Ik lees nu op Reddit dat Mazepin misschien ook helemaal uit de Formule 1 gaat, ondanks dat het team het wel zonder die Russische sponsor zou kunnen doen. Damn zeg.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:12 schreef GeorgeM het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)het-russische-sotsji
FinlandGodenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:15 schreef Momo het volgende:
Naast Nederland, zijn ook de Nordic landen en Letland tegen deelname Rusland. Finland zou hun deelnemers zelfs terug trekken als Rusland wel mag meedoen.
Neee Deef, dat verleer je toch niet?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:14 schreef Dave het volgende:
Maar goed dat jij de laatste post had Sjors, ik ben het inmiddels een beetje verleerd merk ik.
Ik snap je punt hoor maar het gaat niet om de fans nu. Het gaat om het boycotten van een land dat op dit moment hele domme dingen doet. En daarnaast; zou jij als Rus op dit moment in Turijn een liedje willen zingen terwijl je weet dat heel Europa tegen je land is (nog meer dan voorheen) ?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:16 schreef skysherrif het volgende:
Vind het zelf een wat onzinnige maatregel.
Correct me if im wrong, maar lijkt me dat russische esf kijkers niet putins achterban zijn. Die zitten ook juist nu in zwaar weer
En die straf je hiermee dan vooral
Denk dat dit soort internationale podia juist wel Putin's ego strelen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:16 schreef skysherrif het volgende:
Correct me if im wrong, maar lijkt me dat russische esf kijkers niet putins achterban zijn. Die zitten ook juist nu in zwaar weer
Nee, bedoelde juist dat ik er niet op zat te letten, en als het de 301e was geweest, waarschijnlijk niet had opgemerkt dat het de laatste was.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:17 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Neee Deef, dat verleer je toch niet?![]()
Was ik je te snel af met de lapo?
Rusland zou zo een peace ballad sturen, dat deden ze eerder ook. Dus nee, tijd om ze te bannen. Helemaal omdat we al weten dat Putin-fan Kirkorov achter de inzending zit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:16 schreef skysherrif het volgende:
Ah zoquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:19 schreef Dave het volgende:
[..]
Nee, bedoelde juist dat ik er niet op zat te letten, en als het de 301e was geweest, waarschijnlijk niet had opgemerkt dat het de laatste was.
Ja dat zou normaal worden wegwerkt met techniek. Er is nu geen plek voor Russische propaganda terwijl Puin heeft geroepen heel oud Sovjet terug te willen pakken. Waarschijnlijk krijg je nu toch alleen een Putin puppet op het podium. Kirkorov schrijft het nummer dit jaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:18 schreef Dave het volgende:
[..]
Denk dat dit soort internationale podia juist wel Putin's ego strelen.
Als Rusland wel mag deelnemen, mogen ze de fluit-en-boe-geroep-onderdrukkers wel vast invliegen denk ik.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:12 schreef GeorgeM het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)het-russische-sotsji
Oei Bodo voor AZ, die hebben Roma nog ingemaakt. Beste vriendin van me hier lokaal is trouwens een Bodo-fan dus dat kan interessant worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:21 schreef BillDauterive het volgende:
Loting ECL is net geweest. Feyenoord en PSV loten gunstig, AZ en Vitesse hebben zwaar geloot.
Aan Mazespin missen we niksquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik lees nu op Reddit dat Mazepin misschien ook helemaal uit de Formule 1 gaat, ondanks dat het team het wel zonder die Russische sponsor zou kunnen doen. Damn zeg.
(Niet dat we 'm gaan missen, maar dan zie je wel meteen wat effecten)
Ik vind eigenlijk dat de eerste drie sowieso door zouden moeten kunnen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:21 schreef BillDauterive het volgende:
Loting ECL is net geweest. Feyenoord en PSV loten gunstig, AZ en Vitesse hebben zwaar geloot.
Maar wie moet er dan spinnenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik lees nu op Reddit dat Mazepin misschien ook helemaal uit de Formule 1 gaat, ondanks dat het team het wel zonder die Russische sponsor zou kunnen doen. Damn zeg.
(Niet dat we 'm gaan missen, maar dan zie je wel meteen wat effecten)
Ja, dat vind ik ook wel een eng idee. Heb een collega in Litouwen, maar die bleef erg op de vlakte toen ik vroeg hoe hij zich er bij voelde. Misschien omdat ie er nog niet aan wil denken of zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is nu geen plek voor Russische propaganda terwijl Puin heeft geroepen heel oud Sovjet terug te willen pakken.
Dat wordt vechtenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei Bodo voor AZ, die hebben Roma nog ingemaakt. Beste vriendin van me hier lokaal is trouwens een Bodo-fan dus dat kan interessant worden.
Goed puntquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
1917
In dat jaar gebeurde er iets in Rusland wat nu ook wel een interessante wending aan de situatie zou geven.
Vergeet Latifi niet. Als hij niet crashte dan had Hamilton zijn 8ste wereldtitel alquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar wie moet er dan spinnen![]()
Al hebben we brokkenpiloot Stroll natuurlijk nog.
Iets met een tsaar ofzo?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
1917
In dat jaar gebeurde er iets in Rusland wat nu ook wel een interessante wending aan de situatie zou geven.
Dit zit er toch ook alleen maar in vanwege miljardair-papa of is hij dat niet?quote:
Hartjes ook niet met ♥ of ❤quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:21 schreef Cyan9 het volgende:
Oh wat stom, hartjes werken niet in de TT. Ik ben zwaar beledigd.
Net als Stroll en Latifiquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:27 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Dit zit er toch ook alleen maar in vanwege miljardair-papa of is hij dat niet?
Begin van de Russische revolutie en inderdaad het afzetten van tsaar Nicholas II. Hij werd in 1918 met z'n hele familie vermoord.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Iets met een tsaar ofzo?
Lenin kwam terug uit zijn ballingschap
Ik ben er mee bezig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:27 schreef Dave het volgende:
[..]
Hartjes ook niet met ♥ of ❤
Evt ♥ of ❤
Dan heb ik toch iets goed. Ik ben nog steeds het boek In Europa van Geert Mak aan het lezen,quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Begin van de Russische revolutie en inderdaad het afzetten van tsaar Nicholas II. Hij werd in 1918 met z'n hele familie vermoord.
Maar die zijn we dankbaar i.t.t. Stroll.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vergeet Latifi niet. Als hij niet crashte dan had Hamilton zijn 8ste wereldtitel al
Bodø-Glimt is geen hele bekende naam, maar die doen het dit seizoen erg goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei Bodo voor AZ, die hebben Roma nog ingemaakt. Beste vriendin van me hier lokaal is trouwens een Bodo-fan dus dat kan interessant worden.
Als je het interessant vindt kan je op Netflix ook The Last Czars kijken, een docudrama over die tijd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan heb ik toch iets goed. Ik ben nog steeds het boek In Europa van Geert Mak aan het lezen,
Nee precies, komt wel goedquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Bodø-Glimt is geen hele bekende naam, maar die doen het dit seizoen erg goed.
Jij bent geen AZ fan, toch? Dus dan valt het wel mee met de ruzie
Bedankt voor de tip. Volgens mij heb ik mijn kijklijst van Netflix gezetquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je het interessant vindt kan je op Netflix ook The Last Czars kijken, een docudrama over die tijd.
Komt Rasputin ook in voor, dus @:GeorgeM zou het ook moeten kunnen waarderen.
Ik ook hoor, dat zijn verder ook slachtoffers natuurlijk van zijn acties.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:31 schreef skysherrif het volgende:
Hmmmm oke point taken, het is ook wel een enorm geopolitiek podium uiteindelijk wat rusland kan misbruiken
Heb uiteindelijk wel vooral medelijden met russische burgers die dubben de lul zijn door en putin en alle sancties
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo echt welIk denk dat ik 'r wel aankan
Ja dat was ook een beetje hoe ik het las eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ twitter ]
Als ik zo lees, is het voorlopig
Vooral het laatste zin geeft dat aanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja dat was ook een beetje hoe ik het las eigenlijk.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je het interessant vindt kan je op Netflix ook The Last Czars kijken, een docudrama over die tijd.
Komt Rasputin ook in voor, dus @:GeorgeM zou het ook moeten kunnen waarderen.
Het is ook heel zuur dat de sancties ook Russische burgers raken die helemaal niet op oorlog zitten te wachten. Het is alleen niet te voorkomen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:31 schreef skysherrif het volgende:
Hmmmm oke point taken, het is ook wel een enorm geopolitiek podium uiteindelijk wat rusland kan misbruiken
Heb uiteindelijk wel vooral medelijden met russische burgers die dubben de lul zijn door en putin en alle sancties
Okee bedanktquote:
Ik sta bekend om het misbruiken van m'n krachten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:37 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Okee bedankt![]()
Nee hoor, veel beter
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:38 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik sta bekend om het misbruiken van m'n krachten.
Ik zie her en der telkens Speld-tweets voorbij komen en ik vind het echt nooit leuk of gepast voelen inderdaad. En ja ik weet het, alle satire en humor e.d. moet mogen, maar weet niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:48 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Ik snap dat dit donkere humor is, maar ik vind dit echt heel ongepast
Dit doen ze altijd. Deden ze ook toen Afghanistan viel. En daar hoorde je dan niemand overquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:48 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Dit is cynische humor, niet alleen donker. Ik vind het juist wel gepast.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:48 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Thanks. Ik ben normaal nooit zo van 'verander je UI voor [reden]', maar ik dacht, laat ik het eens doen.quote:
Vond ik ook ongepast. Ik vind gewoon niet dat je over dit soort donkere (oorlogs)onderwerpen zo luchtig moet lopen doen. En dat zal ook altijd zo blijven. Over welke oorlog het ook moge gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dit doen ze altijd. Deden ze ook toen Afghanistan viel. En daar hoorde je dan niemand over
Heb je zelf de kleuren van het plaatje aangepast?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:50 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Thanks. Ik ben normaal nooit zo van 'verander je UI voor [reden]', maar ik dacht, laat ik het eens doen.
Humor kan een spiegel voorhouden, en dat is hier de bedoeling van. De boodschap van De Speld hier gaat om hoe wij in de EU bezig zijn met onze eigen belangen en daarom niks tot weinig doen om Oekraïne te helpen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Vond ik ook ongepast. Ik vind gewoon niet dat je over dit soort donkere (oorlogs)onderwerpen zo luchtig moet lopen doen. En dat zal ook altijd zo blijven. Over welke oorlog het ook moge gaan.
Ik postte hier laatst nog dat ik de Speld eigenlijk sowieso niet echt grappig (meer) vind, dus daarom ook dat ik dit extra mwe vind waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Vond ik ook ongepast. Ik vind gewoon niet dat je over dit soort donkere (oorlogs)onderwerpen zo luchtig moet lopen doen. En dat zal ook altijd zo blijven. Over welke oorlog het ook moge gaan.
Als satirisch platform moet je ook met moeilijke dingen iets kunnen doen. Humor over de toeslagenaffaire zullen ook veel mensen ongepast hebben gevonden, anderen vinden andere dingen ongepast (inb4 dat is van een andere orde, ja dat weet ik). De vraag is of het mogelijk is ergens een grens neer te leggen die je niet vervolgens alsmaar moet blijven verleggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:48 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Hellend vlak, inderdaad. Prima als het je niet aanspreekt maar het lijkt me verstandig weg te blijven van 'dit moet niet kunnen'.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:53 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als satirisch platform moet je ook met moeilijke dingen iets kunnen doen. Humor over de toeslagenaffaire zullen ook veel mensen ongepast hebben gevonden, anderen vinden andere dingen ongepast (inb4 dat is van een andere orde, ja dat weet ik). De vraag is of het mogelijk is ergens een grens neer te leggen die je niet vervolgens alsmaar moet blijven verleggen.
Deels wel eens hoor. Al is de humor ook wel eens om de ernst van de situatie juist te benadrukken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het is een satirische nieuwssite, dus maken ze satire over het nieuws. Ik vind deze grap niet echt leuk, maar in principe moet je over alles kunnen lachen. Het is niet voor niets dat de joden zo'n sterke traditie van galgenhumor hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:48 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Wat niet moet kunnen is wat Rusland nu doet in/met Oekraïne.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Hellend vlak, inderdaad. Prima als het je niet aanspreekt maar het lijkt me verstandig weg te blijven van 'dit moet niet kunnen'.
Ja plus wat ik al zeg, humor juist gebruikt kan worden om de ernst aan te geven. En er ook weleens lucht tussen zware onderwerpen nodig is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:53 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als satirisch platform moet je ook met moeilijke dingen iets kunnen doen. Humor over de toeslagenaffaire zullen ook veel mensen ongepast hebben gevonden, anderen vinden andere dingen ongepast (inb4 dat is van een andere orde, ja dat weet ik). De vraag is of het mogelijk is ergens een grens neer te leggen die je niet vervolgens alsmaar moet blijven verleggen.
Ja precies. Ik denk ook niet dat De Speld dit soort artikelen echt plaatst om mensen te laten lachen, maar meer om de ironie ervan pijnlijk duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is een satirische nieuwssite, dus maken ze satire over het nieuws. Ik vind deze grap niet echt leuk, maar in principe moet je over alles kunnen lachen. Het is niet voor niets dat de joden zo'n sterke traditie van galgenhumor hebben.
Ja. Waarbij deze natuurlijk ook wel een beetje naar de mensen is die daar nu vooral over lopen te jammeren, terwijl de reden waarom het zo is een stuk ernstiger is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja precies. Ik denk ook niet dat De Speld dit soort artikelen echt plaatst om mensen te laten lachen, maar meer om de ironie ervan pijnlijk duidelijk te maken.
Aan de andere kant wil je dat ook weer niet té hard roepen. Anders krijg je weer zo'n wijzend vingertje van iedereen als wij straks gaan proberen België in te lijven en roept Putin heel beledigd "Ja maar jullie zelf dan?".quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat niet moet kunnen is wat Rusland nu doet in/met Oekraïne.
Ik denk dat die dan zegt, waarom België?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:57 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Aan de andere kant wil je dat ook weer niet té hard roepen. Anders krijg je weer zo'n wijzend vingertje van iedereen als wij straks gaan proberen België in te lijven en roept Putin heel beledigd "Ja maar jullie zelf dan?".
En de Oekraïners zijn hier niet 'the butt of the joke'. Dat zijn de Nederlanders zelf. Dat maakt het nog wat sterker.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja precies. Ik denk ook niet dat De Speld dit soort artikelen echt plaatst om mensen te laten lachen, maar meer om de ironie ervan pijnlijk duidelijk te maken.
Dat is ongetwijfeld het tweede wat hij zal zeggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat die dan zegt, waarom België?
Maar deze mini discussie over De Speld en satire is juist ook goed toch.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:57 schreef molloot200 het volgende:
Ergens hebben jullie ook wel gelijk, en dat weet ik ook wel. Toch moeilijk om het toe te geven. Wellicht voor mij gewoon beter om aan accounts als De Speld de komende dagen even geen aandacht te geven.
Kunnen we hier ook weer door met wat er écht belangrijk is. En dat is niet een discussie over een Nederlandse grappenpagina.
Eens!quote:
Nee. Dit deden ze altijd al. Luchtige en zware onderwerpen door elkaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:59 schreef Guanabana het volgende:
Maar had De Speld niet ook een beetje het imago en profiel van satire en grappen maken over heel luchtige knullige onderwerpen? Ik volg het al jaren niet meer hoor.
Het voelt voor mij een beetje alsof de TV-Kantine een een sketch gaat doen met Putin oid.Dat zal technisch gezien misschien ook wel mogen, maar het is wel yikes.
Ik vind het persoonlijk leuker om alle serieuze reacties van mensen met tractors en tempels in hun username te zien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:02 schreef Strani het volgende:
Het enige erge aan De Speld is de tientallen comments op hun social media posts van mensen die denken nog grappiger te zijn en dan met de originele grap aan de haal gaan.
Dat moet extreem cringe zijn irl. Dat je een grap maakt op een feestje oid en dat er dan iemand in het groepje gaat proberen ter plekke daar een betere grap van te maken en daar niet in slaagt en toch stug doorgaat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:02 schreef Strani het volgende:
Het enige erge aan De Speld is de tientallen comments op hun social media posts van mensen die denken nog grappiger te zijn en dan met de originele grap aan de haal gaan.
Je beschrijft nu eigenlijk deze SCquote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat moet extreem cringe zijn irl. Dat je een grap maakt op een feestje oid en dat er dan iemand in het groepje gaat proberen ter plekke daar een betere grap van te maken en daar niet in slaagt en toch stug doorgaat.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je beschrijft nu eigenlijk deze SC
Het juist ook over dit soort dingen blijven hebben is ook belangrijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:57 schreef molloot200 het volgende:
Ergens hebben jullie ook wel gelijk, en dat weet ik ook wel. Toch moeilijk om het toe te geven. Wellicht voor mij gewoon beter om aan accounts als De Speld de komende dagen even geen aandacht te geven.
Kunnen we hier ook weer door met wat er écht belangrijk is. En dat is niet een discussie over een Nederlandse grappenpagina.
Jawel hoor. En zou wat zijn als we alleen mochten praten over wat écht belangrijk is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:57 schreef molloot200 het volgende:
En wat belangrijk is voor de een, is minder belangrijk voor de ander.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:17 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Jawel hoor. En zou wat zijn als we alleen mochten praten over wat écht belangrijk is.
Ik bedoel maar, voor @Arizona en mij is hyaluronzuur van levensbelang!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:18 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
En wat belangrijk is voor de een, is minder belangrijk voor de ander.
Ik herken mij niet in het alhier geschetste beeld. Mijns inziens is iedere post in deze SC van een voldoende degelijke kwaliteit om niet over cringe te hoeven spreken, misschien met zo nu en dan wat buitenlandse inmenging als enige uitzondering.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je beschrijft nu eigenlijk deze SC
Inderdaad, alleen maar praten over het ESF in een ESF subforum, dat zou wat zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:17 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Jawel hoor. En zou wat zijn als we alleen mochten praten over wat écht belangrijk is.
Shots firedquote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik herken mij niet in het alhier geschetste beeld. Mijns inziens is iedere post in deze SC van een voldoende degelijke kwaliteit om niet over cringe te hoeven spreken, misschien met zo nu en dan wat buitenlandse inmenging als enige uitzondering.
Dit geldt voor Roger, maar geldt dit ook voor Epiales? Is dat de cringy helft?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik herken mij niet in het alhier geschetste beeld. Mijns inziens is iedere post in deze SC van een voldoende degelijke kwaliteit om niet over cringe te hoeven spreken, misschien met zo nu en dan wat buitenlandse inmenging als enige uitzondering.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Shots firedEen dat naar landen zonder luchtalarm, dus komen ze er nog te laat achter.
Zoals Spanjaard en de Friezen hier.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Eerste levensbehoeftequote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik bedoel maar, voor @:Arizona en mij is hyaluronzuur van levensbelang!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |