Hebben we afgelopen dagen nog wel wapens gegeven? Grote delen van Oekrane zijn nauwelijks tot niet bereikbaar en we wilen niet dat de wapens in verkeerde handen terecht komt, zeker niet het zware materieel. Ik las wel wat (gerecyclde) berichten over leveranties maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het ook geleverd is.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:47 schreef quirina het volgende:
NATO geeft ook wapens aan Oekrane
Rusland met aliexpress wapens en Syrirs die als kanonnenvlees gaan dienen. Mwah ik denk dat het niet gaat werken.
Dat moeten ze zelf weten, ze krijgen al veel steun, maar hoe lang moet dan duren?quote:Op zondag 13 maart 2022 21:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oekrane moet zich maar overgeven? Slaafstaat van Putin worden? Tja als het zo makkelijk gaat komen de Baltische Staten ook wel in beeld. En ik weet al wat jij dan gaat zeggen. “Ja is wel NATO, maar…..”
quote:Op zondag 13 maart 2022 21:55 schreef polderturk het volgende:
Heel mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee we gaan door met wapens leverenn tot de laatste oekrainer zegt ik hou er mee op ik ga doodquote:Op zondag 13 maart 2022 21:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik vind dat wij moeten stoppen met wapens leveren, omdat het de oorlog langer maakt, maar niet winbaar.
leuk, alleen langzaam wint Rusland toch terrein op alle windrichtingenquote:Op zondag 13 maart 2022 21:58 schreef polderturk het volgende:
Deze was van 8 uur terug, dan zal dit al geplaatst kunnen zijn.
[ twitter ]
Tot op dit moment heeft het de Oekraense positie in elk geval geen kwaad gedaan. En zolang je structureel Oekrane blijft bewapenen is die Russische overwinning allerminst een garantie: Rusland gaat dit geen jaren volhouden.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik vind dat wij moeten stoppen met wapens leveren, omdat het de oorlog langer maakt, maar niet winbaar.
nee dan krijgen we echt een wapenlever wedloop en dus okok een derde wereldoorlogquote:Op zondag 13 maart 2022 21:52 schreef Momo het volgende:
China heeft zich tot nu toe altijd een soort van neutraal gehouden, die gaan niet ineens wapens leveren toch?
Wat een motief voor China zou kunnen zijn: zien hoe hun wapens presteren in oorlogsomstandigheden.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, als het een uitbreiding is van een bestaande levering zou het niet heel raar zijn nee,...
Zelfs als ze wel een groot deel van Oekrane overnemen zal zelfs de lokale babushka de nieuwe "leiders" in elkaar willen slaan met een prei. Die mensen daar gaan dat echt niet accepteren.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tot op dit moment heeft het de Oekraense positie in elk geval geen kwaad gedaan. En zolang je structureel Oekrane blijft bewapenen is die Russische overwinning allerminst een garantie: Rusland gaat dit geen jaren volhouden.
en het rendement is?quote:Op zondag 13 maart 2022 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee we gaan door met wapens leverenn tot de laatste oekrainer zegt ik hou er mee op ik ga dood
Ok, laten we stellen dat morgen de pen op het papier gaat. Hoe ziet vrede er dan eigenlijk precies uit volgens Russische Eisen?quote:Op zondag 13 maart 2022 21:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jaren doorvechten is anders ook niemand bij gebaat.
Precies. Alleen is ondertussen iedereen en z'n oma gewapend met meer dan prei. Rusland kan militair wellicht winnen, maar een guerillastrijd winnen is een ander verhaal.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs als ze wel een groot deel van Oekrane overnemen zal zelfs de lokale babushka de nieuwe "leiders" in elkaar willen slaan met een prei. Die mensen daar gaan dat echt niet accepteren.
Intens triest en de reacties op Twitter hierop ook. De mensheid op zijn slechts. Dood, verwoesting en verdriet. Niets om je over te verblijden.quote:
Ik weet niet of ds vraag vrijblijvend is, maar als China openlijk steun aan Rusland geeft is dat verschrikkelijk nieuws. En laten we wel wezen Xi Jinping noemt Putin zijn beste vriend en ze vieren elk jaar elkaars verjaardagen samen...quote:Op zondag 13 maart 2022 22:02 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/FT/status/1503094784763781122
LOOOOOOOLLLL
Schijnt dus dat veel arme conflict landen (eentje was Algerije, rest weet ik niet meer) Chinese drones hadden gekocht omdat ze zo lekker goedkoop waren. Maar ze waren zo onbetrouwbaar en de onderhouds service was zo slecht dat ze binnen 2 jaar vervangen werden door Turkse drones.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat een motief voor China zou kunnen zijn: zien hoe hun wapens presteren in oorlogsomstandigheden.
Al zijn daar risico's aan verbonden, doen ze het goed, dan is het reclame voor Chinese wapens, maar als ze slecht presteren krijg je ze niet meer verkocht. En gezien het geknoei van de Russische troepen wil je misschien niet dat je wapens daarmee geassocieerd worden.
voorbereiden op WWIII als het waar isquote:Op zondag 13 maart 2022 22:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik weet niet of ds vraag vrijblijvend is, maar als China openlijk steun aan Rusland geeft is dat verschrikkelijk nieuws. En laten we wel wezen Xi Jinping noemt Putin zijn beste vriend en ze vieren elk jaar elkaars verjaardagen samen...
Dat zou dan mooi dom van ze zijn, want dan staan ze samen met Rusland buitenspel. Wereldwijd.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik weet niet of ds vraag vrijblijvend is, maar als China openlijk steun aan Rusland geeft is dat verschrikkelijk nieuws. En laten we wel wezen Xi Jinping noemt Putin zijn beste vriend en ze vieren elk jaar elkaars verjaardagen samen...
Superniger is een troll en haalt Palestina er niet bijquote:Op zondag 13 maart 2022 22:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Intens triest en de reacties op Twitter hierop ook. De mensheid op zijn slechts. Dood, verwoesting en verdriet. Niets om je over te verblijden.
Xinnie de Pooh zijn beste vriend is nog altijd een grote zak geld. En die zak komt in gevaar als het Westen hem op dezelfde sanctielijst als Putin plaatstquote:Op zondag 13 maart 2022 22:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
maar als China openlijk steun aan Rusland geeft is dat verschrikkelijk nieuws. En laten we wel wezen Xi Jinping noemt Putin zijn beste vriend
Klopt, dan komt de Grim Reaper daar ook met Sancties.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zou dan mooi dom van ze zijn, want dan staan ze samen met Rusland buitenspel. Wereldwijd.
Als ik het goed begrijp dan vraagt Rusland daar sinds het begin van dit hele akkefietje om, en tot op heden lijkt(!) dat weinig succesvol te zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Bovendien heeft China ook niet zo veel te winnen met WO3.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Xinnie de Pooh zijn beste vriend is nog altijd een grote zak geld. En die zak komt in gevaar als het Westen hem op dezelfde sanctielijst als Putin plaatst
Jup, de Cuba missile crisis was in 1962 en die zitten nu 60 jaar later nog steeds onder de sancties. En wat Rusland nu heeft gedaan is natuurlijk nog veel erger.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:08 schreef Beathoven het volgende:
- Russische economie in het moeras waarbij alle sancties blijven en toenemen
Ik ben geen troll.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Superniger is een troll en haalt Palestina er niet bij
Wereldwijd? Ik zou niet van het hele oosten dat verwachten, van India niet, middenoosten niet, de olieproducterende landen kijken naar hun grootste afnemer en dat is China. Nou, dit kan ons veel pijn gaan doenquote:Op zondag 13 maart 2022 22:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zou dan mooi dom van ze zijn, want dan staan ze samen met Rusland buitenspel. Wereldwijd.
Ik juich om elke dode Russische soldaat.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Intens triest en de reacties op Twitter hierop ook. De mensheid op zijn slechts. Dood, verwoesting en verdriet. Niets om je over te verblijden.
Dat is walgelijk.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zag er zonet een waar ze lijken van Russen hadden geplaatst om de letter Z te vormen.
Niemand eigenlijkquote:Op zondag 13 maart 2022 22:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien heeft China ook niet zo veel te winnen met WO3.
We moeten rusland een escape geven. Sancties prima maar dit werkt niet deescalerend. Zo hard als Cuba nog steeds aangepakt wordt, slaat natuurlijk nergens opquote:Op zondag 13 maart 2022 22:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jup, de Cuba missile crisis was in 1962 en die zitten nu 60 jaar later nog steeds onder de sancties. En wat Rusland nu heeft gedaan is natuurlijk nog veel erger.
normaal slaan die elkaar de kop inquote:Op zondag 13 maart 2022 22:28 schreef Aether het volgende:
Turkije en Griekenland halen banden aan in uitzonderlijke ontmoeting
https://nos.nl/l/2421070
Dat heeft Turkije ook al met Armeni gedaan. Die zijn op de diplomatieke tourquote:Op zondag 13 maart 2022 22:28 schreef Aether het volgende:
Turkije en Griekenland halen banden aan in uitzonderlijke ontmoeting
https://nos.nl/l/2421070
quote:Op zondag 13 maart 2022 21:55 schreef polderturk het volgende:
Doe er voortaan svp ook een hele korte beschrijving bij met wat er onder die spoiler zit svp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik klikte uiteindelijk wel, wat ik liever niet gedaan had. No offence verder.
Wat hard klinkt maar noodzakelijk is. Er zal ook een duidelijke scheiding moeten komen tussen wie de kakkerlakken buiten het Kremlin om zijn en wie niet. Als er geen vervolgingen komen bij schending van oorlogsrecht dan kun je ook geen werkelijke vrede sluiten als Putin weg is. Dan blijft een nieuwe inval voor wanneer men er zin in heeft gewoon weer tot de kansen behoren.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:25 schreef Hathor het volgende:
Met Rusland kan nooit meer onderhandeld worden zolang Putin en zijn cronies daar nog zitten, tot die tijd zijn ze de kakkerlakken van de samenleving.
Als China wapens aan Rusland gaat levereren weten we gelijk wat hun 'neutraliteit' precies inhoudt.quote:Op zondag 13 maart 2022 22:33 schreef speknek het volgende:
Morgen heeft de VS een gesprek met China, zou me niets verbazen als dit aan FT gelekt is om de Chinezen openlijk voor het blok te zetten voorafgaand aan de meeting.
Was volgens mij een game.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zag er zonet een waar ze lijken van Russen hadden geplaatst om de letter Z te vormen.
Alsof wij dat bepalen...quote:Op zondag 13 maart 2022 22:29 schreef KoningWouter het volgende:
Goed stuk waarom China Putin moet laten vallen.
https://uscnpm.org/2022/0(...)ne-war-china-choice/
Als China dit doet kan ik weer rustig slapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |