Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Aanvalsmissies? Waar heb jij het nou over? Wees nou eens duidelijk over je stelling en ga niet gelijk beledigen. Dan kom je zo dom over.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende: [..] Aanvalsmissies. Daar had jij het over. Missies waarbij één van de lidstaten de rest mee de oorlog in trok. Dat beweerde jij, en je levert nu zelf overduidelijk bewijs dat dat niet klopt. Echt slim ben je niet hè?
Lange traditie gestart door Egypte/Joegoslavië/Indonesië/India:quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag mij af wat het belang van India is om zich niet concreet uit te spreken tegen Rusland.
Heb jij al 10-20 jaar een warmtepomp en zonnepanelen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:11 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als er in Europa gewoon 10-20 jaar eerder eens zaak was gemaakt van die 'woke climate propaganda' dan hadden we nu lang niet zo'n groot probleem gehad om sancties tegen deze oorlog uit te voeren![]()
Nooit geweten dat Flevoland Russisch was inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren ook een FvDer beweren dat de EU en Navo allemaal landen en grondgebied van Rusland hebben afgepakt. Say what?
Je mist de context van de discussie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
De war on terror was gewoon een artikel 5 missie. Turkije was een artikel 4 missie.
Gvd...quote:GroenLinks (EU): 'Meer geld naar defensie'
Vanavond en vannacht heeft de Europese Unie verhit vergaderd: hoe kunnen we Poetin het best treffen met sancties? Na een urenlange vergadering, ligt er nu een sanctiepakket. Heeft Europa goed gereageerd op Poetins machtsvertoon? 'Ik ben naïef geweest', zegt GroenLinks Europarlementariër Bas Eickhout. 'We moeten serieus kijken naar meer geld voor defensie.'
Ja, geef Putin nog gelijk ook..quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Laten we dat niet doen zeg.Man, blijf de boel maar escaleren met alle gevolgen van dien...
We hebben de oorlog hervat dmv (de dreiging van) NAVO-uitbreiding in het Oosten (Baltische staten oa), oorlog in het M-O (Syrië), en de algehele Amerikaanse strategie van Russia-containment (zie Putin zijn zorgen over plaatsing van onze defensiesystemen; de ondermijning van MAD).quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef timmmmm het volgende:
Hoe hebben wij die expansie hervat dan?
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
Oh, Groen Links EU wordt ook wakker hoor...
[..]
Gvd..._!
Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gvd..._!
Stinger is eenmalig te gebruiken. Is een compleet systeem. Na het afvuren kun je hem wegtieven, op de gripstock na.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:38 schreef Starhopper het volgende:
Wat sturen we eigenlijk? 200 stuks munitie voor stingers? Of 200 losse stingers?
Daar kan wat mij betreft, ook helemaal los van de oorlog, inderdaad geen enkele sprake zijn momenteel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Eerst maar 'ns wat doen aan corruptie. Ik zit er niet op te wachten dat ze bij de EU komen.
Invasie: hartstikke logisch. EU uitbreiding: ESCALATIE!!!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Laten we dat niet doen zeg.Man, blijf de boel maar escaleren met alle gevolgen van dien...
Nee, dit is typisch die Brusselse fantasiewereld. Puur populisme. En levensgevaarlijk op dit moment. Ik zien niet meer of Poetin toerekeningsvatbaar is. Dit moet de-escaleren en niet escaleren. Het is evengoed stoerdoenerij van onze kant. Alsjeblieft, laat Oekraïne niet bij de EU.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Eerst maar 'ns wat doen aan corruptie. Ik zit er niet op te wachten dat ze bij de EU komen.
Ach ja, FVD'ers laten zich nu eenmaal nooit door feiten hinderen, da's alleen maar lastig.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren ook een FvDer beweren dat de EU en Navo allemaal landen en grondgebied van Rusland hebben afgepakt. Say what?
Mooi van Polen hoe ze leiderschap tonen, duitsland moet zich echt schamen in deze en ook Nederland kan meer naar voren treden ipv af te wachten.quote:
Deja vu corona en meer geld naar de zorgquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gvd..._!
Dat heeft Rutte overigens ook gezegd. Niet dat zijn mening nou zo belangrijk is in de EU.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar kan wat mij betreft, ook helemaal los van de oorlog, inderdaad geen enkele sprake zijn momenteel.
Oohh wegwerpraketten dusquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stinger is eenmalig te gebruiken. Is een compleet systeem. Na het afvuren kun je hem wegtieven, op de gripstock na.
Meer geld naar Defensie is het nieuwe "we moeten meer huizen bouwen".quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gvd..._!
Ik kan het altijd wel waarderen wanneer politici eerlijk zeggen dat ze er naast hebben gezeten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gvd..._!
Je hoeft hem niet gelijk te geven. Ik hoef alleen geen kernoorlog. Ik wil niet eens het kleinste beetje daarvoor te riskeren.quote:
Is die bij normaal gebruik bijna altijd een `hit`?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stinger is eenmalig te gebruiken. Is een compleet systeem. Na het afvuren kun je hem wegtieven, op de gripstock na.
Waterpistolenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Maar wel klimaatneutrale wapens natuurlijk.
In de ogen van Rusland is de NAVO verklaring voor het voeren van dialoog met Georgie en Oekraine, alsmede de toevoegingen van bijv Polen & Baltische staten een expansie naar het oosten. Ze kijken daar niet op de actie van de dag maar de langere termijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe hebben wij die expansie hervat dan?
Oh, het zal verder ook wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Je mist de context van de discussie.
Dan wil je leven door een dictator zijn zin te geven, dat IS geen leven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je hoeft hem niet gelijk te geven. Ik hoef alleen geen kernoorlog. Ik wil niet eens het kleinste beetje daarvoor te riskeren.
Rutte is een EU-zwaargewicht.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heeft Rutte overigens ook gezegd. Niet dat zijn mening nou zo belangrijk is in de EU.
Wel ecologisch verantwoord opgevangen hemelwater, geen leidingwater hè.quote:
Ukraine heeft sinds 2015 een vreemdelingenlegioen wetgeving aangenomen waardoor buitenlandse vrijwilligers legaal kunnen helpen en na 3 jaar krijgen ze een paspoort. Schijnt dat er minstens 15k buitenlanders gebruik van hebben gemaakt. Denk dat via deze route er aardig wat buitenlandse soldaten uit de VS en UK alsnog meedoen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:35 schreef Bensel het volgende:
Ik vraag me af. Er zijn al heel wat wapenleverancies richting oekraine gegaan. Wat als de navo ook wat goed getrainde troepen als commando's tijdelijk kado doet aan oekraine. Oekrains uniform aan, maar verder wel via navo aangestuurd..
Zou het hem uitmaken? De werkelijkheid heeft hij nog nooit gebruikt om zijn mening te vormen. Zodra ze daar weer journalisten opsluiten en rechters ontslaan, kunnen ze van Thierry een juichtweet verwachten denk ik.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:43 schreef Nielsch het volgende:
Thierry is zeker geen fan meer van de rechtse regering in Polen, die hij altijd zo bewonderde, nu ze zich opwerpen als de grootste tegenstander van Rusland en de EU oproepen tot lidmaatschap voor Oekraïne.
De laatste foto is fakequote:
We hebben de Brexit nog niet afgerond.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Of zoals Kissinger zei: "If peace is equated simply with the absence of war, it can become abject pacifism that turns the world over to the most ruthless."quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan wil je leven door een dictator zijn zin te geven, dat IS geen leven.
Uuh nee, Nederland blijft gewoon Nederland en stabiel de komende 100 jaar. Wij blijven wel stabiel. Doe niet zo populistisch.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan wil je leven door een dictator zijn zin te geven, dat IS geen leven.
Van die vegabommen en waterpistooltjes.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gvd..._!
We hadden er eigenlijk 193 moeten sturen. Ik weet niet hoe accuraat die dingen zijn maar als je met elke raket een vliegend voorwerp neerhaalt telt dat best op. Zeker als de piloot sneuvelt die trek je niet zomaar van het schap.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohh wegwerpraketten dus![]()
Ik dacht dat het herlaadbaar ofzo was. Dan is 200 best weinig
Je kan er ''gewoon'' naast zitten en gevaarlijk zijn met je er naast zitten. Je kan niet enerzijds altijd zitten geilen op EU/NATO-uitbreidingen terwijl je met een Ruslandfobie te koop loopt én ook nog eens doen alsof oorlog niet meer van deze tijd is want ''Het is jaar X!''. Dan ben je gewoon een partij van gevaarlijke totaalidioten die zsm moet optiefen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:43 schreef Heph844 het volgende:
Ik kan het altijd wel waarderen wanneer politici eerlijk zeggen dat ze er naast hebben gezeten.
Polen en Russen, dat is Haat vooral van de Polenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:43 schreef Nielsch het volgende:
Thierry is zeker geen fan meer van de rechtse regering in Polen, die hij altijd zo bewonderde, nu ze zich opwerpen als de grootste tegenstander van Rusland en de EU oproepen tot lidmaatschap voor Oekraïne.
Nieuw ? Je punt ? Ik zou eerst maar 's een maandje rustig rondkijken voordat je je mening gaat verkondigen door onvergelijkbare zaken erbij te halen die iets moeten suggereren van zij daar en dan ik hier ookquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:48 schreef Schompie het volgende:
Vreemd. Toen de VS Irak binnenviel onder valse voorwendselen heeft niemand gereageerd. Nu Rusland iets doet staat de wereld op zijn kop. Meten met twee maten. Ook Israël gaat niet vrijuit in Palestina.
Waar komen die getallen vandaan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:46 schreef einzeinz het volgende:
Aantal doden:
-198 Oekraïners
-3700 Russen
Bijna 10 miljoen euro aan boem-stokjes hoorquote:
Duitsland zit wel in een andere positie. Net zoals de Britten hebben de Polen makkelijk lullen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:42 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mooi van Polen hoe ze leiderschap tonen, duitsland moet zich echt schamen in deze en ook Nederland kan meer naar voren treden ipv af te wachten.
De suggestie verder is mooi maar dan trek je iedereen de oorlog in. Kan een keuze zijn maar wel even bewust nemen.
3700 niet toch? Volgens britse inlichtingen iets van 500 gisteren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:46 schreef einzeinz het volgende:
Aantal doden:
-198 Oekraïners
-3700 Russen
Die burgers zijn beter dan de Russische beroepsmilitairen?
wtf waarom niet op een transportvliegtuig en dezelfde dag nog?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:39 schreef Momo het volgende:
Commandant der Strijdkrachten: Nederlandse militairen naar meer landen in Europa
Eichelsheim gaat ervan uit dat de 200 Stinger-luchtdoelraketten die Nederland naar Oekraïne stuurt, daar binnen een paar dagen zullen zijn.
Dan kan hij zich daarbij aansluitenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukraine heeft sinds 2015 een vreemdelingenlegioen wetgeving aangenomen waardoor buitenlandse vrijwilligers legaal kunnen helpen en na 3 jaar krijgen ze een paspoort. Schijnt dat er minstens 15k buitenlanders gebruik van hebben gemaakt. Denk dat via deze route er aardig wat buitenlandse soldaten uit de VS en UK alsnog meedoen.
Wikipedia? Zeer gekleurd en pro VS als het gaat om politiek. Enclopedie om je anus mee af te vegen.quote:
Dus omdat de VS in 2019 Syrië verliet, hebben we uitgebreid?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We hebben de oorlog hervat dmv (de dreiging van) NAVO-uitbreiding in het Oosten (Baltische staten oa), oorlog in het M-O (Syrië), en de algehele Amerikaanse strategie van Russia-containment (zie Putin zijn zorgen over plaatsing van onze defensiesystemen; de ondermijning van MAD).
Dat kan natuurlijk niet kloppen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:46 schreef einzeinz het volgende:
Aantal doden:
-198 Oekraïners
-3700 Russen
Het valt me trouwens op hoe weinig Syrië wordt aangehaald terwijl dat hele conflict uiteindelijk ook neerkwam op het in de weg zitten van de strategische belangen van Putin. Hij heeft in 2017 zelf nog aangeboden uit Syrië te vertrekken als wij Oekraïne met rust zouden laten.quote:
Die heeft straks geen wenkies meer als ze de tape van zijn gezicht halenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:47 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/natohawks/status/1497595070790475776
'Het Oekraïense leger nam de commandant van de 35e gemotoriseerde geweertankbrigade van de Russische Federatie, majoor Shchetkin Leonid Petrovich, gevangen'
Ze zijn behoorlijk effectief tegen helikopters.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is die bij normaal gebruik bijna altijd een `hit`?
Er zijn alleen maar verliezers.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:47 schreef AnneX het volgende:
In vorige topic zag ik wat filmpjes van dode soldaten.
Fake of niet. Russisch of niet.
Vooral heb ik intens meelij met de ouders van de jonge Russische soldaten - die er zijn ingeluisd om in het leger te gaan - en nu niet weten waar hun jongens zijn.
Oh, dat heb ik helemaal gemist dat Ukraine geen leger meer heeft.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:46 schreef einzeinz het volgende:
Aantal doden:
-198 Oekraïners
-3700 Russen
Opgewacht in onbekend gebied.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:46 schreef einzeinz het volgende:
Aantal doden:
-198 Oekraïners
-3700 Russen
Waarschijnlijk niet het ergste dat hem die dag overkomen is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:49 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Die heeft straks geen wenkies meer als ze de tape van zijn gezicht halen
Natuurlijk kan dat wel kloppen. Het Russische leger is groter, maar Oekraïne beschermt hun thuisland. Grootmachten hebben zich daar wel vaker op verkeken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet kloppen.
Ik denk dat vliegen in Oekraïne vooral een Russische aangelegenheid is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
wtf waarom niet op een transportvliegtuig en dezelfde dag nog?
Pijnlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:49 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Die heeft straks geen wenkies meer als ze de tape van zijn gezicht halen
79% in afganistan geen idee of het klopt maar lijkt mij dat je weinig kunt doen laagvliegend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is die bij normaal gebruik bijna altijd een `hit`?
Nope, blijf verder vertrouwen op je '' factcheckers''quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:49 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maar blijf vooral in Kremlinpropaganda trappen
Waarschijnlijk wel. Oekraïense soldaten zijn geen Tsjetsjeense huurlingen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet het ergste dat hem die dag overkomen is.
Hij noemt Joegoslavië toch gewoon? Hoe denk je dat no-fly zones worden ingesteld? Dat er dan gezegd wordt: "je mag hier niet vliegen!" en dat de ander dan "oh, ok!" zegt?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende: [..] En daar is dus geen één aanvalsmissie bij die is veroorzaakt doordat één van de leden de rest meetrok in een oorlog. Het gaat om trainen, tegengaan piraterij en het plaatsen van verdedigingsmiddelen. De enige oorlogsacties waren in Bosnië en dat voorbeeld werd niet eens genoemd door Candymannetje.
Oorlog is zo'n beetje het smerigste dat er is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:47 schreef AnneX het volgende:
In vorige topic zag ik wat filmpjes van dode soldaten.
Fake of niet. Russisch of niet.
Vooral heb ik intens meelij met de ouders van de jonge Russische soldaten - die er zijn ingeluisd om in het leger te gaan - en nu niet weten waar hun jongens zijn.
Een ongewenste invaller, redt het nooit tegen guerrilla tactieken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:47 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Op TV worden ook constant spots getoond hoe je molotov-cocktails maakt en waar je precies moet gooien op een tank om die uit te schakelen
Je kunt het je niet voorstellen in Nederland.
Ik vertrouw inderdaad liever op de feiten. Maar als die niet aan je kant staan, snap ik dat je je tot dit soort trieste onzin moet verlagen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nope, blijf verder vertrouwen op je '' factcheckers''
Omg. Die foto werd gebruikt bij het begin van de inval eergisteren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:49 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maar blijf vooral in Kremlinpropaganda trappen
De mensen die het beginnen zijn vooral mensen die weten dat ze zelf (en familie) wel veilig zijnquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Oorlog is zo'n beetje het smerigste dat er is.
Dat is al eeuwen- en eeuwenlang bekend, en toch schijnen er zat mensen te zijn die er graag nog eentje (of meer) willen beginnen.
Even wat Navy Seals en SAS mensen in cognito daar naartoequote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:53 schreef DonDruiper het volgende:
Wordt hoog tijd dat Joe even wat mannetjes laat overvliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |