abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203957516

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://militaryland.net/

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews

LIVE | Weer tientallen burgerdoden gemeld in Charkov
https://www.telegraaf.nl/(...)en-gemeld-in-charkov
pi_203957533
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:10:10 #3
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_203957576
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:08 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Om waarschijnlijk maandag gewoon lekker weer door te bombarderen tijdens de volgende onderhandelingen :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_203957584
Russia calls on EU, NATO to stop arms supplies to Ukraine
https://www.reuters.com/w(...)-ukraine-2022-03-05/
pi_203957601
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:10 schreef Aether het volgende:
_O-

Not gonna happen :W
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203957602
Ik hoop dat Ukraine geen concessies gaat doen. Sterker nog, ik vind en hoop dat ze de Krim terug (moeten) eisen.

Poetje mag hier niets aan overhouden behalve trauma's en een geruneerde persoonlijke toekomst. Hopelijk krijgen de roeskies een kerel als Zelensky als leider.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:11:19 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203957605
quote:
En anders?
pi_203957637
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:11 schreef myShizzle het volgende:
Ik hoop dat Ukraine geen concessies gaat doen. Sterker nog, ik vind en hoop dat ze de Krim terug (moeten) eisen.

Poetje mag hier niets aan overhouden behalve trauma's en een geruneerde persoonlijke toekomst. Hopelijk krijgen de roeskies een kerel als Zelensky als leider.
Het zou me echt verbazen als de Oekraners concessies gaan doen gezien het dappere volk en de 'steun' die ze krijgen vanuit de wereld
pi_203957641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
_O-

Not gonna happen :W
quote:
It said Moscow was particularly worried that portable anti-aerial Stinger missiles could end up in the hands of terrorists, posing a threat to airlines.
Iets met pot en ketel. |:(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:13:02 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203957646
quote:
It said Moscow was particularly worried that portable anti-aerial Stinger missiles could end up in the hands of terrorists, posing a threat to airlines.

Het is gelukkig geen eigenbelang waarom ze dat vragen
pi_203957669
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:48 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Ah. Beeldmanipulatie...
Dat betekent maar n ding. Hij komt niet meer onder de mensen uit angst gedood te worden. Hij zit in een kamer met een groen scherm.
pi_203957670
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
[..]
Of iets met false flag... Wat gaan ze doen? Een Chinees vliegtuig neerhalen?
pi_203957687
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:11 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
En anders?
Verfrissend dat er eens een keer geen "en anders" volgt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203957703
Iran wil de kans aangrijpen om Azerbaijan in te lijven.
twitter
pi_203957712
New York Times Podcasts

How Europe Came Around on Sanctions
https://www.nytimes.com/2(...)on-eu-sanctions.html

Why Russia Hasn’t Defeated Ukraine
https://www.nytimes.com/2(...)litary-strategy.html
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:16:09 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:16:45 #18
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203957723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:12 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het zou me echt verbazen als de Oekraners concessies gaan doen gezien het dappere volk en de 'steun' die ze krijgen vanuit de wereld
dat gaat die niet doen .. die moet gewoon gaan voorstellen als de russen zo blijven doorgaan met dwars bomen , dan moet die Zelensky ook gewoon gaan zeggen als jij zo doorgaat , dan maak ik er 1 Ukraine van en dan zit ik in het torentje van het rode plein ... dan mag jij me af en toe eens koffie komen brengen en voor de rest mondje dicht seniele gek }) }) }) :+
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203957740
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:14 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat betekent maar n ding. Hij komt niet meer onder de mensen uit angst gedood te worden. Hij zit in een kamer met een groen scherm.
Of hij is al dood en iemand anders zit er achter, en dan hebben we dus alleen maar deepfakes van vladje gezien
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:18:26 #20
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_203957755
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Shell ook al. Wat een rare wereld zo.
Dit, dus.
pi_203957756
KIEV – Sources in Ukraine claim a member of the delegation sent by Kiev to engage in talks with Moscow earlier this week was killed on Saturday
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:19:22 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203957785
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:15 schreef polderturk het volgende:
Iran wil de kans aangrijpen om Azerbaijan in te lijven.
[ twitter ]
Dat zou een interessante ontwikkeling zijn. Maar net zoals bij Rusland zie je een troepenopbouw een maand vantevoren aankomen, naast alle Israelische spionnen die in Iran rondlopen en informatie doorgeven.

In die ene maand kunnen Israel en Turkije waanzinnig veel wapens naar Azerbaijan overvliegen.

Dus naaaaah, zal wel niet gebeuren die inval.
pi_203957865
[quote]
Weg

[ Bericht 96% gewijzigd door halfway op 05-03-2022 20:33:40 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203957895
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:14 schreef polderturk het volgende:

[..]
Zitten de generaals en minister daarom ook aan die lange tafel?
Of vliegen die even op en neer naar Siberie?
Alles fake?
pi_203957905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat zou een interessante ontwikkeling zijn. Maar net zoals bij Rusland zie je een troepenopbouw een maand vantevoren aankomen, naast alle Israelische spionnen die in Iran rondlopen en informatie doorgeven.

In die ene maand kunnen Israel en Turkije waanzinnig veel wapens naar Azerbaijan overvliegen.

Dus naaaaah, zal wel niet gebeuren die inval.
Tenzij Azerbaijan tegelijkertijd ook door Rusland wordt binnengevallen zoals in het boek van Poetin's vriend Aleksandr Dugin staat beschreven, Iran mag de helft houden.
pi_203957910
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:08 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Dat hij denkt dat een no fly zone WW3 voorkomt vind ik wel wat naef. Hij weet best dat dat juist de start zal zijn. Ik snap waarom hij het wil natuurlijk.
pi_203957932
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:03 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Is het zo erg kerel? Welke wonden lik je precies? Blijkbaar heb je paar keer niet goed opgelet, onze economische voorspoed is mede veroorzaakt door lidmaatschap zwakke broeders in de euro. Das ook het grappige en treurige aan rechts-verdwaasde FvD en PVV stemmers. Gejammer over de euro en Griekenland, terwijl wij en Duitsland exporteren als een malle dankzij die zwakkere euro.
Slap gelul. Hoe precies profiteert de gemiddelde persoon in Nederland die bij een bedrijf zonder internationale handel werkt? Elke euro die Nederland aan Griekenland overmaakt kan niet worden besteed aan onderwijs, zorg en woningbouw. Als je zoveel keer landen als Polen, Griekenland, Bulgarije, Turkije en Oekraine in EU hebt zitten, daar heeft Nederland geen donder aan. Je kunt ook handelsrelaties opzetten zonder dat je elk jaar miljarden mag overmaken naar corrupte landen die overheidsfinancien niet op orde hebben, zie relatie met Noorwegen en Zwitserland. EU is niet voor bedoeld voor een welvaartstransfer van Noord naar Zuid en Oost. Daar mag je best kritisch op zijn.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:27:13 #28
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203957991
quote:
Vlak over de grens bij China, wel echt in the middle of nowhere verder. Lekker ver van Moskou.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203957994
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dus de Isralische premier is daar heen gevlogen?
Lijkt mij meer waarschijnlijk dat Vladje nog in het Kremlin zit en zijn familie in die bunker
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:27:47 #30
38496 Perrin
pi_203958002
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:13 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Hun ruimhartigheid kent geen grenzen.
pi_203958008
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:18 schreef Alarmonoff het volgende:
KIEV – Sources in Ukraine claim a member of the delegation sent by Kiev to engage in talks with Moscow earlier this week was killed on Saturday
Die claim heb ik eerder gezien (gisteren of vanmorgen), maar dan, dat n van die lui Pro-Russisch zou zijn en ze hem zelf omgelegd hebben :?
pi_203958018
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Eehhhmmm... We kopen nog steeds Russisch gas dus waar haalt hij dat allemaal vandaan :?...
pi_203958039
IMF besluit volgende week over financile steun Oekrane
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) verwacht maandag financile noodhulp voor Oekrane toe te kunnen zeggen. Het land heeft in eerste instantie 1,4 miljard dollar (1,28 miljard euro) gevraagd.
Nu.nl
pi_203958042
twitter
pi_203958044
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:21 schreef halfway het volgende:

[..]
En volg die weg eens naar beneden, daar staan allemaal kleine gebouwen langs de weg. Bunkers oid?
Ik zie mijn eigen woonplaats als ik op die link klik... Wel verontrustend, maar waarschijnlijk gaat er iets mis :D
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:30:41 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203958053
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:03 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Is het zo erg kerel? Welke wonden lik je precies? Blijkbaar heb je paar keer niet goed opgelet, onze economische voorspoed is mede veroorzaakt door lidmaatschap zwakke broeders in de euro.

Das ook het grappige en treurige aan rechts-verdwaasde FvD en PVV stemmers. Gejammer over de euro en Griekenland, terwijl wij en Duitsland exporteren als een malle dankzij die zwakkere euro.
Ja, en waar gaat die export voornamelijk heen? Naar andere landen in de Eurozone. Daarentegen importeren we meer vanuit landen buiten de Eurozone dan dat we exporteren. Gelukkig hebben we dankzij Griekenland inderdaad een zwakkere Euro, waardoor we een groter handelstekort hebben met landen buiten de Eurozone. Superpositief. :')
pi_203958055
Shell koopt Russische olie voor spotprijs, zegt dat winst voor Oekrane is
Shell heeft 100.000 ton Russische Brentolie gekocht voor een spotprijs, meldt onder meer The Wall Street Journal. Volgens dat dagblad betaalde Shell 28,50 dollar (ongeveer 26 euro) minder per vat dan de geldende prijs voor Brentolie. Het bedrijf volgde al snel met een reactie dat de winst van de aankoop naar een fonds voor Oekrane gaat.

Shell verdedigde de aankoop met het argument dat Rusland wereldwijd nog steeds een belangrijke leverancier is van olievoorraden, al zoekt het bedrijf wel naar alternatieven. In de verklaring stond verder dat alle winst op de Russische olie naar een speciaal fonds gaat voor humanitaire hulp in Oekrane.
https://www.nu.nl/economi(...)oor-oekraine-is.html
pi_203958075
Bij de Bank van Georgi moeten Russen bijzondere Algemene Voorwaarden ondertekenen bij het openen van een nieuwe rekening :D

twitter
pi_203958095
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:29 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik zie mijn eigen woonplaats als ik op die link klik... Wel verontrustend, maar waarschijnlijk gaat er iets mis :D
Je bent er gloeiend bij.

pi_203958110
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:30 schreef Rambolin het volgende:
Shell heeft 100.000 ton Russische Brentolie gekocht voor een spotprijs, meldt onder meer The Wall Street Journal. Volgens dat dagblad betaalde Shell 28,50 dollar (ongeveer 26 euro) minder per vat dan de geldende prijs voor Brentolie. Het bedrijf volgde al snel met een reactie dat de winst van de aankoop naar een fonds voor Oekrane gaat.

Shell verdedigde de aankoop met het argument dat Rusland wereldwijd nog steeds een belangrijke leverancier is van olievoorraden, al zoekt het bedrijf wel naar alternatieven. In de verklaring stond verder dat alle winst op de Russische olie naar een speciaal fonds gaat voor humanitaire hulp in Oekrane.
We regret that we got caught.
pi_203958126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Heb hem weg gehaald, er klopt iets niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:34:41 #42
38496 Perrin
pi_203958133
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:27 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Dus de Isralische premier is daar heen gevlogen?
Lijkt mij meer waarschijnlijk dat Vladje nog in het Kremlin zit en zijn familie in die bunker
Lijkt me ook lastig regeren als je ergens duizenden kilometers van het Kremlin zit te bibberen.
pi_203958171
Bennet heeft een hologram van Poetin ontmoet, hij kon het toch niet goed zien door die lange tafel.

pi_203958174
twitter

Euhm...
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:37:38 #45
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:38:12 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203958195
quote:
quote:
Opzich hebben ze hier wel een punt natuurlijk. Wij zijn al tientallen jaren als de dood dat Stingers in de handen van terroristen belanden want het is gewoon een ideaal en bij uitstek een terroristenwapen... Bij een LFX van de Duitsers moet er zelfs een bewapend persoon per ploeg mee als beveiliging...

Toen we naar Afghanistan gingen was iedereen als de dood dat de Stingers die ooit door de CIA waren uitgedeeld nog inzetbaar waren...

En nu pompen we duizenden Stingers een conflict in en is er totaal geen zicht meer op. 50 Van die dingen in de verkeerde handen zijn 50 potentiele uit de lucht geschoten airliners... De eerste de beste joker die met een handvol Stingers op de aanvliegroute van Schiphol gaat staan kan prijsschieten...
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:38:12 #47
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203958196
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
[..]
Niet geheel onwaar. Ook hier is al gewezen op risico dat de wapens uitgedeeld aan de burgers gebruikt gaan worden door georganiseerde misdaad. Maar dat lijkt mij geen onoverkomelijk bijeffect
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_203958205
Rusland heeft twee Oekraense kerncentrales in handen, wil ook derde veroveren
Zelensky heeft in gesprek met Amerikaanse senatoren bevestigd dat Rusland twee kerncentrales in Oekrane in handen heeft, meldt persbureau AP. Het zou gaan om de actieve kerncentrale van Zaporizhzhia en de niet actieve kerncentrale van Chernobyl.

De Russen zouden ook de kerncentrale van Yuzhnoukrainsk op de korrel hebben.
Nu.nl
pi_203958223
De Oekraenier die de Su-30 uit de licht heeft geschoten.

twitter
pi_203958237
VS en bondgenoten bereiden zich voor op Oekraense regering in ballingschap
De Verenigde Staten en Europese bondgenoten bereiden zich erop voor dat de regering van Oekrane het land moet ontvluchten. Dat meldt The Washington Post.

De VS en bondgenoten verwachten volgens de Amerikaanse krant dat de Oekraense regering, wanneer Rusland het land onder controle krijgt, bijvoorbeeld vanuit buurland Polen zal werken. Ze houden rekening met een lange periode van opstand tegen een eventuele Russische machthebber in Oekrane.
Nu.nl
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:40:03 #51
38496 Perrin
pi_203958240
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Euhm...
Die speelde onder een hoedje met Poetin?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:40:28 #52
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958257
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef Rambolin het volgende:
Rusland heeft twee Oekraense kerncentrales in handen, wil ook derde veroveren
Zelensky heeft in gesprek met Amerikaanse senatoren bevestigd dat Rusland twee kerncentrales in Oekrane in handen heeft, meldt persbureau AP. Het zou gaan om de actieve kerncentrale van Zaporizhzhia en de niet actieve kerncentrale van Chernobyl.

De Russen zouden ook de kerncentrale van Yuzhnoukrainsk op de korrel hebben.
Nu.nl
Die Chernobyl staat al jaren uit toch? Wat heeft het voor nut om een niet actieve kerncentrale in handen te hebben?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met n letter.
pi_203958262
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:30 schreef Rambolin het volgende:

Even rekenen :P

100.000ton = 100.000.000kg
1 liter olie weegt 850 gram
100.000.000 / 0.85 = 117.647.058 liter olie
1 vat = 159 liter
Dus 739.918 vaten olie

Europa gebruikt gemiddeld 15 miljoen vaten olie per dag (2012). Laat dat misschien 50 - 75% hoger zijn nu.

Met die 739.918 vaten olie dekken ze dus 4% (of 50 - 75% meer resp. 6 of 7%) van het dagverbruik van Europa als ik geen rekenfout maak?

"Marco Visser2 maart 2012, 16:42
Azi verbruikte in 2010 25 miljoen vaten olie per dag, zo blijkt uit cijfers van de U.S. Energy Information Administration. Noord-Amerika consumeerde dagelijks 23 en Europa 15 miljoen vaten."

https://www.trouw.nl/duur(...)15%20miljoen%20vaten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stoorzendert op 05-03-2022 20:46:46 ]
pi_203958270
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:39 schreef Rambolin het volgende:
De Verenigde Staten en Europese bondgenoten bereiden zich erop voor dat de regering van Oekrane het land moet ontvluchten. Dat meldt The Washington Post.

De VS en bondgenoten verwachten volgens de Amerikaanse krant dat de Oekraense regering, wanneer Rusland het land onder controle krijgt, bijvoorbeeld vanuit buurland Polen zal werken. Ze houden rekening met een lange periode van opstand tegen een eventuele Russische machthebber in Oekrane.
Nu.nl
Radio Geel-Blauw?
zie email 27 oktober
pi_203958274
Coordinatenlijst met mogelijke doelwitten. Blijkbaar toch lastig om in Russisch materieel dit elektronisch in te geven :?
twitter
pi_203958295
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:39 schreef Rambolin het volgende:

Nu.nl
bizar allemaal
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:42:12 #57
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:41 schreef Dutch_view het volgende:
Coordinatenlijst met mogelijke doelwitten. Blijkbaar toch lastig om in Russisch materieel dit elektronisch in te geven :?
[ twitter ]
Pfff. Het betere rekenwerk.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_203958314
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:40 schreef gebrokenglas het volgende:

Die Chernobyl staat al jaren uit toch? Wat heeft het voor nut om een niet actieve kerncentrale in handen te hebben?
Ons bedreigen met een kernramp.
pi_203958353
Cyprus laat 4 Russische oorlogsschepen niet door. Wat als de Russen gewoon doorvaren? Zulke schepen houdt je niet even tegen met Douane bootjes

twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:44:55 #60
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203958368
quote:

[..]
Alleen de ontplofte reactor. De andere drie draaien volgens mij nog gewoon.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:46:11 #61
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958412
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:42 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Ons bedreigen met een kernramp.
Door die sarcofaag open te doen?
Helemaal losgeslagen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:46:42 #62
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958426
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Volgens mij hadden die nog een aantal jaren doorgedraaid maar inmiddels zijn die ook allemaal gestopt.

edit: ja, de laatste reactor is gestopt eind 2000.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:47:11 #63
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203958442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef Dutch_view het volgende:
Cyprus laat 4 Russische oorlogsschepen niet door. Wat als de Russen gewoon doorvaren? Zulke schepen houdt je niet even tegen met Douane bootjes

[ twitter ]
Wat hebben Russische schepen in godsnaam te zoeken in fkng Cyprus?
Op 't randje en erover.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:47:47 #64
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203958463
quote:

[..]
De laatste reactor is in 2000 uitgeschakeld.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203958491
quote:

[..]
Wordt nog steeds bemand voor monitoring.
pi_203958495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:47 schreef PzKpfw het volgende:

Ze zijn ook actief in buurland Syri.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:49:07 #67
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203958502
quote:

[..]
Reactor 4 blies op, reactor 2 stopte na een brand in 1991, reactor 1 stopte in 1996, reactor 3 in 2000
are we infinite or am I alone
pi_203958519
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef Dutch_view het volgende:

[ twitter ]
Daar heeft Cyprus ook niets over te zeggen. Dat is aan Turkije om ze tegen te houden in de Bosporus
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:50:03 #69
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203958531
quote:

[..]
Tanken of voedsel en water inslaan?
pi_203958554
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:46 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Door die sarcofaag open te doen?
Helemaal losgeslagen.
'Open te doen'? Die sarcofaag kan helemaal niet open?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:52:43 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203958585
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Opzich hebben ze hier wel een punt natuurlijk. Wij zijn al tientallen jaren als de dood dat Stingers in de handen van terroristen belanden want het is gewoon een ideaal en bij uitstek een terroristenwapen... Bij een LFX van de Duitsers moet er zelfs een bewapend persoon per ploeg mee als beveiliging...

Toen we naar Afghanistan gingen was iedereen als de dood dat de Stingers die ooit door de CIA waren uitgedeeld nog inzetbaar waren...

En nu pompen we duizenden Stingers een conflict in en is er totaal geen zicht meer op. 50 Van die dingen in de verkeerde handen zijn 50 potentiele uit de lucht geschoten airliners... De eerste de beste joker die met een handvol Stingers op de aanvliegroute van Schiphol gaat staan kan prijsschieten...
Over een paar jaar zit Elbit Systems MUSIC verplicht op elk vliegtuig, anders is ie niet verzekerd... :{

https://elbitsystems.com/product/music/

Multi-spectral IR laser-based countermeasure systems that protect a wide range of aircraft, including large and small fixed-wing, rotary-wing and tilt-rotor platforms, from infrared guided missiles.
Directed IR Countermeasures (DIRCM)
Elbit Systems’ DIRCM solutions are designed to protect aircraft against heat-seeking ground-to-air missiles (MANPADS). Our DIRCM integrate advanced laser technology together with a high frame rate thermal camera and a small, highly dynamic mirror turret. This cutting-edge combination delivers effective, reliable and affordable protection under all operational conditions and to all types of aircraft. The systems feature an open architecture design and can be seamlessly integrated on any type of aircraft with any type of MWS (missile warning systems) and other defensive aids. Elbit Systems’ DIRCM solutions have been selected by the Israeli government to protect commercial Israeli airliners, Israeli Air Force to protect military platforms, NATO to protect the multi-national A330 MRTT fleet program, the German Airforce to protect the A400M national program, the Italian Air Force to protect the C27J, C130J and AW101 helicopter platforms, and by the Brazilian Air Force to protect the KC-390 aircraft. In addition, many other countries and private customers have chosen the DIRCM solutions to protect a wide range of military, VIP and commercial aircraft.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:52:48 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203958586
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:41 schreef Dutch_view het volgende:
Alsof dat zoiets bijzonders is...

pi_203958640
Rusland heeft tot nu toe 714 militaire materile verliezen (visueel bevestigd). Vandaag meer dan 110 materile verliezen geleden. Een record.

Om een idee te geven, Azerbaijan had in de 44 dagige oorlog 260 militaire materile verliezen geleden. Azerbaijan heeft 3000 doden gemeld. Een ratio van 1:12.

Als we dit doortrekken naar Rusland, dan zou Rusland nu 8400 doden hebben.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:54:56 #74
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958666
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nee kan ook niet.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_203958668
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
tuurlijk wel, genoeg bommen works..

en de nieuwe is weg te schuiven volgens mij.. zo issie er ook opgeschoven
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:55:17 #76
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203958677
twitter

Uitgewezen diplomaten ophalen waarschijnlijk
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:55:42 #77
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958694
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:54 schreef mschol het volgende:

[..]

Maar het zijn geruchten toch, dat Chernobyl ook in handen is van de Russen?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  Redactie Frontpage zaterdag 5 maart 2022 @ 20:56:18 #78
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203958714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Geen geruchten, dat is gewoon bevestigd
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:56:31 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:57:04 #80
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203958736
quote:

[..]
Nee, waren al foto's te zien van Russen en Oekrainen samen in het monitoring center.
pi_203958747
quote:

[..]
Zijn we in oorlog met Rusland?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203958752
Zelensky is toch in gesprek gegaan met de Isralische premier Naftali Bennett, heeft een woordvoerder van de Isralische premier aan persbureau Reuters bevestigd. Eerder meldden Isralische media dat Zelensky een telefoontje van Bennett zou hebben geweigerd.

Bennett probeert te bemiddelen tussen Oekrane en Rusland. Hij sprak eerder vandaag met Poetin.
Nu.nl
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:57:48 #83
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203958760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ken DIRCM maar is echt niet zaligmakend.
Gewoon flares aan boord net als AIr force One. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_203958761
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:54 schreef mschol het volgende:

[..]

Ja die sarcofaag is op z'n plek geschoven zoals ze dat hier met viaducten doen. Betekend niet dat ze dat ding zomaar even weer opzij kunnen schuiven. Alhoewel die cilinders er volgens mij nog wel liggen :P
pi_203958774
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:55 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Vriendjes van Trump
pi_203958785
Speaking about Stingers, heeft iemand zo een ding? Al 2.5 uur heli boven ons dak :(

ah: https://www.at5.nl/artike(...)bij-vondelpark-halen
pi_203958787
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:42 schreef bitterbal het volgende:

[..]
bizar allemaal
Misschien nog wel 1 van de betere uitkomsten voor "ons* is dat Oekrane een soort Irak/Afghanistan voor Rusland wordt, waarna ze na jaren vertrekken daar.
pi_203958801
quote:

[..]
Dat zijn geen geruchten, dat is zo. En ze houden samen de boel in de gaten. Althans, de gasten die daar normaal alles in de gaten houden doen dat nog steeds, maar dan onder toezicht van Russische soldaten
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:59:25 #89
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958810
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:55 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Het ding moet een enome omweg maken vanwege al die vliegverboden.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_203958813
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Niet geheel onwaar. Ook hier is al gewezen op risico dat de wapens uitgedeeld aan de burgers gebruikt gaan worden door georganiseerde misdaad. Maar dat lijkt mij geen onoverkomelijk bijeffect
Oh, er komen ongetwijfeld veel wapens die nu gedoneerd worden weer terecht bij misdaad en of tereurorganisaties. Daar stond Oekrane dan ook bekend om de afgelopen jaren.
Maar een vliegtuig (uit de burgerluchtvaart) uit de lucht schieten wordt lastig, tenzij je bij een landingsbaan staat. Daar kan je beter een BUK raket voor nemen O-)
pi_203958821
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ken DIRCM maar is echt niet zaligmakend.
Zit jij trouwens nog in het leger? En wat is jouw functie daar?

If I may ask :@
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:00:55 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203958840
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:57 schreef TweedeKlum het volgende:

Gewoon flares aan boord net als AIr force One. :+
Werken niet tegen de Stinger Post en latere types (RMP en Block-1). Die maken nl. ook gebruik van het UV spectrum. Als die een plotselinge opkomende hittbron ontdekken die afwijkt (een flare dus) van het target wat ze in track hebben schakelen ze automatisch over op negatief UV. Dus dan pakken ze ipv IR de schaduw in het UV spectrum. Is ook bijna niks tegen te doen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:02:06 #93
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203958873
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Werken niet tegen de Stinger Post en latere types (RMP en Block-1). Die maken nl. ook gebruik van het UV spectrum. Als die een plotselinge opkomende hittbron ontdekken die afwijkt (een flare dus) van het target wat ze in track hebben schakelen ze automatisch over op negatief UV. Dus dan pakken ze ipv IR de schaduw in het UV spectrum. Is ook bijna niks tegen te doen.
Dan allemaal een parachute, worden die vakanties nog leuker!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:02:53 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203958888
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:59 schreef Asschen_sukar het volgende:

Oh, er komen ongetwijfeld veel wapens die nu gedoneerd worden weer terecht bij misdaad en of tereurorganisaties. Daar stond Oekrane dan ook bekend om de afgelopen jaren.
Maar een vliegtuig (uit de burgerluchtvaart) uit de lucht schieten wordt lastig, tenzij je bij een landingsbaan staat. Daar kan je beter een BUK raket voor nemen O-)
Ja, en hoe ingewikkeld is het om met man portable systemen die je per tien in de kofferbak kan vervoeren ergens op de aanvliegroute te gaan staan... Als ze maar onder de pak hem beet 10.000 foot zitten.
pi_203958941
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Daar heeft Cyprus ook niets over te zeggen. Dat is aan Turkije om ze tegen te houden in de Bosporus
Volgens mij beslist Cyprus toch echt over de toegang tot hun eigen havens...
zie email 27 oktober
pi_203958952
Apart h die psychologie van Putin.
Wij het westen zijn degenen met oorlogs-taal en degenen die een bedreiging vormen.
Wij het westen zijn degenen die landen opvreten tot aan de Russische grenzen.

Terwijl hij Oekrane bezet, raketten op burgerdoelen gooit, geen tegenspraak duldt ivm protesten, de doodstraf weer invoert, 15 jaar straf als je niet aan de media regels houdt

En het gekke is Russen trappen er nog in ook h! En/of houden zich stil omdat ze bang zijn.
Sommigen zijn zelfs kwaad op ons omdat ze niet meer kunnen pinnen,
Hoe krijgt Putin het voorelkaar?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:05:10 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203958966
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:59 schreef Stoorzendert het volgende:

Zit jij trouwens nog in het leger? En wat is jouw functie daar?

If I may ask :@
Ja, zit nog in het leger. ;)

Al bijna 30 jaar kwam ik laatst tot mijn schrik achter... :o
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:05:42 #98
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203958984
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
Wij het westen zijn degenen met oorlogs-taal en degenen die een bedreiging vormen.

Terwijl hij Oekrane bezet, raketten op burgerdoelen gooit, geen tegenspraak duldt ivm protesten, de doodstraf weer invoert, 15 jaar straf als je niet aan de media regels houdt

En het gekke is Russen trappen er nog in ook h! En/of houden zich stil omdat ze bang zijn.
Zoals elke andere dictator, terreur.
pi_203959025
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik had 'Island Ports' niet meegekregen :@ Dan heeft Cyprus inderdaad alle recht
pi_203959027
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:05 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zoals elke andere dictator, terreur.
En hoe eindigen dictators?
meestal dood.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:07:12 #101
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203959036
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, zit nog in het leger. ;)

Al bijna 30 jaar kwam ik laatst tot mijn schrik achter... :o
En wat doe je daar? :P
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:07:32 #102
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_203959043
quote:

Zelfde manier als alle andere dictators.
Dit, dus.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:07:40 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203959046
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:58 schreef raptorix het volgende:
Speaking about Stingers, heeft iemand zo een ding? Al 2.5 uur heli boven ons dak :(

Heb geduld, die is binnenkort goed verkrijgbaar in Nederland
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:08:04 #104
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203959053
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:06 schreef quirina het volgende:

[..]
En hoe eindigen dictators?
meestal dood.
Klopt, helaas pas vaak nadat ze een hoop slachtoffers gemaakt hebben. ;(
pi_203959055
quote:

zaterdag 5 maart 2022 @ 21:08:36 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203959073
quote:

De russen gaan het zelf in de portemnonnee merken , door ontslag en lager loon en gesloten winkels

Ikea sluit alle winkels , Heneken stopt met boer leveren daar , russische vliegmaatschappijen kunen niet meer buiten rusland vliegen

vanavond op nieuws om 9:30 uur alles over de economische verwoesting in rusland zelf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203959084
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Top, dat zal helpen het aantal vliegvakanties flink terug te dringen en dito uitstoot. 2 vliegen in 1 klap :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_203959091
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:58 schreef raptorix het volgende:

dat hele kraken verbieden kost meer dan dat het oplevert..

politiek in nederland :')
pi_203959111
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, en hoe ingewikkeld is het om met man portable systemen die je per tien in de kofferbak kan vervoeren ergens op de aanvliegroute te gaan staan... Als ze maar onder de pak hem beet 10.000 foot zitten.
In de jaren 70 heeft PLO ook met RPGs een vliegtuig bij het opstijgen neer proberen te halen, is gelukkig mislukt.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:10:15 #110
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203959114
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:59 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Niet echt, als ze om Groenland en Finland heen moeten is het ongeveer 8200 km naar Moskou. In rechte lijn is het 7845 km.
pi_203959157
pi_203959186

twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:12:58 #113
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203959188
Steve ligt nog op 1 oor?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:13:02 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203959191
Er is een interne brief van iemand van de FSB uitgelekt. Je kan het in het Russisch op onderstaande Facebook link vinden, ik heb het door Google Translate gehaald en hieronder geplaatst:

https://www.facebook.com/vladimir.osechkin/posts/4811633942268327
twitter

18+ One of the insiders from the special services of the Russian Federation, I will publish without edits and censorship, because this is hell: “I’ll be honest right away: I have hardly slept all these days, almost all the time at work, my head is a little floating, like in a fog. And from overwork, sometimes I already catch states, as if all this is not real.

To be honest, the Pandora's box is open - a real global horror will begin by the summer - global famine is inevitable (Russia and Ukraine were the main suppliers of grain in the world, this year's harvest will be smaller, and logistical problems will bring the catastrophe to a peak point).

I can't tell you what guided those above when deciding on the operation, but now they are methodically lowering all the dogs on us (the Service). We are scolded for analytics - this is very in my profile, so I will explain what is wrong.
Recently, we have been increasingly pressed to customize reports to the requirements of management - I once touched on this topic. All these political consultants, politicians and their retinue, influence teams - all this created chaos. Strong.

The most important thing is that no one knew that there would be such a war, they hid it from everyone. And here's an example for you: you are asked (conditionally) to calculate the possibility of human rights protection in different conditions, including the attack of prisons by meteorites. You specify about meteorites, they tell you - this is so, reinsurance for calculations, nothing like this will happen.

You understand that the report will be just for show, but you need to write in a victorious style so that there are no questions, they say, why do you have so many problems, did you really work badly. In general, a report is being written that when a meteorite falls, we have everything to eliminate the consequences, we are great, everything is fine. And you concentrate on tasks that are real - we don’t have enough strength anyway. And then suddenly they really throw meteorites and expect that everything will be according to your analytics, which was written from the bulldozer.

That is why we have a total piz_ets - I don’t even want to pick another word. There is no protection from sanctions for the same reason: well, it’s quite possible that Nabiullina will be sewn up with negligence (rather, the switchmen from her team), but what are they to blame for? No one knew that there would be such a war, so no one prepared for such sanctions. This is the reverse side of secrecy: since no one was told, then who could calculate what no one told about?

Kadyrov is going crazy. And the conflict almost started with us: perhaps even the Ukrainians threw in misinformation that it was we who handed over the routes of Kadyrov's special forces in the first days of the operation. They were covered there on the march in a terrible way, they had not yet begun to fight, but they were simply torn to pieces in some places. And off we go: it was the FSB that leaked the routes to the Ukrainians. I do not have such information, I will leave 1-2% for reliability (it cannot be ruled out at all either).

Blitzkrieg failed. It is simply impossible to complete the task now: if Zelensky and the authorities were captured in the first 1-3 days, they seized all the key buildings in Kyiv, they gave them the order to surrender - yes, the resistance would subside to the minimum values. In theory. But what's next? Even with this ideal variant, there was an unsolvable problem: with whom to negotiate? If we demolish Zelensky, well, with whom should we sign agreements? If with Zelensky, then after we demolish it, these papers are worth nothing. Opposition Platform for Life refused to cooperate: Medvedchuk is a coward, he fled.

There is a second leader there - Boyko, but he refuses to work with us - even his own people will not understand him. They wanted to return Tsarev, so even our pro-Russians turned against him. Return Yanukovych? But as? If we say that it is impossible to occupy, then any of our authorities will be killed there in 10 minutes, as we leave. Occupy? Where are we going to get so many people? Commandant's offices, military police, counterintelligence, security - even with minimal resistance from the locals, we need 500 thousand or more people. Not counting the supply system. And there is a rule that by covering the poor quality of management with quantity, you only spoil everything. And this, I repeat, would be with the ideal option, which does not exist.

What now? We cannot announce mobilization for two reasons:
1) Large-scale mobilization will undermine the situation inside the country: political, economic, social.
2) Our logistics are already overstretched today. We will drive a many times larger contingent, and what will we get? Ukraine is a hefty country in terms of territory. And now the level of hatred towards us is going through the roof. Our roads simply won't be able to handle such supply caravans - everything will come to a standstill. And we won’t manage to pull it out - because chaos.

And these two reasons fall out at the same time, although even one is enough to break everything off.

Losses: I don't know how many there are. Nobody knows. The first two days there was still control, now no one knows what is going on there. You can lose large units in communication. They can be found, or they can dissolve due to being attacked. And there, even the commanders may not know how many of them are running around somewhere nearby, how many died, how many are in captivity. The number of deaths is definitely in the thousands. Maybe 10 thousand, maybe 5, or maybe only 2. Even at the headquarters they don’t know for sure. But it should be closer to 10. And now we don’t count the LDNR corps - they have their own accounting.

Now, even if Zelensky is killed, captured, nothing will change. There is Chechnya in terms of hatred towards us. And now even those who were loyal to us are opposed. Because it was planned from above, because we were told that there would be no such option, unless we were attacked. Because they explained that it was necessary to create the most credible threat in order to peacefully agree on the right conditions. Because we were initially preparing protests within Ukraine against Zelensky. Excluding our direct entry. Intrusions, to put it simply.

Further civilian losses will go exponentially - and resistance to us will also only increase. They already tried to enter the cities with infantry - out of twenty landing groups, only one had a conditional success. Remember the assault on Mosul - after all, this is the rule, it was the same for all countries, nothing new.

Keep under siege? According to the experience of military conflicts in the same Europe in recent decades (Serbia is the largest testing ground here), cities can be under siege for years, and even function. Humanitarian convoys from Europe there - a matter of time.

We have a conditional deadline of June. Conditional - because in June we have no economy left, nothing remains. By and large, next week there will be a turning point in one of the sides, simply because the situation cannot be in such an overstrain. There are no analytics - it is impossible to calculate the chaos, here no one can say anything for sure. Act intuitively, and even on emotions - but this is not poker for you. Rates will rise, in the hope that suddenly some option will shoot through. The trouble is that we, too, can now miscalculate and lose everything in one move.

By and large, the country has no way out. It’s just that there is no option for a possible victory, and defeat is everything, sailed at all. They 100% repeated the beginning of the last century, when they decided to kick weak Japan and get a quick victory, then it turned out that the army was in trouble. then they started the war to the bitter end, then they began to take the Bolsheviks for "re-education" into the army - after all, they were outcasts, uninteresting to anyone in the masses. And then, the Bolsheviks, who were not really known to anyone, picked up anti-war slogans and it started like this ...

From the pros: we did everything so that even a hint of the mass sending of "penalty boxes" to the front line did not pass. Send convicts and "socially unreliable" political prisoners there (so that they don't mess with the water inside the country) - the morale of the army will simply go into the negative. And the enemy is motivated, terribly motivated. He knows how to fight, there are enough middle-level commanders there. There are weapons. They have support. We will simply set a precedent for human loss in the world. And that's it.

What we are most afraid of: at the top, they act according to the rule of overlapping the old problem with a new problem. Largely for this reason, the Donbass of 2014 began - it was necessary to divert the attention of Westerners from the topic of the Russian spring in Crimea, so the Donbass crisis, it seems, should have drawn all the attention to itself and become the subject of bargaining. But there were even bigger problems. Then they decided to push Erdogan into 4 pipes of the South Stream and entered Syria - this is after Soleimani gave deliberately false inputs in order to solve his problems. As a result, it was not possible to close the issue with Crimea, there are also problems with the Donbass, the South Stream has shrunk to 2 pipes, and Syria has hung with another headache (if we go out, they will demolish Assad, which will make us look like idiots, but it’s also difficult and useless to sit).

I don't know who came up with the "Ukrainian Blitzkrieg". If we were given real introductory information, we would at least indicate that the original plan is controversial, that we need to double-check a lot. A lot of things. Now we got into shit somewhere up to the neck. And it is not clear what to do. "Denazification" and "demilitarization" are not analytical categories, because they do not have clearly defined parameters by which one can determine the level of accomplishment or non-completion of the task.

Now it remains to be seen that some fucking adviser will convince the top to start a conflict with Europe demanding to reduce some sanctions. Or reduce, or war. What if they refuse? Now I do not rule out that then we will be drawn into a real international conflict, like Hitler in 1939. And then our Z will be compared to us with a swastika.
Is there a possibility of a local nuclear strike? Yes. Not for military purposes (it will not give anything - this is a defense breakthrough weapon), but with the aim of intimidating others. At the same time, the soil is being prepared to turn everything to Ukraine - Naryshkin and his SVR are now digging the ground to prove that they have nuclear weapons there secretly

From the cynical, I will only add that I do not believe that VV Putin will press the red button to destroy the whole world.
Firstly, there is more than one person making a decision, at least someone will jump off. And there are a lot of people there - there is no "one-man red button".

Secondly, there are some doubts that everything is functioning successfully there. Experience shows that the greater the transparency and control, the easier it is to identify shortcomings. And where it is not clear who and how controls, but always bravura reports - everything is always wrong there. I'm not sure if the red button system works as advertised. In addition, the plutonium charge must be changed every 10 years.

Thirdly, and this is the most vile and sad thing, I personally do not believe in the readiness to sacrifice oneself of a person who does not let the members of the Federation Council, but his closest representatives and ministers, come close to him. For fear of the coronavirus or an attack, it doesn't matter. If you are afraid to let the most trusted people near you, then how will you dare to destroy yourself and your loved ones, inclusive?
If anything - ask, but I can not answer for several days. We are in a rush mode, and there are more and more tasks.

In general, our reports are peppy, but everything flies in the pi_du.
Never before has this Gulagu.net source swearing, writing short and to the point. But even now he...
pi_203959199
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Voortaan maar met de trein op vakantie dus.

Met de huidige brandstof prijzen worden de auto en het vliegtuig toch te duur. Lost eigenlijk wel een hoop klimaatproblemen op, zo'n oorlog.

Mijn punt ging overigens vooral over het feit dat Rusland eerst maar eens naar zichzelf moet kijken, voor het anderen beschuldigd van het wapens weggeven aan de misdaad zodat die dan vliegtuigen neer kan halen.
pi_203959204
pi_203959208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:12 schreef Stoorzendert het volgende:
Steve ligt nog op 1 oor?
Onzin, Steve slaapt nooit.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:14:25 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203959247
twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203959263
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:14 schreef StaceySinger het volgende:
[ twitter ]
Lijkt de Bijlmer wel :o wat een schade.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:16:17 #121
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203959281
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De russen gaan het zelf in de portemnonnee merken , door ontslag en lager loon en gesloten winkels

Ikea sluit alle winkels , Heneken stopt met boer leveren daar , russische vliegmaatschappijen kunen niet meer buiten rusland vliegen

vanavond op nieuws om 9:30 uur alles over de economische verwoesting in rusland zelf
Ikea heeft de verkeerde kleuren!

.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:16:42 #122
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203959290
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:15 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Lijkt de Bijlmer wel :o wat een schande.
FTFY
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:18:18 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203959334
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:12 schreef Stoorzendert het volgende:
Steve ligt nog op 1 oor?
gisteren was hij laat online, pas om 0.00 uur
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:20:58 #124
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203959398
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]
gisteren was hij laat online, pas om 0.00 uur
En vanmorgen nog om 9.30uur _O- Volgens mij is 'ie vandeweek ongeveer in slaap gevallen tijdens een uitzending _O- _O_
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:22:01 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203959418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:20 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En vanmorgen nog om 9.30uur _O- Volgens mij is 'ie vandeweek ongeveer in slaap gevallen tijdens een uitzending _O- _O_
hij zit 6 a 8 uur vroeger dan ons
pi_203959429
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:59 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Min of meer korstste route zo te zien. Als je een globe in huis hebt kun je het checken. De meeste mensen verkijken zich erop omdat men gewend is aan een platte kaart.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:23:29 #127
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203959457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]
hij zit 6 a 8 uur vroeger dan ons
Ja dat weet ik, maar die kerel streamt 12uur aan n stuk door de laatste dagen. Dat eist z'n tol wel op een gegeven moment. Zeker als je ziet hoe druk onze 'aardappelhoofd' zich maakt ;)

Waarschijnlijk 12uur omdat dat de max. is van YT en hij daarna geen nieuwe stream wil maken, of denkt; uhm.. Tis genoeg!? :D
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:23:49 #128
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203959462
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

quote:
Oorlog verstoort Europese autoproductie

Verscheidene Europese autofabrieken liggen stil door de oorlog in Oekrane. Onder meer VDL Nedcar, in het Nederlandse Born, heeft de productie noodgedwongen gestaakt. De zogenoemde kabelbomen die nodig zijn voor de productie van de BMW- en Mini-modellen kunnen door de oorlog niet geleverd worden. Het Duitse kabelbedrijf Leoni heeft zijn twee Oekraense fabrieken stilgelegd. Er werken 7.000 mensen. De oorlogsomstandigheden maken productie en transport onmogelijk.

Ook de Duitse autofabrieken van BMW en Volkswagen liggen daardoor stil. VW sloot tijdelijk zijn productiecentra voor elektrische wagens in Zwickau en Dresden, en heeft ook twee Poolse fabrieken moeten stilleggen. In Wolfsburg zijn enkele productielijnen tot stilstand gekomen. Dochterbedrijf Porsche kan niet langer produceren in Leipzig.

Volkswagen heeft zijn twee Skoda-fabrieken in Rusland stilgelegd uit protest tegen de inval in Oekrane. Ook de export naar Rusland is gestaakt. BMW schortte de bouw van auto’s in het Russische Kaliningrad en de export naar Rusland tot nader order op.

Voor de autofabrieken van Volvo in Gent en Audi in Brussel hebben de aanvoerproblemen geen gevolgen. Deze fabrieken draaien voorlopig normaal, laten de woordvoerders weten. (belga, bloomberg, reuters, rmg)
pi_203959479
De analyse op Sky News is ook verhelderend. De Russen stomen op vanuit het zuiden, maar lopen vast in het noorden. De opmars is vanaf de Krim toch makkelijker te organiseren.

Er zijn ook drie Russische hoge piefen doodgeschoten door sluipschutters, waaronder de twee-sterren-generaal Andrey Sukhovetsky. De vraag is wat ze in het veld deden, ze kwamen waarschijnlijk polshoogte nemen omdat het front in het noorden zo vastloopt.

zaterdag 5 maart 2022 @ 21:26:49 #130
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203959531
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:23 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja dat weet ik, maar die kerel streamt 12uur aan n stuk door de laatste dagen. Dat eist z'n tol wel op een gegeven moment. Zeker als je ziet hoe druk onze 'aardappelhoofd' zich maakt ;)

Waarschijnlijk 12uur omdat dat de max. is van YT en hij daarna geen nieuwe stream wil maken, of denkt; uhm.. Tis genoeg!? :D
laatste dagen vallen de uren erg mee, gewoon omdat er op dat moment weinig gebeurt, waar hij beelden van heeft.
pi_203959557
Een tactische analyse van de laatste dagen dan maar? Het front beweegt weinig de laatste dagen maar onze Finse vriend blijft de kaart voortdurend updaten. In het noord-oosten en zuid-oosten lijkt er steeds meer Oekraense weerstand te verdwijnen. Het front schuift beetje bij beetje op.

https://widgets.scribblemaps.com/sm/?d&z&l&mt&gc&mv&id=091194
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:28:06 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:29:00 #133
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:30:24 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203959634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Yep, en Cyprus is een autonome republiek binnen de EU. Alleen Turkije erkent (Turkse Republiek) Noord-Cyprus.
pi_203959650
Compilage van de verloren luchtvaartuigen van vandaag.

twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:33:25 #137
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203959700
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:31 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Prima vangst ^O^
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:36:39 #138
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203959759
quote:

[ twitter ]
Maar ik doe pas een 'juichje' als er een Su-57 neergeschoten wordt :P
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:37:06 #139
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203959773
quote:

[ twitter ]
Mij maak je niks wijs :{w . Die foto linksboven zag ik eerder al beelden van, en dat was zeker niet vandaag.
Huilen dan.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:37:21 #140
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203959779
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ach, de levensverwachting van een spitfire piloot tijdens de Battle of Britain was 4 weken...
pi_203959808
twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:39:27 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:41:11 #143
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203959867
quote:
Watergeuzentechniek _O_
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:41:11 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:41:55 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203959894
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:37 schreef crystal_meth het volgende:
Ach, de levensverwachting van een spitfire piloot tijdens de Battle of Britain was 4 weken...
Dat bedoel ik. Daarbij, als we niet weten hoeveel sorties er gevlogen zijn zegt dit nog niks...
pi_203959920
twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:43:37 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203959936
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:42 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Moeten buitenlandse bedrijven nou ook 80% van hun inkomsten in rusland omzetten in roebels? Want dan snap ik wel dat iedereen de biezen pakt :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203960011
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Moeten buitenlandse bedrijven nou ook 80% van hun inkomsten in rusland omzetten in roebels? Want dan snap ik wel dat iedereen de biezen pakt :P
Daar komt het in praktijk wel op neer, ik denk alleen dat veel van dit soort bedrijven dit al in de boeken hebben staan als 0, het feit dat ze er zitten is veelal strategisch, niet zozeer dat er veel omzet te halen valt.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 maart 2022 @ 21:46:55 #149
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203960017
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:41 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Watergeuzentechniek _O_
Die term zocht ik, dit is wel een van de classics ja _O_
_____
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:47:43 #150
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203960048
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vast afgekeken van ons.
Of van ons (WO1, IJzervlakte)
pi_203960049
van rtl nieuws site

Shell zet winst Russische olie opzij voor hulp aan Oekrane
Shell heeft zaterdagavond bekendgemaakt de winst op goedkoop ingekochte Russische olie te bestemmen voor humanitaire hulp aan Oekrane.
Het olieconcern kreeg vandaag veel kritiek over zich heen vanwege de koop van 725.000 vaten goedkope Russische olie. Veel andere bedrijven kopen juist geen gas en olie uit Rusland vanwege de oorlog in Oekrane. Met de goedkope olie kan Shell meer dan 18 miljoen euro winst maken.
Volgens Shell was het nodig om de Russische olie te kopen, omdat 'alternatieve bronnen zouden niet op tijd zijn gearriveerd om ontregeling van de marktbevoorrading te voorkomen'.
Shell belooft nu om het geld dat nog met Russische olie word verdiend in een fonds te stoppen voor hulp aan Oekraense slachtoffers. Eerder zette het bedrijf ook al de samenwerking op met Gazprom, een olie- en gasproducent die grotendeels eigendom is van de Russische staat.
pi_203960059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Er is een interne brief van iemand van de FSB uitgelekt. Je kan het in het Russisch op onderstaande Facebook link vinden, ik heb het door Google Translate gehaald en hieronder geplaatst:

https://www.facebook.com/vladimir.osechkin/posts/4811633942268327
[ twitter ]

18+ One of the insiders from the special services of the Russian Federation, I will publish without edits and censorship, because this is hell: “I’ll be honest right away: I have hardly slept all these days, almost all the time at work, my head is a little floating, like in a fog. And from overwork, sometimes I already catch states, as if all this is not real.

To be honest, the Pandora's box is open - a real global horror will begin by the summer - global famine is inevitable (Russia and Ukraine were the main suppliers of grain in the world, this year's harvest will be smaller, and logistical problems will bring the catastrophe to a peak point).

I can't tell you what guided those above when deciding on the operation, but now they are methodically lowering all the dogs on us (the Service). We are scolded for analytics - this is very in my profile, so I will explain what is wrong.
Recently, we have been increasingly pressed to customize reports to the requirements of management - I once touched on this topic. All these political consultants, politicians and their retinue, influence teams - all this created chaos. Strong.

The most important thing is that no one knew that there would be such a war, they hid it from everyone. And here's an example for you: you are asked (conditionally) to calculate the possibility of human rights protection in different conditions, including the attack of prisons by meteorites. You specify about meteorites, they tell you - this is so, reinsurance for calculations, nothing like this will happen.

You understand that the report will be just for show, but you need to write in a victorious style so that there are no questions, they say, why do you have so many problems, did you really work badly. In general, a report is being written that when a meteorite falls, we have everything to eliminate the consequences, we are great, everything is fine. And you concentrate on tasks that are real - we don’t have enough strength anyway. And then suddenly they really throw meteorites and expect that everything will be according to your analytics, which was written from the bulldozer.

That is why we have a total piz_ets - I don’t even want to pick another word. There is no protection from sanctions for the same reason: well, it’s quite possible that Nabiullina will be sewn up with negligence (rather, the switchmen from her team), but what are they to blame for? No one knew that there would be such a war, so no one prepared for such sanctions. This is the reverse side of secrecy: since no one was told, then who could calculate what no one told about?

Kadyrov is going crazy. And the conflict almost started with us: perhaps even the Ukrainians threw in misinformation that it was we who handed over the routes of Kadyrov's special forces in the first days of the operation. They were covered there on the march in a terrible way, they had not yet begun to fight, but they were simply torn to pieces in some places. And off we go: it was the FSB that leaked the routes to the Ukrainians. I do not have such information, I will leave 1-2% for reliability (it cannot be ruled out at all either).

Blitzkrieg failed. It is simply impossible to complete the task now: if Zelensky and the authorities were captured in the first 1-3 days, they seized all the key buildings in Kyiv, they gave them the order to surrender - yes, the resistance would subside to the minimum values. In theory. But what's next? Even with this ideal variant, there was an unsolvable problem: with whom to negotiate? If we demolish Zelensky, well, with whom should we sign agreements? If with Zelensky, then after we demolish it, these papers are worth nothing. Opposition Platform for Life refused to cooperate: Medvedchuk is a coward, he fled.

There is a second leader there - Boyko, but he refuses to work with us - even his own people will not understand him. They wanted to return Tsarev, so even our pro-Russians turned against him. Return Yanukovych? But as? If we say that it is impossible to occupy, then any of our authorities will be killed there in 10 minutes, as we leave. Occupy? Where are we going to get so many people? Commandant's offices, military police, counterintelligence, security - even with minimal resistance from the locals, we need 500 thousand or more people. Not counting the supply system. And there is a rule that by covering the poor quality of management with quantity, you only spoil everything. And this, I repeat, would be with the ideal option, which does not exist.

What now? We cannot announce mobilization for two reasons:
1) Large-scale mobilization will undermine the situation inside the country: political, economic, social.
2) Our logistics are already overstretched today. We will drive a many times larger contingent, and what will we get? Ukraine is a hefty country in terms of territory. And now the level of hatred towards us is going through the roof. Our roads simply won't be able to handle such supply caravans - everything will come to a standstill. And we won’t manage to pull it out - because chaos.

And these two reasons fall out at the same time, although even one is enough to break everything off.

Losses: I don't know how many there are. Nobody knows. The first two days there was still control, now no one knows what is going on there. You can lose large units in communication. They can be found, or they can dissolve due to being attacked. And there, even the commanders may not know how many of them are running around somewhere nearby, how many died, how many are in captivity. The number of deaths is definitely in the thousands. Maybe 10 thousand, maybe 5, or maybe only 2. Even at the headquarters they don’t know for sure. But it should be closer to 10. And now we don’t count the LDNR corps - they have their own accounting.

Now, even if Zelensky is killed, captured, nothing will change. There is Chechnya in terms of hatred towards us. And now even those who were loyal to us are opposed. Because it was planned from above, because we were told that there would be no such option, unless we were attacked. Because they explained that it was necessary to create the most credible threat in order to peacefully agree on the right conditions. Because we were initially preparing protests within Ukraine against Zelensky. Excluding our direct entry. Intrusions, to put it simply.

Further civilian losses will go exponentially - and resistance to us will also only increase. They already tried to enter the cities with infantry - out of twenty landing groups, only one had a conditional success. Remember the assault on Mosul - after all, this is the rule, it was the same for all countries, nothing new.

Keep under siege? According to the experience of military conflicts in the same Europe in recent decades (Serbia is the largest testing ground here), cities can be under siege for years, and even function. Humanitarian convoys from Europe there - a matter of time.

We have a conditional deadline of June. Conditional - because in June we have no economy left, nothing remains. By and large, next week there will be a turning point in one of the sides, simply because the situation cannot be in such an overstrain. There are no analytics - it is impossible to calculate the chaos, here no one can say anything for sure. Act intuitively, and even on emotions - but this is not poker for you. Rates will rise, in the hope that suddenly some option will shoot through. The trouble is that we, too, can now miscalculate and lose everything in one move.

By and large, the country has no way out. It’s just that there is no option for a possible victory, and defeat is everything, sailed at all. They 100% repeated the beginning of the last century, when they decided to kick weak Japan and get a quick victory, then it turned out that the army was in trouble. then they started the war to the bitter end, then they began to take the Bolsheviks for "re-education" into the army - after all, they were outcasts, uninteresting to anyone in the masses. And then, the Bolsheviks, who were not really known to anyone, picked up anti-war slogans and it started like this ...

From the pros: we did everything so that even a hint of the mass sending of "penalty boxes" to the front line did not pass. Send convicts and "socially unreliable" political prisoners there (so that they don't mess with the water inside the country) - the morale of the army will simply go into the negative. And the enemy is motivated, terribly motivated. He knows how to fight, there are enough middle-level commanders there. There are weapons. They have support. We will simply set a precedent for human loss in the world. And that's it.

What we are most afraid of: at the top, they act according to the rule of overlapping the old problem with a new problem. Largely for this reason, the Donbass of 2014 began - it was necessary to divert the attention of Westerners from the topic of the Russian spring in Crimea, so the Donbass crisis, it seems, should have drawn all the attention to itself and become the subject of bargaining. But there were even bigger problems. Then they decided to push Erdogan into 4 pipes of the South Stream and entered Syria - this is after Soleimani gave deliberately false inputs in order to solve his problems. As a result, it was not possible to close the issue with Crimea, there are also problems with the Donbass, the South Stream has shrunk to 2 pipes, and Syria has hung with another headache (if we go out, they will demolish Assad, which will make us look like idiots, but it’s also difficult and useless to sit).

I don't know who came up with the "Ukrainian Blitzkrieg". If we were given real introductory information, we would at least indicate that the original plan is controversial, that we need to double-check a lot. A lot of things. Now we got into shit somewhere up to the neck. And it is not clear what to do. "Denazification" and "demilitarization" are not analytical categories, because they do not have clearly defined parameters by which one can determine the level of accomplishment or non-completion of the task.

Now it remains to be seen that some fucking adviser will convince the top to start a conflict with Europe demanding to reduce some sanctions. Or reduce, or war. What if they refuse? Now I do not rule out that then we will be drawn into a real international conflict, like Hitler in 1939. And then our Z will be compared to us with a swastika.
Is there a possibility of a local nuclear strike? Yes. Not for military purposes (it will not give anything - this is a defense breakthrough weapon), but with the aim of intimidating others. At the same time, the soil is being prepared to turn everything to Ukraine - Naryshkin and his SVR are now digging the ground to prove that they have nuclear weapons there secretly

From the cynical, I will only add that I do not believe that VV Putin will press the red button to destroy the whole world.
Firstly, there is more than one person making a decision, at least someone will jump off. And there are a lot of people there - there is no "one-man red button".

Secondly, there are some doubts that everything is functioning successfully there. Experience shows that the greater the transparency and control, the easier it is to identify shortcomings. And where it is not clear who and how controls, but always bravura reports - everything is always wrong there. I'm not sure if the red button system works as advertised. In addition, the plutonium charge must be changed every 10 years.

Thirdly, and this is the most vile and sad thing, I personally do not believe in the readiness to sacrifice oneself of a person who does not let the members of the Federation Council, but his closest representatives and ministers, come close to him. For fear of the coronavirus or an attack, it doesn't matter. If you are afraid to let the most trusted people near you, then how will you dare to destroy yourself and your loved ones, inclusive?
If anything - ask, but I can not answer for several days. We are in a rush mode, and there are more and more tasks.

In general, our reports are peppy, but everything flies in the pi_du.
Never before has this Gulagu.net source swearing, writing short and to the point. But even now he...
Gewoon compleet gequote. Want als dit waar is. o|O
Nog eens rustig nalezen.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 maart 2022 @ 21:49:37 #153
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203960101
quote:
Neuh, het onder laten stromen van de omgeving is al uit de middeleeuwen, om dat concept zijn de meeste vestingsteden in ons land opgebouwd
_____
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:50:04 #154
38496 Perrin
pi_203960108
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nog eens rustig nalezen.
Ik zou niet teveel vertrouwen op de authenticiteit, maar kan er ook zo snel inhoudelijk geen gaten inschieten.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:50:50 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203960125
quote:
Wij waren echt wel eerder!

Oude Hollandse Waterlinie.

quote:
Nadat het stellen van inundaties al in 1573 (Alkmaar), 1574 (Leiden) en 1629 (de Utrechtse Waterlinie tussen de Zuiderzee en de Lek) een effectieve verdedigingswijze was gebleken, werd in het Rampjaar 1672 in allerijl een waterlinie tussen de Zuiderzee en de Merwede ingericht om de Franse troepen onder Lodewijk XIV tegen te houden voor zij ook Holland zouden veroveren. Deze linie liep van Muiden via Woerden en Goejanverwellesluis tot Gorinchem. Utrecht viel er buiten omdat deze stad op dat moment reeds door de Fransen was veroverd. In december 1672 staken bij Woerden 9000 Franse soldaten de smalle strook water over omdat deze bevroren was. Na het plunderen van Zwammerdam trokken zij zich door de invallende dooi weer terug.

Nadat deze linie in 1672 had standgehouden, kreeg hij een meer permanent karakter alsmede zijn naam.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:55:31 #156
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 21:56:14 #157
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203960259
quote:
Western sanctions on Russia a stumbling block to revived Iran nuclear deal - Lavrov

Talks between Tehran and global powers to revive the tattered 2015 nuclear deal - to avoid Iran becoming a nuclear military power - have run into difficulty with a new demand from Russia for written American guarantees that sanctions on Moscow over the invasion of Ukraine would not harm Russian cooperation with Iran.

There had been progress at talks in the Austrian capital of Vienna but Russia’s demand is “not constructive”, a senior Iranian official said today.

The Reuters news agency reports:

The announcement by Russia, which could torpedo months of indirect talks between Tehran and Washington in Vienna, came shortly after Tehran said it had agreed a roadmap with the United Nations nuclear watchdog to resolve outstanding issues that could help secure the nuclear pact.

“Russians had put this demand on the table (at the Vienna talks) since two days ago. There is an understanding that by changing its position in Vienna talks Russia wants to secure its interests in other places. This move is not constructive for Vienna nuclear talks,” said the Iranian official in Tehran, speaking to Reuters.

Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said on Saturday that the Western sanctions imposed over the war in Ukraine had become a stumbling block for the Iran nuclear deal, warning Russian national interests would have to be taken into account.

Lavrov said Russia wanted a written guarantee from the United States that Russia’s trade, investment and military-technical cooperation with Iran would not be hindered in any way by the sanctions.

When asked whether Russia’s demand would harm 11 months of talks between Tehran and world powers, including Russia, Iran Project Director at the International Crisis Group, Ali Vaez, said: “Not yet. But it’s impossible to segregate the two crises for much longer.”

Two diplomats, one of them not directly involved in the talks, said China also has demanded written guarantees that its companies doing business in Iran wouldn’t be affected by U.S. sanctions.

Such demands may complicate efforts to seal a nuclear deal at a time when an agreement looked likely. All parties involved in the Vienna talks had said on Friday they were close to reaching an agreement.

The 2015 agreement between Tehran and major powers eased sanctions on Tehran in return for limiting Iran’s enrichment of uranium, making it harder for Tehran to develop material for nuclear weapons. The accord fell apart after President Donald Trump withdrew the United States in 2018.
https://www.theguardian.c(...)a2bf8f08d4a3a989fc67
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 21:57:25 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203960287
twitter

Soms zegt een foto heel veel...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 05-03-2022 22:06:54 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203960335
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:47 schreef bitterbal het volgende:
van rtl nieuws site

Shell heeft zaterdagavond bekendgemaakt de winst op goedkoop ingekochte Russische olie te bestemmen voor humanitaire hulp aan Oekrane.
Het olieconcern kreeg vandaag veel kritiek over zich heen vanwege de koop van 725.000 vaten goedkope Russische olie. Veel andere bedrijven kopen juist geen gas en olie uit Rusland vanwege de oorlog in Oekrane. Met de goedkope olie kan Shell meer dan 18 miljoen euro winst maken.
Volgens Shell was het nodig om de Russische olie te kopen, omdat 'alternatieve bronnen zouden niet op tijd zijn gearriveerd om ontregeling van de marktbevoorrading te voorkomen'.
Shell belooft nu om het geld dat nog met Russische olie word verdiend in een fonds te stoppen voor hulp aan Oekraense slachtoffers. Eerder zette het bedrijf ook al de samenwerking op met Gazprom, een olie- en gasproducent die grotendeels eigendom is van de Russische staat.
Als die olie zo noodzakelijk was, dan was die niet zo goedkoop geweest.
Olie kwam van Trafigura, wat we nog kennen van het illegaal exporteren van giftig afval naar Afrika.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:01:14 #160
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Redactie Frontpage zaterdag 5 maart 2022 @ 22:02:02 #161
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203960388
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:47 schreef bitterbal het volgende:
van rtl nieuws site

Lekker de keutel intrekken nu blijkt dat hun dealtje toch niet zo goed valt bij het publiek :')
_____
pi_203960397
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Lange tafel
[ afbeelding ]
wtf _O-

zit achterin nou die bernie sander geshopt?
pi_203960422
Japan moving to supply Ukraine with defense equipment
https://www.asahi.com/ajw/articles/14563974
pi_203960425
quote:
Lange tafel
[ afbeelding ]
"Geef de suiker even door, wil je."

:+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 22:04:15 #165
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203960443
Rusland komt met een lijst van landen die onvriendelijk zijn tegen hen. Ik vrees daar voor. Maar als ze dan zo graag een nuke willen gooien hebben ze daar toch geen rechtvaardiging meer voor nodig? Want ik neem aan dat een bom op Nederland, wat een Navo land is een reactie uitlokt van de gehele Navo. Al he b ik het gevoel dat een bom op Europa voor de USA als collateral damage wordt gezien want het is niet bij hun dus wellicht volgt er dan toch geen bom vanuit hun.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage zaterdag 5 maart 2022 @ 22:04:38 #166
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203960449
quote:
Lange tafel
[ afbeelding ]
Kan langer hoor :7
_____
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:04:42 #167
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_203960451
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[ twitter ]

Soms zegt een foto heel veel...
Soms is het handig om een standaard PI aan te passen voor een bepaalde post. c_/. Dit lijkt te suggerenndat je die vrouw met het geweer wel zou kunnen doen of zo. :P.

Maar on topic: best een heftige foto idd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_203960458
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
Rusland komt met een lijst van landen die onvriendelijk zijn tegen hen. Ik vrees daar voor. Maar als ze dan zo graag een nuke willen gooien hebben ze daar toch geen rechtvaardiging meer voor nodig? Want ik neem aan dat een bom op Nederland, wat een Navo land is een reactie uitlokt van de gehele Navo. Al he b ik het gevoel dat een bom op Europa voor de USA als collateral damage wordt gezien want het is niet bij hun dus wellicht volgt er dan toch geen bom vanuit hun.
Als de Amerikanen hem niet gooien dan doen de Fransen of de Britten het wel.
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:05:18 #169
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203960471
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:02 schreef bitterbal het volgende:

[..]
wtf _O-

zit achterin nou die bernie sander geshopt?
:D
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_203960475
twitter

Held, wel direct terughalen naar kroatie.
zie email 27 oktober
pi_203960491
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:05 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
:D
ja toch?

zaterdag 5 maart 2022 @ 22:06:21 #172
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203960496
En we zitten hier nog geen twee weken in. Echt onvoorstelbaar.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 22:06:27 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203960499
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:04 schreef jogy het volgende:

[..]
Soms is het handig om een standaard PI aan te passen voor een bepaalde post. c_/. Dit lijkt te suggerenndat je die vrouw met het geweer wel zou kunnen doen of zo. :P.

Maar on topic: best een heftige foto idd.
Oh oei ja niet op gelet...

Ik fok meestal met een kopje koffie vandaar
pi_203960501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk dat je niet moet vrezen, als het gebeurd, wat best waarschijnlijk is, want Putin's bedreigingen maakt die telkens waar, dan ben je toch in een tel dood.
Shit happens.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:06:41 #175
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203960508
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:06 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja toch?

[ afbeelding ]
Ja, Bernie is er inderdaad ingeshopt...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:09:29 #176
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203960582
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Lekker de keutel intrekken nu blijkt dat hun dealtje toch niet zo goed valt bij het publiek :')
Ze trekken de keutel wel in, maar waarom doet Shell zoveel moeite en kans op commotie om 18 miljoen? Dat is toch peanuts voor Shell?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:09:43 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203960592
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Held, wel direct terughalen naar kroatie.
Ik neem aan vanwege:
twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:10:24 #178
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203960608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:09 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ze trekken de keutel wel in, maar waarom doet Shell zoveel moeite en kans op commotie om 18 miljoen? Dat is toch peanuts voor Shell?
Misschien puur voor een beetje positieve PR.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_203960618
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:06 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet moet vrezen, als het gebeurd, wat best waarschijnlijk is, want Putin's bedreigingen maakt die telkens waar, dan ben je toch in een tel dood.
Shit happens.
Als een bom in je stad valt is het inderdaad in n tel over (lijkt me nog steeds geen fijne dood, maar ok), maar als je 100 km verder zit dan heb je wel degelijk hele nare stralingseffecten die voor een hele vervelende langzame dood kunnen zorgen volgens mij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:12:05 #180
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203960638
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Als een bom in je stad valt is het inderdaad in n tel over (lijkt me nog steeds geen fijne dood, maar ok), maar als je 100 km verder zit dan heb je wel degelijk hele nare stralingseffecten die voor een hele vervelende langzame dood kunnen zorgen volgens mij.
Dan kies ik voor de snelle. En wie niet...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:13:00 #181
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203960656
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:10 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Misschien puur voor een beetje positieve PR.
Ja negatieve PR nu. Maar dat is natuurlijk ook PR. Ik vind het raar. Winst is winst natuurlijk, maar nu?!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:13:18 #182
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_203960663
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Oh oei ja niet op gelet...

Ik fok meestal met een kopje koffie vandaar
Je wil niet weten hoe vaak ik achteraf een post aanpas die echt verschrikkelijk naar is omdat er een 14.gif boven stond _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:13:26 #183
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203960669
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:13 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja negatieve PR nu. Maar dat is natuurlijk ook PR. Ik vind het raar. Winst is winst natuurlijk, maar nu?!
Morgen is iedereen het weer vergeten.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:13:42 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:14:10 #185
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203960691
Ah! Er is ook een NATO Hell-march. Nooit aan gedacht om dat te zoeken :D

Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 22:14:53 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203960716
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:13 schreef jogy het volgende:

[..]
Je wil niet weten hoe vaak ik achteraf een post aanpas die echt verschrikkelijk naar is omdat er een 14.gif boven stond _O-.
Ja herkenbaar...
pi_203960729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:36 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Maar ik doe pas een 'juichje' als er een Su-57 neergeschoten wordt :P
Denk niet dat die meevechten, er zijn er misschien 5 van in totaal.

Een su34 is nog wel redelijk modern overigens.
pi_203960745
quote:
Je zou denken dat ukraine commando's naar Rusland zou sturen om het spoor netwerk op strategische plaatsen op te blazen.

En ik verwacht meer gebruik van mijnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:15:53 #189
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203960749
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:14 schreef Stoorzendert het volgende:

Nooit geweten...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 22:16:08 #190
16180 crew  CoolGuy
pi_203960756
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:13 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Ik merk echt dat het op de voet volgen van deze oorlog echt klote is voor mijn gemoedstoestand.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 maart 2022 @ 22:16:44 #191
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203960768
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:14 schreef Stoorzendert het volgende:

Ondanks dat ik hem altijd in het Duits zal blijven horen schijnt de tekst toch Engels te zijn :+
_____
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:17:02 #192
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203960775
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik merk echt dat het op de voet volgen van deze oorlog echt klote is voor mijn gemoedstoestand.
Er gebeurt nog te veel om het niet te (willen) volgen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_203960790
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:13 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Zou dit dan het punt worden dat ze echt full on Nazi gaan en Odessa in het rijtje Warschau en Rotterdam gaan toevoegen..
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:17:57 #194
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203960793
quote:

[..]
Omdat het olie met de gewenste samenstelling voor hun raffinaderij is misschien.
pi_203960794
quote:

[..]
En bij andere oorlogen niet? Jemen? Syrie? Afghanistan? Racist!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:18:40 #196
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203960809
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:03 schreef Aether het volgende:
Japan moving to supply Ukraine with defense equipment
https://www.asahi.com/ajw/articles/14563974
quote:
Japan plans to supply hard-hit Ukraine with defense equipment, such as bulletproof vests, gloves, tents and helmets.
Die vesten en helmen hadden ze het hardst nodig. Goed dat dat opgepakt wordt.
pi_203960823
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Omdat het olie met de gewenste samenstelling voor hun raffinaderij is misschien.
En waar zou je het anders vandaan moeten halen, de rest wil of de productie niet ophogen of valt onder Westerse/Amerikaanse sancties.
pi_203960828
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 21:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nog eens rustig nalezen.
Het past wel in het plaatje dat veel soldaten niet wisten dat ze echt gingen invallen, mara als ook FSB analytici daar niet van op de hoogte waren, was het dan echt wel zo gepland? In hoeverre kun je een inval plannen als maar een paar man er weet van hebben? Het plannen van de logistieke operatie kun je niet met een handjevol mensen doen. Had Poetin dan echt een kut-dag en dacht: "Fuck it, let's go!"

Aan de andere kant, ik ben nog steeds niet overtuigd dat de Russen de huidige situatie min of meer voorzien hadden. Houd de Oekraniers op meerdere fronten bezig, zodat ze hun aandacht moeten verdelen en je zwakke plekken kunt vinden, terwijl je onderwijl rustig opstoomd naar de hoofdstad. Niet teveel luchtaanvallen omdat die veel internationale weerstand oproepen, maar af en toe wel controversiele dingen doen om de internationale reactie te testen (thermobarische bom, clusterbommen, aanvallen kerncentrale). Rusland kan de slagkracht nog heel veel opschroeven. En wat zouden NAVO en de EU doen als de Russen een klein tactisch nuclear wapen inzetten? Afgezien van in paniek raken, denk ik niet dat er ook maar iets gedaan zal worden, afgezien van meer wapens naar Oekraine sturen, wat het conflict alleen zal verlengen, want dat is niet genoeg om de Russen te verslaan.
pi_203960834
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Al besproken.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:19:55 #200
38496 Perrin
pi_203960840
quote:

[..]
Je hebt er toch geen invloed op, dus waarom niet ff wat leukere dingen gaam doen?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:20:32 #201
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:20:34 #202
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203960858
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Zou kunnen, maar zakendoen met de Russen is even 'not done', en dat zou Shell eigenlijk ook niet moeten doen nu
pi_203960868
quote:

[..]
Ik vermoed dat deal is gedaan door een immoreel individu op trading afdeling, en nu moet Shell als concern door het stof en kost het ze stuk meer aan reputatieschade.
pi_203960879
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:20 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Zou kunnen, maar zakendoen met de Russen is even 'not done', en dat zou Shell eigenlijk ook niet moeten doen nu
:')
pi_203960891
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Mwah,

Op ongeveer 5-10 km van een explosie kun je het al overleven, tenminste als je binnen zit.
pi_203960923
quote:

[..]
Yep... hier hetzelfde. Zit door deze oorlog wel de hele dag te piekeren.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:23:54 #207
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203960930
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:25:10 #208
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203960962
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Piekeren niet. Dit is wel een andere oorlog dan anderen. Iets wat behoorlijk verder dan Oekrane kan escaleren. Dat is ook waarom dit zo intens is
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:26:52 #209
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961000
Deze liegt er ook niet om eigenlijk. Geen 'hell-march' zoals je van Rusland / China gewend bent. Maar wel even pochen :')

*inclusief BRRRRRRRRRRT

pi_203961022
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:23 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
:)

Dat gore spul dat Shell daar afneemt is de enige reden voor het luxe 'westerse' leventje dat we hier leiden.
pi_203961033
quote:

[..]
Wat doe je er aan om dat te voorkomen? :)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:28:39 #212
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961034
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Dat gore spul dat Shell daar afneemt is de enige reden voor het luxe 'westerse' leventje dat we hier leiden.
Niet overdrijven nu he
pi_203961040
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Niet overdrijven nu he
Doe ik niet.
pi_203961065
quote:

[..]

Onzin, shell betaalt hier nul belasting en biedt werkgelegenheid aan max 20.000 man in NL. ASML is van veel grotere betekenis voor NL.
pi_203961086
quote:

[..]
Het is ook echt ongelooflijk wat voor shitshow op ons afkomt sinds januari 2020. Roaring twenties zijn het nog niet, maar die kant gaan we wel op.
pi_203961090
twitter
pi_203961113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Onzin, shell betaalt hier nul belasting en biedt werkgelegenheid aan max 20.000 man in NL. ASML is van veel grotere betekenis voor NL.
Oh, wow. Ik heb het over de olie die daar vandaan komt.

Zeg maar de energie waar een beschaving op draait en door kan groeien.
pi_203961118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:30 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Het is ook echt ongelooflijk wat voor shitshow op ons afkomt sinds januari 2020. Roaring twenties zijn het nog niet, maar die kant gaan we wel op.
Idd alleen dan in andere zin.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:31:32 #219
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961127
quote:

[..]
Dat waag ik te betwijfelen als je het dodenaantal van nu afzet tegenover toen. Maargoed, andere tijden, minder mensen wellicht... Dus 'roaring twenties' is het wel degelijk
pi_203961129
quote:

[..]
Hier ook eigenlijk. Het nieuws niet volgen is een optie, maar dan weet ik alsnog dat het gaande is en dan ben ik te nieuwsgierig. Vooral heel bang voor een nucleaire aanval of zelfs nucleaire oorlog. Ik weet dat er vaker mee gedreigd is, maar toch voelt het nu waarschijnlijker. En ik woon dichtbij Rotterdam. Dus dan zou ik sowieso de sjaak zijn.
pi_203961135
quote:

[..]
Jup, kun je niet aan zien komen als je kijkt hoe het financile systeem er voor staat. :{

Dit is nog niks

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2022 22:32:31 ]
pi_203961153
quote:
Klinkt nep.
Zijn komandant is waarschijnlijk een Tsjetjeen. Is hij ook een Tsjetjeen?
  Redactie Frontpage zaterdag 5 maart 2022 @ 22:33:49 #223
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203961187
quote:

[..]
Gelukkig hebben we even een weekje stormen ter afwisseling van corona en de oorlog tussendoor gekregen
_____
pi_203961189
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hier ook eigenlijk. Het nieuws niet volgen is een optie, maar dan weet ik alsnog dat het gaande is en dan ben ik te nieuwsgierig. Vooral heel bang voor een nucleaire aanval of zelfs nucleaire oorlog. Ik weet dat er vaker mee gedreigd is, maar toch voelt het nu waarschijnlijker. En ik woon dichtbij Rotterdam. Dus dan zou ik sowieso de sjaak zijn.
Als ik die angst zo zou voelen zat ik morgen weer in het vliegtuig.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:34:34 #225
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203961207
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Javalin is een stuk groter dan de NLAW
[ twitter ]
Welke richt meer schade aan?
pi_203961215
quote:

[..]
Ik moet bekennen dat we nu in een tijd leven waar we van crisis naar crisis hollen. Geen beste tijd. Maar je moet zo nu en dan even afschakelen en dan maar tijdelijk geen nieuws volgen. Je hebt toch nergens invloed op anders dan dat je in je eigen omgeving het beste er van kunt maken.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:35:39 #228
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203961220
.

[ Bericht 50% gewijzigd door gebrokenglas op 05-03-2022 22:40:12 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_203961235
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah. Beeldmanipulatie...
Nee, artefacts door compressie. Op de HD-versie is het niet te zien.
pi_203961250
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:31 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Idd alleen dan in andere zin.
Al is het qua welvaart ook wel te vergelijken. All time high op de beurzen en crypto en daarnaast zo ontzettend veel geld in omloop. Maar wel sluimerend veel politieke en maatschappelijke onrust.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:36:58 #231
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:37:13 #232
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961273
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:35 schreef polderturk het volgende:

[..]
Welke richt meer schade aan?
Nou, ze zijn beide vrij dodelijk ;)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:37:52 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203961294
quote:
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:17 schreef Tocadisco het volgende:
Zou dit dan het punt worden dat ze echt full on Nazi gaan en Odessa in het rijtje Warschau en Rotterdam gaan toevoegen..
Mijn inschatting is dat ze de S300's willen uitschakelen met de AS-16. Aangezien je die buiten het bereik van de S300 kunt inzetten...
pi_203961307
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:20 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En hoeveel gas stroomt er nog dagelijks uit rusland? Daar ook maar meteen mee stoppen? :{
pi_203961317
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:06 schreef hangtime het volgende:

[..]
Shit happens.
Was dat maar zo.
pi_203961345
Oekrane: '100.000 mensen sluiten zich aan bij onze troepen'
Sinds Rusland Oekrane is binnengevallen, hebben zich volgens de Oekraense regering meer dan 100.000 mensen vrijwillig aangesloten bij de Oekraense troepen. Dat stelt de Oekraense onderminister van Defensie Hanna Maliar tegen het Oekraense persbureau UNIAN. Het aantal dat de bewindsvrouw noemt, is niet door onafhankelijke bronnen bevestigd.
Nu.nl
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:39:52 #237
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203961367
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Mijn inschatting is dat ze de S300's willen uitschakelen met de AS-16. Aangezien je die buiten het bereik van de S300 kunt inzetten...
Sow heej, klimmen naar 40km hoogte en daarna met mach5 naar de target duiken
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 22:41:15 #238
16180 crew  CoolGuy
pi_203961411
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Dit zegt me helemaal niets.
pi_203961416
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:35 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Is het niet zo dat als er een nucleaire aanval komt je daar direct dan vanaf wil zijn door de impact, ipv op honderden kilometers zitten en vervolgens ziek worden van radioactieve straling?
Dat zal per persoon (en per type nucleaire aanval) verschillen.

Ik ga mijn leven niet instellen op zo'n aanval op Nederland, is geen doen en voor zover ik het zie zijn we echt nog niet op dat punt.

Maar was wel van plan later dit jaar weer te vertrekken. Dat is wordt nu misschien wat eerder. :+
pi_203961427
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:33 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Als ik die angst zo zou voelen zat ik morgen weer in het vliegtuig.
Tja. Als ik zou weten dat hij deze week met kernbommen gaat gooien zou ik inderdaad wel proberen om veilig gebied te bereiken, al is dat ook maar gokken. Maar wie weet duurt deze dreiging nog maanden en we hebben niet het budget om maanden lang ergens anders te gaan zitten.. vanwege iets wat misschien nooit gebeurt.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:41:47 #241
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203961431
twitter

flags of serbian Nazi-Collaborators from WW2? Ik zie geen vlaggen van Zbor of van het Serbisches Freiwilligenkorps. De meeste collaborateurs waren trouwens Kroaten en Moslims (13th Waffen Mountain Division of the SS Handschar)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:42:32 #242
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961451
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:35 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Nee, artefacts door compressie. Op de HD-versie is het niet te zien.
Het wordt een steeds grotere brij van uhm... blalbalbla uhm....

Putin lijkt de regie niet meer te hebben ofzo.

Maar er zijn vast vele betere eckte generaals dan ik die azen op een aanval en de juiste tijd en plek op deze jostie

Dus laten we nog even wachten voordat wij ons oorlogstenue aantrekken
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:43:46 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203961486
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

Maar wie weet duurt deze dreiging nog maanden
Ik heb hierboven een tekst gepost van een FSB interne brief, daarin werd aangegeven dat Rusland het hooguit tot juni kan uithouden daarna zijn ze echt fucked. Dan houdt het gewoon op.
pi_203961498
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Ik ga mijn leven niet instellen op zo'n aanval op Nederland, is geen doen en voor zover ik het zie zijn we echt nog niet op dat punt.

Maar was wel van plan later dit jaar weer te vertrekken. Dat is wordt nu misschien wat eerder. :+
Waar ga je heen?
pi_203961508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Sow heej, klimmen naar 40km hoogte en daarna met mach5 naar de target duiken
Hier zie je hoe Azerbeidzjan een S300 vernietigd met een HAROP Kamikaze drone.

Oekraene zou ook een aantal HAROPS moeten hebben. Die hebben een bereik van 1000 km. Ze zouden daarmee een hoop (raket) installaties kunnen vernietigen waarmee Rusland Oekraene aanvalt.

pi_203961511
quote:

[..]
Ik begrijp niet waar jullie die bedreiging vandaan halen lol
Groot fan van User Wotte
pi_203961512
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]

flags of serbian Nazi-Collaborators from WW2? Ik zie geen vlaggen van Zbor of van het Serbisches Freiwilligenkorps. De meeste collaborateurs waren trouwens Kroaten en Moslims (13th Waffen Mountain Division of the SS Handschar)
Zal het kort houden , ze lult uit haar nek . Zoals je zelf terecht aanmerkt weren het de Kroaten en '' Bosniers'' die vochten voor de 3e rijk

Gewoon negeren dat mens :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203961526
😳 OOh!?
twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:45:17 #249
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203961527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit zegt me helemaal niets.
De surface-to-air raketten uitschakelen met air-to-ground raketten die een groter bereik hebben.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:45:37 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203961536
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Maar er zijn vast vele betere eckte generaals dan ik die azen op een aanval en de juiste tijd en plek op deze jostie

Hij ziet bijna in alles een oorlogsverklaring, kan alleen maar escaleren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203961538
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Tja. Als ik zou weten dat hij deze week met kernbommen gaat gooien zou ik inderdaad wel proberen om veilig gebied te bereiken, al is dat ook maar gokken. Maar wie weet duurt deze dreiging nog maanden en we hebben niet het budget om maanden lang ergens anders te gaan zitten.. vanwege iets wat misschien nooit gebeurt.
Fair enough.

Maar als je cht bang bent voor je leven maakt dat in de meeste omstandigheden niet zoveel uit hoeveel je mee kunt nemen tijdens het vluchten. :+

Wat ik dus bedoel is: je kunt hier wel rond zitten hangen, doomscrollen en praten over de situatie. Maar als je mede daardoor met een naar gevoel rondloopt kun je beter wat anders doen.
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 22:45:39 #252
16180 crew  CoolGuy
pi_203961539
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:43 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik heb hierboven een tekst gepost van een FSB interne brief, daarin werd aangegeven dat Rusland het hooguit tot juni kan uithouden daarna zijn ze echt fucked. Dan houdt het gewoon op.
Ja als die brief waar is.
pi_203961554
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:44 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Zeker geen speech van Putin geluisterd?
Hij heeft zelfs letterlijk steden genoemd die vernietigd worden in een oogwenk als NATO zich ermee bemoeit.

Beter opletten dan..
pi_203961558
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Javalin is een stuk groter dan de NLAW
[ twitter ]
Ik heb net gezien dat de NLAW een bereik heeft van 800 m terwijl dat bij de Javelin 2500 m is. Daar zal het verschil in zitten.
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 22:46:43 #255
16180 crew  CoolGuy
pi_203961581
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:45 schreef hangtime het volgende:

[..]
Hij heeft zelfs letterlijk steden genoemd die vernietigd worden in een oogwenk als NATO zich ermee bemoeit.

Beter opletten dan..
Welke steden dan?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:46:47 #256
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203961584
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:41 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Nee, klopt. Hier valt ook niet op te 'preppen'. Mocht er zo'n aanval gebeuren is het toch al zo'n globale ellende...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_203961587
Hoe langer het duurt, hoe groter de onvrede richting putin binnen zijn inner circle.
Want ook alle hoge piefen in het leger en de regering hebben vaders, moeders, opa's en oma's die bijna niet meer kunnen rondkomen.

En dan kan vladje zich maar beter verstoppen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203961593
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:43 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik ben vooral bang wat er gebeurd als ze verliezen en hun verlies niet toe willen geven. Kat in het nauw. Rode knop dan maar?

Als Ukraine het al zo lang volhoudt en hij niet al eerder een kernbom op het land gooit of zo.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:47:06 #259
38496 Perrin
pi_203961596
quote:

[..]
Je kunt een middenweg kiezen en een of een paar keer per dag ff bijlezen. Als je dagenlang gaat zitten zoeken naar aanwijzingen voor de start van het rondvliegen van kernwapens, lijkt me dat ook niet echt een gezonde bezigheid.

Overigems woon ikzelf vlakbij Den Haag en ik werk in Rotterdam.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:47:08 #260
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961598
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij ziet bijna in alles een oorlogsverklaring, kan alleen maar escaleren.
Het is letterlijk Hitler 2.0 Maar zonder de mankracht en materiaal. Behalve dan de nukes...
pi_203961602
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische leger stapt over op burgervoertuigen:
[ twitter ]
Is voor de Russische propaganda / tv.
pi_203961606
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:44 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Waar ga je heen?
Weet ik nog niet. :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Stoere praat voor iemand die net boos was dat Shell wat grondstoffen afnam van Rusland.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2022 22:47:32 ]
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:47:41 #263
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203961620
quote:

[..]

Beter opletten dan..
Ik ben van 1971, toen was het al 8 jaar geleden dat Chroestjev riep we will bury you, ik maak me niet druk.
pi_203961624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Welke steden dan?
Parijs, Berlijn, DC en New York noemde die in de toespraak van eind februari.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:48:05 #265
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961636
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:47 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Weet ik nog niet. :+
[..]
Stoere praat voor iemand die net boos was dat Shell wat grondstoffen afnam van Rusland.
Waar praat ik dat goed dan? Shell had dat niet moeten doen
pi_203961638
quote:

[..]
Wat doe je er aan om dat te voorkomen? :)
quote:

[..]
Ja het nieuws niet volgen zou een optie zijn, maar dat is voor zoiets belangrijks gewoon ontzettend moeilijk. Heb de laatste jaren ook altijd hard en veel gewerkt en merk dat ik de hele dag twijfel of dat wel het verstandigste is geweest en of ik niet even juist nu even op vakantie moet gaan, ook om de nucleaire dreiging te ontvluchten. Verder was de corona periode ook ontzettend kloten omdat ik juist altijd thuis was tijdens de (intelligente :') ) lockdowns en aan het werk was als het land weer wat van slot was.

En die kans zit er dik in dan inderdaad... Niet echt geruststellend, maar ik gok dat als het tot een nucleaire oorlog komt heel Europa/Rusland aan de beurt zal zijn. :{
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 22:48:46 #267
16180 crew  CoolGuy
pi_203961655
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:47 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ja maar dan is het ook wel klaar voor hem want aanvallen op USA zal zeker een reactie uitlokken.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:49:14 #268
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203961671
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mwah,

Op ongeveer 5-10 km van een explosie kun je het al overleven, tenminste als je binnen zit.
lol, probeer het eens uit :')
pi_203961679
quote:

[..]

Beter opletten dan..
Link?
Groot fan van User Wotte
pi_203961682
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:44 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ik neem dreigementen van Putin best serieus, die man is tot alles in staat. En gezien NL best belangrijk is en de haven van Rotterdam waarschijnlijk het belangrijkste doelwit zal zijn in NL..

Maar niet tof om me zo bang te voelen, uiteindelijk heb ik er toch geen controle over. Maar ja, gevoelens
pi_203961690
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:47 schreef hangtime het volgende:

[..]
Wat een amateur. Hij kan beter een big ass bom op west Brabant gooien, dan heeft hij Den Haag (tribunaal), Rotterdam (haven) en Brussel (NAVO) in 1 klap te pakken.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:49:57 #272
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203961695
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zijn we in oorlog met Rusland?
Nog niet direct.
Op 't randje en erover.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:50:27 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203961720
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:13 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

"Gelukkig" zijn er momenteel geen burgervluchten boven de Oekrane zoals wel ten tijde van MH17 waar een verdwaalde Russische BUK 298 mensen vermoordde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203961723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik neem dreigementen van Putin best serieus, die man is tot alles in staat. En gezien NL best belangrijk is en de haven van Rotterdam waarschijnlijk het belangrijkste doelwit zal zijn in NL..

Maar niet tof om me zo bang te voelen, uiteindelijk heb ik er toch geen controle over. Maar ja, gevoelens
Als hij het maar niet tijdens de paas doet. Dan zit ik in Rotterdam normaal wil je er ook niet gevonden worden
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:51:11 #275
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961747
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
"Gelukkig" zijn er momenteel geen burgervluchten boven de Oekrane zoals wel ten tijde van MH17 waar een 'verdwaalde' Russische BUK 298 mensen vermoordden.
FTFY
pi_203961753
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Wat een amateur. Hij kan beter een big ass bom op west Brabant gooien, dan heeft hij Den Haag (tribunaal), Rotterdam (haven) en Brussel (NAVO) in 1 klap te pakken.
En de hele internationale xtc handel. :{
Groot fan van User Wotte
pi_203961765
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik ben van 1971, toen was het al 8 jaar geleden dat Chroestjev riep we will bury you, ik maak me niet druk.
mbt kernwapens maak ik mij ook niet druk.
pi_203961774
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Fair enough.

Maar als je cht bang bent voor je leven maakt dat in de meeste omstandigheden niet zoveel uit hoeveel je mee kunt nemen tijdens het vluchten. :+

Wat ik dus bedoel is: je kunt hier wel rond zitten hangen, doomscrollen en praten over de situatie. Maar als je mede daardoor met een naar gevoel rondloopt kun je beter wat anders doen.
Ja, meermaals geprobeerd om te stoppen, topic niet meer te volgen, maar dan wordt ik toch weer nieuwsgierig. :P
pi_203961775
quote:

[..]
zieke gek
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:52:08 #280
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203961778
Bommen op het Kremlin.
Op 't randje en erover.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:52:28 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:53:06 #282
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961808
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:52 schreef PzKpfw het volgende:
Bommen op het Kremlin.
We stoppen pas als er een Nederlandse vlag op het rode plein wappert! w/
pi_203961814
quote:

[..]

Putin, als je meeleest, er is ook een haven in Amsterdam . Just saying O-)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203961836
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:51 schreef Tjacka het volgende:

[..]
En de hele internationale xtc handel. :{
_O-
pi_203961857
*nsfw, lijken te zien*

Russian Soldiers after an Ambush
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Translation :

-Why the fuck did you come, you bastards? Guy in backround says: Why don't you give your bros a hug and a kiss?
-Guy on ground : I wanted to surrender, I swear guys, i didnt even fire my AK! I crawled over here unarmed! The gun is over there!
-Stop bullshitting, we heard this before.
Best triest filmpje, enige levende Russische soldaat in filmpje zegt niet te hebben geschoten, geloof je dat of knal je hem gewoon dood? Denk dat de mensen in de oorlog met de dag wreder gaan worden en Russische soldaten in leven houden kost ook gewoon weer voedsel wat snel minder zal worden.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:54:43 #286
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961858
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Putin, als je meeleest, er is ook een haven in Amsterdam . Just saying O-)
Defeatism... Er ligt een haven in Kaliningrad ;)

Edit: Koningsbergen
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:54:57 #287
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203961866
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:39 schreef Rambolin het volgende:
Oekrane: '100.000 mensen sluiten zich aan bij onze troepen'
Sinds Rusland Oekrane is binnengevallen, hebben zich volgens de Oekraense regering meer dan 100.000 mensen vrijwillig aangesloten bij de Oekraense troepen. Dat stelt de Oekraense onderminister van Defensie Hanna Maliar tegen het Oekraense persbureau UNIAN. Het aantal dat de bewindsvrouw noemt, is niet door onafhankelijke bronnen bevestigd.
Nu.nl
Zijdelingse vraag... hoe gaan ze (al) die mensen voeden, bewapenen, trainen en vooral organiseren ?
pi_203961876
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, meermaals geprobeerd om te stoppen, topic niet meer te volgen, maar dan wordt ik toch weer nieuwsgierig. :P
Lees gewoon het topic in oor door mbt tactische troepenbewegingen. Daar heb je veel minder last van al die twitter berichten en andere nieuwsberichten die toch niet te controleren zijn op waarheid.
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 22:56:20 #289
236264 crew  capricia
pi_203961915
quote:

[..]

Hou op met dat bang zijn en sta voor je waarden. Echt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:57:03 #290
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203961940
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
"Gelukkig" zijn er momenteel geen burgervluchten boven de Oekrane zoals wel ten tijde van MH17 waar een verdwaalde Russische BUK 298 mensen vermoordde.
Ik weet niet hoe ver van de grens ze blijven, een raket die haar doel mist kan 250 km verder een toestel neerhalen, zoals in 2001 gebeurde.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:57:18 #291
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203961950
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zijdelingse vraag... hoe gaan ze (al) die mensen voeden, bewapenen, trainen en vooral organiseren ?
Dat zijn mensen die zich aan zouden kunnen sluiten bij het vreemdelingenlegioen van Frankrijk. Maak jij je daar maar niet druk over... Dat zijn geen mannetjes die normaalgesproken op hun zolderkamertje zitten

Of het er 100.000 zijn betwijfel ik ook wel. Volgens andere bronnen zijn het er 14.000
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:58:43 #292
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203961997
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:44 schreef polderturk het volgende:

[..]
Hier zie je hoe Azerbeidzjan een S300 vernietigd met een HAROP Kamikaze drone.

Oekraene zou ook een aantal HAROPS moeten hebben. Die hebben een bereik van 1000 km. Ze zouden daarmee een hoop (raket) installaties kunnen vernietigen waarmee Rusland Oekraene aanvalt.

Jup :Y
Harop is ook freaking goedkoop, 70k, dat is goedkoper dan een Javalin of een Spike terwijl het meer kan.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:58:51 #293
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203962001
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En hoeveel gas stroomt er nog dagelijks uit rusland? Daar ook maar meteen mee stoppen? :{
Op jaarbasis, ik meen 168Miljard kuub oftewel wat Groningen alleen al nog 5 jaar in de grond heeft.
Best iets om te overwegen..... en daarmee Rusland terug te werpen.

In die tijd voor onze energietransitie, de benodigde kerncentrales neerzetten en FF het "vertragende" bezwaar negeren zodat die krengen er in 4-5 jaar ook echt staan.
pi_203962018
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:35 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik moet bekennen dat we nu in een tijd leven waar we van crisis naar crisis hollen. Geen beste tijd. Maar je moet zo nu en dan even afschakelen en dan maar tijdelijk geen nieuws volgen. Je hebt toch nergens invloed op anders dan dat je in je eigen omgeving het beste er van kunt maken.
Het is sinds 9/11 al een onafgebroken crisis.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203962029
quote:

[..]
Je bent nog de basis Volkel vergeten, een belangrijke NATO basis :)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 23:00:05 #296
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203962039
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het is sinds 9/11 al een onafgebroken crisis.
Wel eens met deze, maar Rusland is wel de finale
  zaterdag 5 maart 2022 @ 23:00:39 #297
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203962059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:59 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je bent nog de basis Volkel vergeten, een belangrijke NATO basis :)
SSssssst! Ik woon in de buurt :@
  zaterdag 5 maart 2022 @ 23:00:41 #298
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203962063
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe ver van de grens ze blijven, een raket die haar doel mist kan 250 km verder een toestel neerhalen, zoals in 2001 gebeurde.
uh dat lijkt mij geen stinger
Groot fan van User Wotte
pi_203962079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 23:00 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wel eens met deze, maar Rusland is wel de finale
Had eigenlijk verwacht dat COVID een extinction event zou worden :@ krijgen we nu nog lekker een nuclear war er boven op.
pi_203962096
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat zijn mensen die zich aan zouden kunnen sluiten bij het vreemdelingenlegioen van Frankrijk. Maak jij je daar maar niet druk over... Dat zijn geen mannetjes die normaalgesproken op hun zolderkamertje zitten
Dat denk ik niet eerlijk gezegd. Het legioen is gewoon in dienst van Frankrijk. Het is een onderdeel van het Franse leger met Frans equipement. Het zullen meer avonturiers zijn die zich aansluiten. Daar zit onze schoonmaker bij zonder gevechtservaring maar natuurlijk ook ex militairen met ervaring uit diverse landen. Maw jij en ik kunnen daar ook losgaan. Maar ik weet wel zeker dat ik het niet zal overleven zonder ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')