Mag ik alleen westerse bronnen tot mij nemen, of ook wat meer objectievere?quote:
Dat willen de mensen in Oekraïne toch echt zelf hoor, het enige dat hier een discussiepunt is is of we ze (en zo ja in wat voor mate) daarin willen ondersteunen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:42 schreef theunderdog het volgende:
Wel bijzonder dat mensen die ageren tegen nationalisme, wel willen dat mensen in Oekraïne zich doodvechten voor hun land.
Hij maakte films en series, lijkt mij een gebruikelijke constructie met licenties en uitzendrechten. Dat doen alle mediabedrijven ter wereld. Je kan er wat van vinden, maar dat nu eenmaal hoe de wereld draait.quote:Als jij je bezig houdt met offshore constructies, parapluen aan bvs en het verdoezelen van eigendomsverhoudingen, waarbij je ook nog eens geen openheid van zaken wilt geven, dan is er duidelijk iets niet in de haak. Of vind jij dit binnen normale werkzaamheden van acteur passen?
Jij wil zeker gewoon over kinderwagens heenrijden met die auto?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik voel spanning opkomen. Dit gaat escaleren. Geef je sleutels nou maar gewoon.
Dit is wel gigantisch ver gezocht aan de hand van wat foto's.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:47 schreef polderturk het volgende:
De gevangen piloot heeft ook voor Assad gebombardeerd. In Syrië zal hij dus ook wel civiele doelen gebombardeerd hebben. En sommigen op fok waren hem aan het verdedigen.
[ twitter ]
Ik zag anders in het vorige topic mensen die stellen dat het misschien verstandiger is als ze de strijd opgeven flink aangevallen worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat willen de mensen in Oekraïne toch echt zelf hoor, het enige dat hier een discussiepunt is is of we ze (en zo ja in wat voor mate) daarin willen ondersteunen.
“objectievere”…… jaja. Die dekselse MSM ook hè?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:46 schreef Galvez het volgende:
[..]
Mag ik alleen westerse bronnen tot mij nemen, of ook wat meer objectievere?
Als Piloot hoef je niet zoveel te lopenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:51 schreef koffiekoekjes het volgende:
Piloot is #viesdik
Hebben ze geen fitte piloten meer
Moet je wel in je vliegtuig passen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als Piloot hoef je niet zoveel te lopen
Ze zijn allebei dik en blank d us dan zal het wel kloppenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dit is wel gigantisch ver gezocht aan de hand van wat foto's.
Met de kanttekening dat je weet dat er geld wordt uitgekeerd door de verzekering en je er op kan hopen dat die overvallers worden opgepakt en veroordeeld. In het geval van Oekraïne raak je alles kwijt, gaan ze nooit meer weg en worden de straffen na verloop van tijd vanzelf weer afgezwakt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zag anders in het vorige topic mensen die stellen dat het misschien verstandiger is als ze de strijd opgeven flink aangevallen worden.
'MAG IK DAN OOK JE HUIS INVALLEN !!'.. nee, dat 'mag' je niet. Maar als jij met paar man + wapens mijn huis komt binnen stormen, kies ik eieren voor mijn geld. Ik geef je alles.
Klopt, want nazi-Rusland en Adolf Putin bestrijden heeft in principe niets met nationalisme te maken. Ongetwijfeld zitten er heel veel nationalisten onder de Oekraïnse strijders, ongetwijfeld zal deze situatie nationalistische gevoelens aanwakkeren, maar het bestrijden van fascistische moordenaars, uitbuiters en verkrachters gaat ook prima vanuit niet nationalistische gevoelens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zag anders in het vorige topic mensen die stellen dat het misschien verstandiger is als ze de strijd opgeven flink aangevallen worden.
'MAG IK DAN OOK JE HUIS INVALLEN !!'.. nee, dat 'mag' je niet. Maar als jij met paar man + wapens mijn huis komt binnen stormen, kies ik eieren voor mijn geld. Ik geef je alles.
Dat is niet waar ik aan denk als die lui mijn huis binnen komen vallen. Dat denk ik vooral: hoe kom ik met mijn dierbare hier het meest ongeschonden uit.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat je weet dat er geld wordt uitgekeerd door de verzekering en je er op kan hopen dat die overvallers worden opgepakt en veroordeeld. In het geval van Oekraïne raak je alles kwijt, gaan ze nooit meer weg en worden de straffen na verloop van tijd vanzelf weer afgezwakt.
Mag dat ja? En ik maar denken dat RT in de EU ook niet meer uitgezonden mag worden. Censuur in de EU, maar dat geeft niets hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
“objectievere”…… jaja. Die dekselse MSM ook hè?
Natuurlijk, hier mag jij dat. In Rusland mag je dat niet. Of geloof je dat ook niet? Is er eigenlijk wel een oorlog in Oekraïne?
Laat me raden, Corona was ook maar een griepje?
het land verdedigen tegen de NAZI Duitsland was ok naionalisme hequote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
* De kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:54 schreef UitStraling het volgende:
Als je alles tot een simpele vraag terugbrengt; Zelinsky vraagt of we een mensheiduitroeiende kernoorlog willen beginnen om de vrijheid van zijn land te waarborgen, zijn we dat van plan als Westerse wereld?
Dat mag maar in je bewoording bevestig je al dat je op zoek bent naar nieuws wat jouw eigen mening bevestigd. Het mag overduidelijk zijn dat er propaganda aan beide kant zit (goh wat schokkend tijdens een oorlog).quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:46 schreef Galvez het volgende:
[..]
Mag ik alleen westerse bronnen tot mij nemen, of ook wat meer objectievere?
https://www.aljazeera.com(...)a-invasion-criticism
Het gehele conflict is nationalistisch.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt, want nazi-Rusland en Adolf Putin bestrijden heeft in principe niets met nationalisme te maken. Ongetwijfeld zitten er heel veel nationalisten onder de Oekraïnse strijders, ongetwijfeld zal deze situatie nationalistische gevoelens aanwakkeren, maar het bestrijden van fascistische moordenaars, uitbuiters en verkrachters gaat ook prima vanuit niet nationalistische gevoelens.
Volgens mij denken sommigen echt dat Putin de he wereld direct opblaast en dat niemand ingrijpt. Koekoek.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]e kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.
Die kans is echt een stuk kleiner dan veel mensen hier denken. Poetin is onberekenbaar, maar het voortbestaan van Rusland is niet in gevaar als we Oekraïne helpen.
jA maar PuTIn heEFt NUkEsquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]e kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.
Die kans is echt een stuk kleiner dan veel mensen hier denken. Poetin is onberekenbaar, maar het voortbestaan van Rusland is niet in gevaar als we Oekraïne helpen.
Dat klopt toch ook?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het land verdedigen tegen de NAZI Duitsland was ok naionalisme he
Nee. Hij vraagt of wij militair willen ingrijpen in Oekraine. Hij vraagt niet om Rusland naar de tyfus te nuken. Het westen is alleen bang dat Rusland naar de Nukes grijpt bij een eventuele militaire interventie.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:54 schreef UitStraling het volgende:
Als je alles tot een simpele vraag terugbrengt; Zelinsky vraagt of we een mensheiduitroeiende kernoorlog willen beginnen om de vrijheid van zijn land te waarborgen, zijn we dat van plan als Westerse wereld?
Of toch pure propaganda?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:41 schreef polderturk het volgende:
Misschien heeft degene met het papiertje in de hand de coördinaten uit de boordcomputer gehaald en opgeschreven.
De piloot ontkent het niet.
Of misschien heeft de piloot de coördinaten op een blaadje gekregen en heeft hij ze in de computer ingevoerd.
Dit kunnen jullie zelf ook bedenken.
Omdat je weet dat de gevolgen dan minimaal zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is niet waar ik aan denk als die lui mijn huis binnen komen vallen. Dat denk ik vooral: hoe kom ik met mijn dierbare hier het meest ongeschonden uit.
Met die constatering neem ik al genoegen hoor. Maar genoeg mensen die zelfs dat bestrijden. Dat de propaganda in Rusland nog een stuk erger is dan hier staat buiten kijf wat mij betreft, maar de persvrijheid en objectiviteit qua verslaggeving in de EU is in een paar maanden ook wel zorgwekkend hard achteruit gegaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Dat mag maar in je bewoording bevestig je al dat je op zoek bent naar nieuws wat jouw eigen mening bevestigd. Het mag overduidelijk zijn dat er propaganda aan beide kant zit (goh wat schokkend tijdens een oorlog).
Tegen paar lui met wapens? nee, natuurlijk niet. Als zij zeggen: op je knieën en verroer je niet, dan luister ik braaf. Jij gaat superheld spelen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Omdat je weet dat de gevolgen dan minimaal zijn.
Redeneer nu eens alsof je na de overval je huis en geld kwijt bent en dus dakloos. En je bent in dat huis opgegroeid. Zou je je dan ook niet verdedigen?
Je doet nu net alsof 'jij' geen wapens hebt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tegen paar lui met wapens? nee, natuurlijk niet. Als zij zeggen: op je knieën en vervoer je niet, dan luister ik braaf. Jij gaat superheld spelen?
Het gaat weer de Armenie/Azerdeidjan kant op met je he?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:47 schreef polderturk het volgende:
De gevangen piloot heeft ook voor Assad gebombardeerd. In Syrië zal hij dus ook wel civiele doelen gebombardeerd hebben. En sommigen op fok waren hem aan het verdedigen.
Deze oorlog gaat Rusland 50.000 doden opleveren en volledige isolatie van Ruslandquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
* De kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.
Oekraïne heeft voorbereidingstijd gehad en betere wapens met hulp van de burenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tegen paar lui met wapens? nee, natuurlijk niet. Als zij zeggen: op je knieën en verroer je niet, dan luister ik braaf. Jij gaat superheld spelen?
Nee, de vergelijking is niet raar. Oekraïne houdt dapper stand, maar hoe langer dit nog aanhoudt hoe afhankelijker ze worden van internationale steun.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof 'jij' geen wapens hebt.
Bovendien ben je als verdediger in zo'n oorlog volgens mij redelijk in het voordeel.
De vergelijking is gewoon een beetje raar.
Is op zich niet zo vergezocht dat de Russen burgerdoelen bombarderen toch? Is min of meer hun gebruikelijke manier van werken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat weer de Armenie/Azerdeidjan kant op met je he?
Afhankelijk zijn van de buren. Nee, echt een stabiele factor.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Oekraïne heeft voorbereidingstijd gehad en betere wapens met hulp van de buren
Ja en hoe meer doden aan Russische zijde, een stadsguerilla kan de invaller nooit winnenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, de vergelijking is niet raar. Oekraïne houdt dapper stand, maar hoe langer dit nog aanhoudt hoe afhankelijker ze worden van internationale steun.
We gaan het allemaal meemaken. Ik denk dat Putin het gewoon voor elkaar gaat krijgen er een marionettenregering neer te zetten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en hoe meer doden aan Russische zijde, een stadsguerilla kan de invaller nooit winnen
Rusland gaat gebukt onder zware sancties, de tijd lijkt me eerder in het voordeel van Oekraïnequote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, de vergelijking is niet raar. Oekraïne houdt dapper stand, maar hoe langer dit nog aanhoudt hoe afhankelijker ze worden van internationale steun.
En het voortbestaan van Europa?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
* De kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.
hij kan neer zetten wat ie wil , gaat hem niet helpenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We gaan het allemaal meemaken. Ik denk dat Putin het gewoon voor elkaar gaat krijgen er een marionettenregering neer te zetten.
Dan komen er kernkoppen richting St. Petersburg, Moskou, Sochi, Vladivostok enz enzquote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En het voortbestaan van Europa?
Die kernkoppen kunnen wel eens werken, niets te maken met angst maar realisme.
Zou zo een salvo vanaf ze gedaan kunnen worden op Brussel, rotterdam, Parijs, Madrid, München en Berlijn. Na de eerste navo aanval.
Is dat heel terecht te denken? Misschien niet misschien wel.
Als jij het zegt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij kan neer zetten wat ie wil , gaat hem niet helpen
En dan is het WWIII.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan komen er kernkoppen richting St. Petersburg, Moskou, Sochi, Vladivostok enz enz
Dat hangt er natuurlijk van af of je hebt weggekeken bij Grozny, Syrië etc.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is op zich niet zo vergezocht dat de Russen burgerdoelen bombarderen toch? Is min of meer hun gebruikelijke manier van werken.
Ja dat weten zij ook.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan komen er kernkoppen richting St. Petersburg, Moskou, Sochi, Vladivostok enz enz
Maar niemand valt Rusland aan. Ze verdedigen alleen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
5000 kernkoppen staan gereed in en buiten Rusland.
Zou zo een salvo vanaf ze gedaan kunnen worden op Brussel, rotterdam, Parijs, Madrid, München en Berlijn. Na de eerste navo aanval.
Je kan je wel afvragen hoeveel van die 5000 er nog werken als je ziet hoe het in Oekraïne gaatquote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
5000 kernkoppen staan gereed in en buiten Rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |