Dit hoeft van mij ook nietquote:Op donderdag 10 maart 2022 20:49 schreef potjecreme het volgende:
Hier heb ik dus niks mee. Opgedrongen sentiment
Die zijn allemaal kapot geschoten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:10 schreef Tengano het volgende:
Staat dus helemaal niemand bij dat apparaat
Met alle respect, maar dan heb je het punt van het programma en de hele missie gemistquote:Op donderdag 10 maart 2022 20:45 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Met alle respect en ik zou het zelf niet kunnen, maar die twee vrouwen waren allang naar huis gestuurd als ze een man waren geweest.
Je lichaam geeft je signalen voordat het kapot gaat. Pijn is er daar een van. En je kunt inderdaad nog veel langer door daarna, zonder echt kapot te gaan. Dat zie je ook in veel duursporten, ultra-marathons en triathlons en dergelijke. Grenzen doorbreken, beseffen dat je meer kunt, en daardoor krijg je nieuwe referentie-punten, over wat echt de grenzen zijn. Ik heb geregeld het idee dat het leven voor velen nu zo makkelijk is, dat daardoor hun grenzen verlaagd worden. Het verschil tussen 'gewoon' en 'moeite/je grenzen' blijft ongeveer hetzelfde, dus als 'gewoon' makkelijker wordt, verlagen de grenzen ook.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:54 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
De 40% regel komt er op neer dat wanneer jouw lichaam, feitelijk je brein, denkt dat je niet meer door kan je slechts op 40% zit van wat je echt kan. Ik ken de wetenschappelijke term niet uit mijn hoofd maar stel je voor dat je helemaal stuk zit na een eind lopen en sjouwen en je wilt opgeven want "je kan niet meer" .. moet je eens kijken hoe hard jij kan rennen als het echt moet. Of hoe sterk je kan zijn in een noodsituatie.
Nu of nooit is heel simpel.. dat is de vertaling van het Korpsmotto "Nunc aut Nunquam" En nee, dat betekent niet dat je altijd maar moet rammen en meteen knallen, het is niet "tactisch" bedoeld.
Ik heb ooit een week op een gebroken middenvoetsbeentje doorgelopen. Ik dacht dat het een kneuzing was.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Je lichaam geeft je signalen voordat het kapot gaat. Pijn is er daar een van. En je kunt inderdaad nog veel langer door daarna, zonder echt kapot te gaan. Dat zie je ook in veel duursporten, ultra-marathons en triathlons en dergelijke. Grenzen doorbreken, beseffen dat je meer kunt, en daardoor krijg je nieuwe referentie-punten, over wat echt de grenzen zijn. Ik heb geregeld het idee dat het leven voor velen nu zo makkelijk is, dat daardoor hun grenzen verlaagd worden. Het verschil tussen 'gewoon' en 'moeite/je grenzen' blijft ongeveer hetzelfde, dus als 'gewoon' makkelijker wordt, verlagen de grenzen ook.
Afgelopen dagen ook weer de Barkley Marathons gevolgd. Geen finisher dit jaar weer. Maar daar gaan ze ook tot het gaatje en verder. Een van de vorige finisher noemde ronde 4 de zwaarste, je bent al helemaal gaar (meer dan 40 uur al constant bezig), en het einde is nog lang niet in zicht (finish is na 5 rondes).
Dai vertelde tussen neus en lippen in de kapot sterk video hierboven dat hij schijnbaar bij de dijkenmars in het begin zijn middenvoetsbeentje had gebroken, en daar dus meer dan 200km mee doorgelopen heeft.
Met 30kg op je rug?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:46 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik heb ooit een week op een gebroken middenvoetsbeentje doorgelopen. Ik dacht dat het een kneuzing was.
Oh ik bedoelde het meer dat ik me kan voorstellen dat je denkt mwah en door gaat. Beetje zoals jij met je arm.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Met 30kg op je rug?
Maar kan volgens mij best verschil zitten tussen hoe pijnlijk het is of niet. Heb ooit een paar weken doorgetennisd met een gebroken pols, dacht ook dat het gekeusd was. Totdat schooldokter zei dat ik toch maar een foto moest laten maken. Toen gevraagd of ik eerst nog een wedstrijd kon spelen. Vond ie geen goed idee. Maar ik deed dat al 2 weken en we konden kampioen worden. Dus gespeeld, gewonnen, dikke sorbet gegeten (was 12 ofzo) en toen naar het ziekenhuis. Foto, gips erom, en daar paar weken later weer mee gaan tennissen. Zat een scheurtje in een bot, dus was niet helemaal door ofzo, maar het verklaarde wel waarom ik zo'n last van had.
Komt bij defensie ook zo vaak voor dat ze het maar "Marsfractuur' genoemd hebben...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:46 schreef Document1 het volgende:
Ik heb ooit een week op een gebroken middenvoetsbeentje doorgelopen. Ik dacht dat het een kneuzing was.
Zolang je een stap kunt zetten, kun je er ook twee zetten, en zolang het niet erger wordt kun je door lijkt me zolang je dus nog een stap kunt zetten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:40 schreef Document1 het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde het meer dat ik me kan voorstellen dat je denkt mwah en door gaat. Beetje zoals jij met je arm.
Het is vaak een stressfractuur inderdaad, veroorzaakt door overbelasting. Dai noemde het ook tussen neus en lippen, nadat hij er naar gevraagd werd.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Komt bij defensie ook zo vaak voor dat ze het maar "Marsfractuur' genoemd hebben...
Dat ligt aan jou ja.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:31 schreef Geerd het volgende:
Ligt het aan mij of ...kan die 2 dames nooit uit elkaar houden.,..![]()
Ligt aan jouquote:Op zondag 13 maart 2022 11:31 schreef Geerd het volgende:
Ja.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:31 schreef Geerd het volgende:
Die finale is net als vorig jaar gewoon een wervingsspotje voor defensiequote:Op zondag 13 maart 2022 11:51 schreef Mylene het volgende:
Weet niet hoor, vond die de finale oefening maar slappe hap, had graag gezien dat ze meer moesten laten zien wat ze geleerd hadden. Ik herinner me nog die coördinatenpunten oppikken waar geen van hen echt in slaagde. Dat had toch ook wel verwerkt kunnen worden.
Er zal ook vast wel en bekende Nederlanders versie komen.
Precies dit, net als vorig jaar gaan er bij elke opdracht dingen fout behalve in de finale, daar gaat ineens alles goed. Er staan nergens vijanden, en dan ineens worden ze beschoten, en dan krijgen ze het toch voor elkaar om de vijanden allemaal neer te schieten en zelf niet geraakt te worden (terwijl de vijand dus veel eerder begon met schieten). Het was vooral sluipen en een mooi shot van de apache-helicopterquote:Op zondag 13 maart 2022 12:18 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Die finale is net als vorig jaar gewoon een wervingsspotje voor defensie
Welke Apache, ik heb alleen een Chinook en Cougar gezien. Maar inderdaad, het is verder gewoon een showtje. SOF-Support erbij die het meeste mogen opknappen.. een onbewaakte Patriot en van alles wat allemaal van een leien dakje gaat.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:27 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Precies dit, net als vorig jaar gaan er bij elke opdracht dingen fout behalve in de finale, daar gaat ineens alles goed. Er staan nergens vijanden, en dan ineens worden ze beschoten, en dan krijgen ze het toch voor elkaar om de vijanden allemaal neer te schieten en zelf niet geraakt te worden (terwijl de vijand dus veel eerder begon met schieten). Het was vooral sluipen en een mooi shot van de apache-helicopter
De finale is gewoon zo opgezet dat het wel goed moet gaan.
Oh sorry, ik weet eigenlijk precies niks van dat soort voertuigenquote:Op zondag 13 maart 2022 12:41 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Welke Apache, ik heb alleen een Chinook en Cougar gezien. Maar inderdaad, het is verder gewoon een showtje. SOF-Support erbij die het meeste mogen opknappen.. een onbewaakte Patriot en van alles wat allemaal van een leien dakje gaat.
Het had wel mooi geweest als bijvoorbeeld de radio's ermee waren gekapt, hoe fix je dat dan even? Of een gewonde teammaat er tussendoor. En dan nog zag ik "foutjes" hoor.. Maar het blijft een wervingscampagne en toch wel een redelijk leuk format. Het is ook niet zo dat ze niet dagenlang door de mangel zijn gehaald, weinig slaap veel inspanning en dan een beetje spelen met de echte mannen voor wat mooie shots.
Vorig jaar moesten volgens mij toch wel wat meer moeite doen, in dat flat gebouw, ook met onschuldige bijstanders, meer anticiperen. Volgens mij was er ook een gewonde.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:18 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Die finale is net als vorig jaar gewoon een wervingsspotje voor defensie
Het is je eer te naquote:Op zondag 13 maart 2022 18:52 schreef Tengano het volgende:
Ik was nog het meest gecharmeerd van Ray toen hij die lovende woorden over de deelnemers sprak. Wat een geweldige kerel is dat zeg. Ook met zoveel gevoel en power. Die zou ik graag als buurman hebben
Hij is van dezelfde lichting als Gijs Tuinman, dan krijg je mooie verhalen hoorquote:Op zondag 13 maart 2022 18:52 schreef Tengano het volgende:
Ik was nog het meest gecharmeerd van Ray toen hij die lovende woorden over de deelnemers sprak. Wat een geweldige kerel is dat zeg. Ook met zoveel gevoel en power. Die zou ik graag als buurman hebben
Die burgers gingen zich ermee bemoeien waardoor je een heel andere situatie kreeg, was veel chaotischer en moeilijker.quote:Op zondag 13 maart 2022 19:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
Vorig jaar moesten volgens mij toch wel wat meer moeite doen, in dat flat gebouw, ook met onschuldige bijstanders, meer anticiperen. Volgens mij was er ook een gewonde.
Ik vond die dames helemaal niets, had ik niets mee. Tom wel weer, later pas en Robin, de jongste.
Eens.quote:Op zondag 13 maart 2022 18:52 schreef Tengano het volgende:
Ik heb er een hoop aan overgehouden. Ik gebruik zelf nu ook een aantal van die kernwaarden en heb Dai en Ray zelfs als interne coach als ik het nodig vind en als ik het gevoel met iets op te geven bijvoorbeeld.quote:
De steiger talks op zijn Instagram zijn ook tof.quote:Op zondag 13 maart 2022 18:52 schreef Tengano het volgende:
Lompe horken.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:33 schreef Revanches het volgende:
Dai en Ray zou ik graag eens een rondje feedback van krijgen. Geweldige gasten.
Ik sla over. Is voor mij niet echt een uitdaging.quote:Op woensdag 8 juni 2022 23:35 schreef Pinuts het volgende:
Ze zoeken kandidaten voor seizoen 3. Welke Fokker geeft zich op?
Volgens zegge trekt het KCT zich nu terug van KvK ( iets met te druk etc.) en gaat KvK seizoen 3 nu na de "CDO" stijl over op MARSOF . Op zich niet gek als je bij aanmelding benadrukt ziet dat je "goed zwemmen" een vereiste nu is . We zullen zien .quote:
Beter, uiteindelijk is MARSOF de andere SF afdeling in NL. En het zou een beetje voorspelbaar worden als ze nog een rondje KCT zouden doen. Overigens is "goed zwemmen" net zo een vereiste bij het KCT.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:53 schreef rmrt2010 het volgende:
[..]
Volgens zegge trekt het KCT zich nu terug van KvK ( iets met te druk etc.) en gaat KvK seizoen 3 nu na de "CDO" stijl over op MARSOF . Op zich niet gek als je bij aanmelding benadrukt ziet dat je "goed zwemmen" een vereiste nu is . We zullen zien .
Geweest.quote:Op maandag 13 juni 2022 18:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Dus geen Ray en Dai meer? Dat "zijn" immers KCT'ers.
Daarom schreef ik ook " ", tegenwoordig werken ze voor een particulier bedrijf.quote:
Wss niet allemaal Nederlands?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 14:27 schreef Sodemieters het volgende:
Bekende burgers... Is er een reden dat ze het niet hebben over bekende Nederlanders?
Ik denk eerder als-in: niet-militair (maar burger). Want normaal gesproken doen alleen militairen deze training/selectie, niet burgersquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 14:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wss niet allemaal Nederlands?
of ze willen het inclusief houden?
Maar nu dus Bekende Burgersquote:Het Korps Commandotroepen opent opnieuw zijn deuren voor gewone burgers
Celine Huijsmansquote:
Hij lijkt er wel op maar ik ben er niet zeker van.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 15:06 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar is die middelste man een van die kinderen van Ruinerworld?
Dat is de enige die ik herken jaquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 15:06 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar is die middelste man een van die kinderen van Ruinerworld?
Maar.. het vorige seizoen met BN'ers, waren ook bekende burgers, bekende Nederlandsquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 15:00 schreef Piles het volgende:
Ik denk eerder als-in: niet-militair (maar burger). Want normaal gesproken doen alleen militairen deze training/selectie, niet burgers
Totaal onnodig ook, dit programma liep prima zonder "bekende" Nederlanders. Erg jammer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Weer een programma met vijfde-rangs bekende Nederlanders die het vooral doen om zichzelf beter verkoopbaar te maken. Kunnen programma-makers in Nederland nu echt niet zonder bekende Nederlanders? De Belgen doen dat prima, en de Belgische versies van programma's, met onbekende Belgen zijn vaak ook beter te pruimen dan de Nederlandse versies met bekende Nederlanders.
Was dat niet special forces vips?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 15:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar.. het vorige seizoen met BN'ers, waren ook bekende burgers, bekende Nederlands
Dus dat maakt het niet specialer of anders qua selectie.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Totaal onnodig ook, dit programma liep prima zonder "bekende" Nederlanders. Erg jammer.
Ja, er zijn maar 2 seizoenen van KK geweest.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:32 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Was dat niet special forces vips?
Oh ja dat was het. Vond het al zo vreemd dat dit werd aangekondigd als de eerste keer met BNersquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:32 schreef Ceviche het volgende:
[..]
De nederlandse televisie is aids ja, altijd dat blik kut bners opentrekken meer kunnen ze niet bedenken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Weer een programma met vijfde-rangs bekende Nederlanders die het vooral doen om zichzelf beter verkoopbaar te maken. Kunnen programma-makers in Nederland nu echt niet zonder bekende Nederlanders? De Belgen doen dat prima, en de Belgische versies van programma's, met onbekende Belgen zijn vaak ook beter te pruimen dan de Nederlandse versies met bekende Nederlanders.
Ja.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:32 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Precies. Zelfde als met De Mol, was ook prima zonder bekende Nederlanders, en de Belgische versie, met onbekende Belgen is echt veel toffer. Het lijkt wel alsof het Nederlandse programmamakers ook lui maakt. Gooi er maar wat bekende Nederlanders in, volg het draaiboek en je hebt weer genoeg kijkers voor de buis. In de Belgische versie van De Mol lijkt het alsof de makers meer hun best doen, originelere spellen bedenken etc. Ik denk dat we in deze versie weer veel van hetzelfde gaan zien, allemaal onderdelen die we al eerder gezien hebben, dus gooi er dan maar wat bekende Nederlanders in, zodat dat nog wat kijkers trekt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Totaal onnodig ook, dit programma liep prima zonder "bekende" Nederlanders. Erg jammer.
Vergeet Expeditie Robinson niet. Was ook tof zonder bekende Nederlanders.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 17:14 schreef SilverEyes het volgende:
Hoewel ik bijna geen van de bekende burger ken, vind ik het wel jammer.
De slimste mens, wie is de mol, nu dit. Beetje promo programma's voorB(d)N'ers.
De Slimste Mens was toch altijd al met BN'ers?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 17:14 schreef SilverEyes het volgende:
Hoewel ik bijna geen van de bekende burger ken, vind ik het wel jammer.
De slimste mens, wie is de mol, nu dit. Beetje promo programma's voorB(d)N'ers.
Bovendien zullen de echt sterke personen, wat dan qua BN'ers sporters zullen zijn, er niet aan mee gaan doen ivm gevaar op blessures.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:28 schreef Isdatzo het volgende:
Nu kijk ik niet zo gek veel tv maar volgens mij is er geen enkel programma dat er leuker op wordt wanneer er zogenaamd 'bekende nederlanders' aan meedoen.
Ja klopt. Maat dat zou ook prima met onbekende mensen kunnen toch?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De Slimste Mens was toch altijd al met BN'ers?
Ik verwacht ook dat de deelnemers fysiek een stuk minder zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 00:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bovendien zullen de echt sterke personen, wat dan qua BN'ers sporters zullen zijn, er niet aan mee gaan doen ivm gevaar op blessures.
Aan de andere kant, een Arie Boomsma figuur af zien gaan zou wel weer heel leuk zijn. En wat verwende voetballertjes een beetje discipline bij brengen.
Het merendeel ken ik niet eens. Ben wel benieuwd of het dit seizoen wat wordt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:56 schreef Pierre_Ranja het volgende:
Waarom altijd met bn'ers? Dan heb je een mooi programma, moet het verpest worden met bn'ers.
Ik ookquote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:33 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Het merendeel ken ik niet eens. Ben wel benieuwd of het dit seizoen wat wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |