abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 februari 2022 @ 06:53:44 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806145

quote:
Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekraïne. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.

Moskou wil de garantie dat Oekraïne nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemenië. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.

Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraïense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekraïne is momenteel vrij mild.

Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er niét zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."

Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraïense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekraïne zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistrië.

De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraïense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekraïne zorgen.

Angst voor 'kleine' aanval

Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creëren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistrië, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".

In Oekraïne bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraïense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Achtergrond

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203806146
Goed te zien op Google maps dat er enorme files naar het westen te zien zijn. Allemaal uit de stad.
pi_203806147
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom zou je het niet meenemen in de mogelijkheden?

Je moet uitgaan van het slechtste scenario. Je daarop voorbereiden.
Voorbereiden kan nooit kwaad. Dat zal ik zeker niet weerspreken. Het is altijd verstandig om een aantal zaken voor elkaar te hebben; just in case.
Dit is nu heftig, en dat zal het de komende 2 dagen ongetwijfeld ook zo blijven. Maar er gaan op verschillende manieren allemaal dingen worden gedaan om het niet erger te maken.
Het is niet dat er vandaag oorlogsverklaringen gaan komen vanuit de rest van de wereld.
Doei
pi_203806148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:52 schreef theunderdog het volgende: [..] Dat zei ik al. Omdat ook wij consequenties gaan ervaren van onze eigen sancties tegenover Rusland.
Wat had je dan verwacht? Dikke prima als wij wat moeten inleveren. Jij zou zeker ook een nsber geweest zijn als je wat eerder geboren was.
pi_203806149
Het is wel humor dat Oekraïne nu hard pusht in de VN om de Russen het veto recht te ontnemen, omdat ze in werkelijkheid nooit officieel erkend waren als opvolgers van de USSR.

Maw er is geen papierwerk wat het bevestigd, een vormfout wellicht, maar toch een open deur potentieel.
Dat zou verwoestend zijn voor Rusland op langer termijn.
pi_203806150
Erg jammer dat we oekraine niet verdedigen.

Klote Vlad
pi_203806151
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is wel humor dat Oekraïne nu hard pusht in de VN om de Russen het veto recht te ontnemen, omdat ze in werkelijkheid nooit officieel erkend waren als opvolgers van de USSR.

Maw er is geen papierwerk wat het bevestigd, een vormfout wellicht, maar toch een open deur potentieel.
Dan zullen ze die kut Chinezen wel laten proxy-voten, nog een misselijker land dan Rusland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203806152
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:54 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Voorbereiden kan nooit kwaad. Dat zal ik zeker niet weerspreken. Het is altijd verstandig om een aantal zaken voor elkaar te hebben; just in case.
Dit is nu heftig, en dat zal het de komende 2 dagen ongetwijfeld ook zo blijven. Maar er gaan op verschillende manieren allemaal dingen worden gedaan om het niet erger te maken.
Het is niet dat er vandaag oorlogsverklaringen gaan komen vanuit de rest van de wereld.
Nee, daar is Oekraïne niet belangrijk genoeg voor.

Maar dat doet niets af aan de situatie, en vooral Putin zijn bizarre grootheidswaanzin.
pi_203806153
Poetin: ik wil niet naast de NAVO
[Neemt samen met Belarus Ukraine in]
Poetin: ja, nou zitten we naast de NAVO!
pi_203806154
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:54 schreef xminator het volgende:

[..]
Wat had je dan verwacht? Dikke prima als wij wat moeten inleveren. Jij zou zeker ook een nsber geweest zijn als je wat eerder geboren was.
Jaja.....

Bijzonder vriendelijk persoon jij.
pi_203806155
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:57 schreef scrupuleus het volgende:

Klote Vlad
We doen dat verkapt met wapen(installaties) en dergelijke.

Dat luchtafweer wat je op Twitter beelden kan zien is waarschijnlijk ons eigen spul.
pi_203806157
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:54 schreef Treinhoer het volgende:
Niemand kan in Poetins hoofd kijken. Wil hij de oude landkaart van de Sovjet-Unie terug?
Zo ja, dan moeten we ons heel erg schrap zetten, want Polen zit wél in de NAVO.
'Een aanval op één van ons is een aanval op ons allemaal' zo luidt het kenmerk van die organisatie.
Google is your friend, abuse your friends
pi_203806158
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dan zullen ze die kut Chinezen wel laten proxy-voten, nog een misselijker land dan Rusland.
Misschien, China heeft wel een eigen agenda op sommige gebieden.
pi_203806159
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jaja.....

Bijzonder vriendelijk persoon jij.
Sorry maar zeggen dat we niets moeten doen omdat wij daar zelf in onze portemonnee last van gaan hebben slaat werkelijk waar nergens op.
pi_203806161
quote:
15s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:58 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Niemand kan in Poetins hoofd kijken. Wil hij de oude landkaart van de Sovjet-Unie terug?
'Een aanval op één van ons is een aanval op ons allemaal' zo luidt het kenmerk.
Dat Putin dat het liefst wil, is allang bekend.

Niemand weet alleen hoever hij denkt te kunnen gaan in praktijk. Wat we wel weten: we onderschatten hem constant.
pi_203806162
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
actie-reactie. gewoon maar laten gaan is de slapste houding die je kan hebben, en de reden waarom putin nu lekker zn gang gaat.
escalate to de-escalate: beperkt gebruik van nucleaire wapens om de andere zijde tot de-escalatie te dwingen. Daarom zijn de Russen ook zo tegen dat rakettenschild.
are we infinite or am I alone
pi_203806163
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, daar is Oekraïne niet belangrijk genoeg voor.

Maar dat doet niets af aan de situatie, en vooral Putin zijn bizarre grootheidswaanzin.
Eens. Ik had ook echt niet verwacht dat hij dit zo door zou zetten. Dat hij naar Loehansk en Donetsk ging vond ik al een enorme stap.
Doei
pi_203806165
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:58 schreef xminator het volgende:

[..]
Sorry maar zeggen dat we niets moeten doen omdat wij daar zelf in onze portemonnee last van gaan hebben slaat werkelijk waar nergens op.
Dat is niet wat ik zeg. Ik stel je een vraag. Ik maak duidelijk dat het allemaal wat complexer is dan: 'harde sancties !!'.
pi_203806166
quote:

Zie de humor niet zo.
De VN is een droevige raad die geen zak in te brengen heeft en landen in zich heeft zoals Saoedi Arabie, die de shit bombardeerd uit Jemen en mensenrechten aan hun laars lapt.
pi_203806167
Kunnen de flapdrollen die zeiden dat Putin nooit de Oekraïne binnen zou vallen zich even opstellen in rijen van 3 zodat we ze publiekelijk kunnen uitlachen? Dank u.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2022 07:00:08 ]
pi_203806168
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat Putin dat het liefst wil, is allang bekend.

Niemand weet alleen hoever hij denkt te kunnen gaan in praktijk. Wat we wel weten: we onderschatten hem constant.
Inderdaad. Vandaag het bewijs en morgen op hete kolen lopen.
pi_203806169
quote:

[..]
'Een aanval op één van ons is een aanval op ons allemaal' zo luidt het kenmerk van die organisatie.
Als je kijkt hoe Polen zich 'ontwikkelt' de laatste jaren zou het me niets verbazen als die uit zichzelf lekker met Poetin gaan samenwerken. Dat land wordt ook met het jaar achterlijker.
pi_203806170
Ukraine schijnt tot nu toe 5 vliegtuigen en 1 aanvalshelikopter te hebben neergeschoten.
pi_203806172
Lekker wakker worden zo :(
pi_203806173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:57 schreef babylon het volgende:
Poetin: ik wil niet naast de NAVO
[Neemt samen met Belarus Ukraine in]
Poetin: ja, nou zitten we naast de NAVO!
Ik denk dat hij pas stopt als de garantie er komt dat Oekraïne nooit bij de Navo komt en er dan een west/oost Duitsland situatie komt als buffer.

Als hij Oekraïne wel echt annexeert dan zijn de baltische staten de volgende die zich zorgen moeten maken.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:01:36 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806175
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:57 schreef scrupuleus het volgende:

Klote Vlad
JA :'( :'( :'( Hopelijk houden de Okrainers stand.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203806176
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:59 schreef Scorpie het volgende:
Kunnen de flapdrollen die zeiden dat Putin nooit de Oekraïne binnen zou vallen zich even opstellen in rijen van 3 zodat we ze publiekelijk kunnen uitlachen? Dank u.
Ja ik beken, daar zat ik mis mee.
Rebellen regio's had ik verwacht maar dit zeker niet. Zeker niet dat Belarus ook neehelpt.
Zeer gewaagd en gevaarlijk dit.
pi_203806177
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:59 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Eens. Ik had ook echt niet verwacht dat hij dit zo door zou zetten. Dat hij naar Loehansk en Donetsk ging vond ik al een enorme stap.
Hij denkt alles te kunnen maken. En eerlijk: misschien heeft hij gelijk. Het Russische leger staat op nummer 2 he. De innovatie die ze hebben gemaakt sinds de Sovjets is krankzinnig.
pi_203806180
Aangezien Wit-Rusland ook Oekraïne is binnengevallen, ben ik geneigd te denken dat de crisis in dat land van 2020-2021 ook iets was dat een aanzienlijke impact had op de berekeningen van Poetin, het deed hem inzien dat de VS en vazallen zouden doorgaan met het lostrekken van staten uit de Russische invloedssfeer onder de noemer van democratie en mensenrechten en andere goedigheid in deze wereld. Wat er nu gebeurt, is objectief gezien verschrikkelijk, hoe je het ook bekijkt, maar dit moet redelijk in evenwicht worden gebracht met de onmiskenbare realiteit dat het westerse geloof, dat ze de Russische wereld strategisch zouden kunnen binnendringen zonder enige gevolgen, tot dit resultaat heeft bijgedragen.
pi_203806181
quote:

[..]
Ik heb geen idee of hij de oude Sovjet kaart terug wilt. De wereld is geopolitiek enorm veranderd sinds de val van de Sovjet unie. Direct een NAVO land aanvallen betekent dat artikel 5 in werking wordt gesteld, en dat zal Putin echt niet riskeren.
Doei
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:02:18 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806182
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ik denk dat hij pas stopt als de garantie er komt dat Oekraïne nooit bij de Navo komt en er dan een west/oost Duitsland situatie komt als buffer.

Als hij Oekraïne wel echt annexeert dan zijn de baltische staten de volgende die zich zorgen moeten maken.
Die zijn lid van de NAVO toch?
pi_203806183
Denken dat Rusland geen kernwapens gaat gebruiken is wel bijzonder goedgelovig.
Waarom denk je dat er onlangs oefeningen mee gedaan zijn?
pi_203806185
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:02 schreef quirina het volgende:
Afschriking?
pi_203806186
Zal Oekraïne nu ook terug gaan slaan richting Wit-Rusland?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203806187
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
JA :'( :'( :'( Hopelijk houden de Okrainers stand.
Laten we gaan trainen
pi_203806188
quote:
Dat is een soort oorlog zonder winnaars, weet poetin ook wel.
Dat zijn geen wapens die je zou gebruiken om Oekraïne met alle respect.
Dat zijn wapens die je inzet als je Bijv Moskou zelf aan zou vallen etc.
pi_203806189
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die zijn lid van de NAVO toch?
Alsof je dan opeens op magische wijze beschermd bent.
pi_203806190
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hij denkt alles te kunnen maken. En eerlijk: misschien heeft hij gelijk. Het Russische leger staat op nummer 2 he. De innovatie die ze hebben gemaakt sinds de Sovjets is krankzinnig.
Ze lopen op sommige wapensystemen ver voor op de Amerikanen. Maar dan nog, Rusland (mede door de geschiedenis) in de retoriek overal altijd al wel 0-1 achter. Open oorlog riskeren met NAVO en andere landen, zie ik hem toch niet doen. Dat is teveel risico.
Doei
pi_203806191
quote:
@Maarten van Rossum :')
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:03:53 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806192
quote:
Als hij hier al toe in staat is, waarom dan niet een paar nukes gebruiken idd.
pi_203806193
De mensen die niet zouden denken dat Putin niet zou door zetten zijn wel heel dom, Putin gaat niet al die sancties opvangen om 2 plukjes land, het is of alles, of niets.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:04:39 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806196
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Alsof je dan opeens op magische wijze beschermd bent.
Dan gaan de Amerikanen komen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:05:24 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806198
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:03 schreef byah het volgende:

[..]
@:Maarten van Rossum :')
Maarten van Rossum geeft zijn fouten altijd toe. Ik ben heel nieuwsgierig hoe hij denkt over het verdere verloop van deze oorlog
pi_203806199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:03 schreef raptorix het volgende:
De mensen die niet zouden denken dat Putin niet zou door zetten zijn wel heel dom, Putin gaat niet al die sancties opvangen om 2 plukjes land, het is of alles, of niets.
En het is maar afwachten of hij stopt met de Oekraïne.
pi_203806200
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan gaan de Amerikanen komen.
Die zijn er al. Nukes waarschijnlijk binnenkort ook.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_203806202
quote:

Dit zou stabiliserend voor de rest van de wereld en behoud van de vrijheid van het westen.
pi_203806203
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat zijn wapens die je inzet als je Bijv Moskou zelf aan zou vallen etc.
Of de eigen grote mond willen rechtspreken op het wereldtoneel.
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:05:56 #48
367000 roos94
pi_203806204
Oke ik heb eerlijk gezegd niets maar ook echt niets gevolgd hierover. Mijn vraag is, en dit is serieus, loopt NL gevaar, en zoja in hoe grote mate,
pi_203806205
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:03 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Ze lopen op sommige wapensystemen ver voor op de Amerikanen. Maar dan nog, Rusland (mede door de geschiedenis) in de retoriek overal altijd al wel 0-1 achter. Open oorlog riskeren met NAVO en andere landen, zie ik hem toch niet doen. Dat is teveel risico.
Jawel. Maar Putin komt er steeds meer achter dat je wel heel ver moet gaan om dat überhaupt te 'riskeren'. Waarom? omdat wij eveneens geen oorlog willen riskeren met nummer 2 op de defensie-lijst.
pi_203806206
quote:
Over welke sancties hebben we het eigenlijk? Putin stelt een hele leger op bij de grenzen en er zijn geen sancties, putin valt twee regio’s binnen en er zijn geen sancties. Tsjah als die europese losers niets doen, dan val ik maar heel ukraine binnen denkt putin. Heel slim.
pi_203806207
twitter

Onbevestigd voor zover ik op dit moment weet.
Doei
pi_203806208
twitter
Artikel 4 beroep op gedaan door oost Europese navo leden.
pi_203806209
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:05 schreef roos94 het volgende:
Oke ik heb eerlijk gezegd niets maar ook echt niets gevolgd hierover. Mijn vraag is, en dit is serieus, loopt NL gevaar, en zoja in hoe grote mate,
Ja, kernbom gevaar. Ik zou maar hamsteren als je dat niet hebt gedaan.
pi_203806215
quote:
Iemand als Maarten van Rossem heeft teveel zijn 9/11 mentaliteit vastgehouden. Toen was er inderdaad teveel alarmisme (soms doelbewust vanwege belangen). Maar dit is een andere situatie.

Desalniettemin respecteer ik hem nog steeds. Liever iemand die een keer fout gokt, dan iemand die constant roept dat er oorlog komt.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:08:02 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806216
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:05 schreef roos94 het volgende:
Ze gooien nog niet met kernbommen dus voorlopig zitten we wel veilig gelukkig
pi_203806221
Tsja, rotzooi.

WE hebben een groot probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:08:46 #57
367000 roos94
pi_203806222
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze gooien nog niet met kernbommen dus voorlopig zitten we wel veilig gelukkig
Ik ben bang :'(
pi_203806223
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jawel. Maar Putin komt er steeds meer achter dat je wel heel ver moet gaan om dat überhaupt te 'riskeren'. Waarom? omdat wij eveneens geen oorlog willen riskeren met nummer 2 op de defensie-lijst.
Klopt. Niemand wint met open oorlog. Daarbij denk ik (en dit is wederom geen waardeoordeel of anderzijds goedkeuring van dit hele gebeuren), dat veel Westerse machten ook wel in het achterhoofd hebben, dat de geschiedenis van zowel Rusland, Oekraine en de cultuur toch reden voor terughoudendheid is (ook al zullen ze alles veroordelen uiteraard). Zoals een andere user al opmerkte: Oekraine is (hoe hard het ook is om te zeggen), nietszeggend op geopolitiek gebied. Als in: Het is geen oorlogsverklaring waard.
Doei
pi_203806224
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:08 schreef roos94 het volgende:

[..]
Kun je een foto sturen? daarvan afhankelijk kan ik zien of ik je wil troosten. :7
pi_203806227
quote:

[..]
Ga maar naar de kelder dan
pi_203806228
Belarus ook maar gelijk kapotmaken en overal voor uitsluiten.

Nou rest van de wereld.

Kijk rustig toe hoe je dit laat gebeuren.

En vooral blijven denken dat het hierbij blijft....
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:10:04 #62
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203806229
-O-
pi_203806230
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:09 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Klopt. Niemand wint met open oorlog. Daarbij denk ik (en dit is wederom geen waardeoordeel of anderzijds goedkeuring van dit hele gebeuren), dat veel Westerse machten ook wel in het achterhoofd hebben, dat de geschiedenis van zowel Rusland, Oekraine en de cultuur toch reden voor terughoudendheid is (ook al zullen ze alles veroordelen uiteraard). Zoals een andere user al opmerkte: Oekraine is (hoe hard het ook is om te zeggen), nietszeggend op geopolitiek gebied. Als in: Het is geen oorlogsverklaring waard.
Klopt.
pi_203806234
quote:
Collega van mijn vrouw komt uit Oekraïne, die zei zelfs dat het enkel grootspraak was.

Ik had het zelf ook niet verwacht, misschien een klein hapje, maar wat ze nu doen.
pi_203806239
Als die verhalen over neergehaalde Russische vliegtuigen waar zijn.....

Neergehaalde Russische vliegtuigen - dode Russische piloten - nou, hoef niet veel meer uit te leggen toch? allemachtig......
pi_203806240
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:10 schreef Frutsel het volgende:

Nou rest van de wereld.

“Ja maar Putin gaat echt geen oorlog riskeren”

Uhuh
pi_203806241
Europa in de houdgreep van Rusland
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:12:09 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806242
twitter
pi_203806244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:10 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Collega van mijn vrouw komt uit Oekraïne, die zei zelfs dat het enkel grootspraak was.

Ik had het zelf ook niet verwacht, misschien een klein hapje, maar wat ze nu doen.
Waarom had je het niet verwacht? Toen ik dit zag wist ik voldoende:
https://www.reddit.com/r/(...)_tactical_groups_of/
pi_203806246
quote:

Nou rest van de wereld.

Nee hoor hier blijft het niet bij.
pi_203806247
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:12 schreef theunderdog het volgende:

Neergehaalde Russische vliegtuigen - dode Russische piloten - nou, hoef niet veel meer uit te leggen toch? allemachtig......
Dat roepen ze toch over zichzelf af?
pi_203806251
twitter
pi_203806252
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:12 schreef theunderdog het volgende:

Het enige goede nieuws inderdaad
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:13:55 #74
367000 roos94
pi_203806254
Dit is vast een domme vraag maar als nL niet lomp doet tegen rusland dan hebben ze hier toch niks te doen? :@
pi_203806255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het enige goede nieuws inderdaad
Nee, natuurlijk is dat geen goed nieuws.....
pi_203806256
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:12 schreef xminator het volgende:

[..]
Waarom had je het niet verwacht? Toen ik dit zag wist ik voldoende:
https://www.reddit.com/r/(...)_tactical_groups_of/
Een stukje pakken waar de meerderheid pro-Russisch was had ik wel als optie in hoofd. Maar zag hier niet echt de meerwaarde van in.
pi_203806259
Voor Turkije wordt dit mogelijk een enorm probleem. Ze hadden de koersval van de Lira een beetje onder controle maar nu zie je de Lira stevig dalen t.o.v. de US$. De garantie op lira depositos in UD$ refentiewaarde kan ze binnenkort tot failliet leiden.
Bijna 14 lira voor US$ nu.
pi_203806260
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:13 schreef roos94 het volgende:
Dit is vast een domme vraag maar als nL niet lomp doet tegen rusland dan hebben ze hier toch niks te doen? :@
Rutte doet erg lomp *O*
pi_203806261
Wie weet gaat ie met kernwapens dreigen als Rusland van SWIFT afgesloten wordt...
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:15:02 #81
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203806262
Maar zit die dochter van Poetin nog in Nederland? Kunnen we die niet ontvoeren als onderpand?
pi_203806263
quote:
Meestal als je je zin hiermee begint, dan weet je zelf ook wel dat je iets verder na had mogen denken.

Onderschat jezelf niet. ;)
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:15:19 #83
367000 roos94
pi_203806264
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:14 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Rutte doet erg lomp *O*
Laat hem dan zijn bek houden, wat is deze
pi_203806265
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:14 schreef crystal_meth het volgende:
Wie weet gaat ie met kernwapens dreigen als Rusland van SWIFT afgesloten wordt...
Nou ja als dat raketschild zijn werk doet is het meer gameover voor Rusland dan ons.
pi_203806266
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Een stukje pakken waar de meerderheid pro-Russisch was had ik wel als optie in hoofd. Maar zag hier niet echt de meerwaarde van in.
Gezien er stevige sancties uitbleven heeft Putin logischerwijs doorgezet.
pi_203806269
quote:
11s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:15 schreef Twiitch het volgende:
Maar zit die dochter van Poetin nog in Nederland? Kunnen we die niet ontvoeren als onderpand?
Voor elk Oekraïense doden, een stroke.
pi_203806270
Nou kom maar op met de 'bikkelharde' sancties

:')

Luchtruim dicht voor alles wat russisch is.
Alles met een russisch paspoort opflikkeren of inleveren die hap.

Etc
pi_203806273
https://en.as.com/en/2022(...)45226791_016614.html

quote:
Which countries purchase natural gas from Russia?
The possibility of war on the European continent poses serious questions about Europe's energy dependence on Russia. However, the dependence is mutual; while in past years Russia has looked to diversify its export markets, it still remains heavily reliant on Europe.

According to Statista, the countries in Europe that receive the highest percentage of their natural gas from Russia include, North Macedonia (100 percent), Finland (94 percent), Bulgaria (74 percent), Slovakia (70 percent), Germany (49 percent), Italy (46 percent), Poland (40 percent), and France (24 percent).

Which countries purchase oil from Russia?
Currently, Russian fuel represents more than a third of Europe's total imports.

More than seventy-percent of this oil comes through pipelines that cross through Ukrainian territory after leaving Russia. The destruction of war and the damage to the sector after US and EU sanctions are imposed, threaten the competitiveness of Russia in the energy sector.

There are four main countries that purchase the majority of Russia's crude oil: The Netherlands, Germany, Poland, and Belarus. In 2017, these four countries accounted for seventy percent of the total export volumes. Other countries who have some of the largest exports in 2020 included Italy, Finland, and Slovakia.
How would US and EU sanctions impact the oil and natural gas production in Russia?

To use the sanctions as a deterrent, the US and some countries in Europe have not released details on what sanctions would be applied if Russia were to attack. Should these sanctions include a ban on the purchase of Russian oil, Europe's energy market could face serious shortages. Similarly, however, the Kremlin could choose to turn off the oil pipelines to Europe, further manipulating their ability to impose stricter sanctions in the short-term.
We gaan met z'n allen zo ontiegelijk hard naar de klote :')
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:16:49 #89
498282 Scrummie
pi_203806276
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:14 schreef crystal_meth het volgende:
Zonder Swift komt europa toch ook zonder russisch gas en olie te zitten?
pi_203806277
quote:
Vooralsnog zal NL zich achter de EU/NAVO scharen en het enige dat wij zullen merken zijn hogere brandstof- en gasprijzen.
Doei
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:16:57 #92
367000 roos94
pi_203806278
Stel dat er een kernbom afgaat in pakweg Utrecht is heel NL dan aan gort?
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:17:01 #93
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806280
twitter
pi_203806283
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:10 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Want dat maakt haar een Rusland/Poetin expert? :')
pi_203806284
Huh, dit zouden de Russen nooit doen toch @RetepV? De Amerikaanse intel waren leugens en propaganda.
pi_203806285
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:15 schreef xminator het volgende:

[..]
Gezien er stevige sancties uitbleven heeft Putin logischerwijs doorgezet.
Logisch is maar hoe je het bekijkt, landjepik is nog al een basale bezigheid.
pi_203806288
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:16 schreef roos94 het volgende:
Nee.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:17:42 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806289
twitter
pi_203806290
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als je kijkt hoe Polen zich 'ontwikkelt' de laatste jaren zou het me niets verbazen als die uit zichzelf lekker met Poetin gaan samenwerken. Dat land wordt ook met het jaar achterlijker.
Polen gaat voor geen goud samenwerken met Rusland...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:18:08 #100
367000 roos94
pi_203806294
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee.
Is zeeland dan veilig :@
pi_203806298
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Polen gaat voor geen goud samenwerken met Rusland...
Achterlijkheid wordt hier een op een gezet met pro-Rusland blijkbaar.

Polen is zo anti-Rusland als maar kan.
pi_203806299
quote:
11s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:15 schreef Twiitch het volgende:
Bom op Voorschoten :P

Geen idee of ze daar nog woont, maar ze woonde is een appartement in Voorschoten.
pi_203806302
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:18 schreef roos94 het volgende:

[..]
Nee.
pi_203806303
quote:
15s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:16 schreef Metalfrost het volgende:
https://en.as.com/en/2022(...)45226791_016614.html
[..]
We gaan met z'n allen zo ontiegelijk hard naar de klote :')
Pijpleiding gewoon direct opblazen zodat we ze nooit meer gaan gebruiken. Nooit
pi_203806304
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:17 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Want dat maakt haar een Rusland/Poetin expert? :')
Dat zeg ik toch niet, maar als de mensen die daar zelf wonen het niet verwachten dan zeg dat wel wat. Die kennen de Russen wel langer dan vandaag.

Oorlog voeren op een manier dat iedereen het verwacht zou ook erg dom zijn.
pi_203806306
We zijn MH17 nog niet vergeten
pi_203806308
twitter
pi_203806309
quote:
De gelukkigen wonen dan in Utrecht. De rest krepeert nog ff.
pi_203806312
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daarom blijft het niet bij de Oekraïne
pi_203806313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Er zijn mensen die geloven dat dat niet door Russen gedaan is.
pi_203806314
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:06 schreef xminator het volgende:

[..]
Over welke sancties hebben we het eigenlijk? Putin stelt een hele leger op bij de grenzen en er zijn geen sancties, putin valt twee regio’s binnen en er zijn geen sancties. Tsjah als die europese losers niets doen, dan val ik maar heel ukraine binnen denkt putin. Heel slim.
Je gaat niet direct als je troeven spelen, anders heb je niks meer om uit te delen.
pi_203806315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:18 schreef roos94 het volgende:

[..]
Nee. :P

Uiteindelijk is er op zijn minst 1 kernbom gericht op elke grote Europese stad.

Maar zo ver komt het niet en zo wel dan hebben we met zijn allen andere of helemaal geen zorgen meer.
pi_203806317
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Na 1 dag al vergeten. Rusland heeft nl keihard aangepakt.
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:20:40 #114
367000 roos94
pi_203806318
Oke maar Rusland is toch veel sterker en machtiger dan oekraine. Dat land verneuken ze miss en dan ist toch klaar?
pi_203806319
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 06:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
escalate to de-escalate: beperkt gebruik van nucleaire wapens om de andere zijde tot de-escalatie te dwingen. Daarom zijn de Russen ook zo tegen dat rakettenschild.
loze term. of denk je dat er geen reactie zou komen op zoiets? dat rusland uberhaubt een kans maakt, in een fullout oorlog met de NAVO?
pi_203806320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee. :P

Uiteindelijk is er op zijn minst 1 kernbom gericht op elke grote Europese stad.

Maar zo ver komt het niet en zo wel dan hebben we met zijn alleen andere of helemaal geen zorgen meer.
Nee dan zijn we allemaal morte.
pi_203806322
quote:
Die volgen de tactiek van de NAVO.
Duidelijk.
pi_203806323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:17 schreef Nielsch het volgende:
Huh, dit zouden de Russen nooit doen toch @:RetepV? De Amerikaanse intel waren leugens en propaganda.
Er waren echt tientallen useful idiots die dachten dat Putin dit nooit zou doen.
pi_203806324
quote:
Genoeg mensen in dit topic wel....
pi_203806329
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:16 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Vooralsnog zal NL zich achter de EU/NAVO scharen en het enige dat wij zullen merken zijn hogere brandstof- en gasprijzen.
'Het enige wat we zullen merken'

Je vergeet even dat de hele productielijnen van import en export afhankelijk zijn van brandstofprijzen, omdat alle producten door gemotoriseerde voertuigen ons land binnen komen.
Is de brandstof duur, dan komt het rendement van bijv. groente met een lage prijs te vervallen. Met als gevolg dat je dat weer terugziet op de kassabon.
Je gaat dit overal in merken, niet alleen bij de pomp.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:21:41 #122
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203806330
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zonder Swift komt europa toch ook zonder russisch gas en olie te zitten?
In principe heb je SWIFT niet nodig om te betalen, maar het wordt wel moeilijk...
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:21:42 #123
498282 Scrummie
pi_203806331
Die beelden van de files uit Kiev. Bleh.
pi_203806337
quote:
15s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:21 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Je vergeet even dat de hele productielijnen van import en export afhankelijk zijn van brandstofprijzen, omdat alle producten door gemotoriseerde voertuigen ons land binnen komen.
Is de brandstof duur, dan komt het rendement van bijv. groente met een lage prijs te vervallen. Met als gevolg dat je dat weer terugziet op de kassabon.
Het is gewoon het einde van heel wat bedrijven in Nederland.
pi_203806338
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:21 schreef Scrummie het volgende:
Je zou er maar wonen idd.
Ik had vorige maand al weggeweest.
pi_203806339
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:21 schreef Scrummie het volgende:
"Wir schaffen das" - Rutte

Enkel mooie dames toch. :')
pi_203806340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
In principe heb je SWIFT niet nodig om te betalen, maar het wordt wel moeilijk...
Gaat om Russische schulden die ze dan niet meer kunnen afzetten etc.
pi_203806341
quote:

[..]

Je verwacht toch dat mensen dit sommetje zelf ook wel kunnen maken, helemaal na het laatste half jaar
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203806342
quote:

[..]

Dan moet men maar inleveren op de marges. Allemaal recordwinsten behaald door corporates afgelopen jaar…
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:23:00 #130
367000 roos94
pi_203806343
quote:

[..]

Eerlijk gezegd boeit dat mij allemaal niks, zolang we maar veilig zijn
pi_203806345
Gister vlogen er nog gewoon vliegtuigen van Ryan Air etc naar Kiev,wel lullig als je daar nu bent
pi_203806347
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:20 schreef roos94 het volgende:
Oke maar Rusland is toch veel sterker en machtiger dan oekraine. Dat land verneuken ze miss en dan ist toch klaar?
Dit gaat zonder meer tot een nieuwe wapenwedloop leiden die Rusland al was begonnen. Rusland heeft al Hypersonic nukes, NATO (nog) niet.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:23:49 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806349
quote:

[..]
:'(
pi_203806350
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je gaat niet direct als je troeven spelen, anders heb je niks meer om uit te delen.
Nee, maar als je wil dat ze stoppen moet je de economische sancties zsm. Nemen. Want voordat het effect daarvan merkbaar is duurt het wel even.
pi_203806351
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:23 schreef BeriBeri het volgende:
Gister vlogen er nog gewoon vliegtuigen van Ryan Air etc naar Kiev,wel lullig als je daar nu bent
Of spannend. Het is maar hoe je mentaal in elkaar steekt.
pi_203806352
Die bedreiging van Putin aan het einde van zijn 'speech' :r

Rusland :r
Wit-Rusland :r

Oekraine ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203806353
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:22 schreef xminator het volgende:

[..]
Dan moet men maar inleveren op de marges. Allemaal recordwinsten behaald door corporates afgelopen jaar…
Wordt gewoon bij de eindgebruiker neergelegd zoals altijd.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:24:01 #138
498282 Scrummie
pi_203806354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Je zou er maar wonen idd.
Ik had vorige maand al weggeweest.
Ja, maar ja, het is nogal wat om je hele leven achter je te laten en geen idee hebben waar je naar toe moet.
pi_203806355
quote:
Direct? Absoluut niet, indirect, dan heb ik een naargeestig verhaal, door de straling zullen je darmen aangetast worden waardoor je niet meer goed in staat bent voedsel te verteren, met andere woorden je bent over een maandje of 3 dood.
pi_203806358
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:20 schreef roos94 het volgende:
Het zijn Russen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:24:28 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806359
quote:

Nou rest van de wereld.

Ja. Daar hoor je niemand over. :N
pi_203806360
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:20 schreef quirina het volgende:

[..]
Er zijn mensen die geloven dat dat niet door Russen gedaan is.
Ja dat zijn dezelfden die nu staan te juichen of denken dat het niet zo ver zou komen.
pi_203806363
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:23 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ligt eraan.

Met name aan hoe lang dit zich voortsleept en / of we alternatieven kunnen inzetten op korte termijn om economische klappen op te vangen.

Als het lang door suddert ga je bedrijven zien verdwijnen, prijzen omhoog schieten etc.
We zitten al in een periode van de hoogste inflatie sinds begin jaren 80.
Energie prijzen knallen omhoog, werkloosheid stijging etc.

Veilig is nogal subjectief in dit geval.
pi_203806364
quote:
Dan ben je ook niet snugger als je daar nu heen ging.
  Redactie Sport donderdag 24 februari 2022 @ 07:25:03 #145
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203806365
quote:
Als dat niet is door werk of familie ben je ook niet goed snik.
pi_203806366
Hoeveel vluchtelingen moeten we rekening mee houden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203806369
quote:
Op verkansie?
pi_203806370
Hoe kan het alarm in Lviv steeds afgaan? Die stad ligt zo ongeveer tegen Polen aan
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:25:47 #149
367000 roos94
pi_203806371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Direct? Absoluut niet, indirect, dan heb ik een naargeestig verhaal, door de straling zullen je darmen aangetast worden waardoor je niet meer goed in staat bent voedsel te verteren, met andere woorden je bent over een maandje of 3 dood.
:{
pi_203806373
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:25 schreef capricia het volgende:
Vliegtuigen vol..onderweg naar Oekraïne.
Die mensen gaan veelal vechten.

Zijn geen Syriërs zullen we maar zeggen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:26:02 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als dat niet is door werk of familie ben je ook niet goed snik.
Oorlogstoerisme?
pi_203806375
quote:

[..]
Gewoon gratis weggeven
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203806377
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]Artikel 4 beroep op gedaan door oost Europese navo leden.

En terecht
pi_203806378
The Russianszzzzz!!! Ze komen!
pi_203806379
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Gaat om Russische schulden die ze dan niet meer kunnen afzetten etc.
Dat kon gisteren al niet meer volgens mij. Biden heeft toen de handel in russische bonds verboden. SWIFT is volgens mij voor directe betalingen.
pi_203806380
quote:
Hoe kan je dat nu vragen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2022 07:26:40 ]
pi_203806381
quote:

[..]

Daarmee overschat je wel de import van andere zaken dan brandstoffen vanuit Rusland. Voedsel dat wij importeren komt amper uit Rusland. Ja, prijzen zullen iets stijgen, maar ik verwacht echt geen gekke dingen de komende week.
Doei
pi_203806382
quote:
Reken maar op een kwart, kortom dat is 10 miljoen, kleine geruststelling, zitten veel goede software developers tussen :)
pi_203806383
twitter
pi_203806384
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ligt eraan.

Met name aan hoe lang dit zich voortsleept en / of we alternatieven kunnen inzetten op korte termijn om economische klappen op te vangen.

Als het lang door suddert ga je bedrijven zien verdwijnen, prijzen omhoog schieten etc.

Stijgende gasprijzen?/inflatie, bubbels die klappen en een vluchtelingenstroom plus potentiële ww3 dreiging.
Covid is nog niet klaae of de volgende ellende begint.
pi_203806385
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Internationale betalingen wel. In Iran bijvoorbeeld kun je als westerling niet pinnen en moet je dus cash meenemen en wisselen. De Aziaten daar op vakantie kunnen wel pinnen.
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:26:56 #162
367000 roos94
pi_203806386
quote:

[..]
Ligt eraan.

iig fysiek veilig, vroeger zou ik niet zo stressen maar ik wil niet dat mijn dochter iets gebeurt. Ik krijg echt paniek
pi_203806387
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Reken maar op een kwart, kortom dat is 10 miljoen, kleine geruststelling, zitten veel goede software developers tussen :)
Ben daar in menig tietenbar geweest en ook fysiek mankeert er weinig aan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Sport donderdag 24 februari 2022 @ 07:27:16 #164
pi_203806388
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Er waren echt tientallen useful idiots die dachten dat Putin dit nooit zou doen.
Had wel gehoopt dat hij het op Donetsk, Luhansk etc zou houden.
pi_203806392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Polen heeft al opvangkampen voorbereid, voor de eerste groepen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:28:00 #166
498282 Scrummie
pi_203806393
Dit gaat een spannend dagje worden!
pi_203806394
quote:
werkloosheid stijging
Dat is wat sowieso moet gebeuren om de inflatie te beteugelen en werkkrachten om te scholen voor de energie-transitie.
pi_203806398
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Dan ben je ook niet snugger als je daar nu heen ging.
Net zoals de mensen in de mh17 vlucht, ook niet zo snugger om over dat gebied heen te vliegen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:28:29 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806399
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Polen heeft al opvangkampen voorbereid, voor de eerste groepen.
En dan maar hopen dat de Russen niet doorstoten naar Polen :'(
pi_203806401
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:25 schreef Caland het volgende:
Hoe kan het alarm in Lviv steeds afgaan? Die stad ligt zo ongeveer tegen Polen aan
Waa vroeger Pools grondgebied totdat mother Russia het overnam, misschien preventief annexeren.
pi_203806402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik hoop zoveel maar zo te zien zijn er nog steeds Russen :)
pi_203806403
quote:

[..]
Tja. Ijdele hoop natuurlijk na zijn maandag speech en de lauwe reactie daarop. Putin grijpt nu zijn kans en pakt Oekraïne in 1x, en daarna moeten we maar zien wat voor gekkigheid hij nog meer wil uithalen. Georgië ofzo.
  Redactie Sport donderdag 24 februari 2022 @ 07:29:16 #173
pi_203806404
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:28 schreef Scrummie het volgende:
Dit gaat een spannend dagje worden!
Wel meer dan een dagje.

Ben vooral bang voor de economische crisis die hierdoor kan gaan komen ivm schaarste olie en gas.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:29:16 #174
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203806405
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:26 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Daarmee overschat je wel de import van andere zaken dan brandstoffen vanuit Rusland. Voedsel dat wij importeren komt amper uit Rusland. Ja, prijzen zullen iets stijgen, maar ik verwacht echt geen gekke dingen de komende week.
Rusland is één van de grootste uitvoerders van graan.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:29:23 #175
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_203806406
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:28 schreef xminator het volgende:

[..]
Net zoals de mensen in de mh17 vlucht, ook niet zo snugger om over dat gebied heen te vliegen.
Ook al zoiets kansloos inderdaad .
mee bekant vangde gin haas.
pi_203806407
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
We zullen Polen ten alle tijden verdedigen.
pi_203806408
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:26 schreef HPoi het volgende:
The Russianszzzzz!!! Ze komen!
pi_203806409
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Welnee man, navo aanvallen is zelfmoord.
Met alle respect voor het Russisch leger, de navo is zoveel malen belachelijk veel groter en sterker, dat is een David versus goliath.. behalve dat Goliath dit keer die steen dwars door David’s strot duwt.
pi_203806412
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tja. Ijdele hoop natuurlijk na zijn maandag speech en de lauwe reactie daarop. Putin grijpt nu zijn kans en pakt Oekraïne in 1x, en daarna moeten we maar zien wat voor gekkigheid hij nog meer wil uithalen. Georgië ofzo.
Hij gaat oekraine niet pakken
pi_203806415

_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:30:37 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806417
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Met alle respect voor het Russisch leger, de navo is zoveel malen belachelijk veel groter en sterker, dat is een David versus goliath.. behalve dat Goliath dit keer die steen dwars door David’s strot duwt.
Dit is ook zelfmoord. Of denk je serieus dat Rusland kan overleven met de zware sancties die ze nu gaan krijgen?
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:30:39 #183
498282 Scrummie
pi_203806419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wel meer dan een dagje.

Ben vooral bang voor de economische crisis die hierdoor kan gaan komen ivm schaarste olie en gas.
Uiteraard meer dan een dagje, maar ik ben vooral benieuwd naar initiële reactie vanuit NAVO enzo. Zag net stukje van toespraak Putin; "Als je ons tegenwerkt zullen we reageren zoals jullie nog nooit hebben gezien".
pi_203806421
Overigens vandaag 2 pagina’s in het AD over waarom sancties niet werken of minder impact hebben dan mensen denken.
pi_203806422
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
"Amerikaanse intel zijn leugens en bedrog!!! Biden belazert de boel en is enkel aan het ophitsen!!! HET IS MAAR EEN OEFENING!!!"
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:31:08 #186
498282 Scrummie
pi_203806423
quote:
Hopelijk houden ze wel anderhalvemeter afstand!!!!1!!1!
pi_203806427
twitter
pi_203806428
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:29 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
:') word eens wakker vriend
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:31:26 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806429
twitter
pi_203806430
Eigenlijk wel teringdom. De navo/eu/vs had in de afgelopen weken ook de troepen flink en dan ook echt flink moeten opschalen in de omgeving van Ukraine. Ook met zelfde trant van oefening.

Als ze nu gaan opschalen gaat Rusland nog meer flippen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:31:53 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806432
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:30 schreef Scorpie het volgende:
Overigens vandaag 2 pagina’s in het AD over waarom sancties niet werken of minder impact hebben dan mensen denken.
:D
pi_203806435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Rusland is één van de grootste uitvoerders van graan.
Daarnaast Ukraine. Ik begreep van Al Jazeera dat het M.O. veel van dat graan opkoopt.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:32:17 #193
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806437
twitter

Foei stoute hond
pi_203806439
quote:

[..]
De geestelijke gestoordheid van putin en zijn volgers is zo laag dat het dreigen met het gebruik van nukes binnen een week of wat komt en het gebruik dr van zou maar zo kunnen.

Maar net als dit: vooral blijven denken dat het niet zover gaat komen
pi_203806440
twitter
pi_203806442
quote:

[..]
Ik mag toch hopen dat Moskou binnen een paar uur plat ligt wanneer Rusland de Navo aanvalt.
pi_203806443
quote:
9s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Foei stoute hond
De kans voor Duitsland om eindelijk wraak te nemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203806444
Berichten stromen binnen naar mate het daglicht word als het ware.
pi_203806445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:30 schreef Scorpie het volgende:
Omdat de sancties die vaak getroffen worden te klein/weinig zijn en meer een symbolisch iets is.

Je moet full dictator style sancties nemen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:33:28 #200
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203806448
Wat is het Russische leger snel zeg. Ukraine maakt gewoon geen kans. Zo zie je maar weer dat een verouderd leger nooit zo snel gemoderniseerd kan worden.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:33:39 #201
14505 OProg
A Life in Music
pi_203806451
quote:

Ik moest lachen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203806452
Verschrikkelijk voor de burgers. Alle politici in Washington D.C., Brussel, London en Moskou op de grond en kogels inpompen. Evenals de eigenaren & leidinggevenden van die zeer rotte en extreem gekleurde media en denktanks. De troika (politici, media en denktanks) die haat spreiden en oorlogen creëeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Peppert op 24-02-2022 07:39:05 ]
pi_203806454
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit is ook zelfmoord. Of denk je serieus dat Rusland kan overleven met de zware sancties die ze nu gaan krijgen?
Rusland overleeft dat wel, die is sinds 2014 al bezig om zich voor te bereiden op sancties.

NATO gaat niks doen zolang Putin het bij die 2 provincies laat.
pi_203806455
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat is het Russische leger snel zeg. Ukraine maakt gewoon geen kans. Zo zie je maar weer dat een verouderd leger nooit zo snel gemoderniseerd kan worden.
Rusland doet een blitzkriegje, afgekeken van de meester.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203806456
twitter

De Javelin leveringen beginnen hun werk te doen.
pi_203806458
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:34:49 #207
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806459
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Die zijn zo overal, onrust in Belarus onder bevolking, kunnen ze zelf niet fixen, Russen helpen. Aantal weken terug rellen in Kazachstan, onbeheersbaar tot dat Rusland binnenkomt. Zorgwekkend
pi_203806460
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:29 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Het is maar een oefening zeker?
pi_203806461
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
:') word eens wakker vriend
Ze willen de provincies in het oosten veiligstellen en doen dat met veel bombarie.

Ik verwacht geen totale oorlog.

Maar blijf jezelf vooral als een kleine kleuter op de borst kloppen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:35:27 #210
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806463
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:34 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Ze willen de provincies in het oosten veiligstellen en doen dat met veel bombarie.

En daarom bombarderen ze door het hele land?
pi_203806464
quote:

[..]

Okay troll spotted.
pi_203806465
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Rusland overleeft wel maar het merendeel van de wereld zal het als paria beschouwen en dat kan sowieso tot economische problemen leiden. De huidige kleinere "Sovjet unie" zal ook wel weer imploderen op den duur, central planning is geen succesformule, vooral als de russen dat implementeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 24-02-2022 07:42:09 ]
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:35:47 #213
498282 Scrummie
pi_203806466
quote:

[..]

pi_203806467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:33 schreef descon het volgende:

[..]
Rusland overleeft dat wel, die is sinds 2014 al bezig om zich voor te bereiden op sancties.

NATO gaat niks doen zolang Putin het bij die 2 provincies laat.
Uh... Volg je het nieuws überhaupt?
pi_203806468
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:31 schreef xminator het volgende:
Eigenlijk wel teringdom. De navo/eu/vs had in de afgelopen weken ook de troepen flink en dan ook echt flink moeten opschalen in de omgeving van Ukraine. Ook met zelfde trant van oefening.

Rusland is echt niet zo dom om een Navo land aan te vallen.
pi_203806469
Bizar om dit zo mee te maken. Een invasie op Europese grond. En waarom? Uitbreiden van de invloedssfeer? En ten koste van wat?

Onbegrijpelijk imo.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:36:17 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806470
twitter
pi_203806471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Afsckrikken
pi_203806474
twitter

Duitsland veranderd drastisch van beleid op wapenleveringen aan Oekraïne.
Beter te laat dan nooit.
pi_203806476
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:32 schreef Caland het volgende:

[..]
De kans voor Duitsland om eindelijk wraak te nemen.
Zou dan wel nu beginnen, anders sta je straks weer met je kloten in de sneeuw voor Moskou bij -30
pi_203806477
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:31 schreef xminator het volgende:

Nee, en reken maar dat de NAVO klaar is om Navo grondgebied te beschermen. Rusland gaat trouwens geen vinger raken daar en wij gaan niets doen want dan heb je WO3
pi_203806478
quote:

[..]
Uitschakelen van airpower
pi_203806479
quote:

[..]
Zou natuurlijk nog steeds kunnen, maar ik neem aan dat je als Putin zijnde dan ook niet wilt hebben dat een vijandig leger 10 km verderop staat te wachten.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:37:42 #224
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806480
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Rusland is echt niet zo dom om een Navo land aan te vallen.
Ik heb echt het idee dat Poetin dit vooral zelf beslist, hele interne discussie random de kwestie was ook een circus. Want het horloge van Poetin verraadde de tijd bij ondertekenen contract wat al eerder was. Ook die speech van Poetin, net of hij gek geworden is.
pi_203806486
quote:

[..]
Verwarring zaaien.. en dan die 2 provincies pakken.

Maar we gaan het merken de komende dagen
pi_203806487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zou natuurlijk nog steeds kunnen, maar ik neem aan dat je als Putin zijnde dan ook niet wilt hebben dat een vijandig leger 10 km verderop staat te wachten.
Toch gaat dat gebeuren, nou wellicht 20 km dan
pi_203806488
2 tegen 1 is ook niet eerlijk he o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203806489
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Bizar om dit zo mee te maken. Een invasie op Europese grond. En waarom? Uitbreiden van de invloedssfeer? En ten koste van wat?

Onbegrijpelijk imo.
Hee kijk nog zo een die de Amerikaanse intel als leugens bestempelde.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:38:36 #229
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203806490
Dit had ik eerlijk waar en eerlijk gezegd niet verwacht. Niet op deze schaal. Ik had gehoopt dat de kous af was met de vrij symbolische inname (die gebieden was Oekraïne toch al voor altijd kwijt) en we een soort Transnistrië / Abkhazia 2.0 zouden krijgen. Ik geef mijn ongelijk toe.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:39:04 #230
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806491
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]

Duitsland veranderd drastisch van beleid op wapenleveringen aan Oekraïne.
Beter te laat dan nooit.
Mooizo!
pi_203806493

Wat zijn de gevolgen van deze invasie voor de bloemetjes van Jumbo?
pi_203806495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Hee kijk nog zo een die de Amerikaanse intel als leugens bestempelde.
Nee hoor vlogsander, ik geloof gewoon niemand die zegt: "GEloof mE!11"

:D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203806496
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wel meer dan een dagje.

Great reset versnellen
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 07:40:00 #234
367000 roos94
pi_203806499
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb echt het idee dat Poetin dit vooral zelf beslist, hele interne discussie random de kwestie was ook een circus. Want het horloge van Poetin verraadde de tijd bij ondertekenen contract wat al eerder was. Ook die speech van Poetin, net of hij gek geworden is.
Kan niemand deze gast even laten hemelen dan ofzo
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:40:01 #235
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806500
twitter

Waar willen die mensen heen gaan? Buitenland?
pi_203806502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:40 schreef roos94 het volgende:

[..]
Kopje polonium thee?
pi_203806507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ochtendspits.

Maar zullen wel richting Polen gaan
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:41:13 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806508
quote:
[ twitter ]

Naar familie buiten de stad?
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:41:17 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806509
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:40 schreef roos94 het volgende:

[..]
Goed plan, maar sowieso heel lastig. Hij zit vooral binnen in gebouwen met 100+ man beveiliging.
pi_203806510
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Je verwacht toch dat mensen dit sommetje zelf ook wel kunnen maken, helemaal na het laatste half jaar
Nee, eigenlijk niet. Na de toeslagenaffaire ben ik niet meer in staat de overheid op hun woord te geloven.
quote:

[..]
Dan moet men maar inleveren op de marges.
Ja hoor, en deze denkwijze vooral zo volhouden wanneer er per productieproces 10 eurocent bij komt, waarna het eindproduct met alles opgeteld zo'n 1,5 tot 2 euro duurder wordt.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:23 schreef roos94 het volgende:

[..]
Niet gezond kunnen eten omdat het voedsel van heinde en verre moet komen en de brandstofprijzen van kerosine in het vliegtuig, diesel in de vrachtwagen en je benzineauto het bedrag torenhoog naast de literprijs aanduidt, welke teveel aanslag maakt op je portemonnee en hierdoor je boodschappenlijst moet aanpassen.
Ook dat maakt inbreuk op je veiligheid, want op dat moment ben je je lichaam aan het verwaarlozen wanneer je niet de voedingsstoffen binnenkrijgt die je lichaam nodig heeft. Duizeligheid treedt in werking en je lichaam ontwikkelt psychosomatische klachten omdat je niet goed eet.
Is het vergezocht? Ik vind van niet.
pi_203806511
quote:
[ twitter ]

In ieder geval weg uit een grote stad, je wil niet graag gebombardeerd worden.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_203806512
Veel mensen denken dat het Westen alleen in angst kijken naar Rusland en China. Andersom is ook het geval. Ik heb beide kanten gezien en gelezen op de worldwideweb. Het is een negatieve spiraal. Poetin gaat niet op deze manier reageren als die helemaal lekker en goed in zijn vel zit.
pi_203806513
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:33 schreef Peppert het volgende:
Verschrikkelijk voor de burgers. Alle politici in Washington D.C., Brussel, London en Moskou op de grond en kogels inpompen. Evenals de eigenaren & leidinggevenden van die zeer rotte en extreem gekleurde media en denktanks. De troika (politici, media en denktanks) die haat spreiden en oorlogen creëeren.
Nope, de wereld is extreem overbevolkt. Laten begaan. Oorlog heeft de mens altijd gevoerd, het is een eigenschap van de soort. Berusten en vermijden, desnood verhuizen of vluchten is het adagium.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:41:39 #244
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203806515
Ja, is er al een leuk complot bedacht hoe dit past binnen de great reset?
pi_203806518
twitter
pi_203806519
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Beetje psychotisch misschien, zoals die dude die de Applestore overviel.
pi_203806523
quote:
Pas op voor de vogels.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:43:12 #248
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806525
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Beetje psychotisch misschien, zoals die dude die de Applestore overviel.
Die wordt natuurlijk meteen gestopt, maar wie stopt Poetin binnen Rusland. Kritische noot en je ligt in de goelag.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:43:17 #249
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806526
quote:
Jezus :{
pi_203806527
Het is dus begonnen.

Ondanks dat ik medelijden heb met de dienstplichtigen en andere soldaten hoop ik op veel Russische doden. Op een andere manier stopt dit niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203806532
twitter
pi_203806533
quote:
[ twitter ]

Doorstoten naar Nederland. ;)
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:44:10 #253
498282 Scrummie
pi_203806534
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:41 schreef Zwansen het volgende:
Ik vind het wel 'toevallig' dat het vlak na het 'eind' van de corona crisis komt. Landen denken zich daar weer van te herstellen en boem, shit hits the fan.
pi_203806535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nope, de wereld is extreem overbevolkt. Laten begaan. Oorlog heeft de mens altijd gevoerd het is een eigenschap van de soort. Berusten en vermijden is het adagium.
Typte hij veilig vanaf zijn laptopje in een vinexwijk in Schubbekutteveen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203806538
quote:

[..]

Wat jij verwacht is nu al een paar keer niet echt goed uitgepakt hè.
pi_203806544
twitter

Hij leeft in ieder geval nog, gok dat hij niet in kiev zelf zit inmiddels.
pi_203806545
quote:
[ twitter ]

Ik vermoed dat veel Ukrainers niet onder een Putin dictatuur willen leven. Hoeveel tijd er nog is daaraan te ontkomen?
pi_203806546
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:45:13 #259
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806547
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:41 schreef Zwansen het volgende:
Ik open de eerste de beste wappiegroep op Telegram:

Pure afleiding dit! Nooit vergeten waar het kwaad zit! #Navo #WEF

pi_203806548
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is dus begonnen.

Ondanks dat ik medelijden heb met de dienstplichtigen en andere soldaten hoop ik op veel Russische doden. Op een andere manier stopt dit niet.
Ik hoop op eindelijk een Rus die Putin afmaakt. Met een levende Putin stopt dit niet
Nieuw is niet altijd beter.
pi_203806549
https://www.rt.com/russia/550418-russia-no-plans-occupy-ukraine/

Russia has 'no plans’ to take over whole of Ukraine – Putin

"We come in peace, shoot to kill"
Alpha kenny one
pi_203806550
De roebel is compleet ingestort tegenover de dollar, record low.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:46:01 #263
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203806551
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Goed plan, maar sowieso heel lastig. Hij zit vooral binnen in gebouwen met 100+ man beveiliging.
Het grootste probleem met dit soort figuren is dat ze op een gegeven moment en steeds meer paranoïde worden en zich alleen nog maar omringen met ja-knikkers. Dat filmpje van die veiligheidsadviseur was echt niet best :{

Terwijl het echt een ongelooflijk slimme en vaak vrij rationele vent leek te zijn die het Westen vaak goede spiegels wist voor te houden in eloquente bewoordingen. Heeft veel goede dingen gedaan, bekeken vanuit het perspectief van Rusland. Is echter te lang aan de macht en lijkt het nu compleet te zijn verloren :{
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:46:56 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is dus begonnen.

Ik hoop dat de Russische soldaten massaal de wapens neerleggen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:47:06 #265
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806555
Zie grafische beelden op twitter van burgerdoden bah
pi_203806556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nope, de wereld is extreem overbevolkt. Laten begaan. Oorlog heeft de mens altijd gevoerd het is een eigenschap van de soort. Berusten en vermijden is het adagium.
Cuck mentaliteit.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:47:11 #267
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203806557
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jezus :{
Die wou dat ie zo'n Leipe helicopter had.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:47:12 #268
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203806558
Niemand gaat Putin stoppen, vanwege de nucleaire dreiging. Binnen nu en 5 dagen is de huidige regering van Ukraine volledig verworpen met deze snelheid. Het Russisch leger is zo ongelooflijk ervaren. Wat had die Zelenskyy dan ook gedacht?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_203806559
twitter
pi_203806561
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De roebel is compleet ingestort tegenover de dollar, record low.
Dat valt ontzettend mee of ligt dat aan mij?
pi_203806563
En, is er nog wat gebeurd vannacht?
pi_203806564
Rip onze economie en levensonderhoud :{
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:47:59 #273
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806565
twitter
pi_203806566
twitter

Bijgewerkte kaart.
pi_203806568
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:47 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Dat valt ontzettend mee of ligt dat aan mij?
Het gaat Rusland niet helpen in combinatie met uit SWIFT gezet worden.
pi_203806569
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat jij verwacht is nu al een paar keer niet echt goed uitgepakt hè.
Geef vooral je mening maar leer dat eens zonder de ander te kijk te willen zetten, succes!

Maar ik snap dat als zelfs een blauwe je kinderachtige berichten gaat liken je trots bent als een pauw.

Imo heeft het er altijd ingezeten dat er meer wordt ingenomen in het oosten, omdat de scheidslijn niet duidelijk is.

Wat is jouw mening?
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:48:46 #277
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]

Bijgewerkte kaart.
In Lviv ging het alarm toch ook af?
pi_203806571
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Typte hij veilig vanaf zijn laptopje in een vinexwijk in Schubbekutteveen.
Nope, Ik heb verblijf in Costa Rica en de UK, naast Nederland. Spreek vele talen en neem de oorlogzuchtige eigenschap van de soort zeer serieus.
pi_203806573
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
In Lviv ging het alarm toch ook af?
Ja vanwege bombardementen.
pi_203806574
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik hoop dat de Russische soldaten massaal de wapens neerleggen.
Doen ze niet. Zijn helemaal gebrainwashed al die jaren.
pi_203806575
Het goede nieuws is dat de Amerikaanse inlichtingendiensten nog goed op orde zijn.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:49:33 #282
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806577
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja vanwege bombardementen.
Ja. Maar staat niet op de kaart dus :T
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:49:40 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806580
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:49:50 #284
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:49 schreef 297534 het volgende:
Het goede nieuws is dat de Amerikaanse inlichtingendiensten nog goed op orde zijn.
Ja :D Ze hadden wel gelijk dus
pi_203806583
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Maar staat niet op de kaart dus :T
Weet niet zeker, zie paar sterretjes zonder naam, misschien onbevestigd.
pi_203806588
quote:

[..]
Het gaat Rusland niet helpen in combinatie met uit SWIFT gezet worden.
Zeker, maar ook Swift houden ze lang vol als het moet door te compenseren. Maar even serieuze vraag, alle bronnen die ik heb laten een kleine daling van de Roebel zien. Ik zie alleen het nieuws het hebben over een instorting. Heb jij het van het nieuws of zie jij iets anders dan wat ik zie? Ook futures van de AEX vindt ik heel matig reageren
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:51:30 #288
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203806590
Is Moldavie lid van de NATO?
pi_203806593
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:49 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Geen Gouda kaas en Champagne meer naar Rusland, dat zal ze nog eens leren!
pi_203806594
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:51 schreef Starhopper het volgende:
nee
pi_203806595
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:51 schreef Starhopper het volgende:
Nee dacht ik ook even, Montenegro wel.
Kwam ik mee in de war tenminste.
pi_203806596
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niemand gaat Putin stoppen, vanwege de nucleaire dreiging. Binnen nu en 5 dagen is de huidige regering van Ukraine volledig verworpen met deze snelheid. Het Russisch leger is zo ongelooflijk ervaren. Wat had die Zelenskyy dan ook gedacht?
Niemand heeft ook aangegeven de Russen in Oekraïne te gaan stoppen. Militair dan.

Als je er echt van overtuigd bent dat we niets kunnen doen tegen de Russen kunnen we ons het beste zsm overgeven
pi_203806602
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:51 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Zeker, maar ook Swift houden ze lang vol als het moet door te compenseren. Maar even serieuze vraag, alle bronnen die ik heb laten een kleine daling van de Roebel zien. Ik zie alleen het nieuws het hebben over een instorting. Heb jij het van het nieuws of zie jij iets anders dan wat ik zie? Ook futures van de AEX vindt ik heel matig reageren
Als je googled roebel versus dollar, zie je dat het een grote ineenzakken gaande is tegenover de dollar.
pi_203806604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:47 schreef StephanL het volgende:
Rip onze economie en levensonderhoud :{
Ja ook dat hadden we kunnen zien aankomen maar deden we niets. Je moet nooit met russen handelen. Nooit

En hey, denk vooral aan jezelf en niet aan de oekrainers
pi_203806605
twitter

Toet Toet..
pi_203806606
Wat is Nederland een gaaf land hè, ( sarcasme)
pi_203806607
quote:
[ twitter ]

Bijgewerkte kaart.
Opvallend niet Lviv, de nieuwe hoofdstad
pi_203806608
twitter
pi_203806609
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:26 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Graan kan 10% duurder worden bij blokkade van Oekraiense havens.
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:55:00 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203806612
Zie ook instagram stories van een Oekrainse zangeres die ik volg, in de kelder, bombardementen op de achtergrond.
pi_203806615
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja :D Ze hadden wel gelijk dus
Ik heb de twijfel hierover ook niet echt begrepen. Niks te winnen bij incorrecte informatie in dit geval. Maargoed, niet meer relevant nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')