Misschien woont daar wel familie en voelt die hele regio zich veel meer verbonden met Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dit:
Gergiev kwam in 2014 ook al in opspraak, toen hij samen met andere kunstenaars een petitie ondertekende voor de annexatie van het Oekraïense schiereiland de Krim door Rusland.
Viesmadquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:54 schreef OllieA het volgende:
Deze topicreeks bestaat voor 95% uit geouwehoer, ongeïnformeerd gezwets, vragen naar de bekende weg, herhaling, domme oneliners. En dat alles in een oneindige loop.
Zitten er mensen zich uit de naad te modereren om het nog ergens op te laten lijken, maar de schijtlolligheid gaat gewoon door.
Stumperds.
Wowquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rob Lee postte dit zojuist. Lijkt van een paar dagen terug maar meestal post ie alleen vrij nieuwe ontwikkelingen dus denk dat het van zojuist is.
[ twitter ]
lijkt wel een strobe light...
Dat was geen kritiek op de moderators hè, maar op leeghoofdige stumperds zoals jij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:55 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Eens. Walgelijk beleid.
NWS mist een type @:DonRaja
Sow.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:57 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat was geen kritiek op de moderators hè, maar op leeghoofdige stumperds zoals jij.
Ook grappig dat zowel Poetin als Zelensky op een andere stoel zijn gaan zitten tijdens dat telefoontje.quote:
Wtf. Zieke shit dit. Dit zijn weer clusterbommen, toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rob Lee postte dit zojuist. Lijkt van een paar dagen terug maar meestal post ie alleen vrij nieuwe ontwikkelingen dus denk dat het van zojuist is.
[ twitter ]
Dit krijg je als er vanuit flats op de troepen wordt geschoten.quote:
De Krim is sowieso meer Rusland dan Oekraïne.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien woont daar wel familie en voelt die hele regio zich veel meer verbonden met Rusland.
Hoezoquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:46 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Denk dat die twee al doodgeschoten zijn hoor.
Jii bent een Rus?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit krijg je als er vanuit flats op de troepen wordt geschoten.
Zo hallo dan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:57 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat was geen kritiek op de moderators hè, maar op leeghoofdige stumperds zoals jij.
Daar zit geen verschil in, sterker nog, Oekraine is langer deel van Rusland geweest dan de Krim dus dat is gewoon niet waar. Nog sterker, de oorsprong van de Rus ligt in Oekraine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Krim is sowieso meer Rusland dan Oekraïne.
Een vat olie kost atm 105 dollar... In 2011 was een vat 110 dollar en de benzine is toen niet boven de 1.65 de liter uit gekomen...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:52 schreef Bolasie het volgende:
Als je straks 2.50 euro per liter niet kan betalen ben je ook wel heel skeer.
de onderburen zullen daar nu niet zo over denken ... je zou er maar wonenquote:
EU moet weer vanalles bewijzen zo te horenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:58 schreef RAVW het volgende:
toch wel mooi dit (KIJKEN TOT HET EINDE)
https://www.nu.nl/291690/(...)speech-zelensky.html
Je woont in Oekraïne?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:59 schreef puzziepie het volgende:
Luchtalarm gaat ook weer af, ik schrik me de tyfus
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zou idd wel mee kunnen wegen maar ik lees niet waar het vrienden van Putin zijn op wordt gebaseerd.
Ik kan jou ook een vriend van Putin noemen omdat je zijn facebook update een like hebt gegeven.
quote:Maatschappelijk is hij ook zeer actief. Hij is een vriend en aanhanger van Putin en diens verlangen naar een groot Russisch rijk. Hij heeft na de annexatie van Zuid-Ossetië door Rusland opgetreden in Tschinvali, als ondersteuning van de Russische inval in Georgië[1][2]. In april 2014 ontstond in de westerse wereld enige ophef door zijn openlijke steun van de Russische annexatie van de Krim.
Op 5 mei 2016 gaf Gergiev met het Mariinski-orkest uit Sint-Petersburg een klassiek optreden in het Romeinse amfitheater van het net door het Syrische leger heroverde Palmyra, dat daarvoor nog in handen van IS was.[3]
Op 1 maart 2022 werd Gergiev ontslagen als dirigent van het Münchner Philharmoniker orkest nadat hij niet in was gegaan op het verzoek van orkestleden om zich openlijk uit te spreken tegen de Russische invasie van Oekraïne.[4] Ook het Rotterdams Philharmonisch Orkest beëindigde op die dag om dezelfde reden de samenwerking met Gergiev.[5]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Valeri_Gergiev
Volgens mij schiet de tank op dat geel/oranje huisje daar onder en vliegen daar brokstukken van door de ruit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Denk eerder dat de tank lui dachten dat iemand met een wapen op hun richtte, glans van de zon enzo, kan je geen risico mee nemen uiteraard.
Beter hadden ze blijven zitten en hun werk als diplomaat gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:39 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Beter hadden ze die Lavrov eerst een mokerslag op z'n kaak gegeven voor ze wegliepen.
quote:Betreiber von Nord Stream 2 insolvent
Die Nord Stream 2 AG, die Schweizer Eigentümergesellschaft der neuen Ostsee-Pipeline nach Russland, ist insolvent. Die Arbeitsverträge der mehr als 140 Mitarbeiter wurden bereits gekündigt.
Nach dem Stopp der Ostsee-Pipeline ist die schweizerische Eigentümergesellschaft insolvent. Die Nord Stream 2 AG mit Sitz in Zug habe "die Bilanz deponieren", also Konkurs anmelden müssen, sagte die Regierungsrätin des Kantons Zug, Silvia Thalmann-Gut, dem Sender SRF. Vor einer Woche hatten die USA wegen des Konfliktes mit Russland das Unternehmen mit Sanktionen belegt.
Nord Stream 2 hat nach Angaben des Schweizer Wirtschaftsministers Guy Parmelin bereits die Arbeitsverträge mit den mehr als 140 Mitarbeitern gekündigt. Sie ist eine Tochtergesellschaft des russischen Gazprom-Konzerns und hat ihren Hauptsitz in Zug gut 30 Kilometer südlich von Zürich. Das elf Milliarden Dollar schwere Pipeline-Projekt war aber zur Hälfte von den Energie- und Ölriesen Shell, OMV, Engie, Uniper und Wintershall DEA finanziert worden.
De likes op Twitter zijn belangrijker blijkbaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Beter hadden ze blijven zitten en hun werk als diplomaat gedaan.
Jij hebt 24/7 een livestream in je woonkamer aanstaan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:59 schreef puzziepie het volgende:
Volgens mij hebben ze dat op deze wijze uitstekend uitgevoerd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Beter hadden ze blijven zitten en hun werk als diplomaat gedaan.
Gergiev is al sinds mensenheugenis een fervent Poetin-aanhanger en hij heeft dat ook wel eens in het 'Westen' verkondigd. Ik herinner me een kort gesprek op de radio (tijdens een Gergiev Festival in Rotterdam) waar de onderliggende toon was "het Westen begrijpt Rusland niet." Doet het altijd goed. (Verder ging dat interview gewoon over muziek.) Hij ondertekende ook een steunpetitie voor de annexatie van De Krim. Dat bracht hem toen al in moeilijkheden in bepaalde delen van de wereld, maar hij schrok er niet voor terug. En omdat hij wereldwijd zo geliefd is als dirigent, zijn de eventuele sancties destijds met een sisser afgelopen. Vandaar ook dat hij gewoon aan de slag kon in München, een ook het Gergiev Festival hier bleef bestaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/muziek/(...)irigent-gergiev.html
Wat denken ze nou, dat die gast openlijk kán uitspreken dat wat Putin doet verkeerd is? Hou toch op het zijn foute deugers.
Gewoon een logische beredenering. Als je iedereen een wapen geeft/molotovs laat maken worden ze automatisch een doelwit.quote:
Nee? Moet dat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:04 schreef Jauke het volgende:
[..]
Jij hebt 24/7 een livestream in je woonkamer aanstaan?
Moet je theync ff checken.quote:
Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:59 schreef puzziepie het volgende:
Kun je ons uitleggen hoe je land doen moet verdedigen tegen een agressor die met tanks jouw land binnentrekt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit krijg je als er vanuit flats op de troepen wordt geschoten.
Of het afgeschermd is weet ik niet. De indruk die ik heb van de Russische informatiebeveiliging is dat het een zooitje is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat soort data is afgeschermd van het internet zodat hackers er niet bij kunnen. Zal wel een interne medewerker zijn geweest die het gelekt heeft. Goede actie, die staat aan de juiste kant van de geschiedenis
Zat net op de wc een bruine jongen te draaien en dacht goh die bedrijven achter NS2 moeten toch in 1 klap failliet gaan met deze sancties?quote:
Hm van dit soort retoriek raak ik wel wat argwanend, maar goed in zijn huidige positie snap ik het wel dat ie wat probeert te forcerenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:58 schreef RAVW het volgende:
toch wel mooi dit (KIJKEN TOT HET EINDE)
https://www.nu.nl/291690/(...)speech-zelensky.html
Stroom valt net uit? (1 minuut geleden ofzo)quote:
Weer clusterbommen in de stad wellicht?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dat het daarbij blijft. Niet omdat ik dat Oekraïne uit een soort misantropie toewens, maar omdat ik een veel groter catastrofaal conflict simpelweg de slechtere optie vind. Ook voor Oekraïne zelf.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:54 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vermoed dat het Westen nog wat zal schermen met sancties over het blokkeren van rekeningen en ander klein bier, hier en daar wat praten over schending van mensenrechten verdragen, tot dat UA definitief verslagen is.
Wat een crimineeltje ben je toch ook.quote:
Verrek!!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Stroom valt net uit? (1 minuut geleden ofzo)
Of misschien doen ze dat expres
Oh oké, omdat die arme man zich niet kán uitspreken (waarom nietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/muziek/(...)irigent-gergiev.html
Wat denken ze nou, dat die gast openlijk kán uitspreken dat wat Putin doet verkeerd is? Hou toch op het zijn foute deugers.
Van een dictatuur omdat we mondkapjes moesten dragen tot een echte dictator die een ander land binnen valt met geweld...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:06 schreef MatthijsDJ het volgende:
Echt bizar hoe sommige hier denken.... als je het zelf maar niet raakt... niet verwonderlijk dat de groep covid19 wappies voor bijna 99% gelijk is aan de Putin pijpers..
Ik gok dat personen van bedrijven die contractbreuk plegen (omdat ze zich aan de sancties houden) in problemen kunnen raken...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:06 schreef capricia het volgende:
Iemand nog iets vernomen van het verhaal dat buitenlanders Rusland niet meer mogen verlaten?
Dat mensen dus defacto gegijzeld worden?
Amerikanen en zulks.
De QR maatschappij!! Liefde. Vrijheid. Geen dictatuur.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Van een dictatuur omdat we mondkapjes moesten dragen tot een echte dictator die een ander land binnen valt met geweld...
Ik las een paar dagen terug dat straatverlichting bewust uit werd gezet en burgers werd verzocht lichtbronnen vanuit woningen ook uit te zetten. Russen zullen niet allemaal beschikken over nachtvizieren oid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Stroom valt net uit? (1 minuut geleden ofzo)
Of misschien doen ze dat expres
Edit: en vol lucht alarm weer. Wat een duistere scenes zo...
Nou ja, The Powers That Be. Wij niet verder.quote:
Hij kan zich prima uitspreken, heeft ie in het verleden ook vaak genoeg gedaan voor Vladimir Poetin. Maar dus echt beyond the line of duty van wat je normaal zou verwachten van een persoon die zich 'gedwongen' ziet om een pro-Russische lijn aan te houden. Die kerel is geen zielepoot die zich gevangenen ziet tussen twee vuren maar iemand die vol overtuiging is meegegaan in al Poetin's waanzin, gewoon terecht dat ie nu op de blaren moet zitten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh oké, omdat die arme man zich niet kán uitspreken (waarom niet) moeten we de elitevriendjes van Poetin maar geen strobreed in de weg willen leggen want stel je voor dat er per ongeluk gedeugd wordt!
Nee, Ludo: vriendjes van Poetin cancelen is een prima zaak want Poetin bestaat door de vriendjes om hem heen. Dus in deze wereld zou daar geen plek voor moeten zijn. Dan maar deugen.
Mwah, BP heeft gisteren alleen al 25 miljard afgeschreven. Het verlies kunnen ze over meerdere jaren afschrijven en mogelijk komt er een regeling om het aantal toegestane jaren het af te schrijven te vergroten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zat net op de wc een bruine jongen te draaien en dacht goh die bedrijven achter NS2 moeten toch in 1 klap failliet gaan met deze sancties?
De EU zou eigenlijk dat moeten afvangen.
Communistisch ook ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Covid19 was een complot om Europa een communistische heilstaat te maken... en nu juichen ze de idioot die dat echt wil toe...
Ja. En die nu een echte dictator zich roert besluiten daar dan maar achteraan te lopen. Dat verzin je gewoon niet als je een gezonde geest hebt. Die mensen zijn gewoon gek en daar moeten we de maatschappij eigenlijk tegen beschermen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie? Wappies? Die dachten dat Rutte en co hier met het WEF een dictatuur kwamen vestigen?
Ze zullen de stad zeker niet massaal ingaan, al meerdere gezegd ook door analisten. Omsingeling, voorraden, voedsel tegenhouden. Internet/gas/water/licht uit. En van afstand bombarderen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:12 schreef michaelmoore het volgende:
deze clash tussen de 10.000 Putin militairen en de jongens van de straat in Kiev zal een heel bijzondere worden die de geschiedenisboeken gaat halen
Een Oekraïense soldaat met een Britse LAW antitank-raket.[ afbeelding ]
Is toch ook gewoon risico van het vak als je in dit soort branches en dit soort landen zit?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mwah, BP heeft gisteren alleen al 25 miljard afgeschreven. Het verlies kunnen ze over meerdere jaren afschrijven en mogelijk komt er een regeling om het aantal toegestane jaren het af te schrijven te vergroten.
Het kan ook de ouderwetse omsingeling- en isolatietechniek zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:51 schreef michaelmoore het volgende:
Die 60 km met russische troepen ,dat gaat een heel groot bloedbad worden voor de russen
Eeen stadguerilla dat heeft nog nooit een vreemde mogendheid gewonnen
Deze jochies worden opgewacht door antitank wapens ,benzinebommen en mitrailleurs
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)ssale-bombardementen
Alsof die gekke Oostenrijker de rest van Europa gaat binnenvallen...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof Poetin landen als Polen, Duitsland en Frankrijk binnen gaat vallen
Het is alleen maar Polen.. we moeten ons er niet mee bemoeien!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:15 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Alsof die gekke Oostenrijker de rest van Europa gaat binnenvallen...
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:15 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
de soldaten van Poetin bestaan uit Jochies en dronkenlappen , die totaal geen zin in deze oorlog hebben en naar huis willenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het kan ook de ouderwetse omsingeling- en isolatietechniek zijn.
Om, naast het 'lekker' knallen af en toe, het moreel bij de bevolking aan te tasten & de honger en dorst te laten toenemen.
Een beetje zoals in het toenmalige Leningrad in 1941.
Niet goed afgelopen voor de omsingelaar. In 1944 moesten ze hun nederlaag erkennen.
Maar wel 3 jaar lang enorme ellende voor de inwoners.
En de stadsguerilla in Stalingrad liep voor de vijandige legers ook niet zo goed af.
Plus inderdaad een afschuwelijk bloedbad. En wederom veel burgerslachtoffers.
Allemaal geschiedenis die bij de Russen bekend zou moeten zijn, zou je denken.
Het kan Poetin blijkbaar geen donder schelen.
Polen de grote agressor! Oh wacht...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:16 schreef Werkperd het volgende:
Polen heeft 100 tanks nabij de grens van Belarus gestuurd.
Zo te zien wil Polen als eerste een atoomvuist ontvangen.
Gekkenwerk dit. Europa gaat in oorlog.
100 hele tanks? Nou nouquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:16 schreef Werkperd het volgende:
Polen heeft 100 tanks nabij de grens van Belarus gestuurd.
Zo te zien wil Polen als eerste een atoomvuist ontvangen.
Gekkenwerk dit. Europa gaat in oorlog.
Dat laatste wordt vrij onmogelijk, fiscale tegemoetkomingen daargelaten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:12 schreef Digi2 het volgende:
Mwah, BP heeft gisteren alleen al 25 miljard afgeschreven. Het verlies kunnen ze over meerdere jaren afschrijven
Weinig aan de hand, behalve een alarm.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de soldaten van Poetin bestaan uit Jochies en dronkenlappen , die totaal geen zin in deze oorlog hebben en naar huis willen
https://twitter.com/UAWeapons/status/1498408659633770504
Ze worden opgewacht door aggresive Ukrainers met hele moderne wapens uit de EU
[ afbeelding ]
Ja maar als Polen die tanks daar niet neerzet zou er toch helemaal geen sprake van geweld zijn als Rusland Polen probeert binnen te rijden? 100% De schuld van Polenquote:
Ik vermoed inderdaad als Putin met deze tactiek Polen binnen valt, dat Polen de steun van de NAVO verder niet nodig heeft. Nou ja, alleen de A10's dan die er gestationeerd zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die had er in elk geval het leger voor destijds.
paarquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:19 schreef Starhopper het volgende:
Hebben wij eigenlijk drones? Dat lijkt voor Oekraine toch echt een gamechanger te zijn
Jawel: https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=dronesquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:19 schreef Starhopper het volgende:
Hebben wij eigenlijk drones? Dat lijkt voor Oekraine toch echt een gamechanger te zijn
Ik had het alleen maar over het mogelijke gedachtengoed achter de 60 km lange rij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de soldaten van Poetin bestaan uit Jochies en dronkenlappen , die totaal geen zin in deze oorlog hebben en naar huis willen
https://twitter.com/UAWeapons/status/1498408659633770504
Ze worden opgewacht door aggresive Ukrainers met hele moderne wapens uit de EU
[ afbeelding ]
Ja, het Europa van toen is direct vergelijkbaar met dat van nu. De NAVO met het Artikel 5-beginsel bestond toen ook al. Dat zag je toen Polen werd binnengevallen en wij neutraal wilden blijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:15 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
We hebben er een paar geloof ik.. mag wmb wel iets meer worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:19 schreef Starhopper het volgende:
Coalition of the willingquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:20 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Irak, Libië, Syrië, Afghanistan. Wie is de grote agressor?
Precies wat ik ook zeiquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:18 schreef laforest het volgende:
[..]
Weinig aan de hand, behalve een alarm.
https://www.defensie.nl/o(...)ikopters/mq-9-reaperquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:19 schreef Starhopper het volgende:
Dan is dit het equivalent van de annexatie van Oostenrijk in 1938?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:15 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mooi ding!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
https://www.defensie.nl/o(...)ikopters/mq-9-reaper
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |