quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:29 schreef Rambolin het volgende:
Hostage Situation Reported at Apple Store in Amsterdamski
https://sputniknews.com/2(...)rdam-1093279307.html
Amsterdam: Armed police dealing with 'hostage-taking' after gunman enters Apple store
https://news.sky.com/stor(...)rs-building-12548953
'Gunman holds at least one person hostage' at Apple Store in Amsterdam with police on the scene
https://www.dailymail.co.(...)am-police-scene.html
Amsterdam hostage incident: Apple store staff held by suspected gunman
https://www.mirror.co.uk/(...)ident-apple-26302421
Armed police rush to siege at Apple store as staff 'held hostage by gunman'
https://www.dailystar.co.(...)siege-apple-26302478
Amsterdam incident: Hostage held at gunpoint inside Apple Store as ‘shots fired’
https://www.independent.c(...)ostage-b2020768.html
Armed police siege in Apple store hostage emergency – 'gunshots' spark panic in Amsterdam
https://www.express.co.uk(...)ation-gunshot-latest
‘Hostage held at gunpoint’ at Apple store in Amsterdam
https://metro.co.uk/2022/(...)pple-store-16152409/
Apple’s Flagship Store in Amsterdam Facing Hostage Situation
https://www.bloomberg.com(...)d-reports-of-robbery
Hostage situation at Amsterdam Apple store
https://www.dw.com/en/hos(...)ple-store/a-60878403
Robbery turns into hostage situation at Apple store in Amsterdam, police on scene
https://www.hindustantime(...)101645555745685.html
Armed man takes at least one hostage at Amsterdam Apple store
https://thehill.com/polic(...)m-apple-store-report
Gunman takes hostages at Amsterdamski Apple Store – police
https://www.rt.com/news/550291-amsterdam-hostages-gunman-apple/
In de persconferentie werd door de hoofdofficier gezegd dat de bestuurder is aangemerkt als getuige en niet als verdachte. Dat lijkt me veelzeggend.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:43 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
De rechter zijn oordeel is: loonsverhoging voor de DSI meneer.
Zitting gesloten fijne dag nog
Nope, geen naam.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zijn er al foto's en een naam van de gijzelnemer?
quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de persconferentie werd door de hoofdofficier gezegd dat de bestuurder is aangemerkt als getuige en niet als verdachte. Dat lijkt me veelzeggend.
Omdat ze hem daarna onder schot konden en moesten houden. Chauffer had zijn taak volbracht; stoppen en uitschakelen neutraliseren van de gijzelnemer.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nadat de zwarte auto de gijzelnemer had aangereden, reed hij meteen achteruit. Waarom niet nog een paar keer heen en weer over de man?
Zodat hij aan z'n koordje kon trekken en een pijpbom af liet gaan?quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nadat de zwarte auto de gijzelnemer had aangereden, reed hij meteen achteruit. Waarom niet nog een paar keer heen en weer over de man?
Really?quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:52 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Gouden medaille voor de DSI meneer die hem omver rijdt![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Really?
Knieschijf schieten, anyone?
quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:55 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Zodat hij aan z'n koordje kon trekken en een pijpbom af liet gaan?
Een rennende kerel met een bomgordel in z'n knie schieten, daar pak je wel medailles mee jaquote:Op woensdag 23 februari 2022 11:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Really?
Het is geen kermisquote:Op woensdag 23 februari 2022 11:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een rennende kerel met een bomgordel in z'n knie schieten, daar pak je wel medailles mee ja
Dat was niet meer nodig. Hij was al effectief uitgeschakeld.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Really?
Want dat kan hij niet als hij die wagen ziet komen? Kogel gaat sneller dan die wagen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een rennende kerel met een bomgordel in z'n knie schieten, daar pak je wel medailles mee ja
Nee die auto is veel effectiever. Met een bazooka kun je nog missen. Met een auto niet. Je rijdt gewoon recht op hem in. Je ziet ook dat die auto ook eigenlijk helemaal niet zo hard reed zodat hij nog beter kon manouvreren en hij zeker wist dat hij hem voor z'n flikker kon rijden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Want dat kan hij niet als hij die wagen ziet komen? Kogel gaat sneller dan die wagen.
What's next? Volgende keer met een bazooka wachten?
Bomgordel....quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nou ja, ik wil niet zeggen dat ik het beter zou aanpakken maar ik denk dat het ook voor een getrainde sluipschutter niet eenvoudig is om een bewegend doelwit uit te schakelen en in leven te houden, en ook meteen de situatie veiliger te maken, gezien die man een bom bij zich leek te hebbenquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Want dat kan hij niet als hij die wagen ziet komen? Kogel gaat sneller dan die wagen.
What's next? Volgende keer met een bazooka wachten?
Idd, voorheen hadden mensen dat niet met gewoon geldquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:05 schreef Hathor het volgende:
En weer zo'n Crypto geobsedeerde mafketel.
Corpto's*quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, voorheen hadden mensen dat niet met gewoon geld.
En kost en inwoning in de gevangenisquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:04 schreef Landgeld het volgende:
Dat filmpje inmiddels 50 keer bekeken. Een betere afloop konden we niet wensen.
Nou ja, dat die man volledig was uitgeschakeld. Nu kost het zorgpersoneel en een ziekenhuisbed.
Vanwege dat bomgevaar natuurlijk!quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De enige die een Medaille verdient is die gegijzelde Brit.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
En extra kudos als je tegelijkertijd "Yippiekayee Motherfucker!"schreeuwt.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hysterical strengthquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
De enige die een Medaille verdient is die gegijzelde Brit.
Sprintje trekken met je armen op je rug!
Bij applefans die lui betalen graag teveel. Ik denk dat die klanten nog blij zijn als ze neergeschoten waren. Je verkoopt het gewoon als een extra apple service.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Als je voor zo'n gek 200 miljoen euro aan corptos moet regelen, hoe doe je dat überhaupt?
Daar zijn sluipschutters toch voor getraind? Bewegende doelen schieten?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:03 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou ja, ik wil niet zeggen dat ik het beter zou aanpakken maar ik denk dat het ook voor een getrainde sluipschutter niet eenvoudig is om een bewegend doelwit uit te schakelen en in leven te houden, en ook meteen de situatie veiliger te maken, gezien die man een bom bij zich leek te hebben
Gewoon, 5852 BTC kopen op Coinbase.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Als je voor zo'n gek 200 miljoen euro aan corptos moet regelen, hoe doe je dat überhaupt?
quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:08 schreef Vegameisje het volgende:
Zouden de Spongs, Plasmans en al die andere foute advocaten al aan het bakkeleien zijn over wie de dader mag verdedigen?
quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Daar zijn sluipschutters toch voor getraind? Bewegende doelen schieten?
Ja maar dat maakt het nog niet een 1-2-3tje waar iedereen maar op kan rekenen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Als je die baan hebt toch wel, mag ik hopen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:20 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja maar dat maakt het nog niet een 1-2-3tje waar iedereen maar op kan rekenen.![]()
Je trollact werkt niet.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:23 schreef laforest het volgende:
[..]
Als je die baan hebt toch wel, mag ik hopen.
Dan zou ik je verwachtingen maar gaan bijstellenquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:23 schreef laforest het volgende:
[..]
En tevens het antwoord op de vraag van sommigen waarom ze 'm niet door het glas heen met een scherpschutter hebben uitgeschakeld.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:29 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn op een of andere manier wel kunstwerkjes.
Je wilt beweren dat onze elitegroepen niet over geschikte sluipschutters beschikken? Dat kan ik niet geloven.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:23 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dan zou ik je verwachtingen maar gaan bijstellen
Niet als ze (hard) lopen. Zijn geen kleiduivenschieters.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Het doel (uitschakeling van de dader) is toch bereikt? Maar dat heiligt dus niet de middelen in jouw opinie? Wat had je liever gezien? Een killshot of een schot in de benen? 🤔quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:23 schreef laforest het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Overvaller van Bulgaarse afkomst.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ziekenhuis~a33799e3/
Wat voor flesje?quote:Met een robot werd een flesjenaar de deur van de winkel gereden. De gijzelaar moest dat pakken, waarschijnlijk terwijl hij onder schot werd gehouden, en rende ineens weg.
DSI traint veel op alle mogelijk voorkomende denkbare situaties, dus ik heb zo'n vermoeden dat ze hier wel degelijk rekening mee hielden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Denk dat de sluipschutters er met name waren om in het geval van verdere escalatie te voorkomen dat de gijzelnemer de gijzelaar iets aan zou doen. Tot die tijd heb je nog een andere optie; want je hebt als politie de tijd aan je zijde. Op een gegeven moment is iemand uitgeput of omgepraat. Dan is een gijzelnemer van afstand door z'n kop schieten niet proportioneel. Gezien de bomgordel is het in de benen schieten geen oplossing omdat iemand dan nog steeds de explosieven tot ontploffing kan laten brengen. Op het moment dat iemand ineens naar buiten komt rennen is het denk ik niet te doen om in twee seconden iemand in z'n benen te raken. Je ziet ook op het filmpje dat het een paar tellen duurt voordat de lasers zich weer op de dader hebben gericht. In die omstandigheden is het omver rijden gewoon de beste optie en eigenlijk heel knap dat zo'n agent dat in een fractie van een seconde weet te bedenken. Krijg niet de indruk dat het een vooropgezet plan was namelijk.
Water, daar vroeg de overvaller om, het water zal wel afgesloten geweest zijn.quote:
Ook in dat geval knap want in heel korte tijd uitstekend gereageerd en uitgevoerd: gijzelnemer uitgeschakeld maar niet dood en de situatie onder controle.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
DSI traint veel op alle mogelijk voorkomende denkbare situaties, dus ik heb zo'n vermoeden dat ze hier wel degelijk rekening mee hielden.
Nee, de gijzelaar.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:27 schreef TweedeKlum het volgende:
En dat is precies het werk van DSI, meesters in de geweldstoepassing en beheersing.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:33 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ook in dat geval knap want in heel korte tijd uitstekend gereageerd en uitgevoerd: gijzelnemer uitgeschakeld maar niet dood en de situatie onder controle.
Neequote:Op woensdag 23 februari 2022 12:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Nee, die was Brits.quote:
Denk jij dat hij daar met een draaiende motor stond?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Ook in dat geval knap want in heel korte tijd uitstekend gereageerd en uitgevoerd: gijzelnemer uitgeschakeld maar niet dood en de situatie onder controle.
Objection your honour, speculation.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Denk jij dat hij daar met een draaiende motor stond?
Geen idee maar gezien de snelheid waarmee het gebeurde denk ik wel.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Denk jij dat hij daar met een draaiende motor stond?
Haha ja dat zou wat zijn, als hij net op hetzelfde moment op het boevenpad was…quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:35 schreef Caland het volgende:
Zou wel humor zijn als ze bij die Bulgaar achteraf nog wat Iphones in zijn zakken hebben gevonden.
De beste mogelijke uitkomst als een overvaller zich niet overgeeft.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:33 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik denk dat die er wel wat kan verwachten van Apple.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:35 schreef Caland het volgende:
Zou wel humor zijn als ze bij die Bulgaar achteraf nog wat Iphones in zijn zakken hebben gevonden.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat dachten ze gisterenavond. Blijkbaar een Bulgaar dus.
Maar het blijft wel het AD natuurlijk...quote:Gijzelnemer (27) Apple Store is van Bulgaarse afkomst, ligt nog zwaargewond in ziekenhuis
De Britse klant
De 44-jarige Britse gijzelaar.........
Het nieuwsbericht is ook net gewijzigd. Geen Brit idd.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zijn al gauw aan het editten zag ik. Het is wel echt een kutkrant natuurlijk, met de hele tijd dat geplak van alinea'squote:Op woensdag 23 februari 2022 12:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Maar het blijft wel het AD natuurlijk...
Gijzelaar heeft meestal de betekenis 'iemand die gegijzeld wordt'.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat is niet meer weet ik sinds gisteren, erg verwarrend.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gijzelaar heeft meestal de betekenis 'iemand die gegijzeld wordt'.
De uitvoerder van het gijzelen noemt men de gijzelnemer
En polities, natuurlijk.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:41 schreef westwoodblvd het volgende:
Deze hele gebeurtenis werpt wel weer een treffend licht op de verwarrende Nederlandse terminologie voor gijzelnemers, gijzelaars en gegijzelden.
Ze zitten er wss weer naast. Telegraaf is meestal betrouwbaarder.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ze zijn al gauw aan het editten zag ik. Het is wel echt een kutkrant natuurlijk, met de hele tijd dat geplak van alinea's
In een hele grote politieauto!quote:
Transparante bovenverdiepingen ook nog.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:41 schreef over_hedge het volgende:
Echt goed heeft die er ook niet over na gedacht he. Kon die niet een nog slechtere locatie vinden dan dit? Hoeveel ramen en ruimte wil je de politie geven
Wel fijn dat die zo dom is. Scheelt een hoop bloed
quote:De gijzelnemer droeg explosieve bestanddelen op zijn lichaam, meldt de politie. „Onderzoek heeft uitgewezen dat het explosieve materiaal nog niet op scherp stond.”
De Bulgaarse gijzelaar moest voor de deur van de winkel het water ophalen waar de verdachte om had gevraagd, maar zette het ineens op een lopen
https://www.telegraaf.nl/(...)lde-klant-is-bulgaar
Dat komt ook door Het Goede Doel met "Oh, was ik maar een gijzelaar".quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:41 schreef westwoodblvd het volgende:
Deze hele gebeurtenis werpt wel weer een treffend licht op de verwarrende Nederlandse terminologie voor gijzelnemers, gijzelaars en gegijzelden.
Ik vraag me dus af of de eis was dat de overheid 200 miljoen aan crypto's diende over te maken, of het bedrijf Apple. Indien zijn eis dat laatste was, is het niet zo gek om je actie te plannen in een winkel van een van de meest rijke en meest liquide bedrijven ter wereld.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:41 schreef over_hedge het volgende:
Echt goed heeft die er ook niet over na gedacht he. Kon die niet een nog slechtere locatie vinden dan dit? Hoeveel ramen en ruimte wil je de politie geven
Gijzelnemer en gegijzelde is totaal niet onduidelijk. Het probleem zit 'm in gijzelaar.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:41 schreef westwoodblvd het volgende:
Vraag me af hoe krachtig dat explosief was. Genoeg om zichzelf op te blazen of heel het gebouw 🤔quote:
Ja geen idee. Maar ook als je het van apple wilde hebben is dit qua locatie wel de domste apple store die je kan vinden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:43 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af of de eis was dat de overheid 200 miljoen aan crypto's diende over te maken, of het bedrijf Apple. Indien zijn eis dat laatste was, is het niet zo gek om je actie te plannen in een winkel van een van de meest rijke en meest liquide bedrijven ter wereld.
Het ligt eraan wat zijn motief was.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:41 schreef over_hedge het volgende:
Bizarre actie dan. Of 200 miljoen aan crypto of naar de gladiolenquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:44 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Vraag me af hoe krachtig dat explosief was. Genoeg om zichzelf op te blazen of heel het gebouw 🤔
Heb je die groene puntjes alle kanten op zien gaan toen die gast net tegen de vlakte was gegaan?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En tevens het antwoord op de vraag van sommigen waarom ze 'm niet door het glas heen met een scherpschutter hebben uitgeschakeld.
Ja true. Ik ging er nu even vanuit dat het motief 200 miljoen in crypto was.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat zijn motief was.
Als hij uit was op een spektakel met veel media-aandacht heeft hij zijn zin gekregen.
Ik denk dat hem dat niet zou boeien waar dat geld vandaan zou komenquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:43 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af of de eis was dat de overheid 200 miljoen aan crypto's diende over te maken, of het bedrijf Apple. Indien zijn eis dat laatste was, is het niet zo gek om je actie te plannen in een winkel van een van de meest rijke en meest liquide bedrijven ter wereld.
https://www.trouw.nl/acht(...)c%2F2638696%2F9%2F25quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:43 schreef ondeugend het volgende:
Gijzelaar = gegijzelde = slachtoffer
Gijzelnemer is iemand die ander gijzelt = dader
Vroeger werden gijzelnemers gijzelaars genoemd inderdaad, maar das al weer een tijdje uit de mode.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:46 schreef Marsenal het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/acht(...)c%2F2638696%2F9%2F25
Ook goeie morgen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gijzelaar heeft meestal de betekenis 'iemand die gegijzeld wordt'.
De uitvoerder van het gijzelen noemt men de gijzelnemer
luisteraar = degene die luistertquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:43 schreef ondeugend het volgende:
Gijzelaar = de gegijzelde = het slachtoffer
Gijzelnemer is iemand die ander gijzelt = dader
Jij denkt dat het een mattie van Tarik Z. was bedoel je?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:45 schreef Domnivoor het volgende:
Het ligt eraan wat zijn motief was.
Als hij uit was op een spektakel met veel media-aandacht heeft hij zijn zin gekregen.
De logica is er ook niet.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:48 schreef Coco het volgende:
[..]
luisteraar = degene die luistert
handelaar = degene die handelt
molenaar = degene die maalt
wandelaar = degene die wandelt
korenaar = degene die koort
kittelaar = iets dat onvindbaar is
leuk dat mensen nog steeds de benaming van gijzelaar en zien als de dader en niet als mensnen die dood angst hebben uitgestaanquote:
Omdat het logischer klinkt?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:52 schreef RAVW het volgende:
[..]
leuk dat mensen nog steeds de benaming van gijzelaar en zien als de dader en niet als mensnen die dood angst hebben uitgestaan
dus gijzelaar is een tegenhanger van gijzelnemer of gijzelhouder
En ook dat ie achter de gegijzelde aanrende. Was ie binnengebleven had hij met de dreiging van de bomgordel theoretisch nog een kans.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:41 schreef over_hedge het volgende:
Dan hadden ze hem gewoon doodgeschoten gok ik.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:54 schreef nomina het volgende:
[..]
En ook dat ie achter de gegijzelde aanrende. Was ie binnengebleven had hij met de dreiging van de bomgordel theoretisch nog een kans.
Ambtenaar is iemand die nooit wat doetquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:48 schreef Coco het volgende:
[..]
Een gijzerquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Omdat het logischer klinkt?
"Gijzer gijzelt de gegijzelden"
Nee, hij lijkt me eerder zo’n figuur als Tristan van der V.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij denkt dat het een mattie van Tarik Z. was bedoel je?
[ afbeelding ]
Met gevaar dat zijn bomgordel was ontploft?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dan hadden ze hem gewoon doodgeschoten gok ik.
Daarom altijd spreken over gegijzelde en dader of gijzelnemer. Woord gijzelaar moet je gewoon vermijden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:41 schreef westwoodblvd het volgende:
Hem aanrijden is een groter risico wat betreft ontploffen denk ikquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:56 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Met gevaar dat zijn bomgordel was ontploft?
Er zaten nog wat mensen verstopt in de winkel
dat wisten ze pas toen ze de kast open deden , er was eerst van uit egaan dat er niemand meer binnen was alleen die twee die later naar buiten rendequote:Op woensdag 23 februari 2022 12:56 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Met gevaar dat zijn bomgordel was ontploft?
Er zaten nog wat mensen verstopt in de winkel
Klopt. Een -aar is meestal een "doener"quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:41 schreef westwoodblvd het volgende:
een politie is er niet om je dood te schieten maar om je te straffen als je iets misdaan hebquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:58 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Hem aanrijden is een groter risico wat betreft ontploffen denk ik
Als ze echt precies kunnen schieten (en daar ga ik even van uit) hadden ze hem gewoon door z'n hoofd kunnen schieten.
Was hij op dat moment nog geboeid? Zou raar zijn als hij water moet pakken.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:58 schreef Mansjester het volgende:
Ik bedenk me net ook pas: De gegijzelde kon best hard wegrennen, ondanks dat ie geboeid was. Je zou dan denken dat het boeien van verdachten door agenten eigenlijk niet zoveel zin heeft, als je ziet hoe makkelijk verdachten kunnen wegrennen toch?
Denk jij dat de politie dat vuurwapen voor de show heeft? Zodra je schiet neem je ook het risico dat iemand dood gaat…quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
een politie is er niet om je dood te schieten maar om je te straffen als je iets misdaan heb
en militair is getraind om te killen
Dat had ik ook goedgerekendquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:58 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Hem aanrijden is een groter risico wat betreft ontploffen denk ik
Als ze echt precies kunnen schieten (en daar ga ik even van uit)
hadden ze hem gewoon door z'n hoofd kunnen schieten.
Ik las vanmorgen dat de politie wist dat er ook mensen in een kast ofzo zaten?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat wisten ze pas toen ze de kast open deden , er was eerst van uit egaan dat er niemand meer binnen was alleen die twee die later naar buiten rende
Het lijkt mij een stuk veiliger om iemand met een bomgordel dood te schieten dan proberen aan te houden. Als hij ergens een verbogen knopje ofzo heeft zitten dan ben je de lulquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
een politie is er niet om je dood te schieten maar om je te straffen als je iets misdaan heb
al denken daar veel mensen anders over in de VS
dat is een verdediging wapen , geen aanvalswapenquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk jij dat de politie dat vuurwapen voor de show heeft? Zodra je schiet neem je ook het risico dat iemand dood gaat…
Volgens mij is het nog altijd zo dat een rechter straft en niet de politie.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
al denken daar veel mensen anders over in de VS
de lul niet wel een puzzelquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:02 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Het lijkt mij een stuk veiliger om iemand met een bomgordel dood te schieten dan proberen aan te houden. Als hij ergens een verbogen knopje ofzo heeft zitten dan ben je de lul
in de kast zitten - degene die in de kast zit ook wel kastzitter genoemdquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:02 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik las vanmorgen dat de politie wist dat er ook mensen in een kast ofzo zaten?
De gijzelnemer wist daar niks van
Een boete is ook een strafquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog altijd zo dat een rechter straft en niet de politie.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:58 schreef Mansjester het volgende:
Ik bedenk me net ook pas: De gegijzelde kon best hard wegrennen, ondanks dat ie geboeid was. Je zou dan denken dat het boeien van verdachten door agenten eigenlijk niet zoveel zin heeft, als je ziet hoe makkelijk verdachten kunnen wegrennen toch?
de politie kan je ook straffen, ligt alleen hoe groot de fout is die begaan is ... bij een boete geven , komt geen rechter aan te pasquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog altijd zo dat een rechter straft en niet de politie.
Is ook raar, maar daar leek het wel op. Zie hier:quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was hij op dat moment nog geboeid? Zou raar zijn als hij water moet pakken.
Klopt, dat werd op de pc gezegd. Dat maakt een inval dus nog linker.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:02 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik las vanmorgen dat de politie wist dat er ook mensen in een kast ofzo zaten?
De gijzelnemer wist daar niks van
Zullen we hem anders op de thee uitnodigen?quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Really?
Groen Links terminologie.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat is een verdediging wapen , geen aanvalswapen
de Marechaussee gebruikt aanval wapens de politie niet
die speciale eenheid die er gisteren bij was is ook bevoegd om een aanvalswapen te gebruiken
je ziet die gast gewoon denken klaar voor de start ... AF ... wegwezenquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:06 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Is ook raar, maar daar leek het wel op. Zie hier:
https://www.dumpert.nl/filmpjes?selectedId=100023556_eb3a58a9
Zal wel Red bull geweest zijn dan. Red Bull geeft je vleugelsquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:07 schreef RAVW het volgende:
je ziet die gast gewoon denken klaar voor de start ... AF ... wegwezen
Dat is wel opvallend. Had hij dan nog andere explosieven bij zich dan die hij zichtbaar droeg op de foto die hij naar AT5 heeft gestuurd? Want daar stond duidelijk EXERCITIE op, wat betekent dat het ongevaarlijk oefenmateriaal is.quote:
Ah. Want van verdedigingskogels ga je minder dood! Dom gelul, de politie heeft vuurwapens en mag die ook inzetten als de situatie daar om vraagt. In dit geval hoogst waarschijnlijk zelfs bij wijze van aanhoudingsvuur.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat is een verdediging wapen , geen aanvalswapen
de Marechaussee gebruikt aanval wapens de politie niet
die speciale eenheid die er gisteren bij was is ook bevoegd om een aanvalswapen te gebruiken
quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:58 schreef Mansjester het volgende:
Tja, makkelijk lullen achteraf, natuurlijk is de kans groot dat het nep was maar 100% zekerheid heb je niet op dat moment en daar handelt DSI naar.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is wel opvallend. Had hij dan nog andere explosieven bij zich dan die hij zichtbaar droeg op de foto die hij naar AT5 heeft gestuurd? Want daar stond duidelijk EXERCITIE op, wat betekent dat het ongevaarlijk oefenmateriaal is.
Dat het echte explosieven waren vermond als oefenmateriaal om de politie om de tuin te leiden lijkt me redelijk onwaarschijnlijk.
[ afbeelding ]
exercitiemunitie:
Munitiemodellen zonder explosieve lading, bestemd voor het oefenen van handelingen die ook met de overeenkomende operationele munitie moeten worden verricht. Exercitie- en instructiemunitie(modellen) zijn in het kader van het materieelbeheer opgenomen in het (sub)assortiment 18. Voor de term “exercitiemunitie” worden internationaal de begrippen “Inert” en “Drill” gebruikt.
https://puc.overheid.nl/mp-bundels/doc/PUC_400400000000_10/1/
Dat snap ik, maar ik reageerde op de quote uit de Telegraaf:quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, makkelijk lullen achteraf, natuurlijk is de kans groot dat het nep was maar 100% zekerheid heb je niet op dat moment en daar handelt DSI naar.
Lijkt me dat ze bedoelen dat het LEEK alsof hij explosieve bestanddelen op zijn lichaam droeg. En hoe kun je oefenmateriaal op scherp zetten?quote:De gijzelnemer droeg explosieve bestanddelen op zijn lichaam, meldt de politie. „Onderzoek heeft uitgewezen dat het explosieve materiaal nog niet op scherp stond.”
Wat is hier zo grappig aan? Je ziet op het filmpje toch gewoon dat ie is geboeid? Volgens mij zeiden ze het ook op de persconferentie.quote:
Je kan in zo'n situatie toch nooit 100% zekerheid hebben dat die gek verder niet iets dergelijks bij zich draagt. Zeker niet omdat hij dit duidelijk wil uitstralen. Geen risico nemen dus in zo'n geval.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik reageerde op de quote uit de Telegraaf:
Tengano in NWS / Overval/gijzeling Apple Store Amsterdam #11 DSIGoden
[..]
Lijkt me dat ze bedoelen dat het LEEK alsof hij explosieve bestanddelen op zijn lichaam droeg. En hoe kun je oefenmateriaal op scherp zetten?Exercitiemateriaal is juist GEEN explosief materiaal.
Dumpert.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:10 schreef PicoMMP het volgende:
Iemand inmiddels al een gifje van de aanrijding in GTA stijl?
Denk eens na man.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:17 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Wat is hier zo grappig aan? Je ziet op het filmpje toch gewoon dat ie is geboeid? Volgens mij zeiden ze het ook op de persconferentie.
Misschien had hij wel echte slagpijpjes en stonden die niet op scherp. Er komt vast nog wel het een en ander naar buiten, ook lang niet alles maar het is nog even afwachten naar het "complete" ware verhaal. En daar krijgen wij waarschijnlijk pas echt "alles" van mee tijdens een verslag van de zitting.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik reageerde op de quote uit de Telegraaf:
Tengano in NWS / Overval/gijzeling Apple Store Amsterdam #11 DSIGoden
[..]
Lijkt me dat ze bedoelen dat het LEEK alsof hij explosieve bestanddelen op zijn lichaam droeg. En hoe kun je oefenmateriaal op scherp zetten?Exercitiemateriaal is juist GEEN explosief materiaal.
Denk jij dat die auto daar met een draaiende motor stond?quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:22 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Misschien had hij wel echte slagpijpjes en stonden die niet op scherp. Er komt vast nog wel het een en ander naar buiten, ook lang niet alles maar het is nog even afwachten naar het "complete" ware verhaal. En daar krijgen wij waarschijnlijk pas echt "alles" van mee tijdens een verslag van de zitting.
Ja.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Denk jij dat die auto daar met een draaiende motor stond?
Maar die gijzeling duurde totaal iets van 5 uur geloof ik. Dus vijf uur lang stond die auto daar met een draaiende motor dan?quote:
Is dat onmogelijk dan?quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar die gijzeling duurde totaal iets van 5 uur geloof ik. Dus vijf uur lang stond die auto daar met een draaiende motor dan?
Uiteraard neem je tijdens de gijzeling geen risico hiermee, maar De Telegraaf schrijft:quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kan in zo'n situatie toch nooit 100% zekerheid hebben dat die gek verder niet iets dergelijks bij zich draagt. Zeker niet omdat hij dit duidelijk wil uitstralen. Geen risico nemen dus in zo'n geval.
Hieruit maak ik op dat er onderzoek heeft plaatsgevonden (nadat de gijzelnemer uitgeschakeld was?) en dat daaruit is gebleken dat hij daadwerkelijk explosief materiaal op zijn lichaam droeg. Dit roep bij mij vragen op:quote:De gijzelnemer droeg explosieve bestanddelen op zijn lichaam, meldt de politie. „Onderzoek heeft uitgewezen dat het explosieve materiaal nog niet op scherp stond.”
Onderzoek is nog niet afgerond dus (spoiler voor later: 'onderzoek heeft uitgewezen dat het hier om oefenmateriaal ging'). Dat is dus wat anders dan "de gijzelnemer droeg explosieve bestanddelen op zijn lichaam", Telegraaf.quote:De politie doet onderzoek naar het exacte motief van de gijzelnemer en de explosieve bestanddelen die hij op zijn lichaam droeg. Onderzoek heeft uitgewezen dat het explosieve materiaal nog niet op scherp stond.
Ik ken dit soort situaties niet, maar het lijkt er dus op dat dit een bestaande tactiek dan is in zo'n situatie. En in dat geval kun je er dan beter met een draaiende motor staan anders ben je natuurlijk een paar seconden te laat.quote:
Niet per se, die auto kan later aangekomen zijn, je verplaatst ook het een en ander, er zijn redenen om met een draaiende motor klaar te staan. Tuurlijk was er ook al een actie gepland en ook daarbij kan het voertuig een rol hebben gespeeld, het liep nu alleen even heel snel anders omdat die kerel hem peerde. Dat hele pand stond rondom onder controle.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar die gijzeling duurde totaal iets van 5 uur geloof ik. Dus vijf uur lang stond die auto daar met een draaiende motor dan?
quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:26 schreef Benny het volgende:
Pushmelding RTL Nieuws:
"Verdachte gijzeling Apple Store werkte voor de bezorgdienst van Albert Heijn"
Dat verklaart die vrachtvragen wel
Die morgen wel wat betere psychologische tests invoeren dan.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:26 schreef Benny het volgende:
Pushmelding RTL Nieuws:
Het geven van de fles water, creėert een situatie waarbij iets kan gebeuren, zoals ook bleek.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Laat Rutger Groot Wassink het niet horen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zijn eigen vrachtwagen gebruiktquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:26 schreef Benny het volgende:
Pushmelding RTL Nieuws:
Dat is net geen vrachtwagen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:26 schreef Benny het volgende:
Pushmelding RTL Nieuws:
Jij denkt dat ze psychologische tests uitvoeren voor ze een chauffeur aannemen? Ze checken hooguit of hij een rijbewijs heeft en tot 10 kan tellen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die morgen wel wat betere psychologische tests invoeren dan.![]()
![]()
Dit kan ik bevestigen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze psychologische tests uitvoeren voor ze een chauffeur aannemen? Ze checken hooguit of hij een rijbewijs heeft en tot 10 kan tellen.
Nee joh, dat was een grapje.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze psychologische tests uitvoeren voor ze een chauffeur aannemen? Ze checken hooguit of hij een rijbewijs heeft en tot 10 kan tellen.
In Amsterdam is dat echt een rotbaan. Die chauffeurs krijgen vaak met agressie te maken.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit kan ik bevestigen.
Wel een topbijbaantje trouwens. Alleen was Amsterdam altijd het vervelendst om te rijden uiteraard.
De Picnic's en Appies van deze wereld adverteren tegenwoordig al dat ze zoeken naar mensen en dat een cv niet benodigd is. Dus laat staan dat er een psychologische test wordt uitgevoerdquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die morgen wel wat betere psychologische tests invoeren dan.![]()
![]()
Vooral als je dat gebied rondom de grachten moet bezorgen ja. Heel af en toe kan je hem nog op een bruggetje kwijt maar meestal niet.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In Amsterdam is dat echt een rotbaan. Die chauffeurs krijgen vaak met agressie te maken.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit kan ik bevestigen.
Wel een topbijbaantje trouwens. Alleen was Amsterdam altijd het vervelendst om te rijden uiteraard.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:32 schreef Benny het volgende:
[..]
De Picnic's en Appies van deze wereld adverteren tegenwoordig al dat ze zoeken naar mensen en dat een cv niet benodigd is. Dus laat staan dat er een psychologische test wordt uitgevoerd
Betrokkene vertoont grensoverschrijdend gedragquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:32 schreef westwoodblvd het volgende:
Dat wordt een ongemakkelijk functioneringsgesprek.
Advies: stuur voortaan dickpics.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Betrokkene vertoont grensoverschrijdend gedrag
Dat denk ik niet, nee. Ik denk dat je om te bezorgen dat vog wel krijgt ja.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:35 schreef westwoodblvd het volgende:
Misschien geen psychologische tests maar vraagt AH niet om een VOG? Deze man had een wapenverleden, toch? Of zou dat verlening van een VOG als bezorger niet in de weg staan.
Ik vraag me af of vog wel nodig is als je baan boodschappen bezorgen is.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:37 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, nee. Ik denk dat je om te bezorgen dat vog wel krijgt ja.
Niet echt, maar een werkgever staat vrij om er naar te vragen en voor veel werkgevers is dat gewoon een standaard dingetje geworden, zeker nu er een rem is gezet op hoe je aan referenties komtquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vraag me af of vog wel nodig is als je baan boodschappen bezorgen is.
Dit is de verklaring van de politie zelf. Opvallend inderdaad dat er toch explosief materiaal aanwezig lijkt te zijn geweest.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:26 schreef Tourniquet het volgende:
Hieruit maak ik op dat er onderzoek heeft plaatsgevonden (nadat de gijzelnemer uitgeschakeld was?) en dat daaruit is gebleken dat hij daadwerkelijk explosief materiaal op zijn lichaam droeg. Dit roep bij mij vragen op:
- was dit dan nog ander materiaal dan het exercitiemateriaal dat op de foto zichtbaar is?
- was het exercitiemateriaal toch stiekem echt explosief materiaal?
Van Appie naar Applequote:Op woensdag 23 februari 2022 13:26 schreef Benny het volgende:
Pushmelding RTL Nieuws:
Ja, dat bericht had ik al gevonden en m'n post geėdit.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is de verklaring van de politie zelf. Opvallend inderdaad dat er toch explosief materiaal aanwezig lijkt te zijn geweest.
De detonator is in dit geval zelf ook een stukje explosief materiaal.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, dat bericht had ik al gevonden en m'n post geėdit.
Onderzoek naar het materiaal is nog niet afgerond dus (spoiler voor later: 'onderzoek heeft uitgewezen dat het ongevaarlijk oefenmateriaal betrof'). Dat is dus wat anders dan "de gijzelnemer droeg explosieve bestanddelen op zijn lichaam", Telegraaf.
![]()
Verder denk ik dat de politiepersvoorlichter die het stukje heeft geschreven ook niet helemaal bekend is met de materie gezien de zinssnede dat het explosieve materiaal nog niet op scherp stond. Explosief materiaal kan niet 'op scherp staan', de detonator wel.
Sja, je kan het er natuurlijk zelf opplakken, mocht je onderwerg naar je plannen gespot worden heb je net ff meer kans om het op een carnavalsoutfit te gooienquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, dat bericht had ik al gevonden en m'n post geėdit.
Onderzoek naar het materiaal is nog niet afgerond dus (spoiler voor later: 'onderzoek heeft uitgewezen dat het ongevaarlijk oefenmateriaal betrof'). Dat is dus wat anders dan "de gijzelnemer droeg explosieve bestanddelen op zijn lichaam", Telegraaf.
![]()
Verder denk ik dat de politiepersvoorlichter die het stukje heeft geschreven ook niet helemaal bekend is met de materie gezien de zinssnede dat het explosieve materiaal nog niet op scherp stond. Explosief materiaal kan niet 'op scherp staan', de detonator wel.
Daarom word er in wapenwet ook geen onderscheid gemaakt tussen echt en nep wapens.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, je kan het er natuurlijk zelf opplakken, mocht je onderwerg naar je plannen gespot worden heb je net ff meer kans om het op een carnavalsoutfit te gooien.
Terecht, maar daarom kan je zo'n tekst ook niet op zijn blauwe ogen geloven, geen risico. De dader neemt het risico om met iets dat op een bom lijkt te lopen, geen reden om aan te nemen dat het nep is, ook niet als erop staat dat het nep isquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom word er in wapenwet ook geen onderscheid gemaakt tussen echt en nep wapens.
“En, zaten die bevriende knapen van Albert misschien nog in die kast op de begane grond? Nee, ze waren vrij.”quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:56 schreef Gehrman het volgende:
Gijzeldrama Apple Store kwam heel dichtbij voor Albert Verlinde
https://www.mediacourant.(...)oor-albert-verlinde/
Thoughts and prayers.
Nederlands is soms erg onlogisch,quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:48 schreef Coco het volgende:
[..]
In het geval hij ook een detonator droeg wel ja. Ik durf de speculatie wel aan dat uiteindelijk blijkt dat hij alleen dat exercitiemateriaal droeg met wat draadjes om het 'echt' te laten lijken en dat dit nu door de media verkeerd wordt gebracht door de ietwat onduidelijke verwoording in het politiepersbericht.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:51 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
De detonator is in dit geval zelf ook een stukje explosief materiaal.
Daarom kwam hij met zijn werkbus natuurlijk, kon hij alles laden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:58 schreef raptorix het volgende:
Overigens grappig om te realiseren dat het bij elkaar sprokkelen van 200 miljoen aan Crypto helemaal niet zo makkelijk is
Volgens mij hebben de woorden die jij noemt een buitenlandse oorsprong.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nederlands is soms erg onlogisch,
Chauffeur, iemand die de bus bestuurd
Souffleur, iemand die Souffleert
Mitrailleur zou dus iemand die het Machinegeweer, Mitrailleuse bedient, maar ipv daarvan wordt het apparaat naar de bediener genoemd
Dat denk ik zelf ook, maar nogmaals.. hoe, wat en waarom krijgen we voorlopig nog even niet te horen en bepaalde dingen ga je helemaal niet horen. Voor de rest is het wel leuk om er een beetje over te denken en te praten.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:58 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
In het geval hij ook een detonator droeg wel ja. Ik durf de speculatie wel aan dat uiteindelijk blijkt dat hij alleen dat exercitiemateriaal droeg met wat draadjes om het 'echt' te laten lijken en dat dit nu door de media verkeerd wordt gebracht door de ietwat onduidelijke verwoording in het politiepersbericht.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:56 schreef Gehrman het volgende:
Thoughts and prayers.
900 meterquote:Voor Albert was het bijna alsof het in zijn huiskamer gebeurde. Hij woont namelijk op tien minuten lopen van de Apple Store, zo’n 900 meter verderop.
Ik heb net pure kots gelezenquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:56 schreef Gehrman het volgende:
Thoughts and prayers.
quote:
Beter is een VOG voor een bezoek aan de Jumboquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:42 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Lawl iemand is gegijzeld en we gaan discussiėren of er een VOG nodig is voor een baantje bij de AH
#prayforalbertquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:56 schreef Gehrman het volgende:
Thoughts and prayers.
Heel Amsterdam heeft het wel meegekregen, op moment dat het gebeurde was ik bij Lelylaan en in 5 minuten zeker 10 auto's zien passeren, poeh poeh.quote:
Albert Verlinde pleegt een Linda'tjequote:Op woensdag 23 februari 2022 14:04 schreef StephanL het volgende:
[..]
Aan het Vondelpark! Echt medelijden met die man
In potentie wel de snelste manier. Het had alleen nul kans van slagenquote:Op woensdag 23 februari 2022 14:20 schreef nomina het volgende:
Maar wat was het toch ook een clusterfaal van die gijzelnemer. Van alle mogelijke manieren om op een illegale manier rijk te worden, was dit toch wel de meest kansloze.
Lijkt me geen goed idee. Echter, het blijft wel gewoon een mens met rechten.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:07 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Zullen we hem anders op de thee uitnodigen?
DUs er zit ook een dark room in die Apple store?quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:56 schreef Gehrman het volgende:
Thoughts and prayers.
Oef, dat gun je niemand. Hoop dat die ervaring je niet al te ernstig getraumatiseerd heeft.quote:
Als je een onschuldig iemand gijzelt ben je wat mij betreft af. Weg ermee.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:23 schreef laforest het volgende:
[..]
Lijkt me geen goed idee. Echter, het blijft wel gewoon een mens met rechten.
Op het moment dat hij nog iemand gijzelt een killshot, daarna met rennen een beenshot.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:29 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Het doel (uitschakeling van de dader) is toch bereikt? Maar dat heiligt dus niet de middelen in jouw opinie? Wat had je liever gezien? Een killshot of een schot in de benen? 🤔
Eigenlijk reis ik liever via Vijzelgracht, maar ik heb best hoogtevrees en die roltrap is hels. In zekere zin heeft die trap dus mijn leven gered.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oef, dat gun je niemand. Hoop dat die ervaring je niet al te ernstig getraumatiseerd heeft.
En dan nog die box 3 heffingquote:Op woensdag 23 februari 2022 14:20 schreef nomina het volgende:
Maar wat was het toch ook een clusterfaal van die gijzelnemer. Van alle mogelijke manieren om op een illegale manier rijk te worden, was dit toch wel de meest kansloze.
Nou, de mensen die het daadwerkelijk moesten doen en er voor opgeleid zijn ipv commentaar geven vanuit je luie stoel dachten er ter plekke anders overquote:Op woensdag 23 februari 2022 14:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Op het moment dat hij nog iemand gijzelt een killshot, daarna met rennen een beenshot.
Niet erover scheuren met een voertuig.:{
Okay, dat is een vrij extremistische opvattingen. In een rechtsstaat werkt dat zo gelukkig niet.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:27 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Als je een onschuldig iemand gijzelt ben je wat mij betreft af. Weg ermee.
Klopt, uit het Frans, maar in het Frans is het apparaat een Mitrailleusequote:Op woensdag 23 februari 2022 14:00 schreef nomina het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de woorden die jij noemt een buitenlandse oorsprong.
Ja, of ze nou demonstranten op de grond kapotslaan of als The A-Team overdachten heenrossen. Kan allemaal in Nederland.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, de mensen die het daadwerkelijk moesten doen en er voor opgeleid zijn ipv commentaar geven vanuit je luie stoel dachten er ter plekke anders over.
Nee, itt andere mensen kan ik wel 1 actie van iemand/een instantie goedkeuren en een andere afkeuren. Wat ze bij coronademos deden en weer nalieten bij BLM kon niet op mijn goedkeuring rekenen. Maar ik bleef niet rellend en trollend tegen alles en iedereen in gaanquote:Op woensdag 23 februari 2022 14:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, of ze nou demonstranten op de grond kapotslaan of als de A-Team overdachten heenrossen. Kan allemaal in Nederland.
En jij moedigt dit van uit jouw luie stoel natuurlijk graag aan.
Ah, selectief recht toepassen? Vind ik meer bij een bananenrepubliek passen. Niet in een rechtsstaat als Nederland.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, itt andere mensen kan ik wel 1 actie van iemand/een instantie goedkeuren en een andere afkeuren. Wat ze bij coronademos deden en weer nalieten bij BLM kon niet op mijn goedkeuring rekenen. Maar ik bleef niet rellend en trollend tegen alles en iedereen in gaan.
Was meer ertegenaan rijden, niet alsof ie nog doodleuk over 'm heen reedquote:Op woensdag 23 februari 2022 14:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Op het moment dat hij nog iemand gijzelt een killshot, daarna met rennen een beenshot.
Niet erover scheuren met een voertuig.
Gaat het wel met je? Toch minstens een week calamiteiten verlof van je werk vragen dan!quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heel Amsterdam heeft het wel meegekregen, op moment dat het gebeurde was ik bij Lelylaan en in 5 minuten zeker 10 auto's zien passeren, poeh poeh.
Had had liever een knieschot gezien, in het ziekenhuis behandelen, berechten, en straffen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:41 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Was meer ertegenaan rijden, niet alsof ie nog doodleuk over 'm heen reedmaar goed, wat mij betreft had ie een nekschot gekregen.
Jij bent ook een bijzondere vogel hoor, steeds maar piepen over politiegeweld maar daarnaast voortdurend lopen goedkeuren of wensen dat ze het meest extreme geweldsmiddel inzetten. Wat wil je nou? Gewoon een beetje trollen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:44 schreef laforest het volgende:
[..]
Had had liever een knieschot gezien, in het ziekenhuis behandelen, berechten, en straffen.
Rare figuren in die busjes: https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-albert-heijn-drugsquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:26 schreef Benny het volgende:
Pushmelding RTL Nieuws:
Maar of ie nou in het ziekenhuis belandt en de komende tijd slecht ter been is (en daarna voor de rechter moet verschijnen) door een kogel of door deze aanrijding, does it really matter? 🤔quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:44 schreef laforest het volgende:
[..]
Had had liever een knieschot gezien, in het ziekenhuis behandelen, berechten, en straffen.
WASTEDquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:10 schreef PicoMMP het volgende:
Iemand inmiddels al een gifje van de aanrijding in GTA stijl?
Ik volg je niet. Jij vindt iemand gericht in zijn knie schieten zwaarder dan met een wagen iemand overrijden?quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:48 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Jij bent ook een bijzondere vogel hoor, steeds maar piepen over politiegeweld maar daarnaast voortdurend lopen goedkeuren of wensen dat ze het meest extreme geweldsmiddel inzetten. Wat wil je nou? Gewoon een beetje trollen.
Ja, it matters.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:49 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Maar of ie nou in het ziekenhuis belandt en de komende tijd slecht ter been is (en daarna voor de rechter moet verschijnen) door een kogel of door deze aanrijding, does it really matter? 🤔
Aanrijden, hij is niet overreden. Daarnaast is niet duidelijk of het de bedoeling was om hem aan te rijden heh, misschien was het wel de bedoeling om hem te blocken, zoiets gaat allemaal even in een fractie van een seconde. En ja, schieten is de laatste oplossing en vind ik zwaarder dan iemand aanrijden. En ik niet alleen hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik volg je niet. Jij vindt iemand gericht in zijn knie schieten zwaarder dan met een wagen iemand overrijden?
En een verdachte kneecappen is dan wel "humaan" of "beschaafd" ?quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, it matters.
Een fatsoenlijk land rijdt geen verdachten aan alsof we in het Wilde Westen leven. Waar is daar normaal???
Dat zijn geen scherpschutters, maar gewoon de lasers van normale geweren, naar mijn weten gebruiken scherpschutters ook geen laserpointers.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Valt mij trouwens op dat de lasers van de scherpschutters nadat de gijzelnemer was aangereden niet bepaald op het doel bleven.
Nee in jouw ogen moet er meteen gericht vuur worden uitgebracht.. dat is zeker geen Wild West verhaal.. Lul niet zo stom man.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, it matters.
Een fatsoenlijk land rijdt geen verdachten aan alsof we in het Wilde Westen leven. Waar is daar normaal???
Ach kijk, de stuurman aan wal. Expert in gijzelingen, Laforest.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, it matters.
Misschien wel ja (het mogelijk blocken). Daarom moet dit onderzocht worden en zal een rechter dit moeten beoordelen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:53 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Aanrijden, hij is niet overreden. Daarnaast is niet duidelijk of het de bedoeling was om hem aan te rijden heh, misschien was het wel de bedoeling om hem te blocken, zoiets gaat allemaal even in een fractie van een seconde. En ja, schieten is de laatste oplossing en vind ik zwaarder dan iemand aanrijden. En ik niet alleen hoor.
Niet in gijzelingen, wel ethiek.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ach kijk, de stuurman aan wal. Expert in gijzelingen, Laforest.
FTFYquote:Op woensdag 23 februari 2022 14:58 schreef laforest het volgende:
Niet in gijzelingen, wel ethiek. in getroll
quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Niet erover scheuren met een voertuig.
Dat ze niet van die waterkoelers hebben in die Apple Store voor de wachtende mensen...Bij de CoolBlue had ie niet om water hoeven bedelenquote:Op woensdag 23 februari 2022 14:56 schreef bloempje-moi het volgende:
Kom je met je eigen gevulde winkelwagen naar je overvallocatie, moet je nog om water bedelen.
die zijn na 5 uur ook wel leeg hoor als ze niet aan gevuld wordenquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:00 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Dat ze niet van die waterkoelers hebben in die Apple Store voor de wachtende mensen...Bij de CoolBlue had ie niet om water hoeven bedelen
quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Op woensdag 23 februari 2022 14:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ethiek is de tak van Filosofie die zich bezig houd met waarom ze bepaalde zaken niet in orde vinden, wat jij bedrijft is zeer goedkoop moralisme. Je onderbouwt verder niets, je roept maar wat.quote:Niet in gijzelingen, wel ethiek.
Ik heb er wel een BA en MA in. En jij?quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
Ethiek is de tak van Filosofie die zich bezig houd met waarom ze bepaalde zaken niet in orde vinden, wat jij bedrijft is zeer goedkoop moralisme. Je onderbouwt verder niets, je roept maar wat.
Zolang ie maar uit was geschakeld was door een vuurwapen, tijdelijk of definitief, maakt niet uit, alles is blijkbaar beter dan aangereden wordenquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:01 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Trouwens als je iemand in de benen schiet is de kans groot dat er een slagader geraakt wordt, sta je daar met je ethiek bloed de gijzelnemer alsnog dood![]()
Niet in gijzelingen, wel ethiek.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Op woensdag 23 februari 2022 14:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vrij rap een tourniquet om zijn poot had gehad en dan de ambu in, maar dat even terzijde. Schieten was niet nodig en dat hebben we gezien, het is prima opgelost zonder ook maar 1 schot te lossen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:01 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Trouwens als je iemand in de benen schiet is de kans groot dat er een slagader wordt geraakt, sta je daar met je ethiek bloed de dader alsnog dood![]()
In het Wilde Westen hadden ze trouwens geen gepantserde BMW's, hadden 'm dus eigenlijk moeten aanrijden met paard en wagen ofzoquote:Op woensdag 23 februari 2022 14:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, it matters.
In Trollen? Je weet geeneens wat Ethiek is. Vertel wat is het verschil in Ethiek aan een katholieke en een vrije universiteit?quote:
Dat mag dan wel zo zijn maar dan vind ik dat jou ethiek met betrekking tot geweldsinstructies en het gebruik van geweldsmiddelen een beetje bijgeschaafd mag worden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb er wel een BA en MA in. En jij?
Same, liever geschept door een dikke BMW dan een sniper kogel door je been.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bij het aanrijden van iemand op deze manier breekt die persoon hoogstens een paar botten,
Schiet je op iemand die rent is de kans dat je hem raakt erg klein, dus onzinnig te schieten, maar raak je hem daadwerkelijk met een kogel uit een dergelijk geweer, dan is die kogel supersonisch, dit veroorzaakt een schokgolf in het lichaam dat voor zwaar trauma zorgt, bovendien zijn de mantels van deze kogels niet erg dik, ze spatten maar al te snel uit elkaar dat voor veel kleine scherven zorgt die elk een baan trekken door het lichaam en voor interne bloedingen zorgen. Persoonlijk kop ik liever een auto bij deze snelheid dan dat ik neergeschoten wordt. Autos worden er al decennia op ontworpen bij deze vorm van aanrijding de impact van de voetganger te minimaliseren. Geweer kogels al honderd jaar om het trauma zo groot mogelijk te maken.
Als jij rent schiet een sniper je niet door je been, maar door je romp. Al je interne organen aan gort.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Same, liever geschept door een dikke BMW dan een sniper kogel door je been.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In Trollen? Je weet geeneens wat Ethiek is. Vertel wat is het verschil in Ethiek aan een katholieke en een vrije universiteit?
Dat is ook zeker waar. Dan 10× liever de dikke BMW.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als jij rent schiet een sniper je niet door je been, maar door je romp. Al je interne organen aan gort.
Wat is een normaal geweer? En scherpschutters gebruiken wel degelijk ook lasers.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zijn geen scherpschutters, maar gewoon de lasers van normale geweren, naar mijn weten gebruiken scherpschutters ook geen laserpointers.
Er waren meer 416A5's en Sig Sauer MCX aanwezig dan 417's hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is een normaal geweer? En scherpschutters gebruiken wel degelijk ook lasers.
Op 1:32 zie je het geweer, dat is volgens mij een Heckler & Koch HK417. De Heckler & Koch HK416 zou onzinnig zijn, dat heeft een te licht kaliber voor dit soort werk (5,56 de HK417 heeft 7,62mm)
Je hebt inderdaad gelijk dat ze soms ook laser gebruiken voor scherpschutters, maar volgens mij word dat meer gebruikt voor de bepaling van de afstand. In dit geval is de functie denk ik met name intimidatie om te laten zien: Kijk we hebben je onder schot.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is een normaal geweer? En scherpschutters gebruiken wel degelijk ook lasers.
Op 1:32 zie je het geweer, dat is volgens mij een Heckler & Koch HK417. De Heckler & Koch HK416 zou onzinnig zijn, dat heeft een te licht kaliber voor dit soort werk (5,56 de HK417 heeft 7,62mm)
Niet dat ik nou een super kenner van dat soort geweren ben, maar is wel de eerste keer dat ik ze groene lasers ipv rode zag gebruiken..niet dat het wat uitmaakt verder, viel me gewoon opquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waren ook niet de Politie maar wat vervelende Mocros die liepen te stangenquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:24 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Niet dat ik nou een super kenner van dat soort geweren ben, maar is wel de eerste keer dat ik ze groene lasers ipv rode zag gebruiken..niet dat het wat uitmaakt verder, viel me gewoon op
Dat is een 4,5 mm sportgeweer, met CO2 tank waarmee je diabolos schiet, heeft niets met serieus werk te doen, dat is leuk om op kaartjes te schieten bij de verenigingquote:
Vandaar dat die lasers all over the place gingenquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waren ook niet de Politie maar wat vervelende Mocros die liepen te stangen
Je verward militair met politiewerk volgens mijquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk dat ze soms ook laser gebruiken voor scherpschutters, maar volgens mij word dat meer gebruikt voor de bepaling van de afstand. In dit geval is de functie denk ik met name intimidatie om te laten zien: Kijk we hebben je onder schot.
DSI is samengesteld uit beiden hequote:Op woensdag 23 februari 2022 15:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je verward militair met politiewerk volgens mij
Euh nee.. dat is de versie van Sig Sauer Air.. De MCX die het DSI gebruikt is de .300 Blackout uitvoering met geintegreerde demper. En welk filmpje bedoel je waarop jij denkt een 417 te zien want daar wil ik dan ook wel even naar kijken.. zeker hoe de lamplasermodule volgens jou onder de loop gemonteerd is.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat is een 4,5 mm sportgeweer, met CO2 tank waarmee je diabolos schiet, heeft niets met serieus werk te doen, dat is leuk om op kaartjes te schieten bij de vereniging
dat zal dezelfde reden hebben als lasers in de bouw.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:24 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Niet dat ik nou een super kenner van dat soort geweren ben, maar is wel de eerste keer dat ik ze groene lasers ipv rode zag gebruiken..niet dat het wat uitmaakt verder, viel me gewoon op
Groene lasers zie je ook in het donker beter dan rooiequote:Op woensdag 23 februari 2022 15:31 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
dat zal dezelfde reden hebben als lasers in de bouw.
Vroeger had je alleen maar rode lasers.
Maar die zijn slecht zichtbaar overdag dus iedereen gaat over op groene die je ook overdag goed ziet.
Nou ja, het was niet zomaar een voorbij rijdende auto en de snipers hadden hem ook in het vizier gezien de dansende groene lichtjes.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:39 schreef Tengano het volgende:
Ik moet toch wel lachen hoor. Staat daar een compleet legioen van politie, scherpschutters, DSI en ook het leger met allerlei soorten wapens + materieel en dan wordt hij gewoon door een auto omver gereden
Verdachte heeft geluk dat de Bearcat van ze daar niet stond, was ie nu platquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:39 schreef Tengano het volgende:
Ik moet toch wel lachen hoor. Staat daar een compleet legioen van politie, scherpschutters, DSI en ook het leger met allerlei soorten wapens + materieel en dan wordt hij gewoon door een auto omver gereden
Die was wel aanwezig begreep ik. Maar deze Audi was wss veel beter geschikt.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verdachte heeft geluk dat de Bearcat van ze daar niet stond, was ie nu plat
Je zal nu maar moeten bezorgen. Kom je langs bij schijtlollige figuren "je hebt toch geen bom bij je he?! Hi ha ho"quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:39 schreef Charmian het volgende:
Ik had appiebezorg vanochtend![]()
[ twitter ]
Inderdaadquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:39 schreef Tengano het volgende:
Jij met je BA en MA is Ethiek hebt nog steeds deze vraag niet beantwoordquote:
Leger was er niet. En gewoon een auto zou ik het niet noemen. Dat ding is meer een tank dan een auto. En dus de beste optie omdat de verdachte explosieven bij zich had.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:39 schreef Tengano het volgende:
2quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:52 schreef Tengano het volgende:
Dus iedereen loopt tegenwoordig met een telefoon op zak en is constant van alles aan het filmen, maar van die carcrash is dus maar 1 filmpje![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:46 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Je zal nu maar moeten bezorgen. Kom je langs bij schijtlollige figuren "je hebt toch geen bom bij je he?! Hi ha ho"
Nee hoor, gisteravond zijn hier minstens 3 verschillende filmpjes van gepost.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:52 schreef Tengano het volgende:
Dus iedereen loopt tegenwoordig met een telefoon op zak en is constant van alles aan het filmen, maar van die carcrash is dus maar 1 filmpje![]()
Ik hoor dit net in een uitzending die ik terugkeek dat ook het leger aanwezig was. En niet het complete leger natuurlijkquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Leger was er niet. En gewoon een auto zou ik het niet noemen. Dat ding is meer een tank dan een auto. En dus de beste optie omdat de verdachte explosieven bij zich had.
Ach nou het complete leger van nederland past ook zo ongeveer op het pleintje. Zoveel hebben we nietquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoor dit net in een uitzending die ik terugkeek dat ook het leger aanwezig was. En niet het complete leger natuurlijk
Op Dumpert staan wel verschillende filmpjes maar dat zijn allemaal andere montages van hetzelfde filmpje vanuit dezelfde hoek. Van bovenaf zeg maar. Ik heb niks anders gezien. Was wel fijn geweest als die in de OP stonden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee hoor, gisteravond zijn hier minstens 3 verschillende filmpjes van gepost.
EOD...quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoor dit net in een uitzending die ik terugkeek dat ook het leger aanwezig was. En niet het complete leger natuurlijk
Zie je welquote:
Ik aan beide niet gestuurd en dit is ook geen onderdeel wat wij tijdens de studie hebben gehad. De vraag is irrelevant.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij met je BA en MA is Ethiek hebt nog steeds deze vraag niet beantwoord
Vertel wat is het verschil in Ethiek aan een katholieke en een vrije universiteit?
Lastig, he, een vraag die je niet kan googelen..
Ook 1 vanuit restaurant, maar daar zag je niet super veel. Ook logisch dat er niet veel filmpjes zijn, het duurde al 4.5 uur en de meeste mensen waren al weggestuurt.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op Dumpert staan wel verschillende filmpjes maar dat zijn allemaal andere montages van hetzelfde filmpje vanuit dezelfde hoek. Van bovenaf zeg maar. Ik heb niks anders gezien. Was wel fijn geweest als die in de OP stonden.
Het gaat mij vooral om die aanrijding. Die is nogal van veraf gefilmd. Had wel ok geweest als we daar nog een iets betere versie van hadden. Was wel een flinke klap die je ook kon horen zegquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook 1 vanuit restaurant, maar daar zag je niet super veel. Ook logisch dat er niet veel filmpjes zijn, het duurde al 4.5 uur en de meeste mensen waren al weggestuurt.
Misschien dat ze andere beelden in beslag hebben genomen /weg van de media hebben weten te houden , zie ik ze wel voor aan eigenlijk 🤔quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om die aanrijding. Die is nogal van veraf gefilmd. Had wel ok geweest als we daar nog een iets betere versie van hadden. Was wel een flinke klap die je ook kon horen zeg![]()
Ah, dus toch geen BA en MA in Ethiek.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:56 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik aan beide niet gestuurd en dit is ook geen onderdeel wat wij tijdens de studie hebben gehad. De vraag is irrelevant.
Ik kan me het antwoord wel bedenken (aangezien religieus-georiėnteerde ethiek en humanistische ethiek verschillen in uitgangspunt waar morele opvattingen hun waarde aan ontlenen), maar lijkt me onnodig in dit topic.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:04 schreef Foshizzle79 het volgende:
Misschien dat ze andere beelden in beslag hebben genomen /weg van de media hebben weten te houden , zie ik ze wel voor aan eigenlijk 🤔
Vandaar dusquote:AMSTERDAM - Tijdens de gijzeling bij de Apple Store in Amsterdam heeft de politie dinsdagavond actief mensen benaderd die livebeelden van de situatie aan het uitzenden waren via sociale media, met de dringende vraag of ze daarmee wilden stoppen.
https://www.telegraaf.nl/(...)eamers-gijzeling-aan
Wat ik dacht dusquote:
Wat?quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij met je BA en MA is Ethiek hebt nog steeds deze vraag niet beantwoord
Vertel wat is het verschil in Ethiek aan een katholieke en een vrije universiteit?
Lastig, he, een vraag die je niet kan googelen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |