeken? 50 uur?quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Woop woop! Audiobooks staan op Youtube
Uhuh die cijfertjes van Rusland zijn zwaar vertekend, alleen de grotere steden daar doen het relatief goed. (En zelfs dat is relatief om het zo te omschrijven)quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het zal je verbazen, maar niet iedereen ter wereld wil in het westen leven of vindt dat onze manier van leven het beste is. Daarnaast, als je de VS neemt: het percentage van de bevolking onder de armoedegrens is groter dan in Rusland en nergens ter wereld is het aantal mensen in de gevangenis (zowel procentueel als absoluut) zo hoog. Wel bijzonder voor zo'n paradijs, vind je niet?
niet nucleare subs zijn hele andere beestjesquote:Op woensdag 23 maart 2022 19:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, als hij nuclear subs zegt weet elke Amerikaan dat je het over de wapens hebt, niet de aandrijving, wat zou de aandrijving in godsnaam uitmaken?.
Ik noem maar iets: er geboren zijn, je er daarom thuis voelen, jezelf verbonden voelen met de mensen om je heen, een acceptabel of prima leven hebben dat voldoet aan wat je wilt, etc.quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:37 schreef wpor het volgende:
[..]
Wat zou een goede reden zijn om in Rusland te willen wonen i.p.v. in Europa?
Ja, die bestaan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:40 schreef sp3c het volgende:
nuclear tipped tomahawks misschien als er zoiets bestaat
Dat doet er niet toe, dat weet ik, dat weet jij en Trump ook. Als hij dreigt met nuclear subs, dan heeft hij het over onderzeers die kernraketten af kunnen schieten. En niet met ik stuur geen diesel onderzeers hoor, maar kernaangedreven!!!quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet nucleare subs zijn hele andere beestjes
daarnaast is niet elke nucleare sub geschikt om kernwapens af te schieten
Hoe gaan ze dat oplossen omdat ze bijna alles importeren?quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:33 schreef polderturk het volgende:
Duitsland stopt de import van Russisch gas.
Love you Germany 😍😍😍🥰🥰🥰
[ twitter ]
ik denk dat hij daadwerkelijk zo dom isquote:Op woensdag 23 maart 2022 19:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, dat weet ik, dat weet jij en Trump ook. Als hij dreigt met nuclear subs, dan heeft hij het over onderzeers die kernraketten af kunnen schieten. En niet met ik stuur geen diesel onderzeers hoor, maar kernaangedreven!!!
Nee, zo dom is Trump niet, zo dom waren de mensen die dachten dat hij zo dom was.
Gewoon TDS, die man zegt niets raars maar er moet en zal iets gevonden worden om hem weer eens te ownen. Maar nee, degenen die dachten clever te zijn spreken gewoon geen Amerikaans engelsquote:Op woensdag 23 maart 2022 19:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat hij daadwerkelijk zo dom is
naja ook niet dom maar hier heeft hij gewoon geen kaas van gegeten ... net als van de meeste dingen niet
Ja dat je wieg er staat is een goede reden, maar dat is vanwege die wieg, niet vanwege het land. Een leven oke vinden is ook een reden ja. Ik bedoel eigenlijk, wat maakt Rusland zo tof dat Europa niet heeft. Voor de neutrale baby.quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik noem maar iets: er geboren zijn, je er daarom thuis voelen, jezelf verbonden voelen met de mensen om je heen, een acceptabel of prima leven hebben dat voldoet aan wat je wilt, etc.
Ik vond het eerder bezopen dat Trump het voordeel van onderzeeërs -ze zijn lastig te detecteren- te niet wilde doen door ze pontificaal voor de kust te laten varen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat was de grap niet, er werd gesuggereerd dat Trump zo dom was dat hij niet wist dat nuclear sub niet meteen hoeft in te houden dat er atoomwapens aan boord waren. Dat elke kleuter nou kon snappen dat hij die uiteraard wel bedoelde ging aan ze voorbij denk ik.
Inklish is diffikult!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |