Lekker dan. Zometeen ook nog een nucleaire ramp.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Compleet doorgedraaid.
Jezus dat moment dat dat kind huilt verdomme..quote:
Weet jij hier meer van ?quote:
Tja, daarna wordt het pas moeilijk. Hoe gaan ze het (be)houden ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, Kiev hebben ze voor morgenochtend nog te pakken hoor.
Heb je een link voor mij?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb die van Washington Post.
Leuk geprobeerd maar dat zijn beelden van de oorlog tussen Armeni en Azerbaijan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef polderturk het volgende:
Bayraktar TB2 drones vallen Russische eenheden aan.
[ twitter ]
Het gevreesde leed is uiteraard onbeschrijfelijkquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk concrete dingen die ze gedaan hebben op dit vlak. Want dat lees je nooit.
Ja dat vooral, is nou niet echt een locatie die logisch zou zijn om aan te vallen, zowel tactisch niet als met wat voor zooi er daar ligtquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op zich is NBC een betrouwbare bron. Maar ik wil ook nog wel even confirmatie zien ja.
Ja hallo jij beweerde dat het al eens gebeurd was dus dat het makkelijk moest kunnen, moet je nu niet gaan terugkrabbelen hequote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat was een vraag voor de Oekraense regering, in de afgelopen 20 ofzo jaar. Hadden ze moeten regelen voordat ze besloten om alle pro-Russen en etnisch-Russen weg te jagen en Rusland te tarten.
Maar ja, in plaats daarvan heeft de Oekraense regering Rusland telkens getart om dan snel weg te rennen om zich achter de VS, de EU en de NAVO te verschuilen. Zelfs de afgelopen weken deden ze dat nog regelmatig.
Maar de VS, de EU en de NAVO waren het denk ik een beetje zat. En de Oekraense regering had niet goed opgelet dat de VS, de EU en de NAVO een paar stappen achteruit hadden genomen.
En toen was het te laat om alles nog goed te maken met Rusland.
Zoiets. In populaire taal beschreven.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop alleen dat dit niet volledig wereldwijd ook uit de klauwen gaat lopen, laten we ons er militair ABSOLUUT niet mee gaan bemoeien, dit is Rusland zijn eigen gevecht. Zo'n invasie brengt toch vooral een eigen dynamiek met zich mee, een eigen logica, een soort verstoring in het wereldwijde equilibrium, waardoor dingen veel onvoorspelbaarder worden.
In theorie is het ook het gevecht van Oekrane, maar dat is bijzaak.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
dit is Rusland zijn eigen gevecht.
Dit zou fantastisch nieuws zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef speknek het volgende:
Alexander Vindman (je weet wel, de geboren Oekrainse Amerikaanse leger generaal die tegen Trump getuigde) is wat positiever.
[ twitter ]
quote:
Thnx!!!quote:
Was al eerder in dit topic besprokenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ik heb de beelden nog niet eerder gezien.
Volgens mij laat iedereen zich erg veel meeslepen in ogenschijnlijke opmars tot nu toe. Het kan zo zijn dat het snel voorbij is, maar dat hoeft helemaal niet want met 100 man een vliegveld bezetten is iets heel anders dan een half land veroveren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef speknek het volgende:
Alexander Vindman (je weet wel, de geboren Oekrainse Amerikaanse leger generaal die tegen Trump getuigde) is wat positiever.
[ twitter ]
Maar wat als de Russen ontdekken dat ze zwakker zijn dan gehoopt en ze zich in het nauw gedreven voelen? Gaan ze dan met de staart tussen de benen terug naar Rusland of gaan ze dan een stapje verder?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Schijnbaar meer dan 150.000 man las ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef Mansjester het volgende:
Is bekend hoeveel middelen Rusland inzet? Hoeveel tanks, militairen, vliegtuigen, helicopters.
Ik heb echt geen idee waar je aan moet denken.
Dan ben je of compleet doorgedraaid of uit op verdere escalatie. Kan niet anders.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hier ook een andere bron dat er soldaten Chernobyl binnen zouden zijn gegaan (waar geen kip woont).
Nou oorlog of niet ik douche gewoon lekker elke dag zolang het kan hoor. Ik zet liever eerst verwarming e.d uit voor ik aan de douche kom.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of niet en sws minder douchen. De eerste paar weken moet je even wennen aan de jeuk en daarna volstaat n of twee keer per jaar een zwempartij in het zwembad om je te ontdoen van de doorweekte huidschilfers.
Niet dat dit nu mijn eerste keuze (ken het) zal zijn maar douchen en wassen, is voor mij in tijden van nood van wat minder belang. En ja de verwarming op de (slaap/hobby)kamers staat hier inmiddels ook (erg) laag.
Als men het warm wil hebben, is de huiskamer in je huispak een mooie (en wmb gezellige) plaats.
Was op Google Streetview even aan het kijken in de omgeving van dat vliegveld, kom je dit tegen:quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]
Kiev valt nog voor het einde van de avond.
Stop toch eens met die onzin. Er was geen genocide bezig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat was een vraag voor de Oekraense regering, in de afgelopen 20 ofzo jaar. Hadden ze moeten regelen voordat ze besloten om alle pro-Russen en etnisch-Russen weg te jagen en Rusland te tarten.
Maar ja, in plaats daarvan heeft de Oekraense regering Rusland telkens getart om dan snel weg te rennen om zich achter de VS, de EU en de NAVO te verschuilen. Zelfs de afgelopen weken deden ze dat nog regelmatig.
Maar de VS, de EU en de NAVO waren het denk ik een beetje zat. En de Oekraense regering had niet goed opgelet dat de VS, de EU en de NAVO een paar stappen achteruit hadden genomen.
En toen was het te laat om alles nog goed te maken met Rusland.
Zoiets. In populaire taal beschreven.
Wat zegt dit over de staat van het Oekraense leger? Die worden wel hl rap onder de voet gelopen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Nee de bronnen zijn ongekend matig tot nu toe, ik had echt een betere informatievoorziening verwacht. Wil ook graag weten welke stukken nu al in handen zijn van de Russen, hoeveel landtroepen er worden ingezet etc.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef Mansjester het volgende:
Is bekend hoeveel middelen Rusland inzet? Hoeveel tanks, militairen, vliegtuigen, helicopters.
Ik heb echt geen idee waar je aan moet denken.
Enige wat ik kan bedenken is dat ze het als een "veilig" (lol) uitvalsbasis willen gebruiken? Wetende dat ze daar niet aangevallen gaan worden?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan ben je of compleet doorgedraaid of uit op verdere escalatie. Kan niet anders.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Was op Google Streetview even aan het kijken in de omgeving van dat vliegveld, kom je dit tegen:
https://goo.gl/maps/rkP9dDgiivdw14eM7
Dan gooien ze alles plat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat als de Russen ontdekken dat ze zwakker zijn dan gehoopt en ze zich in het nauw gedreven voelen? Gaan ze dan met de staart tussen de benen terug naar Rusland of gaan ze dan een stapje verder?
Je weet helemaal niet wat er gebeurt in Oekrane nuquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat zegt dit over de staat van het Oekraense leger? Die worden wel hl rap onder de voet gelopen.
De volgers worden zeer slecht op de hoogte gehouden inderdaad, hooguit een 5/10 voor deze oorlog wat dat betreftquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee de bronnen zijn ongekend matig tot nu toe, ik had echt een betere informatievoorziening verwacht. Wil ook graag weten welke stukken nu al in handen zijn van de Russen, hoeveel landtroepen er worden ingezet etc.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het niet leuk meer.
Ja joh gewoon laten gaan Rusland stopt vast als ze Oekrane hebben. Enige optie is je er mee bemoeien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop alleen dat dit niet volledig wereldwijd ook uit de klauwen gaat lopen, laten we ons er militair ABSOLUUT niet mee gaan bemoeien, dit is Rusland zijn eigen gevecht. Zo'n invasie brengt toch vooral een eigen dynamiek met zich mee, een eigen logica, een soort verstoring in het wereldwijde equilibrium, waardoor dingen veel onvoorspelbaarder worden.
Dan verklaren ze de overwinning en trekken terug naar de regio Loehansk en dat kunnen ze met gemak verdedigenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat als de Russen ontdekken dat ze zwakker zijn dan gehoopt en ze zich in het nauw gedreven voelen? Gaan ze dan met de staart tussen de benen terug naar Rusland of gaan ze dan een stapje verder?
Het zegt dat de russen een x of 5 a 6 meer tanks vliegtuigen en ander oorlogsmateriaal hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat zegt dit over de staat van het Oekraense leger? Die worden wel hl rap onder de voet gelopen.
Demente opaquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:47 schreef Ali_boo het volgende:
Timmermans heeft ook een mening![]()
![]()
[ twitter ]
Ik heb het gevoel dat we dat onderschatten wellicht achterwege moeten laten, zo gezien de afgelopen 12 uurquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:48 schreef Evenstar het volgende:
Er is wel erg weinig informatie ja. Heb ook nog niet echt het idee dat Rusland ontzettend georganiseerd te werk gaat.
Dit is C&C1 toch? Volgens mij moest je dan burgers doden als je namens de russen speelde. SIck.quote:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de Russen en hun voorbereiding.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.livenewsworld.com/watchcnnlivestream/quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:35 schreef _The_General_ het volgende:
Is CNN ergens online live te zien?
Nee C&C1 was GDI tegen NOD.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:49 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Dit is C&C1 toch? Volgens mij moest je dan burgers doden als je namens de russen speelde. SIck.
Geef die tuinkabouter alsjeblieft een mediaverbod.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:47 schreef Ali_boo het volgende:
Timmermans heeft ook een mening![]()
![]()
[ twitter ]
Ahhhhh, kijk eens aan. Uit de losse pols stellen dat er 'massaslachtingen' plaatsvinden, een zwaar beladen begrip en oorlogsmisdaad, dat continu blijven volhouden en als dan blijkt dat je al die tijd al uit je nek hebt geluld en er geen fuck van begrijpt, gewoon een denigrerende opmerking plaatsen naar de ander alsof diegene een triest persoon is die graag "de discussie wil winnen."quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd man. Snel een overwinningsfapje plegen te doen met de bolle kop van je idool op je scherm.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Was op Google Streetview even aan het kijken in de omgeving van dat vliegveld, kom je dit tegen:
https://goo.gl/maps/rkP9dDgiivdw14eM7
Hoor hier nog niets over op nieuwskanalen. Het lijkt me ook heel bijzonder dat je bij een invasie niet met een hele grote boog om dit gebied heen gaat. Waarom je troepen daar aan blootstellen, er is daar helemaal nietsquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Compleet doorgedraaid.
Eensquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Geef die tuinkabouter alsjeblieft een mediaverbod.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:50 schreef KingRoland het volgende:
als God het wil dan stopt deze waanzin
Dat lijkt me toch echt een eigenaardige zetquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hier ook een andere bron dat er soldaten Chernobyl binnen zouden zijn gegaan (waar geen kip woont).
Onderschat het niet, maar Rusland kennende zouden ze iedere overwinning of centimeter gewonnen land wel groots brengen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat we dat onderschatten wellicht achterwege moeten laten, zo gezien de afgelopen 12 uur
Er zijn wellicht geen livestreams bij de troepenbewegingen, maar goed.
Zolang het gebakkelei niet verder gaat spetteren op/in NAVO territoria, zal het niet (uiteen) gaan spatten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:49 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Pas op voor Russische desinformatie. Het probleem is dat Kyiv redelijk dicht bij Wit-Rusland ligt.
Je zou nog bijna gaan denken dat dictators niet zo heel veel om het welzijn van hun onderdanen geven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:50 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoor hier nog niets over op nieuwskanalen. Het lijkt me ook heel bijzonder dat je bij een invasie niet met een hele grote boog om dit gebied heen gaat. Waarom je troepen daar aan blootstellen, er is daar helemaal niets
Ze dragen niet allemaal een GPS tracker mee he PietjePuk2000quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee de bronnen zijn ongekend matig tot nu toe, ik had echt een betere informatievoorziening verwacht. Wil ook graag weten welke stukken nu al in handen zijn van de Russen, hoeveel landtroepen er worden ingezet etc.
Volgens mij was dat RA1, waarin Stalin je een heel dorp liet uitmoorden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:49 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Dit is C&C1 toch? Volgens mij moest je dan burgers doden als je namens de russen speelde. SIck.
Ja met RA1 kon je als Soviet-Unie burgers neerknallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:51 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Dit is Red Alert1.
Gelukkig geloof ik nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:50 schreef KingRoland het volgende:
als God het wil dan stopt deze waanzin
Kijk dit is top. Het lijkt nog mee te vallen maar Oekrane moet wel heel snel een aaneengesloten front gaan vormen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:49 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Pas op voor Russische desinformatie. Het probleem is dat Kyiv redelijk dicht bij Wit-Rusland ligt.
Ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
Oekraners kunnen dus wapens ophalen als ze dat willen.
Stel Nederland zou aangevallen worden en Rutte zegt dat we allemaal een wapen kunnen halen om Nederland te verdedigen. Zouden jullie dit doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |