Bij mij ook niet. De OP was leeg, ik denk dat dat de oorzaak was.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:23 schreef Kanaroe het volgende:
Oh, tenks @:aloa , ik was ook al bezig een een nieuw topic te openen maar dat lukte niet![]()
Wij aten diepvriespizza en diepvries flammkuchen met wat rucola en tomaatjes.
Was maagvullend en eigenlijk best goed te pruimen voor een keer.
Ah, was dat het, ik kwam er ook niet door en plaatjes plakken is niet mijn sterkste punt! Thxquote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Bij mij ook niet. De OP was leeg, ik denk dat dat de oorzaak was.
Maar even een plaatje ingezet.
Ik snapte het ook al niet. Een keer of vier geprobeerd en toen zag ik hetquote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, was dat het, ik kwam er ook niet door en plaatjes plakken is niet mijn sterkste punt! Thx
Work in progress:quote:Op dinsdag 22 maart 2022 15:51 schreef golfer het volgende:
Vanavond eten wij dit recept uit de Allerhande, ovenpasta met krokant gebakken courgette.
I.p.v. fusili maak ik het met penne die ik nog had.
Voor B. helemaal vega en voor mij er een beefburger-bacon bij.
Het vlees was eigenlijk net te ver en wat droogquote:
Ah, jammer! Misschien de volgende keer wat vetter vlees gebruiken?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 19:19 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Het vlees was eigenlijk net te ver en wat droog![]()
De groente was nagenoeg aan snot gekookt![]()
Maar die bouillon![]()
Zo goed
Hoe smaakte het?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Work in progress:
[ link | afbeelding ]
Courgettes bakken:
[ link | afbeelding ]
Verdelen in ovenschaal met mozzerrela en grana padano erbij:
[ link | afbeelding ]
Klaar uit de oven:
[ link | afbeelding ]
En op het bord:
[ link | afbeelding ]
Prima te doen. Wel wat extra peper en zou erbij gedaan.quote:
Ja, die maakte het meer dan goed.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 19:53 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, jammer! Misschien de volgende keer wat vetter vlees gebruiken?
Maar ik snap wat je bedoelt, de smaak van de bouillon, daar draait het om!
Geen verjaardagstaart?quote:
Ja wel, morgen ook. En dan weekend nog een keer (of paar keer).quote:
Ziet er lekker uit, maar oef, jouw maag is sterker dan de mijne in de ochtendquote:Op donderdag 24 maart 2022 07:36 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ontbijt!
Linzen met lente-ui, champignons, olijven, basilicum, feta en koriander. En twee gebakken eieren.
Beetje stevig en beetje vroeg. maar anders komt m'n planning niet uit.
Ik dacht dat dat juist een plus was, met dat vegagerommel?quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik had vanavond peultjes, taugé, paprika, vegangehaktballetjes (die waren smerig, smaakte naar vlees)
Lang niet altijd! Meestal eet ik dingen als spinazierondo's en zo. Die hebben niks met vlees te maken. Dus ik verwachtte nu gewoon lekker vegaballetjes, beejte kruidig. Maar goed, ze waren duur, dus ik koop ze niet weerquote:Op donderdag 24 maart 2022 20:05 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat juist een plus was, met dat vegagerommel?
Dat het een beetje in de richting van de 'real deal' zat, qua smaak en textuur.
Mja, duur en niet lekker.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lang niet altijd! Meestal eet ik dingen als spinazierondo's en zo. Die hebben niks met vlees te maken. Dus ik verwachtte nu gewoon lekker vegaballetjes, beejte kruidig. Maar goed, ze waren duur, dus ik koop ze niet weer
Fijn weekendquote:
Ziet er prima uit. Heb zelf alleen 2 van die bakken nodig en dan wordt t wel duur denk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:41 schreef borisz het volgende:
Afgelopen dagen wel gekookt. Vandaag
[ afbeelding ]
In de persoonlijke aanbieding van de Appie voor de helft van de prijs. Dus even testen. Best prima.
Dat deed ik destijds (aantal jaar geleden al met Kerst) ook met rosbief.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:10 schreef Kanaroe het volgende:
Ik heb vandaag een Beef Wellington gemaakt, met rosbief ipv ossehaas.
Nooit eerder gemaakt maar hij was geslaagd. Wel wat verbeterpuntjes genoteerd!
Daarbij gesmooorde sperziebonen met bonenkruid en plakjes winterwortel.
Als je voor 2 porties gaat kan je beter een bak eten halen bij de tokoquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Fijn weekend
[..]
Ziet er prima uit. Heb zelf alleen 2 van die bakken nodig en dan wordt t wel duur denk.
[..]
Dat deed ik destijds (aantal jaar geleden al met Kerst) ook met rosbief.
Gaaf zeg en zooo lekker![]()
Klinkt goed, succes en smakelijk!quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond maak ik voor het eerst (Indiase) biryani, met kip en garnalen.
Het was heel goed gelukt. Echt heel lekker. Pan ging natuurlijk weer schoon op.quote:
Top dat de biryani lekker was! Goed gegeten dusquote:Op vrijdag 25 maart 2022 20:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Het was heel goed gelukt. Echt heel lekker. Pan ging natuurlijk weer schoon op.
Toe b&j ijs met extra cookie dough![]()
Jij eet regelmatig heerlijke eend![]()
Had ik voor vanmiddag in gedachte.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:06 schreef Karzai het volgende:
Vanavond een lekkerbekje en aardappelsalade
Chiliquote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:07 schreef foodlover het volgende:
Gisteren tapas in een tapasbar.
Vandaag chili con carne met rijst.
Zo wijntje en gezouten chips.
Oeh. Goed etenquote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zelfgemaakte rode kool met zelfgemaakte hachee en kruimige aardappels
Ik wou dat ik als jou kon eten. Ik moet oppassen met mijn gewicht, kom snel aan. Dus ik moet mezelf regelmatig bij de les houden. Gelukkig lukt dat wel. Ik had vandaag gewoon AGV: Aardappels met sperzieboontjes en een slavink. Ik vond de slavink niet zo. (dan denk ik weer, had hem nou niet gegeten, dat scheelt weer calorieën). De aardappels waren Frieslanders, een vrij neutraal aardappeltje (nou... aardappeltje).quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Net thee met een kasteeltje.
Nu lunch: Yoghurt met havermout, appel, rozijnen en kaneel).
Vanmiddag ijsje, toastjes met dips en kazen.
Vanavond kipdijshoarma met Turks brood en patat.
Toe meringue met slagroom en fruit.
frieslanders zijn goed geschikt voor de frituur, omdat ze relatief veel zetmeel en weinig water bevatten (voor een aardappel)quote:Op zaterdag 26 maart 2022 23:40 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik wou dat ik als jou kon eten. Ik moet oppassen met mijn gewicht, kom snel aan. Dus ik moet mezelf regelmatig bij de les houden. Gelukkig lukt dat wel. Ik had vandaag gewoon AGV: Aardappels met sperzieboontjes en een slavink. Ik vond de slavink niet zo. (dan denk ik weer, had hem nou niet gegeten, dat scheelt weer calorieën). De aardappels waren Frieslanders, een vrij neutraal aardappeltje (nou... aardappeltje).
En vanmorgen gewoon weer het oude van het oude: boterham met kaas, een banaan en koffie.
Water loopt me in de mond bij deze fotoquote:Op zondag 27 maart 2022 17:48 schreef ondeugend het volgende:
Gisteren weer eens lekker uit eten geweest voor het eerst sinds twee jaren.
Vooraf dungesneden gegrilde diamanthaas.
Daarna snoekbaars met pasta vongole en strandkrabbensaus.
[ afbeelding ]
En koffie met lekkers van de lokale bakker na.
Wat heb ik het uit eten gemist! Genoten.
Als ik t ook lees klinkt het wel erg maar goed, het was feest dus het was leuk en lekkerquote:Op zaterdag 26 maart 2022 23:40 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik wou dat ik als jou kon eten. Ik moet oppassen met mijn gewicht, kom snel aan. Dus ik moet mezelf regelmatig bij de les houden. Gelukkig lukt dat wel. Ik had vandaag gewoon AGV: Aardappels met sperzieboontjes en een slavink. Ik vond de slavink niet zo. (dan denk ik weer, had hem nou niet gegeten, dat scheelt weer calorieën). De aardappels waren Frieslanders, een vrij neutraal aardappeltje (nou... aardappeltje).
En vanmorgen gewoon weer het oude van het oude: boterham met kaas, een banaan en koffie.
Ooh ziet er echt heerlijk uit!quote:Op zondag 27 maart 2022 16:40 schreef Karzai het volgende:
Rames maaltijd gehaald
gebakken rijst, boontjes en paksoi, bali rundvlees met een sateetje van de indo toko
[ afbeelding ]
Wat zit er in de speksaus?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:22 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Salade vooraf
[ afbeelding ]
Stuk buikspek
[ afbeelding ]
Met pasta en speksaus
Nu pas weer? Vanaf nu weer lekker uit eten. Heerlijk hequote:Op zondag 27 maart 2022 17:48 schreef ondeugend het volgende:
Gisteren weer eens lekker uit eten geweest voor het eerst sinds twee jaren.
Vooraf dungesneden gegrilde diamanthaas.
Daarna snoekbaars met pasta vongole en strandkrabbensaus.
[ afbeelding ]
En koffie met lekkers van de lokale bakker na.
Wat heb ik het uit eten gemist! Genoten.
Echt geen ruimte voor zo'n klein vrijstaand oventje? Had er een van Moulinex in een huis dat we tijdelijk huurden. Prima ding bakte er brood pizza ovenschotels enzo in. Paar tientjes op marktplaats.quote:Ik had pizzabrood van de Jumbo.
Geen oven, maar ik heb ze een poosje in een hete koekenpan gelegd, met de deksel van de wok.
Vuur uit.
Paste precies.
Goed te doen.
Je moet wat, als je om het hand zit met apparatuur.
Ik heb de ruimte niet.
wat is een kasteeltje?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Net thee met een kasteeltje.
Nu lunch: Yoghurt met havermout, appel, rozijnen en kaneel).
Vanmiddag ijsje, toastjes met dips en kazen.
Vanavond kipdijshoarma met Turks brood en patat.
Toe meringue met slagroom en fruit.
Cakegebak met marsepein rondom en gevuld met creme.quote:
Ja na de lockdowns heb ik anderen eerst laten gaan en steeds net te lang geduld gehad waardoor er weer een lockdown was of restricties kwa tijden.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Nu pas weer? Vanaf nu weer lekker uit eten. Heerlijk he![]()
Je bent hierin niet de enigequote:Op maandag 28 maart 2022 10:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja na de lockdowns heb ik anderen eerst laten gaan en steeds net te lang geduld gehad waardoor er weer een lockdown was of restricties kwa tijden.![]()
quote:Op maandag 28 maart 2022 16:00 schreef golfer het volgende:
Vanavond: salade van gegrilde courgette en aubergine met een oosterse dressing, pilavrijst en gegrilde gemarineerde lamskoteletten.
Avondeten:quote:Op maandag 28 maart 2022 18:38 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Phoe. Dat krijg ik als avondeten nog niet weg
Lijkt mij idd ook als lood op de maag liggen.quote:
Gewoon heel simpel houden. Doe ik ook. Boterham met kaas, koffie en een banaan.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:23 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Lijkt mij idd ook als lood op de maag liggen.
Wel een goede bodem, als je het binnen kan houden, op je nuchtere maag.
Ik ben toch al een slechte ontbijter.
Meestal begin ik pas om 9:30 te eten.
Eerder hoef ik er nieteens aan te beginnen.
Ik deed het al bijna zo lang ik leef op pastachoca, vlokken, hagelslag, vruchtenhagel of hazelnootpasta.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:24 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Gewoon heel simpel houden. Doe ik ook. Boterham met kaas, koffie en een banaan.
Klinkt minder zwaar dan dat dat ontbijt eruit ziet.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Avondeten:
[ afbeelding ]
Risottorijst, bereid in kipbouillon die zo stevig was als pudding, met geraspte spitskool met kummel en nog wat van het spekvet van het stuk gemarineerd buikspek van gisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |