abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:46:08 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203951759

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://militaryland.net/

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews

LIVE | Weer tientallen burgerdoden gemeld in Charkov
https://www.telegraaf.nl/(...)en-gemeld-in-charkov
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203951767
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja lees je eens in zou ik zeggen.
Mag ik alleen westerse bronnen tot mij nemen, of ook wat meer objectievere?

https://www.aljazeera.com(...)a-invasion-criticism
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_203951781
De gevangen piloot heeft ook voor Assad gebombardeerd. In Syrië zal hij dus ook wel civiele doelen gebombardeerd hebben. En sommigen op fok waren hem aan het verdedigen.

twitter
pi_203951784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:42 schreef theunderdog het volgende:
Wel bijzonder dat mensen die ageren tegen nationalisme, wel willen dat mensen in Oekraïne zich doodvechten voor hun land.
Dat willen de mensen in Oekraïne toch echt zelf hoor, het enige dat hier een discussiepunt is is of we ze (en zo ja in wat voor mate) daarin willen ondersteunen.
pi_203951786
quote:
Als jij je bezig houdt met offshore constructies, parapluen aan bvs en het verdoezelen van eigendomsverhoudingen, waarbij je ook nog eens geen openheid van zaken wilt geven, dan is er duidelijk iets niet in de haak. Of vind jij dit binnen normale werkzaamheden van acteur passen?
Hij maakte films en series, lijkt mij een gebruikelijke constructie met licenties en uitzendrechten. Dat doen alle mediabedrijven ter wereld. Je kan er wat van vinden, maar dat nu eenmaal hoe de wereld draait.
.
  One tough cookie zaterdag 5 maart 2022 @ 12:49:12 #6
169210 liesje1979
pi_203951799
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik voel spanning opkomen. Dit gaat escaleren. Geef je sleutels nou maar gewoon.
Jij wil zeker gewoon over kinderwagens heenrijden met die auto?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:49:28 #7
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203951801
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:47 schreef polderturk het volgende:
De gevangen piloot heeft ook voor Assad gebombardeerd. In Syrië zal hij dus ook wel civiele doelen gebombardeerd hebben. En sommigen op fok waren hem aan het verdedigen.

[ twitter ]
Dit is wel gigantisch ver gezocht aan de hand van wat foto's.
pi_203951808
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat willen de mensen in Oekraïne toch echt zelf hoor, het enige dat hier een discussiepunt is is of we ze (en zo ja in wat voor mate) daarin willen ondersteunen.
Ik zag anders in het vorige topic mensen die stellen dat het misschien verstandiger is als ze de strijd opgeven flink aangevallen worden.

'MAG IK DAN OOK JE HUIS INVALLEN !!'.. nee, dat 'mag' je niet. Maar als jij met paar man + wapens mijn huis komt binnen stormen, kies ik eieren voor mijn geld. Ik geef je alles.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:50:27 #9
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203951813
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:46 schreef Galvez het volgende:

[..]
“objectievere”…… jaja. Die dekselse MSM ook hè?

Natuurlijk, hier mag jij dat. In Rusland mag je dat niet. Of geloof je dat ook niet? Is er eigenlijk wel een oorlog in Oekraïne?

Laat me raden, Corona was ook maar een griepje?
pi_203951817
Piloot is #viesdik

Hebben ze geen fitte piloten meer
pi_203951853
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:51 schreef koffiekoekjes het volgende:
Piloot is #viesdik

Hebben ze geen fitte piloten meer
Als Piloot hoef je niet zoveel te lopen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203951854
Als je alles tot een simpele vraag terugbrengt; Zelinsky vraagt of we een mensheiduitroeiende kernoorlog willen beginnen om de vrijheid van zijn land te waarborgen, zijn we dat van plan als Westerse wereld?

pi_203951857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als Piloot hoef je niet zoveel te lopen :)
Moet je wel in je vliegtuig passen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:54:36 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203951862
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dit is wel gigantisch ver gezocht aan de hand van wat foto's.
Ze zijn allebei dik en blank d us dan zal het wel kloppen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:54:53 #15
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203951867
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zag anders in het vorige topic mensen die stellen dat het misschien verstandiger is als ze de strijd opgeven flink aangevallen worden.

'MAG IK DAN OOK JE HUIS INVALLEN !!'.. nee, dat 'mag' je niet. Maar als jij met paar man + wapens mijn huis komt binnen stormen, kies ik eieren voor mijn geld. Ik geef je alles.
Met de kanttekening dat je weet dat er geld wordt uitgekeerd door de verzekering en je er op kan hopen dat die overvallers worden opgepakt en veroordeeld. In het geval van Oekraïne raak je alles kwijt, gaan ze nooit meer weg en worden de straffen na verloop van tijd vanzelf weer afgezwakt.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:56:14 #16
403588 mcmlxiv
pi_203951882
quote:

[..]

Klopt, want nazi-Rusland en Adolf Putin bestrijden heeft in principe niets met nationalisme te maken. Ongetwijfeld zitten er heel veel nationalisten onder de Oekraïnse strijders, ongetwijfeld zal deze situatie nationalistische gevoelens aanwakkeren, maar het bestrijden van fascistische moordenaars, uitbuiters en verkrachters gaat ook prima vanuit niet nationalistische gevoelens.

En dat je met een geweer op jezelf of je gezin gericht anders reageert dan wanneer dat niet het geval is is best logisch.

Verzet is juist bedoeld om dergelijke situaties proberen te voorkomen lijkt mij
pi_203951896
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Met de kanttekening dat je weet dat er geld wordt uitgekeerd door de verzekering en je er op kan hopen dat die overvallers worden opgepakt en veroordeeld. In het geval van Oekraïne raak je alles kwijt, gaan ze nooit meer weg en worden de straffen na verloop van tijd vanzelf weer afgezwakt.
Dat is niet waar ik aan denk als die lui mijn huis binnen komen vallen. Dat denk ik vooral: hoe kom ik met mijn dierbare hier het meest ongeschonden uit.
pi_203951898
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
“objectievere”…… jaja. Die dekselse MSM ook hè?

Natuurlijk, hier mag jij dat. In Rusland mag je dat niet. Of geloof je dat ook niet? Is er eigenlijk wel een oorlog in Oekraïne?

Laat me raden, Corona was ook maar een griepje?
Mag dat ja? En ik maar denken dat RT in de EU ook niet meer uitgezonden mag worden. Censuur in de EU, maar dat geeft niets hoor.

De relevantie m.b.t. vraag omtrent Corona ontgaat me, maar fyi tot aan de omicron-variant ben ik altijd voorstander geweest van stevige maatregelen omdat het allerminst een griepje was.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:57:37 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203951903
quote:

[..]

het land verdedigen tegen de NAZI Duitsland was ok naionalisme he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:57:37 #20
262211 hhh38
pi_203951904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:54 schreef UitStraling het volgende:
Als je alles tot een simpele vraag terugbrengt; Zelinsky vraagt of we een mensheiduitroeiende kernoorlog willen beginnen om de vrijheid van zijn land te waarborgen, zijn we dat van plan als Westerse wereld?

* De kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.

Die kans is echt een stuk kleiner dan veel mensen hier denken. Poetin is onberekenbaar, maar het voortbestaan van Rusland is niet in gevaar als we Oekraïne helpen.
pi_203951906
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:46 schreef Galvez het volgende:

[..]

https://www.aljazeera.com(...)a-invasion-criticism

Dat mag maar in je bewoording bevestig je al dat je op zoek bent naar nieuws wat jouw eigen mening bevestigd. Het mag overduidelijk zijn dat er propaganda aan beide kant zit (goh wat schokkend tijdens een oorlog).

Datzelfde zag je met de oorlog in Irak en Syrië. Ook gevoerd onder valse voorwendselen. Het is alleen jammer dat sommige mensen die zo kritisch op die oorlogen waren nu ineens iedere vorm van een kritische blik jegens Rusland verloren zijn.
pi_203951911
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Klopt, want nazi-Rusland en Adolf Putin bestrijden heeft in principe niets met nationalisme te maken. Ongetwijfeld zitten er heel veel nationalisten onder de Oekraïnse strijders, ongetwijfeld zal deze situatie nationalistische gevoelens aanwakkeren, maar het bestrijden van fascistische moordenaars, uitbuiters en verkrachters gaat ook prima vanuit niet nationalistische gevoelens.
Het gehele conflict is nationalistisch.
pi_203951915
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]
*De kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.

Die kans is echt een stuk kleiner dan veel mensen hier denken. Poetin is onberekenbaar, maar het voortbestaan van Rusland is niet in gevaar als we Oekraïne helpen.
Volgens mij denken sommigen echt dat Putin de he wereld direct opblaast en dat niemand ingrijpt. Koekoek.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:59:15 #24
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203951921
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]
*De kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.

jA maar PuTIn heEFt NUkEs
pi_203951922
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het land verdedigen tegen de NAZI Duitsland was ok naionalisme he
Dat klopt toch ook?
pi_203951925
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:54 schreef UitStraling het volgende:

Nee. Hij vraagt of wij militair willen ingrijpen in Oekraine. Hij vraagt niet om Rusland naar de tyfus te nuken. Het westen is alleen bang dat Rusland naar de Nukes grijpt bij een eventuele militaire interventie.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:59:56 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203951928
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:41 schreef polderturk het volgende:

Misschien heeft degene met het papiertje in de hand de coördinaten uit de boordcomputer gehaald en opgeschreven.

De piloot ontkent het niet.

Of misschien heeft de piloot de coördinaten op een blaadje gekregen en heeft hij ze in de computer ingevoerd.

Dit kunnen jullie zelf ook bedenken.
Of toch pure propaganda?

Dat zou je zelf ook kunnen bedenken...
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:00:00 #28
262211 hhh38
pi_203951931
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is niet waar ik aan denk als die lui mijn huis binnen komen vallen. Dat denk ik vooral: hoe kom ik met mijn dierbare hier het meest ongeschonden uit.
Omdat je weet dat de gevolgen dan minimaal zijn.

Redeneer nu eens alsof je na de overval je huis en geld kwijt bent en dus dakloos. En je bent in dat huis opgegroeid. Zou je je dan ook niet verdedigen?
pi_203951941
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef Tukker87 het volgende:

[..]
Dat mag maar in je bewoording bevestig je al dat je op zoek bent naar nieuws wat jouw eigen mening bevestigd. Het mag overduidelijk zijn dat er propaganda aan beide kant zit (goh wat schokkend tijdens een oorlog).
Met die constatering neem ik al genoegen hoor. Maar genoeg mensen die zelfs dat bestrijden. Dat de propaganda in Rusland nog een stuk erger is dan hier staat buiten kijf wat mij betreft, maar de persvrijheid en objectiviteit qua verslaggeving in de EU is in een paar maanden ook wel zorgwekkend hard achteruit gegaan.
pi_203951942
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:00 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Omdat je weet dat de gevolgen dan minimaal zijn.

Redeneer nu eens alsof je na de overval je huis en geld kwijt bent en dus dakloos. En je bent in dat huis opgegroeid. Zou je je dan ook niet verdedigen?
Tegen paar lui met wapens? nee, natuurlijk niet. Als zij zeggen: op je knieën en verroer je niet, dan luister ik braaf. Jij gaat superheld spelen?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:02:26 #31
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203951956
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Tegen paar lui met wapens? nee, natuurlijk niet. Als zij zeggen: op je knieën en vervoer je niet, dan luister ik braaf. Jij gaat superheld spelen?
Je doet nu net alsof 'jij' geen wapens hebt.

Bovendien ben je als verdediger in zo'n oorlog volgens mij redelijk in het voordeel.

De vergelijking is gewoon een beetje raar.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:02:53 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203951961
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:47 schreef polderturk het volgende:
Het gaat weer de Armenie/Azerdeidjan kant op met je he?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:02:54 #33
323876 michaelmoore
pi_203951962
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Deze oorlog gaat Rusland 50.000 doden opleveren en volledige isolatie van Rusland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:03:24 #34
262211 hhh38
pi_203951969
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Tegen paar lui met wapens? nee, natuurlijk niet. Als zij zeggen: op je knieën en verroer je niet, dan luister ik braaf. Jij gaat superheld spelen?
Oekraïne heeft voorbereidingstijd gehad en betere wapens met hulp van de buren ^O^
pi_203951971
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Bovendien ben je als verdediger in zo'n oorlog volgens mij redelijk in het voordeel.

Nee, de vergelijking is niet raar. Oekraïne houdt dapper stand, maar hoe langer dit nog aanhoudt hoe afhankelijker ze worden van internationale steun.
pi_203951977
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het gaat weer de Armenie/Azerdeidjan kant op met je he?
Is op zich niet zo vergezocht dat de Russen burgerdoelen bombarderen toch? Is min of meer hun gebruikelijke manier van werken.
pi_203951978
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:03 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Oekraïne heeft voorbereidingstijd gehad en betere wapens met hulp van de buren ^O^
Afhankelijk zijn van de buren. Nee, echt een stabiele factor.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:04:18 #38
323876 michaelmoore
pi_203951982
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, de vergelijking is niet raar. Oekraïne houdt dapper stand, maar hoe langer dit nog aanhoudt hoe afhankelijker ze worden van internationale steun.
Ja en hoe meer doden aan Russische zijde, een stadsguerilla kan de invaller nooit winnen

Oekarine gheeft nog 1000 javelins en 10.000 mitraileurs nodig
pi_203951994
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja en hoe meer doden aan Russische zijde, een stadsguerilla kan de invaller nooit winnen
We gaan het allemaal meemaken. Ik denk dat Putin het gewoon voor elkaar gaat krijgen er een marionettenregering neer te zetten.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:05:47 #40
262211 hhh38
pi_203952000
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Rusland gaat gebukt onder zware sancties, de tijd lijkt me eerder in het voordeel van Oekraïne
pi_203952001
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]

En het voortbestaan van Europa?
Die kernkoppen kunnen wel eens werken, niets te maken met angst maar realisme.
5000 kernkoppen staan gereed in en buiten Rusland.
Zou zo een salvo vanaf ze gedaan kunnen worden op Brussel, rotterdam, Parijs, Madrid, München en Berlijn. Na de eerste navo aanval.
Is dat heel terecht te denken? Misschien niet misschien wel.
Vakman pur sang
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:06:02 #42
323876 michaelmoore
pi_203952004
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We gaan het allemaal meemaken. Ik denk dat Putin het gewoon voor elkaar gaat krijgen er een marionettenregering neer te zetten.
hij kan neer zetten wat ie wil , gaat hem niet helpen
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:06:38 #43
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203952007
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zou zo een salvo vanaf ze gedaan kunnen worden op Brussel, rotterdam, Parijs, Madrid, München en Berlijn. Na de eerste navo aanval.
Dan komen er kernkoppen richting St. Petersburg, Moskou, Sochi, Vladivostok enz enz
pi_203952008
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hij kan neer zetten wat ie wil , gaat hem niet helpen
Als jij het zegt.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:06:57 #45
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203952009
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dan komen er kernkoppen richting St. Petersburg, Moskou, Sochi, Vladivostok enz enz
En dan is het WWIII.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_203952011
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Is op zich niet zo vergezocht dat de Russen burgerdoelen bombarderen toch? Is min of meer hun gebruikelijke manier van werken.
Dat hangt er natuurlijk van af of je hebt weggekeken bij Grozny, Syrië etc.
pi_203952013
quote:

[..]
Ja dat weten zij ook.
Zitten toch ook niet voor niks in een bunker?
Vakman pur sang
pi_203952016
quote:

[..]
Maar niemand valt Rusland aan. Ze verdedigen alleen.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:07:48 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203952017
quote:

[..]
Je kan je wel afvragen hoeveel van die 5000 er nog werken als je ziet hoe het in Oekraïne gaat :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:07:55 #50
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203952019
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:06 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
En dan is het WWIII.
Joh, dat is al als hun koppen naar ons toe komen...
pi_203952020
quote:

[..]
En dan is het WWIII.
Nou dan is het wel binnen een paar uur opgelost. :)
Denk dat de VS preventief Azië en noord Korea nog weg nuked om er zeker van te zijn dat de vijanden van die kant weg zijn.
Als er dan nog wat over is.
Vakman pur sang
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:08:21 #52
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203952023
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat weten zij ook.
Ja daar blijft het dan bij zeker?

Alsof ze dan hem niet gaan zoeken.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:08:30 #53
403588 mcmlxiv
pi_203952024
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef Galvez het volgende:

[..]
Mag dat ja? En ik maar denken dat RT in de EU ook niet meer uitgezonden mag worden. Censuur in de EU, maar dat geeft niets hoor.

Tja propaganda van de vijand weren, het is een keuze. Ik zou het niet doen, maar begrijp het wel. Teveel mensen die te simpel zijn om propaganda niet te herkennen als propaganda.
- Of denk jij dat Rusland Oekraïne niet is binnen gevallen?
- denk jij dat wat Putin doet deugt?
- denk je dat het de schuld is van Oekraïne dat de veel sterkere buurman een oorlog is begonnen?
- denk je dat Putin de Russische bevolking van eerlijke informatie voorziet?

Met verraders en fascisten als Thierry Baudet in het parlement zijn maatregelen helaas nodig. De paradox van tolerantie is helaas weer eens uitgekomen. Smerige ratten zijn uit hun holen gekomen en vreten de fundamenten van ons systeem aan.
pi_203952025
Mooi scenario, na drie maanden strijd is het Russische leger bijna compleet verslagen door de NAVO, zes "geallieerde" tankbrigades staan zegevierende in Kharkov, de vrije wereld viert de overwinning ook al was hij bloedig en kostbaar, Vladimir Poetin zit verslagen in zijn Oeral bunker en weet dat zijn dagen geteld zijn, starende naar de militaire kaart van Kharkov en de rode knop op zijn bureau denkt hij nog eenmaal aan zijn danseresje en zijn pasgeboren tweeling.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:09:00 #55
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203952028
:')
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_203952030
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat weten zij ook.
Die bunker is meer omdat Poetin extreem paranoïde is en niemand vertrouwt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203952033
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:09 schreef Aether het volgende:

[..]
Die bunker is meer omdat Poetin extreem paranoïde is en niemand vertrouwt.
Dat zegt men ja.
Vakman pur sang
pi_203952038
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De vergelijking is niet raar.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:10:27 #59
498282 Scrummie
pi_203952042
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
De vergelijking is niet raar.
Wel.
pi_203952044
quote:

[..]
Als er niets meer op je wacht, de gouden brug van de terugtrekking achter je moet harder blinken dan het metaal van de overwinning recht voor je.

Adolfje had er wel zestig gegooid als hij de kans had gehad.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:10:45 #61
498282 Scrummie
pi_203952045
Sterker nog, hij slaat eigenlijk helemaal nergens op.
pi_203952051
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja daar blijft het dan bij zeker?

Alsof ze dan hem niet gaan zoeken.
Als die nukes eenmaal zijn gestuurd zal het wel een zelfmoord voor vaderland gevalletje worden.

De wet van de verschroeide aarde.
Geen Rusland, geen wereld. Is al eerder geroepen.
Vakman pur sang
pi_203952053
quote:

[..]
En dan is het WWIII.
ehh nee, dan is er weinig europa nog over voor wereld oorlog.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:11:32 #64
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203952056
quote:

[..]

en daarna schiet ik ze in de rug, als ze weglopen
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:11:32 #65
262211 hhh38
pi_203952057
quote:

[..]
Het is een riskante gok. Maar dat geldt ook als Rusland een NAVO land aanvalt. Als je denkt dat Rusland dan een kernoorlog ontketent als we daar ter verdediging schieten dan is het het toch ook niet waard?

Rusland heeft de dreiging alleen als ze hem nog niet gebruikt hebben en dat kan maar 1x. Doe je dat dan als een aanval op Oekraïne wordt afgeslagen of bewaar je hem voor een situatie waar je je echt in het nauw gedrongen voelt?
pi_203952058
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:08 schreef UitStraling het volgende:
Mooi scenario, na drie maanden strijd is het Russische leger bijna compleet verslagen door de NAVO, zes "geallieerde" tankbrigades staan zegevierende in Kharkov, de vrije wereld viert de overwinning ook al was hij bloedig en kostbaar, Vladimir Poetin zit verslagen in zijn Oeral bunker en weet dat zijn dagen geteld zijn, starende naar de militaire kaart van Kharkov en de rode knop op zijn bureau denkt hij nog eenmaal aan zijn danseresje en zijn pasgeboren tweeling.
....en hoe heet die serie dan op Netflix?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:11:41 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203952059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als er niets meer op je wacht, de gouden brug van de terugtrekking achter je moet harder blinken dan het metaal van de overwinning recht voor je.

Adolfje had er wel zestig gegooid als hij de kans had gehad.
Juist.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:11:41 #68
403588 mcmlxiv
pi_203952060
quote:
Dat kan ja en nu? Ik zou maar vast een grote pot vaseline kopen….
pi_203952064
Wel echte strijders hier. Gewoon tank tegenhouden met pinkie.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:12:03 #70
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203952065
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als die nukes eenmaal zijn gestuurd zal het wel een zelfmoord voor vaderland gevalletje worden.

De wet van de verschroeide aarde.
Geen Rusland, geen wereld. Is al eerder geroepen.
Je hebt te veel films gekeken
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:12:06 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203952066
quote:

Nou nee... Althans ik heb nog nergens gelezen dat dat de standaard Russisch militaire doctrine zou zijn. Vergeet niet dat elk gebouw waaruit geschoten wordt of voor militaire doeleinden gebruikt wordt direct een legitiem militair doel wordt. Ongeacht of het gebouw initieel een beschermde status had.
pi_203952073
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja propaganda van de vijand weren, het is een keuze. Ik zou het niet doen, maar begrijp het wel. Teveel mensen die te simpel zijn om propaganda niet te herkennen als propaganda.
- denk je dat het de schuld is van Oekraïne dat de veel sterkere buurman een oorlog is begonnen?

Met verraders en fascisten als Thierry Baudet in het parlement zijn maatregelen helaas nodig. De paradox van tolerantie is helaas weer eens uitgekomen. Smerige ratten zijn uit hun holen gekomen en vreten de fundamenten van ons systeem aan.
Propaganda van de vijand weren. LOL
Met dat credo kan je letterlijk elke vorm van censuur wel verdedigen. Dit is precies wat Poetin doet.
Wie je vijand is, is nogal arbitrair, en daarmee begeef je je echt op een hellend vlak.

Wat betreft je vragen

- nee
- nee
- ja (van de regering althans)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:12:52 #73
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203952074
twitter

Het is stiekem jammer dat de beurs nog tot zeker woensdag gesloten blijft want de crash moet echt van epische proporties worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203952075
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:11 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Het is een riskante gok. Maar dat geldt ook als Rusland een NAVO land aanvalt. Als je denkt dat Rusland dan een kernoorlog ontketent als we daar ter verdediging schieten dan is het het toch ook niet waard?

Rusland heeft de dreiging alleen als ze hem nog niet gebruikt hebben en dat kan maar 1x. Doe je dat dan als een aanval op Oekraïne wordt afgeslagen of bewaar je hem voor een situatie waar je je echt in het nauw gedrongen voelt?
Hij doet precies wat hij zegt.
Hij gebruikt ze als de navo zich bemoeit in Oekraïne.
Vakman pur sang
pi_203952081
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat kan ja en nu? Ik zou maar vast een grote pot vaseline kopen….
Je kunt je gewoon aanmelden voor het vreemdelingenlegioen hoor, we hebben er al 750.
pi_203952090
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je hebt te veel films gekeken
Films hebben vaak een winnaar een held die alles redde.
Dit scenario is te saai voor een film.
Maar goed, zover is het niet. :)
Vakman pur sang
pi_203952091
quote:

[..]
Rusland heeft zich op het gebied van oorlogsrecht niet misdragen en laten we hopem dat dat zo blijft. Dat van die raketten op kerncentrale bleek achteraf ook pure propaganda. We moeten daar wel alert op blijven, die Zelensky/Oekrainse media heeft een achterliggende agenda en motieven, wat je ze niet kwalijk kunt nemen, maar waar je je wel bewust van moet blijven.
pi_203952096
quote:
Ik zie hem meer als een eng figuur die denkt: "Als ik Ukraïne niet krijg, dan de EU ook niet", en drukt op de rode knop om nog even een kernraket richting EU te lanceren.

Zo'n psychopaat is hij. Je ziet nu al hoe roekeloos hij bezig is, net een pitbull met een rode waas voor zijn ogen, met maar 1 doel waar hij niet vanaf te brengen is.
Ik ben niet bang ofzo, maar ik ben ook niet geheel naïef, hij kan de EU gaan aanvallen...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_203952098
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]

Het is stiekem jammer dat de beurs nog tot zeker woensdag gesloten blijft want de crash moet echt van epische proporties worden.
Waarom stoppen ze met alle internationale vluchten? Ze kunnen toch nog prima vliegen naar landen die geen sancties hebben ingesteld?
pi_203952099
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Deze oorlog gaat Rusland 50.000 doden opleveren en volledige isolatie van Rusland
Een herrezen NAVO, de EU eensgezinder dan ooit en de Russische economie gedecimeerd.

Poetin heeft al verloren op dag 1.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:15:19 #81
498282 Scrummie
pi_203952101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:14 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Rusland heeft zich op het gebied van oorlogsrecht niet misdragen en laten we hopem dat dat zo blijft.
Je bent ver heen, of je bent heel erg ver heen.
pi_203952102
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De Russische militaire doctrine aangaande kernwapens is zo ook gewoon.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:16:21 #83
403588 mcmlxiv
pi_203952110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:12 schreef Galvez het volgende:

[..]
- ja (van de regering althans)
Aha het is de schuld van de Oekraïnse regering! Zeg dat dan!

Jij gelooft niet in het concept van autonome landen die het recht op zelfbeschikking hebben. Elke democratie moet bukken voor de grotere dictatoriaal bestuurde buurman! Heel logisch man!

Wacht wacht, nu gaat het stukje over de VS die ook niet deugt komen?

Schaamlap! Ben je terug?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:16:57 #84
262211 hhh38
pi_203952118
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zou ik ook zeggen als ik ze niet zou gebruiken als de NAVO zich bemoeit in Oekraïne.

Hij wil niet dat de NAVO zich bemoeit en hij heeft een (blijkt maar weer) goed werkende afschriktactiek. Tuurlijk gebruikt hij die.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:18:02 #85
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203952139
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waarom stoppen ze met alle internationale vluchten? Ze kunnen toch nog prima vliegen naar landen die geen sancties hebben ingesteld?
Vliegtuigen worden geleased door Rusland van andere landen. Dus ze zijn bang dat ze in beslag worden genomen.

twitter
pi_203952145
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:16 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat zou ik ook zeggen als ik ze niet zou gebruiken als de NAVO zich bemoeit in Oekraïne
Hij lijkt me niet het type wat dan denkt, nou doe ik het toch maar niet. :')
Vakman pur sang
pi_203952146
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

In Rusland wordt al het westerse geluid geblokkeerd. Sterker nog, voor het verspreiden van westerse informatie, daar zogenaamd nepnieuws, kan je een straf van 15 jaar krijgen.

Ik zou het dan zelfs behoorlijk dom vinden om onder het mom van persvrijheid hun oorlogsretoriek in het westen wél vrij baan te geven.
pi_203952147
twitter
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Een herrezen NAVO, de EU eensgezinder dan ooit en de Russische economie gedecimeerd.

pi_203952153
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:14 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Ik zie hem meer als een eng figuur die denkt: "Als ik Ukraïne niet krijg, dan de EU ook niet", en drukt op de rode knop om nog even een kernraket richting EU te lanceren.

Zo'n psychopaat is hij. Je ziet nu al hoe roekeloos hij bezig is, net een pitbull met een rode waas voor zijn ogen, met maar 1 doel waar hij niet vanaf te brengen is.
Ik ben niet bang ofzo, maar ik ben ook niet geheel naïef, hij kan de EU gaan aanvallen...
Ik denk eerder dat hij ze tactisch vrij snel in gaat zetten tegen NAVO legers die Oekraïne binnen trekken, maar dan krijg je na wat toch weer wat gezonde twijfels een nucleaire tegenreactie van de NAVO op Russische militaire doelen en voordat je het weet is een weekje later de mensheid gesmolten.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:19:10 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203952154
Treintickets naar finland gaan nu in de range van 6000 tot 9000 euro :')
pi_203952160
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Je bent ver heen, of je bent heel erg ver heen.
Jij moet je inlezen in oorlogsrecht of je afzijdig houden, leek.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)asie-oekraine-poetin
pi_203952166
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waarom dat dan weer....
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 5 maart 2022 @ 13:20:20 #93
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203952173
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vanaf Vladivostok eerste klas of wat? :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:20:48 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203952182
kunnen we deze niet geven ipv het dure spul??
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:21:01 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:21:39 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203952190
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom dat dan weer....
Omdat heel rijk rusland weg probeert te komen door oa geruchten van de staat van beleg.

Ook via de kleine corridor waar nog weg gevlogen wordt is het opeens super druk

twitter
pi_203952192
-

[ Bericht 100% gewijzigd door nostra op 05-03-2022 13:22:40 ]
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203952194
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Navo is een speeltje van de VS. EU gaat nog verder verrechtsen. Russisch gas zal duurder worden.
pi_203952195
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:20 schreef THEFXR het volgende:
kunnen we deze niet geven ipv het dure spul??
[ afbeelding ]
Dat hele wapens geven is puur symbolisch.
Dat wordt nauwlijks gebruikt.
Vakman pur sang
pi_203952198
-
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')