abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204030620
quote:
Minister voor Stikstof sluit gedwongen uitkoop boeren niet uit

Minister Van der Wal wil er alles aan doen om de gedwongen uitkoop van boerenbedrijven bij kwetsbare natuurgebieden te voorkomen. Maar ze denkt dat er in sommige gevallen niet aan te ontkomen is. "Het is een laatste redmiddel, maar het is tegelijkertijd een realisme dat we het niet altijd kunnen vermijden. Ik kan het echt niet uitsluiten."

In het regeerakkoord hebben VVD, D66, CDA en ChristenUnie afgesproken dat ze boeren zoveel mogelijk willen stimuleren om vrijwillig mee te werken aan de vermindering van stikstofuitstoot. Als dat niet gebeurt zal de overheid "op het boerenbedrijf in gesprek gaan". Woorden als "onteigening" of "gedwongen" vallen niet.

In een debat in de Tweede Kamer werd de nieuwe minister voor Natuur en Stikstof gevraagd wat er met het cryptische zinnetje over het boerenerf wordt bedoeld. Daarop zei ze dat het een ramp is voor boeren die generaties lang een bedrijf runnen, om door de overheid onteigend te worden. "Ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen. En tegelijkertijd wil ik het eerlijke verhaal vertellen. En dat is dat dit niet in ieder gebied haalbaar is.

Beloningssysteem
De minister werkt op dit moment aan plannen om het stikstofprobleem aan te pakken. Die wil ze binnen twee tot drie weken naar de Tweede Kamer sturen. En daar zal ook "een stevige deadline" bij staan voor natuurgebieden zijn "die zo onder druk staan dat het een no go is om daar nog twee jaar te wachten met natuurherstel".

Zij wil in die gebieden in 2022 en 2023 al gaan werken met een beloningssysteem: hoe eerder een boer stopt, hoe aantrekkelijker dat financieel wordt. "Maar het eerlijke verhaal is wel, dat je niet aan onteigening ontkomt, als de vrijwilligheid er dan niet is."

Waarom gewoon niet met quota's werken? Dat is toch veel makkelijker. Eventueel sta je het toe om quota's te verhandelen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 21:20:47 #2
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_204030826
Er moet zo snel mogelijk graan gezaaid worden anders hebben we straks niks meer te eten. Dus boeren moeten blijven.
pi_204031054
Meer duurzaam landbouw, minder veehouderij.. Zo nodig een ruilen onder boeren toegestaan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_204031174
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:20 schreef fjs het volgende:
Er moet zo snel mogelijk graan gezaaid worden anders hebben we straks niks meer te eten. Dus boeren moeten blijven.
Je verwart akkerbouw met veeteelt.

In de stikstofdiscussie gaat het om stikstofuitstoot (NH3) en dat gaat om (pluim)vee.

Als je daarnaast ook nog meerekent dat voor iedere kilo runderlapjes 13 kilo aan groenvoer nodig is, dan begrijp je dat we met minder vee juist méér land overhouden voor akkerbouw.

Maar mogelijk kom je uit de stad en dan is die gebrek aan kennis je vergeven.
pi_204031213
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In de stikstofdiscussie gaat het om stikstofuitstoot (NH3) en dat gaat om (pluim)vee.

Als je daarnaast ook nog meerekent dat voor iedere kilo runderlapjes 13 kilo aan groenvoer nodig is, dan begrijp je dat we met minder vee juist méér land overhouden voor akkerbouw.

En hoe zit het dan met de kunstmest? Dacht dat die ook een rol speelden.
pi_204031225
quote:

[..]

Bij dit argument wordt vaak niet meegenomen dat je uit een kilo runderlapjes meer voedingsstoffen haalt dan uit groenvoer
  donderdag 10 maart 2022 @ 21:41:27 #7
99379 fjs
pi_204031278
quote:

[..]

En ik ben zelfs een Grunniger van geboorte :P Maar je hebt gelijk.
Mijn zorg voor nu is dat we als de wiederweerga graan gaan zaaien, dan maar wat minder runderen. In Groningen hebben ze zelfs hele stukken rijke grond (Gronings grond is uitermate geschikt voor akkerbouw), bomen op geplaatst! Grond dat uitermate geschikt is voor akkerbouw.
pi_204031434
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:38 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Bij dit argument wordt vaak niet meegenomen dat je uit een kilo runderlapjes meer voedingsstoffen haalt dan uit groenvoer
Zijnde?
pi_204031591
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zijnde?
Zie bijvoorbeeld:
https://foodstruct.com/compare_amp/vegetable-vs-meat

Ik zal niet zeggen dat vlees 13x zo voedzaam is als 'groenvoer'. Tegelijkertijd zie ik bij zulke vergelijkingen vrijwel altijd vergeten worden dat vlees veel meer voedingsstoffen in zich heeft. De vergelijking moet dan wel kloppen vind ik, dus gecorrigeerd met de voedingswaarden.
pi_204031595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:38 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Van een uitgebalanceerde vegetarische maaltijd heb je niet meer nodig hoor.
pi_204031611
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:55 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Van een uitgebalanceerde vegetarische maaltijd heb je niet meer nodig hoor.
Ditzelfde kun je over alles wel stellen, zo lang het maar 'uigebalanceerd' is. Doch betwist ik dit nergens.
pi_204031675
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:56 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ditzelfde kun je over alles wel stellen, zo lang het maar 'uigebalanceerd' is. Doch betwist ik dit nergens.
Dooddoener. Neem bijvoorbeeld noten en zaden. Zeer compacte voeding. Aardappel in schil, ietsje beter dan frieten. Een mens kan echt prima zonder vlees al eet ik wel 2 keer per week vlees. Gewoon omdat ik het lekker vind.
pi_204031700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:02 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Dooddoener. Neem bijvoorbeeld noten en zaden. Zeer compacte voeding. Aardappel in schil, ietsje beter dan frieten. Een mens kan echt prima zonder vlees al eet ik wel 2 keer per week vlees. Gewoon omdat ik het lekker vind.
Nogmaals: hier gaat mijn punt niet over.
pi_204031884
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:04 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Nogmaals: hier gaat mijn punt niet over.
Alles wat in een koe aan voedingswaarde zit komt uit wat het dier eet.

En zo’n koe eet geen biefstuk.
pi_204032002
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Alles wat in een koe aan voedingswaarde zit komt uit wat het dier eet.

En zo’n koe eet geen biefstuk.
Hoewel ik niet denk dat dit klopt, aangezien je daar volgens mij het bestaan van verschillende biochemische processen ontkent, vind je dat schijnbaar toch een goed argument om dan ook maar meteen scheve onderbuik vergelijkingen toe te staan?

Oke
pi_204032122
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:21 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Hoewel ik niet denk dat dit klopt, aangezien je daar volgens mij het bestaan van verschillende biochemische processen ontkent, vind je dat schijnbaar toch een goed argument om dan ook maar meteen scheve onderbuik vergelijkingen toe te staan?

Oke
Noem eens een onmisbaar element of voedingsstof die je in een runderlap aantreft en niet in het voedsel dat de koe binnen krijgt.
pi_204032207
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Noem eens een element of voedingsstof die je in een runderlap aantreft en niet in het voedsel dat de koe binnen krijgt.
Als je wil ontkennen dat vlees per standaardeenheid meer voedingsstoffen in zich heeft dan vind ik het verder best hoor. Het is immers jouw leven en jouw waarheid.
pi_204032375
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:30 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Als je wil ontkennen dat vlees per standaardeenheid meer voedingsstoffen in zich heeft dan vind ik het verder best hoor. Het is immers jouw leven en jouw waarheid.
Dat ontken ik nergens. Het is echter ook niet 13x meer.
pi_204032420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat ontken ik nergens. Het is echter ook niet 13x meer.
Nou das dan mooi want ook dat stelde ik nergens.

Bedankt weer Hans!
pi_204032568
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:38 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Nou das dan mooi want ook dat stelde ik nergens.

Bedankt weer Hans!
Zeg maar André, daar reageer ik al 45 jaar op.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 00:17:31 #21
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204033462
Lol, sprookjesminister gaat boeren onteigenen. Dat gaat een heel vervelende confrontatie worden.
pi_204033493
Als een overheid aan het eigendomsrecht gaat rommelen, weet je dat de beschaving het einde nadert.
pi_204033568
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 00:17 schreef BasEnAad het volgende:
Lol, sprookjesminister gaat boeren onteigenen. Dat gaat een heel vervelende confrontatie worden.
Sja, ze zoekt het nogal op zeg maar.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 08:12:16 #24
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204034185
Waarom heeft onze regering zo'n hekel aan onze boeren en aan onze agrarische sector? Wij, als klein land, kunnen onmogelijk het stiktof probleem oplossen. Duitsland en Frankrijk doen minder dan wij.

Plus, we worden op deze manier nóg afhankelijker van China.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:09:09 #25
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_204034595
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 00:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Als een overheid aan het eigendomsrecht gaat rommelen, weet je dat de beschaving het einde nadert.
Ja want eerder werden nooit mensen uitgekocht voor het bouwen van wegen enzo. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_204034634
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:12 schreef Grishenko_ het volgende:

Wij, als klein land, kunnen onmogelijk het stiktof probleem oplossen.
Je bent misschien in de war met CO2?

Stikstof geeft lokale depositie, dat heeft vrijwel niets met het buitenland te maken.

67,7% van de stikstofdepositie in Nederland gaat om stikstof die vrijkomt in Nederland, 32,3% komt uit het buitenland overwaaien vlak over de grenzen maar andersom waait er ook wel wat uit Nederland naar het buitenland.

Wil je in Nederland minder stikstof (NH3 / NOx) dan moet je in Nederland maatregelen nemen, dat kan zelfs op provincie- of gemeenteniveau.

In het buitenland (Duitsland, Frankrijk) is het probleem overigens kleiner aangezien ze daar gemiddeld 4 tot 5x minder vee per km2 hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-03-2022 09:20:01 ]
pi_204034811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Stikstof geeft lokale depositie, dat heeft vrijwel niets met het buitenland te maken.

67,7% van de stikstofdepositie in Nederland gaat om stikstof die vrijkomt in Nederland, 32,3% komt uit het buitenland overwaaien vlak over de grenzen maar andersom waait er ook wel wat uit Nederland naar het buitenland.

Wil je in Nederland minder stikstof (NH3 / NOx) dan moet je in Nederland maatregelen nemen, dat kan zelfs op provincie- of gemeenteniveau.

In het buitenland (Duitsland, Frankrijk) is het probleem overigens kleiner aangezien ze daar gemiddeld 4 tot 5x minder vee per km2 hebben.
Ik vind het vooral apart dat grote groepen mensen en zelfs bepaalde politici het probleem simpelweg ontkennen terwijl de cijfers er niet om liegen. Zou het onwil zijn, gebrek aan kennis, struisvogelpolitiek? Ik denk zelf onwil omdat je wel compleet achterlijk moet zijn om het niet onder ogen te kunnen zien.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:54:20 #28
3542 Gia
User under construction
pi_204034984
Boeren, die op de nominatie staan om uitgekocht te worden, omturnen van vee naar graan?
Weet alleen niet of ze daarvoor wel voldoende grond hebben om aan hetzelfde inkomen te komen.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:55:13 #29
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204034988
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik was inderdaad in de war met CO2.

Heb wel altijd gedacht dat Frankrijk een grotere veestapel had dan Nederland, niet alleen absoluut maar ook relatief. Heeft dat te maken met de nieuwe klimaatdoelstellingen, waarbij de ze de veeteelt met ongeveer dertig procent willen reduceren? Hierdoor zou het CO2-gehalte met vijfenveertig procent kunnen worden verlaagd. Hun ambitie is dan ook, evenals de rest van Europa, om tegen 2050 klimaatneutraal te zijn.

Maar stel je voor: Europa is klimaatneutraal, maar China en Amerika blijven de grootste vervuilers en halen deze doelen niet. Is het dan niet zinloos wat we dan in Europa doen? Of helpt dat relatieve kleine beetje tegen de opwarming van de aarde?

Ik weet het niet zeker, en nu schiet ik even vanuit de heup, maar ik heb het gevoel als China en Amerika door blijven gaan met vervuiling, dat wij in Europa alsnog de klos zijn. Betekent uiteraard niet dat we geen actie moeten voeren om het klimaat op peil te houden, maar als pakweg China zich niets aantrekt van het klimaatakkoord dat het allemaal voor spek en bonen blijkt te zijn voor Europa tegen 2050. Hoe zie jij dat voor je?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_204035085
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:55 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Ik was inderdaad in de war met CO2.

Heb wel altijd gedacht dat Frankrijk een grotere veestapel had dan Nederland, niet alleen absoluut maar ook relatief. Heeft dat te maken met de nieuwe klimaatdoelstellingen, waarbij de ze de veeteelt met ongeveer dertig procent willen reduceren? Hierdoor zou het CO2-gehalte met vijfenveertig procent kunnen worden verlaagd. Hun ambitie is dan ook, evenals de rest van Europa, om tegen 2050 klimaatneutraal te zijn.

Maar stel je voor: Europa is klimaatneutraal, maar China en Amerika blijven de grootste vervuilers en halen deze doelen niet. Is het dan niet zinloos wat we dan in Europa doen? Of helpt dat relatieve kleine beetje tegen de opwarming van de aarde?

Ik weet het niet zeker, en nu schiet ik even vanuit de heup, maar ik heb het gevoel als China en Amerika door blijven gaan met vervuiling, dat wij in Europa alsnog de klos zijn. Betekent uiteraard niet dat we geen actie moeten voeren om het klimaat op peil te houden, maar als pakweg China zich niets aantrekt van het klimaatakkoord dat het allemaal voor spek en bonen blijkt te zijn voor Europa tegen 2050. Hoe zie jij dat voor je?
Producten lijken me prima te belasten met invoerheffingen als ze niet duurzaam zijn geproduceerd. Op die manier is er druk uit te oefenen op meer vervuilende landen.
pi_204035150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:04 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Producten lijken me prima te belasten met invoerheffingen als ze niet duurzaam zijn geproduceerd. Op die manier is er druk uit te oefenen op meer vervuilende landen.
In de perfecte wereld zou dit druk zetten op de vervuilende landen. Maar in het echte leven worden deze kosten door berekend aan de consument.

Dit soort kortzichtige oplossingen voegen totaal niks toe en zullen ook niks helpen. Ook de oplossingen van de politiek zijn ook van kortzichtige aard en kunnen op langer termijn juist schade aanrichten vooral als achteraf gezien weer word bewezen wordt dat het geen ene drol heeft geholpen. Het kan allemaal leuk op papier staan, maar of het werkt is een tweede. Goed voorbeeld is het langzamer rijden op de snelweg.

Ook zitten er bij veel "oplossingen" een grote lobby achter van bedrijven om geld te verdienen. Vattenfall met biomassa. Gazprom met hun gas.

[ Bericht 14% gewijzigd door hunterrnl op 11-03-2022 10:25:16 ]
  vrijdag 11 maart 2022 @ 10:51:56 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204035608
quote:

[..]

Maar dan zelf heel bewust het onderscheid tussen melk- en vleesvee weer niet maken he.
pi_204035620
quote:
Fucking dit dus ja!
pi_204035681
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:10 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
In de perfecte wereld zou dit druk zetten op de vervuilende landen. Maar in het echte leven worden deze kosten door berekend aan de consument.

Dit soort kortzichtige oplossingen voegen totaal niks toe en zullen ook niks helpen. Ook de oplossingen van de politiek zijn ook van kortzichtige aard en kunnen op langer termijn juist schade aanrichten vooral als achteraf gezien weer word bewezen wordt dat het geen ene drol heeft geholpen. Het kan allemaal leuk op papier staan, maar of het werkt is een tweede. Goed voorbeeld is het langzamer rijden op de snelweg.

Ook zitten er bij veel "oplossingen" een grote lobby achter van bedrijven om geld te verdienen. Vattenfall met biomassa. Gazprom met hun gas.

Natuurlijk wordt het doorberekend. Als koper van producten waarvan het productieproces vervuilend is hoor je daar voor te bloeden. Mensen hebben een financiele prikkel nodig om duurzame producten te kopen.
pi_204035689
quote:
Nee hoor. Wij gaan hun stukken volbouwen met woningen. Je moet toch wel aan het milieu denken he.

Oh nee wacht...
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 11 maart 2022 @ 11:07:04 #36
99379 fjs
pi_204035788
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee hoor. Wij gaan hun stukken volbouwen met woningen. Je moet toch wel aan het milieu denken he.

Oh nee wacht...
En ziedaar de onmogelijke opdracht. Want er moeten boeren weg ivm stikstof en we blijven maar groeien qua mensen in Nederland. Even voor de duidelijkheid die stoten ook stiksof uit.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 11:19:20 #37
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204035939
Tja, het is allemaal gewoon heel slecht geregeld in een wirwar van beleid en wet. Veeboeren met stokoude stallen die wegens vergunde rechten uit de vorige eeuw voor net zoveel stikstofdepositie op bepaalde gebieden zorgen als heel Nederland bespaard met de snelheidsbeperking tot 100 km/u. Dan kun je gaan wegstrepen/rekenen op andere zaken tot je een ons weegt, dat heeft allemaal geen zin.
pi_204035995
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:07 schreef fjs het volgende:

[..]
En ziedaar de onmogelijke opdracht. Want er moeten boeren weg ivm stikstof en we blijven maar groeien qua mensen in Nederland. Even voor de duidelijkheid die stoten ook stiksof uit.
Overbevolking is het grootste probleem op planeet aarde.
pi_204036157
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Overbevolking is het grootste probleem op planeet aarde.
Dat dus. Nog zorgwekkender is, dat de overheid geen beleid ontwikkelt, om het probleem aan te pakken.

We hebben hetzelfde gezien (nog steeds) bij de huidige woningnood (ook een gevolg van het maar raak fokken en importeren): decennia lang wordt alles beknot en bezuinigd met de huidige tekorten en absurde prijzen tot gevolg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204036195
quote:
Waarom heeft onze regering zo'n hekel aan onze boeren en aan onze agrarische sector? Wij, als klein land, kunnen onmogelijk het stiktof probleem oplossen. Duitsland en Frankrijk doen minder dan wij.

Nl is het enige land wat dit problerm kan oplossen in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204036208
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:42 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat dus. Nog zorgwekkender is, dat de overheid geen beleid ontwikkelt, om het probleem aan te pakken.

We hebben hetzelfde gezien (nog steeds) bij de huidige woningnood (ook een gevolg van het maar raak fokken en importeren): decennia lang wordt alles beknot en bezuinigd met de huidige tekorten en absurde prijzen tot gevolg.
Die eerste zin kan je onder al het beleid schrijven sinds de jaren 50
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 11:47:02 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204036223
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nl is het enige land wat dit problerm kan oplossen in NL.
47000 km2 zal wel even het probleem oplossen dat op de resterende 15.000.000 km2 niet speelt :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204036226
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:07 schreef fjs het volgende:

[..]
Als we nou stoppen met scheten laten dan is het al een stuk minder
pi_204036231
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
47000 km2 zal wel even het probleem oplossen dat op de resterende 15.000.000 km2 niet speelt :').
Ja zo werkt het wel met stikstof depositie
pi_204036232
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Nou alle overheden moeten daar aan denken. Vooral in Afrika fokken ze zich als konijnen.
pi_204036237
quote:

goede tijden creëren slechte leiders. Vorm van totale decadentie men weet van gekkigheid niet wat ze moet doen.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 11:49:08 #47
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204036255
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja zo werkt het wel met stikstof depositie
Hou toch op met me man, het is gewoon een administratief probleem, er is door een of andere klimaatactivist een kunstmatige bovengrens ingesteld en daar zitten we blijkbaar overheen. En dat is dan opeens een enorm probleem,alleen hier :').
Get woke, go broke!
pi_204036264
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Hou toch op met me man, het is gewoon een administratief probleem, er is door een of andere klimaatactivist een kunstmatige bovengrens ingesteld en daar zitten we blijkbaar overheen. En dat is dan opeens een enorm probleem,alleen hier :').
Oh je snapt gewoon niks van stikstof depositie... Zeg dat dan, dan kon ik je op mijn troll lijst zetten.
Maar goed, gefeliciteerd je staat op de lijst
  vrijdag 11 maart 2022 @ 11:50:44 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204036272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Oh je snapt gewoon niks van stikstof depositie... Zeg dat dan, dan kon ik je op mijn troll lijst zetten.
Je doet maar, typisch blinde activistengedrag, niets nieuws :').
Get woke, go broke!
pi_204036286
quote:

Dat is niet de wens van onze regering maar de wens van Urgenda
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')