abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203957516

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://militaryland.net/

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews

LIVE | Weer tientallen burgerdoden gemeld in Charkov
https://www.telegraaf.nl/(...)en-gemeld-in-charkov
pi_203957533
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:10:10 #3
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_203957576
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:08 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Om waarschijnlijk maandag gewoon lekker weer door te bombarderen tijdens de volgende onderhandelingen :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_203957584
Russia calls on EU, NATO to stop arms supplies to Ukraine
https://www.reuters.com/w(...)-ukraine-2022-03-05/
pi_203957601
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:10 schreef Aether het volgende:
_O-

Not gonna happen :W
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203957602
Ik hoop dat Ukraine geen concessies gaat doen. Sterker nog, ik vind en hoop dat ze de Krim terug (moeten) eisen.

Poetje mag hier niets aan overhouden behalve trauma's en een geruneerde persoonlijke toekomst. Hopelijk krijgen de roeskies een kerel als Zelensky als leider.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:11:19 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203957605
quote:
En anders?
pi_203957637
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:11 schreef myShizzle het volgende:
Ik hoop dat Ukraine geen concessies gaat doen. Sterker nog, ik vind en hoop dat ze de Krim terug (moeten) eisen.

Poetje mag hier niets aan overhouden behalve trauma's en een geruneerde persoonlijke toekomst. Hopelijk krijgen de roeskies een kerel als Zelensky als leider.
Het zou me echt verbazen als de Oekraners concessies gaan doen gezien het dappere volk en de 'steun' die ze krijgen vanuit de wereld
pi_203957641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
_O-

Not gonna happen :W
quote:
It said Moscow was particularly worried that portable anti-aerial Stinger missiles could end up in the hands of terrorists, posing a threat to airlines.
Iets met pot en ketel. |:(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:13:02 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203957646
quote:
It said Moscow was particularly worried that portable anti-aerial Stinger missiles could end up in the hands of terrorists, posing a threat to airlines.

Het is gelukkig geen eigenbelang waarom ze dat vragen
pi_203957669
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:48 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Ah. Beeldmanipulatie...
Dat betekent maar n ding. Hij komt niet meer onder de mensen uit angst gedood te worden. Hij zit in een kamer met een groen scherm.
pi_203957670
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
[..]
Of iets met false flag... Wat gaan ze doen? Een Chinees vliegtuig neerhalen?
pi_203957687
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:11 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
En anders?
Verfrissend dat er eens een keer geen "en anders" volgt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203957703
Iran wil de kans aangrijpen om Azerbaijan in te lijven.
twitter
pi_203957712
New York Times Podcasts

How Europe Came Around on Sanctions
https://www.nytimes.com/2(...)on-eu-sanctions.html

Why Russia Hasn’t Defeated Ukraine
https://www.nytimes.com/2(...)litary-strategy.html
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:16:09 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:16:45 #18
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203957723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:12 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het zou me echt verbazen als de Oekraners concessies gaan doen gezien het dappere volk en de 'steun' die ze krijgen vanuit de wereld
dat gaat die niet doen .. die moet gewoon gaan voorstellen als de russen zo blijven doorgaan met dwars bomen , dan moet die Zelensky ook gewoon gaan zeggen als jij zo doorgaat , dan maak ik er 1 Ukraine van en dan zit ik in het torentje van het rode plein ... dan mag jij me af en toe eens koffie komen brengen en voor de rest mondje dicht seniele gek }) }) }) :+
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203957740
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:14 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat betekent maar n ding. Hij komt niet meer onder de mensen uit angst gedood te worden. Hij zit in een kamer met een groen scherm.
Of hij is al dood en iemand anders zit er achter, en dan hebben we dus alleen maar deepfakes van vladje gezien
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:18:26 #20
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_203957755
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Shell ook al. Wat een rare wereld zo.
Dit, dus.
pi_203957756
KIEV – Sources in Ukraine claim a member of the delegation sent by Kiev to engage in talks with Moscow earlier this week was killed on Saturday
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:19:22 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203957785
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:15 schreef polderturk het volgende:
Iran wil de kans aangrijpen om Azerbaijan in te lijven.
[ twitter ]
Dat zou een interessante ontwikkeling zijn. Maar net zoals bij Rusland zie je een troepenopbouw een maand vantevoren aankomen, naast alle Israelische spionnen die in Iran rondlopen en informatie doorgeven.

In die ene maand kunnen Israel en Turkije waanzinnig veel wapens naar Azerbaijan overvliegen.

Dus naaaaah, zal wel niet gebeuren die inval.
pi_203957865
[quote]
Weg

[ Bericht 96% gewijzigd door halfway op 05-03-2022 20:33:40 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203957895
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:14 schreef polderturk het volgende:

[..]
Zitten de generaals en minister daarom ook aan die lange tafel?
Of vliegen die even op en neer naar Siberie?
Alles fake?
pi_203957905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat zou een interessante ontwikkeling zijn. Maar net zoals bij Rusland zie je een troepenopbouw een maand vantevoren aankomen, naast alle Israelische spionnen die in Iran rondlopen en informatie doorgeven.

In die ene maand kunnen Israel en Turkije waanzinnig veel wapens naar Azerbaijan overvliegen.

Dus naaaaah, zal wel niet gebeuren die inval.
Tenzij Azerbaijan tegelijkertijd ook door Rusland wordt binnengevallen zoals in het boek van Poetin's vriend Aleksandr Dugin staat beschreven, Iran mag de helft houden.
pi_203957910
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:08 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Dat hij denkt dat een no fly zone WW3 voorkomt vind ik wel wat naef. Hij weet best dat dat juist de start zal zijn. Ik snap waarom hij het wil natuurlijk.
pi_203957932
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:03 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Is het zo erg kerel? Welke wonden lik je precies? Blijkbaar heb je paar keer niet goed opgelet, onze economische voorspoed is mede veroorzaakt door lidmaatschap zwakke broeders in de euro. Das ook het grappige en treurige aan rechts-verdwaasde FvD en PVV stemmers. Gejammer over de euro en Griekenland, terwijl wij en Duitsland exporteren als een malle dankzij die zwakkere euro.
Slap gelul. Hoe precies profiteert de gemiddelde persoon in Nederland die bij een bedrijf zonder internationale handel werkt? Elke euro die Nederland aan Griekenland overmaakt kan niet worden besteed aan onderwijs, zorg en woningbouw. Als je zoveel keer landen als Polen, Griekenland, Bulgarije, Turkije en Oekraine in EU hebt zitten, daar heeft Nederland geen donder aan. Je kunt ook handelsrelaties opzetten zonder dat je elk jaar miljarden mag overmaken naar corrupte landen die overheidsfinancien niet op orde hebben, zie relatie met Noorwegen en Zwitserland. EU is niet voor bedoeld voor een welvaartstransfer van Noord naar Zuid en Oost. Daar mag je best kritisch op zijn.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:27:13 #28
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203957991
quote:
Vlak over de grens bij China, wel echt in the middle of nowhere verder. Lekker ver van Moskou.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203957994
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dus de Isralische premier is daar heen gevlogen?
Lijkt mij meer waarschijnlijk dat Vladje nog in het Kremlin zit en zijn familie in die bunker
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:27:47 #30
38496 Perrin
pi_203958002
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:13 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Het is gelukkig geen eigenbelang waarom ze dat vragen
Hun ruimhartigheid kent geen grenzen.
pi_203958008
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:18 schreef Alarmonoff het volgende:
KIEV – Sources in Ukraine claim a member of the delegation sent by Kiev to engage in talks with Moscow earlier this week was killed on Saturday
Die claim heb ik eerder gezien (gisteren of vanmorgen), maar dan, dat n van die lui Pro-Russisch zou zijn en ze hem zelf omgelegd hebben :?
pi_203958018
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Eehhhmmm... We kopen nog steeds Russisch gas dus waar haalt hij dat allemaal vandaan :?...
pi_203958039
IMF besluit volgende week over financile steun Oekrane
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) verwacht maandag financile noodhulp voor Oekrane toe te kunnen zeggen. Het land heeft in eerste instantie 1,4 miljard dollar (1,28 miljard euro) gevraagd.
Nu.nl
pi_203958042
twitter
pi_203958044
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:21 schreef halfway het volgende:

[..]
En volg die weg eens naar beneden, daar staan allemaal kleine gebouwen langs de weg. Bunkers oid?
Ik zie mijn eigen woonplaats als ik op die link klik... Wel verontrustend, maar waarschijnlijk gaat er iets mis :D
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:30:41 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203958053
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:03 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Is het zo erg kerel? Welke wonden lik je precies? Blijkbaar heb je paar keer niet goed opgelet, onze economische voorspoed is mede veroorzaakt door lidmaatschap zwakke broeders in de euro.

Das ook het grappige en treurige aan rechts-verdwaasde FvD en PVV stemmers. Gejammer over de euro en Griekenland, terwijl wij en Duitsland exporteren als een malle dankzij die zwakkere euro.
Ja, en waar gaat die export voornamelijk heen? Naar andere landen in de Eurozone. Daarentegen importeren we meer vanuit landen buiten de Eurozone dan dat we exporteren. Gelukkig hebben we dankzij Griekenland inderdaad een zwakkere Euro, waardoor we een groter handelstekort hebben met landen buiten de Eurozone. Superpositief. :')
pi_203958055
Shell koopt Russische olie voor spotprijs, zegt dat winst voor Oekrane is
Shell heeft 100.000 ton Russische Brentolie gekocht voor een spotprijs, meldt onder meer The Wall Street Journal. Volgens dat dagblad betaalde Shell 28,50 dollar (ongeveer 26 euro) minder per vat dan de geldende prijs voor Brentolie. Het bedrijf volgde al snel met een reactie dat de winst van de aankoop naar een fonds voor Oekrane gaat.

Shell verdedigde de aankoop met het argument dat Rusland wereldwijd nog steeds een belangrijke leverancier is van olievoorraden, al zoekt het bedrijf wel naar alternatieven. In de verklaring stond verder dat alle winst op de Russische olie naar een speciaal fonds gaat voor humanitaire hulp in Oekrane.
https://www.nu.nl/economi(...)oor-oekraine-is.html
pi_203958075
Bij de Bank van Georgi moeten Russen bijzondere Algemene Voorwaarden ondertekenen bij het openen van een nieuwe rekening :D

twitter
pi_203958095
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:29 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik zie mijn eigen woonplaats als ik op die link klik... Wel verontrustend, maar waarschijnlijk gaat er iets mis :D
Je bent er gloeiend bij.

pi_203958110
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:30 schreef Rambolin het volgende:
Shell heeft 100.000 ton Russische Brentolie gekocht voor een spotprijs, meldt onder meer The Wall Street Journal. Volgens dat dagblad betaalde Shell 28,50 dollar (ongeveer 26 euro) minder per vat dan de geldende prijs voor Brentolie. Het bedrijf volgde al snel met een reactie dat de winst van de aankoop naar een fonds voor Oekrane gaat.

Shell verdedigde de aankoop met het argument dat Rusland wereldwijd nog steeds een belangrijke leverancier is van olievoorraden, al zoekt het bedrijf wel naar alternatieven. In de verklaring stond verder dat alle winst op de Russische olie naar een speciaal fonds gaat voor humanitaire hulp in Oekrane.
We regret that we got caught.
pi_203958126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Heb hem weg gehaald, er klopt iets niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:34:41 #42
38496 Perrin
pi_203958133
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:27 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Dus de Isralische premier is daar heen gevlogen?
Lijkt mij meer waarschijnlijk dat Vladje nog in het Kremlin zit en zijn familie in die bunker
Lijkt me ook lastig regeren als je ergens duizenden kilometers van het Kremlin zit te bibberen.
pi_203958171
Bennet heeft een hologram van Poetin ontmoet, hij kon het toch niet goed zien door die lange tafel.

pi_203958174
twitter

Euhm...
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:37:38 #45
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:38:12 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203958195
quote:
quote:
Opzich hebben ze hier wel een punt natuurlijk. Wij zijn al tientallen jaren als de dood dat Stingers in de handen van terroristen belanden want het is gewoon een ideaal en bij uitstek een terroristenwapen... Bij een LFX van de Duitsers moet er zelfs een bewapend persoon per ploeg mee als beveiliging...

Toen we naar Afghanistan gingen was iedereen als de dood dat de Stingers die ooit door de CIA waren uitgedeeld nog inzetbaar waren...

En nu pompen we duizenden Stingers een conflict in en is er totaal geen zicht meer op. 50 Van die dingen in de verkeerde handen zijn 50 potentiele uit de lucht geschoten airliners... De eerste de beste joker die met een handvol Stingers op de aanvliegroute van Schiphol gaat staan kan prijsschieten...
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:38:12 #47
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203958196
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
[..]
Niet geheel onwaar. Ook hier is al gewezen op risico dat de wapens uitgedeeld aan de burgers gebruikt gaan worden door georganiseerde misdaad. Maar dat lijkt mij geen onoverkomelijk bijeffect
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_203958205
Rusland heeft twee Oekraense kerncentrales in handen, wil ook derde veroveren
Zelensky heeft in gesprek met Amerikaanse senatoren bevestigd dat Rusland twee kerncentrales in Oekrane in handen heeft, meldt persbureau AP. Het zou gaan om de actieve kerncentrale van Zaporizhzhia en de niet actieve kerncentrale van Chernobyl.

De Russen zouden ook de kerncentrale van Yuzhnoukrainsk op de korrel hebben.
Nu.nl
pi_203958223
De Oekraenier die de Su-30 uit de licht heeft geschoten.

twitter
pi_203958237
VS en bondgenoten bereiden zich voor op Oekraense regering in ballingschap
De Verenigde Staten en Europese bondgenoten bereiden zich erop voor dat de regering van Oekrane het land moet ontvluchten. Dat meldt The Washington Post.

De VS en bondgenoten verwachten volgens de Amerikaanse krant dat de Oekraense regering, wanneer Rusland het land onder controle krijgt, bijvoorbeeld vanuit buurland Polen zal werken. Ze houden rekening met een lange periode van opstand tegen een eventuele Russische machthebber in Oekrane.
Nu.nl
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:40:03 #51
38496 Perrin
pi_203958240
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Euhm...
Die speelde onder een hoedje met Poetin?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:40:28 #52
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958257
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef Rambolin het volgende:
Rusland heeft twee Oekraense kerncentrales in handen, wil ook derde veroveren
Zelensky heeft in gesprek met Amerikaanse senatoren bevestigd dat Rusland twee kerncentrales in Oekrane in handen heeft, meldt persbureau AP. Het zou gaan om de actieve kerncentrale van Zaporizhzhia en de niet actieve kerncentrale van Chernobyl.

De Russen zouden ook de kerncentrale van Yuzhnoukrainsk op de korrel hebben.
Nu.nl
Die Chernobyl staat al jaren uit toch? Wat heeft het voor nut om een niet actieve kerncentrale in handen te hebben?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met n letter.
pi_203958262
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:30 schreef Rambolin het volgende:

Even rekenen :P

100.000ton = 100.000.000kg
1 liter olie weegt 850 gram
100.000.000 / 0.85 = 117.647.058 liter olie
1 vat = 159 liter
Dus 739.918 vaten olie

Europa gebruikt gemiddeld 15 miljoen vaten olie per dag (2012). Laat dat misschien 50 - 75% hoger zijn nu.

Met die 739.918 vaten olie dekken ze dus 4% (of 50 - 75% meer resp. 6 of 7%) van het dagverbruik van Europa als ik geen rekenfout maak?

"Marco Visser2 maart 2012, 16:42
Azi verbruikte in 2010 25 miljoen vaten olie per dag, zo blijkt uit cijfers van de U.S. Energy Information Administration. Noord-Amerika consumeerde dagelijks 23 en Europa 15 miljoen vaten."

https://www.trouw.nl/duur(...)15%20miljoen%20vaten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stoorzendert op 05-03-2022 20:46:46 ]
pi_203958270
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:39 schreef Rambolin het volgende:
De Verenigde Staten en Europese bondgenoten bereiden zich erop voor dat de regering van Oekrane het land moet ontvluchten. Dat meldt The Washington Post.

De VS en bondgenoten verwachten volgens de Amerikaanse krant dat de Oekraense regering, wanneer Rusland het land onder controle krijgt, bijvoorbeeld vanuit buurland Polen zal werken. Ze houden rekening met een lange periode van opstand tegen een eventuele Russische machthebber in Oekrane.
Nu.nl
Radio Geel-Blauw?
zie email 27 oktober
pi_203958274
Coordinatenlijst met mogelijke doelwitten. Blijkbaar toch lastig om in Russisch materieel dit elektronisch in te geven :?
twitter
pi_203958295
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:39 schreef Rambolin het volgende:

Nu.nl
bizar allemaal
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:42:12 #57
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:41 schreef Dutch_view het volgende:
Coordinatenlijst met mogelijke doelwitten. Blijkbaar toch lastig om in Russisch materieel dit elektronisch in te geven :?
[ twitter ]
Pfff. Het betere rekenwerk.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_203958314
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:40 schreef gebrokenglas het volgende:

Die Chernobyl staat al jaren uit toch? Wat heeft het voor nut om een niet actieve kerncentrale in handen te hebben?
Ons bedreigen met een kernramp.
pi_203958353
Cyprus laat 4 Russische oorlogsschepen niet door. Wat als de Russen gewoon doorvaren? Zulke schepen houdt je niet even tegen met Douane bootjes

twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:44:55 #60
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203958368
quote:

[..]
Alleen de ontplofte reactor. De andere drie draaien volgens mij nog gewoon.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:46:11 #61
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958412
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:42 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Ons bedreigen met een kernramp.
Door die sarcofaag open te doen?
Helemaal losgeslagen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:46:42 #62
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958426
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Volgens mij hadden die nog een aantal jaren doorgedraaid maar inmiddels zijn die ook allemaal gestopt.

edit: ja, de laatste reactor is gestopt eind 2000.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:47:11 #63
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203958442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef Dutch_view het volgende:
Cyprus laat 4 Russische oorlogsschepen niet door. Wat als de Russen gewoon doorvaren? Zulke schepen houdt je niet even tegen met Douane bootjes

[ twitter ]
Wat hebben Russische schepen in godsnaam te zoeken in fkng Cyprus?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:47:47 #64
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203958463
quote:

[..]
De laatste reactor is in 2000 uitgeschakeld.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203958491
quote:

[..]
Wordt nog steeds bemand voor monitoring.
pi_203958495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:47 schreef PzKpfw het volgende:

Ze zijn ook actief in buurland Syri.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:49:07 #67
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203958502
quote:

[..]
Reactor 4 blies op, reactor 2 stopte na een brand in 1991, reactor 1 stopte in 1996, reactor 3 in 2000
are we infinite or am I alone
pi_203958519
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:44 schreef Dutch_view het volgende:

[ twitter ]
Daar heeft Cyprus ook niets over te zeggen. Dat is aan Turkije om ze tegen te houden in de Bosporus
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:50:03 #69
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203958531
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Tanken of voedsel en water inslaan?
are we infinite or am I alone
pi_203958554
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:46 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Door die sarcofaag open te doen?
Helemaal losgeslagen.
'Open te doen'? Die sarcofaag kan helemaal niet open?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:52:43 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203958585
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Opzich hebben ze hier wel een punt natuurlijk. Wij zijn al tientallen jaren als de dood dat Stingers in de handen van terroristen belanden want het is gewoon een ideaal en bij uitstek een terroristenwapen... Bij een LFX van de Duitsers moet er zelfs een bewapend persoon per ploeg mee als beveiliging...

Toen we naar Afghanistan gingen was iedereen als de dood dat de Stingers die ooit door de CIA waren uitgedeeld nog inzetbaar waren...

En nu pompen we duizenden Stingers een conflict in en is er totaal geen zicht meer op. 50 Van die dingen in de verkeerde handen zijn 50 potentiele uit de lucht geschoten airliners... De eerste de beste joker die met een handvol Stingers op de aanvliegroute van Schiphol gaat staan kan prijsschieten...
Over een paar jaar zit Elbit Systems MUSIC verplicht op elk vliegtuig, anders is ie niet verzekerd... :{

https://elbitsystems.com/product/music/

Multi-spectral IR laser-based countermeasure systems that protect a wide range of aircraft, including large and small fixed-wing, rotary-wing and tilt-rotor platforms, from infrared guided missiles.
Directed IR Countermeasures (DIRCM)
Elbit Systems’ DIRCM solutions are designed to protect aircraft against heat-seeking ground-to-air missiles (MANPADS). Our DIRCM integrate advanced laser technology together with a high frame rate thermal camera and a small, highly dynamic mirror turret. This cutting-edge combination delivers effective, reliable and affordable protection under all operational conditions and to all types of aircraft. The systems feature an open architecture design and can be seamlessly integrated on any type of aircraft with any type of MWS (missile warning systems) and other defensive aids. Elbit Systems’ DIRCM solutions have been selected by the Israeli government to protect commercial Israeli airliners, Israeli Air Force to protect military platforms, NATO to protect the multi-national A330 MRTT fleet program, the German Airforce to protect the A400M national program, the Italian Air Force to protect the C27J, C130J and AW101 helicopter platforms, and by the Brazilian Air Force to protect the KC-390 aircraft. In addition, many other countries and private customers have chosen the DIRCM solutions to protect a wide range of military, VIP and commercial aircraft.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:52:48 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203958586
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:41 schreef Dutch_view het volgende:
Alsof dat zoiets bijzonders is...

pi_203958640
Rusland heeft tot nu toe 714 militaire materile verliezen (visueel bevestigd). Vandaag meer dan 110 materile verliezen geleden. Een record.

Om een idee te geven, Azerbaijan had in de 44 dagige oorlog 260 militaire materile verliezen geleden. Azerbaijan heeft 3000 doden gemeld. Een ratio van 1:12.

Als we dit doortrekken naar Rusland, dan zou Rusland nu 8400 doden hebben.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 20:54:56 #74
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203958666
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nee kan ook niet.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_203958668
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
tuurlijk wel, genoeg bommen works..

en de nieuwe is weg te schuiven volgens mij.. zo issie er ook opgeschoven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')