Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Aanvalsmissies? Waar heb jij het nou over? Wees nou eens duidelijk over je stelling en ga niet gelijk beledigen. Dan kom je zo dom over.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende: [..] Aanvalsmissies. Daar had jij het over. Missies waarbij n van de lidstaten de rest mee de oorlog in trok. Dat beweerde jij, en je levert nu zelf overduidelijk bewijs dat dat niet klopt. Echt slim ben je niet h?
Lange traditie gestart door Egypte/Joegoslavi/Indonesi/India:quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag mij af wat het belang van India is om zich niet concreet uit te spreken tegen Rusland.
Heb jij al 10-20 jaar een warmtepomp en zonnepanelen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:11 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als er in Europa gewoon 10-20 jaar eerder eens zaak was gemaakt van die 'woke climate propaganda' dan hadden we nu lang niet zo'n groot probleem gehad om sancties tegen deze oorlog uit te voeren![]()
Nooit geweten dat Flevoland Russisch was inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren ook een FvDer beweren dat de EU en Navo allemaal landen en grondgebied van Rusland hebben afgepakt. Say what?
Je mist de context van de discussie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
De war on terror was gewoon een artikel 5 missie. Turkije was een artikel 4 missie.
Gvd...quote:GroenLinks (EU): 'Meer geld naar defensie'
Vanavond en vannacht heeft de Europese Unie verhit vergaderd: hoe kunnen we Poetin het best treffen met sancties? Na een urenlange vergadering, ligt er nu een sanctiepakket. Heeft Europa goed gereageerd op Poetins machtsvertoon? 'Ik ben naef geweest', zegt GroenLinks Europarlementarir Bas Eickhout. 'We moeten serieus kijken naar meer geld voor defensie.'
Ja, geef Putin nog gelijk ook..quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Laten we dat niet doen zeg.Man, blijf de boel maar escaleren met alle gevolgen van dien...
We hebben de oorlog hervat dmv (de dreiging van) NAVO-uitbreiding in het Oosten (Baltische staten oa), oorlog in het M-O (Syri), en de algehele Amerikaanse strategie van Russia-containment (zie Putin zijn zorgen over plaatsing van onze defensiesystemen; de ondermijning van MAD).quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef timmmmm het volgende:
Hoe hebben wij die expansie hervat dan?
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
Oh, Groen Links EU wordt ook wakker hoor...
[..]
Gvd..._!
Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
Oh, Groen Links EU wordt ook wakker hoor...
[..]
Gvd..._!
Stinger is eenmalig te gebruiken. Is een compleet systeem. Na het afvuren kun je hem wegtieven, op de gripstock na.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:38 schreef Starhopper het volgende:
Wat sturen we eigenlijk? 200 stuks munitie voor stingers? Of 200 losse stingers?
Daar kan wat mij betreft, ook helemaal los van de oorlog, inderdaad geen enkele sprake zijn momenteel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Eerst maar 'ns wat doen aan corruptie. Ik zit er niet op te wachten dat ze bij de EU komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |