abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203788894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]
I tegen deel juist.
Ik vind van niet.
pi_203788917
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Toch wel meer dan de figuren die blind achter lui als Biden aanlopen.
Juist niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203788922
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Of dat wij Ollongren op defensie hebben.
Ollongren gaat ons redden. :Y Onder Russische oorlogsdreiging komen haar Zweeds-Finse roots bovendrijven en gaat ze ons klaarstomen voor een onvervalste Finse Winteroorlog.

Nu ik dit zo lees, zijn de Russen eigenlijk geen steek veranderd.

quote:
Toen bovendien de geallieerden de Sovjet-Unie niet serieus leken te nemen, ging Stalin in zee met Nazi-Duitsland, dat bereid was Europa te verdelen en Finland als invloedssfeer van de Sovjet-Unie te erkennen.

Nadat op 23 augustus 1939 het Duits-Russische niet-aanvalsverdrag, het Molotov-Ribbentroppact, was gesloten, was de politieke situatie rijp om de strategische positie van de Sovjet-Unie te verbeteren en de grenzen westwaarts op te schuiven. Na in de Poolse Veldtocht Oost-Polen te hebben veroverd en geannexeerd, legde de Sovjet-Unie ‘overeenkomsten voor wederzijdse bijstand’ op aan Estland, Letland en Litouwen. Dit leidde uiteindelijk tot een volledige politieke overname, gevolgd door de 'vrijwillige' toetreding tot de Sovjet-Unie van deze drie landen. Moskou wilde een soortgelijke overeenkomst ook sluiten met Finland. Op 14 oktober 1939 ging een Finse delegatie naar Moskou, waar Stalin, minister van Buitenlandse Zaken Molotov en Potjomkin (de plaatsvervangende commissaris van Buitenlandse Zaken) de volgende eisen ter tafel brachten:

• Finland zou zijn eilanden in de Finse Golf afstaan.
• de Finse grens zou opschuiven tot in de Karelische Landengte tussen de Oostzee en het Ladogameer.
• de marine- en luchtmachtbasis bij Hanko zou voor dertig jaar van de Sovjet-Unie zijn.
• Finland zou het westen van het Vissersschiereiland (Kalastajasaarento, thans: Rybatsji) in Lapland afstaan.
• er zou een verdrag worden gesloten ter verdediging van de Finse Golf.

Als vergoeding voor deze offers bood Moskou een 'rechttrekking' van de grens bij Karelië aan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Winteroorlog
pi_203788931
Ook Jaap de Hoop Scheffer doet weer denigrerend over die republiekjes
pi_203788934
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:37 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind het echt heel raar - of ja, niet want dit is Fok! - dat sommigen hier Putin lopen te verdedigen. Die man lijdt overduidelijk aan grootheidswaanzin en is de aggressor hier.
Zoals bij bijna elke kwestie zul je meerdere perspectieven hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203788944
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:34 schreef HansCojona het volgende:

[..]
De baas van China.
Die ziet hij puur als formaliteit en business heb ik het idee. Geen andere connectie, maar dat kan ook niet angezien Xi ook geen mens is maar een partij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 21:49:03 #107
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_203788975
twitter
pi_203788984
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:47 schreef Idisrom het volgende:
Ook Jaap de Hoop Scheffer doet weer denigrerend over die republiekjes
Dat doen veel media in Nederland wel. En ook dat geleuter over pro-Russische republiekjes. Volgens mij lazen we dat niet toen het over Kosovo ging.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 21:49:30 #109
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203789012
Ik baseer me slechts op nieuwsberichten over troepenverplaatsingen, uitspraken en toespraken van politici, en analyses van militaire en politieke experts. Ik kan daaruit helaas niks anders concluderen dat Putin de aggressor is en een vooropgezet plan heeft om op lange termijn de grenzen van de oude USSR in ere te herstellen.

Maar OK, boo Biden, boo de EU en boo NATO.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_203789023
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat doen veel media in Nederland wel. En ook dat geleuter over pro-Russische republiekjes. Volgens mij lazen we dat niet toen het over Kosovo ging.
Goh was dat niet dat stuk land wat we gestolen hebben en aan een Albanese terreurgroep hebben gegeven?
pi_203789036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:50 schreef Barbusse het volgende:
Ik baseer me slechts op nieuwsberichten over troepenverplaatsingen, uitspraken en toespraken van politici, en analyses van militaire en politieke experts. Ik kan daaruit helaas niks anders concluderen dat Putin de aggressor is en een vooropgezet plan heeft om op lange termijn de grenzen van de oude USSR in ere te herstellen.

Je vergeet Van Baalen!
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_203789043
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom denk je dat Kosovo ook maar enigszinds vergelijkbaar is? Nogal appels en peren he. Maar je begint er continue over zonder ooit uit te leggen waarom.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 21:51:52 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_203789046
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:11 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik reageer op iemand die zegt dat Trump geen flikker voor ons had gedaan en de NAVO aan het afbreken was. Putin wordt neergezet als veroveraar, die vanaf het begin het doel heeft om het Russische rijk/de Sovjet-Unie in ere te herstellen. Als je dat allemaal moet geloven, komt dit dus niet uit de lucht vallen en zijn het niet opeens acute "interne politieke problemen". Waarom dan niet die grootse plannen uitvoeren tijdens die vier jaar Trump, omdat de VS (zoals hier dus wordt beweerd) dan toch "geen flikker" voor ons zou doen?

Wat is daar de logica achter?
Dit komt natuurlijk helemaal niet uit de lucht vallen. Na het mislukken van de onderhandelingen met de NAVO in de begin 2000s, en Europa die eerste Georgië en vervolgens Oekraïne steunde tegen Rusland gedraagt Putin zich al vijftien jaar lang steeds nadrukkelijker als een toxisch verongelukt exvriendje die gedreven wordt door rancune. Al tien jaar lang is hij bij besprekingen achter gesloten deuren urenlang aan het ranten tegen andere wereldleiders over het Russische keizerrijk. De laatste keer kwam Merkel terug en zei ze dat zijn geestelijke gezondheid ernstig in twijfel getrokken moest worden. Iedereen deed nog alsof het een spelletje was omdat Putin een briljant strateeg zou zijn, maar inmiddels weten we dat hij daadwerkelijk langzaam maar zeker krankzinnig begon te worden, door een oorlog te beginnen zonder enig uitzicht en iedereen met zich mee wil sleuren.

Waarom precies nu? Het kan simpelweg 22022022 zijn, een mooi getal in de zelfbedachte narratief van Tsaar Putin de heroveraar. Georgië werd aangevallen op 8/8/8. Het is ook exact tien jaar nadat Janoekovitsj het land moest uitvluchten. Waarom niet eerder? Het was vlak na het Minsk 2 akkoord, Nederland was nog niet over MH17 heen, Trump zat zo stevig in de tang van de Russische inlichtingendiensten dat Putin rustig kon voorbereiden. Het leger moest ook nog gemoderniseerd worden, want Oost Oekraïne overnemen met groene mannetjes ging een stuk lastiger dan ze van tevoren bedacht hadden. Waarom niet in 2020? Putin is bekend panisch voor corona en heeft zich opgesloten in zijn paleis. Daarnaast zou het hard door een staand leger aan de grens heentrekken, wat je sitting ducks maakt voor de tegenpartij. Dus het was ook nog wachten tot iedereen gevaccineerd was.

Als laatste nog dit, er gaan al langer geruchten dat Putins fysieke en geestelijke gezondheid tanende is en hij wordt steeds paranoider. Zijn enorme tafels wel eens gezien waarbij iedereen op dertig meter afstand van hem zit? Hij weet dat zijn tijd erop zit en heeft nu letterlijk niets meer te verliezen. Het interesseert hem geen klap hoeveel mensen er overlijden, zolang hij maar een nalatenschap heeft wat niet bestaat uit langzaam alle macht verliezen, en ergens treurig vergiftigd op de grond van zijn paleis te sterven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203789048
quote:
Ja, we snijden ons weer goed in eigen vingers nu de opening van de Nord Stream 2 is uitgesteld. Slechte zaak en zeer zeker niet in het belang van de bevolking en de economie.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_203789052
quote:

Uit alles waar jij je op baseert haal jij dat Putin Letland, Litouwen, Estland, Armenië en zo binnen gaat vallen?
pi_203789056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:50 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Goh was dat niet dat stuk land wat we gestolen hebben en aan een Albanese terreurgroep hebben gegeven?
Kun je ook een keer niet aan whataboutism doen
  dinsdag 22 februari 2022 @ 21:53:04 #118
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203789074
“Het van twee kanten bekijken “, ja ja..

Vraag 2 in de quiz voor dictator liefhebbers dan maar.

Je misdadige buurman, de man die eerder al je vrouw en zoon in het ziekenhuis gemept heeft, “verklaard” je dochters van 15 en 16 meerderjarig, want die kunnen wel wat “bescherming” gebruiken….

Wat denk je als rechtgeaarde Putin fan?
A: groot gelijk die buurman! Die dochters moeten nodig “beschermd” worden
B: wat een idiote misdadige mafklapper die buurman
C: tja twijfelgeval. Misschien bedoelt die buurman het wel gewoon goed!
D: het is de schuld van mezelf, ik ben gewoon een slappe zak!
pi_203789093
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom denk je dat Kosovo ook maar enigszinds vergelijkbaar is? Nogal appels en peren he. Maar je begint er continue over zonder ooit uit te leggen waarom.
Werd er toen ook gesproken over republiekje? of pro-albanees republiekje? Werd er toen ook gegild over sancties en zo?
pi_203789094
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kun je ook een keer niet aan whataboutism doen
Ah heb je weer avond dienst. Whataboutthat. :X
pi_203789099
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:50 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nee.
pi_203789109
quote:

Ja maar wat je dus moet doen is Russiche propaganda kanalen volgen en hun talking points blind overnemen. Zo leer je echt wat over de situatie. Vervolgens in discussie ook nooit daadwerkelijk discussieren gewoon bij de talking points blijven.

Dat is de manier om dit conflict te begrijpen snap dat dan!
pi_203789145
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:53 schreef mcmlxiv het volgende:
“Het van twee kanten bekijken “, ja ja..

Vraag 2 in de quiz voor dictator liefhebbers dan maar.

Je misdadige buurman, de man die eerder al je vrouw en zoon in het ziekenhuis gemept heeft, “verklaard” je dochters van 15 en 16 meerderjarig, want die kunnen wel wat “bescherming” gebruiken….

Wat denk je als rechtgeaarde Putin fan?
A: groot gelijk die buurman! Die dochters moeten nodig “beschermd” worden
B: wat een idiote misdadige mafklapper die buurman
C: tja twijfelgeval. Misschien bedoelt die buurman het wel gewoon goed!
D: het is de schuld van mezelf, ik ben gewoon een slappe zak!
Kost het je nu erg veel kracht om deze puzzels in elkaar te flanzen?
pi_203789160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:55 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Kost het je nu erg veel kracht om deze puzzels in elkaar te flanzen?
Denk dat 'ie zelf vieze dingen heeft gedaan met z'n buurman.
pi_203789175
Het beste plan de campagne is volop inzetten op diplomatie vanuit de EU landen en volop inzetten op de-escalatie, en normalisatie van de betrekkingen met Rusland. Zeer zeker niet blind de VS volgen, maar handelen in het belang van de bevolkingen van Europa.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')