Misschien is de 'wankelheid' van Ukraine juist wat hij ambieert. Gezien Rusland best wel trash is is het het best om je te omringen met landen waar de boel zo mogelijk nog kutter is. Anders gaat de bevolking zometeen nog weleens denken bepaalde systemen uit andere landen beter werken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar niet voor er (aan de Sovjet zijde) 170.000 doden vielen en 210.000 gewonden. Denk je werkelijk dat Poetin bereid is om meer een derde van zijn leger te verliezen om een ontzettend wankel regime in Oekrane op te zetten?
oeps verkeerde linkquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wow.
Turen moeten zich schamen
Jazeker! En volgens mij zit er al 1,5 miljoen in de potquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:17 schreef polderturk het volgende:
Oekraense ambassade heeft een rekening geopend in Turkije voor hulp. Er is 150.000 TL op gestort. Omgerekend 10.000. Ze zijn er heel blij mee. Maar ik schaam me er een beetje voor.
Is in Nederland Giro 555 geopend?
[ twitter ]
Precies en dat nemen ze op de koop toe.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar niet voor er (aan de Sovjet zijde) 170.000 doden vielen en 210.000 gewonden. Denk je werkelijk dat Poetin bereid is om meer een derde van zijn leger te verliezen om een ontzettend wankel regime in Oekrane op te zetten?
Ik gok dat er minstens 10 Russische trollen op fok zitten om de mening van iedereen te benvloeden dus dat verbaast mij niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is opvallend dat aardig wat mensen hier zeggen "Poetin wil het niet, dus kunnen we het maar beter niet doen."
Wtf?
Vreemde vergelijking, de meeste Scandinavische landen zijn namelijk wel lid van de EU.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:12 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het echte wrange voor Oekraine is - dat het ons eigenlijk geen drol kan schelen wat daar gebeurt. Als scandinavie bijvoorbeeld wordt aangevallen, dan zouden wij wel echt in actie komen. Maar bij Oekraine houden we ze net gemotiveerd genoeg om hunzelf hun vingers aan de Russen te laten branden.
Er is geen sprake van Oekrane verleiden naar de EU/NAVO, we weigeren alleen te beloven dat Oekrane nooit lid kan/mag worden, dat is heel iets anders. Probeer je a.u.b. wel aan de feiten de houden, er is al genoeg nepnieuws.quote:Wat mij betreft is deze hele actie (dus het verleiden van Oekraine naar de EU en/of Navo wat al in 2008 gegeven is) een vergelijkbare vorm van "voorrang nemen" met een veel te hard aankomende auto die op je af stormt.
En die oplossing is beloven dat Oekrane nooit lid zal worden van de NAVO?quote:Je kan het doen. Vanuit jezelf bezien kan het ook rechtvaardig zijn, maar uiteindelijk zijn er ook andere mogelijkheden die een betere uitkomst geven.
Het geopolitieke deel uitleggen is een lang verhaal maar als je een goed samenvattend stuk wilt in 1:21(1 minuut en 20 seconden) , dan moet je ff naar dit stukje kijken uit 2015; John Mearsheimer voorspelde al in 2015 wat er zou gebeuren met de toestand in Ukraine.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo is het geniaal een slim? Kun je dat uitleggen?
Ik denk dat het westen echt niet zo afhankelijk is van Rusland hoor. De economie heeft ongeveer de grootte van Spanje. Poeh, poeh.
Dit was toch te verwachten? Of dacht je dat de Russen al op de weg terug waren?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:21 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Is deze hier al voorbij gekomen? Hier zeggen ze dat de Russen nu bij Charkov mu past echt materiaal over de grens beginnen te sturen. Veel meer dan ze de dagen hiervoor gedaan hebben. Lijkt mij slecht nieuws als dat klopt.
HAHAHAHAHA. Goeie!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja maar Sylvana Simons gaat dit niet leuk vinden. Allemaal witte mensen en zo. Volgens haar hebben zij privileges en zijn ze schuldig aan de slavernij.
Ook aanhangers van BLM zien dit niet zitten want gekleurde mensen gaan voor.
Dit was toch wel gebeurd als er een regering zou komen die Putin niet zou bevallen. En die kans is groot, want veel Oekraeners zijn het zat om in een kolonie te levenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:12 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit schrijft. Want je schrijft dit vanuit ons westerse gedachtegoed. Dat het land zelf mag beslissen. Alleen onze manier van redeneren is niet universeel zo in de wereld.
Het echte wrange voor Oekraine is - dat het ons eigenlijk geen drol kan schelen wat daar gebeurt. Als scandinavie bijvoorbeeld wordt aangevallen, dan zouden wij wel echt in actie komen. Maar bij Oekraine houden we ze net gemotiveerd genoeg om hunzelf hun vingers aan de Russen te laten branden.
Wat mij betreft is deze hele actie (dus het verleiden van Oekraine naar de EU en/of Navo wat al in 2008 gegeven is) een vergelijkbare vorm van "voorrang nemen" met een veel te hard aankomende auto die op je af stormt. Je kan het doen. Vanuit jezelf bezien kan het ook rechtvaardig zijn, maar uiteindelijk zijn er ook andere mogelijkheden die een betere uitkomst geven.
Dus in feite mogen buurlanden van Rusland niet zelf hun eigen toekomst bepalen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We hebben de oorlog hervat dmv (de dreiging van) NAVO-uitbreiding in het Oosten (Baltische staten oa), oorlog in het M-O (Syri), en de algehele Amerikaanse strategie van Russia-containment (zie Putin zijn zorgen over plaatsing van onze defensiesystemen; de ondermijning van MAD).
Lira niks waard he, ze hebben daar een flink economische crisisquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wow.
Turen moeten zich schamen
Nee maar ik vind het in die zin moeilijk in te schatten hoe succesvol het Oekraens verzet is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit was toch te verwachten? Of dacht je dat de Russen al op de weg terug waren?
Ook. Maar dat zijn MANPAD systemen.Geen anti tank systemen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:19 schreef Stoorzendert het volgende:
Volgens de berichten zijn het Stingers. Hittezoekende raketten met een bereik tot 5km
ach laten ze er eerst maar eens komen ,,, niet verbazen als ze straks weer op de helft moeten stoppen ivm geen brandstofquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:21 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Is deze hier al voorbij gekomen? Hier zeggen ze dat de Russen nu bij Charkov mu past echt materiaal over de grens beginnen te sturen. Veel meer dan ze de dagen hiervoor gedaan hebben. Lijkt mij slecht nieuws als dat klopt.
Is dat erg in een stedelijke omgeving?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:17 schreef AchJa het volgende:
Overigens zijn de RPG's die Nederland levert Panzerfausts... Dan moet je best wel dichtbij komen. Niet te vergelijken met de Javelin en Gill...
Zou hij ooit een uitnodiging afslaan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:23 schreef DonDruiper het volgende:
Zit vreemde eend weer bij VI vanavond?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |