SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Die staat nu toch al bijna 2 weken continu aan ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:48 schreef VacaLoca het volgende:
Ik dacht dat we ff klaar waren met die tyfuswind, niet dus
Gek!quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik mis de wind, maar dit doet de mens ook wel even goed even die rust en prachtig weertje![]()
Morgen op nadering van buienlijn (enorm lange trouwens) wel weer even genieten van de windstoten, dat zal dan ook de laatste keer zijn voor een tijdje.
Ik háát wind.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:54 schreef BlackLining het volgende:
Weer die kutwindwanneer is het nou eens klaar zeg.
Haha. Nee het gemiddelde ligt eerder op de 1600 uur zon per jaar. Soms iets hoger.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:43 schreef Djeez het volgende:
Mijn vrouw is zich aan het oriënteren op zonnepanelen op ons dak. Al offertes binnen, kost 4k. Volgens mij kan dat nooit uit, zeker niet in Assen. Hoeveel zonuren hebben we per jaar eigenlijk? Volgens mij mag je met 500 uur al de handen dichtknijpen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer eens een heerlijk fietsritje doen denk ik als het echt zo blijft. Kan je tenminste normaal fietsen en beetje genieten zonder je steeds kapot te trappen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:40 schreef summer2bird het volgende:
Morgen max windkracht 2 hier en regelmatig uren van windkracht 0Ein-de-lijk zeg, ff niet meer die harde wind
De straalstroom heeft vakantiequote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:40 schreef summer2bird het volgende:
Morgen max windkracht 2 hier en regelmatig uren van windkracht 0Ein-de-lijk zeg, ff niet meer die harde wind
De Russen gaan misschien de as van de aarde wijzigen, houd hoopquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:43 schreef Djeez het volgende:
Mijn vrouw is zich aan het oriënteren op zonnepanelen op ons dak. Al offertes binnen, kost 4k. Volgens mij kan dat nooit uit, zeker niet in Assen. Hoeveel zonuren hebben we per jaar eigenlijk? Volgens mij mag je met 500 uur al de handen dichtknijpen
Bij ongeveer iedereen in NL kan het uit maar bij jullie dus niet begrijp ik. Stel je vraag eens in het zonepanelen topic, dan kan je offerte nog beoordeeld worden ook.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:43 schreef Djeez het volgende:
Voor de windenergie was dit een mooie periode inderdaad, records werden gebrokenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:21 schreef qajariaq het volgende:
Ja, mijn windmolen (delen) beginnen aardig de achterstand van vorig jaar in te halen.
Yep, hij is nu ongeveer op het niveau kwa kracht dat ie was in zuid Spanje rond december op de kortste dagquote:Op zondag 27 februari 2022 10:33 schreef Nattekat het volgende:
Die zon begint merkbaar krachtiger te worden
Nou dat rustig viel ook wel weer mee, groot deel van Nederland had een 5bft vandaag en Vlieland zelfs een 6bft.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen de laatste dag en de voorspellingen zijn aardig rustig, verwacht wordt dat bij de 4bft nog 1 bijkomt, tenzij Vlieland net als vandaag nog de 5bft gaat aantikken.
Ja klopt zitten trouwens nog wel paar foutjes in XD had ze al gefixt maar zal vandaag/morgen wel nieuwe plaatsenquote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef ddx het volgende:
[..]
Nou dat rustig viel ook wel weer mee, groot deel van Nederland had een 5bft vandaag en Vlieland zelfs een 6bft.
Maareh morgen is ook nog februari
Het was weer een herfstachtige winter. Het hoogtepunt van deze winter was storm Eunice. Maar verder was het weer huilen met de pet op. Op naar de zomer, gelukkig hebben we in 2022 tegenwoordig meer kans op een warme dan op een te koele zomer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat we een winderige tijd hebben meegemaakt is ook heel goed terug te zien in de statistieken.
Ik heb niet 1 weerstation meegenomen maar alle weerstation, dit houd in dat de hoogst gemeten windkracht geld voor deze statistieken.
Zo is in Januari bijvoorbeeld maar liefst 13 keer een windkracht 7 behaald ergens in Nederland, windsnelheden van 1/2/3 komt eigenlijk niet voor.
Als we kijken naar februari zien we een stijging betreft de hoogte van de windkracht, zo zien we 8x windkracht 8, en maar liefst 5x een windkracht 9.
Ik heb alles zo makkelijk mogelijk gemaakt. Morgen de laatste dag en de voorspellingen zijn aardig rustig, verwacht wordt dat bij de 4bft nog 1 bijkomt, tenzij Vlieland net als vandaag nog de 5bft gaat aantikken.
Hoogste windkracht per dag
[ afbeelding ]
Totaal behaalde windkracht.
[ afbeelding ]
Hoogste windkracht per dag
[ afbeelding ]
Totaal behaalde windkracht.
[ afbeelding ]
Ja, zowaar schijnt de zon. Die zag ik niet vaak deze winter.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:59 schreef Nattekat het volgende:
Eigenlijk had ik hier willen klagen over de wind, maar gezien de vooruitzichten geniet ik nog even van wat ik persoonlijk belangrijker vind dan wat dan ook: de zon
Het is ook wel weer eens lekker om alles goed open te gooien zonder dat je in een winterjas hoeft te gaan zitten.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:10 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ja, zowaar schijnt de zon. Die zag ik niet vaak deze winter.
Morgen weer regen in Assenquote:Op maandag 28 februari 2022 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah lekker die zon! En voorlopig blijft hij.
Het was genieten vandaagquote:Op maandag 28 februari 2022 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah lekker die zon! En voorlopig blijft hij.
laten we vooral hopen dat onderstaand dan niet uit gaat komen. Sowieso veel te laat en echt totaal geen zin en behoefte meer aan die k*t kou. Tijd voor lentequote:Op maandag 28 februari 2022 20:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het was genieten vandaagOver 2 weken kan het wel eens richting de 20 graden gaan
Ik verwacht hooguit wat nachtvorst, maar de diepvrieskou lijkt noordelijk te blijven rond Noorwegen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
laten we vooral hopen dat onderstaand dan niet uit gaat komen. Sowieso veel te laat en echt totaal geen zin en behoefte meer aan die k*t kou. Tijd voor lente
[ twitter ]
Wat een troep kaarten. had dat lekker in januari gedaan![]()
[ twitter ]
Lol, volgens mij gaat dit nu gewoon een ding worden ja haha, jan/feb slappe hap en nauwelijks vorst, en dan in maart breekt de "winter" los.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
laten we vooral hopen dat onderstaand dan niet uit gaat komen. Sowieso veel te laat en echt totaal geen zin en behoefte meer aan die k*t kou. Tijd voor lente
[ twitter ]
Wat een troep kaarten. had dat lekker in januari gedaan![]()
[ twitter ]
Geef mij maar het het einde van de winter terug.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Goed, de meteorologische lente is begonnen en de herfst loopt op z'n eind. Goed nieuws
Die krijg je donderdag en vrijdag terug.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 10:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geef mij maar het het einde van de winter terug.
21 maart hè.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Goed, de meteorologische lente is begonnen en de herfst loopt op z'n eind. Goed nieuws
Nee, 1quote:
Mooi, het gaat de komende periode ook niet regenen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
Wat is het alweer (lang) droog, hè. Binnenkort weer droogte drammers? Al een week niet geregend hier. Laatste keer was september ofzo
NEE !quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Hopelijk wordt het nu ook net zo warm en droog als in dat jaar.
Niets mis met een beetje nattigheid.quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk! En alles lekker drogen. Bij de paardenwei loop je al weken tot je enkels in de drek, zelfs daar begint het te drogen. De laatste keer dat het zo nat was, was in 2018. Hopelijk wordt het nu ook net zo warm en droog als in dat jaar.
Idd..op een bepaalde site begint de paniek al bijna toe te slaan..quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
Wat is het alweer (lang) droog, hè. Binnenkort weer droogte drammers? Al een week niet geregend hier. Laatste keer was september ofzo
Het heeft net 5 maanden geregendquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:47 schreef Schwein het volgende:
[..]
Idd..op een bepaalde site begint de paniek al bijna toe te slaan..
Hier liggen de plassen nog op de weilanden. Op die site beginnen mensen zich al zorgen te maken over heidebranden...............quote:
De bovenlaag is met deze setting wel relatief snel weer droog. Lage luchtvochtigheid en Oostelijke droge aanvoer met veel zon laten het wel relatief snel drogen met een krachtiger wordende zon, maar droogte lijkt mij nog lang niet aan de orde. Heide of dood gras van vorig jaar lijkt mij wel sneller vatbaar voor vuur met deze omstandigheden, dus dat zou wel kunnen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:12 schreef Schwein het volgende:
[..]
Hier liggen de plassen nog op de weilanden. Op die site beginnen mensen zich al zorgen te maken over heidebranden...............
Dan staan straks weer alle narcissen in bloei en allerlei kleine bloemetjes duiken weer op tussen het gras en dan verschijnt dat mooie jong groene blad weer aan de bomen en dan kunnen we weer buiten zitten.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2022 08:46 schreef INViCTuS het volgende:
Kijk, dit zijn de betere pluimen voor begin maart
[ twitter ]
jeejquote:Op maandag 7 maart 2022 08:46 schreef INViCTuS het volgende:
Kijk, dit zijn de betere pluimen voor begin maart
[ twitter ]
Hele dagen grijs, vochtig, mistig en zonder zon, dat is pas saaiquote:
Ja heerlijk! Voor vrijdag staat hier 17 graden!quote:Op maandag 7 maart 2022 10:17 schreef Salina het volgende:
Warm opeens zo achter het glas. Lekker zonnetje![]()
Komende week nog warmer.
@:dick_laurent
@:bloodymary1
Dat zijn de betere temperaturen ja! De strakblauwe lucht is geweldig, maar je kan nog steeds niet lekker buiten zitten zonder 6 lagen kleding aan (tenminste, deze Spanjaard nietquote:Op maandag 7 maart 2022 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja heerlijk! Voor vrijdag staat hier 17 graden!
Nee, die nachtvorst moet eerst maar eens weg zijn, en dat is na woensdag. Dan gaat het ook omhoog.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat zijn de betere temperaturen ja! De strakblauwe lucht is geweldig, maar je kan nog steeds niet lekker buiten zitten zonder 6 lagen kleding aan (tenminste, deze Spanjaard niet)
It's ok. Van mij mag je, ik ben niet zuurquote:Op maandag 7 maart 2022 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, die nachtvorst moet eerst maar eens weg zijn, en dat is na woensdag. Dan gaat het ook omhoog.
Vorig jaar was het hier ook ruk. Maar ik denk dat dit jaar weer zo'n jaar wordt dat het hier veel beter is dan de rest van Nederland en dat ik dat hier dan elke dag kom melden.
Dat ben je zeker niet. Maar op een gegeven moment gaat het je toch irriteren..quote:Op maandag 7 maart 2022 13:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
It's ok. Van mij mag je, ik ben niet zuur
Echt wel. Lekker op het balkon, flink uit de wind. Kan al lekker warm worden bij mij dan hoor.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat zijn de betere temperaturen ja! De strakblauwe lucht is geweldig, maar je kan nog steeds niet lekker buiten zitten zonder 6 lagen kleding aan (tenminste, deze Spanjaard niet)
Lucky. Ik heb het geprobeerd gister in mijn tuin, op zich ook redelijk uit de wind. Maar ik bevroor echt op een gegeven moment.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Echt wel. Lekker op het balkon, flink uit de wind. Kan al lekker warm worden bij mij dan hoor.
Ik heb het ook niet over NU/vandaag, maar over een paar dagen denk/hoop ik toch wel. Met 15-17 graden.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lucky. Ik heb het geprobeerd gister in mijn tuin, op zich ook redelijk uit de wind. Maar ik bevroor echt op een gegeven moment.
Maar kan nogmaals ook aan mijn low tolerance voor kou liggen![]()
OH. Ja zeg dat dan gelijk joh pipoquote:Op maandag 7 maart 2022 14:30 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over NU/vandaag, maar over een paar dagen denk/hoop ik toch wel. Met 15-17 graden.
quote:Op maandag 7 maart 2022 14:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
OH. Ja zeg dat dan gelijk joh pipo
Weertechnisch gezien vind ik hier ook weinig aan.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hele dagen grijs, vochtig, mistig en zonder zon, dat is pas saai
En gelukkig de komende tijd ook nog. En zonnig. Mocht ook wel een keerquote:
Zon is niet verkeerdquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En gelukkig de komende tijd ook nog. En zonnig. Mocht ook wel een keer
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |