Want dode soldaten is hij niet aan het vervangen?quote:Op zondag 20 maart 2022 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb het over voedsel en brandstof
Daarnaartoe gelokt op basis van valse beloften en in sommige gevallen zelfs met vliegtuigen ingevlogen. Zaten inderdaad veel mannen tussen, maar ook moeders met kinderen e.d.quote:
Zo onbeperkt dat er in Syrië en Libië manschappen gerekruteerd moeten worden, er materieel vanuit Abchazië moet komen en ze de Chinezen om voedselrantsoenen smeken.quote:Op zondag 20 maart 2022 21:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
« Onbeperkt »![]()
Onbeperkt mannenvlees in de Oekraïense gehaktmolen gooien, dat stopt echt als mensen, ouders, vaders en moeders doorkrijgen wat er echt gebeurt.
Voor de ingesloten Oekraïners ja.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Want dode soldaten is hij niet aan het vervangen?
En wat voedsel en brandstof betreft: ook dat raakt op.
quote:Op zondag 20 maart 2022 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Als hier niks gebeurd is dat toch goed?
We konden toch prima ingrijpen want de VS steunde ons toch? Er zou toch geen centje pijn zijn als we als NATO Putin Oekraiene uit gingen schoppen? Want de VS zou onze gaten wel vullen, de gebreken gladstrijken en zorgen voor de serieuze gevechtskracht... Nou mooi niet dus.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:02 schreef CoolGuy het volgende:
Niet qua boots on the ground in Oekraïne nee. Nogmaals, hoe is dat anders dan wat hij altijd al zei dan?
Wat logisch is, dat is alleen wanneer Rusland een NAVO land aanvalt.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
We konden toch prima ingrijpen want de VS steunde ons toch? Er zou toch geen centje pijn zijn als we als NATO Putin Oekraiene uit gingen schoppen? Want de VS zou onze gaten wel vullen en de gebreken gladstrijken... Nou mooi niet dus.
Een artikel 5 is helemaal niet ter sprake gekomen.
Oh dit gaat om wat schijnbaar iemand in deze reeks geroepen heeft? Dit is gewoon even je gelijk halen? Ja nee, daar hou ik me verder buiten.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
We konden toch prima ingrijpen want de VS steunde ons toch? Er zou toch geen centje pijn zijn als we als NATO Putin Oekraiene uit gingen schoppen? Want de VS zou onze gaten wel vullen, de gebreken gladstrijken en zorgen voor de serieuze gevechtskracht... Nou mooi niet dus.
technisch gezien alleen wanneer Rusland een NAVO land boven de kreeftskeerkring aanvaltquote:Op zondag 20 maart 2022 22:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat logisch is, dat is alleen wanneer Rusland een NAVO land aanvalt.
Wie zei dit dan?quote:Op zondag 20 maart 2022 22:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
We konden toch prima ingrijpen want de VS steunde ons toch? Er zou toch geen centje pijn zijn als we als NATO Putin Oekraiene uit gingen schoppen? Want de VS zou onze gaten wel vullen, de gebreken gladstrijken en zorgen voor de serieuze gevechtskracht... Nou mooi niet dus.
Duh...quote:Op zondag 20 maart 2022 22:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Wat logisch is, dat is alleen wanneer Rusland een NAVO land aanvalt.
Oh god, beginnen de blauwen nu ook al?quote:Op zondag 20 maart 2022 22:13 schreef CoolGuy het volgende:
Oh dit gaat om wat schijnbaar iemand in deze reeks geroepen heeft? Dit is gewoon even je gelijk halen? Ja nee, daar hou ik me verder buiten.
Nukes? Nee... dan zouden de russen om de stad ook allemaal sterven, al dan niet door stralingsziekte achteraf. En de stad zal dan voor een jaar of 10 niet bruikbaar zijn.quote:Op zondag 20 maart 2022 21:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Klinkt alsof er vanaf die dag veel zwaardere wapens (nukes?) gaan worden ingezet.
Dit zijn dus de Oekraïners die dit bij de eigen bevolking doen hè?quote:
Dat was ik niet, want ik weet dat je gelijk had.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Het is treurig.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit zijn dus de Oekraïners die dit bij de eigen bevolking doen hè?
Oorlog doet rare dingen met mensen.
Ik ben eigenlijk nu wel nieuwsgierig wie dit dan gezegd hebben.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Nee, was jij ook niet... Ik zat mobiel dus heb niet heel kritisch naar de namen gekeken...quote:Op zondag 20 maart 2022 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat was ik niet, want ik weet dat je gelijk had.
Ik
Luister naar Rob de Wijk en Mart Kruif qua hoe het ervoor staat. Zelfs als er een basis in een navoland wordt gebombardeerd is er geen goede vervolgstap denkbaar.
Die mensen kiezen er wel zelf voor om zo Mongolig te doen.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is treurig.
Maar ook nu geldt wederom, als Poetin Oekraïne niet binnengevallen was, was dit niet gebeurd.
De helft hier denkt zo.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk nu wel nieuwsgierig wie dit dan gezegd hebben.![]()
Waarschijnlijk plunderaars/volksverraders etc..zie je wel meer filmpjes van ...mensen vastgebonden aan lantaarnpalen en een rode bips krijgenquote:Op zondag 20 maart 2022 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja, waren de Nederlanders nu ook de slechterikken in de Tweede Wereldoorlog?quote:Op zondag 20 maart 2022 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die mensen kiezen er wel zelf voor om zo Mongolig te doen.
Die mensen zitten in een oorlog, raken alles wat ze hebben kwijt en jij komt met het vingertje, echt.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die mensen kiezen er wel zelf voor om zo Mongolig te doen.
Zo werkt dat in een moderne liberale democratie.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk plunderaars/volksverraders etc..zie je wel meer filmpjes van ...mensen vastgebonden aan lantaarnpalen en een rode bips krijgen
Ja, in Rusland worden de demonstranten tenminste in de busjes en op de politiebureaus in elkaar geramd. Beetje onbeschoft om dat zomaar op straat te doen.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo werkt dat in een moderne liberale democratie.
whataboutismquote:Op zondag 20 maart 2022 22:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, in Rusland worden de demonstranten tenminste in de busjes en op de politiebureaus in elkaar geramd. Beetje onbeschoft om dat zomaar op straat te doen.
stelen en plunderen neem ik aanquote:Op zondag 20 maart 2022 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huh? Daar ging de discussie helemaal niet over? Het ging over de hypothetische vraag of de NATO in staat zou zijn (qua militaire macht) om de Russen uit Oekraine te schoppen als ze dat zouden willen. Dit als reactie op jouw bewering dat 'de NATO ook geen reet kan'.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
nee, gewoon niet meer volgenquote:Op zondag 20 maart 2022 22:29 schreef polderturk het volgende:
Zouden jullie dit fakenews account willen rapporteren? Dit is gewoon vergif.
[ twitter ]
Twitter is bijna alleen maar fakenews.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:29 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Als dat soort accounts geen reacties en likes meer krijgen houden ze vanzelf wel op.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:29 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Idd verschrikkelijk maar wat is het verhaal? Zijn het verraders?quote:
Dit zijn een vader en zijn dochter, weet niet als ik ze in de ogen kijk zie ik alleen triestheid.quote:
Dat zijn lui die betrapt zijn bij het inbreken in huizen of mensen bestelen. Aldus mijn vriendin die hoort waar ze het over hebbenquote:Op zondag 20 maart 2022 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De man en de vrouw op de video zijn betrapt bij het stelen van alcohol /jegermeister. Er werd gezegd "ik zal jullie straffen als kleine kinderen".quote:Op zondag 20 maart 2022 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit zijn een vader en zijn dochter, weet niet als ik ze in de ogen kijk zie ik alleen triestheid.
[ twitter ]
Oooh dan is het goedquote:Op zondag 20 maart 2022 22:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De man en de vrouw op de video zijn betrapt bij het stelen van alcohol /jegermeister. Er werd gezegd "ik zal jullie straffen als kleine kinderen".
God al dat fake news en voorbarige conclusies🙄...
Wel een behoorlijk propagandakanaal waar alles de schuld is van het Azov-bataljon.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit zijn een vader en zijn dochter, weet niet als ik ze in de ogen kijk zie ik alleen triestheid.
[ twitter ]
Dan mag de NATO Belarussia aanvallenquote:Op zondag 20 maart 2022 22:42 schreef luxerobots het volgende:
- Marioepol is nog steeds geheel omsingeld. De stad staat op het punt om te vallen
- Niemand kan er in, er liggen nog mensen onder het puin van het door de Russen gebombardeerde theater, maar niemand kan hulp verlenen
- Volgens Engelse en Amerikaanse inlichtingen habben de Rosgvardia lijsten met namen, deze mensen worden uit hun huizen gehaald en naar Rusland gebracht
- Kherson is gevallen, maar er wordt nog steeds gedemonstreerd door Oekraïners. De Russen hebben Kherson bezet, maar hebben het niet onder controle.
- Volgens Zelensky is er waarschijnlijk vanuit Belarus een nieuw front geopend. We weten nog niet of dit Russen zijn, of Belarussen, dan is Loekasjenko ook in deze oorlog gestapt.
Tja, ik vind het logisch als er oorlog is en er geen (of veel minder) politie meer is voor order en handhaving. Dan gaan mensen op rooftocht en zul je toch iets moeten. Dan ontstaan er burgermilities/burgwachten. Dat soort taferelen zul je ook hier zien als hier oorlog uitbreekt met chaos en paniek als gevolg.quote:
Ja, het is een menselijke reflex. Kijk hier maar eens op de frontpage wat sommige mensen misdadigers (of bijvoorbeeld pedofielen) aan willen doen.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, ik vind het logisch als er oorlog is en er geen (of veel minder) politie meer is voor order en handhaving. Dan gaan mensen op rooftocht en zul je toch iets moeten. Dan ontstaan er burgermilities/burgwachten. Dat soort taferelen zul je ook hier zien als hier oorlog uitbreekt met chaos en paniek als gevolg.
Helaas, dan zijn de Russen jou al voor. Zij hebben namelijk een verdrag met Belarus wat vergelijkbaar is met artikel 5 van de NAVO. Dus val je Belarus aan, dan val je Rusland aan. En dat doet de NAVO niet, dat snap je zelf ook wel.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan mag de NATO Belarussia aanvallen
DE wit russen gaan niet tegen oekraine vechten
Daarom zei ik ook, dat een oorlog rare dingen met je doet.quote:Op zondag 20 maart 2022 22:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, ik vind het logisch als er oorlog is en er geen (of veel minder) politie meer is voor order en handhaving. Dan gaan mensen op rooftocht en zul je toch iets moeten. Dan ontstaan er burgermilities/burgwachten. Dat soort taferelen zul je ook hier zien als hier oorlog uitbreekt met chaos en paniek als gevolg.
Ja daaar draait het toch op uit, niemand gaat kerbommen gooien ,quote:Op zondag 20 maart 2022 23:01 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Helaas, dan zijn de Russen jou al voor. Zij hebben namelijk een verdrag met Belarus wat vergelijkbaar is met artikel 5 van de NAVO. Dus val je Belarus aan, dan val je Rusland aan. En dat doet de NAVO niet, dat snap je zelf ook wel.
Dat hoop ik maar.quote:Op zondag 20 maart 2022 23:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja daaar draait het toch op uit, niemand gaat kerbommen gooien ,
Daarna wordt het minder wat? Jij denkt dat ze tijdens zo'n patstelling gewoon een beetje thee met elkaar gaan zitten drinken?quote:Op zondag 20 maart 2022 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens experts begint het conflict in een patstelling te geraken en daarna wordt het minder.
Maar hoe wil je precies volhouden dat het een vredesoperatie is maar je wel genoodzaakt bent om kernwapens in te zettenquote:
Ze mogen voortaan wel hun bek houden over imperialisme.quote:Op zondag 20 maart 2022 23:27 schreef nostra het volgende:
Tja, nu moet China een keer acteren bij de grote jongens in plaats van reageren. Toch een ander spelletje.
Ben geen wapenexpert maar volgens mij zijn tactische kernwapens muggenscheetjes vergeleken met de strategische kernwapens o.a. verpakt in ICBM's. Nouja, muggenscheetjes ... volgens mij toch een paar kiloton per stuk en letterlijk een paar van die dingen zouden voldoende zijn om van geheel Marioepol een smeulende puinhoop te maken (is het overigens al goeddeels).quote:
Begin ik ook voor te vrezenquote:Op zondag 20 maart 2022 23:39 schreef einzeinz het volgende:
Heb zo het gevoel dat Poetin op maandag 21 maart (in de voormiddag) een zeer zwaar bombardement zal uitvoeren op Marioepol. Met gevechtsvliegtuigen, tanks, ... tientallen bommen die burgerdoelwitten zullen raken.
Het wordt een bloedbad dat je niet zal kunnen negeren!
Ook een mooie, alsof je zoiets PR-technisch kan weigerenquote:Zelensky gaat Tweede Kamer toespreken
De Oekraïense president Zelensky spreekt binnenkort de Tweede Kamer toe via een videoverbinding, bevestigen bronnen aan De Telegraaf. Mogelijk gebeurt dat al komende week. Volgens de krant zal hij vermoedelijk oproepen om meer werk te maken van het bevriezen van banktegoeden van Russische oligarchen.
Het idee is door de Oekraïense ambassadeur voorgelegd aan Kamervoorzitter Vera Bergkamp, die dit weekend bij Kamerleden heeft gepeild of er vraag naar is.
Zelensky heeft sinds de inval van Rusland toespraken gehouden voor meerdere parlementen, waaronder dat van Duitsland, Groot-Brittannië, Israël en het Europees Parlement.
Zodra de eerste tactical nuke op Marioepol valt versplintert de NAVO over of en hoe terug te slaan.quote:Op zondag 20 maart 2022 23:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ben geen wapenexpert maar volgens mij zijn tactische kernwapens muggenscheetjes vergeleken met de strategische kernwapens o.a. verpakt in ICBM's. Nouja, muggenscheetjes ... volgens mij toch een paar kiloton per stuk en letterlijk een paar van die dingen zouden voldoende zijn om van geheel Marioepol een smeulende puinhoop te maken (is het overigens al goeddeels).
Wedden dat Thierry wel een reden kan verzinnen om er tegen te zijnquote:Op zondag 20 maart 2022 23:42 schreef tjoptjop het volgende:
Van NOS Liveblog
[..]
Ook een mooie, alsof je zoiets PR-technisch kan weigeren![]()
Ben wel benieuwd wat hij Nederland gaat verwijten
https://www.spiegel.de/in(...)29-be90-c20fd5786288quote:DER SPIEGEL: But what was the point of the whole thing?
Krastev: He wanted to show the world that these people are not without guilt. He wanted to share responsibility. And I learned something else as well: that the Russian elite was perhaps taken by surprise to an even greater degree than we were in the West. And I think that the American government’s radical approach of making its intelligence information public helped to destroy Putin’s narrative.
DER SPIEGEL: What narrative?
Krastev: That Russia is a victim. You can criticize the Ukrainian government and reject the West, but when you say that Zelenskyy is a Nazi, that’s not just absurd, it destroys the world’s post-World War II intellectual and moral foundation. One of the most important rules is that you’re not allowed to trivialize Nazism. And he also violated another important post-Cold War rule: Don’t talk about nuclear weapons. The weapons are there, they always have been. We know that Russia has them. We know that the U.S. has them. But in the last 30 years, politicians have agreed not to discuss them, much less threaten to use them. On the third day of the war, as the invasion was stumbling, that’s exactly what Putin started to do. And warning that Ukraine could acquire and use them. That is brutal, and it’s also a bit dumb: If you are hoping for appeasement from the West, you should present a story that people will believe. But there isn’t one.
...
DER SPIEGEL: Analysts believe Putin is surprised that his plans didn’t work out as he thought they would.
Krastev: Because the Ukrainians are defending themselves and Zelenskyy stayed in Kyiv. Putin must realize that simply killing Zelenskyy won’t bring things to an end. Normal Ukrainians way out in the countryside are confronting Russian soldiers and shouting: Go back! What are you doing here? The soldiers don’t have answers. The sanctions will also have surprised him. Putin’s image of the West is something like a caricature. It’s as if the condition of the West reminds him of the final days of the Soviet Union. It happened to us, now it’s their turn. They are collapsing. Putin thought that Europe would try to dodge difficult decisions. The sanctions changed everything. They change the daily lives of the Russian middle class. They used to just be observers, but now they can feel the effects of Putin’s politics firsthand.
DER SPIEGEL: The Russian middle class could radicalize, either against or in favor of Putin.
Krastev: During the pandemic, I traveled quite a bit. There is nothing more depressing than these empty airports. Now, the war is bringing people into the streets. Ukrainians, who are fleeing. Europeans, who are demonstrating. And there is one video from Moscow that shows a huge crowd of people in front of IKEA, taken on the last day before it closed. They all wanted to go shopping one last time. Shopping at IKEA is part of their lifestyle, something that distracts them from the authoritarian reality just as do trips to Germany, ski vacations in Kitzbühel and summers spent on the Mediterranean.
DER SPIEGEL: They were part of the global middle class. They wanted to live nice lives and travel like everybody else.
Krastev: And suddenly, it’s like an island separating from the mainland and sinking into the ocean. And nobody knows if there is a way back. The changes they are experiencing are not trivial. They know that it will take a long time, if at all. That is the difference between the pandemic and the war. There were justified hopes that once the pandemic came to an end, the old normal would return. But after this war, there will be a realization that there is no old normal. And the Russians? They will hardly be able to say that it wasn’t that bad and that nothing tragic happened. There could be a cease-fire or maybe even a peace treaty, but will the West remove its sanctions? Will the people of Europe forget that the pharmacies here in Vienna were sold out of iodine for several days? Our world has changed. We used to be in a postwar world, now we are in a prewar world. That is the change, and it is taking place in people’s heads.
...
DER SPIEGEL: In your research, you have long focused on the relationship between politics and demography. Does that play a role here?
Krastev: Absolutely. Putin has a certain demographic fixation. Since the publication of his essay last summer, he has said on several occasions that had there been no revolution and had the Soviet Union not collapsed, Russia would today have a population of 500 million. He believes that Russia needs the men and women of Ukraine to survive in the new world. On top of that, the pandemic is thought to have caused 1 million deaths in Russia and the country's birthrate has dropped. Russia is a vast territory that is continuing to depopulate. A large number of labor migrants, most of them from Central Asia, are arriving, to be sure, but the Slavic core of the country is shrinking, which is why Belarus and Ukraine offer the promise of a kind of demographic consolidation. It's not about the territory of Ukraine, but about the Ukrainian people.
Nederland, de bankier van popsterren, criminelen en dictators, zou niet weten wat Zelensky daarvan vindquote:Op zondag 20 maart 2022 23:42 schreef tjoptjop het volgende:
Van NOS Liveblog
[..]
Ook een mooie, alsof je zoiets PR-technisch kan weigeren![]()
Ben wel benieuwd wat hij Nederland gaat verwijten
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/quote:Op zondag 20 maart 2022 23:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ben geen wapenexpert maar volgens mij zijn tactische kernwapens muggenscheetjes vergeleken met de strategische kernwapens o.a. verpakt in ICBM's. Nouja, muggenscheetjes ... volgens mij toch een paar kiloton per stuk en letterlijk een paar van die dingen zouden voldoende zijn om van geheel Marioepol een smeulende puinhoop te maken (is het overigens al goeddeels).
"definieer toespreken"quote:Op zondag 20 maart 2022 23:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wedden dat Thierry wel een reden kan verzinnen om er tegen te zijn?
Ik hoop dat de regeringen (politici) inmiddels wel gebriefd zijn door de relevante BuZa en/of defensie mensen over hoe te reageren bij bepaalde situaties. Niet dat een willekeurig Kamerlid van een regeringspartij maar staat te roeptoeteren in de persmicrofoon.quote:Op zondag 20 maart 2022 23:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zodra de eerste tactical nuke op Marioepol valt versplintert de NAVO over of en hoe terug te slaan.
Die bevroren ¤6 miljoen steekt idd wel wat schril af tegen de ¤10 miljard van Belgiëquote:Op zondag 20 maart 2022 23:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nederland, de bankier van popsterren, criminelen en dictators, zou niet weten wat Zelensky daarvan vind
In elke oorlog in de geschiedenis zijn de voorwaardes voor een vredesakkoord ontstaan door een patstelling. En niet door sancties wat wij nu denken, alsof we een knop hebben die de boel uit kan zetten. Dat is ook zo dom om te denken.quote:Op zondag 20 maart 2022 23:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daarna wordt het minder wat? Jij denkt dat ze tijdens zo'n patstelling gewoon een beetje thee met elkaar gaan zitten drinken?
In de geschiedenis zijn oorlogen vooral gewonnen door partijen die het langst hun leger overeind konden houden.quote:Op zondag 20 maart 2022 23:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
In elke oorlog in de geschiedenis zijn de voorwaardes voor een vredesakkoord ontstaan door een patstelling. En niet door sancties wat wij nu denken, alsof we een knop hebben die de boel uit kan zetten. Dat is ook zo dom om te denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |