quote:Onderminister: 'Russische troepen vandaag aan de rand van Kiev'
Hanna Malyar, de Oekraïense onderminister van Defensie, waarschuwt dat Russische troepen vandaag de rand van Kiev zullen bereiken. De Oekraïense hoofdstad wordt sinds vanochtend bestookt met raketten, die het voor Russische grondtroepen makkelijker moeten maken om op te rukken.
Volgens Malyar houden Oekraïense eenheden voorlopig nog stand, maar voeren Russische troepen vanuit meerdere richtingen aanvallen uit.
quote:Raketaanvallen volgens Zelensky niet alleen gericht op militaire doelen
Volgens de Oekraïense president Volodymyr Zelensky zijn de Russische raketaanvallen van vanochtend niet alleen gericht op militaire doelen. De aanvallen zouden ook gericht zijn op civiele locaties, stelt Zelensky in een tv-toespraak.
De raketaanvallen begonnen volgens de president rond 4.00 uur (lokale tijd). Zelensky zegt dat de Russische troepen in de meeste richtingen met succes zijn tegengehouden. Amerikaanse functionarissen meldden volgens CNN juist dat Russische troepen vanuit Belarus de Oekraïense hoofdstad Kiev tot op ruim 30 kilometer zijn genaderd.
quote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Livemaps en nuttige info - linkjes (aanvullen mag!)
Dit is een goede tool om alles op de grond te volgen:
https://liveuamap.com/en
[b]Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine
Tijdzones
Eastern European Time (EET), Kyiv: UTC +2
Moscow Standard Time (MSK), Donetsk: UTC +3
[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2022 10:48:27 ]
Als Rusland Polen aanvalt, dan slaat de NAVO gewoon hard terug.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zal Navo dan wel Rusland aanvallen of een defensieve rol blijven spelen (eigenlijk kan dat niet want om je te verdedigen moet je al luchtbasissen in rusland aanvallen)
China riskeert dat niet, ik zal niet beweren dat het niet gebeurt in beperkte mate, maar zo eenvoudig ligt dat niet zoals jij denkt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, schijnbaar denken meer mensen dat je wel slim genoeg bent om zo’n extreme pot op te bouwen, maar een systeem ontwikkelen om rustig uit te kunnen geven bij bijvoorbeeld China is niet te doen. Dan kan het niet stromen enzo.
https://twitter.com/DefenceUquote:Burgers wordt opgeroepen om molotovcocktails te maken om daarmee de Russische militairen te bestoken. Ook schrijft het ministerie op Twitter dat burgers die niet vechten zich moeten schuilhouden en niet het huis moeten verlaten.
De NAVO gaat Rusland echt niet aanvallen. Als dat gebeurt draait Poetin helemaal door en is het einde zoek. Europese landen zullen heel berekenend reageren en liever hun welvarende democratieën beschermen. Zodra er een raket richting Moskou gaat is geen Europees land meer veilig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zal Navo dan wel Rusland aanvallen of een defensieve rol blijven spelen (eigenlijk kan dat niet want om je te verdedigen moet je al luchtbasissen in rusland aanvallen)
Onzin Rusland gaat het echt wel overleven hoor. Nergens voor nodig dat wij voor de kosten opdraaien omdat sommige mensen zo nodig tegen Rusland aan willen trappen. Niet dat ik een fan ben van Poetin, maar ik ben ook geen fan van de Oekraïense regering.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zeker lekker, wij kunnen met zijn allen en met wat hulp die klap wel opvangen en verzachten.
Rusland overleefd het niet financieel op langer termijn.
Enkeltje Goelag willen de meesten dan ook weer niet riskerenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
De Russische burgers moeten meer in opstand komen en niet meer achter Poetin staan.
Ik weet niet hoeveel erger je het wil hebben voordat je zwaarste pakket invoert maar ja...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat het westen Putin nu niet van SWIFT afsluit is eigenlijk een pijnlijke flater. Daarmee verlies je al je geloofwaardigheid.
Klopt, maar als men massaal in opstand komen wordt het lastig te handhaven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Enkeltje Goelag willen de meesten dan ook weer niet riskeren
Veel burgerslachtoffers, denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel erger je het wil hebben voordat je zwaarste pakket invoert maar ja...
De EU is niet zonder reden bang dat Rusland daar iets zal gaan doen. Dus dat kan nog gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarom staan ze dan niet in Estland of Letland?
o.a. Mussolini was het er niet mee eensquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat het westen Putin nu niet van SWIFT afsluit is eigenlijk een pijnlijke flater. Daarmee verlies je al je geloofwaardigheid.
Hij heeft hier zich jaren op voorbereid en heeft enorme reserves opgebouwd en zich gericht op China als afzetmarkt en bron van invoer. Hij kan het jaren uitzitten. Dus inderdaad, het raakt hem niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:40 schreef LordVoldermort het volgende:
Die harde sancties zijn echt een grap. Poetin geeft geen fuck.
Ja maar de designer bags en diamanten dan?!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe langer je wacht hoe meer middelen Rusland in de oorlog kan stoppen hoe meer het er worden.quote:
Wat heeft rusland nog te winnen als ze ook al van Swift zijn gegooid?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
France’s finance minister Bruno Le Maire has said cutting Russia off from the Swift global interbank payments system was “a very last resort”
![]()
De tanks rijden Kiev binnen maar Bruno vindt het allemaal wel meevallen of zo
Rusland kan dat inprincipe niet overleven op langer termijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzin Rusland gaat het echt wel overleven hoor. Nergens voor nodig dat wij voor de kosten opdraaien omdat sommige mensen zo nodig tegen Rusland aan willen trappen. Niet dat ik een fan ben van Poetin, maar ik ben ook geen fan van de Oekraïense regering.
Hartstikke rot voor het volk dat nu een oorlog moet doorstaan, maar dat is een andere zaak. Dat volk gaan we echt niet helpen door zo'n actie van de gemeente.
Net zo min als we Afghanistan hielpen door daar aanwezig te zijn. We kunnen gewoon niks echt veranderen in landen waar het een corrupte puinzooi is en onderdrukking/corruptie heerst.. Dit soort landen moet helaas zichzelf leren helpen.
Dat weet je niet. Het maken van burgerslachtoffers lijkt geen doel te zijn. Eerder integendeel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe langer je wacht hoe meer middelen Rusland in de oorlog kan stoppen hoe meer het er worden.
Nee, dat zien we. China was onderhand de eerste met een reactie dat Rusland geen verdragen overschrijdt met deze aanval.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
China riskeert dat niet, ik zal niet beweren dat het niet gebeurt in beperkte mate, maar zo eenvoudig ligt dat niet zoals jij
Duitsland maar laten binnenvallen omdat mensen geen fan zijn van Rutte dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzin Rusland gaat het echt wel overleven hoor. Nergens voor nodig dat wij voor de kosten opdraaien omdat sommige mensen zo nodig tegen Rusland aan willen trappen. Niet dat ik een fan ben van Poetin, maar ik ben ook geen fan van de Oekraïense regering.
Hartstikke rot voor het volk dat nu een oorlog moet doorstaan, maar dat is een andere zaak. Dat volk gaan we echt niet helpen door zo'n actie van de gemeente.
Net zo min als we Afghanistan hielpen door daar aanwezig te zijn. We kunnen gewoon niks echt veranderen in landen waar het een corrupte puinzooi is en onderdrukking/corruptie heerst.. Dit soort landen moet helaas zichzelf leren helpen.
Misschien niet nu, maar inmiddels vind ik geen enkel scenario meer ondenkbaar. Er staan eerst nog wel wat andere landen op de verlanglijst - de oude Sovjetrepublieken -, maar uiteindelijk komt ook het oude Warschaupact aan de beurt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Rusland Polen aanvalt, dan slaat de NAVO gewoon hard terug.
Maar goed, hypothese, want Rusland gaat Polen niet aanvallen.
Dat kan @Frutsel wel doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef JeMoeder het volgende:
Af en toe wel overbelast dus down, maar kan je deze toevoegen aan de OP @:Lenny_Leonard?
Ook als Ukraine niet corrupt zou zijn. Zodra ze in de ogen van Rusland teveel toenadering tot het westen zoeken, valt Rusland binnen. Dat heeft verder weinig met de corruptie in het land te maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Skicross toch maar geannuleerdquote:This is to inform you that, citing ICR rule 2026.1, in the interest of a fair competition, the Jury of the Audi FIS Ski Cross World Cup has decided to cancel the scheduled World Cup events in Sunny Valley (RUS) on Feb 26-27, 2022 following the qualification run.
Ze er niet afgooien lijkt nou ook niet heel veel te helpen hè.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wat heeft rusland nog te winnen als ze ook al van Swift zijn gegooid?
Dat overleven ze niet. Elk tegengeluid wordt hard afgestraftquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
De Russische burgers moeten meer in opstand komen en niet meer achter Poetin staan.
Ik gok dat de gemiddelde Rus er vrij weinig van merkt en gewoon op vakantie zal gaanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:47 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het zal nu wel rustiger worden in de all-inclusive resorts in Turkije en Egypte zonder het kutvolk van de Russen
Dat kan ook niet. De Duitsers kunnen dan de gasrekening dan niet meer betalen. Rusland kan dan de gaskraan volledig dichtdraaien. Bovendien die pech heb je dat door globalisatie alles met elkander is verweven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Donequote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef JeMoeder het volgende:
Af en toe wel overbelast dus down, maar kan je deze toevoegen aan de OP @:Lenny_Leonard @:Frutsel?
Beetje slordig, maar hij staat erbij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef JeMoeder het volgende:
Af en toe wel overbelast dus down, maar kan je deze toevoegen aan de OP @:Lenny_Leonard @:Frutsel?
Had je anders verwacht dan? Iedereen denkt alleen maar aan zichzelf. En als een land geen fuck geeft om anderen is het Italië wel. Belgie valt wel tegen ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Hij heeft hier zich jaren op voorbereid en heeft enorme reserves opgebouwd en zich gericht op China als afzetmarkt en bron van invoer. Hij kan het jaren uitzitten. Dus inderdaad, het raakt hem niet.
Vraag is of de Russische bevolking hem zo lang laat voortgaan.
Oh, en F*ck België en Italië die de afzet van luxe goederen prefereren boven Rusland volledig isoleren.
tanks kan je net zo goed thuislaten in zo een gevecht ja. zelfs een molotov die uit zo een flat gegooid wordt is levensgevaarlijk voor een tank.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien zit je daar met je gepantserde voertuigen als haringen in een tonnetje.
Eind maart de World Cup-finale langlaufen met een terugkeer naar Rusland...ik wacht af!quote:
Het lijkt me al vrij onwaarschijnlijk dat 'ie de Baltische staten aan gaat vallen. Maar dan ook nog Polen, Roemenië, Tsjechië, Oost-Duitsland...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef Lurf het volgende:
[..]
Misschien niet nu, maar inmiddels vind ik geen enkel scenario meer ondenkbaar. Er staan eerst nog wel wat andere landen op de verlanglijst - de oude Sovjetrepublieken -, maar uiteindelijk komt ook het oude Warschaupact aan de beurt.
Tijdens de Koude Oorlog wist je tenminste waar je aan toe was. De dreiging met kernwapens was reëel en werd er ook continu ingehamerd, aan beide zijden. Maar met zo'n van iedere rationaliteit gespeende "fuck-you" autocraat aan het roer is het totaal onvoorspelbaar geworden. Dat vind ik nog wel het meest enge aan de situatie.
Oja laten we inderdaad dan maar niets doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:47 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Toch snap ik wel dat Swift nog niet onbereikbaar is gemaakt voor Putin. Ik kan mij voorstellen dat wanneer hij geen beschikking meer heeft over zijn geld het einde van een aanval weliswaar sneller dichterbij zal komen maar hoe zal dat eindigen? Legt hij zich er zomaar bij neer of is dat juist een kat in het nauw die een kernwapen zal inzetten tijdens zijn val?
Al gepost.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:47 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind het wel oprecht heel sympathiek om te zien hoe erg het westen is tegen het binnen vallen van andere landen. Het verleden laat ook heel duidelijk zien dat het westen daar nooit van heeft willen horen. Zo heeft de VS na de tweedewereldoorlog geen enkel land binnen gevallen, en hebben ze ook nergens een marionetten-regime gesticht.
Niet wanneer men massaal opstaat, dat zal nu nog niet gebeuren maar straks als er niks meer te krijgen is gaat dit hopelijk gebeuren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:48 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat overleven ze niet. Elk tegengeluid wordt hard afgestraft
Zodra hij ook maar in de buurt van die knop komt gaan de silo's van de NAVO open hoor. En dat weet Poetin ook heel goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:47 schreef Mike-The-Situation het volgende:
een kernwapen zal inzetten tijdens zijn val?
Het is hartstikke hypocriet inderdaad.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:47 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind het wel oprecht heel sympathiek om te zien hoe erg het westen is tegen het binnen vallen van andere landen. Het verleden laat ook heel duidelijk zien dat het westen daar nooit van heeft willen horen. Zo heeft de VS na de tweedewereldoorlog geen enkel land binnen gevallen, en hebben ze ook nergens een marionetten-regime gesticht.
Grieken moet je niet serieus nemen in dit conflict. Allemaal orthodox christelijke kontenlikkers.quote:
Zonder swift kunnen we geen gas betalen aan Rusland wellicht?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Oja laten we inderdaad dan maar niets doen.
Bestaat er echt zo een knopquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zodra hij ook maar in de buurt van die knop komt gaan de silo's van de NAVO open hoor. En dat weet Poetin ook heel goed.
Grappig ook om te denken dat er zo minder van die anti russische nazi's zijn. Inmiddels is de hele Oekrainse bevolking wel klaar om de russen af te slachten, ipv van een zogenaamd groepje nazi's.quote:
Ik denk eerder andersom. Poetin zal veel verder durven gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zodra hij ook maar in de buurt van die knop komt gaan de silo's van de NAVO open hoor. En dat weet Poetin ook heel goed.
Nee, het raakt ‘m niet. Omdat hij 10 jaar geleden al begonnen is met het opbouwen van die oorlogspot heeft hij een enorm voordeel op de Westerse landen die zich niet konden voorbereiden hierop. Van swift af is gaskraan volledig dicht. Dan is Duitsland en Nederland de lul en gaat het gas naar China. Putin heeft het voordeel van een jarenlange kennis en voorbereiding.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:47 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Toch snap ik wel dat Swift nog niet onbereikbaar is gemaakt voor Putin. Ik kan mij voorstellen dat wanneer hij geen beschikking meer heeft over zijn geld het einde van een aanval weliswaar sneller dichterbij zal komen maar hoe zal dat eindigen? Legt hij zich er zomaar bij neer of is dat juist een kat in het nauw die een kernwapen zal inzetten tijdens zijn val?
En wat heeft Oekraine daar dan precies aan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:50 schreef Anton91 het volgende:
Vraag mij af of er plannen binnen Oekraïne zijn om als het helemaal mis gaat, de gasleidingen die door Oekraïne lopen vanuit Rusland op te blazen.
wtf?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:50 schreef RetepV het volgende:
Over het mogelijk veroveren van de RF en de EU dus groots uit te breiden geef ik je dit te denken:
Elk land heeft zo z'n belangen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:48 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Had je anders verwacht dan? Iedereen denkt alleen maar aan zichzelf. En als een land geen fuck geeft om anderen is het Italië wel. Belgie valt wel tegen ja.
Kom dan maar even langsquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:50 schreef RetepV het volgende:
Als je het wel een goed idee vind, zal ik je aanraden om maar te beginnen met veel kinderen te maken.
Duidelijk geen swift response van het Westen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Poetin zal niet stoppen. Dat moet of door een lange oorlog of door druk van binnenuit. Dat gebeurt natuurlijk niet binnen een dag, Poetin kan al niet meer terugtrekken zonder gezichtsverlies.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze er niet afgooien lijkt nou ook niet heel veel te helpen hè.
Ah ok, er zijn geen sancties namelijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Oja laten we inderdaad dan maar niets doen.
Precies. En nu compleet geen gas vanuit Rusland kan Duitsland zijn industrie compleet plat leggen. Dat is een ongekende economische schade.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:50 schreef laforest het volgende:
[..]
Zonder swift kunnen we geen gas betalen aan Rusland wellicht?
Ik help het je hopen, maar vraag het me oprecht af.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:51 schreef AchJa het volgende:
Wat dan wel weer een groot voordeel is is dat die roze bril keihard van het grenzeloos naieve westen geslagen wordt.
Het is niet dat hier binnen defensie niet al 20 jaar voor gewaarschuwd wordt.
En ook al die paniekerige ouders met hun special snowflakes dat die misschien opgeroepen moeten worden... Ja jankballen, dat was tot 25 jaar geleden gewoon de normale gang van zaken.
Keek laatst nog Danny Ghosen in Irak, familie die kinderen had verloren door een Nederlandse raketaanval. Die vinden ons terroristen en terechtquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is hartstikke hypocriet inderdaad.
Aanval in Irak was zo illegaal als het maar zijn kon. Heeft alleen maar ellende opgeleverd, maar geen sancties. Benieuwd hoe men hier zou hebben gereageerd als Nederland dan uit swift zou zijn geknikkerd, buitenlandse tegoeden van Nederlanders zouden zijn bevroren, etc.
Ondertussen kan ik me wel kunnen voorstellen dat Zelinsky het zou doen om de EU een beetje 'aan te moedigen' om eens wat werk te maken van het uitsluiten van de Russen van SWIFT.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:50 schreef Anton91 het volgende:
Vraag mij af of er plannen binnen Oekraïne zijn om als het helemaal mis gaat, de gasleidingen die door Oekraïne lopen vanuit Rusland op te blazen.
Dat Rusland hard geraakt zal worden. Dus forceert dat wij opzoek moeten naar alternatieven en zij hebben (als ze verliezen) er zelf ook niks meer aan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En wat heeft Oekraine daar dan precies aan?
En als al dat Russisch geld in Cyprus vast komt te zetten, dan kunnen ze bij de EU aan gaan kloppen voor steunpakketten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. En nu compleet geen gas vanuit Rusland kan Duitsland zijn industrie compleet plat leggen. Dat is een ongekende economische schade.
Dan gaan we groningen maar leegboren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:50 schreef laforest het volgende:
[..]
Zonder swift kunnen we geen gas betalen aan Rusland wellicht?
Nee die bestaan niet meer.quote:
Ach dat heb je in Rusland ook. De russische vrienden die ik heb zijn allemaal veganquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:51 schreef AchJa het volgende:
Wat dan wel weer een groot voordeel is is dat die roze bril keihard van het grenzeloos naieve westen geslagen wordt.
Het is niet dat hier binnen defensie niet al 20 jaar voor gewaarschuwd wordt.
En ook al die paniekerige ouders met hun special snowflakes dat die misschien opgeroepen moeten worden... Ja jankballen, dat was tot 25 jaar geleden gewoon de normale gang van zaken.
Dus omdat de voormalige nazi's door eigen schuld afhankelijk zijn van de moderne nazi's mag deze laatste partij vrij zijn gang gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. En nu compleet geen gas vanuit Rusland kan Duitsland zijn industrie compleet plat leggen. Dat is een ongekende economische schade.
Dat was de enige manier om Naeslund een overwinning door de neus te boren.quote:
Nee. Maar het westen zou wel eens aan wat meer morele zelfreflectie mogen doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Duitsland maar laten binnenvallen omdat mensen geen fan zijn van Rutte dan?
Is ingenomen door het Russiche leger. En het personeel is gegijzeld.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:52 schreef Sfancta het volgende:
Is er meer nieuws omtrent Cherbobyl naast dat de stralingswaarden "oke" zijn?
tegen die tijd is parijs ook russischquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:50 schreef Momo het volgende:
Geen finale Champions League in Sint-Petersburg
De finale van de Champions League is niet in Sint-Petersburg. Dat heeft de Europese voetbalorganisatie UEFA besloten vanwege de Russische invasie in Oekraïne.
De finale op zaterdag 28 mei is verplaatst naar de Franse hoofdstad Parijs.
Oftewel, hij heeft ons aardig bij de ballen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, het raakt ‘m niet. Omdat hij 10 jaar geleden al begonnen is met het opbouwen van die oorlogspot heeft hij een enorm voordeel op de Westerse landen die zich niet konden voorbereiden hierop. Van swift af is gaskraan volledig dicht. Dan is Duitsland en Nederland de lul en gaat het gas naar China. Putin heeft het voordeel van een jarenlange kennis en voorbereiding.
Ik ben benieuwd. Oekraïners zijn taai volk. Die hebben vorige eeuw al heel veel geleden en ook laten zien dat ze heel ver willen gaan in een oorlog. Tijdens de tweede wereld oorlog massaal vechten terwijl maar 1 op de 10 een wapen had.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:51 schreef SoldMayor het volgende:
Ben benieuwd hoe snel het in Kiev zal gaan, als je ziet dat er in andere steden nog wordt gevochten. Kan mij niet voorstellen dat Kiev zomaar valt.
Kon wel allemaal zonder consequenties destijds.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:53 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Keek laatst nog Danny Ghosen in Irak, familie die kinderen had verloren door een Nederlandse raketaanval. Die vinden ons terroristen en terecht
Ben het met je eens dat het Rusland altijd al gestoken heeft dat ze Oekraïne kwijt zijn geraakt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ook als Ukraine niet corrupt zou zijn. Zodra ze in de ogen van Rusland teveel toenadering tot het westen zoeken, valt Rusland binnen. Dat heeft verder weinig met de corruptie in het land te maken.
Misschien nog wel Estland, Letland en Litouwen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Rusland Polen aanvalt, dan slaat de NAVO gewoon hard terug.
Maar goed, hypothese, want Rusland gaat Polen niet aanvallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |