Juist niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch wel meer dan de figuren die blind achter lui als Biden aanlopen.
Ollongren gaat ons redden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Of dat wij Ollongren op defensie hebben.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Winteroorlogquote:Toen bovendien de geallieerden de Sovjet-Unie niet serieus leken te nemen, ging Stalin in zee met Nazi-Duitsland, dat bereid was Europa te verdelen en Finland als invloedssfeer van de Sovjet-Unie te erkennen.
Nadat op 23 augustus 1939 het Duits-Russische niet-aanvalsverdrag, het Molotov-Ribbentroppact, was gesloten, was de politieke situatie rijp om de strategische positie van de Sovjet-Unie te verbeteren en de grenzen westwaarts op te schuiven. Na in de Poolse Veldtocht Oost-Polen te hebben veroverd en geannexeerd, legde de Sovjet-Unie ‘overeenkomsten voor wederzijdse bijstand’ op aan Estland, Letland en Litouwen. Dit leidde uiteindelijk tot een volledige politieke overname, gevolgd door de 'vrijwillige' toetreding tot de Sovjet-Unie van deze drie landen. Moskou wilde een soortgelijke overeenkomst ook sluiten met Finland. Op 14 oktober 1939 ging een Finse delegatie naar Moskou, waar Stalin, minister van Buitenlandse Zaken Molotov en Potjomkin (de plaatsvervangende commissaris van Buitenlandse Zaken) de volgende eisen ter tafel brachten:
• Finland zou zijn eilanden in de Finse Golf afstaan.
• de Finse grens zou opschuiven tot in de Karelische Landengte tussen de Oostzee en het Ladogameer.
• de marine- en luchtmachtbasis bij Hanko zou voor dertig jaar van de Sovjet-Unie zijn.
• Finland zou het westen van het Vissersschiereiland (Kalastajasaarento, thans: Rybatsji) in Lapland afstaan.
• er zou een verdrag worden gesloten ter verdediging van de Finse Golf.
Als vergoeding voor deze offers bood Moskou een 'rechttrekking' van de grens bij Karelië aan.
Zoals bij bijna elke kwestie zul je meerdere perspectieven hebben.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:37 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind het echt heel raar - of ja, niet want dit is Fok! - dat sommigen hier Putin lopen te verdedigen. Die man lijdt overduidelijk aan grootheidswaanzin en is de aggressor hier.
Die ziet hij puur als formaliteit en business heb ik het idee. Geen andere connectie, maar dat kan ook niet angezien Xi ook geen mens is maar een partij.quote:
Dat doen veel media in Nederland wel. En ook dat geleuter over pro-Russische republiekjes. Volgens mij lazen we dat niet toen het over Kosovo ging.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:47 schreef Idisrom het volgende:
Ook Jaap de Hoop Scheffer doet weer denigrerend over die republiekjes
Goh was dat niet dat stuk land wat we gestolen hebben en aan een Albanese terreurgroep hebben gegeven?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat doen veel media in Nederland wel. En ook dat geleuter over pro-Russische republiekjes. Volgens mij lazen we dat niet toen het over Kosovo ging.
Je vergeet Van Baalen!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:50 schreef Barbusse het volgende:
Ik baseer me slechts op nieuwsberichten over troepenverplaatsingen, uitspraken en toespraken van politici, en analyses van militaire en politieke experts. Ik kan daaruit helaas niks anders concluderen dat Putin de aggressor is en een vooropgezet plan heeft om op lange termijn de grenzen van de oude USSR in ere te herstellen.
Maar OK, boo Biden, boo de EU en boo NATO.
Waarom denk je dat Kosovo ook maar enigszinds vergelijkbaar is? Nogal appels en peren he. Maar je begint er continue over zonder ooit uit te leggen waarom.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat doen veel media in Nederland wel. En ook dat geleuter over pro-Russische republiekjes. Volgens mij lazen we dat niet toen het over Kosovo ging.
Dit komt natuurlijk helemaal niet uit de lucht vallen. Na het mislukken van de onderhandelingen met de NAVO in de begin 2000s, en Europa die eerste Georgië en vervolgens Oekraïne steunde tegen Rusland gedraagt Putin zich al vijftien jaar lang steeds nadrukkelijker als een toxisch verongelukt exvriendje die gedreven wordt door rancune. Al tien jaar lang is hij bij besprekingen achter gesloten deuren urenlang aan het ranten tegen andere wereldleiders over het Russische keizerrijk. De laatste keer kwam Merkel terug en zei ze dat zijn geestelijke gezondheid ernstig in twijfel getrokken moest worden. Iedereen deed nog alsof het een spelletje was omdat Putin een briljant strateeg zou zijn, maar inmiddels weten we dat hij daadwerkelijk langzaam maar zeker krankzinnig begon te worden, door een oorlog te beginnen zonder enig uitzicht en iedereen met zich mee wil sleuren.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die zegt dat Trump geen flikker voor ons had gedaan en de NAVO aan het afbreken was. Putin wordt neergezet als veroveraar, die vanaf het begin het doel heeft om het Russische rijk/de Sovjet-Unie in ere te herstellen. Als je dat allemaal moet geloven, komt dit dus niet uit de lucht vallen en zijn het niet opeens acute "interne politieke problemen". Waarom dan niet die grootse plannen uitvoeren tijdens die vier jaar Trump, omdat de VS (zoals hier dus wordt beweerd) dan toch "geen flikker" voor ons zou doen?
Wat is daar de logica achter?
Ja, we snijden ons weer goed in eigen vingers nu de opening van de Nord Stream 2 is uitgesteld. Slechte zaak en zeer zeker niet in het belang van de bevolking en de economie.quote:
Uit alles waar jij je op baseert haal jij dat Putin Letland, Litouwen, Estland, Armenië en zo binnen gaat vallen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:50 schreef Barbusse het volgende:
Ik baseer me slechts op nieuwsberichten over troepenverplaatsingen, uitspraken en toespraken van politici, en analyses van militaire en politieke experts. Ik kan daaruit helaas niks anders concluderen dat Putin de aggressor is en een vooropgezet plan heeft om op lange termijn de grenzen van de oude USSR in ere te herstellen.
Kun je ook een keer niet aan whataboutism doenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:50 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Goh was dat niet dat stuk land wat we gestolen hebben en aan een Albanese terreurgroep hebben gegeven?
Werd er toen ook gesproken over republiekje? of pro-albanees republiekje? Werd er toen ook gegild over sancties en zo?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Kosovo ook maar enigszinds vergelijkbaar is? Nogal appels en peren he. Maar je begint er continue over zonder ooit uit te leggen waarom.
Ah heb je weer avond dienst. Whataboutthat.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kun je ook een keer niet aan whataboutism doen
Nee.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:50 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Goh was dat niet dat stuk land wat we gestolen hebben en aan een Albanese terreurgroep hebben gegeven?
Ja maar wat je dus moet doen is Russiche propaganda kanalen volgen en hun talking points blind overnemen. Zo leer je echt wat over de situatie. Vervolgens in discussie ook nooit daadwerkelijk discussieren gewoon bij de talking points blijven.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:50 schreef Barbusse het volgende:
Kost het je nu erg veel kracht om deze puzzels in elkaar te flanzen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:53 schreef mcmlxiv het volgende:
“Het van twee kanten bekijken “, ja ja..
Vraag 2 in de quiz voor dictator liefhebbers dan maar.
Je misdadige buurman, de man die eerder al je vrouw en zoon in het ziekenhuis gemept heeft, “verklaard” je dochters van 15 en 16 meerderjarig, want die kunnen wel wat “bescherming” gebruiken….
Wat denk je als rechtgeaarde Putin fan?
A: groot gelijk die buurman! Die dochters moeten nodig “beschermd” worden
B: wat een idiote misdadige mafklapper die buurman
C: tja twijfelgeval. Misschien bedoelt die buurman het wel gewoon goed!
D: het is de schuld van mezelf, ik ben gewoon een slappe zak!
Denk dat 'ie zelf vieze dingen heeft gedaan met z'n buurman.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:55 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Kost het je nu erg veel kracht om deze puzzels in elkaar te flanzen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |