Ja daar heb je dan wel gelijk in. Hopelijk komt er morgen wat uit die vredensbesprekingen maar ik heb er een hard hoofd in.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik schiet dit balonnetje graag aan flarden
Turkije is met ons en wij zijn met Turkije ivm de NAVO. Dat is al een heel belangrijke grootmacht in "de moslimwereld". Die strijders die daar wat in Syrie en Irak om lopen te knoeien vrees ik niet. Voor veel IS gangers is Syrie een gehaktmolen geworden, het afvoerputje van de wereld voor strijders met ambitie. Het enige verschil is dat deze nu elders ook aanwezig is. Laat ze maar komen.
De meeste moslims zijn voor Oekraïne.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dat krijgen we er ook nog bij. De zowat hele moslim wereld heeft ook nog een appeltje te schillen met het westen.
In Oekraine wil ik nog geloven, maar dan in de buurt van Donetsk of Luhansk. In de buurt van Kiev lijkt me erg onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Ramzan Kadyrov zit in de buurt van Kyiv
[ twitter ]
Een week geleden gaven ze aan Putin en zijn beleid te steunen en dan zie jij verdere steun in de vorm van geld en (militaire) middelen niet aankomen?quote:Op zondag 13 maart 2022 21:28 schreef polderturk het volgende:
Dat is nog niet hetzelfde als het verlenen van militaire assistentie.
Die zijn gewoon kanonnenvlees.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
De meeste moslims zijn voor Oekraïne.
Syriërs zijn afgeslacht door Rusland en ze steunen Oekraïne.
De Syriërs die gaan vechten zijn Assadisten. Dat is de minderheid die in het zadel is gehouden door Rusland. Dus die zijn Rusland dankbaar.
Ja wapenleveringen van China zal de balans aardig verstoren.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Wapens hebben ze gevraagd, geen troepen
[ afbeelding ]
ikbegin me nu af te vragen of die ballistische intercontinentale wonder raketten werkenquote:Op zondag 13 maart 2022 20:16 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ze gaan grandioos af. Maar dat is wellicht ook een probleem om de oorlog te winnen met niet conventionele wapens.
Drie weken en dan China erbij sleurenquote:Op zondag 13 maart 2022 21:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kun je nagaan als die ouwe KGBer écht oorlog gaat voeren
kletspraat zolang de USA de oekraine helpt met locaties van russen en hen voorziet van javelins is de oorlog niet verlorenquote:Op zondag 13 maart 2022 20:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Extreem lange analyse waarom Rusland al gewonnen heeft. Hieronder een klein deel, zie de link voor de rest
https://www.quora.com/Is-(...)g-the-war-in-Ukraine
=====================================
Quora: Is Russia actually losing the war in Ukraine?
=====================================
I fear that Russia has already won the war in Ukraine.
The bitter truth is that Putin has achieved almost all of his political objectives in Ukraine and then some. And may I remind you once again of that Clausewitzian edict that holds to this day, that all war is but a means to political ends.
So let’s stack up what political ends Russia has either already achieved or is about to achieve. Here is a map of how things stood at the end of yesterday.
[ afbeelding ]
• Crimea is irretrievably lost to Russia by Ukraine.
The Donetsk and Luhansk provinces stand on the verge of being captured (not just the separatist regions which were already occupied but the entire provinces)
• Both provinces will be irretrievably lost to two new puppet regimes installed by Moscow much like Abkhazia and South Ossetia in the case of Russia’s invasion of Georgia in 2008.
Worst of all, the Russian Army with the aid of its navy have systematically captured territory in south, creating a land bridge between Donbas and Crimea. That land bridge will ironically enable Russia to continually fuel a violent insurgency in those two provinces against Kyiv, if the latter doesn’t cede them outright. And then Russia achieved some more territory in the South. Only Mariupol holds out on the southeast but is completely surrounded and is being starved and shelled, and once the key port of Odessa in the southwest falls?
• Ukraine will be landlocked. She is doomed after that, given that her navy was already destroyed completely in the invasion of 2014, after many of her naval officers and commanders defected to Russia. Now I hope I don’t need to explain the economic and geopolitical plight of a nation that both has no access to the sea and is also surrounded in the North, East and South by a very hostile and large military power. Russia can pretty much choke and kill any Ukrainian economic or political aspirations whenever she pleases by simply blockading the Black Sea.
• There is zero prospect of whatever rump state of West Ukraine remains of ever joining NATO.
• Ukraine is well on its way to being bombed back to the Stone Age and will take decades to recover, it will not pose a threat anymore as a model of a prosperous democracy in Putin’s lifetime and may not ever do so even in our own lifetimes. It is about as wicked of a crime as one can imagine, but it is what has largely happened.
Ik moet even m'n vergrootglas erbij halen.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt vermoed ik. Op welke manier denk je van wel? Tenzij China heel veel drones stuurt.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja wapenleveringen van China zal de balans aardig verstoren.
Welke bedoel je?quote:Op zondag 13 maart 2022 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
ikbegin me nu af te vragen of die ballistische intercontinentale wonder raketten werken
Plottwistquote:Op zondag 13 maart 2022 21:40 schreef Aether het volgende:
[..]
Drie weken en dan China erbij sleuren
Mocht dat echt gebeuren dan ontstaat er een dominoeffect richting Taiwan en de VS.
quote:Op zondag 13 maart 2022 21:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Welke Nederlandse bedrijven zijn (deels) verkocht aan China, welke cruciale Nederlandse bedrijven zijjn (deels) van China? Ik herinner me nog heibel en weerstand bij de verkoop van essentiële zaken als OV, elektriciteitsnet, Eneco, e.d., maar vanwege de vrije markt en meer van die verkwanselkreten gingen bepaalde zaken toch naar de hoogste bieder.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We gaan China keihard pakken door geen medicijnen meer van ze te kopen!
Dat lijkt me nog wel een behoorlijke stap verder.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een week geleden gaven ze aan Putin en zijn beleid te steunen en dan zie jij verdere steun in de vorm van geld en (militaire) middelen niet aankomen?
quote:
Mooie vastellingquote:Op zondag 13 maart 2022 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoals @:EinarBoe ook al zei, dit was altijd al zo. Als een NATO lid wordt aangevallen is het aan dat lid om zich te beroepen op artikel 5. Net als Turkije zich destijds beriep op artikel 4 en de Patriot missie (Active Fence).
Ben geen expert, maar lijkt me dat Oekraine al een flinke kluif heeft aan het Russische leger gesteund door een haperende Russische economie ipv dat China daar vol gas achter gaat staan.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet echt vermoed ik. Op welke manier denk je van wel? Tenzij China heel veel drones stuurt.
We zien het...quote:Op zondag 13 maart 2022 21:47 schreef Halcon het volgende:
Dat lijkt me nog wel een behoorlijke stap verder.
Was vergeten dat de moraal van strijders die met enige redelijke moraal in Irak en Syrie vechten voor Rusland in Oekraine niet bijzonder hoog zal zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja daar heb je dan wel gelijk in. Hopelijk komt er morgen wat uit die vredensbesprekingen maar ik heb er een hard hoofd in.
Dit is een interessante ontwikkeling.quote:Op zondag 13 maart 2022 20:59 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Het begint er allemaal wel slecht uit te zien voor de wereldvrede. Damn.
Ik vind dat wij moeten stoppen met wapens leveren, omdat het de oorlog langer maakt, maar niet winbaar.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:47 schreef quirina het volgende:
NATO geeft ook wapens aan Oekraïne
Rusland met aliexpress wapens en Syriërs die als kanonnenvlees gaan dienen. Mwah ik denk dat het niet gaat werken.
Doordat iedereen nu een camera heeft hoeft niemand zich meer te baseren op overheidsinfo. De verliezen kunnen geteld worden. Niet alles wordt natuurlijk op beeld vastgelegd, maar dit is wel betrouwbaarder dan de overheidscijfers.quote:
In de Korea oorlog waren ze niet neutraal. Maar dat is heel lang geleden, en ze grenzen aan Korea.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:52 schreef Momo het volgende:
China heeft zich tot nu toe altijd een soort van neutraal gehouden, die gaan niet ineens wapens leveren toch?
Oekraïne moet zich maar overgeven? Slaafstaat van Putin worden? Tja als het zo makkelijk gaat komen de Baltische Staten ook wel in beeld. En ik weet al wat jij dan gaat zeggen. “Ja is wel NATO, maar…..”quote:Op zondag 13 maart 2022 21:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik vind dat wij moeten stoppen met wapens leveren, omdat het de oorlog langer maakt, maar niet winbaar.
Het blijft een leger met een slecht moraal, ook als China speelgoed stuurt. Ook blijft overeind dat ze het numerieke overwicht niet hebben om steden in te nemen.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben geen expert, maar lijkt me dat Oekraine al een flinke kluif heeft aan het Russische leger gesteund door een haperende Russische economie ipv dat China daar vol gas achter gaat staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het wapens zijn die ze anders ook verkopen zie ik geen reden waarom ze het niet zouden doen.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:52 schreef Momo het volgende:
China heeft zich tot nu toe altijd een soort van neutraal gehouden, die gaan niet ineens wapens leveren toch?
Jaren doorvechten is anders ook niemand bij gebaat.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oekraïne moet zich maar overgeven? Slaafstaat van Putin worden? Tja als het zo makkelijk gaat komen de Baltische Staten ook wel in beeld. En ik weet al wat jij dan gaat zeggen. “Ja is wel NATO, maar…..”
Zeker wel. Laat Rusland maar doodbloeden.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jaren doorvechten is anders ook niemand bij gebaat.
Daar heb je wel een punt, als het een uitbreiding is van een bestaande levering zou het niet heel raar zijn nee,...quote:Op zondag 13 maart 2022 21:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als het wapens zijn die ze anders ook verkopen zie ik geen reden waarom ze het niet zouden doen.
quote:Op zondag 13 maart 2022 21:55 schreef polderturk het volgende:
Ik zag er zonet een waar ze lijken van Russen hadden geplaatst om de letter Z te vormen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja, of ze het nu wel of niet leveren. Het gaat ook om getraind personeel en daar zit toch wel wat de klad in gegeven Putin z'n onvrede. Ik vind het nogal armoedig dat Rusland als een land met militaire parades nu al kopje onder gaat door sancties en in de meest zwarte economische tijden om materieel zit te bedelen bij China en manschappen wil laten overkomen uit Syrie en Irak. Alsof die daar met een torenhoge motivatie arriveren.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:52 schreef Momo het volgende:
Ze zijn al bereid tot verregaande gesprekken.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oekraïne moet zich maar overgeven? Slaafstaat van Putin worden? Tja als het zo makkelijk gaat komen de Baltische Staten ook wel in beeld. En ik weet al wat jij dan gaat zeggen. “Ja is wel NATO, maar…..”
Makkelijk praten. Ga jij helpen om Rusland dood te laten bloeden? En ruim je dan ook even alle kapotgeschoten steden en stukjes lijken tussen de flatgebouwen op?quote:Op zondag 13 maart 2022 21:58 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zeker wel. Laat Rusland maar doodbloeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |