Futures dan.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De beurzen die dicht zijn herstellen?
Wel opvallend dat dit net gebeurd nu Merkel weg is.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:17 schreef Discombobulate het volgende:
Wie kan Poetin eigenlijk wel de baas? Of nou ja, niet per se de baas, maar met wie ie een beetje een goede verstandhouding kon hebben of iets tegen hem in te gaan. Merkel was een goede relatie. Wie nog meer? Hij is Biden ook aan het testen.
Wat is je mening over het huidige beleid? Zet een kruisje bij 1 van de volgende opties:quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:15 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Nou het Kremlin laat volgens mij wel weinig enquetes slingeren waarin verbeterpunten aan kunnen worden gedragen.
Dit dus plus misschien op de herverkiezing van trump gerekend.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:15 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik weet het niet, misschien heeft het plannen dit veel tijd gekost en hielp de pandemie ook niet mee. Maar ik vind het een beetje te gemakkelijk om te zeggen dat het aan Biden zou liggen, omdat het toevallig nu gebeurt.
De inzichten van Russische kennissen die mijn vader regelmatig over de vloer had.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op basis waarvan denk je dit?
Dit spreekt tegen je standpunt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:17 schreef Schaamlap het volgende:
(CNN)Recently, ex-President Donald Trump proudly declared, "What's happening with Russia and Ukraine would never have happened under the Trump administration. Not even a possibility!"
That may actually be true. After all, just a couple of years ago, Trump was impeached for trying to use Ukraine to dig up dirt on his potential presidential rival Joe Biden. He tried to push Ukrainian President Volodymyr Zelensky to "do us a favor" and investigate Biden and his son, Hunter -- all while holding up almost $400 million in crucial military aid. Remember that "perfect" phone call?
Dit dus plus misschien op de herverkiezing van trump gerekend.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:15 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik weet het niet, misschien heeft het plannen dit veel tijd gekost en hielp de pandemie ook niet mee. Maar ik vind het een beetje te gemakkelijk om te zeggen dat het aan Biden zou liggen, omdat het toevallig nu gebeurt.
Of dat wij Ollongren op defensie hebben.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel opvallend dat dit net gebeurd nu Merkel weg is.
Jup. Vraag me af welke mensen nog meer met hem konden omgaan. Kon Obama dat ook?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel opvallend dat dit net gebeurd nu Merkel weg is.
Ik hoor hele andere verhalen van de Russen die ik ken, daar valt ook niet echt mee te praten over Poetin bijvoorbeeld. Die zien hem echt als een sterke leider die voor zijn volk vecht. Zou er dus niet vanuit gaan dat wat jij hoort het enige perspectief daar is.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De inzichten van Russische kennissen die mijn vader regelmatig over de vloer had.
Rusland is door eerdere sancties al meer zelfvoorzienend geworden. De Goudse kaas bijvoorbeeld wordt sinds 2014 in Rusland zelf gemaakt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:08 schreef crystal_meth het volgende:
Ik vraag me echt af wat Putin van plan is. Als het escaleert in Oekraine komen er nog zwaardere sancties bij. Is hij echt bereid die prijs te betalen?
Is hij misschien van plan verder te escaleren met bvb nuclear brinkmanship, zeggen dat de sancties een oorlogsverklaring zijn, en Rusland er zo op zal reageren als ze niet opgeheven worden.
Wat had Biden meer kunnen doen dan?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:25 schreef Breekfast het volgende:
Wat had Biden meer kunnen doen dan? Die man heeft tot in den treure gewaarschuwd voor een invasie(terecht kunnen we nu stellen). En heeft de EU (en met name Duitsland) onder druk gezet om een zwaar sanctiepakket voor te bereiden. Volgens sommigen hier moest hij juist een beetje dimmen.
Als je het een land in het Westen kwalijk kan nemen dat ze te zacht zijn geweest dan is het Duitsland. Scholz mag zich wel achter de oren krabben. Hun twijfelende houding heeft absoluut niet geholpen om een geloofwaardige afschrikking voor Poetin op poten te zetten.
Fijn dat ook dit soort reacties nog voor komen in dit topic.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:25 schreef Breekfast het volgende:
Wat had Biden meer kunnen doen dan? Die man heeft tot in den treure gewaarschuwd voor een invasie(terecht kunnen we nu stellen). En heeft de EU (en met name Duitsland) onder druk gezet om een zwaar sanctiepakket voor te bereiden. Volgens sommigen hier moest hij juist een beetje dimmen.
Als je het een land in het Westen kwalijk kan nemen dat ze te zacht zijn geweest dan is het Duitsland. Scholz mag zich wel achter de oren krabben. Hun twijfelende houding heeft absoluut niet geholpen om een geloofwaardige afschrikking voor Poetin op poten te zetten.
Tsja, Biden wil vooral geen Ns-2. Dat Europa dan veel voor gas gaat betalen, boeit hem niet. Biden wil Oekraïne als puppet state houden. En Biden wil blijkbaar oorlog of in elk geval de boel ophitsen, omdat hij denkt dat dat z'n approval rate goed gaat doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:25 schreef Breekfast het volgende:
Rustig Vladimir, niet weer zo boos worden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Wat had Biden meer kunnen doen dan?
Z'n gore bek houden.
Elke keer als je denkt dat het niet debieler kanquote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Z'n gore bek houden.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Z'n gore bek houden.
Wat is dit voor bullshit?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, Biden wil vooral geen Ns-2. Dat Europa dan veel voor gas gaat betalen, boeit hem niet. Biden wil Oekraïne als puppet state houden. En Biden wil blijkbaar oorlog of in elk geval de boel ophitsen, omdat hij denkt dat dat z'n approval rate goed gaat doen.
Oja, want Poetin werd door al dat waarschuwen van Biden wel gedwongen om uiteindelijk binnen te vallen. Eigenlijk was hij het zelf absoluut niet van plan. Maar ja, omdat Biden het telkens zei moest hij welquote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Z'n gore bek houden.
Even afgezien van De Krim dat al bijna drie jaar onder Russisch bewind stond voordat Trump aantrad: Russische troepen op Oekraïense grond? Daarnaast: wapenleveranties aan rebellen, gebeurt dat alleen door Rusland?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Russische troepen op Oekraïnse grond. Het ondersteunen van de seperatisten met wapens en leger. Het beste houden van de Krim.
De gedachte dat Putin bang was voor Trump is tamelijk bespottelijk.
Ze hebben vooral veel minder FYI en stagnerende economie.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Rusland is door eerdere sancties al meer zelfvoorzienend geworden. De Goudse kaas bijvoorbeeld wordt sinds 2014 in Rusland zelf gemaakt.
Ze hebben weinig buitenlandse schulden. Een daling van de koers van de roebel is dan ook minder pijnlijk.
En de gasprijs is vandaag weer 10% gestegen door het afblazen van NordStream 2.door Duitsland.
Welja, zomaar een land binnenvallen moet gewoon kunnen joh.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Z'n gore bek houden.
Als Putin van plan is nog veel verder te escaleren (nuclear brinkmanship bvb), dan zal ie dat liever doen met een "voorspelbare" president, één waarvan hij kan inschatten hoe ver hij kan gaan zonder dat er een oorlog uitbreekt. Trump was onvoorspelbaar..quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:15 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ach, laat ook maar. Je 'gelooft' echt dat de seperatisten niet gesteund worden door Russische troepen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Even afgezien van De Krim dat al bijna drie jaar onder Russisch bewind stond voordat Trump aantrad: Russische troepen op Oekraïense grond? Daarnaast: wapenleveranties aan rebellen, gebeurt dat alleen door Rusland?
Ik heb toch niet gezegd dat Putin bang zou zijn voor Trump? Zou het heel misschien kunnen dat toen de diplomatieke weg meer bewandeld werd, ondanks dat dat waarschijnlijk als lachwekkend wordt beschouwd hier gezien de sentimenten richting zowel Trump als Putin?
Pas op dat je, je scherm niet onderspuugd.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Z'n gore bek houden.
De baas van China.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:17 schreef Discombobulate het volgende:
Wie kan Poetin eigenlijk wel de baas? Of nou ja, niet per se de baas, maar met wie ie een beetje een goede verstandhouding kon hebben of iets tegen hem in te gaan. Merkel was een goede relatie. Wie nog meer? Hij is Biden ook aan het testen.
Twee weken te laat.quote:
Nee, omdat Rusland een tiental keren vroeg om ook de hele kwestie van hun kant eens te bekijken en telkens alleen maar dreigingen ontving over sancties,quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oja, want Poetin werd door al dat waarschuwen van Biden wel gedwongen om uiteindelijk binnen te vallen. Eigenlijk was hij het zelf absoluut niet van plan. Maar ja, omdat Biden het telkens zei moest hij wel
Goh, ja. Iedereen zou achter de Amerikanen moeten lopen. Dat is in de redelijk recente historie een bewezen succesformule geweest.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:37 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind het echt heel raar - of ja, niet want dit is Fok! - dat sommigen hier Putin lopen te verdedigen. Die man lijdt overduidelijk aan grootheidswaanzin en is de aggressor hier.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Goh, ja. Iedereen zou achter de Amerikanen moeten lopen. Dat is in de redelijk recente historie een bewezen succesformule geweest.
Die krijgen daarvoor betaald. Bloedgeld heet dat.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:37 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind het echt heel raar - of ja, niet want dit is Fok! - dat sommigen hier Putin lopen te verdedigen. Die man lijdt overduidelijk aan grootheidswaanzin en is de aggressor hier.
Dat denk ik ook. Overigens geen algemene mobilisatie (dat vereist een staat van beleg en vooral ontregelen van de normale economie). Misschien is dit wel het teken voor Poetin om aan te vallen voordat die reservisten enigszins georganiseerd zijn.quote:
Oh zeker niet hoor, en het één sluit het ander ook niet uit: je kan prima denken dat Poetin vecht voor het Russische volk en je ondertussen totaal niet druk maken om wat er in Moskou gebeurt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik hoor hele andere verhalen van de Russen die ik ken, daar valt ook niet echt mee te praten over Poetin bijvoorbeeld. Die zien hem echt als een sterke leider die voor zijn volk vecht. Zou er dus niet vanuit gaan dat wat jij hoort het enige perspectief daar is.
Het is niet raar. Er zijn mensen die jaloers zijn op het gevoel van macht van dictators.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:37 schreef Barbusse het volgende:
Dat zie ik de Putin verdedigers juist niet doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarom kun je het beter van twee kanten proberen te bekijken.
Poetin had Trump wel kunnen bïnvloeden/overhalen, Biden staat wat Oekraïne betreft wel voor zijn zaken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als Putin van plan is nog veel verder te escaleren (nuclear brinkmanship bvb), dan zal ie dat liever doen met een "voorspelbare" president, één waarvan hij kan inschatten hoe ver hij kan gaan zonder dat er een oorlog uitbreekt. Trump was onvoorspelbaar..
Of misschien hoopt Putin op een uiteindelijk compromis waarbij Rusland z'n troepen weer terugtrekt in ruil voor Oekrainse toegevingen. Zoiets lijkt makkelijker te onderhandelen met Biden dan met Trump in het Witte Huis.
Misschien moet hij dan geen buurlanden binnen vallen. Hij is er nog begenadigd vanaf gekomen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:36 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Nee, omdat Rusland een tiental keren vroeg om ook de hele kwestie van hun kant eens te bekijken en telkens alleen maar dreigingen ontving over sancties,
En toen was het genoeg en kwam er actie.
Een seniel bejaarde, een slap zooitje Brusselse politici en een komiek/acteur aan het hoofd van belangrijke landen is niet echt de meest ideale combinatie om dit soort problemen aan te pakken...
Toch wel meer dan de figuren die blind achter lui als Biden aanlopen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zie ik de Putin verdedigers juist niet doen.
Ja?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Het juichen voor die aanvallen komen uit dezelfde hoek die nu ook jaloers op Putin zijn.
Daarom staan die Russen zeker nu al te janken over de sancties. Die woordvoerster van de Russen ging helemaal uit haar plaat dus dat zegt genoeg.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:42 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ja wat een mazzel joh. Hij stond echt te trillen in zn onderbroek van al die speeches....laat me niet lachen..
Integendeel juist.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch wel meer dan de figuren die blind achter lui als Biden aanlopen.
Juist niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch wel meer dan de figuren die blind achter lui als Biden aanlopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |