Is wel gewoon dezelfde toon, klinkt uiteraard anders dan de studioversie.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef Em31 het volgende:
Klinkt wat lager, best mooi is dat eigenlijk
Check even elke buitenlandse reactievideo. Alleen maar gejubel over het Nederlands. Daar hadden wij ons ook in vergist.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef RipCity het volgende:
Cornald heeft nog steeds niet door dat Nederlands mega onprettig klinkt voor buitenlanders. Gevoel komt juist totaal niet over.
Ook op het eind? Dat kwam bij mij namelijk erg goed over.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef Greys het volgende:
Ik vind het nog steeds heel tof, maar ik vind het nu 'harder', 'killer' dan in de clip ofzo. Dat vond ik meer kwetsbaar.
Dit is dus niet waar. Zie ook het internationale reactie-topic. Juist de buitenlanders reageren positief over de Nederlandse taalquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:49 schreef RipCity het volgende:
Cornald heeft nog steeds niet door dat Nederlands mega onprettig klinkt voor buitenlanders. Gevoel komt juist totaal niet over.
Iig voor Engelstaligen is het een heel matig nummer.
Die neem ik niet serieus. Die doen dat alleen voor de clicks.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Check even elke buitenlandse reactievideo. Alleen maar gejubel over het Nederlands. Daar hadden wij ons ook in vergist.
Ja daar vond ik het weer mooi.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:50 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ook op het eind? Dat kwam bij mij namelijk erg goed over.
Heb je het nou over jezelf?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die neem ik niet serieus. Die doen dat alleen voor de clicks.
Dit denk ik ook. Sowieso voor de oeeh aahs.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:52 schreef Dutchguy het volgende:
Prima optreden. Ik ben er gerust op dat ze het vocaal in haar eentje prima aan kan. Alhoewel ik denk dat er straks nog wat backing vocals bij zullen zitten.
Ah nee oké. Dus in alle eerdere jaren zeiden ze wel eerlijk als ze niet veel hadden met een lief en dit jaar hebben ze een memo door alle landen gestuurd om allemaal te liegen dat ze het zo tof vinden dat het in het Nederlands is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die neem ik niet serieus. Die doen dat alleen voor de clicks.
Ja echt top neergezet qua staging. Heel goede keuze om het in dit programma te doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:52 schreef Em31 het volgende:
Wat een show ook joh, dit zie je vaak niet eens bij nationale finales
Sennek is inderdaad een hele aardige vergelijking. Dat is echt een gevaar!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:53 schreef GeorgeM het volgende:
Vind het minder emotioneel zo, maar volgens mij was ze erg zenuwachtig, hoop niet dat dit een gevalletje Sennek wordt.
Verder was het prachtig, graag wel met backings. Dan wordt het nog krachtiger.
Dit wordt een gevalletje Blanche minus deer in headlights look.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:53 schreef GeorgeM het volgende:
Vind het minder emotioneel zo, maar volgens mij was ze erg zenuwachtig, hoop niet dat dit een gevalletje Sennek wordt.
Verder was het prachtig, graag wel met backings. Dan wordt het nog krachtiger.
Eens, dit is wel een ideaal programma om bij uit te pakken, dat was bij Stromae ook al zo een paar weken geleden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja echt top neergezet qua staging. Heel goede keuze om het in dit programma te doen.
Volgens mij was ze erg zenuwachtig.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:56 schreef RipCity het volgende:
Ze moet ook flink werken aan d’r expressie en uitvoering. Zo komt ze weinig sympathiek over en heel hard. Het blijft Esf dus hopelijk ook momentje voor interactie met publiek etc.
Ik bedoelde Blanche.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:59 schreef Niels93 het volgende:
Nou een Sennekje wordt het sowieso niet. Ze pakt nu al de camera, staat vol in beeld en weet volgens mij zelf heel goed wat ze wil en niet wil. Sennek had Pannecoucke, die het een goed idee leek om een kwetsbaar lied midden in t publiek met zwaaiende vlaggen en mensen die zwaaiend in beeld willen komen te stagen. Nee, dit wordt een Rona Nishliu.
Nee, maar goed. Dit is wel een heel andere league.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:02 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Blanche had amper podium ervaring. Dat kun je van S10 niet zeggen.
Dat begin was zo prachtigquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Net nog een keer in zijn geheel gekeken maar dit is echt heel goed, en ik gok dat het lichtplan en de camerashots voor Turijn nog een tandje intenser zullen zijn
Dit licht- en regieplan komt helemaal uit de koker van het programma. Daar moeten we nog geen conclusies uit trekken voor Turijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Net nog een keer in zijn geheel gekeken maar dit is echt heel goed, en ik gok dat het lichtplan en de camerashots voor Turijn nog een tandje intenser zullen zijn
Dat wel, maar dan moet het kwetsbaarder. Denk ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:01 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik zou tekenen voor een vierde plek.
Zeker! Zowel het begin als het eind waren kwetsbaar en prachtig.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:04 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Dat wel, maar dan moet het kwetsbaarder. Denk ik.
Dit.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:05 schreef BlackYellow het volgende:
Vocaal dik in orde, alleen ik vond haar er wel een tikkeltje onwennig staan, waardoor het op mij minder overkwam. Maar goed eerste keer live is niet niks en na meerdere repetities straks in Turijn zal dat vast beter zijn.
Snap ik, maar die closeups zullen zeker wel in de pen zitten, daar zit een enorme krachtquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:04 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dit licht- en regieplan komt helemaal uit de koker van het programma. Daar moeten we nog geen conclusies uit trekken voor Turijn.
Dat plan ligt er al, daar ben ik van overtuigdquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:12 schreef drxanax het volgende:
Vond het supermooi!
Nu goede act, camera-plan uitwerken. Maak het klein en breekbaar.
Komt goed!
Ik hoop het, met nog net wat extra's. Dan ben je al heel ver.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:15 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vond dit goed hoor. Ze leek inderdaad zenuwachtig, maar ze sloeg zich er goed doorheen. Dit is nou hoe een echte stem klinkt, ipv door allerlei filters en autotune gehaaldEn het lichtplan plus regie lijkt me niet totaal random, ik neem aan dat het zoiets ook in Turijn wordt? Zou in elk geval prima zijn, dit is meteen de beste staging die we hebben gehad sinds de Common Linnets. Nu al.
Oh, daar komt het voor mij dan echt helemaal niet eens in de buurt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:18 schreef Em31 het volgende:
Ik vind dit denk ik nog een mooiere inzending van ons dan Arcade
Heel goed opgebouwd zoquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:24 schreef Greys het volgende:
Ze en we mogen absoluut tevreden zijn met deze live versie die ook veel beoordeeld gaat worden in het buitenland.
Wel even een verschil, dit of bij M ofzo.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:24 schreef Greys het volgende:
Ze en we mogen absoluut tevreden zijn met deze live versie die ook veel beoordeeld gaat worden in het buitenland.
CHOO CHOO MOLLETJEquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:27 schreef molloot200 het volgende:
Hallo @:Greys, je had gelijk. Ze heeft me
Ik vind het serieus bizar dat er bijna geen negativiteit is. Ook weer iets wat we nog niet eerder mee hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:32 schreef Niels93 het volgende:
Holy shit, de internationale reacties op Twitter zijn overweldigend. Heel goede strategie van #teams10 om het zo te doen
Was dat bij Duncan ook niet zo eigenlijk?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vind het serieus bizar dat er bijna geen negativiteit is. Ook weer iets wat we nog niet eerder mee hebben gemaakt.
Nee dat was wel meer love it or hate it (ook omdat het een favoriet was dan krijg je dat misschien sneller).quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:36 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Was dat bij Duncan ook niet zo eigenlijk?
Dat laatste kan dit jaar natuurlijk ook wel weer gaan komen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee dat was wel meer love it or hate it (ook omdat het een favoriet was dan krijg je dat misschien sneller).
En veel hatende Italianen natuurlijk
Ik kon me nog negatieve reacties (serieus of getroll) herinneren in de Youtubecomments, met name uit Rusland en Italië. Maar dat had ermee te maken dat ze concurrentie voelden voor Sergey en Mahmood, en dat Arcade ineens eerste was in de odds, wat hier gelukkig niet het geval is. Anders kwamen er weer standaardreacties dat het overrated is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:36 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Was dat bij Duncan ook niet zo eigenlijk?
Misschien welquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat laatste kan dit jaar natuurlijk ook wel weer gaan komen.
Prima optreden, klonk goed.quote:
YEEHAAAAquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:27 schreef molloot200 het volgende:
Hallo @:Greys, je had gelijk. Ze heeft me
Dat van de backings on tape bij de oehoeee las ik ook terug als bijna enige 'kritiek' onder de live youtube. Denk ook dat het top zou zijn. Hoeft nog niet eens bij de eerste oehoeee maar dat er dan verderop nog net een oomph-je bijkomt.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:23 schreef drxanax het volgende:
In deze live versie komen er in het tweede couplet 'finger-snaps' bij, vind ik wel beter klinken. Iets meer variatie en opbouw.
En ik zou backing vocals op tape in refrein gebruiken om het iets voller te laten klinken.
Het refrein is juist de 'hook' van het nummer die je echt wel nodig hebt om op te vallen bij het publiek. Bij de eerste keer luisteren zat die er bij mij al meteen in.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:47 schreef Slobeend het volgende:
Het begin is heel sterk maar het 'da da da da da' gedeelte (wat voegt dat toe?) en het refrein vind ik toch heel erg meh. Met wat ze in haar mars heeft is dit toch wel een mager liedje naar mijn mening.
Maar goed, het is haar gegund om hiermee ver te komen.
Plek 14 inmiddels. Whoop.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:51 schreef TheVulture het volgende:
Zwengel de procentenpolonaise maar aan, we staan weer op 2% winstkans en groene bolletjes
Mee eens, en ik versta haar ook slechtquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:47 schreef Slobeend het volgende:
Het begin is heel sterk maar het 'da da da da da' gedeelte (wat voegt dat toe?) en het refrein vind ik toch heel erg meh. Met wat ze in haar mars heeft is dit toch wel een mager liedje naar mijn mening.
Ik vraag me af hoe het met haar vaste producer had geklonken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:47 schreef Slobeend het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |