Om waarschijnlijk maandag gewoon lekker weer door te bombarderen tijdens de volgende onderhandelingenquote:
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:10 schreef Aether het volgende:
Russia calls on EU, NATO to stop arms supplies to Ukraine
https://www.reuters.com/w(...)-ukraine-2022-03-05/
En anders?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:10 schreef Aether het volgende:
Het zou me echt verbazen als de Oekraners concessies gaan doen gezien het dappere volk en de 'steun' die ze krijgen vanuit de wereldquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:11 schreef myShizzle het volgende:
Ik hoop dat Ukraine geen concessies gaat doen. Sterker nog, ik vind en hoop dat ze de Krim terug (moeten) eisen.
Poetje mag hier niets aan overhouden behalve trauma's en een geruneerde persoonlijke toekomst. Hopelijk krijgen de roeskies een kerel als Zelensky als leider.
quote:
Iets met pot en ketel.quote:It said Moscow was particularly worried that portable anti-aerial Stinger missiles could end up in the hands of terrorists, posing a threat to airlines.
It said Moscow was particularly worried that portable anti-aerial Stinger missiles could end up in the hands of terrorists, posing a threat to airlines.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:10 schreef Aether het volgende:
Dat betekent maar n ding. Hij komt niet meer onder de mensen uit angst gedood te worden. Hij zit in een kamer met een groen scherm.quote:
Of iets met false flag... Wat gaan ze doen? Een Chinees vliegtuig neerhalen?quote:
Verfrissend dat er eens een keer geen "en anders" volgt.quote:
dat gaat die niet doen .. die moet gewoon gaan voorstellen als de russen zo blijven doorgaan met dwars bomen , dan moet die Zelensky ook gewoon gaan zeggen als jij zo doorgaat , dan maak ik er 1 Ukraine van en dan zit ik in het torentje van het rode plein ... dan mag jij me af en toe eens koffie komen brengen en voor de rest mondje dicht seniele gekquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het zou me echt verbazen als de Oekraners concessies gaan doen gezien het dappere volk en de 'steun' die ze krijgen vanuit de wereld
Of hij is al dood en iemand anders zit er achter, en dan hebben we dus alleen maar deepfakes van vladje gezienquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat betekent maar n ding. Hij komt niet meer onder de mensen uit angst gedood te worden. Hij zit in een kamer met een groen scherm.
Dat zou een interessante ontwikkeling zijn. Maar net zoals bij Rusland zie je een troepenopbouw een maand vantevoren aankomen, naast alle Israelische spionnen die in Iran rondlopen en informatie doorgeven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:15 schreef polderturk het volgende:
Iran wil de kans aangrijpen om Azerbaijan in te lijven.
[ twitter ]
Zitten de generaals en minister daarom ook aan die lange tafel?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat betekent maar n ding. Hij komt niet meer onder de mensen uit angst gedood te worden. Hij zit in een kamer met een groen scherm.
Tenzij Azerbaijan tegelijkertijd ook door Rusland wordt binnengevallen zoals in het boek van Poetin's vriend Aleksandr Dugin staat beschreven, Iran mag de helft houden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat zou een interessante ontwikkeling zijn. Maar net zoals bij Rusland zie je een troepenopbouw een maand vantevoren aankomen, naast alle Israelische spionnen die in Iran rondlopen en informatie doorgeven.
In die ene maand kunnen Israel en Turkije waanzinnig veel wapens naar Azerbaijan overvliegen.
Dus naaaaah, zal wel niet gebeuren die inval.
Dat hij denkt dat een no fly zone WW3 voorkomt vind ik wel wat naef. Hij weet best dat dat juist de start zal zijn. Ik snap waarom hij het wil natuurlijk.quote:
Slap gelul. Hoe precies profiteert de gemiddelde persoon in Nederland die bij een bedrijf zonder internationale handel werkt? Elke euro die Nederland aan Griekenland overmaakt kan niet worden besteed aan onderwijs, zorg en woningbouw. Als je zoveel keer landen als Polen, Griekenland, Bulgarije, Turkije en Oekraine in EU hebt zitten, daar heeft Nederland geen donder aan. Je kunt ook handelsrelaties opzetten zonder dat je elk jaar miljarden mag overmaken naar corrupte landen die overheidsfinancien niet op orde hebben, zie relatie met Noorwegen en Zwitserland. EU is niet voor bedoeld voor een welvaartstransfer van Noord naar Zuid en Oost. Daar mag je best kritisch op zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:03 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Is het zo erg kerel? Welke wonden lik je precies? Blijkbaar heb je paar keer niet goed opgelet, onze economische voorspoed is mede veroorzaakt door lidmaatschap zwakke broeders in de euro. Das ook het grappige en treurige aan rechts-verdwaasde FvD en PVV stemmers. Gejammer over de euro en Griekenland, terwijl wij en Duitsland exporteren als een malle dankzij die zwakkere euro.
Vlak over de grens bij China, wel echt in the middle of nowhere verder. Lekker ver van Moskou.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Google Maps: Altai ondergrondse stad waar Putin verblijft
[ twitter ]
Dus de Isralische premier is daar heen gevlogen?quote:
Hun ruimhartigheid kent geen grenzen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:13 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
It said Moscow was particularly worried that portable anti-aerial Stinger missiles could end up in the hands of terrorists, posing a threat to airlines.
Het is gelukkig geen eigenbelang waarom ze dat vragen
Die claim heb ik eerder gezien (gisteren of vanmorgen), maar dan, dat n van die lui Pro-Russisch zou zijn en ze hem zelf omgelegd hebbenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:18 schreef Alarmonoff het volgende:
KIEV – Sources in Ukraine claim a member of the delegation sent by Kiev to engage in talks with Moscow earlier this week was killed on Saturday
Ik zie mijn eigen woonplaats als ik op die link klik... Wel verontrustend, maar waarschijnlijk gaat er iets misquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:21 schreef halfway het volgende:
[..]
En volg die weg eens naar beneden, daar staan allemaal kleine gebouwen langs de weg. Bunkers oid?
Ja, en waar gaat die export voornamelijk heen? Naar andere landen in de Eurozone. Daarentegen importeren we meer vanuit landen buiten de Eurozone dan dat we exporteren. Gelukkig hebben we dankzij Griekenland inderdaad een zwakkere Euro, waardoor we een groter handelstekort hebben met landen buiten de Eurozone. Superpositief.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:03 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Is het zo erg kerel? Welke wonden lik je precies? Blijkbaar heb je paar keer niet goed opgelet, onze economische voorspoed is mede veroorzaakt door lidmaatschap zwakke broeders in de euro.
Das ook het grappige en treurige aan rechts-verdwaasde FvD en PVV stemmers. Gejammer over de euro en Griekenland, terwijl wij en Duitsland exporteren als een malle dankzij die zwakkere euro.
Je bent er gloeiend bij.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:29 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik zie mijn eigen woonplaats als ik op die link klik... Wel verontrustend, maar waarschijnlijk gaat er iets mis
We regret that we got caught.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:30 schreef Rambolin het volgende:
Shell koopt Russische olie voor spotprijs, zegt dat winst voor Oekrane is
Shell heeft 100.000 ton Russische Brentolie gekocht voor een spotprijs, meldt onder meer The Wall Street Journal. Volgens dat dagblad betaalde Shell 28,50 dollar (ongeveer 26 euro) minder per vat dan de geldende prijs voor Brentolie. Het bedrijf volgde al snel met een reactie dat de winst van de aankoop naar een fonds voor Oekrane gaat.
Shell verdedigde de aankoop met het argument dat Rusland wereldwijd nog steeds een belangrijke leverancier is van olievoorraden, al zoekt het bedrijf wel naar alternatieven. In de verklaring stond verder dat alle winst op de Russische olie naar een speciaal fonds gaat voor humanitaire hulp in Oekrane.
https://www.nu.nl/economi(...)oor-oekraine-is.html
Heb hem weg gehaald, er klopt iets niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zie mijn eigen woonplaats als ik op die link klik... Wel verontrustend, maar waarschijnlijk gaat er iets mis
Lijkt me ook lastig regeren als je ergens duizenden kilometers van het Kremlin zit te bibberen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:27 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dus de Isralische premier is daar heen gevlogen?
Lijkt mij meer waarschijnlijk dat Vladje nog in het Kremlin zit en zijn familie in die bunker
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:10 schreef Aether het volgende:
Opzich hebben ze hier wel een punt natuurlijk. Wij zijn al tientallen jaren als de dood dat Stingers in de handen van terroristen belanden want het is gewoon een ideaal en bij uitstek een terroristenwapen... Bij een LFX van de Duitsers moet er zelfs een bewapend persoon per ploeg mee als beveiliging...quote:It said Moscow was particularly worried that portable anti-aerial Stinger missiles could end up in the hands of terrorists, posing a threat to airlines.
Niet geheel onwaar. Ook hier is al gewezen op risico dat de wapens uitgedeeld aan de burgers gebruikt gaan worden door georganiseerde misdaad. Maar dat lijkt mij geen onoverkomelijk bijeffectquote:
Die speelde onder een hoedje met Poetin?quote:
Die Chernobyl staat al jaren uit toch? Wat heeft het voor nut om een niet actieve kerncentrale in handen te hebben?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef Rambolin het volgende:
Rusland heeft twee Oekraense kerncentrales in handen, wil ook derde veroveren
Zelensky heeft in gesprek met Amerikaanse senatoren bevestigd dat Rusland twee kerncentrales in Oekrane in handen heeft, meldt persbureau AP. Het zou gaan om de actieve kerncentrale van Zaporizhzhia en de niet actieve kerncentrale van Chernobyl.
De Russen zouden ook de kerncentrale van Yuzhnoukrainsk op de korrel hebben.
Nu.nl
Even rekenenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:30 schreef Rambolin het volgende:
Shell koopt Russische olie voor spotprijs, zegt dat winst voor Oekrane is
Shell heeft 100.000 ton Russische Brentolie gekocht voor een spotprijs, meldt onder meer The Wall Street Journal. Volgens dat dagblad betaalde Shell 28,50 dollar (ongeveer 26 euro) minder per vat dan de geldende prijs voor Brentolie. Het bedrijf volgde al snel met een reactie dat de winst van de aankoop naar een fonds voor Oekrane gaat.
Shell verdedigde de aankoop met het argument dat Rusland wereldwijd nog steeds een belangrijke leverancier is van olievoorraden, al zoekt het bedrijf wel naar alternatieven. In de verklaring stond verder dat alle winst op de Russische olie naar een speciaal fonds gaat voor humanitaire hulp in Oekrane.
https://www.nu.nl/economi(...)oor-oekraine-is.html
Radio Geel-Blauw?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:39 schreef Rambolin het volgende:
VS en bondgenoten bereiden zich voor op Oekraense regering in ballingschap
De Verenigde Staten en Europese bondgenoten bereiden zich erop voor dat de regering van Oekrane het land moet ontvluchten. Dat meldt The Washington Post.
De VS en bondgenoten verwachten volgens de Amerikaanse krant dat de Oekraense regering, wanneer Rusland het land onder controle krijgt, bijvoorbeeld vanuit buurland Polen zal werken. Ze houden rekening met een lange periode van opstand tegen een eventuele Russische machthebber in Oekrane.
Nu.nl
bizar allemaalquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:39 schreef Rambolin het volgende:
VS en bondgenoten bereiden zich voor op Oekraense regering in ballingschap
De Verenigde Staten en Europese bondgenoten bereiden zich erop voor dat de regering van Oekrane het land moet ontvluchten. Dat meldt The Washington Post.
De VS en bondgenoten verwachten volgens de Amerikaanse krant dat de Oekraense regering, wanneer Rusland het land onder controle krijgt, bijvoorbeeld vanuit buurland Polen zal werken. Ze houden rekening met een lange periode van opstand tegen een eventuele Russische machthebber in Oekrane.
Nu.nl
Pfff. Het betere rekenwerk.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:41 schreef Dutch_view het volgende:
Coordinatenlijst met mogelijke doelwitten. Blijkbaar toch lastig om in Russisch materieel dit elektronisch in te geven![]()
[ twitter ]
Ons bedreigen met een kernramp.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Die Chernobyl staat al jaren uit toch? Wat heeft het voor nut om een niet actieve kerncentrale in handen te hebben?
Alleen de ontplofte reactor. De andere drie draaien volgens mij nog gewoon.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die Chernobyl staat al jaren uit toch? Wat heeft het voor nut om een niet actieve kerncentrale in handen te hebben?
Door die sarcofaag open te doen?quote:
Volgens mij hadden die nog een aantal jaren doorgedraaid maar inmiddels zijn die ook allemaal gestopt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Alleen de ontplofte reactor. De andere drie draaien volgens mij nog gewoon.
Wat hebben Russische schepen in godsnaam te zoeken in fkng Cyprus?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef Dutch_view het volgende:
Cyprus laat 4 Russische oorlogsschepen niet door. Wat als de Russen gewoon doorvaren? Zulke schepen houdt je niet even tegen met Douane bootjes
[ twitter ]
De laatste reactor is in 2000 uitgeschakeld.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wordt nog steeds bemand voor monitoring.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ze zijn ook actief in buurland Syri.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:47 schreef PzKpfw het volgende:
Wat hebben Russische schepen in godsnaam te zoeken in fkng Cyprus?
Reactor 4 blies op, reactor 2 stopte na een brand in 1991, reactor 1 stopte in 1996, reactor 3 in 2000quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daar heeft Cyprus ook niets over te zeggen. Dat is aan Turkije om ze tegen te houden in de Bosporusquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef Dutch_view het volgende:
Cyprus laat 4 Russische oorlogsschepen niet door. Wat als de Russen gewoon doorvaren? Zulke schepen houdt je niet even tegen met Douane bootjes
[ twitter ]
Tanken of voedsel en water inslaan?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
'Open te doen'? Die sarcofaag kan helemaal niet open?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Door die sarcofaag open te doen?
Helemaal losgeslagen.
Over een paar jaar zit Elbit Systems MUSIC verplicht op elk vliegtuig, anders is ie niet verzekerd...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Opzich hebben ze hier wel een punt natuurlijk. Wij zijn al tientallen jaren als de dood dat Stingers in de handen van terroristen belanden want het is gewoon een ideaal en bij uitstek een terroristenwapen... Bij een LFX van de Duitsers moet er zelfs een bewapend persoon per ploeg mee als beveiliging...
Toen we naar Afghanistan gingen was iedereen als de dood dat de Stingers die ooit door de CIA waren uitgedeeld nog inzetbaar waren...
En nu pompen we duizenden Stingers een conflict in en is er totaal geen zicht meer op. 50 Van die dingen in de verkeerde handen zijn 50 potentiele uit de lucht geschoten airliners... De eerste de beste joker die met een handvol Stingers op de aanvliegroute van Schiphol gaat staan kan prijsschieten...
Alsof dat zoiets bijzonders is...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:41 schreef Dutch_view het volgende:
Coordinatenlijst met mogelijke doelwitten. Blijkbaar toch lastig om in Russisch materieel dit elektronisch in te geven![]()
Nee kan ook niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
'Open te doen'? Die sarcofaag kan helemaal niet open?
tuurlijk wel, genoeg bommen works..quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
'Open te doen'? Die sarcofaag kan helemaal niet open?
Maar het zijn geruchten toch, dat Chernobyl ook in handen is van de Russen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:54 schreef mschol het volgende:
[..]
tuurlijk wel, genoeg bommen works..
en de nieuwe is weg te schuiven volgens mij.. zo issie er ook opgeschoven
Geen geruchten, dat is gewoon bevestigdquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar het zijn geruchten toch, dat Chernobyl ook in handen is van de Russen?
Ik ken DIRCM maar is echt niet zaligmakend.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Over een paar jaar zit Elbit Systems MUSIC verplicht op elk vliegtuig, anders is ie niet verzekerd...
Nee, waren al foto's te zien van Russen en Oekrainen samen in het monitoring center.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zijn we in oorlog met Rusland?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Gewoon flares aan boord net als AIr force One.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ken DIRCM maar is echt niet zaligmakend.
Ja die sarcofaag is op z'n plek geschoven zoals ze dat hier met viaducten doen. Betekend niet dat ze dat ding zomaar even weer opzij kunnen schuiven. Alhoewel die cilinders er volgens mij nog wel liggenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:54 schreef mschol het volgende:
[..]
tuurlijk wel, genoeg bommen works..
en de nieuwe is weg te schuiven volgens mij.. zo issie er ook opgeschoven
Vriendjes van Trumpquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:55 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Uitgewezen diplomaten ophalen waarschijnlijk
Misschien nog wel 1 van de betere uitkomsten voor "ons* is dat Oekrane een soort Irak/Afghanistan voor Rusland wordt, waarna ze na jaren vertrekken daar.quote:
Dat zijn geen geruchten, dat is zo. En ze houden samen de boel in de gaten. Althans, de gasten die daar normaal alles in de gaten houden doen dat nog steeds, maar dan onder toezicht van Russische soldatenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het ding moet een enome omweg maken vanwege al die vliegverboden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:55 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Uitgewezen diplomaten ophalen waarschijnlijk
Oh, er komen ongetwijfeld veel wapens die nu gedoneerd worden weer terecht bij misdaad en of tereurorganisaties. Daar stond Oekrane dan ook bekend om de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Niet geheel onwaar. Ook hier is al gewezen op risico dat de wapens uitgedeeld aan de burgers gebruikt gaan worden door georganiseerde misdaad. Maar dat lijkt mij geen onoverkomelijk bijeffect
Zit jij trouwens nog in het leger? En wat is jouw functie daar?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ken DIRCM maar is echt niet zaligmakend.
Werken niet tegen de Stinger Post en latere types (RMP en Block-1). Die maken nl. ook gebruik van het UV spectrum. Als die een plotselinge opkomende hittbron ontdekken die afwijkt (een flare dus) van het target wat ze in track hebben schakelen ze automatisch over op negatief UV. Dus dan pakken ze ipv IR de schaduw in het UV spectrum. Is ook bijna niks tegen te doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:57 schreef TweedeKlum het volgende:
Gewoon flares aan boord net als AIr force One.
Dan allemaal een parachute, worden die vakanties nog leuker!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Werken niet tegen de Stinger Post en latere types (RMP en Block-1). Die maken nl. ook gebruik van het UV spectrum. Als die een plotselinge opkomende hittbron ontdekken die afwijkt (een flare dus) van het target wat ze in track hebben schakelen ze automatisch over op negatief UV. Dus dan pakken ze ipv IR de schaduw in het UV spectrum. Is ook bijna niks tegen te doen.
Ja, en hoe ingewikkeld is het om met man portable systemen die je per tien in de kofferbak kan vervoeren ergens op de aanvliegroute te gaan staan... Als ze maar onder de pak hem beet 10.000 foot zitten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:59 schreef Asschen_sukar het volgende:
Oh, er komen ongetwijfeld veel wapens die nu gedoneerd worden weer terecht bij misdaad en of tereurorganisaties. Daar stond Oekrane dan ook bekend om de afgelopen jaren.
Maar een vliegtuig (uit de burgerluchtvaart) uit de lucht schieten wordt lastig, tenzij je bij een landingsbaan staat. Daar kan je beter een BUK raket voor nemen
Volgens mij beslist Cyprus toch echt over de toegang tot hun eigen havens...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Daar heeft Cyprus ook niets over te zeggen. Dat is aan Turkije om ze tegen te houden in de Bosporus
Ja, zit nog in het leger.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:59 schreef Stoorzendert het volgende:
Zit jij trouwens nog in het leger? En wat is jouw functie daar?
If I may ask
Zoals elke andere dictator, terreur.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
Apart h die psychologie van Putin.
Wij het westen zijn degenen met oorlogs-taal en degenen die een bedreiging vormen.
Wij het westen zijn degenen die landen opvreten tot aan de Russische grenzen.
Terwijl hij Oekrane bezet, raketten op burgerdoelen gooit, geen tegenspraak duldt ivm protesten, de doodstraf weer invoert, 15 jaar straf als je niet aan de media regels houdt
En het gekke is Russen trappen er nog in ook h! En/of houden zich stil omdat ze bang zijn.
Sommigen zijn zelfs kwaad op ons omdat ze niet meer kunnen pinnen,
Hoe krijgt Putin het voorelkaar?
Ik had 'Island Ports' niet meegekregenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij beslist Cyprus toch echt over de toegang tot hun eigen havens...
En hoe eindigen dictators?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zoals elke andere dictator, terreur.
En wat doe je daar?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, zit nog in het leger.![]()
Al bijna 30 jaar kwam ik laatst tot mijn schrik achter...
Heb geduld, die is binnenkort goed verkrijgbaar in Nederlandquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:58 schreef raptorix het volgende:
Speaking about Stingers, heeft iemand zo een ding? Al 2.5 uur heli boven ons dak
ah: https://www.at5.nl/artike(...)bij-vondelpark-halen
Klopt, helaas pas vaak nadat ze een hoop slachtoffers gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:06 schreef quirina het volgende:
[..]
En hoe eindigen dictators?
meestal dood.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
Wij het westen zijn degenen met oorlogs-taal en degenen die een bedreiging vormen.
Terwijl hij Oekrane bezet, raketten op burgerdoelen gooit, geen tegenspraak duldt ivm protesten, de doodstraf weer invoert, 15 jaar straf als je niet aan de media regels houdt
En het gekke is Russen trappen er nog in ook h! En/of houden zich stil omdat ze bang zijn.
De russen gaan het zelf in de portemnonnee merken , door ontslag en lager loon en gesloten winkelsquote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
Top, dat zal helpen het aantal vliegvakanties flink terug te dringen en dito uitstoot. 2 vliegen in 1 klapquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Opzich hebben ze hier wel een punt natuurlijk. Wij zijn al tientallen jaren als de dood dat Stingers in de handen van terroristen belanden want het is gewoon een ideaal en bij uitstek een terroristenwapen... Bij een LFX van de Duitsers moet er zelfs een bewapend persoon per ploeg mee als beveiliging...
Toen we naar Afghanistan gingen was iedereen als de dood dat de Stingers die ooit door de CIA waren uitgedeeld nog inzetbaar waren...
En nu pompen we duizenden Stingers een conflict in en is er totaal geen zicht meer op. 50 Van die dingen in de verkeerde handen zijn 50 potentiele uit de lucht geschoten airliners... De eerste de beste joker die met een handvol Stingers op de aanvliegroute van Schiphol gaat staan kan prijsschieten...
dat hele kraken verbieden kost meer dan dat het oplevert..quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:58 schreef raptorix het volgende:
Speaking about Stingers, heeft iemand zo een ding? Al 2.5 uur heli boven ons dak
ah: https://www.at5.nl/artike(...)bij-vondelpark-halen
In de jaren 70 heeft PLO ook met RPGs een vliegtuig bij het opstijgen neer proberen te halen, is gelukkig mislukt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, en hoe ingewikkeld is het om met man portable systemen die je per tien in de kofferbak kan vervoeren ergens op de aanvliegroute te gaan staan... Als ze maar onder de pak hem beet 10.000 foot zitten.
Niet echt, als ze om Groenland en Finland heen moeten is het ongeveer 8200 km naar Moskou. In rechte lijn is het 7845 km.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het ding moet een enome omweg maken vanwege al die vliegverboden.
Voortaan maar met de trein op vakantie dus.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, en hoe ingewikkeld is het om met man portable systemen die je per tien in de kofferbak kan vervoeren ergens op de aanvliegroute te gaan staan... Als ze maar onder de pak hem beet 10.000 foot zitten.
Ikea heeft de verkeerde kleuren!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De russen gaan het zelf in de portemnonnee merken , door ontslag en lager loon en gesloten winkels
Ikea sluit alle winkels , Heneken stopt met boer leveren daar , russische vliegmaatschappijen kunen niet meer buiten rusland vliegen
vanavond op nieuws om 9:30 uur alles over de economische verwoesting in rusland zelf
FTFYquote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:15 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Lijkt de Bijlmer welwat een schande.
En vanmorgen nog om 9.30uurquote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gisteren was hij laat online, pas om 0.00 uur
hij zit 6 a 8 uur vroeger dan onsquote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En vanmorgen nog om 9.30uurVolgens mij is 'ie vandeweek ongeveer in slaap gevallen tijdens een uitzending
![]()
Min of meer korstste route zo te zien. Als je een globe in huis hebt kun je het checken. De meeste mensen verkijken zich erop omdat men gewend is aan een platte kaart.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het ding moet een enome omweg maken vanwege al die vliegverboden.
Ja dat weet ik, maar die kerel streamt 12uur aan n stuk door de laatste dagen. Dat eist z'n tol wel op een gegeven moment. Zeker als je ziet hoe druk onze 'aardappelhoofd' zich maaktquote:
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De russen gaan het zelf in de portemnonnee merken , door ontslag en lager loon en gesloten winkels
Ikea sluit alle winkels , Heneken stopt met boer leveren daar , russische vliegmaatschappijen kunen niet meer buiten rusland vliegen
vanavond op nieuws om 9:30 uur alles over de economische verwoesting in rusland zelf
quote:Oorlog verstoort Europese autoproductie
Verscheidene Europese autofabrieken liggen stil door de oorlog in Oekrane. Onder meer VDL Nedcar, in het Nederlandse Born, heeft de productie noodgedwongen gestaakt. De zogenoemde kabelbomen die nodig zijn voor de productie van de BMW- en Mini-modellen kunnen door de oorlog niet geleverd worden. Het Duitse kabelbedrijf Leoni heeft zijn twee Oekraense fabrieken stilgelegd. Er werken 7.000 mensen. De oorlogsomstandigheden maken productie en transport onmogelijk.
Ook de Duitse autofabrieken van BMW en Volkswagen liggen daardoor stil. VW sloot tijdelijk zijn productiecentra voor elektrische wagens in Zwickau en Dresden, en heeft ook twee Poolse fabrieken moeten stilleggen. In Wolfsburg zijn enkele productielijnen tot stilstand gekomen. Dochterbedrijf Porsche kan niet langer produceren in Leipzig.
Volkswagen heeft zijn twee Skoda-fabrieken in Rusland stilgelegd uit protest tegen de inval in Oekrane. Ook de export naar Rusland is gestaakt. BMW schortte de bouw van auto’s in het Russische Kaliningrad en de export naar Rusland tot nader order op.
Voor de autofabrieken van Volvo in Gent en Audi in Brussel hebben de aanvoerproblemen geen gevolgen. Deze fabrieken draaien voorlopig normaal, laten de woordvoerders weten. (belga, bloomberg, reuters, rmg)
laatste dagen vallen de uren erg mee, gewoon omdat er op dat moment weinig gebeurt, waar hij beelden van heeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar die kerel streamt 12uur aan n stuk door de laatste dagen. Dat eist z'n tol wel op een gegeven moment. Zeker als je ziet hoe druk onze 'aardappelhoofd' zich maakt
Waarschijnlijk 12uur omdat dat de max. is van YT en hij daarna geen nieuwe stream wil maken, of denkt; uhm.. Tis genoeg!?![]()
Yep, en Cyprus is een autonome republiek binnen de EU. Alleen Turkije erkent (Turkse Republiek) Noord-Cyprus.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij beslist Cyprus toch echt over de toegang tot hun eigen havens...
Prima vangstquote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:31 schreef polderturk het volgende:
Compilage van de verloren luchtvaartuigen van vandaag.
[ twitter ]
Maar ik doe pas een 'juichje' als er een Su-57 neergeschoten wordtquote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:31 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Mij maak je niks wijsquote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:31 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ach, de levensverwachting van een spitfire piloot tijdens de Battle of Britain was 4 weken...quote:
Ik zeg Polen 2018!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mij maak je niks wijs. Die foto linksboven zag ik eerder al beelden van, en dat was zeker niet vandaag.
Dat bedoel ik. Daarbij, als we niet weten hoeveel sorties er gevlogen zijn zegt dit nog niks...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:37 schreef crystal_meth het volgende:
Ach, de levensverwachting van een spitfire piloot tijdens de Battle of Britain was 4 weken...
Moeten buitenlandse bedrijven nou ook 80% van hun inkomsten in rusland omzetten in roebels? Want dan snap ik wel dat iedereen de biezen paktquote:
Daar komt het in praktijk wel op neer, ik denk alleen dat veel van dit soort bedrijven dit al in de boeken hebben staan als 0, het feit dat ze er zitten is veelal strategisch, niet zozeer dat er veel omzet te halen valt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeten buitenlandse bedrijven nou ook 80% van hun inkomsten in rusland omzetten in roebels? Want dan snap ik wel dat iedereen de biezen pakt
Die term zocht ik, dit is wel een van de classics jaquote:
Gewoon compleet gequote. Want als dit waar is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Er is een interne brief van iemand van de FSB uitgelekt. Je kan het in het Russisch op onderstaande Facebook link vinden, ik heb het door Google Translate gehaald en hieronder geplaatst:
https://www.facebook.com/vladimir.osechkin/posts/4811633942268327
[ twitter ]
18+ One of the insiders from the special services of the Russian Federation, I will publish without edits and censorship, because this is hell: “I’ll be honest right away: I have hardly slept all these days, almost all the time at work, my head is a little floating, like in a fog. And from overwork, sometimes I already catch states, as if all this is not real.
To be honest, the Pandora's box is open - a real global horror will begin by the summer - global famine is inevitable (Russia and Ukraine were the main suppliers of grain in the world, this year's harvest will be smaller, and logistical problems will bring the catastrophe to a peak point).
I can't tell you what guided those above when deciding on the operation, but now they are methodically lowering all the dogs on us (the Service). We are scolded for analytics - this is very in my profile, so I will explain what is wrong.
Recently, we have been increasingly pressed to customize reports to the requirements of management - I once touched on this topic. All these political consultants, politicians and their retinue, influence teams - all this created chaos. Strong.
The most important thing is that no one knew that there would be such a war, they hid it from everyone. And here's an example for you: you are asked (conditionally) to calculate the possibility of human rights protection in different conditions, including the attack of prisons by meteorites. You specify about meteorites, they tell you - this is so, reinsurance for calculations, nothing like this will happen.
You understand that the report will be just for show, but you need to write in a victorious style so that there are no questions, they say, why do you have so many problems, did you really work badly. In general, a report is being written that when a meteorite falls, we have everything to eliminate the consequences, we are great, everything is fine. And you concentrate on tasks that are real - we don’t have enough strength anyway. And then suddenly they really throw meteorites and expect that everything will be according to your analytics, which was written from the bulldozer.
That is why we have a total piz_ets - I don’t even want to pick another word. There is no protection from sanctions for the same reason: well, it’s quite possible that Nabiullina will be sewn up with negligence (rather, the switchmen from her team), but what are they to blame for? No one knew that there would be such a war, so no one prepared for such sanctions. This is the reverse side of secrecy: since no one was told, then who could calculate what no one told about?
Kadyrov is going crazy. And the conflict almost started with us: perhaps even the Ukrainians threw in misinformation that it was we who handed over the routes of Kadyrov's special forces in the first days of the operation. They were covered there on the march in a terrible way, they had not yet begun to fight, but they were simply torn to pieces in some places. And off we go: it was the FSB that leaked the routes to the Ukrainians. I do not have such information, I will leave 1-2% for reliability (it cannot be ruled out at all either).
Blitzkrieg failed. It is simply impossible to complete the task now: if Zelensky and the authorities were captured in the first 1-3 days, they seized all the key buildings in Kyiv, they gave them the order to surrender - yes, the resistance would subside to the minimum values. In theory. But what's next? Even with this ideal variant, there was an unsolvable problem: with whom to negotiate? If we demolish Zelensky, well, with whom should we sign agreements? If with Zelensky, then after we demolish it, these papers are worth nothing. Opposition Platform for Life refused to cooperate: Medvedchuk is a coward, he fled.
There is a second leader there - Boyko, but he refuses to work with us - even his own people will not understand him. They wanted to return Tsarev, so even our pro-Russians turned against him. Return Yanukovych? But as? If we say that it is impossible to occupy, then any of our authorities will be killed there in 10 minutes, as we leave. Occupy? Where are we going to get so many people? Commandant's offices, military police, counterintelligence, security - even with minimal resistance from the locals, we need 500 thousand or more people. Not counting the supply system. And there is a rule that by covering the poor quality of management with quantity, you only spoil everything. And this, I repeat, would be with the ideal option, which does not exist.
What now? We cannot announce mobilization for two reasons:
1) Large-scale mobilization will undermine the situation inside the country: political, economic, social.
2) Our logistics are already overstretched today. We will drive a many times larger contingent, and what will we get? Ukraine is a hefty country in terms of territory. And now the level of hatred towards us is going through the roof. Our roads simply won't be able to handle such supply caravans - everything will come to a standstill. And we won’t manage to pull it out - because chaos.
And these two reasons fall out at the same time, although even one is enough to break everything off.
Losses: I don't know how many there are. Nobody knows. The first two days there was still control, now no one knows what is going on there. You can lose large units in communication. They can be found, or they can dissolve due to being attacked. And there, even the commanders may not know how many of them are running around somewhere nearby, how many died, how many are in captivity. The number of deaths is definitely in the thousands. Maybe 10 thousand, maybe 5, or maybe only 2. Even at the headquarters they don’t know for sure. But it should be closer to 10. And now we don’t count the LDNR corps - they have their own accounting.
Now, even if Zelensky is killed, captured, nothing will change. There is Chechnya in terms of hatred towards us. And now even those who were loyal to us are opposed. Because it was planned from above, because we were told that there would be no such option, unless we were attacked. Because they explained that it was necessary to create the most credible threat in order to peacefully agree on the right conditions. Because we were initially preparing protests within Ukraine against Zelensky. Excluding our direct entry. Intrusions, to put it simply.
Further civilian losses will go exponentially - and resistance to us will also only increase. They already tried to enter the cities with infantry - out of twenty landing groups, only one had a conditional success. Remember the assault on Mosul - after all, this is the rule, it was the same for all countries, nothing new.
Keep under siege? According to the experience of military conflicts in the same Europe in recent decades (Serbia is the largest testing ground here), cities can be under siege for years, and even function. Humanitarian convoys from Europe there - a matter of time.
We have a conditional deadline of June. Conditional - because in June we have no economy left, nothing remains. By and large, next week there will be a turning point in one of the sides, simply because the situation cannot be in such an overstrain. There are no analytics - it is impossible to calculate the chaos, here no one can say anything for sure. Act intuitively, and even on emotions - but this is not poker for you. Rates will rise, in the hope that suddenly some option will shoot through. The trouble is that we, too, can now miscalculate and lose everything in one move.
By and large, the country has no way out. It’s just that there is no option for a possible victory, and defeat is everything, sailed at all. They 100% repeated the beginning of the last century, when they decided to kick weak Japan and get a quick victory, then it turned out that the army was in trouble. then they started the war to the bitter end, then they began to take the Bolsheviks for "re-education" into the army - after all, they were outcasts, uninteresting to anyone in the masses. And then, the Bolsheviks, who were not really known to anyone, picked up anti-war slogans and it started like this ...
From the pros: we did everything so that even a hint of the mass sending of "penalty boxes" to the front line did not pass. Send convicts and "socially unreliable" political prisoners there (so that they don't mess with the water inside the country) - the morale of the army will simply go into the negative. And the enemy is motivated, terribly motivated. He knows how to fight, there are enough middle-level commanders there. There are weapons. They have support. We will simply set a precedent for human loss in the world. And that's it.
What we are most afraid of: at the top, they act according to the rule of overlapping the old problem with a new problem. Largely for this reason, the Donbass of 2014 began - it was necessary to divert the attention of Westerners from the topic of the Russian spring in Crimea, so the Donbass crisis, it seems, should have drawn all the attention to itself and become the subject of bargaining. But there were even bigger problems. Then they decided to push Erdogan into 4 pipes of the South Stream and entered Syria - this is after Soleimani gave deliberately false inputs in order to solve his problems. As a result, it was not possible to close the issue with Crimea, there are also problems with the Donbass, the South Stream has shrunk to 2 pipes, and Syria has hung with another headache (if we go out, they will demolish Assad, which will make us look like idiots, but it’s also difficult and useless to sit).
I don't know who came up with the "Ukrainian Blitzkrieg". If we were given real introductory information, we would at least indicate that the original plan is controversial, that we need to double-check a lot. A lot of things. Now we got into shit somewhere up to the neck. And it is not clear what to do. "Denazification" and "demilitarization" are not analytical categories, because they do not have clearly defined parameters by which one can determine the level of accomplishment or non-completion of the task.
Now it remains to be seen that some fucking adviser will convince the top to start a conflict with Europe demanding to reduce some sanctions. Or reduce, or war. What if they refuse? Now I do not rule out that then we will be drawn into a real international conflict, like Hitler in 1939. And then our Z will be compared to us with a swastika.
Is there a possibility of a local nuclear strike? Yes. Not for military purposes (it will not give anything - this is a defense breakthrough weapon), but with the aim of intimidating others. At the same time, the soil is being prepared to turn everything to Ukraine - Naryshkin and his SVR are now digging the ground to prove that they have nuclear weapons there secretly
From the cynical, I will only add that I do not believe that VV Putin will press the red button to destroy the whole world.
Firstly, there is more than one person making a decision, at least someone will jump off. And there are a lot of people there - there is no "one-man red button".
Secondly, there are some doubts that everything is functioning successfully there. Experience shows that the greater the transparency and control, the easier it is to identify shortcomings. And where it is not clear who and how controls, but always bravura reports - everything is always wrong there. I'm not sure if the red button system works as advertised. In addition, the plutonium charge must be changed every 10 years.
Thirdly, and this is the most vile and sad thing, I personally do not believe in the readiness to sacrifice oneself of a person who does not let the members of the Federation Council, but his closest representatives and ministers, come close to him. For fear of the coronavirus or an attack, it doesn't matter. If you are afraid to let the most trusted people near you, then how will you dare to destroy yourself and your loved ones, inclusive?
If anything - ask, but I can not answer for several days. We are in a rush mode, and there are more and more tasks.
In general, our reports are peppy, but everything flies in the pi_du.
Never before has this Gulagu.net source swearing, writing short and to the point. But even now he...
Neuh, het onder laten stromen van de omgeving is al uit de middeleeuwen, om dat concept zijn de meeste vestingsteden in ons land opgebouwdquote:
Ik zou niet teveel vertrouwen op de authenticiteit, maar kan er ook zo snel inhoudelijk geen gaten inschieten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gewoon compleet gequote. Want als dit waar is.![]()
Nog eens rustig nalezen.
Wij waren echt wel eerder!quote:
quote:Nadat het stellen van inundaties al in 1573 (Alkmaar), 1574 (Leiden) en 1629 (de Utrechtse Waterlinie tussen de Zuiderzee en de Lek) een effectieve verdedigingswijze was gebleken, werd in het Rampjaar 1672 in allerijl een waterlinie tussen de Zuiderzee en de Merwede ingericht om de Franse troepen onder Lodewijk XIV tegen te houden voor zij ook Holland zouden veroveren. Deze linie liep van Muiden via Woerden en Goejanverwellesluis tot Gorinchem. Utrecht viel er buiten omdat deze stad op dat moment reeds door de Fransen was veroverd. In december 1672 staken bij Woerden 9000 Franse soldaten de smalle strook water over omdat deze bevroren was. Na het plunderen van Zwammerdam trokken zij zich door de invallende dooi weer terug.
Nadat deze linie in 1672 had standgehouden, kreeg hij een meer permanent karakter alsmede zijn naam.
https://www.theguardian.c(...)a2bf8f08d4a3a989fc67quote:Western sanctions on Russia a stumbling block to revived Iran nuclear deal - Lavrov
Talks between Tehran and global powers to revive the tattered 2015 nuclear deal - to avoid Iran becoming a nuclear military power - have run into difficulty with a new demand from Russia for written American guarantees that sanctions on Moscow over the invasion of Ukraine would not harm Russian cooperation with Iran.
There had been progress at talks in the Austrian capital of Vienna but Russia’s demand is “not constructive”, a senior Iranian official said today.
The Reuters news agency reports:
The announcement by Russia, which could torpedo months of indirect talks between Tehran and Washington in Vienna, came shortly after Tehran said it had agreed a roadmap with the United Nations nuclear watchdog to resolve outstanding issues that could help secure the nuclear pact.
“Russians had put this demand on the table (at the Vienna talks) since two days ago. There is an understanding that by changing its position in Vienna talks Russia wants to secure its interests in other places. This move is not constructive for Vienna nuclear talks,” said the Iranian official in Tehran, speaking to Reuters.
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said on Saturday that the Western sanctions imposed over the war in Ukraine had become a stumbling block for the Iran nuclear deal, warning Russian national interests would have to be taken into account.
Lavrov said Russia wanted a written guarantee from the United States that Russia’s trade, investment and military-technical cooperation with Iran would not be hindered in any way by the sanctions.
When asked whether Russia’s demand would harm 11 months of talks between Tehran and world powers, including Russia, Iran Project Director at the International Crisis Group, Ali Vaez, said: “Not yet. But it’s impossible to segregate the two crises for much longer.”
Two diplomats, one of them not directly involved in the talks, said China also has demanded written guarantees that its companies doing business in Iran wouldn’t be affected by U.S. sanctions.
Such demands may complicate efforts to seal a nuclear deal at a time when an agreement looked likely. All parties involved in the Vienna talks had said on Friday they were close to reaching an agreement.
The 2015 agreement between Tehran and major powers eased sanctions on Tehran in return for limiting Iran’s enrichment of uranium, making it harder for Tehran to develop material for nuclear weapons. The accord fell apart after President Donald Trump withdrew the United States in 2018.
Als die olie zo noodzakelijk was, dan was die niet zo goedkoop geweest.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:47 schreef bitterbal het volgende:
van rtl nieuws site
Shell zet winst Russische olie opzij voor hulp aan Oekrane
Shell heeft zaterdagavond bekendgemaakt de winst op goedkoop ingekochte Russische olie te bestemmen voor humanitaire hulp aan Oekrane.
Het olieconcern kreeg vandaag veel kritiek over zich heen vanwege de koop van 725.000 vaten goedkope Russische olie. Veel andere bedrijven kopen juist geen gas en olie uit Rusland vanwege de oorlog in Oekrane. Met de goedkope olie kan Shell meer dan 18 miljoen euro winst maken.
Volgens Shell was het nodig om de Russische olie te kopen, omdat 'alternatieve bronnen zouden niet op tijd zijn gearriveerd om ontregeling van de marktbevoorrading te voorkomen'.
Shell belooft nu om het geld dat nog met Russische olie word verdiend in een fonds te stoppen voor hulp aan Oekraense slachtoffers. Eerder zette het bedrijf ook al de samenwerking op met Gazprom, een olie- en gasproducent die grotendeels eigendom is van de Russische staat.
Lekker de keutel intrekken nu blijkt dat hun dealtje toch niet zo goed valt bij het publiekquote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:47 schreef bitterbal het volgende:
van rtl nieuws site
Shell zet winst Russische olie opzij voor hulp aan Oekrane
Shell heeft zaterdagavond bekendgemaakt de winst op goedkoop ingekochte Russische olie te bestemmen voor humanitaire hulp aan Oekrane.
Het olieconcern kreeg vandaag veel kritiek over zich heen vanwege de koop van 725.000 vaten goedkope Russische olie. Veel andere bedrijven kopen juist geen gas en olie uit Rusland vanwege de oorlog in Oekrane. Met de goedkope olie kan Shell meer dan 18 miljoen euro winst maken.
Volgens Shell was het nodig om de Russische olie te kopen, omdat 'alternatieve bronnen zouden niet op tijd zijn gearriveerd om ontregeling van de marktbevoorrading te voorkomen'.
Shell belooft nu om het geld dat nog met Russische olie word verdiend in een fonds te stoppen voor hulp aan Oekraense slachtoffers. Eerder zette het bedrijf ook al de samenwerking op met Gazprom, een olie- en gasproducent die grotendeels eigendom is van de Russische staat.
"Geef de suiker even door, wil je."quote:
Kan langer hoorquote:
Soms is het handig om een standaard PI aan te passen voor een bepaalde post.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[ twitter ]
Soms zegt een foto heel veel...
Als de Amerikanen hem niet gooien dan doen de Fransen of de Britten het wel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
Rusland komt met een lijst van landen die onvriendelijk zijn tegen hen. Ik vrees daar voor. Maar als ze dan zo graag een nuke willen gooien hebben ze daar toch geen rechtvaardiging meer voor nodig? Want ik neem aan dat een bom op Nederland, wat een Navo land is een reactie uitlokt van de gehele Navo. Al he b ik het gevoel dat een bom op Europa voor de USA als collateral damage wordt gezien want het is niet bij hun dus wellicht volgt er dan toch geen bom vanuit hun.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
wtf
zit achterin nou die bernie sander geshopt?
Oh oei ja niet op gelet...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Soms is het handig om een standaard PI aan te passen voor een bepaalde post.. Dit lijkt te suggerenndat je die vrouw met het geweer wel zou kunnen doen of zo.
.
Maar on topic: best een heftige foto idd.
Ik denk dat je niet moet vrezen, als het gebeurd, wat best waarschijnlijk is, want Putin's bedreigingen maakt die telkens waar, dan ben je toch in een tel dood.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
Rusland komt met een lijst van landen die onvriendelijk zijn tegen hen. Ik vrees daar voor. Maar als ze dan zo graag een nuke willen gooien hebben ze daar toch geen rechtvaardiging meer voor nodig? Want ik neem aan dat een bom op Nederland, wat een Navo land is een reactie uitlokt van de gehele Navo. Al he b ik het gevoel dat een bom op Europa voor de USA als collateral damage wordt gezien want het is niet bij hun dus wellicht volgt er dan toch geen bom vanuit hun.
Ja, Bernie is er inderdaad ingeshopt...quote:
Ze trekken de keutel wel in, maar waarom doet Shell zoveel moeite en kans op commotie om 18 miljoen? Dat is toch peanuts voor Shell?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lekker de keutel intrekken nu blijkt dat hun dealtje toch niet zo goed valt bij het publiek
Ik neem aan vanwege:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Held, wel direct terughalen naar kroatie.
Misschien puur voor een beetje positieve PR.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ze trekken de keutel wel in, maar waarom doet Shell zoveel moeite en kans op commotie om 18 miljoen? Dat is toch peanuts voor Shell?
Als een bom in je stad valt is het inderdaad in n tel over (lijkt me nog steeds geen fijne dood, maar ok), maar als je 100 km verder zit dan heb je wel degelijk hele nare stralingseffecten die voor een hele vervelende langzame dood kunnen zorgen volgens mij.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:06 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet moet vrezen, als het gebeurd, wat best waarschijnlijk is, want Putin's bedreigingen maakt die telkens waar, dan ben je toch in een tel dood.
Shit happens.
Dan kies ik voor de snelle. En wie niet...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als een bom in je stad valt is het inderdaad in n tel over (lijkt me nog steeds geen fijne dood, maar ok), maar als je 100 km verder zit dan heb je wel degelijk hele nare stralingseffecten die voor een hele vervelende langzame dood kunnen zorgen volgens mij.
Ja negatieve PR nu. Maar dat is natuurlijk ook PR. Ik vind het raar. Winst is winst natuurlijk, maar nu?!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Misschien puur voor een beetje positieve PR.
Je wil niet weten hoe vaak ik achteraf een post aanpas die echt verschrikkelijk naar is omdat er eenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh oei ja niet op gelet...
Ik fok meestal met een kopje koffie vandaar
Morgen is iedereen het weer vergeten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja negatieve PR nu. Maar dat is natuurlijk ook PR. Ik vind het raar. Winst is winst natuurlijk, maar nu?!
Ja herkenbaar...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe vaak ik achteraf een post aanpas die echt verschrikkelijk naar is omdat er eenboven stond
.
Denk niet dat die meevechten, er zijn er misschien 5 van in totaal.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar ik doe pas een 'juichje' als er een Su-57 neergeschoten wordt
Je zou denken dat ukraine commando's naar Rusland zou sturen om het spoor netwerk op strategische plaatsen op te blazen.quote:
Nooit geweten...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:14 schreef Stoorzendert het volgende:
Ah! Er is ook een NATO Hell-march. Nooit aan gedacht om dat te zoeken![]()
Ik merk echt dat het op de voet volgen van deze oorlog echt klote is voor mijn gemoedstoestand.quote:
Ondanks dat ik hem altijd in het Duits zal blijven horen schijnt de tekst toch Engels te zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:14 schreef Stoorzendert het volgende:
Ah! Er is ook een NATO Hell-march. Nooit aan gedacht om dat te zoeken![]()
Er gebeurt nog te veel om het niet te (willen) volgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik merk echt dat het op de voet volgen van deze oorlog echt klote is voor mijn gemoedstoestand.
Zou dit dan het punt worden dat ze echt full on Nazi gaan en Odessa in het rijtje Warschau en Rotterdam gaan toevoegen..quote:
Omdat het olie met de gewenste samenstelling voor hun raffinaderij is misschien.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ze trekken de keutel wel in, maar waarom doet Shell zoveel moeite en kans op commotie om 18 miljoen? Dat is toch peanuts voor Shell?
En bij andere oorlogen niet? Jemen? Syrie? Afghanistan? Racist!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik merk echt dat het op de voet volgen van deze oorlog echt klote is voor mijn gemoedstoestand.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:03 schreef Aether het volgende:
Japan moving to supply Ukraine with defense equipment
https://www.asahi.com/ajw/articles/14563974
Die vesten en helmen hadden ze het hardst nodig. Goed dat dat opgepakt wordt.quote:Japan plans to supply hard-hit Ukraine with defense equipment, such as bulletproof vests, gloves, tents and helmets.
En waar zou je het anders vandaan moeten halen, de rest wil of de productie niet ophogen of valt onder Westerse/Amerikaanse sancties.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat het olie met de gewenste samenstelling voor hun raffinaderij is misschien.
Het past wel in het plaatje dat veel soldaten niet wisten dat ze echt gingen invallen, mara als ook FSB analytici daar niet van op de hoogte waren, was het dan echt wel zo gepland? In hoeverre kun je een inval plannen als maar een paar man er weet van hebben? Het plannen van de logistieke operatie kun je niet met een handjevol mensen doen. Had Poetin dan echt een kut-dag en dacht: "Fuck it, let's go!"quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gewoon compleet gequote. Want als dit waar is.![]()
Nog eens rustig nalezen.
Al besproken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lekker de keutel intrekken nu blijkt dat hun dealtje toch niet zo goed valt bij het publiek
Je hebt er toch geen invloed op, dus waarom niet ff wat leukere dingen gaam doen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar zakendoen met de Russen is even 'not done', en dat zou Shell eigenlijk ook niet moeten doen nuquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat het olie met de gewenste samenstelling voor hun raffinaderij is misschien.
Ik vermoed dat deal is gedaan door een immoreel individu op trading afdeling, en nu moet Shell als concern door het stof en kost het ze stuk meer aan reputatieschade.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar zakendoen met de Russen is even 'not done', en dat zou Shell eigenlijk ook niet moeten doen nu
Mwah,quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als een bom in je stad valt is het inderdaad in n tel over (lijkt me nog steeds geen fijne dood, maar ok), maar als je 100 km verder zit dan heb je wel degelijk hele nare stralingseffecten die voor een hele vervelende langzame dood kunnen zorgen volgens mij.
Yep... hier hetzelfde. Zit door deze oorlog wel de hele dag te piekeren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Piekeren niet. Dit is wel een andere oorlog dan anderen. Iets wat behoorlijk verder dan Oekrane kan escaleren. Dat is ook waarom dit zo intens isquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Yep... hier hetzelfde. Zit door deze oorlog wel de hele dag te piekeren.
quote:
Wat doe je er aan om dat te voorkomen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet overdrijven nu hequote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat gore spul dat Shell daar afneemt is de enige reden voor het luxe 'westerse' leventje dat we hier leiden.
Onzin, shell betaalt hier nul belasting en biedt werkgelegenheid aan max 20.000 man in NL. ASML is van veel grotere betekenis voor NL.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat gore spul dat Shell daar afneemt is de enige reden voor het luxe 'westerse' leventje dat we hier leiden.
Het is ook echt ongelooflijk wat voor shitshow op ons afkomt sinds januari 2020. Roaring twenties zijn het nog niet, maar die kant gaan we wel op.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh, wow. Ik heb het over de olie die daar vandaan komt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Onzin, shell betaalt hier nul belasting en biedt werkgelegenheid aan max 20.000 man in NL. ASML is van veel grotere betekenis voor NL.
Idd alleen dan in andere zin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is ook echt ongelooflijk wat voor shitshow op ons afkomt sinds januari 2020. Roaring twenties zijn het nog niet, maar die kant gaan we wel op.
Dat waag ik te betwijfelen als je het dodenaantal van nu afzet tegenover toen. Maargoed, andere tijden, minder mensen wellicht... Dus 'roaring twenties' is het wel degelijkquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is ook echt ongelooflijk wat voor shitshow op ons afkomt sinds januari 2020. Roaring twenties zijn het nog niet, maar die kant gaan we wel op.
Hier ook eigenlijk. Het nieuws niet volgen is een optie, maar dan weet ik alsnog dat het gaande is en dan ben ik te nieuwsgierig. Vooral heel bang voor een nucleaire aanval of zelfs nucleaire oorlog. Ik weet dat er vaker mee gedreigd is, maar toch voelt het nu waarschijnlijker. En ik woon dichtbij Rotterdam. Dus dan zou ik sowieso de sjaak zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Jup, kun je niet aan zien komen als je kijkt hoe het financile systeem er voor staat.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we even een weekje stormen ter afwisseling van corona en de oorlog tussendoor gekregenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als ik die angst zo zou voelen zat ik morgen weer in het vliegtuig.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier ook eigenlijk. Het nieuws niet volgen is een optie, maar dan weet ik alsnog dat het gaande is en dan ben ik te nieuwsgierig. Vooral heel bang voor een nucleaire aanval of zelfs nucleaire oorlog. Ik weet dat er vaker mee gedreigd is, maar toch voelt het nu waarschijnlijker. En ik woon dichtbij Rotterdam. Dus dan zou ik sowieso de sjaak zijn.
Welke richt meer schade aan?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Javalin is een stuk groter dan de NLAW
[ twitter ]
Ik moet bekennen dat we nu in een tijd leven waar we van crisis naar crisis hollen. Geen beste tijd. Maar je moet zo nu en dan even afschakelen en dan maar tijdelijk geen nieuws volgen. Je hebt toch nergens invloed op anders dan dat je in je eigen omgeving het beste er van kunt maken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Al is het qua welvaart ook wel te vergelijken. All time high op de beurzen en crypto en daarnaast zo ontzettend veel geld in omloop. Maar wel sluimerend veel politieke en maatschappelijke onrust.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:31 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Idd alleen dan in andere zin.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:16 schreef CoolGuy het volgende:
Mijn inschatting is dat ze de S300's willen uitschakelen met de AS-16. Aangezien je die buiten het bereik van de S300 kunt inzetten...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:17 schreef Tocadisco het volgende:
Zou dit dan het punt worden dat ze echt full on Nazi gaan en Odessa in het rijtje Warschau en Rotterdam gaan toevoegen..
En hoeveel gas stroomt er nog dagelijks uit rusland? Daar ook maar meteen mee stoppen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar zakendoen met de Russen is even 'not done', en dat zou Shell eigenlijk ook niet moeten doen nu
Was dat maar zo.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:06 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet moet vrezen, als het gebeurd, wat best waarschijnlijk is, want Putin's bedreigingen maakt die telkens waar, dan ben je toch in een tel dood.
Shit happens.
Sow heej, klimmen naar 40km hoogte en daarna met mach5 naar de target duikenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Mijn inschatting is dat ze de S300's willen uitschakelen met de AS-16. Aangezien je die buiten het bereik van de S300 kunt inzetten...
Dit zegt me helemaal niets.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Mijn inschatting is dat ze de S300's willen uitschakelen met de AS-16. Aangezien je die buiten het bereik van de S300 kunt inzetten...
Dat zal per persoon (en per type nucleaire aanval) verschillen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is het niet zo dat als er een nucleaire aanval komt je daar direct dan vanaf wil zijn door de impact, ipv op honderden kilometers zitten en vervolgens ziek worden van radioactieve straling?
Tja. Als ik zou weten dat hij deze week met kernbommen gaat gooien zou ik inderdaad wel proberen om veilig gebied te bereiken, al is dat ook maar gokken. Maar wie weet duurt deze dreiging nog maanden en we hebben niet het budget om maanden lang ergens anders te gaan zitten.. vanwege iets wat misschien nooit gebeurt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Als ik die angst zo zou voelen zat ik morgen weer in het vliegtuig.
Het wordt een steeds grotere brij van uhm... blalbalbla uhm....quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nee, artefacts door compressie. Op de HD-versie is het niet te zien.
Ik heb hierboven een tekst gepost van een FSB interne brief, daarin werd aangegeven dat Rusland het hooguit tot juni kan uithouden daarna zijn ze echt fucked. Dan houdt het gewoon op.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar wie weet duurt deze dreiging nog maanden
Waar ga je heen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat zal per persoon (en per type nucleaire aanval) verschillen.
Ik ga mijn leven niet instellen op zo'n aanval op Nederland, is geen doen en voor zover ik het zie zijn we echt nog niet op dat punt.
Maar was wel van plan later dit jaar weer te vertrekken. Dat is wordt nu misschien wat eerder.
Hier zie je hoe Azerbeidzjan een S300 vernietigd met een HAROP Kamikaze drone.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Sow heej, klimmen naar 40km hoogte en daarna met mach5 naar de target duiken
Ik begrijp niet waar jullie die bedreiging vandaan halen lolquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier ook eigenlijk. Het nieuws niet volgen is een optie, maar dan weet ik alsnog dat het gaande is en dan ben ik te nieuwsgierig. Vooral heel bang voor een nucleaire aanval of zelfs nucleaire oorlog. Ik weet dat er vaker mee gedreigd is, maar toch voelt het nu waarschijnlijker. En ik woon dichtbij Rotterdam. Dus dan zou ik sowieso de sjaak zijn.
Zal het kort houden , ze lult uit haar nek . Zoals je zelf terecht aanmerkt weren het de Kroaten en '' Bosniers'' die vochten voor de 3e rijkquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
flags of serbian Nazi-Collaborators from WW2? Ik zie geen vlaggen van Zbor of van het Serbisches Freiwilligenkorps. De meeste collaborateurs waren trouwens Kroaten en Moslims (13th Waffen Mountain Division of the SS Handschar)
De surface-to-air raketten uitschakelen met air-to-ground raketten die een groter bereik hebben.quote:
Hij ziet bijna in alles een oorlogsverklaring, kan alleen maar escaleren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het wordt een steeds grotere brij van uhm... blalbalbla uhm....
Putin lijkt de regie niet meer te hebben ofzo.
Maar er zijn vast vele betere eckte generaals dan ik die azen op een aanval en de juiste tijd en plek op deze jostie
Dus laten we nog even wachten voordat wij ons oorlogstenue aantrekken
Fair enough.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tja. Als ik zou weten dat hij deze week met kernbommen gaat gooien zou ik inderdaad wel proberen om veilig gebied te bereiken, al is dat ook maar gokken. Maar wie weet duurt deze dreiging nog maanden en we hebben niet het budget om maanden lang ergens anders te gaan zitten.. vanwege iets wat misschien nooit gebeurt.
Ja als die brief waar is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb hierboven een tekst gepost van een FSB interne brief, daarin werd aangegeven dat Rusland het hooguit tot juni kan uithouden daarna zijn ze echt fucked. Dan houdt het gewoon op.
Zeker geen speech van Putin geluisterd?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar jullie die bedreiging vandaan halen lol
Ik heb net gezien dat de NLAW een bereik heeft van 800 m terwijl dat bij de Javelin 2500 m is. Daar zal het verschil in zitten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Javalin is een stuk groter dan de NLAW
[ twitter ]
Welke steden dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:45 schreef hangtime het volgende:
[..]
Zeker geen speech van Putin geluisterd?
Hij heeft zelfs letterlijk steden genoemd die vernietigd worden in een oogwenk als NATO zich ermee bemoeit.
Beter opletten dan..
Nee, klopt. Hier valt ook niet op te 'preppen'. Mocht er zo'n aanval gebeuren is het toch al zo'n globale ellende...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat zal per persoon (en per type nucleaire aanval) verschillen.
Ik ga mijn leven niet instellen op zo'n aanval op Nederland, is geen doen en voor zover ik het zie zijn we echt nog niet op dat punt.
Maar was wel van plan later dit jaar weer te vertrekken. Dat is wordt nu misschien wat eerder.
Ik ben vooral bang wat er gebeurd als ze verliezen en hun verlies niet toe willen geven. Kat in het nauw. Rode knop dan maar?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb hierboven een tekst gepost van een FSB interne brief, daarin werd aangegeven dat Rusland het hooguit tot juni kan uithouden daarna zijn ze echt fucked. Dan houdt het gewoon op.
Je kunt een middenweg kiezen en een of een paar keer per dag ff bijlezen. Als je dagenlang gaat zitten zoeken naar aanwijzingen voor de start van het rondvliegen van kernwapens, lijkt me dat ook niet echt een gezonde bezigheid.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is letterlijk Hitler 2.0 Maar zonder de mankracht en materiaal. Behalve dan de nukes...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij ziet bijna in alles een oorlogsverklaring, kan alleen maar escaleren.
Is voor de Russische propaganda / tv.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische leger stapt over op burgervoertuigen:
[ twitter ]
Weet ik nog niet.quote:
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het wordt een steeds grotere brij van uhm... blalbalbla uhm....
Putin lijkt de regie niet meer te hebben ofzo.
Maar er zijn vast vele betere eckte generaals dan ik die azen op een aanval en de juiste tijd en plek op deze jostie
Dus laten we nog even wachten voordat wij ons oorlogstenue aantrekken
Ik ben van 1971, toen was het al 8 jaar geleden dat Chroestjev riep we will bury you, ik maak me niet druk.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:45 schreef hangtime het volgende:
[..]
Hij heeft zelfs letterlijk steden genoemd die vernietigd worden in een oogwenk als NATO zich ermee bemoeit.
Beter opletten dan..
Waar praat ik dat goed dan? Shell had dat niet moeten doenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:47 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Weet ik nog niet.
[..]
Stoere praat voor iemand die net boos was dat Shell wat grondstoffen afnam van Rusland.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat doe je er aan om dat te voorkomen?
Ja het nieuws niet volgen zou een optie zijn, maar dat is voor zoiets belangrijks gewoon ontzettend moeilijk. Heb de laatste jaren ook altijd hard en veel gewerkt en merk dat ik de hele dag twijfel of dat wel het verstandigste is geweest en of ik niet even juist nu even op vakantie moet gaan, ook om de nucleaire dreiging te ontvluchten. Verder was de corona periode ook ontzettend kloten omdat ik juist altijd thuis was tijdens de (intelligentequote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja maar dan is het ook wel klaar voor hem want aanvallen op USA zal zeker een reactie uitlokken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:47 schreef hangtime het volgende:
[..]
Parijs, Berlijn, DC en New York noemde die in de toespraak van eind februari.
lol, probeer het eens uitquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwah,
Op ongeveer 5-10 km van een explosie kun je het al overleven, tenminste als je binnen zit.
Link?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:45 schreef hangtime het volgende:
[..]
Beter opletten dan..
Ik neem dreigementen van Putin best serieus, die man is tot alles in staat. En gezien NL best belangrijk is en de haven van Rotterdam waarschijnlijk het belangrijkste doelwit zal zijn in NL..quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar jullie die bedreiging vandaan halen lol
Wat een amateur. Hij kan beter een big ass bom op west Brabant gooien, dan heeft hij Den Haag (tribunaal), Rotterdam (haven) en Brussel (NAVO) in 1 klap te pakken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:47 schreef hangtime het volgende:
[..]
Parijs, Berlijn, DC en New York noemde die in de toespraak van eind februari.
Nog niet direct.quote:
"Gelukkig" zijn er momenteel geen burgervluchten boven de Oekrane zoals wel ten tijde van MH17 waar een verdwaalde Russische BUK 298 mensen vermoordde.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:13 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
It said Moscow was particularly worried that portable anti-aerial Stinger missiles could end up in the hands of terrorists, posing a threat to airlines.
Het is gelukkig geen eigenbelang waarom ze dat vragen
Als hij het maar niet tijdens de paas doet. Dan zit ik in Rotterdam normaal wil je er ook niet gevonden wordenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik neem dreigementen van Putin best serieus, die man is tot alles in staat. En gezien NL best belangrijk is en de haven van Rotterdam waarschijnlijk het belangrijkste doelwit zal zijn in NL..
Maar niet tof om me zo bang te voelen, uiteindelijk heb ik er toch geen controle over. Maar ja, gevoelens
FTFYquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
"Gelukkig" zijn er momenteel geen burgervluchten boven de Oekrane zoals wel ten tijde van MH17 waar een 'verdwaalde' Russische BUK 298 mensen vermoordden.
En de hele internationale xtc handel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Wat een amateur. Hij kan beter een big ass bom op west Brabant gooien, dan heeft hij Den Haag (tribunaal), Rotterdam (haven) en Brussel (NAVO) in 1 klap te pakken.
mbt kernwapens maak ik mij ook niet druk.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik ben van 1971, toen was het al 8 jaar geleden dat Chroestjev riep we will bury you, ik maak me niet druk.
Ja, meermaals geprobeerd om te stoppen, topic niet meer te volgen, maar dan wordt ik toch weer nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Fair enough.
Maar als je cht bang bent voor je leven maakt dat in de meeste omstandigheden niet zoveel uit hoeveel je mee kunt nemen tijdens het vluchten.
Wat ik dus bedoel is: je kunt hier wel rond zitten hangen, doomscrollen en praten over de situatie. Maar als je mede daardoor met een naar gevoel rondloopt kun je beter wat anders doen.
zieke gekquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Wat een amateur. Hij kan beter een big ass bom op west Brabant gooien, dan heeft hij Den Haag (tribunaal), Rotterdam (haven) en Brussel (NAVO) in 1 klap te pakken.
We stoppen pas als er een Nederlandse vlag op het rode plein wappert!quote:
Putin, als je meeleest, er is ook een haven in Amsterdam . Just sayingquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik neem dreigementen van Putin best serieus, die man is tot alles in staat. En gezien NL best belangrijk is en de haven van Rotterdam waarschijnlijk het belangrijkste doelwit zal zijn in NL..
Maar niet tof om me zo bang te voelen, uiteindelijk heb ik er toch geen controle over. Maar ja, gevoelens
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
En de hele internationale xtc handel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best triest filmpje, enige levende Russische soldaat in filmpje zegt niet te hebben geschoten, geloof je dat of knal je hem gewoon dood? Denk dat de mensen in de oorlog met de dag wreder gaan worden en Russische soldaten in leven houden kost ook gewoon weer voedsel wat snel minder zal worden.quote:Translation :
-Why the fuck did you come, you bastards? Guy in backround says: Why don't you give your bros a hug and a kiss?
-Guy on ground : I wanted to surrender, I swear guys, i didnt even fire my AK! I crawled over here unarmed! The gun is over there!
-Stop bullshitting, we heard this before.
Defeatism... Er ligt een haven in Kaliningradquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Putin, als je meeleest, er is ook een haven in Amsterdam . Just saying
Zijdelingse vraag... hoe gaan ze (al) die mensen voeden, bewapenen, trainen en vooral organiseren ?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:39 schreef Rambolin het volgende:
Oekrane: '100.000 mensen sluiten zich aan bij onze troepen'
Sinds Rusland Oekrane is binnengevallen, hebben zich volgens de Oekraense regering meer dan 100.000 mensen vrijwillig aangesloten bij de Oekraense troepen. Dat stelt de Oekraense onderminister van Defensie Hanna Maliar tegen het Oekraense persbureau UNIAN. Het aantal dat de bewindsvrouw noemt, is niet door onafhankelijke bronnen bevestigd.
Nu.nl
Lees gewoon het topic in oor door mbt tactische troepenbewegingen. Daar heb je veel minder last van al die twitter berichten en andere nieuwsberichten die toch niet te controleren zijn op waarheid.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, meermaals geprobeerd om te stoppen, topic niet meer te volgen, maar dan wordt ik toch weer nieuwsgierig.
Hou op met dat bang zijn en sta voor je waarden. Echt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ver van de grens ze blijven, een raket die haar doel mist kan 250 km verder een toestel neerhalen, zoals in 2001 gebeurde.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
"Gelukkig" zijn er momenteel geen burgervluchten boven de Oekrane zoals wel ten tijde van MH17 waar een verdwaalde Russische BUK 298 mensen vermoordde.
Dat zijn mensen die zich aan zouden kunnen sluiten bij het vreemdelingenlegioen van Frankrijk. Maak jij je daar maar niet druk over... Dat zijn geen mannetjes die normaalgesproken op hun zolderkamertje zittenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zijdelingse vraag... hoe gaan ze (al) die mensen voeden, bewapenen, trainen en vooral organiseren ?
Jupquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hier zie je hoe Azerbeidzjan een S300 vernietigd met een HAROP Kamikaze drone.
Oekraene zou ook een aantal HAROPS moeten hebben. Die hebben een bereik van 1000 km. Ze zouden daarmee een hoop (raket) installaties kunnen vernietigen waarmee Rusland Oekraene aanvalt.
Op jaarbasis, ik meen 168Miljard kuub oftewel wat Groningen alleen al nog 5 jaar in de grond heeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoeveel gas stroomt er nog dagelijks uit rusland? Daar ook maar meteen mee stoppen?
Het is sinds 9/11 al een onafgebroken crisis.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat we nu in een tijd leven waar we van crisis naar crisis hollen. Geen beste tijd. Maar je moet zo nu en dan even afschakelen en dan maar tijdelijk geen nieuws volgen. Je hebt toch nergens invloed op anders dan dat je in je eigen omgeving het beste er van kunt maken.
Je bent nog de basis Volkel vergeten, een belangrijke NATO basisquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Wel eens met deze, maar Rusland is wel de finalequote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is sinds 9/11 al een onafgebroken crisis.
SSssssst! Ik woon in de buurtquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je bent nog de basis Volkel vergeten, een belangrijke NATO basis
uh dat lijkt mij geen stingerquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ver van de grens ze blijven, een raket die haar doel mist kan 250 km verder een toestel neerhalen, zoals in 2001 gebeurde.
Had eigenlijk verwacht dat COVID een extinction event zou wordenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel eens met deze, maar Rusland is wel de finale
Dat denk ik niet eerlijk gezegd. Het legioen is gewoon in dienst van Frankrijk. Het is een onderdeel van het Franse leger met Frans equipement. Het zullen meer avonturiers zijn die zich aansluiten. Daar zit onze schoonmaker bij zonder gevechtservaring maar natuurlijk ook ex militairen met ervaring uit diverse landen. Maw jij en ik kunnen daar ook losgaan. Maar ik weet wel zeker dat ik het niet zal overleven zonder ervaring.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die zich aan zouden kunnen sluiten bij het vreemdelingenlegioen van Frankrijk. Maak jij je daar maar niet druk over... Dat zijn geen mannetjes die normaalgesproken op hun zolderkamertje zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |