Allemaal prima maar dan moet je jezelf voorbereiden op de consequenties. En daar is Europa kinderlijk naïef in geweest.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oekraïne zou voorlopig geen lid worden van de NAVO. Maar de lidstaten wilden niet uitsluiten dat dat ooit gebeurt, wat wel een eis was van Poetin.
En terecht, dunkt mij. Gezien de huidige omstandigheden kan Oekraïne op korte termijn geen lid worden. Maar waarom zou je die deur voor eeuwig dichtgooien? Omdat Poetin dat eist? Dat lijkt mij geen goede zaak.
Die grens is al getrokken en dat is de NAVO. Rusland zal het niet aandurven een NAVO land aan te vallen dus wij in Europa zijn relatief veilig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is nu geen draagvlak voor, dat klopt. Maar blijft dat ook zo als er steeds meer gruwelijke oorlogsbeelden vanuit Oekraïne tot ons komen.
Daar komt bij dat onze leiders op een gegeven mogelijk moeten uitleggen dat we geen keuze maken. Er wordt nu gespeculeerd dat Poetin het hier niet bij laat en bijvoorbeeld ook Georgië in z'n geheel wil opslokken. Als westen moeten we ergens de grens trekken.
We hadden ons dan ook al veel eerder onafhankelijk morten maken van Russisch gas.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Allemaal prima maar dan moet je jezelf voorbereiden op de consequenties. En daar is Europa kinderlijk naïef in geweest.
Feit is dat wij Rusland nodig hebben voor onze energiebehoefte en dan moet je soms accepteren dat je niet altijd je zin moet doordrammen aangespoord door de Amerikanen.
We gaan de komende weken zien hoe deze situatie zich ontwikkelt. Ik durf geen voorspellingen te doen. Blijft het bij Oekraïne? Durft Poetin ook de Baltische Staten te bedreigen en Kalingrad op slot te gooien? Poetin lijkt gek te zijn geworden, dus we kunnen niets uitsluiten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die grens is al getrokken en dat is de NAVO. Rusland zal het niet aandurven een NAVO land aan te vallen dus wij in Europa zijn relatief veilig.
Bovendien geloof ik er niets van dat er ooit draagvlak komt voor militaire interventie in Oekraïne. Ten eerste hebben wij in Europa een leger die dat niet aankan, de brandstofprijzen rijzen nu al de pan uit en wij in de EU vinden het klimaat prioriteit nummer 1 waardoor ze dit ook waarschijnlijk zien als een fantastische kans om de energietransitie te versnellen.
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar waarom word er dan niet geïnvesteerd in kernenergie? Dat bedoel ik dus met die kinderlijke naieviteit van ons in Europa.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hadden ons dan ook al veel eerder onafhankelijk morten maken van Russisch gas.
De Amerikanen hebben hier weinig mee van doen. Dit speelt zich af in onze achtertuin, Poetin is onze buurman. We moeten zelf paal en perk willen stellen aan de waanzin van die krankzinnige gek.
Zaak is nu dat we ons op z’n minst aan de navo norm gaan houden en wij gaan investeren in kernenergie. Wat we ook moeten doen is belastingen op brandstoffen drastisch verlagen om de burger hier in Europa te ontzien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We gaan de komende weken zien hoe deze situatie zich ontwikkelt. Ik durf geen voorspellingen te doen. Blijft het bij Oekraïne? Durft Poetin ook de Baltische Staten te bedreigen en Kalingrad op slot te gooien? Poetin lijkt gek te zijn geworden, dus we kunnen niets uitsluiten.
Wat nu onbespeekbaar is, kan over een maandje bittere realiteit zijn.
Het ligt er maar net aan wat er met "De VS" wordt bedoelt. Voor het Establishment daar is het misschien wel waar dat het Rusland is. Voor het volk is China echter een groter probleem.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:28 schreef Chivaz het volgende:
Overigens is het wel noemenswaardig dat Romney uiteindelijk toch deels gelijk heeft gekregen. In een debat met Obama werd de vraag gesteld wie de grootste geopolitieke vijand van de VS was. Romney noemde toen Rusland op, een antwoord dat door Obama gecounterd werd met “the eighties called and they want their foreign policy back”. Ook ik heb toen hardop gelachen om die opmerking van Obama. Maar nu zoveel jaren later krijgt Romney alsnog zijn gelijk.
Sorry, maar je verkoopt onzin. Sowieso heb ik het niet het idee dat Poetin zijn huidige acties laat afhangen van de VS/het westen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:32 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook best wel een merkwaardig statement. Waarom zou hij liever Biden in het witte huis zien nu? Onder Trump waren de Russen rustig juist omdat Trump bijna niet te peilen was. Putin wist dat en heeft ook niets geks gedaan toen hij president was. Biden is aan het roer en behalve wat lijnen trekken en blufpoker spelen staat hij compleet machteloos.
Ik ben benieuwd waarom Paternotte liever Biden ziet dan Trump, heeft dat dan weer te maken met het feit dat hij de invasie niet echt ziet als een probleem maar als een kans om de energietransitie te versnellen en de integratie van de EU te bevorderen?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin wist sowieso dat Trump niet militair zou ingrijpen. Hij plaatste volop vraagtekens bij Artikel 5, ook toen hij president was, maar hij zou zeker wel Rusland aanvallen omwille van Oekraïne? Dat terwijl Trump zich geregeld kritisch uitliet over Oekraïne en vol lof sprak over Poetin. Daar komt bij dat Trump volgens zijn aanhangers (lees: jij) nooit een oorlog zou beginnen.
Trump was in bepaalde opzichten onvoorspelbaar, maar op dit vlak niet. Hij liet de Koerden in de stront zakken en waarmee hij Syrië feitelijk cadeau gaf aan Russen, maar jij denkt dat hij wel even Amerikaanse leven in de strijd had gegooid om Oekraïne te beschermen?
Kom op man, doe niet zo naïef.
Klopt, Obama zat fout, Romney heeft gelijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:28 schreef Chivaz het volgende:
Overigens is het wel noemenswaardig dat Romney uiteindelijk toch deels gelijk heeft gekregen. In een debat met Obama werd de vraag gesteld wie de grootste geopolitieke vijand van de VS was. Romney noemde toen Rusland op, een antwoord dat door Obama gecounterd werd met “the eighties called and they want their foreign policy back”. Ook ik heb toen hardop gelachen om die opmerking van Obama. Maar nu zoveel jaren later krijgt Romney alsnog zijn gelijk.
China is inderdaad een groter gevaar dan Rusland. Daarom stelde ik ook dat Romney deels gelijk had, China speelt het spel heel rustig, economische sancties van het westen op Rusland zal dan ook weinig effect hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:33 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan wat er met "De VS" wordt bedoelt. Voor het Establishment daar is het misschien wel waar dat het Rusland is. Voor het volk is China echter een groter probleem.
Trump wilt liever een normale relatie met wederzijds respect. Ik denk dat wij in het westen dat ook hadden moeten nastreven. Nu is het helaas toelaat maar we hadden gewoon kunnen toezeggen dat Oekraïne geen navo lid zou worden. Een kleine opoffering voor ons dat misschien een hoop had betekent voor Rusland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, Obama zat fout, Romney heeft gelijk.
Jammer dat de GOP mannen zoals Romney de rug toekeert en Rusland-apologeten zoals Trump omarmt.
Kerel, haal toch eens je hoofd uit de reet van Trump en geef toe dat je je hebt vergist in die man.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump wilt liever een normale relatie met wederzijds respect. Ik denk dat wij in het westen dat ook hadden moeten nastreven. Nu is het helaas toelaat maar we hadden gewoon kunnen toezeggen dat Oekraïne geen navo lid zou worden. Een kleine opoffering voor ons dat misschien een hoop had betekent voor Rusland.
Dit inderdaad, hij zal wel hebben gedacht, ik lever gas aan groot gedeelte van Europa dus, als ik de Oekraïne binnen val durven ze vast niet militair in te grijpen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We gaan de komende weken zien hoe deze situatie zich ontwikkelt. Ik durf geen voorspellingen te doen. Blijft het bij Oekraïne? Durft Poetin ook de Baltische Staten te bedreigen en Kalingrad op slot te gooien? Poetin lijkt gek te zijn geworden, dus we kunnen niets uitsluiten.
Wat nu onbespeekbaar is, kan over een maandje bittere realiteit zijn.
En daarom valt ie nu dus aan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die grens is al getrokken en dat is de NAVO. Rusland zal het niet aandurven een NAVO land aan te vallen dus wij in Europa zijn relatief veilig.
Bovendien geloof ik er niets van dat er ooit draagvlak komt voor militaire interventie in Oekraïne. Ten eerste hebben wij in Europa een leger die dat niet aankan, de brandstofprijzen rijzen nu al de pan uit en wij in de EU vinden het klimaat prioriteit nummer 1 waardoor ze dit ook waarschijnlijk zien als een fantastische kans om de energietransitie te versnellen.
Vies zuur. Feit blijft dat dit niet onder President Trump gebeurde, die zogenaamd de marionet van Putin was, maar onder Brandon (Let's go!).quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, haal toch eens je hoofd uit de reet van Trump en geef toe dat je je hebt vergist in die man.
Heeft Trump de invasie überhaupt al veroordeeld? Want de andere oud-presidenten hebben dat wel gedaan.
Leugens verspreiden over verkiezingsfraude, de bestorming van het Capitool, Poetin prijzen en in de reet kruipen. Probeer nou toch eens in te zien dat Trump een waardeloos leider en mens is.
Sorry Koos maar wij zijn het geweest die zo graag naar het oosten wilden optrekken. NAVO lidmaatschap is volgens het westen bespreekbaar, we hebben een revolutie gesteund daar met een hoofdrol van van Balen en Verhofstadt en dan kom jij met de uitspraak dat een normale relatie niet mogelijk is. Het is geven en nemen in een relatie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
Er is helemaal geen normale relatie mogelijk met Poetin. Dat is inmiddels wel gebleken.
Ja, alleen als je naar de pijpen van Poetin danst.
Wij steunden de revolutie omdat Janoekovitsj de protesten met extreem geweld de kop indrukte. Hij schoot nota bene met scherp op zijn eigen volk. Daarmee was het voor hem klaar, en hij werd ook weggestemd door de meerderheid van het parlement.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sorry Koos maar wij zijn het geweest die zo graag naar het oosten wilden optrekken. NAVO lidmaatschap is volgens het westen bespreekbaar, we hebben een revolutie gesteund daar met een hoofdrol van van Balen en Verhofstadt en dan kom jij met de uitspraak dat een normale relatie niet mogelijk is. Het is geven en nemen in een relatie.
Dus deze uitspraken ondersteun en onderschrijf jij, @Chivaz? Je beseft dat je grote vriend QPJ daarmee feitelijk de invasie steunt?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:26 schreef QuidProJoe het volgende:
Stel je toch eens voor dat Putin daadwerkelijk het corrupte netwerk van het Establishment in Oekraïne onklaar maakt. Dat is goed nieuws voor iedereen, behalve de corrupten en de Stockholm-syndromers.
quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe dan? Welke keuze? Zijn het de troepen van Biden die nu aan de grens met Oekraïne gestationeerd staan en straks mogelijk door de straten van Kiev trekken?
Eens kijken in welke kronkels je jezelf nu gaat wringen.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze gaan helemaal niet naar Kiev man. Waarom zouden ze dat willen?
Die troepen staan er al sinds de val van de USSR.
Rusland wil helemaal niks behalve een vredig bestaan voor hun eigen volk.
Elk nadeel heeft zijn voordeel, het kan goed zijn dat er einde komt aan de corruptie van westerse lieden gefaciliteerd door Oekraïne.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus deze uitspraken ondersteun en onderschrijf jij, @:Chivaz? Je beseft dat je grote vriend QPJ daarmee feitelijk de invasie steunt?
Welke corruptie?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Elk nadeel heeft zijn voordeel, het kan goed zijn dat er einde komt aan de corruptie van westerse lieden gefaciliteerd door Oekraïne.
En precies hoe faciliteert Oekraïne westerse corruptie?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Elk nadeel heeft zijn voordeel, het kan goed zijn dat er einde komt aan de corruptie van westerse lieden gefaciliteerd door Oekraïne.
Je doet vandaag sneuer dan gebruikelijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus deze uitspraken ondersteun en onderschrijf jij, @:Chivaz? Je beseft dat je grote vriend QPJ daarmee feitelijk de invasie steunt?
Daar is nog geen bewijs voor maar zeer zeker sterke aanwijzingen op de laptop van Hunter Biden. Dat hij bijvoorbeeld zonder noemenswaardige ervaring bij een bedrijf zoals Burisma kan zitten is niet voor niets.quote:
Aha, dat dacht ik al.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar is nog geen bewijs voor maar zeer zeker sterke aanwijzingen op de laptop van Hunter Biden. Dat hij bijvoorbeeld zonder noemenswaardige ervaring bij een bedrijf zoals Burisma kan zitten is niet voor niets.
Net als je denkt dat het niet gekker kan. Ik blijf mij keer op keer verbazen in deze reeks.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:17 schreef QuidProJoe het volgende:
Soms is het te makkelijk om te vergeten dat dingen alleen bestaan wanneer de Heilige Geschriften het erkennen.
Negeer je zintuigen, negeer je brein en negeer je onderbuik. Alleen het gedicteerde vormt de wereld.Zegt iemand die volledig geïndoctrineerd is..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn tig users hier die tig verschillende bronnen gebruiken, en even voor jou info en duidelijkheid..
Het internet is groot.Zegt iemand die vlak erna de post hierboven neer plempt..quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:56 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Je doet vandaag sneuer dan gebruikelijk.Er staat nog een vraag voor u open!!
Heb je helemaal gelijk in..quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
China is inderdaad een groter gevaar dan Rusland. Daarom stelde ik ook dat Romney deels gelijk had, China speelt het spel heel rustig, economische sancties van het westen op Rusland zal dan ook weinig effect hebben.
Overigens hebben de Russen met China mocht Europa verder gaan een goede klant qua energie aan China die helemaal niet van plan zijn om met ons op te trekken.
Trump vond dan ook dat de VS onafhankelijk moest zijn van de rest van de wereld en probeerde dat dan ook te bewerkstelligen. Helaas geloofden de Democraten en de Europeanen er niet zo in.
Wacht maar tot @Ixnay je straks gaat uitleggen wat de tanks van Biden in Kiev doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net als je denkt dat het niet gekker kan. Ik blijf mij keer op keer verbazen in deze reeks.
Jij maakt toch zeker wel deel uit van het Establishment in BNW hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:03 schreef QuidProJoe het volgende:
Moeilijke tijden voor het Establishment. Vooral in BNW.
Als je dat van mij vindt, en dan mag, wat zegt dat over jou, dat je er zo obsessief-compulsief mee bezig bent?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zegt iemand die volledig geïndoctrineerd is..
Er zijn tig users hier die tig verschillende bronnen gebruiken, en even voor jou info en duidelijkheid..
Het internet is groot.
[..]
Zegt iemand die vlak erna de post hierboven neer plempt..
Wat ben ik blij dat Rutte een inlegvelletje heeft geregeld voor ons om zo recht te doen aan het referendumuitslag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in..
China staat op dit moment op de deurmat van Europa je weet wel die regio die een van de grootste handelspartners is en grootste bondgenoot van de vs..
China heeft de afgelopen 10 jaar echt vreselijke dingen gedaan, eigen volk en bezette gebieden ja..
Rusland valt gewoon een buurland binnen omdat het graag bij de EU wil horen..
China houd zich er buiten momenteel.
Leuke verdraaiing van mijn woorden, ik zei dat elk nadeel zijn voordelen heeft. Nergens heb ik geroepen dat het de moeite waard is laat staan dat ik een oorlog toejuich.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dat dacht ik al.
Oekraïne wordt aan stront geschoten, er vallen de komende weken mogelijk tienduizenden doden. Europa verkeert in een crisissituatie en balanceert op het randje van een grootschalige oorlog. Energieprijzen exploderen en er dreigt een recessie.
Maar jij vindt het allemaal de moeite waard omdat Hunter Biden een duurbetaalde functie had bij een of ander kutbedrijf in Oekraïne. Oké man.
Trouwens ook lachwekkend dat Rusland een einde zou maken aan de corruptie. Poetin en z'n kliek oligarchen gaan de corruptie beëindigen. Juist ja.
Nogmaals, op welke corruptie doel je precies? En hoe wordt die 'gefaciliteerd' door Oekraïne?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Leuke verdraaiing van mijn woorden, ik zei dat elk nadeel zijn voordelen heeft. Nergens heb ik geroepen dat het de moeite waard is laat staan dat ik een oorlog toejuich.
Maar ik denk inderdaad dat een invasie van Rusland wel eens een einde kan maken aan corruptie waar westerse wereldleiders aan deelnemen. Ik heb wederom niets gezegd over corruptie in het algemeen.
Het blijft ontzettend jammer dat de Oekraïners geen onderzoek hebben gepleegd naar het reilen en zeilen van de Biden familie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, op welke corruptie doel je precies? En hoe wordt die 'gefaciliteerd' door Oekraïne?
Je mompelt iets over Hunter Biden, maar geeft vervolgens zelf aan dat bewijs ontbreekt. De 'vreselijke corruptie' is een dikbetaald luizenbaantje voor Biden jr? Thats it?
Misschien voortaan niet driftig een post liken van een user die de invasie toejuicht. Gewoon beetje je verstand gebruiken, Chivaz.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:25 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Als je dat van mij vindt, en dan mag, wat zegt dat over jou, dat je er zo obsessief-compulsief mee bezig bent?
Woord en daad komen, rationeel gezien, niet overeen.
Pfff echt hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:03 schreef QuidProJoe het volgende:
Moeilijke tijden voor het Establishment. Vooral in BNW.
De Oekraïners boeit dit geen reet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het blijft ontzettend jammer dat de Oekraïners geen onderzoek hebben gepleegd naar het reilen en zeilen van de Biden familie.
Biden heeft de schijn ieder geval niet mee.
Trump had zich van dezelfde strategie moeten bedienen als Biden en financiële steun moeten ontzeggen als de niet meewerkten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
De Oekraïners boeit dit geen reet.
Voor Hunter Biden is speciaal topic.
BNW / Censuur omtrent Hunter Biden en zijn laptop/foto's/videos
Alstu en enjoy.
Misschien moet je voortaan even beargumenteren wát je precies zo stoort aan dit soort filmpjes. Zo'n zogenaamd verschrikkelijk intelligente en wetenschappielijk georiënteerde vrouw als jij moet dat toch wel kunnen. Enkel een tweetal emoji's posten is vanuit dat oogpunt een beetje magertjes.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 04:44 schreef Kijkertje het volgende:
Tulsi Gabbard![]()
[ twitter ]
Candace Owens![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Gabbard zegt hier echt niets vreemds. Ze is van mening dat men had moeten toezeggen dat Oekraïne geen lid van de NAVO kan worden. Een kleine opoffering in ruil voor een stabielere wereld maar blijkbaar teveel gevraagd voor de globalisten in het westen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien moet je voortaan even beargumenteren wát je precies zo stoort aan dit soort filmpjes. Zo'n zogenaamd verschrikkelijk intelligente en wetenschappielijk georiënteerde vrouw als jij moet dat toch wel kunnen. Enkel een tweetal emoji's posten is vanuit dat oogpunt een beetje magertjes.
Maar wat je dus zegt is dat invasie van Oekraïne een mogelijk voordeel heeft, want Hunter Biden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het blijft ontzettend jammer dat de Oekraïners geen onderzoek hebben gepleegd naar het reilen en zeilen van de Biden familie.
Biden heeft de schijn ieder geval niet mee.
Dat is een van de weinige voordelen van dit conflict. Waarom heb je daar zo’n moeite mee dat dit benoemt word?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat je dus zegt is dat invasie van Oekraïne een mogelijk voordeel heeft, want Hunter Biden?
Nee, goed verhaal man.
Akkoord met de eis dat Oekraïne nooit lid kan worden van de NAVO gaat natuurlijk te ver. Het is een vorm van appeassement waar we slechte ervaringen mee hebben in Europa.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gabbard zegt hier echt niets vreemds. Ze is van mening dat men had moeten toezeggen dat Oekraïne geen lid van de NAVO kan worden. Een kleine opoffering in ruil voor een stabielere wereld maar blijkbaar teveel gevraagd voor de globalisten in het westen.
Omdat je duidelijk is welk probleem je nou precies denkt op te lossen. Je mompelt iets over corruptie en Hunter Biden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is een van de weinige voordelen van dit conflict. Waarom heb je daar zo’n moeite mee dat dit benoemt word?
Je moet ergens een grens trekken maar niet bij Oekraïne waar Kiev een historisch belangrijke plaats is voor de Slavische volkeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord met de eis dat Oekraïne nooit lid kan worden van de NAVO gaat natuurlijk te ver. Het is een vorm van appeassement waar we slechte ervaringen mee hebben in Europa.
Bovendien is het nogal naïef om te denken dat het conflict daarmee is beslecht. Ik weet niet of je naar Poetin hebt geluisterd: hij beschouwt Oekraïne als een illegitieme staat zonder bestaansrecht. Het is duidelijk dat hij niet rust voordat Zelensky is verdreven.
Daar komt bij dat Poetin meer eisen stelde. Hij wilde ook dat de NAVO zich terugtrok uit Oost-Europa (dus uit de lidstaten). Dat was natuurlijk geen optie.
En wie zegt dat het daarbij blijft? Poetin komt nou niet over als een redelijk staatsman. Wat als hij de Baltische staten gaat bedreigen? Dan ook maar weer toegeven?
Je moet als westen ergens de grens trekken.
Nogmaals, Poetin stelde meer eisen dan alleen het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne. Verder is duidelijk dat Poetin gewoon af wil van de huidige regering in Kiev.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je moet ergens een grens trekken maar niet bij Oekraïne waar Kiev een historisch belangrijke plaats is voor de Slavische volkeren.
Nee maar het was iets, geven en nemen Koos. Is er enige concessie gedaan naar Rusland toe?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, Poetin stelde meer eisen dan alleen het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne. Verder is duidelijk dat Poetin gewoon af wil van de huidige regering in Kiev.
Denken dat het was gesust met die ene belofte, is wel heel naïef.
Waarom zou het westen concessies moeten doen aan Rusland? Omdat Poetin z'n troepen heeft verzameld bij de grens?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee maar het was iets, geven en nemen Koos. Is er enige concessie gedaan naar Rusland toe?
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:29 schreef QuidProJoe het volgende:
Altijd fantastisch om te zien hoe zij die zich exclusief door pro-Establishment organisaties en individuen laten informeren een zeer gebrekkige kennis van zaken hebben.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:34 schreef QuidProJoe het volgende:
Hoe ging die quote ook alweer? "We’ll know our disinformation program is complete when everything the American public believes is false."
Geen wonder dat er zo veel gloeierds in de Amerikaanse MSM zitten.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:00 schreef QuidProJoe het volgende:
Men lijkt het er maar moeilijk mee te hebben dat de corruptie-vetpot voor het Amerikaanse Establishment, Oekraïne, uit hun handen glipt.
Er blijft met de dag minder over voor het Establishment, en dat is goed nieuws voor iedereen.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 19:29 schreef QuidProJoe het volgende:
Best zorgwekkend eigenlijk, wat die Establishment-types als normaal achten. Zeker als het gaat om kinderen.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:01 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Dat klinkt vooral als een probleem dat ontstaan is uit overmatige MSM-consumptie.
Al die "experts" die er keer op keer naast zitten, dat zou je toch aan het denken moeten zetten?
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:33 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan wat er met "De VS" wordt bedoelt. Voor het Establishment daar is het misschien wel waar dat het Rusland is. Voor het volk is China echter een groter probleem.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:26 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Vies zuur. Feit blijft dat dit niet onder President Trump gebeurde, die zogenaamd de marionet van Putin was, maar onder Brandon (Let's go!).
Feit is ook dat het Establishment huilt omdat hun kinderen belangen in Oekraïne hebben (raar).
Stel je toch eens voor dat Putin daadwerkelijk het corrupte netwerk van het Establishment in Oekraïne onklaar maakt. Dat is goed nieuws voor iedereen, behalve de corrupten en de Stockholm-syndromers.
Het past eigenlijk wel bij de huidige staat van Clown World, honk honk.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:56 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Je doet vandaag sneuer dan gebruikelijk.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:17 schreef QuidProJoe het volgende:
Soms is het te makkelijk om te vergeten dat dingen alleen bestaan wanneer de Heilige Geschriften het erkennen.
Negeer je zintuigen, negeer je brein en negeer je onderbuik. Alleen het gedicteerde vormt de wereld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:03 schreef QuidProJoe het volgende:
Moeilijke tijden voor het Establishment. Vooral in BNW.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:25 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Als je dat van mij vindt, en dan mag, wat zegt dat over jou, dat je er zo obsessief-compulsief mee bezig bent?
Woord en daad komen, rationeel gezien, niet overeen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
Maar Putin is zo'n geweldig sterke leider, de EU is maar kut dus 'please Putin, kom ons aanvallen!'quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou het westen concessies moeten doen aan Rusland? Omdat Poetin z'n troepen heeft verzameld bij de grens?
Dan zwicht je dus voor de dreiging van geweld. Je klaagt al dagen dat het westen 'zwak' reageert. Zo'n concessie is doen is pas zwak. En als Poetin vervolgens alsnog binnenvalt, sla je als westen helemaal een modderfiguur.
Ik zie in dit scenario ook geen 'geven en nemen'. Wat 'nemen' wij dan?
Obsessief-compulsief.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
De marxistische instelling is enkel nemen (het liefst gepaard met dreigementen of geweld), nooit geven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee maar het was iets, geven en nemen Koos. Is er enige concessie gedaan naar Rusland toe?
Zijn die gebieden veroverd en marionetten of sloten ze zich vrijwillig aan bij een bondgenootschap?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Ja maar Rusland is de agressor, het westen is onschuldig.
Dat is totaal niet relevant, wij waren in de NAVO maar al te blij om ze in te lijven. En met welk doel was dat geweest?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zijn die gebieden veroverd en marionetten of sloten ze zich vrijwillig aan bij een bondgenootschap?
Gezien dat je het hebt over 'agressor' en 'onschuldig' alsof het eigenlijk andersom zou zijn, lijkt me dat wel relevant.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is totaal niet relevant, wij waren in de NAVO maar al te blij om ze in te lijven. En met welk doel was dat geweest?
Als je verslaafd bent aan cocaïne is afkicken ook zeer verstandig, wat veel verstandiger is is nooit beginnen met snuiven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gezien dat je het hebt over 'agressor' en 'onschuldig' alsof het eigenlijk andersom zou zijn, lijkt me dat wel relevant.
Ook hier weer van dat rare taalgebruik om het te hebben over 'inlijven', terwijl deze landen zich vrijwillig aansloten bij het bondgenootschap en daar gewoon een stem in hebben. Zo te zien verstandig van die landen wel.
Weet je waarom die voormalige Oostbloklanden zich zo graag wilde aansluiten bij de NAVO? Omdat de Russen zich tot de val van de muur gedroegen als agressors.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Sure de EU heeft heel veel landen met geweld toegevoegd..quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Serieuze vraag..quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je verslaafd bent aan cocaïne is afkicken ook zeer verstandig, wat veel verstandiger is is nooit beginnen met snuiven.
Waarom mogen landen geen lid van de NAVO worden als ze dat willen? Wat heeft Rusland daarover te zeggen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Ik snap jou niet. Je klaagt over mij en mijn gebrek aan "inhoud", en dan klaag je vervolgens over het gebrek aan inhoud daarop. Raar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Meer random woordjes..
Geen inhoud!
Voor een partij die altijd de mond vol heeft over de soevereiniteit van een land kramen ze de laatste dagen wel echt ongelofelijk domme en tegenstrijdige dingen uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Onder Biden is er toch ook geen oorlog voor Amerikanen, of ben ik nu in de war?quote:
Waarom zou een soevereine staat niet zelf mogen beslissen tot welk pact het wil toetreden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb je al antwoord gegeven op de vraag van isdatzo?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Ik snap jou niet. Je klaagt over mij en mijn gebrek aan "inhoud", en dan klaag je vervolgens over het gebrek aan inhoud daarop. Raar.
Voor een partij die ondertussen al twee jaar meent te moeten strijden tegen een verzonnen corona-dictatuur zitten ze wel opvallend diep in het kontje van het Kremlin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Voor een partij die altijd de mond vol heeft over de soevereiniteit van een land kramen ze de laatste dagen wel echt ongelofelijk domme en tegenstrijdige dingen uit.
Weet je wel hoe belangrijk VRIJHEID is!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voor een partij die ondertussen al twee jaar meent te moeten strijden tegen een verzonnen corona-dictatuur zitten ze wel opvallend diep in het kontje van het Kremlin.
Want eisen dat een land nooit lid zal worden is een realistische eis? Dat dat voorlopig niet gaat gebeuren hebben ze zelfs nog gegeven, was niet voldoende.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gabbard zegt hier echt niets vreemds. Ze is van mening dat men had moeten toezeggen dat Oekraïne geen lid van de NAVO kan worden. Een kleine opoffering in ruil voor een stabielere wereld maar blijkbaar teveel gevraagd voor de globalisten in het westen.
Overigens denk ik vooral dat Kijkertjes kritiek is dat Gabbard doet heulen met de vijand. En met de vijand bedoel ik dus Tucker Carlsson.
Dat is wel de indruk die je posts geven ja.quote:
...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Inlijven?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is totaal niet relevant, wij waren in de NAVO maar al te blij om ze in te lijven. En met welk doel was dat geweest?
Die belachelijke eisen waren alleen maar bedoeld als een soort doorzichtige poging tot legitimering: zie je wel ze willen niet met ons praten we moesten wel! Poetin weet ook wel dat Oekraïens NAVO lidmaatschap niet op de agenda stond maar dat het definitief uitsluiten daarvan een ontoelaatbare concessie is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Want eisen dat een land nooit lid zal worden is een realistische eis? Dat dat voorlopig niet gaat gebeuren hebben ze zelfs nog gegeven, was niet voldoende.
Moet ik even Oekraïne aanwijzen op een kaart voor je?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:00 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Dit dus, je kan toch niet anders concluderen dat onze wereldleiders helemaal niet bezig zijn met onze belangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:52 schreef QuidProJoe het volgende:
Waarom doen de linkjes naar de documenten over de door DoD gesponsorde biolaboratoria het niet meer op de site van de Amerikaanse ambassade in Oekraïne?
https://ua.usembassy.gov/(...)t-reduction-program/
Gelukkig hebben we de archieven nog.Waarom vraag je dat hier?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Telefoon nummer staat er onder.
Ik denk alleen dat ze momenteel andere dingen aan de kop hebben daar.Er staat nog een vraag voor u open!!
Doet me denken aan Bush & Obama in het midden-oostenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Verder is duidelijk dat Poetin gewoon af wil van de huidige regering in Kiev
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |