SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Die staat nu toch al bijna 2 weken continu aan ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:48 schreef VacaLoca het volgende:
Ik dacht dat we ff klaar waren met die tyfuswind, niet dus
Gek!quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik mis de wind, maar dit doet de mens ook wel even goed even die rust en prachtig weertje![]()
Morgen op nadering van buienlijn (enorm lange trouwens) wel weer even genieten van de windstoten, dat zal dan ook de laatste keer zijn voor een tijdje.
Ik háát wind.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:54 schreef BlackLining het volgende:
Weer die kutwindwanneer is het nou eens klaar zeg.
Haha. Nee het gemiddelde ligt eerder op de 1600 uur zon per jaar. Soms iets hoger.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:43 schreef Djeez het volgende:
Mijn vrouw is zich aan het oriënteren op zonnepanelen op ons dak. Al offertes binnen, kost 4k. Volgens mij kan dat nooit uit, zeker niet in Assen. Hoeveel zonuren hebben we per jaar eigenlijk? Volgens mij mag je met 500 uur al de handen dichtknijpen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer eens een heerlijk fietsritje doen denk ik als het echt zo blijft. Kan je tenminste normaal fietsen en beetje genieten zonder je steeds kapot te trappen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:40 schreef summer2bird het volgende:
Morgen max windkracht 2 hier en regelmatig uren van windkracht 0Ein-de-lijk zeg, ff niet meer die harde wind
De straalstroom heeft vakantiequote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:40 schreef summer2bird het volgende:
Morgen max windkracht 2 hier en regelmatig uren van windkracht 0Ein-de-lijk zeg, ff niet meer die harde wind
De Russen gaan misschien de as van de aarde wijzigen, houd hoopquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:43 schreef Djeez het volgende:
Mijn vrouw is zich aan het oriënteren op zonnepanelen op ons dak. Al offertes binnen, kost 4k. Volgens mij kan dat nooit uit, zeker niet in Assen. Hoeveel zonuren hebben we per jaar eigenlijk? Volgens mij mag je met 500 uur al de handen dichtknijpen
Bij ongeveer iedereen in NL kan het uit maar bij jullie dus niet begrijp ik. Stel je vraag eens in het zonepanelen topic, dan kan je offerte nog beoordeeld worden ook.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:43 schreef Djeez het volgende:
Voor de windenergie was dit een mooie periode inderdaad, records werden gebrokenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:21 schreef qajariaq het volgende:
Ja, mijn windmolen (delen) beginnen aardig de achterstand van vorig jaar in te halen.
Yep, hij is nu ongeveer op het niveau kwa kracht dat ie was in zuid Spanje rond december op de kortste dagquote:Op zondag 27 februari 2022 10:33 schreef Nattekat het volgende:
Die zon begint merkbaar krachtiger te worden
Nou dat rustig viel ook wel weer mee, groot deel van Nederland had een 5bft vandaag en Vlieland zelfs een 6bft.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen de laatste dag en de voorspellingen zijn aardig rustig, verwacht wordt dat bij de 4bft nog 1 bijkomt, tenzij Vlieland net als vandaag nog de 5bft gaat aantikken.
Ja klopt zitten trouwens nog wel paar foutjes in XD had ze al gefixt maar zal vandaag/morgen wel nieuwe plaatsenquote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef ddx het volgende:
[..]
Nou dat rustig viel ook wel weer mee, groot deel van Nederland had een 5bft vandaag en Vlieland zelfs een 6bft.
Maareh morgen is ook nog februari
Het was weer een herfstachtige winter. Het hoogtepunt van deze winter was storm Eunice. Maar verder was het weer huilen met de pet op. Op naar de zomer, gelukkig hebben we in 2022 tegenwoordig meer kans op een warme dan op een te koele zomer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat we een winderige tijd hebben meegemaakt is ook heel goed terug te zien in de statistieken.
Ik heb niet 1 weerstation meegenomen maar alle weerstation, dit houd in dat de hoogst gemeten windkracht geld voor deze statistieken.
Zo is in Januari bijvoorbeeld maar liefst 13 keer een windkracht 7 behaald ergens in Nederland, windsnelheden van 1/2/3 komt eigenlijk niet voor.
Als we kijken naar februari zien we een stijging betreft de hoogte van de windkracht, zo zien we 8x windkracht 8, en maar liefst 5x een windkracht 9.
Ik heb alles zo makkelijk mogelijk gemaakt. Morgen de laatste dag en de voorspellingen zijn aardig rustig, verwacht wordt dat bij de 4bft nog 1 bijkomt, tenzij Vlieland net als vandaag nog de 5bft gaat aantikken.
Hoogste windkracht per dag
[ afbeelding ]
Totaal behaalde windkracht.
[ afbeelding ]
Hoogste windkracht per dag
[ afbeelding ]
Totaal behaalde windkracht.
[ afbeelding ]
Ja, zowaar schijnt de zon. Die zag ik niet vaak deze winter.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:59 schreef Nattekat het volgende:
Eigenlijk had ik hier willen klagen over de wind, maar gezien de vooruitzichten geniet ik nog even van wat ik persoonlijk belangrijker vind dan wat dan ook: de zon
Het is ook wel weer eens lekker om alles goed open te gooien zonder dat je in een winterjas hoeft te gaan zitten.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:10 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ja, zowaar schijnt de zon. Die zag ik niet vaak deze winter.
Morgen weer regen in Assenquote:Op maandag 28 februari 2022 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah lekker die zon! En voorlopig blijft hij.
Het was genieten vandaagquote:Op maandag 28 februari 2022 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah lekker die zon! En voorlopig blijft hij.
laten we vooral hopen dat onderstaand dan niet uit gaat komen. Sowieso veel te laat en echt totaal geen zin en behoefte meer aan die k*t kou. Tijd voor lentequote:Op maandag 28 februari 2022 20:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het was genieten vandaagOver 2 weken kan het wel eens richting de 20 graden gaan
Ik verwacht hooguit wat nachtvorst, maar de diepvrieskou lijkt noordelijk te blijven rond Noorwegen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
laten we vooral hopen dat onderstaand dan niet uit gaat komen. Sowieso veel te laat en echt totaal geen zin en behoefte meer aan die k*t kou. Tijd voor lente
[ twitter ]
Wat een troep kaarten. had dat lekker in januari gedaan![]()
[ twitter ]
Lol, volgens mij gaat dit nu gewoon een ding worden ja haha, jan/feb slappe hap en nauwelijks vorst, en dan in maart breekt de "winter" los.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
laten we vooral hopen dat onderstaand dan niet uit gaat komen. Sowieso veel te laat en echt totaal geen zin en behoefte meer aan die k*t kou. Tijd voor lente
[ twitter ]
Wat een troep kaarten. had dat lekker in januari gedaan![]()
[ twitter ]
Geef mij maar het het einde van de winter terug.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Goed, de meteorologische lente is begonnen en de herfst loopt op z'n eind. Goed nieuws
Die krijg je donderdag en vrijdag terug.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 10:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geef mij maar het het einde van de winter terug.
21 maart hè.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Goed, de meteorologische lente is begonnen en de herfst loopt op z'n eind. Goed nieuws
Nee, 1quote:
Mooi, het gaat de komende periode ook niet regenen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
Wat is het alweer (lang) droog, hè. Binnenkort weer droogte drammers? Al een week niet geregend hier. Laatste keer was september ofzo
NEE !quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Hopelijk wordt het nu ook net zo warm en droog als in dat jaar.
Niets mis met een beetje nattigheid.quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk! En alles lekker drogen. Bij de paardenwei loop je al weken tot je enkels in de drek, zelfs daar begint het te drogen. De laatste keer dat het zo nat was, was in 2018. Hopelijk wordt het nu ook net zo warm en droog als in dat jaar.
Idd..op een bepaalde site begint de paniek al bijna toe te slaan..quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
Wat is het alweer (lang) droog, hè. Binnenkort weer droogte drammers? Al een week niet geregend hier. Laatste keer was september ofzo
Het heeft net 5 maanden geregendquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:47 schreef Schwein het volgende:
[..]
Idd..op een bepaalde site begint de paniek al bijna toe te slaan..
Hier liggen de plassen nog op de weilanden. Op die site beginnen mensen zich al zorgen te maken over heidebranden...............quote:
De bovenlaag is met deze setting wel relatief snel weer droog. Lage luchtvochtigheid en Oostelijke droge aanvoer met veel zon laten het wel relatief snel drogen met een krachtiger wordende zon, maar droogte lijkt mij nog lang niet aan de orde. Heide of dood gras van vorig jaar lijkt mij wel sneller vatbaar voor vuur met deze omstandigheden, dus dat zou wel kunnen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:12 schreef Schwein het volgende:
[..]
Hier liggen de plassen nog op de weilanden. Op die site beginnen mensen zich al zorgen te maken over heidebranden...............
Dan staan straks weer alle narcissen in bloei en allerlei kleine bloemetjes duiken weer op tussen het gras en dan verschijnt dat mooie jong groene blad weer aan de bomen en dan kunnen we weer buiten zitten.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2022 08:46 schreef INViCTuS het volgende:
Kijk, dit zijn de betere pluimen voor begin maart
[ twitter ]
jeejquote:Op maandag 7 maart 2022 08:46 schreef INViCTuS het volgende:
Kijk, dit zijn de betere pluimen voor begin maart
[ twitter ]
Hele dagen grijs, vochtig, mistig en zonder zon, dat is pas saaiquote:
Ja heerlijk! Voor vrijdag staat hier 17 graden!quote:Op maandag 7 maart 2022 10:17 schreef Salina het volgende:
Warm opeens zo achter het glas. Lekker zonnetje![]()
Komende week nog warmer.
@:dick_laurent
@:bloodymary1
Dat zijn de betere temperaturen ja! De strakblauwe lucht is geweldig, maar je kan nog steeds niet lekker buiten zitten zonder 6 lagen kleding aan (tenminste, deze Spanjaard nietquote:Op maandag 7 maart 2022 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja heerlijk! Voor vrijdag staat hier 17 graden!
Nee, die nachtvorst moet eerst maar eens weg zijn, en dat is na woensdag. Dan gaat het ook omhoog.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat zijn de betere temperaturen ja! De strakblauwe lucht is geweldig, maar je kan nog steeds niet lekker buiten zitten zonder 6 lagen kleding aan (tenminste, deze Spanjaard niet)
It's ok. Van mij mag je, ik ben niet zuurquote:Op maandag 7 maart 2022 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, die nachtvorst moet eerst maar eens weg zijn, en dat is na woensdag. Dan gaat het ook omhoog.
Vorig jaar was het hier ook ruk. Maar ik denk dat dit jaar weer zo'n jaar wordt dat het hier veel beter is dan de rest van Nederland en dat ik dat hier dan elke dag kom melden.
Dat ben je zeker niet. Maar op een gegeven moment gaat het je toch irriteren..quote:Op maandag 7 maart 2022 13:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
It's ok. Van mij mag je, ik ben niet zuur
Echt wel. Lekker op het balkon, flink uit de wind. Kan al lekker warm worden bij mij dan hoor.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat zijn de betere temperaturen ja! De strakblauwe lucht is geweldig, maar je kan nog steeds niet lekker buiten zitten zonder 6 lagen kleding aan (tenminste, deze Spanjaard niet)
Lucky. Ik heb het geprobeerd gister in mijn tuin, op zich ook redelijk uit de wind. Maar ik bevroor echt op een gegeven moment.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Echt wel. Lekker op het balkon, flink uit de wind. Kan al lekker warm worden bij mij dan hoor.
Ik heb het ook niet over NU/vandaag, maar over een paar dagen denk/hoop ik toch wel. Met 15-17 graden.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lucky. Ik heb het geprobeerd gister in mijn tuin, op zich ook redelijk uit de wind. Maar ik bevroor echt op een gegeven moment.
Maar kan nogmaals ook aan mijn low tolerance voor kou liggen![]()
OH. Ja zeg dat dan gelijk joh pipoquote:Op maandag 7 maart 2022 14:30 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over NU/vandaag, maar over een paar dagen denk/hoop ik toch wel. Met 15-17 graden.
quote:Op maandag 7 maart 2022 14:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
OH. Ja zeg dat dan gelijk joh pipo
Weertechnisch gezien vind ik hier ook weinig aan.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hele dagen grijs, vochtig, mistig en zonder zon, dat is pas saai
En gelukkig de komende tijd ook nog. En zonnig. Mocht ook wel een keerquote:
Zon is niet verkeerdquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En gelukkig de komende tijd ook nog. En zonnig. Mocht ook wel een keer
[ twitter ]
Dit. Nu voelt het pas echt lente achtigquote:Op woensdag 9 maart 2022 14:28 schreef Perrin het volgende:
Jee wat een verschil in temperatuur ineens.
Maar daar zijn we nu niet hè.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja en in Spanje is het nóg warmer
Ja dat moet. Zodat je het kunt voelen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, moet dat dan? Ik dacht dat we gewoon plekken aan het opnoemen waren waar het warmer was.
Spanje is het nu wel een stuk slechter weerquote:Op woensdag 9 maart 2022 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja en in Spanje is het nóg warmer
Klopt ja nu je het zegtquote:Op woensdag 9 maart 2022 16:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Spanje is het nu wel een stuk slechter weer
Komt door het mooie weer hier. Omega blokkade.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt ja nu je het zegtMaar alleen maar fijn, elke druppel regen die daar valt hebben ze hard nodig momenteel.
Ik las echt narcisten ipv narcissenquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:17 schreef DemonRage het volgende:
Mooi weer!
Lente!
Lammetjes!
Narcissen!
Joepie!
Die hebben we vandaag zo te zien..quote:Op zondag 13 maart 2022 15:12 schreef tralalala het volgende:
Dit zou toch de mindere dag zijn? Strak blauwe lucht
Vanochtend was nog grijs, morgen gewoon weer de hele dag blauwquote:Op zondag 13 maart 2022 15:12 schreef tralalala het volgende:
Dit zou toch de mindere dag zijn? Strak blauwe lucht
Verdomme... net zaterdag m'n auto gewassenquote:
Helaasquote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Verdomme... net zaterdag m'n auto gewassen
Is dat een liedjequote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:58 schreef quirina het volgende:
[..]
🎶 zand op de piemel🎵 We krijgen zand op de piemel🎶 Zaaaaaand op de pieeeeeemooool🎵🎸
Zaterdag weer wassen. Lekker krassen. 😀quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Verdomme... net zaterdag m'n auto gewassen
Daarom altijd eerst afspoelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Zaterdag weer wassen. Lekker krassen. 😀
er is niets beloofd, het zijn slechts verwachtingen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag. Ik had er meer van verwacht. Qua zon en temperatuur. 14 is ook leuk, maar mij was 18 beloofd.
je ziet nu duidelijk aan de kleuring het stof in de lucht. Hier is het bruin/geel. Heeft inderdaad wel iets weg van wat je hebt voorafgaand aan sneeuw.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:13 schreef Nattekat het volgende:
Hangt overigens al een tijdje een rode waas die je voor sneeuw vaak ziet, zal wel zand in die wolken zitten.
Bruine kontquote:Op donderdag 17 maart 2022 14:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo, maar goed dat ik vorige week naar de wasstraat ben geweest. Not.
Nog nooit zoveel zandplekken op mijn auto gezien. Ook echt alleen op zijn kont, die stak uit onder de carport.
Zo ziet de mijne er altijd uitquote:Op donderdag 17 maart 2022 16:51 schreef ACT-F het volgende:
Mijn auto ziet eruit alsof ik ermee Parijs-Dakar gereden heb
Jij lijkt mij nou net zo iemand die ongeacht wat elke week zijn auto laat wassen..quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Niet auto wassen na de storm uitstellen zodat je niet vlak voor de zandstorm zit
Ik rij al sinds die storm met een laagje zand rondquote:Op donderdag 17 maart 2022 16:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij lijkt mij nou net zo iemand die ongeacht wat elke week zijn auto laat wassen..
[ afbeelding ]
5 maanden ellendige trieste grijze en natte herfst wordt de hele maand maart even goed gecompenseerdquote:
Het zag eruit alsof iedereen de Parijs-Dakar rally gereden heeft.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik rij al sinds die storm met een laagje zand rond
Nu is het helemaal rampzalig.
Bij 30+ mag juist wel de wind van vandaag staan.quote:
Dit was werkelijk prachtig. Ik zag het vanuit mijn huis. Een strakblauwe lucht met in het oosten een scherp afgetekend wolkendekje. Ik heb dit weinig gezien.quote:
Goed te zien idd.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:39 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dit was werkelijk prachtig. Ik zag het vanuit mijn huis. Een strakblauwe lucht met in het oosten een scherp afgetekend wolkendekje. Ik heb dit weinig gezien.
Dikke jas en handschoenen aan, en gaanquote:Op maandag 21 maart 2022 05:57 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Man die ochtenden blijven nog wel echt koud pfff. Ja het is ook niet echt een normaal tijdstip, maar hoop toch dat het snel ietsje minder koud wordt
Met name vervelend als je voor de rest van de dag weg moet, werk ofzo. Dan is het 's ochtends vroeg vaak nog net even te koud voor een zomerjas, maar in de loop van de ochtend is het echt veel te warm voor een winterjas. Lastige dagen zijn datquote:Op maandag 21 maart 2022 05:57 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Man die ochtenden blijven nog wel echt koud pfff. Ja het is ook niet echt een normaal tijdstip, maar hoop toch dat het snel ietsje minder koud wordt
Gelukkig in het weekend weer minder weer.quote:Op maandag 21 maart 2022 07:45 schreef heywoodu het volgende:
Dit lijkt verder wel wederom een wereldse week te worden zeg
[ afbeelding ]
Dan is er sport op de televee, dus prima.quote:Op maandag 21 maart 2022 08:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Gelukkig in het weekend weer minder weer.![]()
quote:Op maandag 21 maart 2022 08:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan is er sport op de televee, dus prima.
Hele dag buiten geweest. Inderdaad ging tegen de middag de jas uit en liep ik alleen in mn shirtje rond (+ broek e.d. natuurlijk).quote:Op maandag 21 maart 2022 16:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Het was hier 20 graden! Ik had korte mouwen. Buiten.
quote:Op maandag 21 maart 2022 16:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hele dag buiten geweest. Inderdaad ging tegen de middag de jas uit en liep ik alleen in mn shirtje rond (+ broek e.d. natuurlijk).
Huis lukt nu ook zonder kachel maar of ik de avond door kom zonder is nog even de vraag.
Hoogste temp vandaag gemeten was 19,2 graden. Nie liegen he.quote:Op maandag 21 maart 2022 16:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Het was hier 20 graden! Ik had korte mouwen. Buiten.
Klopt niet. Was wel. Die weerstations staan niet op de goede plekken. En niet naast een vrachtwagen.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoogste temp vandaag gemeten was 19,2 graden. Nie liegen he.
In midden NL vandaag schijnbaar 3 graden. Fucking Mordor.![]()
heerlijk lenteweer. Zo warm je wel snel opquote:Op maandag 21 maart 2022 10:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gewoon 10 graden stijging in een uur vanochtendVolgens de autothermometer dan hè.
Nachts koelt het nog flink af. Er komt stralend weer aan deze week maar nachts is het hier iig rond de -2 a -3quote:Op zondag 20 maart 2022 11:04 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs op grauwe dagen als deze merk je gewoon dat het weer lente is. Gewoon voldoende daglicht om niet het idee te hebben dat het nog vroeg in de ochtend is de hele dag lang.
En ik grijp de kans aan om even alle warmte weer m'n huis uit te krijgen. Die zon heeft zo erg zijn best gedaan dat er hier zelfs met gordijnen dicht en ramen open de 21 makkelijk haalt
je zat in de juiste periode in Spanje jij. Nu zijn de rollen precies omgedraaid.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoogste temp vandaag gemeten was 19,2 graden. Nie liegen he.
In midden NL vandaag schijnbaar 3 graden. Fucking Mordor.![]()
Ja, is nu effe heftig aan het regenen daar... En hier is het inderdaad topweer.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
je zat in de juiste periode in Spanje jij. Nu zijn de rollen precies omgedraaid.
het is niet raar, maar ook niet zo moeilijk. Temperaturen van nu zijn fijn, maar wel echt aan de hoge kant, dus april frisser zou best logisch zijn. Een keer wat regen is voor de natuur ook niet erg. Voor nu is het wel fijnquote:Op maandag 21 maart 2022 20:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, is nu effe heftig aan het regenen daar... En hier is het inderdaad topweer.
Maar goed, ik zag op weerwoord net toevallig een draadje over eind maart dat er mogelijke arctische kou uitbraken gaan komen. April straks kouder dan maart? Kan zomaar
[ afbeelding ]
Ja klopt, mijn standaard is ook helemaal verpest (voor zover ie dat niet al was) betreft lage temperaturen.quote:Op maandag 21 maart 2022 20:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
het is niet raar, maar ook niet zo moeilijk. Temperaturen van nu zijn fijn, maar wel echt aan de hoge kant, dus april frisser zou best logisch zijn. Een keer wat regen is voor de natuur ook niet erg. Voor nu is het wel fijn
Inderdaad, dan het hele vorige jaar ook. Hopelijk een voorbode voor een hele mooie zomer.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 08:22 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens mij nu al meer dagen lente gehad dan vorig jaar. Sowieso qua temperatuur.
Op naar een nieuw record. De 40 graden moet overtroffen worden. Met 100% relatieve luchtvochtigheid natuurlijkquote:Op dinsdag 22 maart 2022 11:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Inderdaad, dan het hele vorige jaar ook. Hopelijk een voorbode voor een hele mooie zomer.
De hele flora en fauna naar de kloten, mislukte oogsten, ja mooi man.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Op naar een nieuw record. De 40 graden moet overtroffen worden. Met 100% relatieve luchtvochtigheid natuurlijk
We verbouwen gewoon cactussenquote:Op dinsdag 22 maart 2022 13:20 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
De hele flora en fauna naar de kloten, mislukte oogsten, ja mooi man.
Als April / Mei maar niet tegen gaat vallen danquote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:01 schreef INViCTuS het volgende:
Puik weertje wel.
Boffen we wel mee deze maand
19, 20 graden en op weerwoord gaat het over virtuele natte sneeuwquote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
19, 20 graden en op weerwoord gaat het over virtuele natte sneeuw![]()
Een beetje regen zal voor de natuur ook wel weer goed zijn, maar hoop niet dat het wekenlang koud en nat gaat worden. Rond 10/11 is nu normaal, volgens mij, dus als het 12-14 graden gaat worden met soms een bui, dan vind ik dat acceptabel. Midden volgende week wel een dipje van 2 dagen met 8-10 dagen. uitgerekend op mijn verjaardag. Al lijkt die wel droog te gaan verlopenquote:Op dinsdag 22 maart 2022 19:32 schreef dick_laurent het volgende:
Ziet wel uit dat het vanaf eind maart (hopelijk voor korte tijd) flink gaat omslaan naar wisselvallig en vrij koud weer.
Daarom de komende dagen volop genieten van de lentevibes
Mijn ogen gaven dat ook aan hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:34 schreef YourCaptor het volgende:
[..]![]()
![]()
Al gaf mijn iPhone zondag aan dat het sneeuwde
Zet je kernreactor even uitquote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik krijg het ook echt niet meer op slaaptemperatuur binnen, en dat in maart
Haha idd, hoe dan?! Ik had gister eind vd dag 21 graden (zonder cv aan uiteraard) en vanmorgen was het een frisse 17 binnen toen ik wakker werd.quote:
Zon die van 7 tot 16 naar binnen staat te branden en geen mogelijkheid om ramen tegenover elkaar open te gooien.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha idd, hoe dan?! Ik had gister eind vd dag 21 graden (zonder cv aan uiteraard) en vanmorgen was het een frisse 17 binnen toen ik wakker werd.
Ok maar dan nog, ons huis staat ook op het zuiden dus de zon knalt hier ook de hele dag naar binnen overdag. Tis wel een wat ouder huis, maar toch redelijk geïsoleerd. Maar snachts wordt het nog zo koud dat de warmte van overdag grotendeels weer verdwenen is in de vroege ochtend.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zon die van 7 tot 16 naar binnen staat te branden en geen mogelijkheid om ramen tegenover elkaar open te gooien.
Moet ook wel zeggen dat ik nog even voorzichtig doe met ramen de hele dag open wegens gebrek aan horren. Die klotebeesten zijn er vroeg bij dit jaar.
Moet je je eens voorstellen hoe groot verschil ramen tegenover elkaar open kan makenquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok maar dan nog, ons huis staat ook op het zuiden dus de zon knalt hier ook de hele dag naar binnen overdag. Tis wel een wat ouder huis, maar toch redelijk geïsoleerd. Maar snachts wordt het nog zo koud dat de warmte van overdag grotendeels weer verdwenen is in de vroege ochtend.
Tevens, volgende week weer 7 graden en grijs. Leuk!
Gelukkig! Dat nieuwe klimaat 2.0 is maar niks! Droogte! Zou het dan ook toch nog?quote:
Alle bloemen en bomen in vroege bloei helemaal naar de kloten maar de cijfertjes kloppen dan weerquote:Van mij mag er een recordkoude aprilmaand komen waarbij zelfs 1917 wordt geklopt. We hebben de afgelopen ruim 30 jaar (vooral vanaf 2014) al genoeg veel te warme maanden gehad grinthermometer
gelukkig van korte duur betreft lage temperaturenquote:
Niet bepaald, neequote:Op woensdag 23 maart 2022 19:19 schreef -Sigaartje het volgende:
Wel heel erg apart dat temperaturen zo verschrikkelijk snel wisselen. Volgens mij gebeurt zoiets alleen in Nederland.
Ja! Ik vind het briljant. Wou dat het altijd zo was.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:24 schreef Adrie072 het volgende:
Zijn we nog een beetje blij met dit weer?
Ja tochquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:24 schreef Adrie072 het volgende:
Zijn we nog een beetje blij met dit weer?
Zou nog best eens mee kunnen vallen. Het wordt niet meer zo intens grijs als in de wintermaanden. De temperatuur doet een stap terug, maar de zon zal zeker tevoorschijn komen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
Yep. Trug naar het grijze natte Nederlandse poepweer zoals het "hoort" I guess.
Sommige mensen zijn altijd meteen negatief.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou nog best eens mee kunnen vallen. Het wordt niet meer zo intens grijs als in de wintermaanden. De temperatuur doet een stap terug, maar de zon zal zeker tevoorschijn komen.
quote:Op zaterdag 26 maart 2022 09:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn altijd meteen negatief.
Winterse buien met daar tussen de zon. Niks mis mee
Op zich niet erg als het van korte duur is, maar een noordelijke stroming is sowieso k*t in april t/m oktoberquote:Op zaterdag 26 maart 2022 10:02 schreef aloa het volgende:
[..]
In een noordelijke stroming onstaan vaak kleinere winterse buien, met daar tussendoor zon.
Mag van mij ook wel hoger, maar zit er volgens de pluim niet in komende week. Wind is vooral noord - noordoost met een gemiddelde rond de 10 graden.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op zich niet erg als het van korte duur is, maar een noordelijke stroming is sowieso k*t in april t/m oktober.
Paar buien is niet zo erg, maar de temperatuur mag na een paar frisse dagen wel weer iets hoger uit gaan komen. Maart zijn we verwend, maar van mij hoeft het niet meer beneden de 12 te komen. Wat overigens normaal is begin april. Met zon is 12 en hoger wel acceptabel. Soms een bui is niet erg voor de ontwakende natuur.
Ach 10-12 graden voor deze tijd is zo erg nog niet. Las wel dat de neerslag al weer op de lange baan is geschoven. Dat is (opnieuw) vrij zorgelijk want het begint alweer kurkdroog te worden op sommige plekken. Slechte voorbode voor aankomende zomer.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:31 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, 5 dagen onder de 10 slaat dan ook weer nergens op :p
Mwa, de verdamping is in deze tijd nog niet zo heftig geweest, dus alleen de toplaag is nu droog.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ach 10-12 graden voor deze tijd is zo erg nog niet. Las wel dat de neerslag al weer op de lange baan is geschoven. Dat is (opnieuw) vrij zorgelijk want het begint alweer kurkdroog te worden op sommige plekken. Slechte voorbode voor aankomende zomer.
Zou vandaag sowieso nog top worden. Vanaf morgen is het echt even klaar helaas.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:18 schreef Leonos het volgende:
Hier gewoon weer volle zon en lekker weer!
Het heeft verdomme net een half jaar lang geregendquote:Op maandag 28 maart 2022 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ach 10-12 graden voor deze tijd is zo erg nog niet. Las wel dat de neerslag al weer op de lange baan is geschoven. Dat is (opnieuw) vrij zorgelijk want het begint alweer kurkdroog te worden op sommige plekken. Slechte voorbode voor aankomende zomer.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Donderdag mogelijk een pakje sneeuw in het ZW
[ afbeelding ]
Weer extremen vind ik tot, maar voor mij hoeft dit nu totaal niet. Ook nog eens slecht voor natuur.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:37 schreef aloa het volgende:
Als liefhebber van het weer vind ik dit wel wat hebben
vrijdag vrijquote:
Dit kan ik dan wel waarderen, lekker bizarquote:
Harmonie laat donderdag al veel natte sneeuw zien.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:33 schreef INViCTuS het volgende:
Toch is er een hele duidelijk 'maar'. "Er is nog heel veel onzekerheid." Volgens de weerman zijn er nog veel mitsen en maren. "Maar als er sneeuw valt, kan dat in de nacht van woensdag op donderdag misschien al het geval zijn. Het is echt niet uitgesloten dat er donderdagochtend al wat sneeuw ligt. Maar het accent lijkt nu vooral te liggen op de nacht van donderdag op vrijdag."
De komende dagen is het even afwachten of de weermodellen nog veranderen. "Dit dikke pak sneeuw is wel echt het meest extreme wat de weermodellen nu laten zien. Er zijn ook een aantal modellen die regen, droog weer, of slechts één centimeter sneeuw voorspellen."
Geloven in deze 1 april grapquote:Op woensdag 30 maart 2022 08:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen dus waarschijnlijk vanaf de middag regen overgaand in (natte) sneeuw vanuit het Noorden. Morgenavond op grote schaal sneeuw (5-20 cm?) en vrijdag smelt alles weer weg want dan overdag 6-7 graden
Ik woon ook echt in die meest heftig roze vlek in Brabantquote:
Prima toch, kunnen de winterliefhebbers nog even het vat vullen en hebben we er ook niet zo lang last vanquote:Op woensdag 30 maart 2022 08:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen dus waarschijnlijk vanaf de middag regen overgaand in (natte) sneeuw vanuit het Noorden. Morgenavond op grote schaal sneeuw (5-20 cm?) en vrijdag smelt alles weer weg want dan overdag 6-7 graden
Midden en oosten ook wel dikke pakkettenquote:Op woensdag 30 maart 2022 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik woon ook echt in die meest heftig roze vlek in BrabantRIP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |