Nou gewoon voor het westen. Om onszelf te verdedigen. Niet alleen nuclair of chemische onzin maar ook al die wapens, javelins, drones (de vs drones) enzovoorts.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wie is ons?
De burger bevolking?
Denk je dat er ergens 17 miljoen gasmaskers in dit land liggen ofzo?
en Rusland grenst hoe dan ook al aan NAVO dus echt zinnig is die buffer ook nietquote:Op woensdag 23 maart 2022 17:31 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die bufferzone is natuurlijk een onzin argument, want als Rusland het land overneemt is die bufferzone ook weg.
Lekker populistisch gelul van hem, net zoals die man van Victoria Koblenko. Hou toch eens op. Het is niet eens zo.quote:
Duidelijk,quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Sorry, maar dit kun je toch niet serieus menen? Kolonialisme, slavernij, de inheemse bevolking van het Amerikaanse continent?
prima idee van Trumpquote:Op woensdag 23 maart 2022 17:51 schreef Aether het volgende:
Trump: ik had Rusland bedreigd met kernonderzeeërs
https://nos.nl/l/2422330
Als Donald Trump nog president van Amerika was geweest, had hij Rusland bedreigd met kernonderzeeërs. Dat zegt hij tegen nieuwszender Fox News. Trump geeft aan moeite te hebben met de nucleaire dreigementen van president Poetin. "Ik hoor hem constant het n-woord gebruiken, het n-woord. Hij gebruikt het constant: het nucleaire woord", zegt Trump.
"Wij zeggen dan: 'O, hij is een kernmacht'. Maar wij zijn een grotere kernmacht. Wij hebben de beste onderzeeërs ter wereld, de sterkste die ooit zijn gebouwd", vindt Trump. "Je moet dan zeggen: 'Luister, als je dat woord nog één keer gebruikt, dan sturen we ze jouw kant op. Dan gaan we heen en weer en op en neer langs je kust varen. Je kunt deze tragedie niet laten doorgaan. Je kunt niet duizenden mensen laten doodgaan'."
Ja, we varen gewoon naar Moskou.quote:
Ze willen de NATO er nog steeds in trekken. Logisch ook natuurlijk. Dus dan de NATO proberen te laten geloven dat de wereldoorlog toch al gaande is. Hoe verschrikkelijk het wel niet is voor Oekraïne; vooralsnog is het toch nog steeds een conflict tussen twee landen (drie als je Belarus mee rekent). Ik denk nog steeds niet dat Putin een NATO land binnen gaat vallen als de NATO verder niks geks doet.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lekker populistisch gelul van hem, net zoals die man van Victoria Koblenko. Hou toch eens op. Het is niet eens zo.
RealLifeLore heeft er een mooi filmpje over:quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:31 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die bufferzone is natuurlijk een onzin argument, want als Rusland het land overneemt is die bufferzone ook weg.
Het is maar hoe je dit wil interpreteren. Tegelijkertijd willen ze europa (of delen daarvan, cq 'het westen') nuken, dus waar moet je dan nog het EK voor organiserenquote:Op woensdag 23 maart 2022 17:04 schreef Aether het volgende:
Rusland wil EK voetbal van 2028 of 2032 organiseren
Rusland heeft zich kandidaat gesteld om het EK voetbal van 2028 of 2032 te organiseren, net als het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Turkije en Italië. De kandidaatstelling komt op een vreemd moment: Rusland is vanwege de invasie van Oekraïne uitgesloten van alle sportevenementen en mag ook geen toernooien organiseren.
Als je door de no-fly-zone niet naar het EK kunt haal je het gewoon naar Rusland.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is maar hoe je dit wil interpreteren. Tegelijkertijd willen ze europa (of delen daarvan, cq 'het westen') nuken, dus waar moet je dan nog het EK voor organiseren![]()
Van de andere kant gezien zou je dan kunnen stellen dat als ie met dié termijn bezig is, hij niet daadwerkelijk wil nuken. Echter, ik gok dat het een rookgordijntje is, zodat ze kunnen zeggen van 'kijk, wij wilden helemaal niet nuken want waarom zouden we dan in 2028 het EK willen organiseren'.
Denk eerlijk gezegd dat Putin hier niet veel mee van doen heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is maar hoe je dit wil interpreteren. Tegelijkertijd willen ze europa (of delen daarvan, cq 'het westen') nuken, dus waar moet je dan nog het EK voor organiseren![]()
Van de andere kant gezien zou je dan kunnen stellen dat als ie met dié termijn bezig is, hij niet daadwerkelijk wil nuken. Echter, ik gok dat het een rookgordijntje is, zodat ze kunnen zeggen van 'kijk, wij wilden helemaal niet nuken want waarom zouden we dan in 2028 het EK willen organiseren'.
Nee hij persoonlijk zal dit niet gezegd hebben, maar ik geloof ook niet dat dit 2 volledig losstaande entiteiten zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd dat Putin hier niet veel mee van doen heeft.
Weten we iig wel waar de eerste nukes vallenquote:Op woensdag 23 maart 2022 17:04 schreef Aether het volgende:
Rusland wil EK voetbal van 2028 of 2032 organiseren
Rusland heeft zich kandidaat gesteld om het EK voetbal van 2028 of 2032 te organiseren, net als het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Turkije en Italië. De kandidaatstelling komt op een vreemd moment: Rusland is vanwege de invasie van Oekraïne uitgesloten van alle sportevenementen en mag ook geen toernooien organiseren.
Ja helemaal mee eens. Het is geen conflict tussen de NAVO en Rusland. Het is een conflict tussen Oekraïne en Rusland. Wij denken echt dat we een knop hebben ofzo om die oorlog uit te doen. Oekraïne zit al stamp en stampvol met wapens en moet je eens kijken hoe goed ze tegenstand bieden. Zij moeten er uit komen, niet wij. Laat het conflict gewoon even het conflict. We zitten al maximaal op wat we kunnen doen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze willen de NATO er nog steeds in trekken. Logisch ook natuurlijk. Dus dan de NATO proberen te laten geloven dat de wereldoorlog toch al gaande is. Hoe verschrikkelijk het wel niet is voor Oekraïne; vooralsnog is het toch nog steeds een conflict tussen twee landen (drie als je Belarus mee rekent). Ik denk nog steeds niet dat Putin een NATO land binnen gaat vallen als de NATO verder niks geks doet.
Er is alleen totaal geen sprake van dat NATO ooit Rusland wil binnenvallen als aggressor zo heb ik het idee. Het blijft gek voor mij dat Russen dat wel zo zien. Rusland binnenvallen als aggressor lijkt me nukes koppen. Daarbij is het te groot om het ooit efficient te controleren.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
RealLifeLore heeft er een mooi filmpje over:
4:03 vanaf hier kijken
4:28 het gebied is als een trechter. Bij Duitsland smal en nog goed verdedigbaar bij de Russische grens groot en moet je veel meer troepen inzetten.
We zitten nog helemaal niet op het maximale wat wij kunnen. Zo kunnen we bijvoorbeeld nog best wat groter luchtafweergeschut leveren.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:16 schreef Discombobulate het volgende:
Ja helemaal mee eens. Het is geen conflict tussen de NAVO en Rusland. Het is een conflict tussen Oekraïne en Rusland. Wij denken echt dat we een knop hebben ofzo om die oorlog uit te doen. Oekraïne zit al stamp en stampvol met wapens en moet je eens kijken hoe goed ze tegenstand bieden. Zij moeten er uit komen, niet wij. Laat het conflict gewoon even het conflict. We zitten al maximaal op wat we kunnen doen.
Daar gaat voorlopig helemaal niemand meer voetballen. Duitsland is na 1938 ook 12 jaar van het internationale voetbal uitgesloten geweest, en mochten pas weer in 1950 meedoen, alhoewel West en Oost Duitsland zich toen beiden niet kwalificeerden. In 1954 werden ze wel meteen wereldkampioen, dus er is nog hoop voor Rusland.quote:
Is ook maar een slap excuus om de grondstoffen in Oekraïne te pakken. Niemand gaat Rusland binnenvallen, niemand wil Rusland binnenvallen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:17 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Er is alleen totaal geen sprake van dat NATO ooit Rusland wil binnenvallen als aggressor zo heb ik het idee. Het blijft gek voor mij dat Russen dat wel zo zien. Rusland binnenvallen als aggressor lijkt me nukes koppen. Daarbij is het te groot om het ooit efficient te controleren.
Die zijn allemaal na een kopje thee bij hem thuis verdwenen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:07 schreef Maron het volgende:
Die bufferzone die Putler zogezegd wil is straks een kapotgeschoten niemandsland..
Ik vraag me wel eens af of zijn naasten (kinderen,minnares, ‘vrienden’, ex-vrouw) wel eens iets tegen hem zeggen hierover…als die überhaupt nog contact met hem hebben..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |