Er ligt dan ook een voorstel om dat af te schaffen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met Orban/Hongarije zit er een Poetin marionet in de EU, dat gaat ook problemen opleveren in beslissingen waar unanimiteit voor nodig is
Ehh. Drones hebben conventionele huidige oorlogen totaal veranderd.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:07 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Die stellen niks voor bij een conventionele oorlog.
Ooooooo alleen voor die 2 grondstoffen die direct verantwoordelijk zijn voor de hele economie.quote:
Sja daar heeft Moskou dus maar mee te dealen. De periode ze daar de hele regio onderdrukten en met harde hand de baas speelden is al een tijdje voorbij.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:09 schreef riazop het volgende:
Poetin kan gewoon nooit accepteren dat een oud Slavisch kerngebied als Oekrane zich langzaam maar zeker afkeert van Moskou en steeds duidelijker voor een westerse koers kiest. Dat de Baltische staten dat deden, was al een bijzonder bittere pil, maar, ach, tot daar was de afschuw nog enigszins te verwerken. Maar dat Oekrane, die boerse "Klein-Russen" (zoals Russisch-nationalisten ze omschrijven), de Groot-Russische natie de rug toe te keren, is compleet onverteerbaar. Daar zit de enorme frustratie van Moskou.
Reflectie en een paar grote spiegels is echt goedkoper dan grote tafels en oorlog gekletter,. Is wel erg ongemakkelijk, maar levert uit eindelijk zoveel meer op. . Dikke tip van Korenfok aan Poetin.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:09 schreef riazop het volgende:
Poetin kan gewoon nooit accepteren dat een oud Slavisch kerngebied als Oekrane zich langzaam maar zeker afkeert van Moskou en steeds duidelijker voor een westerse koers kiest. Dat de Baltische staten dat deden, was al een bijzonder bittere pil, maar, ach, tot daar was de afschuw nog enigszins te verwerken. Maar dat Oekrane, die boerse "Klein-Russen" (zoals Russisch-nationalisten ze omschrijven), de Groot-Russische natie de rug toe te keren, is compleet onverteerbaar. Daar zit de enorme frustratie van Moskou.
De westerse selling points zijn beter.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:09 schreef riazop het volgende:
Er zijn uberhaupt selling points. Rusland heeft niks te bieden, behalve geweld.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:13 schreef capricia het volgende:
[..]
De westerse selling points zijn beter.
poeh poeh rusland heeft 1,3 triljoen bnp. dus zo grote schaal zullen ze niet hebben op de wereld markt. En nu China de grenzen van Oekrane steunt. Ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren als China mee doet met de sancties.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ooooooo alleen voor die 2 grondstoffen die direct verantwoordelijk zijn voor de hele economie.
Dan valt het wel mee.
Wat zeg jij dan? De Oorlog in Karabach kunnen we niet echt als voorbeeld gebruiken gezien Armeense oorlogsmateriaal ergens uit 1950 dateert.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ehh. Drones hebben conventionele oorlog totaal veranderd.
mag de NATO niet rusland van de kaart vegen, los je direct het Cuba vraagstuk op?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:13 schreef riazop het volgende:
Mag Cuba in een militair bondgenootschap met Rusland of China? En vervolgens troepen stationeren?
Het punt is dat Oekraine een verdeeld land is waarvan een klein deel in het oosten zich meer met Rusland verbonden voelt. Dat is daar altijd zo geweest.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:09 schreef riazop het volgende:
Goede vergelijking welquote:
Dat is toch gewoon zo..quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn uberhaupt selling points. Rusland heeft niks te bieden, behalve geweld.
grondstoffen, gas vooropquote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn uberhaupt selling points. Rusland heeft niks te bieden, behalve geweld.
Man man man, wat een treurigheid.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou je bent tegen sancties of voor het ontstaan van Nazi Duitsland. Veel smaken zitten er niet tussen in die lap tekst die je had gepost. Dacht niet dat ik met een nazi van doen had.
Wat wil de bevolking van Oekrane zelf, in meerderheid? Het oosten of het westen? Waar zien zij hun toekomst?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:15 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat zeg jij dan? De Oorlog in Karabach kunnen we niet echt als voorbeeld gebruiken gezien Armeense oorlogsmateriaal ergens uit 1950 dateert.
Rusland gooit Oekrane binnen no time plat. Welke landingsbaan gaat Oekrane dan gebruiken voor zijn drones?
Libi, Armeni, Ethiopi. Rusland gebruikt zelf ook uitgebreid drones. Drones zijn integraal onderdeel geworden van conventionele huidige oorlogen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:15 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat zeg jij dan? De Oorlog in Karabach kunnen we niet echt als voorbeeld gebruiken gezien Armeense oorlogsmateriaal ergens uit 1950 dateert.
Rusland gooit Oekrane binnen no time plat. Welke landingsbaan gaat Oekrane dan gebruiken voor zijn drones?
Ja dat valt toch niet te peilen wat het volk nu wil?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat wil de bevolking van Oekrane zelf, in meerderheid? Het oosten of het westen? Waar zien zij hun toekomst?
wat dacht je van de grondstoffen waar onze huidige beschaving op is gebasseerd?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon zo..![]()
Wat heeft Rusland te bieden qua voorspoed en vrijheid van een bevolking of land?
zou het wat uitmaken?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:23 schreef capricia het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of antivaxxers eerder het Russische verhaal voorstaan.
Wat denken jullie?
Dat zijn toch geen conventionele oorlogen man.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Libi, Armeni, Ethiopi. Rusland gebruikt zelf ook uitgebreid drones. Drones zijn integraal onderdeel geworden van conventionele oorlogen.
Denk dat het bedtijd voor jou is.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:23 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie?
Ik ben gewoon nieuwsgierig. Lijken me namelijk dezelfde nieuwsbronnen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.quote:
Welke dan?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nieuwsgierig. Lijken me namelijk dezelfde nieuwsbronnen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Grappig.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Denk dat het bedtijd voor jou is.
Er is op internet een vrij hardnekkig groepje dat altijd juichend de meest provocerende kant van een discussie kiest, dat zal ook hier wel zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:23 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie?
Dat is wat oorlogen tegenwoordig zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen conventionele oorlogen man.
Elke antivaxxer heeft wantrouwen richting de overheid, dus: ja. Die groepjes die op Telegram zitten helemaal. Drie keer raden uit welk land Telegram komt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:23 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie?
onze toekomstige nsb-ers in de 2e kamer, zijn ook anti vaxxers. Dus ja die link is heel goed te leggen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nieuwsgierig. Lijken me namelijk dezelfde nieuwsbronnen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Wow, complottheoriequote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Elke antivaxxer heeft wantrouwen richting de overheid, dus: ja. Die groepjes die op Telegram zitten helemaal. Drie keer raden uit welk land Telegram komt.
Jannie moet ook nog even wat kwijtquote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nota bene een mod die met gaslighting het topic laat ontsporen lol.
Gelukkig. Nog iemand.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jannie moet ook nog even wat kwijt
wel gelachen
Nee. Karabach oorlog was een conventionele oorlog. Irak oorlog was ook conventioneel.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is wat oorlogen tegenwoordig zijn.
10 jaar geleden was Rusland al druk met hybride oorlogsvoering. Is het zo verwonderlijk? Ze zijn gewoon heel goed op dat vlak.quote:
Two'sday.quote:
Punt is, drones zijn heel belangrijk in oorlogsvoering tegenwoordig. Voor zowel grote spelers als kleinere spelers.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:33 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee. Karabach oorlog was een conventionele oorlog. Irak oorlog was ook conventioneel.
Je vergist je in een aantal zaken. Laten we het hierbij houden.
Feitelijk zaten ze er al, ze hebben een paar jaar geleden ook de Krim al van Oekraine afgesnoept.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:47 schreef capricia het volgende:
Hoeveel we er ook over praten, Rusland is gewoon een souverein land binnen gevallen.
Correct?
Ja. Dat wist iedereen al. Alleen ontkenden ze dat.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Feitelijk zaten ze er al, ze hebben een paar jaar geleden ook de Krim al van Oekraine afgesnoept.
Alleen was de krim aldus Rusland al integraal onderdeel ervan, wordt ook meegerekend in de bevolking etcetera.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Feitelijk zaten ze er al, ze hebben een paar jaar geleden ook de Krim al van Oekraine afgesnoept.
Waar in 2011 50.000 Oekrainers in Polen wonen, waren dat er in 2020 1.3 miljoen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 02:00 schreef BMW1993 het volgende:
Tijdens de chaos in Venezuela hoopte ik dat heel veel Latina dames naar Nederland zouden vluchten.
Dat is niet uitgekomen, nu hoop ik dat er massaal blonde dames de AZC weten te vinden in NL.. Maar zolang West Oekrane veilig blijft, zullen ze niet richting West Europa trekken denk ik..
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 02:00 schreef BMW1993 het volgende:
Tijdens de chaos in Venezuela hoopte ik dat heel veel Latina dames naar Nederland zouden vluchten.
Dat is niet uitgekomen, nu hoop ik dat er massaal blonde dames de AZC weten te vinden in NL.. Maar zolang West Oekrane veilig blijft, zullen ze niet richting West Europa trekken denk ik..
In het geval van de Krim zijn er natuurlijk nog wel wat andere verlichtende omstandigheden, dat rommelde al sinds de onafhankelijkheid van de Oekraense SSR.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:58 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Alleen was de krim aldus Rusland al integraal onderdeel ervan, wordt ook meegerekend in de bevolking etcetera.
Aldus Rusland natuurlijk omdat de bevolking dat wilde in het referendum.
Donbass daarentegen hebben helemaal geen referendum gehad (Wilde Rusland wel) en daarom heeft Rusland daar 2 mini-republiekjes gemaakt met een tweede kamer met alleen pro-Russische partijen.
Biden geeft thumbs up.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 02:43 schreef BMW1993 het volgende:
VS ziet voorlopig nog niets in breed sanctiepakket
De Amerikaanse regering vindt het besluit van president Poetin om 'vredestroepen' naar de separatistenregio's in het oosten van Oekrane te sturen nog geen reden om te komen met een breed sanctiepakket. Een regeringsfunctionaris wijst erop dat de Russen al eerder troepen naar het oosten van Oekrane hebben gestuurd, en daarom is er volgens de VS geen sprake van een verdere invasie.
https://nos.nl/collectie/(...)ekken-donetsk-binnen
Nou VS sterk signaal dit hoor.
Hoe bedoel je? Als in wanneer Trump er nog zat had Putin dat gebied allang ingenomen? Dat lijkt mij namelijk in dat geval het meest waarschijnlijke. Trump had nogal een zwak voor Putin.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 02:47 schreef RAVW het volgende:
ben allang blij dat die Biden nu aan het roer staat en niet die Trump.
Dan was de pleuris allang uit gebruiken daar
Omdat je met Trump nooit wist welke kant die op zou gaan , erg stabiel was die man niet ...quote:Op dinsdag 22 februari 2022 02:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Als in wanneer Trump er nog zat had Putin dat gebied allang ingenomen? Dat lijkt mij namelijk in dat geval het meest waarschijnlijke. Trump had nogal een zwak voor Putin.
Wat mij betreft mogen er wel wat strengere sancties komen zeker tegen de Russische oligarchen, die hebben best wat investeringen in het westen toch? Benieuwd wat dit doet met de Nordstream naar Duitsland, ik neem aan niks eigenlijk.
Niet stabiel? Hij is juist een very stable genius!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 02:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
Omdat je met Trump nooit wist welke kant die op zou gaan , erg stabiel was die man niet ...
Maar hoop dat dit snel en zonder veel leed van beide kanten gaat aflopen
je zou er maar wonen ...
Nouou dat nou ook weer niet. Het is wel degelijk een invasie maar nog niet de grote invasie die het grote beloofde sanctiepakket verdient waar Putin rekening mee moet houden als hij het hier niet bij laat.quote:
Dit dus! En wat ik hoor zijn de verwachtingen dat hij het hier echt niet bij zal laten. Het gaat hem om heel Oekraine en niet vanwege een eventueel lidmaatschap van de NAVO want die vormen geen bedreiging voor zijn souvereiniteit. Zijn grote probleem is dat als het Oekraine lukt om idd een geslaagde democratie te worden zoals de aspiraties zijn dat onrust onder zijn eigen bevolking zal gaan veroorzaken. Zij leven immers nog steeds onder zijn autoritaire regime?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 02:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In het geval van de Krim zijn er natuurlijk nog wel wat andere verlichtende omstandigheden, dat rommelde al sinds de onafhankelijkheid van de Oekraense SSR.
https://www.refworld.org/docid/469f38ec2.html < een overzicht tot het jaar 2000.
De Donbas is een andere casus. Ik hoop dat men het hierbij laat.
Ach ja het is maar de mening van Rusland deskundigen in de VSquote:
Oooow je bedoelt die ene, lange, dunne?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 05:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ach ja het is maar de mening van Rusland deskundigen in de VS
Logisch. Als je meteen het zwaarste pakket geeft dan heb je geen manoeuvreerruimte meer.quote:
Doen ze wel vakerquote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:47 schreef capricia het volgende:
Hoeveel we er ook over praten, Rusland is gewoon een souverein land binnen gevallen.
Correct?
Putin draait langzaam de kraan open en Biden wil m langzaam dichtdraaien. Proporties in evenwicht houden. Sancties gaan er geleidelijk komenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 02:43 schreef BMW1993 het volgende:
VS ziet voorlopig nog niets in breed sanctiepakket
De Amerikaanse regering vindt het besluit van president Poetin om 'vredestroepen' naar de separatistenregio's in het oosten van Oekrane te sturen nog geen reden om te komen met een breed sanctiepakket. Een regeringsfunctionaris wijst erop dat de Russen al eerder troepen naar het oosten van Oekrane hebben gestuurd, en daarom is er volgens de VS geen sprake van een verdere invasie.
https://nos.nl/collectie/(...)ekken-donetsk-binnen
Nou VS sterk signaal dit hoor.
Laten we eens beginnen met het weer op orde brengen van de krijgsmachten van de Europese NATO leden ipv een EU leger op te richten. Van 36 F-35's en 18 gehuurde Leopard tanks is die psychopaat in het Kremlin niet onder de indruk.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:40 schreef capricia het volgende:
Wij moeten heel snel naar een structuur waarin wij onszelf kunnen verdedigen als EU.
Een federale EU komt alleen maar sneller dichterbij.
Straks heb je mensen die denken die denken dat het hierbij wel klaar is.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:45 schreef Scorpie het volgende:
“Putin gaat nooit binnenvallen”
Ik hoor het al die mensen hier nog zeggen
De rest van oekraine nietquote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:45 schreef Scorpie het volgende:
Jawelquote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Straks heb je mensen die denken die denken dat het hierbij wel klaar is.
Ik zeg in ieder geval nee.
Nee hierbij is het niet klaar, nee hier blijft het niet bij.
Putin doet dit en er volgt iets wat in verhouding tot dit ligt en dat kan worden uitgebreid. Wat eigenlijk zoiets is als je eigen graf graven.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Voorlopig heeft hij alleen met veel bombarie en een hele warrige speech een gebied bezet dat hij al jaren geleden had ingenomenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:45 schreef Scorpie het volgende:
‘alleen maar’quote:Op dinsdag 22 februari 2022 07:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Voorlopig heeft hij alleen met veel bombarie en een hele warrige speech een gebied bezet dat hij al jaren geleden had ingenomen
Wat kans op oorlog betreft blijft het hierbij.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Goeie nieuws is dat alle vrouwen tegenwoordig ook mogen #mijnnaamisPeterquote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:54 schreef quirina het volgende:
Nederland moet zich eens achter de oren krabben en de dienstplicht weer instellen voor 18 jarigen.
En maar krokodillentranen huilen over de Duitse inval in 1941 en hoe groot dat trauma wel niet is.quote:
En wat moeten die 18-jarigen dan gaan doen zonder materieel?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:54 schreef quirina het volgende:
Nederland moet zich eens achter de oren krabben en de dienstplicht weer instellen voor 18 jarigen.
'Pief paf pauw' roepen, dat schrikt ze wel af.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 07:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En wat moeten die 18-jarigen dan gaan doen zonder materieel?
Komt wel, als Poetin straks aan de deuren staat van een NAVO-land.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:54 schreef quirina het volgende:
Stel je niet aanquote:Op dinsdag 22 februari 2022 07:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
‘alleen maar’.!!!
Hoe bagatelliseer ik een oorlog. @:spec doet het schaamteloos.
Dit ja, kunnen al die FIFA-kampioentjes eens wat nuttigs doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:54 schreef quirina het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |