abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203848743

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k
pi_203848745
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef ipa84 het volgende: [ twitter ]
Inb4 30 reacties dat ze hier wel opgevangen worden
pi_203848748
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203848753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende: [..] Aanvalsmissies. Daar had jij het over. Missies waarbij n van de lidstaten de rest mee de oorlog in trok. Dat beweerde jij, en je levert nu zelf overduidelijk bewijs dat dat niet klopt. Echt slim ben je niet h?
Aanvalsmissies? Waar heb jij het nou over? Wees nou eens duidelijk over je stelling en ga niet gelijk beledigen. Dan kom je zo dom over.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:38:19 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203848755
Wat sturen we eigenlijk? 200 stuks munitie voor stingers? Of 200 losse stingers?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:38:29 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_203848759
aub gewoon ff niet ruziemaken jongens
Laffe huichelaar
pi_203848760
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag mij af wat het belang van India is om zich niet concreet uit te spreken tegen Rusland.
Lange traditie gestart door Egypte/Joegoslavi/Indonesi/India:

De Beweging van Niet-Gebonden Landen, Groep van Niet-Gebonden Landen of Niet-Gebonden Landen kwam in september 1961 voor het eerst bij elkaar op de Conferentie van hoofden van staat of regering van ongebonden landen, onder impuls van Egypte, Joegoslavi, Indonesi en India, om de landen te verenigen die zich niet gebonden voelden aan de twee grote bestaande blokken uit de Koude Oorlog, met name het Westen en het Oostblok.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beweging_van_Niet-Gebonden_Landen
pi_203848761
twitter

Laten we dat niet doen zeg. :') Man, blijf de boel maar escaleren met alle gevolgen van dien...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203848762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Als er in Europa gewoon 10-20 jaar eerder eens zaak was gemaakt van die 'woke climate propaganda' dan hadden we nu lang niet zo'n groot probleem gehad om sancties tegen deze oorlog uit te voeren :') :')
Heb jij al 10-20 jaar een warmtepomp en zonnepanelen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203848764
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik hoorde gisteren ook een FvDer beweren dat de EU en Navo allemaal landen en grondgebied van Rusland hebben afgepakt. Say what?
Nooit geweten dat Flevoland Russisch was inderdaad.
pi_203848765
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
De war on terror was gewoon een artikel 5 missie. Turkije was een artikel 4 missie.
Je mist de context van de discussie.
pi_203848770
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:39:33 #13
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203848772
wel lekker zo hier mee lezen en dan deze live met geluid aan hebben staan

*O*
bak koffie er bij met choco koekjes
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203848775
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:37 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Eerst maar 'ns wat doen aan corruptie. Ik zit er niet op te wachten dat ze bij de EU komen.
pi_203848776
Is Poetin al uitgeschakeld? Hoe zit het met zijn laatste stuiptrekkingen?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:39:55 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203848777
Commandant der Strijdkrachten: Nederlandse militairen naar meer landen in Europa

Commandant der Strijdkrachten Eichelsheim verwacht dat Nederland de komende tijd militairen naar meer landen in Europa zal sturen: "Er is behoefte om ook de zuidoostflank af te dekken. Wij zijn aan het onderzoeken welke bijdrage Nederland daaraan kan leveren en ik verwacht dat Nederland in de komende periode op meerdere plekken in Europa eenheden zal hebben gestationeerd."

Eichelsheim gaat ervan uit dat de 200 Stinger-luchtdoelraketten die Nederland naar Oekrane stuurt, daar binnen een paar dagen zullen zijn. Volgens hem zijn ze een makkelijk inzetbaar, efficint en precies wapen.

De Commandant der Strijdkrachten zei ook dat de situatie in Oekrane verder is verslechterd, maar dat je het Oekraense leger niet moet onderschatten. "Ze zijn goed uitgerust, goed getraind en ze zijn bereid om voor het land te vechten." Hij verwacht niet dat de Russen hun operatie in korte tijd kunnen afronden. "De strijd is nog lang niet gestreden."
pi_203848778
Oh, Groen Links EU wordt ook wakker hoor... :')

quote:
GroenLinks (EU): 'Meer geld naar defensie'

Vanavond en vannacht heeft de Europese Unie verhit vergaderd: hoe kunnen we Poetin het best treffen met sancties? Na een urenlange vergadering, ligt er nu een sanctiepakket. Heeft Europa goed gereageerd op Poetins machtsvertoon? 'Ik ben naef geweest', zegt GroenLinks Europarlementarir Bas Eickhout. 'We moeten serieus kijken naar meer geld voor defensie.'
Gvd... :') _!
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:40:00 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203848779
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

Laten we dat niet doen zeg. :') Man, blijf de boel maar escaleren met alle gevolgen van dien...
Ja, geef Putin nog gelijk ook..
pi_203848788
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef timmmmm het volgende:
Hoe hebben wij die expansie hervat dan?
We hebben de oorlog hervat dmv (de dreiging van) NAVO-uitbreiding in het Oosten (Baltische staten oa), oorlog in het M-O (Syri), en de algehele Amerikaanse strategie van Russia-containment (zie Putin zijn zorgen over plaatsing van onze defensiesystemen; de ondermijning van MAD).
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203848789
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
*O* *O* *O*

Maar wel klimaatneutrale wapens natuurlijk.
pi_203848792
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:40:57 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203848793
https://www.foreignaffair(...)ry?utm_medium=social

De man achter het leger van poetin. Wel interessant. Lees je normaal weinig over
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203848794
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:38 schreef Starhopper het volgende:
Wat sturen we eigenlijk? 200 stuks munitie voor stingers? Of 200 losse stingers?
Stinger is eenmalig te gebruiken. Is een compleet systeem. Na het afvuren kun je hem wegtieven, op de gripstock na.
pi_203848796
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Eerst maar 'ns wat doen aan corruptie. Ik zit er niet op te wachten dat ze bij de EU komen.
Daar kan wat mij betreft, ook helemaal los van de oorlog, inderdaad geen enkele sprake zijn momenteel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 26 februari 2022 @ 17:41:26 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203848801
twitter

Nederlanders en Duitsers naar Slowakije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')