Jij komt met rtl4 nieuws die dat typt zonder enige bron!quote:Op maandag 21 maart 2022 22:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee, ik baseer me zoals de meesten hier op bronnen die dat ook echt zeggen, waarvan je al meerdere voorbeelden hebt gekregen. Jij komt met een bron waarin je bewering niet wordt ondersteund en dan kom je met "ja ik geloof het gewoon niet". Is toch iets anders. Geloof ik.
Wat een kolder. Iets minder de MSM en lugubere twitterkanaaltjes raadplegen zou je goed doen. Rusland, DE grote agressor die compleet Europa in wil gaan lijven, en daarna gaan ze verder op kruistocht naar de VS!quote:Op maandag 21 maart 2022 22:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Putin is al sinds jaar en dag bezig het westen te verzwakken. Hij ziet ons als sinds jaar en dag als vijand. Het liefst lijft hij alle voormalige Sovjet-staten in en loopt hij daarna over het westen heen.
Kijk, ik wil best een filmpje kijken maar 75 minuten is wel een aardige tijdsinvestering. Kan je de kern van zijn betoog samenvatten?quote:Op maandag 21 maart 2022 21:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij doet echt niemand dat eerste, maar er is zeker wat voor te zeggen, zie onderstaande analyse
Dat roversbaronkapitalisme is tot stand gekomen mede dankzij een stel Chicago boys wat de VS naar Rusland heeft gestuurd als economisch adviseurs.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat we begrip op moeten brengen voor Rusland omdat 'het westen' oprukt naar het oosten. Het is namelijk flagrante onzin. Wat oprukt is een kapitalistisch economisch model, samen met democratie. Het eerste heeft Rusland omarmt, het tweede weigeren ze vanwege het asociale roofkapitalisme dat ze zelf geintroduceerd hebben na de val van de muur. Of meer, tijdens Jeltin's tijd. Het probleem van Rusland is Rusland. Andere landen binnenvallen is gewoon kleine piemel onzekerheid.
Behalve dat ze opeens raketten hadden die daar onder vielen.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
En niet te vergeten dat het opblazen van de INF treaty ook de schuld van het westen was... Want Rusland hield zich heus aan alle spelregels...
Zijn verhaal duurt maar 20 min,quote:Op maandag 21 maart 2022 22:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk, ik wil best een filmpje kijken maar 75 minuten is wel een aardige tijdsinvestering. Kan je de kern van zijn betoog samenvatten?
Typ jij dan een samenvatting. Luiwammes.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zijn verhaal duurt maar 20 min,
Heb je na al die keren nog niet gekeken!? Luie draak
Alles wat niet met vlad mee is is escalatie. Iedere scheet die dwars zit is escalatie. Behalve als je vlad zn reet likt, dan is het prima.quote:
Kan niet, die man verteld het zo goed!quote:Op maandag 21 maart 2022 22:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Typ jij dan een samenvatting. Luiwammes.
Yavoriv.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De CIA traint sinds 2015 hun special forces en ook het gewone leger. In 7 jaar tijd zijn dat duizenden.
https://news.yahoo.com/ex(...)asion-090052743.html
Secret CIA training program in Ukraine helped Kyiv prepare for Russian invasion
As part of the Ukraine-based training program, CIA paramilitaries taught their Ukrainian counterparts sniper techniques; how to operate U.S.-supplied Javelin anti-tank missiles and other equipment; how to evade digital tracking the Russians used to pinpoint the location of Ukrainian troops, which had left them vulnerable to attacks by artillery; how to use covert communications tools; and how to remain undetected in the war zone while also drawing out Russian and insurgent forces from their positions, among other skills, according to former officials.
After Russia’s 2014 incursion, the U.S. military also helped run a long-standing, publicly acknowledged training program for Ukrainian troops in the country’s western region, far from the frontlines. That program also included instruction in how to use Javelin anti-tank missiles and sniper training.
Yahoo News reported in January on the CIA’s secret U.S.-based training initiative for Ukrainian special operations forces and other intelligence personnel. That program, which began in 2015, also included instruction in firearms, camouflage techniques and covert communications.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat bij de NAVO werkt.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij bedoelt volgens mij begrip voor de angst dat Oekraïne tot de NAVO en/of EU toetreedt, terwijl dat nog jaren zou duren in de praktijk. Wat ook wel klopt.
Volgens mij staat het er vrij duidelijk.
Ik kom helemaal nergens mee,dat was iemand anders. RTL nieuws is een bron. En jij komt helemaal niet met een bronquote:Op maandag 21 maart 2022 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij komt met rtl4 nieuws die dat typt zonder enige bron!
Dat zeg ik toch niet man. Ik heb het herstellen vd glorie van de oude Sovjetunie. Dat zijn Putin's woorden.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat een kolder. Iets minder de MSM en lugubere twitterkanaaltjes raadplegen zou je goed doen. Rusland, DE grote agressor die compleet Europa in wil gaan lijven, en daarna gaan ze verder op kruistocht naar de VS!
'murica bad.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk, ik wil best een filmpje kijken maar 75 minuten is wel een aardige tijdsinvestering. Kan je de kern van zijn betoog samenvatten?
Nou dat laat die dan mooi zien op deze manier. Denk dat we nog nooit minder bang zijn geweest voor Rusland.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet man. Ik heb het herstellen vd glorie van de oude Sovjetunie. Dat zijn Putin's woorden.
Hij wil machtiger zijn dan het westen. Figuurlijk over ons heenlopen.
Jij ziet niet dat Rusland al jaren bezig is met desinformatiecampagnes in het westen?
Waar baseer je dit nou op? Het westen is alleen maar sterker geworden sinds de 23 jaar die Putin aan de macht is. Meer economische macht, een steeds grotere NAVO (meer lidstaten, dus een steeds grotere troepenmacht en meer materieel), een NAVO-grens die steeds verder richting Russische grens opschuift i.p.v. andersom, nooit een NAVO-land aangevallen (ook niet toen Turkije een Russische straaljager uit de lucht schoot). Als hij al die voormalige Sovjet-staten terugwil, waarom dan in hemelsnaam jaren wachten tot ze bij de NAVO zijn aangesloten? Over het westen heenlopen? Wanneer zijn die intenties of plannen bekend gemaakt?quote:Op maandag 21 maart 2022 22:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Putin is al sinds jaar en dag bezig het westen te verzwakken. Hij ziet ons als sinds jaar en dag als vijand. Het liefst lijft hij alle voormalige Sovjet-staten in en loopt hij daarna over het westen heen.
Europa is toch net zo goed de plek van de Russen als van ons? 75% van de Russen woont in Europa.quote:Dit nog even los v/h feit dat die idioot in Europa, je weet wel, onze plek, een oorlog start en een soevereine staat aanvalt
Ook mooi hoe je overal hoort dat Putin 'Europa aanvalt'.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat een kolder. Iets minder de MSM en lugubere twitterkanaaltjes raadplegen zou je goed doen. Rusland, DE grote agressor die compleet Europa in wil gaan lijven, en daarna gaan ze verder op kruistocht naar de VS!
Alles wat Karen in het Kremlin niet zint is escalatie. Dan loopt de prednison plofkop rood aan en dan volgt er weer een hoop geraaskal over hoe vroeger, toen hij en al die andere Russische boomers nog urenlang in de rij stonden voor één sneetje berkenbrood, of met hun blote klauwen ontplofte reactorblokken opruimden, álles beter was.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles wat niet met vlad mee is is escalatie. Iedere scheet die dwars zit is escalatie. Behalve als je vlad zn reet likt, dan is het prima.
Het is het verwende agressieve rijke jochie op de basisschool die als enig kind opgroeit en geen enkele tegenslag kan handelen en keihard gaat schreeuwen als hij niet als eerde aan de beurt komt.
Iedereen heb een teringhekel aan dat soort galbakken.
Ja, die schuit is echt gebouwd voor het ongeluk...quote:Op maandag 21 maart 2022 23:01 schreef PluggieOD het volgende:
Uitgefikt, erna kraan op gedondert, droogdok waar die op stond gezonken.
Europa is meer dan grenzen, dus die eerste uitspraak is prima valide ook wanneer de Europese grenzen arbitrair zouden zijn.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook mooi hoe je overal hoort dat Putin 'Europa aanvalt'.
Terwijl de grenzen van Europa arbitrair als wat zijn.
De Navo is ondanks uitbreidingen juist slapper geworden. Van het Nederlandse leger is nog maar een kwart over van wat we hadden in 1990 en zo geldt dat voor veel landen.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waar baseer je dit nou op? Het westen is alleen maar sterker geworden sinds de 23 jaar die Putin aan de macht is. Meer economische macht, een steeds grotere NAVO (meer lidstaten, dus een steeds grotere troepenmacht en meer materieel), een NAVO-grens die steeds verder richting Russische grens opschuift i.p.v. andersom, nooit een NAVO-land aangevallen (ook niet toen Turkije een Russische straaljager uit de lucht schoot). Als hij al die voormalige Sovjet-staten terugwil, waarom dan in hemelsnaam jaren wachten tot ze bij de NAVO zijn aangesloten? Over het westen heenlopen? Wanneer zijn die intenties of plannen bekend gemaakt?
[..]
Europa is toch net zo goed de plek van de Russen als van ons? 75% van de Russen woont in Europa.
Oke, en nog steeds heeft het westen daar eigenlijk geen zak mee te maken.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet man. Ik heb het herstellen vd glorie van de oude Sovjetunie. Dat zijn Putin's woorden.
Hij wil machtiger zijn dan het westen. Figuurlijk over ons heenlopen.
Jij ziet niet dat Rusland al jaren bezig is met desinformatiecampagnes in het westen?
Zo, gevat man. Daar hebben ze vast niet van terug.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Alles wat Karen in het Kremlin niet zint is escalatie. Dan loopt de prednison plofkop rood aan en dan volgt er weer een hoop geraaskal over hoe vroeger, toen hij en al die andere Russische boomers nog urenlang in de rij stonden voor één sneetje berkenbrood, of met hun blote klauwen ontplofte reactorblokken opruimden, álles beter was.
Ik ben blij dat ze de kernwapens in de ex-USSR staten (op Rusland na) hebben weggehaald.(Waar ook de Rusland en de VS in hebben samengewerkt.)quote:Op maandag 21 maart 2022 22:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Oekraine had kernwapens, en koos ervoor die op te geven, met de garantie dat ze hulp zouden krijgen wanneer ze aangevallen zouden worden, zonder lid te worden van de NAVO.
'Hulp' is een breed begrip, en ze krijgen nu, nu ze aangevallen worden, ook hulp, alleen niet zo veel als ze hoopten.
Niet echt. Bovendien zijn er parameters voor 'Europees land' en Oekraïne valt nagenoeg buiten elk van die categorieen.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Europa is meer dan grenzen, dus die eerste uitspraak is prima valide ook wanneer de Europese grenzen arbitrair zouden zijn.
Ah, thanks.quote:
Ik vind niet dat het westen erg verzwakt is door Poetin.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit nog even los v/h feit dat die idioot in Europa, je weet wel, onze plek, een oorlog start en een soevereine staat aanvalt
De eu bevolking was niet tegen. Een door rusland gefinancierde campagne in Nederland, greep een anti stem aan. ten tweede eu is een "never closing union". zonder de ruslands pionnen, was dit hele onderwerp nooit gekozen. Wat betreft die worst: Het duurt altijd jaren voor dat landen er bij kunnen. Je moet gewoon aan de voorwaarden voldoen, en dat deed en doet Oekraïne niet. Ze zijn zelf ook ambivalent in hun wensmquote:Op maandag 21 maart 2022 22:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop de EU Oekraïne een worst voorhield ook niet echt oke. En als men wel echt voornemens was Oekraïne op korte termijn toe te laten zou dit nog erger zijn: lak aan de eigen EU-bevolking die massaal tegen was.
Ik begrijp ook alle standpunten en begrijp prima Poetins zijn standpunt. Ben er fundamenteel mee oneens. Ik vind dat hij dit recht niet heeft. net zoals ik vind dat een pedofiel niet het recht heeft om een kind te verkrachten. alleen weten we dat soms een pedofiel een kind grijpt, dit is niet omdat alle kinderen zwak zijn en alle pedofielen heel machtig. Maar meer door omstandigheden dat een pedofiel zijn kans zag, en er mee weg kwam.quote:Maar Oekraïne heeft alle recht toenadering te zoeken en die gore smeerlap in Rusland heeft daar geen zak over te zeggen.
Die groep waar we he nu over hebben is gewoon te achterlijk om te poepen. Ik respecteer doorgaans verschillende standpunten maar crimineel gedrag, moord, etc. op zo'n manier proberen te nuanceren is gewoon ziek.
ik blijf het hopen, maar ik weet weinig landen waar succesvol is gegaan met grootschalig oorlog voeren in een buurland. Meestal is dit een teken van een natie in verval en hun laatste stuiptrekken tot de laatste adem wordt uitgeblazen. Jammer dat hij er miljoenen mensen in mee wil trekken.quote:Ik begrijp dat Putin zich op z'n pikkie getrapt voelt dat ze niet met hem en zijn vriendjes willen spelen (welk weldenkend mens wil een situatie als in Rusland of Wit-Rusland), maar dan moet hij maar extra sessies met zijn psycholoog inplannen. Wat hij nu doet is gewoon misdadig en ik hoop dat hij er op de meest gruwelijke manier voor zal boeten.
https://www.thethinkingco(...)ng-john-mearsheimer/quote:Op maandag 21 maart 2022 22:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 maart 2022 22:19 schreef rutger05 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)hoord-het-was-de-hel
Voor users die het premium artikel kunnen lezen; het zit hem echt niet mee. Hij gaat nu terug naar Nederland en dat lijkt mij heel verstandig.
Harry zal wel op wat anders afgekeurd zijn (S5 ofzo) aangezien de minimum lengte 1.60 is...quote:En het leger, waarvoor hij met zijn een meter vierenzestighalf was afgekeurd, trekt dat nog steeds? „Wel een góed leger. Met maten. Zoals die Oekraïners. Zij hadden het goed met elkaar, ik was de pechvogel.”
thanksquote:Op maandag 21 maart 2022 22:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Counterinsurgency.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Counterinsurgency
ja wel, want hij wil ons aanvallen en stukken van ons in nemen, en hij bedreigt onze invloedsfeer (democratisch europa, zonder Dictators die ons kapot willen maken). Rusland is een bedreiging voor onze veiligheid en vrijheid. Dit gaat het westen dus in alles aan.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oke, en nog steeds heeft het westen daar eigenlijk geen zak mee te maken.
Dat klopt niet helemaal, dat gedreig met kernwapens jaagt wel degelijk mensen angst aan.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou dat laat die dan mooi zien op deze manier. Denk dat we nog nooit minder bang zijn geweest voor Rusland.
Je weet dat er aantal tegen de lequea of Nations waren, nazi's, bolsjavisten en fascisten.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:32 schreef kurk_droog het volgende:
EIN REICH, EIN EUROPA
Het Europese leger gaat er dus langzaam komen. Langzaam.
Als de EU referenda zou houden over de toetreding van nieuwe landen was de EU volgens mij heel veel kleiner geweest.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:20 schreef Korenfok het volgende:
[..]
De eu bevolking was niet tegen. Een door rusland gefinancierde campagne in Nederland, greep een anti stem aan. ten tweede eu is een "never closing union". zonder de ruslands pionnen, was dit hele onderwerp nooit gekozen. Wat betreft die worst: Het duurt altijd jaren voor dat landen er bij kunnen. Je moet gewoon aan de voorwaarden voldoen, en dat deed en doet Oekraïne niet. Ze zijn zelf ook ambivalent in hun wensm
Dat is een mafklapper eerste klas. Waarom die mafkees zoveel media aandacht krijgt is mij een raadsel.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Harry zal wel op wat anders afgekeurd zijn (S5 ofzo) aangezien de minimum lengte 1.60 is...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Volkenbondquote:Op maandag 21 maart 2022 23:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je weet dat er aantal tegen de lequea of Nations waren, nazi's, bolsjavisten en fascisten.
Wij stemmen dan ook op de politiek om dit soort zware beslissingen te nemen. Het domme volk kan hier helemaal niet over beslissen want die stemmen met emotie of de onderbuik waar je dus geen ruk aan hebt. Laat referenda maar lekker over een nieuwe speeltuin in de wijk gaan of iets.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:37 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Als de EU referenda zou houden over de toetreding van nieuwe landen was de EU volgens mij heel veel kleiner geweest.
Zie de referenda over de totstandkoming van een grondwet voor de EU.
Wat er later onder een andere naam, met vrijwel gelijke inhoud, gewoon is doorgedouwd door de politici, die alles denken beter te weten en een glazen bol denken te hebben.
Wat mij betreft was half Oost-Europa nog kandidaat-lid ipv lid.
Wat betreft corruptiebestrijding spreekt de afhandeling van de Oekraïense kipfilet corruptie door de EU boekdelen.
Ten eerste dat refenda is in Ierland gewoon twee keer gestemd, doordat er gesprek is aangegaan over wat men wilde en toen is die er door heen gekomen.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:37 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Als de EU referenda zou houden over de toetreding van nieuwe landen was de EU volgens mij heel veel kleiner geweest.
Zie de referenda over de totstandkoming van een grondwet voor de EU.
Wat er later onder een andere naam, met vrijwel gelijke inhoud, gewoon is doorgedouwd door de politici, die alles denken beter te weten en een glazen bol denken te hebben.
Wat mij betreft was half Oost-Europa nog kandidaat-lid ipv lid.
Wat betreft corruptiebestrijding spreekt de afhandeling van de Oekraïense kipfilet corruptie door de EU boekdelen.
Lul niet met je rusland propaganda.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:42 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin is boos dat ie zelf niet lid mocht worden van de NAVO in 2001. Waarom eigenlijk niet?
Poetin heeft het naar schijnt gevraagd in 2001 aan Bush?quote:Op maandag 21 maart 2022 23:48 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Lul niet met je rusland propaganda.
Rusland vond dat ze uitgenodigd diende te worden door Amerika, als grootmacht.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |