Ik had begrepen dat het was omdat ze hem niet vertrouwde de boel van binnenuit te saboteren.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:42 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin is boos dat ie zelf niet lid mocht worden van de NAVO in 2001. Waarom eigenlijk niet?
Een patstelling op het slagveld is een enorme overwinning voor Oekraïne. Elke dag die passeert is een morele opsteker voor hun soldaten en een vernedering voor de Russische soldaat.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je dit met een schaakpartij vergelijkt is het geen patstelling maar een stroperig middenspel. Ik sta qua hoop achter dit bericht maar alleen bij een schaakmat is er winst. Een patstelling zou geen gunstige uitkomst zijn als Rusland zn kernwapens en dictatortje nog heeft.
Ook heeft The Atlantic nogal veel woorden verspilt aan de hypothese dat IS de wereld over zou kunnen nemen, terwijl dat allemaal geimplodeerd is. Dus ik ben niet een groot fan van deze bron als het op kredietwaardigheid in voorspellingen aan komt. Een reden ook dat andere media nauwelijks de glazen bol erbij pakken.
Behalve dat die Russen zich nu ingraven, dat is het laatste wat je wil, dat grenzen letterlijk verschuiven.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een patstelling op het slagveld is een enorme overwinning voor Oekraïne. Elke dag die passeert is een morele opsteker voor hun soldaten en een vernedering voor de Russische soldaat.
Maar veel belangrijker: met elke dag die passeert wordt Rusland armer en minder in staat om hun leger op te houden. En de gewone Rus gaat het economisch steeds zwaarder krijgen en dan krijg je een moment dat ze, ook terwijl kritiek onderdrukt wordt, het niet meer pikken. En dat is de enige manier om Putin weg te krijgen, druk van binnenuit.
Dat is de hoop. Maar het is natuurlijk alsnog zeer moeilijk met een schoft als Putin die zich zeer goed heeft ingedekt en over de jaren alle betekenisvolle mogelijke tegenstanders heeft vermoord of gevangen gezet.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
en dan krijg je een moment dat ze, ook terwijl kritiek onderdrukt wordt, het niet meer pikken. En dat is de enige manier om Putin weg te krijgen, druk van binnenuit.
Veiligheids/defensie experts zijn de nieuwe corona experts.quote:
De NPO is niet van de staat. Vandaar dat wappies zoals ON daar de ruimte hebben helaas.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 08:41 schreef Confetti het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)dezelfde-behandeling
De Staatsomroep blijft maar proberen om heel subtiel de discriminatie-kaart te spelen om het verblijf van Afrikanen en ander soort volk te rechtvaardigen, ondanks dat die naar hun eigen veilig land kunnen.
Dat was altijd het geval, tot de invasie van Oekraïnequote:Op maandag 21 maart 2022 21:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij wou Finland dat zelf niet. Die premier of president heeft best een goede band met Poetin.
heb geen twitter account dus kan niet alles lezen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:17 schreef slashdotter3 het volgende:
De FSBletters heeft aanbevelingen voor het Westen om Putin te stoppen?
[ twitter ]
ook grappig dat er zoveel studenten zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 08:41 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep blijft maar proberen om heel subtiel de discriminatie-kaart te spelen om het verblijf van Afrikanen en ander soort volk te rechtvaardigen, ondanks dat die naar hun eigen veilig land kunnen.
Er zijn ook geruchten dat Poetin juist zijn inlichtingendiensten aan het opschonen is.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:25 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
heb geen twitter account dus kan niet alles lezen.
Maar is er een mogelijke coupe gaande van binnenuit?
quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Veiligheids/defensie experts zijn de nieuwe corona experts.
Allemaal een andere mening maar allemaal expert.
Oekraïne wil alleen mensen hebben als vrijwilliger die een militaire achtergrond hebben. Daar vallen studenten en Afrikanen niet onder.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:27 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ook grappig dat er zoveel studenten zijn.
En dat die studenten niet terug kunnen vliegen naar hun herkomstland maar hier opgevangen moeten worden.
ook raar dat de afrikaanse mannelijke vluchtelingen die asiel hebben gekregen in oekraine niet meevechten.
quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:17 schreef slashdotter3 het volgende:
De FSBletters heeft aanbevelingen voor het Westen om Putin te stoppen?
[ twitter ]
Precies. Nadat een meerderheid van het volk de Poetin vriend het land uittrapte. Is Zelensky de nieuwe democratische gekozen president geworden.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:24 schreef Hieraldo het volgende:
Blijkbaar gaat iedereen hier voorbij aan het feit dat Zelensky in plaats is gezet door een miljardair die zijn eigen volk beroofde. Dat men beweert dat Ukraine strijdt om tot het Westen te behoren lijkt me volkomen onzin.
Als je gelooft dat het van de FSB komt, en niet van bvb de SBU, een dienst die eveneens afstamt van de KGB.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:25 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
heb geen twitter account dus kan niet alles lezen.
Maar is er een mogelijke coupe gaande van binnenuit?
Stationaire doelen zijn nog makkelijker te raken met zware artillerie. Die hebben de Oekraïners volgens mij ook nog genoeg. Drones erboven om goede coördinaten te krijgen en een realtime assessment van de schade.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Behalve dat die Russen zich nu ingraven, dat is het laatste wat je wil, dat grenzen letterlijk verschuiven.
Euhm, de eerste verkozen president na Yanukovich was Poroshenko.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. Nadat een meerderheid van het volk de Poetin vriend het land uittrapte. Is Zelensky de nieuwe democratische gekozen president geworden.
Het volk werd een rad voor de ogen gedraaid om corruptie van oligarchen te stoppen. Nu hebben ze een poppetje van een nog corruptere oligarch aan het roer zitten.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. Nadat een meerderheid van het volk de Poetin vriend het land uittrapte. Is Zelensky de nieuwe democratische gekozen president geworden.
Het lijkt er wellicht eerder op dat de FSB en de andere diensten juist in de problemen zitten.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je gelooft dat het van de FSB komt, en niet van bvb de SBU, een dienst die eveneens afstamt van de KGB.
Das wel een goeie idd, Ukraine heeft hun eigen inlichtingendienst die bekend is met alle trucjes van de KGB/FSBquote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je gelooft dat het van de FSB komt, en niet van bvb de SBU, een dienst die eveneens afstamt van de KGB.
Had je anders verwacht van de progressieve NOS? Die zijn haantje de voorste als men het over bepaalde social justice problematiek kan hebben. Zelfs een oorlog in Oekraïne, een natuurlijk bijna volledig blank land, is een aanleiding om vermeend racisme onder de aandacht te brengen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 08:41 schreef Confetti het volgende:
Welke dan precies? Onzin wat je post.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:38 schreef Hieraldo het volgende:
[..]
Het volk werd een rad voor de ogen gedraaid om corruptie van oligarchen te stoppen. Nu hebben ze een poppetje van een nog corruptere oligarch aan het roer zitten.
Dat doe de Poetin propaganda machine. Niet de NOS.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Had je anders verwacht van de progressieve NOS? Die zijn haantje de voorste als men het over bepaalde social justice problematiek kan hebben. Zelfs een oorlog in Oekraïne, een natuurlijk bijna volledig blank land, is een aanleiding om vermeend racisme onder de aandacht te brengen.
Er is een vliegveld waar de Russen nu voor de 7e keer hun helicopters parkeren die maar gebombardeerd blijft worden door de Ukrainers.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Stationaire doelen zijn nog makkelijker te raken met zware artillerie. Die hebben de Oekraïners volgens mij ook nog genoeg. Drones erboven om goede coördinaten te krijgen en een realtime assessment van de schade.
Het lijkt me een enorm omslachtige manier van 'aantonen', dat met die brieven. Het lijkt me aannemelijker dat ze proberen dat NAVO aanvalt, zodat Putin zich 'moet' verdedigen. Ik zou van een brief gepost op twitter nou niet als NAVO denken 'weet je wat, laten we aanvallen', en even los daarvan, dan blijven nog steeds de kernwapens een issue.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:42 schreef slashdotter3 het volgende:
De FSBers kunnen Putin niet zelf stoppen, ze kunnen wel info geven waar het Westen op kan handelen.
[ twitter ]
Ook wat betreft buitenlandse vrijwilligers vraagt Oekraïne nadrukkelijk alleen om mensen met gevechtservaring.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:27 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ook grappig dat er zoveel studenten zijn.
En dat die studenten niet terug kunnen vliegen naar hun herkomstland maar hier opgevangen moeten worden.
ook raar dat de afrikaanse mannelijke vluchtelingen die asiel hebben gekregen in oekraine niet meevechten.
Welke nog corruptere oligarch?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:38 schreef Hieraldo het volgende:
[..]
Het volk werd een rad voor de ogen gedraaid om corruptie van oligarchen te stoppen. Nu hebben ze een poppetje van een nog corruptere oligarch aan het roer zitten.
Ik ben ook blij dat ze geen kernwapens hebben. Hoe minder landen met kernwapens hoe beter. En van mij hoeven ze ook niet bij de NAVO, maar een status als bufferland, met backing van Navo lijkt me wel ok. Dus als Oekraine aangevallen wordt dan triggered het niet gelijk een artikel 5 van Navo, maar Oekraine krijgt wel dusdanig veel steun dat het door de agressor niet veroverd kan worden.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:11 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ze de kernwapens in de ex-USSR staten (op Rusland na) hebben weggehaald.(Waar ook de Rusland en de VS in hebben samengewerkt.)
Ik heb veel sympathie voor de Oekraïense strijd en ik hoop dat ze zo succesvol mogelijk zijn in de Russen tegenwerken, maar Oekraïne is natuurlijk een zwaar corrupt land met etnische verdeeldheid, ik ben ondanks alle ellende blij dat ze geen kernwapens hebben.
Ik had liever gezien dat ze sneller tot de NAVO waren toegelaten, daarvoor is corruptie of slecht bestuur nooit een probleem geweest (Turkije is al heel lang lid).
Geen idee welke garanties ze daarvoor destijds in retour hebben gekregen en van wie.
Geen idee ook of de NAVO daar een rol in heeft gespeeld.
En jammer dat ze niet ook het chemische en biologische wapentuig hebben opgeruimd (de Stans staan daar ook nog vol mee).
Waarom zou Oekraïne daarmee akkoord gaan?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat ze geen kernwapens hebben. Hoe minder landen met kernwapens hoe beter. En van mij hoeven ze ook niet bij de NAVO, maar een status als bufferland, met backing van Navo lijkt me wel ok. Dus als Oekraine aangevallen wordt dan triggered het niet gelijk een artikel 5 van Navo, maar Oekraine krijgt wel dusdanig veel steun dat het door de agressor niet veroverd kan worden.
Hopelijk houdt de huidige ellende snel op, en kan Oekraine daarna goed opgebouwd worden, met minder corruptie.
Omdat ze geen keuze hebben? Als de Navo en Rusland niet willen dat Oekraine bij de Navo komt, dan komt Oekraine niet bij de Navo, hoe hard ze het ook willen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraïne daarmee akkoord gaan?
Rusland heeft niks te willen, alleen Oekraïne en de NAVO beslissen over toetreding van Oekraïne.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Omdat ze geen keuze hebben? Als de Navo en Rusland niet willen dat Oekraine bij de Navo komt, dan komt Oekraine niet bij de Navo, hoe hard ze het ook willen.
Elk land kan zich aanmelden voor de NAVO en als er bestuurlijk geen gegronde reden meer is om geen lid te worden, kan ieder land NAVO-lid worden. Ook Oekraïne.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Omdat ze geen keuze hebben? Als de Navo en Rusland niet willen dat Oekraine bij de Navo komt, dan komt Oekraine niet bij de Navo, hoe hard ze het ook willen.
Maar wie bepaalt er of er bestuurlijk wel of geen gegronde redenen zijn?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:22 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Elk land kan zich aanmelden voor de NAVO en als er bestuurlijk geen gegronde reden meer is om geen lid te worden, kan ieder land NAVO-lid worden. Ook Oekraïne.
https://www.nato.int/cps/en/natolive/topics_37356.htmquote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar wie bepaalt er of er bestuurlijk wel of geen gegronde redenen zijn?
NAVO wil het welquote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
https://www.nato.int/cps/en/natolive/topics_37356.htm
Dat is toch wel iets anders dan wat @EinarBoe deed voordoen.quote:The Membership Action Plan (MAP) is a NATO programme of advice, assistance and practical support tailored to the individual needs of countries wishing to join the Alliance. Participation in the MAP does not prejudge any decision by the Alliance on future membership.
Ook wel iets anders dan wat jij beweert, namelijk dat Rusland daar ook een stem in zou hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Dat is toch wel iets anders dan wat @:EinarBoe deed voordoen.
quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Valt mee. Alle lidstaten moeten instemmen, en als ze dat doen wordt je lid. Dat is het bestuurlijke deel. Voordat ze dat doen moet je wel aantonen dat je aan je NAVO-verplichtingen en aan gestelde NAVO-eisen kunt voldoen. Dit programma zorgt ervoor dat elk land op dat stuk hulp kan krijgen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |