Duitsland maar laten binnenvallen omdat mensen geen fan zijn van Rutte dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzin Rusland gaat het echt wel overleven hoor. Nergens voor nodig dat wij voor de kosten opdraaien omdat sommige mensen zo nodig tegen Rusland aan willen trappen. Niet dat ik een fan ben van Poetin, maar ik ben ook geen fan van de Oekraïense regering.
Hartstikke rot voor het volk dat nu een oorlog moet doorstaan, maar dat is een andere zaak. Dat volk gaan we echt niet helpen door zo'n actie van de gemeente.
Net zo min als we Afghanistan hielpen door daar aanwezig te zijn. We kunnen gewoon niks echt veranderen in landen waar het een corrupte puinzooi is en onderdrukking/corruptie heerst.. Dit soort landen moet helaas zichzelf leren helpen.
Misschien niet nu, maar inmiddels vind ik geen enkel scenario meer ondenkbaar. Er staan eerst nog wel wat andere landen op de verlanglijst - de oude Sovjetrepublieken -, maar uiteindelijk komt ook het oude Warschaupact aan de beurt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Rusland Polen aanvalt, dan slaat de NAVO gewoon hard terug.
Maar goed, hypothese, want Rusland gaat Polen niet aanvallen.
Dat kan @Frutsel wel doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is een goede tool om alles op de grond te volgen:
https://liveuamap.com/en
Af en toe wel overbelast dus down, maar kan je deze toevoegen aan de OP @:Lenny_Leonard?
Ook als Ukraine niet corrupt zou zijn. Zodra ze in de ogen van Rusland teveel toenadering tot het westen zoeken, valt Rusland binnen. Dat heeft verder weinig met de corruptie in het land te maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzin Rusland gaat het echt wel overleven hoor. Nergens voor nodig dat wij voor de kosten opdraaien omdat sommige mensen zo nodig tegen Rusland aan willen trappen. Niet dat ik een fan ben van Poetin, maar ik ben ook geen fan van de Oekraïense regering.
Hartstikke rot voor het volk dat nu een oorlog moet doorstaan, maar dat is een andere zaak. Dat volk gaan we echt niet helpen door zo'n actie van de gemeente.
Net zo min als we Afghanistan hielpen door daar aanwezig te zijn. We kunnen gewoon niks echt veranderen in landen waar het een corrupte puinzooi is en onderdrukking/corruptie heerst.. Dit soort landen moet helaas zichzelf leren helpen.
Skicross toch maar geannuleerdquote:This is to inform you that, citing ICR rule 2026.1, in the interest of a fair competition, the Jury of the Audi FIS Ski Cross World Cup has decided to cancel the scheduled World Cup events in Sunny Valley (RUS) on Feb 26-27, 2022 following the qualification run.
Ze er niet afgooien lijkt nou ook niet heel veel te helpen hè.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wat heeft rusland nog te winnen als ze ook al van Swift zijn gegooid?
Dat overleven ze niet. Elk tegengeluid wordt hard afgestraftquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
De Russische burgers moeten meer in opstand komen en niet meer achter Poetin staan.
Ik gok dat de gemiddelde Rus er vrij weinig van merkt en gewoon op vakantie zal gaanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:47 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het zal nu wel rustiger worden in de all-inclusive resorts in Turkije en Egypte zonder het kutvolk van de Russen
Dat kan ook niet. De Duitsers kunnen dan de gasrekening dan niet meer betalen. Rusland kan dan de gaskraan volledig dichtdraaien. Bovendien die pech heb je dat door globalisatie alles met elkander is verweven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat het westen Putin nu niet van SWIFT afsluit is eigenlijk een pijnlijke flater. Daarmee verlies je al je geloofwaardigheid.
Donequote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef JeMoeder het volgende:
Af en toe wel overbelast dus down, maar kan je deze toevoegen aan de OP @:Lenny_Leonard @:Frutsel?
Beetje slordig, maar hij staat erbij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef JeMoeder het volgende:
Af en toe wel overbelast dus down, maar kan je deze toevoegen aan de OP @:Lenny_Leonard @:Frutsel?
Had je anders verwacht dan? Iedereen denkt alleen maar aan zichzelf. En als een land geen fuck geeft om anderen is het Italië wel. Belgie valt wel tegen ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Hij heeft hier zich jaren op voorbereid en heeft enorme reserves opgebouwd en zich gericht op China als afzetmarkt en bron van invoer. Hij kan het jaren uitzitten. Dus inderdaad, het raakt hem niet.
Vraag is of de Russische bevolking hem zo lang laat voortgaan.
Oh, en F*ck België en Italië die de afzet van luxe goederen prefereren boven Rusland volledig isoleren.
tanks kan je net zo goed thuislaten in zo een gevecht ja. zelfs een molotov die uit zo een flat gegooid wordt is levensgevaarlijk voor een tank.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien zit je daar met je gepantserde voertuigen als haringen in een tonnetje.
Het lijkt me al vrij onwaarschijnlijk dat 'ie de Baltische staten aan gaat vallen. Maar dan ook nog Polen, Roemenië, Tsjechië, Oost-Duitsland...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef Lurf het volgende:
[..]
Misschien niet nu, maar inmiddels vind ik geen enkel scenario meer ondenkbaar. Er staan eerst nog wel wat andere landen op de verlanglijst - de oude Sovjetrepublieken -, maar uiteindelijk komt ook het oude Warschaupact aan de beurt.
Tijdens de Koude Oorlog wist je tenminste waar je aan toe was. De dreiging met kernwapens was reëel en werd er ook continu ingehamerd, aan beide zijden. Maar met zo'n van iedere rationaliteit gespeende "fuck-you" autocraat aan het roer is het totaal onvoorspelbaar geworden. Dat vind ik nog wel het meest enge aan de situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |