Ah. Ik dacht alquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:25 schreef Momo het volgende:
Er gaan al een tijdje geruchten over de inzending van het VK; Fleur East, Claudia Valentina, Chelcee Grimes, Sam Ryder.
Die laatste naam heeft er voor gezorgd dat het VK op 5 staat in de odds. Volgens bronnen zou het VK hun nummer 10 maart presenteren.
Zeg het maar wordt dit de inzending van het VK?
En ik zou ook wel een beschuitje met hem willen etenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:08 schreef molloot200 het volgende:
Sam Ryder is zo’n extreem goede zanger hèEven los van het mogelijke nummer.
Het is wel de BBC hè.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:50 schreef Meke het volgende:
Ik zou het wel heel raar vinden eigenlijk als het liedje al uit is en dat ze dan ineens zeggen: OJA DIT IS ONZE INZENDING joee
Zou leuk zijn, maar eerst maar eens zienquote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Mandy040986 het volgende:
[ twitter ]
Aiming for the stars? Space Man?
Hmmm. Eerst maar eens zien.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Mandy040986 het volgende:
[ twitter ]
Aiming for the stars? Space Man?
Ze voorspelden toen ook ‘een banger’.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zou leuk zijn, maar eerst maar eens zien
Vorig jaar werkten ze toch ook voor de staging met iemand die voor Lady Gaga had gewerkt ofzo
Vond jij de staging van James niet mooi dan?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vorig jaar werkten ze toch ook voor de staging met iemand die voor Lady Gaga had gewerkt ofzo
Dat dacht ik eerst ook, maar júist voor de BBC is dit een slimme tactiek denk ik. De gemiddelde Brit vindt inmiddels waarschijnlijk elke song die met het labeltje "gaat naar het ESF" uitgebracht wordt, een kutnummer. Op voorhand al. Wat ze nu doen is dat ze mensen eerst laten wennen aan het nummer. Op de BBC Radio heeft het vorige week ergens een keer een soort "TopSong" status bereikt waardoor het nummer extra veel voorbij kwam op de radio. Dan kunnen mensen al wennen aan de song, en hem leuk gaan vinden en zo. Zónder dat het ESF-stigma eraan hangt.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:50 schreef Meke het volgende:
Ik zou het wel heel raar vinden eigenlijk als het liedje al uit is en dat ze dan ineens zeggen: OJA DIT IS ONZE INZENDING joee
Ik gok omdat ze juist daar veel wedden? Volgens mij staan ze elk jaar best hoog eerstquote:Op zondag 6 maart 2022 21:58 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ze voorspelden toen ook ‘een banger’.![]()
Ik snap werkelijk niet hoe de UK met dat trieste track record de laatste jaren zo hoog staat bij de odds.
Het valt ook echt op als je de finale kijktquote:Op zondag 6 maart 2022 21:59 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Vond jij de staging van James niet mooi dan?
Neeee de outfit van Geike was door iemand ontworpen die met Lady Gaga had gewerkt. Je haalt nu twee dingen door elkaar denk ikquote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ohquote:Op zondag 6 maart 2022 22:31 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Neeee de outfit van Geike was door iemand ontworpen die met Lady Gaga had gewerkt. Je haalt nu twee dingen door elkaar denk ik
En vergeet die jas nietquote:Op zondag 6 maart 2022 22:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het valt ook echt op als je de finale kijkttraag, saai camerawerk, gewoon anders dan anderen.
quote:Op zondag 6 maart 2022 22:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Altijd nog beter dan wat hij tijdens de eerste repetitie aan had...
Zou wel een goede outfit zijn voor de inzending van dit jaar. 'I'm a space... maaaaaaan.'quote:Op zondag 6 maart 2022 22:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik had dit helemaal geblokkeerd uit m'n hoofd (beter maar). Jezusquote:Op zondag 6 maart 2022 22:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh jaaaquote:Op zondag 6 maart 2022 22:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Men gaat er denk ik al van uit dat dit de inzending is, en dan is het best een wedje waard, het doet in mijn ogen niet heel veel onder voor Polen bijvoorbeeld. En de Engelsen zetten graag op zichzelf inquote:Op maandag 7 maart 2022 13:06 schreef Greys het volgende:
Al dat gewacht helpt kennelijk wel bij de bookies want ze staan op 5. Hoe dan.
Ze staan altijd hoger in de odds dan ze eindigen. In 2016 stonden Joe en Jake bijvoorbeeld op 8 in de odds vlak voor de finale.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Men gaat er denk ik al van uit dat dit de inzending is, en dan is het best een wedje waard, het doet in mijn ogen niet heel veel onder voor Polen bijvoorbeeld. En de Engelsen zetten graag op zichzelf in
Om eerlijk te zijn is dat vanuit het oogpunt van het VK zo gek nog niet. Het songfestival heeft daar zo'n slechte naam, dat het misschien beter is als het nummer niet direct het stigma "songfestivalnummer" opgeplakt krijgt. Als het nummer zich eerst bewezen heeft, kunnen ze makkelijker zeggen dat ze gewoon een goed nummer naar het festival willen proberen te sturen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:50 schreef Meke het volgende:
De odds worden bepaald op basis van waar er op ingezet wordt. De wedkantoren proberen het zo uit te kienen, dat wat er ook gebeurd, ze er aan verdienen. Hoe meer mensen op een nummer inzetten, hoe meer risico's de wedkantoren lopen, dus hoe minder ze willen geven in het geval van een overwinning, dus hoe hoger dat nummer in de odds komt te staan.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:58 schreef Mandy040986 het volgende:Ik snap werkelijk niet hoe de UK met dat trieste track record de laatste jaren zo hoog staat bij de odds.
Hopelijk begrijpen ze dat de staging ook onderdeel uitmaakt van de eurovision experience.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:06 schreef Guanabana het volgende:
Ben helemaal blij![]()
Dat ze eens iets normaals/goeds sturen. En de mense in de UK er ook achter kunnen staan met dit nummer.
Gaat toch niet goed scoren door anti-uk sentimenten.quote:
Mwa het is opnieuw niks bijzonders....quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Gaat toch niet goed scoren door anti-uk sentimenten.
Idd typische Britse bbc hipster.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mwa het is opnieuw niks bijzonders....
Ik ben ook best blij uit eigenbelang hoor, leuk nummerquote:Op woensdag 9 maart 2022 19:06 schreef Guanabana het volgende:
Ben helemaal blij![]()
Dat ze eens iets normaals/goeds sturen. En de mense in de UK er ook achter kunnen staan met dit nummer.
Volgens mij kunnen nobody's dit niet zo maar aanpassen op Genius. En zo zijn we ook achter andere inzendingen gekomen als De Diepte,Miss You en Ela. Ik zet het op 99,9%.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:32 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik ben ook best blij uit eigenbelang hoor, leuk nummer![]()
![]()
Maar is dus vooral nog roddel wel? Hoop ook voor hem dat het snel bekend wordt
Ja ik ook hoorquote:Op woensdag 9 maart 2022 19:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen nobody's dit niet zo maar aanpassen op Genius. En zo zijn we ook achter andere inzendingen gekomen als De Diepte,Miss You en Ela. Ik zet het op 99,9%.
Wellicht hebben de mannen van Montenegro 2013 hun pakken nog liggenquote:Op woensdag 9 maart 2022 20:24 schreef Meke het volgende:
Als dit het echt wordt, hoop ik wel dat ze Blas' maan bewaard hebben, is de staging al voor de helft af!
Hey volg jij ook al Tom Leeb op instagram om zijn zangcarrière bij te houden?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:34 schreef Cee het volgende:
Ik had nog nooit van hem gehoord maar op insta 3.5 miljoen volgers waaronder goden zoals Lundvik, Waylon, Michael Schulte, Bushpepa en TOM LEEB.
Het is ook wel een beetje de nieuwe Tom Leeb denk ikquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:34 schreef Cee het volgende:
Ik had nog nooit van hem gehoord maar op insta 3.5 miljoen volgers waaronder goden zoals Lundvik, Waylon, Michael Schulte, Bushpepa en TOM LEEB.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hey volg jij ook al Tom Leeb op instagram om zijn zangcarrière bij te houden?
Ik deed zojuist hardop “heheheheh”.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hey volg jij ook al Tom Leeb op instagram om zijn zangcarrière bij te houden?
Ja deze is ook welquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:48 schreef Meke het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje de nieuwe Tom Leeb denk ik
Adam Lambertgodquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:50 schreef Momo het volgende:
Zelfs Queenleden volgen Sam Ryder op instagram
Dit is ook een veeeel mooiere versie dan de radio edit vind ik.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:46 schreef Greys het volgende:
Ik had er ook nog nooit van gehoord en toen luisterde ik net (ja nu pas ja) naar deze versie en nu wordt het geloof ik m'n nummer 1.Al vecht ie daar wel om met Brividi en Stien. Even een nachtje over slapen nog.
Ja het is jammer dat het deze versie niet is. Vind dat zelf meer indruk maken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:52 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Dit is ook een veeeel mooiere versie dan de radio edit vind ik.
Ja, het maakt meer indruk. Maar ik heb het idee dat het met zijn live vocalen ook met de studio qua muziek wel wat kan worden. Wat dat betreft “blaast” dat wel weg. De studioversie is veel te klinisch en zo ook qua stem waar ik hem hiervoor al van kende. Dat hoor je beter in die live versie terug straks denk ik.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:55 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja het is jammer dat het deze versie niet is. Vind dat zelf meer indruk maken.
Ja dat komt live wel goed. Denk ik dus ook.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:10 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, het maakt meer indruk. Maar ik heb het idee dat het met zijn live vocalen ook met de studio qua muziek wel wat kan worden. Wat dat betreft “blaast” dat wel weg. De studioversie is veel te klinisch en zo ook qua stem waar ik hem hiervoor al van kende. Dat hoor je beter in die live versie terug straks denk ik.
Ik ook.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:55 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja het is jammer dat het deze versie niet is. Vind dat zelf meer indruk maken.
Ik geloof niet dat we ons zorgen hoeven te maken om zijn vocalen in ieder gevalquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:46 schreef Greys het volgende:
Ik had er ook nog nooit van gehoord en toen luisterde ik net (ja nu pas ja) naar deze versie en nu wordt het geloof ik m'n nummer 1.Al vecht ie daar wel om met Brividi en Stien. Even een nachtje over slapen nog.
Ach Joe Cocker werd er wereldberoemd mee en Salvador Sobral won met z'n gezichten en armen ook het Songfestival.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:32 schreef TheVulture het volgende:
Ben alleen wel benieuwd zijn nogal expressieve gezichtsuitdrukkingen bij het halen van de hoge noten niet enorm gaan storen live... het is nogal veel allemaal
Ik vraag me nu wel af hoe hij het op het ESF gaat doen. In deze video vind ik het iig een prima nummer, beter dan gemiddeld van de Britten (inb4 dat zegt niet zo veel, nee maar tochquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:46 schreef Greys het volgende:
Mensen zonder smaak in de studio.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:51 schreef Momo het volgende:
https://www.bbc.co.uk/sounds/play/live:bbc_radio_one
Ja! En dus daarmee ook op die viking van het ESF een paar jaar geleden!quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:00 schreef Mandy040986 het volgende:
Hij lijkt wel een beetje op die gast van Game Of Thrones.
[ afbeelding ]
Als het maar oprecht overkomt. Hij is een type Marcel van Veenendaal, iemand die zich helemaal in zo'n nummer gooit.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:32 schreef TheVulture het volgende:
Ben alleen wel benieuwd zijn nogal expressieve gezichtsuitdrukkingen bij het halen van de hoge noten niet enorm gaan storen live... het is nogal veel allemaal
Ik hoop het ook, maar de kans is ook dat het door de aanwezigheid van soortgelijke liedjes zoals bijvoorbeeld Polen toch ineens onderaan staat. Maar op basis van vocale kwaliteiten en het liedje hoort dit minimaal aan de linkerkant van het scorebord te eindigen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:57 schreef Guanabana het volgende:
Ik hoop zo dat dit hun Anouk-moment is.
Ja, voor mensen die enigszins van deze muziekrichting houden, is er best veel te kiezen dit jaar. Wat dat betreft heb je het risico dat Europa UK haat vanwege de oorlog in Irak en Brexit eerder gaat voor Polen, Italië, Nederland of Zweden in het rustige segment en dat UK dan toch weer op een onbenullige eindklassering uitkomt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, maar de kans is ook dat het door de aanwezigheid van soortgelijke liedjes zoals bijvoorbeeld Polen toch ineens onderaan staat. Maar op basis van vocale kwaliteiten en het liedje hoort dit minimaal aan de linkerkant van het scorebord te eindigen.
waar is die ESF versie te vinden?quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:18 schreef molloot200 het volgende:
Aan het einde wordt ie iets te herhalend imo in het origineel maar dat is al minder in de 3 minuten ESF versie dus dat is goed
Gewoon de videoclip in de OPquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:31 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
waar is die ESF versie te vinden?
Dat heb ik ook wel een beetje ja, het mist een beetje de subtiele opbouw en climax en vooral heel veel falsetto.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:44 schreef drxanax het volgende:
Een verbetering tov de laatste jaren maar vind het toch tikkeltje irritant worden gedurende het liedje (Mannnnnn) en hysterisch.
Geen zero points dit jaar of de staging moet tacky worden.
Okay, ik vind dat vibrato in zijn stem al snel irritant worden. En muzikaal vind ik het nummer niet echt stuwend opbouwen. Voor mijn gevoel zit ik de hele tijd naar dezelfde muur van muziek te luisteren. Er zitten voor mij te veel uithalen in. Sorry, maar.... I'm not impressed.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon de videoclip in de OP
Of hier zonder clip
We gaan een trip to space maken gok ik:quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
'The stage will be like nothing we've had before.'
Ok, ik hoop alleen wel dat ze niet volledig over the top gaan.![]()
Al lijkt meneer Sam de baardman me daar niet direct het type voor gelukkig.
Zolang hij niet in een astronautenpak aan het plafond hangt vind ik (bijna) alles best.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:39 schreef Greys het volgende:
[..]
We gaan een trip to space maken gok ik:
[ twitter ]
Misschien kunnen ze de staging delen met de Noorse wolven!
Ik wil dat als Sam optreedt die twee Noren er achter door het beeld komen schuiven.
Nee oké ik hou me al in.
Hup Sam!
Sterker nog, hij kruipt al behoorlijk dicht tegen Griekenland en Zweden aan, die eerste zal nog wel wegvallen ook denk ik.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:46 schreef Cee het volgende:
De odds blijven lekker stabiel, fijn voor ze! En terecht ook. Het nummer hangt al de hele ochtend in mijn hoofd.
Vind het een beetje too much allemaal. Had het liever een beetje gedoseerd gezien. Hopen dat ze de staging niet weer verneuken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:45 schreef Jason22 het volgende:
Klinkt prima! En als de staging beter is dan de UK de afgelopen jaren mee is gekomen, zit een top-15 er absoluut in!
Die akoestische versie was echtquote:Op donderdag 10 maart 2022 13:59 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Vind het een beetje too much allemaal. Had het liever een beetje gedoseerd gezien. Hopen dat ze de staging niet weer verneuken.
Is die nog ergens te vinden?quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:04 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Die akoestische versie was echt
Deze, @GeorgeMquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:46 schreef Greys het volgende:
Dank, geluisterd!quote:
Ik moet het van Duitsland en Frankrijk nog maar zien. Ik vind de Duitste bijdrage alle kanten opzwabberen en Frankrijk vind ik te veel refereren aan Oekraïne vorig jaar. En dat wordt toch vaak afgestraft.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:13 schreef FlyingEagle het volgende:
Het lijkt er nu wel op dat alle top 5 landen goed gaan scoren, ook wel een tijdje geleden dat dat is gebeurd. Al zie ik Duitsland nog wel onderin eindigen, maar dat is ook wel prettig dat sommige dingen hetzelfde blijven![]()
Marcel zet nooit zoveel druk op zijn stem in de hoogte. Daardoor voel ik bij hem altijd gevoel. Dat heb ik hier niet. Ik vind het vooral showen wat er vocaal in huis is. En dat vibrato houdt me erg bij de emotie weg. Het geheel had wat mij betreft allemaal wel wat gedowntuned mogen worden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:45 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Dank, geluisterd!
Veel en veel beter!
Vind het gegoochel en steeds dat hoge echt heel jammer. Als hij het meer ingetogen had gezongen, zat het in m'n top 3. Vind het nummer echt heel goed, maar op een gegeven moment irriteer ik me zo aan dat overdreven zingen, zo van, luister 'ns wat ik allemaal met m'n stem kan in plaats van een verhaal te vertellen of de emoties over te brengen. Als hij dat hoge één of twee keer doet, wordt het veel verrassender en spannender.
Het gekke is dat ik het bij Marcel van Veenendaal wel weer geweldig vind, maar misschien doseert hij meer ofzo.
Ik hou er zo van als iemand zich helemaal geeft en inleeft tijdens een optreden
Nou ja, precies dit. Marcel doet het ook op moment dat het nummer erom vraagt imo. Bij dit nummer houdt het maar niet op voor m'n gevoelquote:Op donderdag 10 maart 2022 15:02 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Marcel zet nooit zoveel druk op zijn stem in de hoogte. Daardoor voel ik bij hem altijd gevoel. Dat heb ik hier niet. Ik vind het vooral showen wat er vocaal in huis is. En dat vibrato houdt me erg bij de emotie weg. Het geheel had wat mij betreft allemaal wel wat gedowntuned mogen worden.
Kut dan zit ik al bij Paulien Cornelissequote:Op donderdag 10 maart 2022 18:37 schreef Momo het volgende:
Sam geeft ook een concert in Nederland op 19 april in de Melkweg.
https://www.ticketmaster.nl/event/sam-ryder-tickets/275957
Dan moet hij echt dimmen met die stem. Vind ik hoorquote:Op donderdag 10 maart 2022 20:00 schreef Meke het volgende:
Oja ik was dus echt al een beetje verliefd op fan van Sam en ben echt megablij dat hij dit gaat doen, hoop inderdaad op een Anoukmomentje
Ja idk, dat is gewoon zijn stijl en doet ie al jaren. Gaat ie niet doen, en gezien ik m al jaren volg, soort het mij persoonlijk ook niet eigenlijkquote:Op donderdag 10 maart 2022 20:05 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Dan moet hij echt dimmen met die stem. Vind ik hoor
Dat is het ook niet. Wel live gezongen, maar op een eerder moment. Deze video is playback.quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:50 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Op ESCunited wordt er gezegd dat dit niet live was. Zonde.
Zonde toch? Hij kan zo goed zingen. Doe het dan live live.quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is het ook niet. Wel live gezongen, maar op een eerder moment. Deze video is playback.
Gewoon even pannecouckificeren. Sam die een Raket-ijsje eet op het podium ofzo.quote:Op donderdag 10 maart 2022 22:03 schreef molloot200 het volgende:
Als de BBC weer verpest met de staging hè
Ben wel bang dat ze er een soort kinderfeestje thema ruimte van gaan makenquote:Op donderdag 10 maart 2022 22:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gewoon even pannecouckificeren. Sam die een Raket-ijsje eet op het podium ofzo.
Ik ben het hier mee eens, maar als UK de staging goed krijgt en Sam de emoties goed kan overbrengen, is dit wel iets wat potentieel meer indruk op demense thuis maakt dan veel van de andere (te) rustige liedjes.quote:Op donderdag 10 maart 2022 22:04 schreef TheVulture het volgende:
Standje brulboei voor 3 minuten lang, ik weet niet of dat niet gaat vervelen, bij mij in ieder geval wel. De kans is groot dat het publiek dan toch gaat voor een soortgelijk lied dat subtieler wordt gebracht en al eens is gehoord in de halve finale, zoals Polen.
Raar jaquote:Op donderdag 10 maart 2022 21:58 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Zonde toch? Hij kan zo goed zingen. Doe het dan live live.
Eens, ik denk dat we Australie en Zwitserland sowieso wel af kunnen schrijven in deze categorie. Belgie geef ik ook nog wel genoeg potentie om aan te spreken. en dan zou ik Italie nog bijna vergetenquote:Op donderdag 10 maart 2022 22:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens, maar als UK de staging goed krijgt en Sam de emoties goed kan overbrengen, is dit wel iets wat potentieel meer indruk op demense thuis maakt dan veel van de andere (te) rustige liedjes.
Denk dat ze het geluid in die rare betonnen ruimte daar niet goed konden krijgen misschien.quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:58 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Zonde toch? Hij kan zo goed zingen. Doe het dan live live.
Dit denk ik ook. Want eerlijk is eerlijk, Sam heeft bv wel tien keer meer charisma dan die lieve Ochman uit Polen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 22:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens, maar als UK de staging goed krijgt en Sam de emoties goed kan overbrengen, is dit wel iets wat potentieel meer indruk op demense thuis maakt dan veel van de andere (te) rustige liedjes.
Met al z'n tiktok video's zal hij sowieso wel al heel vaak/veel volle bak zingen. Dus hopelijk helpt dat al een beetje. Maar het zal geen kwaad kunnen als hij in Turijn buiten de repetities om niet op elk feestje zal gaan staan brullen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 22:14 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie hier trouwens ook wel een gevaar dat ie zijn stem helemaal naar de gallemiezen heeft gerepeteerd op het moment supreme, zoveel podiumervaring heeft ie ook weer niet natuurlijk. Hopelijk stuurt de Beeb 'm de memo dat de juryshow er ook toe doet, en niet zoals bij Blue dat het daar wordt vernaggeld
Dan hadden ze wellicht dat eerste live-optreden niet in zo’n betonnen doos moeten doen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 22:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Denk dat ze het geluid in die rare betonnen ruimte daar niet goed konden krijgen misschien.
Dus hij playbackt inderdaad op een daarvoor live ingezongen versie want je hoort bv een heel extra oehoe er tussendoor die niet in de video zit en een aantal woorden die hij hier niet 'afmaakt'.
Hopelijk snel een complete live versie want dat ie het kan moge duidelijk zijn aan de akoestische versie die we al zagen.
Speciaal voor dat ga ik Tiktok nemenquote:Op donderdag 10 maart 2022 22:39 schreef Meke het volgende:
Ik moet er trouwens wel aan wennen om z'n hoofd in andere standen dan de TikTokstand te zien zeg maar![]()
En ik zat te denken: hoe tof is het dat hij straks ook van die filmpjes met de andere kandidaten op gaat nemen in mei![]()
Dat lijkt me echt heel erg leuk
Je ziet wel waarom hij in de lockdown en via TikTok groot is geworden ja, het lijkt een behoorlijke selfmade artiest, weet eigenlijk niet of hij uberhaupt een zangopleiding heeft afgerond ofzo...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 00:22 schreef sirdanilot het volgende:
Lieve schat als je met kopstem gaat zingen moet je wat meer ademsteun gebruiken.
Leuk nummer verder voor Engelse begrippen voor het ESF hoor.
Het klinkt ook alsof hij een pakje per dag rookt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je ziet wel waarom hij in de lockdown en via TikTok groot is geworden ja, het lijkt een behoorlijke selfmade artiest, weet eigenlijk niet of hij uberhaupt een zangopleiding heeft afgerond ofzo...
De versie die op het Eurovisiekanaal geüpload is is ook de originele versie die 3:40 minuten duurtquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:24 schreef BillDauterive het volgende:
Is iedereen hier positief omdat het over de UK gaat en de verwachtingen erg laag zijn? Ik vind er maar weinig aan, eerlijk gezegd. Het liedje duurt 3 minuten, maar het voelt als langer.
Dat speelt bij mij misschien wel een beetje mee ja, als dit pakweg Noorwegen was geweest was ik wellicht minder blij en enthousiast, maar ik gun de UK gewoon eens een goede inzending en score.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:24 schreef BillDauterive het volgende:
Is iedereen hier positief omdat het over de UK gaat en de verwachtingen erg laag zijn? Ik vind er maar weinig aan, eerlijk gezegd. Het liedje duurt 3 minuten, maar het voelt als langer.
Nee ik vind het gewoon een tof nummer en dito stem.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:24 schreef BillDauterive het volgende:
Ik voel het exact zo: raakt me totaal niet. Vocale acrobatiek en een lied wat maar gewoontjes is en ondanks drie minuten lang duurt in mijn beleving. Soms denk ik dat ik naar een heel ander nummer luister als ik alle enthousiaste reacties lees.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:24 schreef BillDauterive het volgende:
Ja. Dat. En ik vind die olijke jongen ook een enorme gunfactor hebben. Iemand die echt van het Songfestival houdt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:57 schreef Cee het volgende:
[..]
Nee ik vind het gewoon een tof nummer en dito stem.
Maar dat het zo love it or hate it is zie ik juist wel als een goed ding eigenlijkquote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Dat. En ik vind die olijke jongen ook een enorme gunfactor hebben. Iemand die echt van het Songfestival houdt.
Bij Anouk was onze kinderhand ook al snel gevuld doordat we eindelijk de finale weer eens haalden, en daarin ook nog redelijk in de punten kwamen. Dat de uitslag achteraf beschouwd eigenlijk een beetje tegenviel, deed er niet zo toe. Bij de Britten heb je die finale-stress niet, en vrees ik zomaar dat ze zichzelf nog als een relevante factor op het ESF beschouwen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:21 schreef Sableheart het volgende:
Dit is gewoon goed. Het refrein is wat generiek, maar een prima inzending van het Verenigd Koninkrijk. Daarmee moeten ze de top 20 wel kunnen overstijgen, en is het beste resultaat in de afgelopen 10 jaar een goede mogelijkheid. Voor een top 10 moet echter alles kloppen, en met name de staging had het VK de afgelopen jaren niet goed voor elkaar. Ik verwacht een plaats net buiten de top 10.
Wat ik het spannendst vind, zijn de gevolgen voor de toekomst. Anouk liet bij ons met een 9e plaats zien dat simpelweg goede muziek resultaten gaf. Terwijl ik bang ben dat een 9e plaats voor Sam (wat een fantastisch resultaat zou zijn) door de Britse media opgepakt zou worden als "zelfs als we een goed lied sturen maken we geen schijn van kans, Brexit, boehoe". Gaan ze dit gebruiken als een opstap naar betere resultaten, of gaan we een terugval zien zoals na Jade en Blue ruim 10 jaar terug?
Maar ze hebben wel het feestje uit Moldavië de grond in geboordquote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:44 schreef Greys het volgende:
Ik ben het dit jaar echt schrikbarend veel eens met Wiwi. Zelfs Deban is weg van de Space Man. En die neemt toch echt geen blad voor de mond als hij het niks vindt.
OH WAT HEEEEERLIJK! Dit maakt me blij. Ik keek laatst toevallig of ze nog recente video's had.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:26 schreef Momo het volgende:
Mevrouw Tuneful is ook weer terug met reviews vanaf vandaag @:Greys
Hij knijpt hem behoorlijk inderdaad... Mijn gut feeling zegt ook steeds dat Europa dit als een goedkope Elton John kopie gaat zien en daardoor bijna geen punten gaat krijgen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:56 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Dat hoge MAAAAAAANNNN klinkt wel echt als iets wat net fout gaat in de finale
YESSSSSS winner winner chicken dinner Salford 2023 let’s go 🚀quote:Op zaterdag 19 maart 2022 16:13 schreef Nexum het volgende:
Ik vind dit niks. Maar wat ik vaak niks vind doet het heel goed. Dus dit gaat waarschijnlijk winnen
Maar wie zou er van jou wél mogen winnen?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:11 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zou dit een hele matige winnaar vinden.
Eigenlijk zou ik alleen Zweden een terechte winnaar vinden.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar wie zou er van jou wél mogen winnen?
Wie weet!quote:Op zaterdag 19 maart 2022 19:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik alleen Zweden een terechte winnaar vinden.
Volgens mij moet er dan ook wel een wonder gebeurenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:11 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zou dit een hele matige winnaar vinden.
Verrek.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 23:30 schreef TheVulture het volgende:
Hij doet me qua gezichtsuitdrukkingen aan Grover van Sesamstraat denken
Yup, dit gaat wel echt meedoen voor de winst, al blijf ik zijn gelaatsuitdrukkingen echt heel afleidend vinden bij de falsetto-stukken.quote:
De akoestische versie zou meedoen voor de winst denk ik.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, dit gaat wel echt meedoen voor de winst, al blijf ik zijn gelaatsuitdrukkingen echt heel afleidend vinden bij de falsetto-stukken.
Dat krijg je altijd met van die drieminutenversies met liedjes die een veel langer origineel hebben (in dit geval 40 seconden te lang). Italië gaat hetzelfde probleem hebben; die gaan een essentieel stuk van hun lied weg moeten knippen. Waar? Geen idee. En dat probleem had Francesco in 2017 ook last van. En ik ben blij dat we Diodato z'n ingekorte versie nooit hebben gehoord, want dat had de opbouw van het origineel nooit kunnen evenaren.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:45 schreef Fred_B het volgende:
Het komt inderdaad niet echt lekker uit de verf zo. Sam’s gedrag kan op het ESF nog wel worden aangepast, maar is dit nu de definitieve drieminutenversie van het liedje? Want dat vind ik ook nogal rennen en stilstaan, zonder een logische lijn erin.
Nee, het is zeker niet makkelijk. Maar je zit nu meteen aan het refrein en hoogtepunt van een vrij intens liedje. Waarin Sam ook geen drie tellen stil is. Dat hoeft op zich geen ramp te zijn, maar om een ander voorbeeld van een energiek liedje uit eigen land te nemen, zo’n Love Shine A Light dendert ook drie minuten door, maar daar heb je af en toe nog rustpunten dat de muziek het even overneemt.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dat krijg je altijd met van die drieminutenversies met liedjes die een veel langer origineel hebben (in dit geval 40 seconden te lang). Italië gaat hetzelfde probleem hebben; die gaan een essentieel stuk van hun lied weg moeten knippen. Waar? Geen idee. En dat probleem had Francesco in 2017 ook last van. En ik ben blij dat we Diodato z'n ingekorte versie nooit hebben gehoord, want dat had de opbouw van het origineel nooit kunnen evenaren.
Goeie tip!quote:
Ja en de kortere versie valt ook meer in de smaak zag ik.quote:Op maandag 4 april 2022 18:23 schreef Em31 het volgende:
Eigenlijk zo wel wat mooier he, simpel met alleen een piano.
Ik ben het oneens met deze tweetquote:Op maandag 4 april 2022 18:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja en de kortere versie valt ook meer in de smaak zag ik.
[ twitter ]
Gebeurt elk jaar, vorig jaar was de Nederlandse media ook 75% Voilà voor het festival zelf begonquote:Op maandag 4 april 2022 19:38 schreef NailQueen het volgende:
Gaan we in Nederland nu alleen aandacht geven aan Space Man en Stefania?
(Die laatste kan ik ergens nog wel begrijpen, maar laten we nou niet doen alsof het al uitgemaakte zaak is)
Ik vind dit ook wel een betere versie, in de Eurovisie-versie wordt het eindeloze ge-'maaahaaan' op een gegeven moment 'n beetje irritant.quote:Op maandag 4 april 2022 18:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja en de kortere versie valt ook meer in de smaak zag ik.
[ twitter ]
Ik heb het volledige optreden al op YouTube gezet voor de liefhebbers!quote:
Als ze die staging nu maar goed doen, kan dit hét jaar voor ze zijn. De sterren staan verder idd allemaal goed.quote:Op zondag 10 april 2022 16:32 schreef Greys het volgende:
Mister Sam was heel héél goed tijdens Eurovision in Concert. Die vreet dat hele publiek op joh. Zo tof. Vocaal ook geweldig. Haalt alles makkelijk.
Ik wil het 'van NUL punten naar winnen' succesverhaal.
Het kan. Als iemand het kan voor de UK is hij het.
Gisteren pakte hij echt iedereen in de zaal. Mensen gingen uit hun dak. Hij heeft ook een enórm likeable hoofd dus laat hem in Turijn een paar lekkere koppen trekken in de camera en hij heeft je.quote:Op zondag 10 april 2022 19:10 schreef Em31 het volgende:
Ik zag van de week een draadje op Twitter van iemand uit de UK die bang was dat hij het heel goed ging doen bij de jury, maar niet echt bij het publiek en de Britten dan alsnog 'zie je wel!!!' kunnen roepen.
Ja. Precies wat je zegt. Je gunt hem dat hij het gaat redden om gewoon heel goed te eindigen.quote:Maar ik hoop dat ze sowieso de top 10 halen, want een UK die zijn best doet vind ik tot nu toe heel leuk.En je gunt het hem ook gewoon.
Ik hoop enorm op veel close ups op die grijnzende pretbek van hem en op een windmachine op het haar.quote:Op zondag 10 april 2022 18:43 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als ze die staging nu maar goed doen, kan dit hét jaar voor ze zijn. De sterren staan verder idd allemaal goed.
Eens. UK is verder niet echt mijn topfavoriet dit jaar, maar ik gun het ze (en vooral hem) zo erg dat ze het eens een keer goed gaan doen dat ik waarschijnlijk wel op ze ga stemmenquote:Op zondag 10 april 2022 19:10 schreef Em31 het volgende:
Ik zag van de week een draadje op Twitter van iemand uit de UK die bang was dat hij het heel goed ging doen bij de jury, maar niet echt bij het publiek en de Britten dan alsnog 'zie je wel!!!' kunnen roepen.
Ik hoop serieus dat dat niet gebeurt, want ze doen het nu zo leuk & alles dat het nu gewoon goed moet gaan.Ik vind zelf alleen steeds weer dat hoge Space MAAAN best wel onprettig, dus ik hoop dat ze iets in de staging doen dat je een beetje afgeleid wordt ofzo, want ben bang dat die herhaling ervoor kan zorgen dat mensen toch wat minder snel op dit nummer stemmen.
Maar ik hoop dat ze sowieso de top 10 halen, want een UK die zijn best doet vind ik tot nu toe heel leuk.En je gunt het hem ook gewoon.
quote:Op zondag 10 april 2022 19:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Eens. UK is verder niet echt mijn topfavoriet dit jaar, maar ik gun het ze (en vooral hem) zo erg dat ze het eens een keer goed gaan doen dat ik waarschijnlijk wel op ze ga stemmen
Ja ik snap je denk ik. Het is niet je winnaar maar wel tof genoeg om qua gunfactor toch even een stemmetje toe te gooien.quote:Op zondag 10 april 2022 19:27 schreef Guanabana het volgende:
Ja als ik het een boutnummer had gevonden natuurlijk niet, maar het staat net wel/net niet in mijn top 10
Heerlijk hoe hij zat te genieten bij Davina's optreden en echt iets toevoegde aan dat gesprek al als andere artiest die via social media ineens groot werd.quote:Op zondag 10 april 2022 22:19 schreef Greys het volgende:
Ja leuk! Zo sympathiek en lekker chaotisch en zichzelf.
En steeds vragen DO I MAKE ANY SENSE??quote:Op zondag 10 april 2022 22:21 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Heerlijk hoe hij zat te genieten bij Davina's optreden en echt iets toevoegde aan dat gesprek al als andere artiest die via social media ineens groot werd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind hem echt zo'n uitstraling hebben van een leuke hippie!![]()
[ Bericht 7% gewijzigd door summer52 op 11-04-2022 12:59:23 ]
quote:Op maandag 11 april 2022 12:53 schreef summer52 het volgende:
Als ik Sam zo zie dan denk ik aan een cartoon die ik een paar jaar geleden deelde op mijn FB.Zo omschreef ik hem ook tegen @Greys, hij is een moderne hippie, in de goede zin van het woord! Zo laidback en vriendelijk, begroet je met een ‘boks’, vol positiviteit. Iemand die je echt als beste vriend zou willen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind hem echt zo'n uitstraling hebben van een leuke hippie!![]()
[ afbeelding ]
Zo'n camera hing er ook in Rotterdam, die sjeesde steeds van voor naar achter en vloog over de zaal heen, van dichtbij naar wide etc.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:35 schreef Momo het volgende:
Dat is een camera toch wat je ziet? Zou mij echt niks lijken om artiest zo hoog te zitten. Dik respect voor Kate Miller-Heidke toen op die stokken
Lijkt op een spidercam, waar je (zoals Cee al zegt) mooie vliegshots over het publiek mee kunt makenquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:35 schreef Momo het volgende:
Dat is een camera toch wat je ziet? Zou mij echt niks lijken om artiest zo hoog te zitten. Dik respect voor Kate Miller-Heidke toen op die stokken
De 5 juryleden hebben vast ook wel gekeken naar het interviewquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:28 schreef Em31 het volgende:
San Marinoze weten wel dat zij geen televote hebben toch
Ja of de Sammarinese tv zegt “hey die Sam nam zelfs tijd voor onze kleine tv zender! Geef hem even een goede beoordeling”. Zou zomaar kunnenquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
De 5 juryleden hebben vast ook wel gekeken naar het interview
Als Sam de magische woorden "Gianni Morandi" heeft zegt, krijgt hij vast wat puntenquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
De 5 juryleden hebben vast ook wel gekeken naar het interview
No rest for the wicked.quote:Op zondag 24 april 2022 15:27 schreef Greys het volgende:
Slaapt deze man wel ooit?
Nou loopt ie weer op de F1 in Italië.
[ twitter ]
Hahaha nou dat blijkt.quote:
Vergeleken met iemand die een tour doet en elke avond een concert geeft valt af en toe één lied zingen nog wel mee, denk ikquote:Op zondag 24 april 2022 16:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha nou dat blijkt.
Allemachtig. Ik word al moe als ik naar z'n socials kijk met al die reizen voor promotie enzo overal. En z'n stem doet het nog steeds. Best knap. Hopelijk doet ie het in Turijn ook nog. 🙈
Ik denk dat dit gaat tegenvallen eerlijk gezegd. Tenminste, wat betreft die hoogstaande verwachtingen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 17:12 schreef molloot200 het volgende:
Ik durf het nog niet zo heel hard van de daken te schreeuwen, maar op dit moment, zo pre-rehearsals, zou ik denk ik mijn geld inzetten op een winst voor het Verenigd Koninkrijk
Ja nee maar alles bij elkaar, het bijna elke dag in een vliegtuig in de airco zitten, bij elk radiobezoek of interview of strastoptreden of tv optreden zingen met die hoge stukken. Goed teken bedoel ik dat alles het nog doet.quote:Op zondag 24 april 2022 20:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vergeleken met iemand die een tour doet en elke avond een concert geeft valt af en toe één lied zingen nog wel mee, denk ik
Wat leuk!quote:Op woensdag 27 april 2022 20:33 schreef Nexum het volgende:
Duurde ff maar vind deze ook heel tof inmiddels
Nee echt het lied zelf! Vind het lekker dramatisch en groots. Hou ik wel van.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat leuk!
Is het echt alleen het lied zeg maar dat bij je gegroeid is? Of komt het ook doordat hij zo'n sympathiek iemand is? Of een combi? Er is geen fout antwoord he, ben ik altijd benieuwd naar gewoon!
Ik heb het bv zelf gehad bij Zweden. Die vond ik heel in het begin heus wel tof maar niet heel bijzonder en toen ging ik er eens goed voor zitten ipv even snel snel luisteren en toen viel het kwartje.
Ik vind dit liedje ook matig als ik eerlijk ben.quote:Op donderdag 5 mei 2022 21:55 schreef Andromache het volgende:
Heerlijk dat er eindelijk iemand van het VK het Songfestival weer serieus neemt. En hij krijgt zo veel mensen mee, ik geniet er met volle teugen van. Nou ok, Surie deed ook erg haar best maar dat liedjes was ook weer zo matig.
Er is ineens een langere uithaal tijdens het openen van het space shop, er is ineens een magische gitaar die vanuit het niets verschijnt en een gitaarsolo.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 23:25 schreef Andromache het volgende:
Wat zou hij nou de laatste 20 seconden gaan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |