Ja, kernbom gevaar. Ik zou maar hamsteren als je dat niet hebt gedaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:05 schreef roos94 het volgende:
Oke ik heb eerlijk gezegd niets maar ook echt niets gevolgd hierover. Mijn vraag is, en dit is serieus, loopt NL gevaar, en zoja in hoe grote mate,
Iemand als Maarten van Rossem heeft teveel zijn 9/11 mentaliteit vastgehouden. Toen was er inderdaad teveel alarmisme (soms doelbewust vanwege belangen). Maar dit is een andere situatie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:03 schreef raptorix het volgende:
De mensen die niet zouden denken dat Putin niet zou door zetten zijn wel heel dom, Putin gaat niet al die sancties opvangen om 2 plukjes land, het is of alles, of niets.
Ze gooien nog niet met kernbommen dus voorlopig zitten we wel veilig gelukkigquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:05 schreef roos94 het volgende:
Oke ik heb eerlijk gezegd niets maar ook echt niets gevolgd hierover. Mijn vraag is, en dit is serieus, loopt NL gevaar, en zoja in hoe grote mate,
Ik ben bangquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze gooien nog niet met kernbommen dus voorlopig zitten we wel veilig gelukkig
Klopt. Niemand wint met open oorlog. Daarbij denk ik (en dit is wederom geen waardeoordeel of anderzijds goedkeuring van dit hele gebeuren), dat veel Westerse machten ook wel in het achterhoofd hebben, dat de geschiedenis van zowel Rusland, Oekraine en de cultuur toch reden voor terughoudendheid is (ook al zullen ze alles veroordelen uiteraard). Zoals een andere user al opmerkte: Oekraine is (hoe hard het ook is om te zeggen), nietszeggend op geopolitiek gebied. Als in: Het is geen oorlogsverklaring waard.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar Putin komt er steeds meer achter dat je wel heel ver moet gaan om dat berhaupt te 'riskeren'. Waarom? omdat wij eveneens geen oorlog willen riskeren met nummer 2 op de defensie-lijst.
Klopt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:09 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Klopt. Niemand wint met open oorlog. Daarbij denk ik (en dit is wederom geen waardeoordeel of anderzijds goedkeuring van dit hele gebeuren), dat veel Westerse machten ook wel in het achterhoofd hebben, dat de geschiedenis van zowel Rusland, Oekraine en de cultuur toch reden voor terughoudendheid is (ook al zullen ze alles veroordelen uiteraard). Zoals een andere user al opmerkte: Oekraine is (hoe hard het ook is om te zeggen), nietszeggend op geopolitiek gebied. Als in: Het is geen oorlogsverklaring waard.
Collega van mijn vrouw komt uit Oekrane, die zei zelfs dat het enkel grootspraak was.quote:Op donderdag 24 februari 2022 06:59 schreef Scorpie het volgende:
Kunnen de flapdrollen die zeiden dat Putin nooit de Oekrane binnen zou vallen zich even opstellen in rijen van 3 zodat we ze publiekelijk kunnen uitlachen? Dank u.
“Ja maar Putin gaat echt geen oorlog riskeren”quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:10 schreef Frutsel het volgende:
Belarus ook maar gelijk kapotmaken en overal voor uitsluiten.
Nou rest van de wereld.
Kijk rustig toe hoe je dit laat gebeuren.
En vooral blijven denken dat het hierbij blijft....
Waarom had je het niet verwacht? Toen ik dit zag wist ik voldoende:quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Collega van mijn vrouw komt uit Oekrane, die zei zelfs dat het enkel grootspraak was.
Ik had het zelf ook niet verwacht, misschien een klein hapje, maar wat ze nu doen.
Nee hoor hier blijft het niet bij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:10 schreef Frutsel het volgende:
Belarus ook maar gelijk kapotmaken en overal voor uitsluiten.
Nou rest van de wereld.
Kijk rustig toe hoe je dit laat gebeuren.
En vooral blijven denken dat het hierbij blijft....
Dat roepen ze toch over zichzelf af?quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:12 schreef theunderdog het volgende:
Als die verhalen over neergehaalde Russische vliegtuigen waar zijn.....
Neergehaalde Russische vliegtuigen - dode Russische piloten - nou, hoef niet veel meer uit te leggen toch? allemachtig......
Het enige goede nieuws inderdaadquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:12 schreef theunderdog het volgende:
Als die verhalen over neergehaalde Russische vliegtuigen waar zijn.....
Neergehaalde Russische vliegtuigen - dode Russische piloten - nou, hoef niet veel meer uit te leggen toch? allemachtig......
Nee, natuurlijk is dat geen goed nieuws.....quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:13 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het enige goede nieuws inderdaad
Een stukje pakken waar de meerderheid pro-Russisch was had ik wel als optie in hoofd. Maar zag hier niet echt de meerwaarde van in.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Waarom had je het niet verwacht? Toen ik dit zag wist ik voldoende:
https://www.reddit.com/r/(...)_tactical_groups_of/
Rutte doet erg lompquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:13 schreef roos94 het volgende:
Dit is vast een domme vraag maar als nL niet lomp doet tegen rusland dan hebben ze hier toch niks te doen?
Meestal als je je zin hiermee begint, dan weet je zelf ook wel dat je iets verder na had mogen denken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:13 schreef roos94 het volgende:
Dit is vast een domme vraag maar als nL niet lomp doet tegen rusland dan hebben ze hier toch niks te doen?
Nou ja als dat raketschild zijn werk doet is het meer gameover voor Rusland dan ons.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:14 schreef crystal_meth het volgende:
Wie weet gaat ie met kernwapens dreigen als Rusland van SWIFT afgesloten wordt...
Gezien er stevige sancties uitbleven heeft Putin logischerwijs doorgezet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Een stukje pakken waar de meerderheid pro-Russisch was had ik wel als optie in hoofd. Maar zag hier niet echt de meerwaarde van in.
Voor elk Oekraense doden, een stroke.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:15 schreef Twiitch het volgende:
Maar zit die dochter van Poetin nog in Nederland? Kunnen we die niet ontvoeren als onderpand?
We gaan met z'n allen zo ontiegelijk hard naar de klotequote:Which countries purchase natural gas from Russia?
The possibility of war on the European continent poses serious questions about Europe's energy dependence on Russia. However, the dependence is mutual; while in past years Russia has looked to diversify its export markets, it still remains heavily reliant on Europe.
According to Statista, the countries in Europe that receive the highest percentage of their natural gas from Russia include, North Macedonia (100 percent), Finland (94 percent), Bulgaria (74 percent), Slovakia (70 percent), Germany (49 percent), Italy (46 percent), Poland (40 percent), and France (24 percent).
Which countries purchase oil from Russia?
Currently, Russian fuel represents more than a third of Europe's total imports.
More than seventy-percent of this oil comes through pipelines that cross through Ukrainian territory after leaving Russia. The destruction of war and the damage to the sector after US and EU sanctions are imposed, threaten the competitiveness of Russia in the energy sector.
There are four main countries that purchase the majority of Russia's crude oil: The Netherlands, Germany, Poland, and Belarus. In 2017, these four countries accounted for seventy percent of the total export volumes. Other countries who have some of the largest exports in 2020 included Italy, Finland, and Slovakia.
How would US and EU sanctions impact the oil and natural gas production in Russia?
To use the sanctions as a deterrent, the US and some countries in Europe have not released details on what sanctions would be applied if Russia were to attack. Should these sanctions include a ban on the purchase of Russian oil, Europe's energy market could face serious shortages. Similarly, however, the Kremlin could choose to turn off the oil pipelines to Europe, further manipulating their ability to impose stricter sanctions in the short-term.
Zonder Swift komt europa toch ook zonder russisch gas en olie te zitten?quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:14 schreef crystal_meth het volgende:
Wie weet gaat ie met kernwapens dreigen als Rusland van SWIFT afgesloten wordt...
Vooralsnog zal NL zich achter de EU/NAVO scharen en het enige dat wij zullen merken zijn hogere brandstof- en gasprijzen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:13 schreef roos94 het volgende:
Want dat maakt haar een Rusland/Poetin expert?quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Collega van mijn vrouw komt uit Oekrane, die zei zelfs dat het enkel grootspraak was.
Ik had het zelf ook niet verwacht, misschien een klein hapje, maar wat ze nu doen.
Logisch is maar hoe je het bekijkt, landjepik is nog al een basale bezigheid.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:15 schreef xminator het volgende:
[..]
Gezien er stevige sancties uitbleven heeft Putin logischerwijs doorgezet.
Nee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:16 schreef roos94 het volgende:
Stel dat er een kernbom afgaat in pakweg Utrecht is heel NL dan aan gort?
Polen gaat voor geen goud samenwerken met Rusland...quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je kijkt hoe Polen zich 'ontwikkelt' de laatste jaren zou het me niets verbazen als die uit zichzelf lekker met Poetin gaan samenwerken. Dat land wordt ook met het jaar achterlijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |