Dus eigenlijk moet Zelenskyy Moskou overnemenquote:Op woensdag 23 maart 2022 17:27 schreef slashdotter3 het volgende:
• historisch: Ukraine is het moederland waar de Russische geschiedenis is begonnen
Amerika of 'we' als het westen zijn ook zeker niet slechter. Daarnaast ben ik blij hier te zijn opgegroeid en te wonen (omdat je hier in mijn ogen gewoon een veel beter en leuker leven hebt dan elders in de wereld). Ik ben o.a. de Britten, Canadezen en Amerikanen altijd dankbaar voor het offer dat zij destijds hebben gebracht om West-Europa te bevrijden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ok, dan bedoel ik wel de iets meer recentere geschiedenis. En nogmaals, Amerika heeft absoluut geen schone handen, maar concentratiekampen/gulags, massa excecuties, keiharde onderdrukking van het eigen bevolking, die moet je toch echt meer bij Rusland en China zoeken dan bij Amerika.
Waarom maak je deze opmerking?quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Duidelijk,
Maar niemand houd je hier tegen om fijn naar rusland te gaan he?
Er zijn 2 Chechen facties die nu aan Ukrainse kant meevechten. Ik weet wel zeker ze honderden anti tank wapens achterover gaan drukken en hun oorlog tegen Kadyrov in Chechnya gaan voort te zetten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:26 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Bij wie zouden al die wapens toch terecht gaan komen als we een paar weken verder zijn
Iedereen die wel eens Risk heeft gespeeld weet ditquote:Op woensdag 23 maart 2022 18:17 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Er is alleen totaal geen sprake van dat NATO ooit Rusland wil binnenvallen als aggressor zo heb ik het idee. Het blijft gek voor mij dat Russen dat wel zo zien. Rusland binnenvallen als aggressor lijkt me nukes koppen. Daarbij is het te groot om het ooit efficient te controleren.
Allemaal aan de Polonium-210..?quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die zijn allemaal na een kopje thee bij hem thuis verdwenen.
Voor NATO-overleg morgen?quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Meer Amerikaanse Air Force naar Europa?
Wel logisch, al die wapens zijn er om Zweden tegen Rusland te verdedigen. Een andere reden is er niet voor dat spul. Nu verdedigen ze Zweden indirect door het aan Ukraine te geven.quote:
Er is niemand die in een land als Rusland wil wonen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Amerika of 'we' als het westen zijn ook zeker niet slechter. Daarnaast ben ik blij hier te zijn opgegroeid en te wonen (omdat je hier in mijn ogen gewoon een veel beter en leuker leven hebt dan elders in de wereld). Ik ben o.a. de Britten, Canadezen en Amerikanen altijd dankbaar voor het offer dat zij destijds hebben gebracht om West-Europa te bevrijden.
Echter, we bekijken het natuurlijk wel door die bril. In de landen die hebben geleden onder het kolonialisme (tot ver in de twintigste eeuw) is dat beeld gewoon anders. Ook daar zijn nog de vorige eeuw tientallen miljoenen slachtoffers gevallen door westers kolonialisme. Nog afgezien van de oorlogen sinds WOII, heeft dat bijna net zoveel of misschien zelfs wel meer doden tot gevolg gehad dan het bewind van Stalin en Mao. We besteden er hier gewoon simpelweg minder aandacht aan.
Je kunt dan mijns inziens ook echt met geen enkele mogelijkheid inschatten of het wereldwijde leed veel groter zou zijn geweest als De Sovjet-Unie of China op die schaal oorlogen hadden gevoerd wereldwijd. Voor ons wel ja: onze manier of kwaliteit van leven zou er niet zijn als Stalin heel Europa had veroverd na WOII. Maar of de rest van de wereld zoveel slechter af was geweest, is maar net welke criteria je hanteert.
Nou de dreiging welke de Russen voelden en Poetin benadrukte, is dat de Navo de EU en de VS liever helemaal geen Rusland willen. Door de expansie van de navo in die hoek en het financieel steeds verder wegdringen van de roebel.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:17 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Er is alleen totaal geen sprake van dat NATO ooit Rusland wil binnenvallen als aggressor zo heb ik het idee. Het blijft gek voor mij dat Russen dat wel zo zien. Rusland binnenvallen als aggressor lijkt me nukes koppen. Daarbij is het te groot om het ooit efficient te controleren.
Ik snap er niks van dat ie domme kut dat gaat twitteren. Van geopolitiek snappen vele in het westen geen hout meer van.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel logisch, al die wapens zijn er om Zweden tegen Rusland te verdedigen. Nu doen ze het indirect door het aan Ukraine te geven.
[ twitter ]
Dit is echt klinkklare onzin. Rusland kan gewoon niet meekomen op het wereldtoneel, maar dat betekent niet dat ze niet gewenst zijn of niet mogen bestaan. Dat die economie van ze niet draait is niet de schuld van het westen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou de dreiging welke de Russen voelden en Poetin benadrukte, is dat de Navo de EU en de VS liever helemaal geen Rusland willen. Door de expansie van de navo in die hoek en het financieel steeds verder wegdringen van de roebel.
Ook de verschuiving van de energiemarkt naar niet-fossiele stoffen zal daarin meespelen.
Waarom? Omdat we anders misschien Poetin boos maken? Boeie.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik snap er niks van dat ie domme kut dat gaat twitteren. Van geopolitiek snappen vele in het westen geen hout meer van.
Dat hoor je ook van al die millitaite experts die begrijpen er helemaal niks van dat dit allemaal zo open gedeeld wordt, dit hoort in strikte geheimhouding te gaan.
Zij beleven dat zo.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is echt klinkklare onzin. Rusland kan gewoon niet meekomen op het wereldtoneel, maar dat betekent niet dat ze niet gewenst zijn of niet mogen bestaan. Dat die economie van ze niet draait is niet de schuld van het westen.
En dat gedoe over de expansie van de Navo gaat echt nergens over. Het is niet de Navo die uitbreidt, het zijn ex-Sovjetlanden die zich bij de Navo aan willen sluiten. Bovendien, als Rusland Oekraïne inlijft grenzen ze juist aan veel meer Navo-landen dan ze nu doen.
Nee het is dom en het is stemzieltjes winnen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom? Omdat we anders misschien Poetin boos maken? Boeie.
Laat landen maar lekker tegen elkaar opbieden met wapenleveranties aan Oekraïne. Is ook meteen duidelijk aan welke kant van de geschiedenis ze staan.
Relevant?quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:45 schreef slashdotter3 het volgende:
In z'n jongere jaren:
[ afbeelding ]
quote:Rusland komt met onverwachts voorstel en wil EK voetbal in 2028 of 2032 organiseren
Rusland wil het EK voetbal van 2028 of 2032 organiseren. Die mededeling komt nogal onverwachts omdat de Russen vanwege de oorlog in Oekraïne niet aan internationale toernooien of wedstrijden mogen deelnemen. Zo is Rusland uitgesloten voor deelname aan de play-offs voor het WK van eind dit jaar in Qatar.
Hij zit niet alleen in die bunker. Als de mensen om hem heen zich tegen hem keren houdt het op. Zelfs als ze hem niet omleggen, weggaan is genoeg.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:56 schreef TLC het volgende:
Bij eenvandaag op de tv ging het over het uitschakelen van putin zelf, dat een of andere speciale commando eenheid dat zou kunnen doen.
Maar blijkbaar zit vladje diep in een bunker, net als ome adolf en laat hij zijn eten ook steeds voorproeven uit angst om vergiftigd te worden. Hij vertrouwt blijkbaar helemaal niemand in zijn omgeving.
Laat hem dan maar naar zijn top in Indonesie gaan, en dat ze dan het vliegtuig ergens boven de oceaan neerhalen.
Het jammere is dan alleen dat je wat onschuldige mensen (de crew bv) moet opofferen, maar alles beter dan deze situatie.
Ik weet niet eens of de gemiddelde Rus dat voor de inval zo beleefde. Volgens mij leven dat soort sentimenten niet zo sterk onder de bevolking en gaan de meeste mensen gewoon hun gangetje.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zij beleven dat zo.
Ik zeg niet dat het zo is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |