Handig dat ze er zijn, nooit gebruik van gemaakt maar het idee dat ik ineens zin kan hebben in pannenkoeken en dan tien minuten later een pak pannenkoeken mix kan hebben geeft innerlijke rust. Maar ook het besef van luiheid want ik kan in dezelfde tijd de deur uit en in een van de drie supermarkten binnen een straal van 2 kilometer pannenkoeken mix halen. Wordt wel steeds drukker met flitsbezorgers, er zit een uitgifte punt tegenover mijn woning dus continu roze tasjes die voorbijzoeven.quote:
Totaal geen begrip voor buitenlanders hier hèquote:Op donderdag 27 januari 2022 22:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De voorkennis wordt hier vanavond vrij hoog verondersteld inderdaad
quote:Op donderdag 27 januari 2022 21:48 schreef Cee het volgende:
Als ik voor zo’n schilderij van een persoon sta dan probeer ik me altijd voor te stellen hoe die er in het echt uit heeft gezien, dan vraag ik me af of het heel veel lijkt en zo ja, hoe komt het dat vooral de vrouwen er allemaal het zelfde uit zagen in die tijd. Zelfde bolle koppen, zelfde bolle ogen.
(Ik denk: nog weinig mixen van verschillende nationaliteiten gecombineerd met een beetje inteelt).
Ja precies dit.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:16 schreef ijs_beer het volgende:
Ik heb vooral problemen met dat flitsbezorgergebeuren omdat het onze 'ik wil het en ik wil het nu ongeacht wat'cultuurtje verder faciliteert. Terwijl het besef dat niet alles altijd beschikbaar is je bewuster maakt. Ook in je consumptiegedrag.
Jaren terug hadden wat vrienden zin in Mars, maar geen zin om naar de supermarkt te gaan. Toen hebben ze verschillende bezorgdiensten gebeld om te informeren vanaf hoeveel Marsen ze wel wilden komenquote:Op donderdag 27 januari 2022 22:14 schreef Guanabana het volgende:
De Volkskrant had een heel goed artikel over flitsbezorgers, de journalist ging er drie weken undercover:
Drie weken undercover als flitsbezorger in Amsterdam
Is geloof ik wel alleen voor abonnees te lezen.
Maar is wel stuitend hoe mensen ermee omgaan. Eén banaan bestellen bij wijze van spreken, of 1 fles wijn en dan de bezorger verder geen blik waardig gunnen. De jeugd denkt dat alles maar zomaar kan!!11
quote:Wat bestellen de Gorillas-klanten? Niet de dingen die ik had verwacht, zoals tampons, luiers of condooms. Soms bestellen mensen maar één of twee dingen. Zo mag ik tijdens mijn flitsbezorgcarrière de hele stad doorfietsen om mensen één appel en één banaan (‘Lekker voor morgenochtend’) te bezorgen. Verder: een potje pesto (‘Ik ben pasta aan het maken’), twee covid-sneltests (‘Morgen op vakantie’) en één zakje gele M&M’s (‘Had ik zin in’). Maar die één-item-bestellingen zijn toch de uitzonderingen. Eigenlijk is wat mensen willen tamelijk voorspelbaar: ’s ochtends granola, fruit en yoghurt, ’s avonds pizza, groenten, rijst, en laat op de avond vooral bier, wijn, chips en roomijs. Heel veel roomijs. Ik schat dat de gemiddelde klant voor rond de 10 euro bestelt.
quote:Al in de eerste week begrijp ik wat Valentino, die mij op mijn eerste dag inwerkte, bedoelde met zijn ‘you will see’. Dan heb ik mannen gezien die alleen gekleed in hun boxershort de deur opendoen, vrouwen in pyjama en een enkele keer zelfs twee peuters in luiers. Op een avond, om half 11, moet ik naar een adres in de Jordaan. Wanneer ik aanbel, wordt er niet opengedaan. De bezorgapp biedt dan de mogelijkheid om telefonisch contact met de klant op te nemen. Dat doe ik. Geen gehoor. Dat is raar: als je iets bestelt, weet je toch dat er binnen tien minuten iemand voor de deur staat? Voor de zekerheid bel ik nog één keertje aan. De deur gaat open. ‘Ja hoi, sorry, ik stond onder de douche’, roept een vrouw van boven aan de trap. In de deuropening staat ze me op te wachten, nog nadruipend, gehuld in een badjas die half openvalt.
Ik verbaas me over al die ongevraagde intimiteit. Dat mensen je zo openlijk een blik in hun leven geven. De overvolle wasmand op de overloop, de huisgenoot onderuitgezakt op de bank, gillende kinderen, pruttelende pannen op het gasfornuis. Tientallen keren per dag kijk je even bij mensen naar binnen.
Maar mijn klanten lijken zich dat helemaal niet te realiseren. Of beter: het interesseert ze niet. Ze geven mij dat inkijkje omdat ik hun ogen niet besta. Kwam de familie op bezoek, dan zouden ze ongetwijfeld het huis aan kant hebben en niet in hun ondergoed de deur openen. Maar voor de bezorger zijn zulke tekenen van hoffelijkheid niet weggelegd. Dat je niet bestaat in het universum van de klant voel je soms letterlijk – wanneer die niet eens de moeite neemt je aan te kijken, of slechts met de grootste moeite dankjewel zegt.
De Heideroosjes hebben daar ook een mening overquote:Op donderdag 27 januari 2022 22:16 schreef ijs_beer het volgende:
Ik heb vooral problemen met dat flitsbezorgergebeuren omdat het onze 'ik wil het en ik wil het nu ongeacht wat'cultuurtje verder faciliteert. Terwijl het besef dat niet alles altijd beschikbaar is je bewuster maakt. Ook in je consumptiegedrag.
Ik vind het zo problematisch omdat het mensen ook lui, niet vooruitdekend, mogelijk verspillender en nog verder out of touch met de wereld achter hun eten maakt.quote:
Ja, daarom ook nog nooit gebruik van gemaakt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:15 schreef Em31 het volgende:
Ik zou me geloof ik al snel bezwaard voelen om daar te bestellen.
quote:Het beeld dat na drie weken bij mij blijft hangen, is dat van een generatie die bestaat uit twee gescheiden werelden: de ene millennial bedient de andere. Twee werelden waarin de ene millennial het moet doen met een weinig uitdagend flexbaantje en zich nooit een koopappartement in de stad zal kunnen veroorloven. En die de lifestyle van de andere succesvolle, welgestelde millennial mogelijk moet maken. Waar vroeger alleen de upper class zich bedienden konden permitteren, ligt dat nu dankzij de digitale economie en durfinvesteerders ook voor de middenklasse binnen handbereik – alleen dan zonder noblesse oblige.
Het flitsbezorgen lijkt de voorlopige apotheose van de on-demandeconomie, waarin elke behoefte onmiddellijk bevredigd kan – en moet – worden. Je hoeft nooit meer naar een echte winkel, want elk consumentenartikel is binnen handbereik als je maar voor middernacht bij Bol.com bestelt. Om je door de stad te verplaatsen, hoef je niet meer met de tram, die je moet delen met anderen, maar bestel je een Uber die binnen een paar minuten voor de deur staat. Je gaat niet meer naar het café om met iemand te flirten, maar regelt een match, en meer, via de datingapp op je telefoon.
In onze tijd had je alleen paprika chips en gewone. Dat zou de jeugd van tegenwoordig eens moeten meemakenquote:Op donderdag 27 januari 2022 22:19 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik vind het zo problematisch omdat het mensen ook lui, niet vooruitdekend, mogelijk verspillender en nog verder out of touch met de wereld achter hun eten maakt.
(Brom Brom Brom, ik weet het)
AMENquote:
En met geluk had je Bolognese.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In onze tijd had je alleen paprika chips en gewone. Dat zou de jeugd van tegenwoordig eens moeten meemaken
Ik bestel ook wel eens wat online waarbij het me weinig uitmaakt wanneer dat precies gebracht wordt omdat het best een dagje kan wachten. De optie 'joh, doe lekker rustig aan, binnen een week is ook prima' is alleen zelden tot nooit te selecteren.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:19 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik vind het zo problematisch omdat het mensen ook lui, niet vooruitdekend, mogelijk verspillender en nog verder out of touch met de wereld achter hun eten maakt.
(Brom Brom Brom, ik weet het)
Ja baas!quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:21 schreef Strani het volgende:
Nou, langzaam aan maar weer richting Benidorm Fest-topic!
Ja ja ja, ik kom al, rustig maarquote:Op donderdag 27 januari 2022 22:21 schreef Strani het volgende:
Nou, langzaam aan maar weer richting Benidorm Fest-topic!
Mede door dat gedoe op de huizenmarkt heb je inderdaad wel een tweedeling met bijzonder veel huishoudens met een vermogen van zeg > 0,5 miljoen en anderzijds veel mensen met praktisch niets op de bank. Maar dit soort flitsbezorgers bestrijden is dan niet het juiste probleem aanpakken natuurlijk.quote:
Dat begint al met gelijke mogelijkheden om te studeren. Het beter belonen van praktische beroepen en godverdomme stoppen met tijdelijke huurcontracten.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mede door dat gedoe op de huizenmarkt heb je inderdaad wel een tweedeling met bijzonder veel huishoudens met een vermogen van zeg > 0,5 miljoen en anderzijds veel mensen met praktisch niets op de bank. Maar dit soort flitsbezorgers bestrijden is dan niet het juiste probleem aanpakken natuurlijk.
Ja daar zullen de eenden bij jou achter niet blij mee zijnquote:Op donderdag 27 januari 2022 22:27 schreef Em31 het volgende:
Laten we niet vergeten dat het ook gewoon zwaar irritant is om in een stad keihard voorbij gesjeesd te worden door die elektrische fietsen.
Dat ook.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:27 schreef Em31 het volgende:
Laten we niet vergeten dat het ook gewoon zwaar irritant is om in een stad keihard voorbij gesjeesd te worden door die elektrische fietsen.
Ja en dan nergens je fiets kwijt kunnen door die bakfietsen en mensen met grote kratjes, maar tegenwoordig hebben ze gewoon hun eigen parkeerplek!! Die luxe kenden wij vroeger niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:31 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat ook.
Vroeger, in onze tijd, had je alleen bakfietsmoeders! Nu is die terreur overal.
Die vond ik vroeger heel lekker. Tegenwoordig niet meer.quote:
quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:32 schreef ijs_beer het volgende:
Iemand nog een kalmerend schilderijtje?
Nou oude mensen gaan op die fietsen ook veel te hard hoor.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja daar zullen de eenden bij jou achter niet blij mee zijn
Ja. Gewoon Saturn Devouring a Flitsbezorger van Goya opzoeken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:32 schreef ijs_beer het volgende:
Haha zoals hier op de scootmobielenquote:Op donderdag 27 januari 2022 22:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nou oude mensen gaan op die fietsen ook veel te hard hoor.
quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:32 schreef ijs_beer het volgende:
Zie ook de spanning in die handen!quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als je niet twee gelijke ogen kunt schilderen.
En dan maakt het mensen onder de 18 ook nog eens makkelijker om drank te bestellen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:14 schreef Guanabana het volgende:
De Volkskrant had een heel goed artikel over flitsbezorgers, de journalist ging er drie weken undercover:
Drie weken undercover als flitsbezorger in Amsterdam
Is geloof ik wel alleen voor abonnees te lezen.
Maar is wel stuitend hoe mensen ermee omgaan. Eén banaan bestellen bij wijze van spreken, of 1 fles wijn en dan de bezorger verder geen blik waardig gunnen. De jeugd denkt dat alles maar zomaar kan!!11
Jaquote:Op donderdag 27 januari 2022 22:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Fijn dat Roger weer terug is met zijn geschiedenislessen.
Ik hoop het echt! Zou een perfecte apotheose zijn op de Djoko-soapquote:Op vrijdag 28 januari 2022 07:41 schreef Em31 het volgende:
Nadal![]()
Wat zou dat grappig zijn als hij eerst die 21 haalt.
Als je moet schatten... hoeveel tinten?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:03 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen!
De lucht is niet effen grijs vandaag maar kent verschillende tinten! Zelfs een hint naar blauw!
Ik ben geschokt!
Ik denk wel 5!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:28 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je moet schatten... hoeveel tinten?
Poh, dat is al best wat!quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:03 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen!
De lucht is niet effen grijs vandaag maar kent verschillende tinten! Zelfs een hint naar blauw!
Ik ben geschokt!
Ow, sterkte! Heb ik in mijn heup, geen pretjequote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
![]()
Hier weer iets te fanatiek aan het soggen.
En vermoedelijk een (slijmbeurs)ontsteking in mijn schouder, vanmiddag naar de huisarts.
Ik heb nog wel een saai klusje voor je.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ow, sterkte! Heb ik in mijn heup, geen pretje![]()
Ik heb net een meeting gehad en ik ben nu ook mijn tijd aan het uitzitten tot 12 uur.
Echt heerlijk is het buitenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:03 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben geschokt!
Het wordt hier steeds blauwer en lichterquote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Echt heerlijk is het buitenmeteen het gevoel dat je meer lucht krijgt/je beter voelt.
Auw, sterkte!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
![]()
Hier weer iets te fanatiek aan het soggen.
En vermoedelijk een (slijmbeurs)ontsteking in mijn schouder, vanmiddag naar de huisarts.
Mwahquote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Echt heerlijk is het buitenmeteen het gevoel dat je meer lucht krijgt/je beter voelt.
quote:
Dit klinkt als een schone taak voor X.ZOEKEN (mits het Excel-bestand een beetje fatsoenlijk is ingedeeld)quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een saai klusje voor je.
Schaal en trede van een bepaald persoon opzoeken in het ene Excel-bestand en dat in overtypen in het andere.
Geniet er heerlijk van Emquote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:57 schreef Em31 het volgende:
[..]sorry ik heb dit jaar echt voor het eerst last van een soort winterdepressie ofzo, alle beetjes helpen nu.
Nou het probleem is dat in het ene bestand het voorletters achternaam is. En in het andere bestand achternaam voornaam is.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Dit klinkt als een schone taak voor X.ZOEKEN (mits het Excel-bestand een beetje fatsoenlijk is ingedeeld)
Haha het viel mij ook al op dat ik al weken geen blauw meer had gezien (mij maakt dat niet zoveel uitquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:03 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben geschokt!
Hier gelukkig niet ,het lijkt er op de zon even door wil piepen maar krijgt van de wolken niet echt eenkansquote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:45 schreef Fred_B het volgende:
Hier is het gewoon weer mistig. Ik kan me niet herinneren dat het ooit zo vaak in korte tijd mistig was.
Dat is jammer, maar als voor- en achternaam in aparte cellen staan in beide sheets is er misschien omheen te werken. Is er niet een andere unieke waarde als personeelsnummer, telefoonnummer of mailadres waarmee je kan werken?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nou het probleem is dat in het ene bestand het voorletters achternaam is. En in het andere bestand achternaam voornaam is.
Dus die gegevens zijn niet gelijk aan elkaar.
Nee, helaas niet. Ene heeft wel een personeelsnummer, maar het andere bestand heeft enkel voor- en achternaam. Sowieso is het al lastig om een voornaam met voorletters te vergelijken, want die zijn ook niet altijd gelijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:07 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat is jammer, maar als voor- en achternaam in aparte cellen staan in beide sheets is er misschien omheen te werken. Is er niet een andere unieke waarde als personeelsnummer, telefoonnummer of mailadres waarmee je kan werken?
Snap ik wel hoor. Ik ben heel apart daarinquote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:57 schreef Em31 het volgende:
[..]sorry ik heb dit jaar echt voor het eerst last van een soort winterdepressie ofzo, alle beetjes helpen nu.
Oh ik ook hoor, vind de zomer vreselijk en de winter normaal heerlijk. Maar deze 3 weken geen zon, alles grijs en mistig en met alle dode bomen en alles vind ik wat teveel van het goedequote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:19 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Snap ik wel hoor. Ik ben heel apart daarin![]()
Ik heb een zomerdepressie denk ik
Ik doe het wel beter als de zon schijntquote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:02 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha het viel mij ook al op dat ik al weken geen blauw meer had gezien (mij maakt dat niet zoveel uit)
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh ik ook hoor, vind de zomer vreselijk en de winter normaal heerlijk. Maar deze 3 weken geen zon, alles grijs en mistig en met alle dode bomen en alles vind ik wat teveel van het goede
Het is wel supersaai met wandelen nu ja.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik doe het wel beter als de zon schijnt![]()
Ik vind dit wel fijn zo!
Bij de lokale Hema was het kerstassortiment gisteren nog niet op, dus dat stond gezellig naast de paaseitjesquote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:29 schreef Em31 het volgende:
Tip: pecan-karamel paaseitjes van de Jumbo.![]()
Pindakaaseitjes waren er niet meer bij de Hema
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:33 schreef H_T het volgende:
[..]
Bij de lokale Hema was het kerstassortiment gisteren nog niet op, dus dat stond gezellig naast de paaseitjes
Ik hou het niet bij en zit ook niet op de 'kruidnoten zijn elk jaar vroegerquote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:34 schreef Em31 het volgende:
[..]ze zijn er ook wel erg vroeg bij dit jaar
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:33 schreef H_T het volgende:
[..]
Bij de lokale Hema was het kerstassortiment gisteren nog niet op, dus dat stond gezellig naast de paaseitjes
Nederland moet het lente plezier érgens uit halen hèquote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik hou het niet bij en zit ook niet op de 'kruidnoten zijn elk jaar vroeger'-bandwagon, maar ik kan me niet herinneren eerder al in januari paaseitjes gezien te hebben. Heb het idee dat dat begon rond de krokusvakantie
Nee ik dacht precies hetzelfde, zo vroeg kan ik me ook niet herinneren.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik hou het niet bij en zit ook niet op de 'kruidnoten zijn elk jaar vroeger'-bandwagon, maar ik kan me niet herinneren eerder al in januari paaseitjes gezien te hebben. Heb het idee dat dat begon rond de krokusvakantie
Dank je! Dat is ook een rot plek inderdaad (been there, done that), hopelijk hoef je geen injectie.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ow, sterkte! Heb ik in mijn heup, geen pretje![]()
Nu wil ik paaseitjesquote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:29 schreef Em31 het volgende:
Tip: pecan-karamel paaseitjes van de Jumbo.![]()
Pindakaaseitjes waren er niet meer bij de Hema
Gisteren zag ik ook al wat onzin over een zogenaamde GGD-gate voorbijkomenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genoeg interlands hoorquote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:35 schreef Em31 het volgende:
Hoezo hebben we trouwens een interlandperiode zonder interlands.
Omdat de rest van de wereld achterlooptquote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:35 schreef Em31 het volgende:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:37 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Gisteren zag ik ook al wat onzin over een zogenaamde GGD-gate voorbijkomen
Tweet met filmpje maar even in een spoiler, klikken op eigen risico (van het voelen afsterven van je hersencellen tijdens het kijken)
Die naam Gideon houdt me al tegen om te klimmenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Same shit, different day
SC hopper present
Lees echt net dat Alisson twee keer rood kreeg, maar toch het einde van de wedstrijd haalde.quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Moest wel lachen om dit filmpje
Ik heb het zakje op die (dat? arghh) ik eergisteren gekocht hadquote:
Het zakje datquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:26 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik heb het zakje op die (dat? arghh) ik eergisteren gekocht had
Het-woorden zijn datquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:26 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik heb het zakje op die (dat? arghh) ik eergisteren gekocht had
Genoeg mensen die zich daardoor niet laten tegenhoudenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het zakje dat
Als je deze onthoudt vergeet je het niet zo snel:
De jongen die
Het meisje dat
‘Het jongen die’ of ‘De meisje dat’ klinkt niet, dus weet je altijd dat de bij die hoort en het bij dat.
tnx! Dat is het lastige...De meisje dat vind ik niet raar klinkenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het zakje dat
Als je deze onthoudt vergeet je het niet zo snel:
De jongen die
Het meisje dat
‘Het jongen die’ of ‘De meisje dat’ klinkt niet, dus weet je altijd dat de bij die hoort en het bij dat.
tnx!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:31 schreef H_T het volgende:
[..]
Het-woorden zijn datMet een verkleinwoord eraan vast is het altijd het. De zak die, het zakje dat
Neequote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Genoeg mensen die zich daardoor niet laten tegenhouden
Dat klinkt idd iets vreemder jaquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Neemaar bij het jongen is het zo duidelijk dat je eigenlijk alleen die wel kunt onthouden.
Als je alleen al onthoudt dat het ‘de jongen die’ is omdat het jongen niet klinkt, is het eigenlijk automatisch duidelijk dat het dus bij dat hoortquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:33 schreef Prisha het volgende:
[..]
tnx! Dat is het lastige...De meisje dat vind ik niet raar klinken
[..]
tnx!
Je kan ook een rijmend ezelsbruggetje proberen te vindenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:33 schreef Prisha het volgende:
[..]
[..]
tnx!
Dat kan ik wel proberenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:37 schreef H_T het volgende:
[..]
Je kan ook een rijmend ezelsbruggetje proberen te vindenDe knie die, het vat dat bijvoorbeeld. Welke woorden voor jou het beste werken weet jij beter dan ik
Dit gelooft niemand.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:39 schreef Prisha het volgende:
Moraal van het verhaal: Paaseitjes zijn opperdepop en ik KOOP ZE NIET MEER!
Wel katten erbuiten latenquote:
quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:40 schreef H_T het volgende:
[..]
Wel katten erbuiten latenHet is de kat die, niet het kat dat
Oh wat fijnquote:Op vrijdag 28 januari 2022 14:18 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik heb mijn zusje eindelijk kunnen bezoeken van de week.Ze zit nu in een revalidatiecentrum, en daar moet ze nog wel even blijven, maar ze zag er goed uit.
Re-upload of niet, ik heb het sowieso nog niet gezienquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:55 schreef Guanabana het volgende:
@:Hamlapjes @:H_T (en de rest)
Is dit een re-upload van iets ouders dat allang uitgezonden is?
Zo nee, dan is dit wel interessant om te kijken! Lekker lang
Sommige bedrijven ook niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Genoeg mensen die zich daardoor niet laten tegenhouden
Ik was zo blij dat ik haar gezien had.quote:
Omdat de UEFA er voor heeft gekozen er geen gebruik van te maken. Vervolgens hebben de clubs bij de KNVB aangegeven dat ze liever geen competitieronde zouden hebben.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:35 schreef Em31 het volgende:
Die zag ik gisteren inderdaad voorbij komen en toen al gedeeltelijk gekeken, vandaag verder kijken.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:55 schreef Guanabana het volgende:
een verkleinwoord is altijd met 'het'.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:33 schreef Prisha het volgende:
[..]
[..]
tnx!
Hier nog steeds zon net als in Spanje. @strani.quote:
Jedwardquote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:09 schreef H_T het volgende:
She's got her lipstick on, here I come, dadadum
Helaas kan ik maar 1 like voor deze post geven ipv meerdere.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:09 schreef H_T het volgende:
Nu heb ik het nummer in hoofd zonder dat ik hem beluister op Spotify enzoquote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:09 schreef H_T het volgende:
Dan geef ik wel een like uit jouw naam. Zelf zou ik die post niet geliked hebbenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helaas kan ik maar 1 like voor deze post geven ipv meerdere.
Je slaat het weekend over?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vind het mooi geweest voor deze week.
Leuk!! Ik ben vanavond alleen thuis, ik weet meteen wat ik kan kijkenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:55 schreef Guanabana het volgende:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 14:23 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Sommigen bedrijven ook niet.
Zorg voor de leven.
Brr.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
opgebakken zuurkoolstamppotquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:24 schreef Arizona het volgende:
Ik begin nu alvast want ik hoef toch niet te koken. We eten restje zuurkoolstamppot, hoef ik alleen maar in de pan op te bakken
Wel veel pratende oude mannenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:24 schreef Arizona het volgende:
Ik begin nu alvast want ik hoef toch niet te koken. We eten restje zuurkoolstamppot, hoef ik alleen maar in de pan op te bakken
Wat fijn!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 14:18 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik heb mijn zusje eindelijk kunnen bezoeken van de week.Ze zit nu in een revalidatiecentrum, en daar moet ze nog wel even blijven, maar ze zag er goed uit.
Chill, ik 'moet' nog een hele Hello Fresh maaltijd kokenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:24 schreef Arizona het volgende:
Dit is hartstikke nieuw!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:55 schreef Guanabana het volgende:
Ja ik heb ook al meer van dit kanaal gezien geloof ik!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:28 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dit is hartstikke nieuw!
Staat al even op mijn watchlist, maar moet er nog even een keer goed tijd voor maken, zodat ik er lekker voor kan gaan zitten
Die gasten hebben in het verleden meer docu's gemaakt (die gingen meer om een paar belangrijke personen uit de Eftelingse geschiedenis, zoals Ton van de Ven, ontwerper van onder andere Fata en Spookslot), die kan ik ook wel aanraden als je een inkijkje wil hoe dat vroeger allemaal een beetje ging. Zijn ook allemaal mensen die met passie praten over wat ze allemaal gerealiseerd hebben
Jij weet dat wel, maar ik weet niet zeker of ik iedereen hier al genoeg geïndoctrineerd heb dat iedereen het ook weet, dus voor de zekerheid ook voor de onwetenden onder ons toch even vermeld!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja ik heb ook al meer van dit kanaal gezien geloof ik!
En tuurlijk weet ik wie Ton van de Ven is
Leukquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:36 schreef Guanabana het volgende:
We hebben trouwens heel voorzichtige plannen om ergens tweede helft dit jaar naar Disneyland Parijs te gaanVoor het laatst (en eerst) geweest in 1999
Nice! Alvast een tip (die je zelf misschien al lang had bedacht): later dit jaar opent in het Walt Disney Studios Park (dat ken jij nog helemaal nietquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:36 schreef Guanabana het volgende:
We hebben trouwens heel voorzichtige plannen om ergens tweede helft dit jaar naar Disneyland Parijs te gaanVoor het laatst (en eerst) geweest in 1999
Nee ben inderdaad ook wel erg benieuwd naar het Walt Disney Studios Parkquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:41 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nice! Alvast een tip (die je zelf misschien al lang had bedacht): later dit jaar opent in het Walt Disney Studios Park (dat ken jij nog helemaal niet) het nieuwe Marvel themagebied. Even aannemend dat je allebei de parken wel zou willen bezoeken, zou ik dus in de gaten houden wanneer dat precies open gaat, dat je niet net een week voor de opening daar bent of zo
Nu is zomer bij Disney doorgaans best een rekbaar begrip, maar met eind september zou je wel goed moeten zitten, jaquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:44 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee ben inderdaad ook wel erg benieuwd naar het Walt Disney Studios ParkMisschien nog wel meer dan het normale park, hoewel ik eigenlijk geen idee heb wat je daar tegenwoordig allemaal hebt aan attracties.
Ik ga me er voor die tijd nog helemaal in verdiepen.
edit: zomer 2022 lees ik, ons plan is waarschijnlijk ergens eind september, dus dat moet dan wel lukken denk ik (hoewel ik niks met Marvel heb eigenlijk, maar toch)
Parijs ben ik maar een keer geweest, in 2009. Dat is dus ook alweer een tijdje terugquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:53 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nu is zomer bij Disney doorgaans best een rekbaar begrip, maar met eind september zou je wel goed moeten zitten, ja
Nieuwe attracties vind je vooral in de Studios, sinds jouw laatste bezoek is in het Disneyland Park alleen Buzz Lightyear toegevoegd als nieuwe attractie, verder vooral upgrades van bestaande attracties
Als je tegen die tijd nog hulp nodig hebt, mag je altijd vragen natuurlijk (en ik gok dat dat ook wel geldt voor @:H_T)
Oh, ik denk dat is allemaal anders johquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:53 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
sinds jouw laatste bezoek is in het Disneyland Park alleen Buzz Lightyear toegevoegd als nieuwe attractie, verder vooral upgrades van bestaande attracties
Als je tegen die tijd nog hulp nodig hebt, mag je altijd vragen natuurlijk (en ik gok dat dat ook wel geldt voor @:H_T)
Leukquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:36 schreef Guanabana het volgende:
Vlog kijken kan vast prima, al zou ik dan wel onboards van de attracties overslaanquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat is allemaal anders joh
En thanks, zal ik doen(Zal mij kennende ook wel wat vlogs gaan kijken, dan spoiler ik mezelf wel, maar ik weet graag waar ik aan toe ben
)
7% inflatie is één van de geneugten van onze gemeenschappelijke muntquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:08 schreef Arizona het volgende:
Vinden jullie de boodschappen ook zo duur tegenwoordig? Wij zijn tegenwoordig zo over de 100 euro in de week kwijt en dan halen we niets speciaals..
Ja, sommige dingen gaan hard omhoog.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:08 schreef Arizona het volgende:
Vinden jullie de boodschappen ook zo duur tegenwoordig? Wij zijn tegenwoordig zo over de 100 euro in de week kwijt en dan halen we niets speciaals..
Ja, maar dat merk ik eigenlijk al jaren. Dat ik niet meer uitkom met mijn voorgenomen 'budget', zonder heel rare dingen te doen. Maar de laatste tijd ook weer extra ja.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:08 schreef Arizona het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed stuk muur wel.
En het economisch beleid van corona en de wereldwijde problemen in de supply chainquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
7% inflatie is één van de geneugten van onze gemeenschappelijke munt
Ik zit in mijn eentje al vaak tussen de 55 en 70 euro per maandquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:08 schreef Arizona het volgende:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:27 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wat fijn!
Heeft ze al aanvullende onderzoeken gehad of krijgt ze die nog?
Per week of per maandquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit in mijn eentje al vaak tussen de 55 en 70 euro per maand
Ik denk dat je week bedoelt, anders vind ik het erg knap.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh ik bedoel week inderdaadquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:19 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Per week of per maandIk zat in mijn eentje makkelijk op 110/120 euro in de maand en ik vind mijzelf best zuinig
Oh, het is nu wel uitzonderlijk inderdaad. Maar als je de geldpers aanzet om financiële problemen te lijf te gaan, moet je niet verbaasd opkijken als het geld minder waard wordt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
En het economisch beleid van corona en de wereldwijde problemen in de supply chain
Is ook wel een beetje een samenkomst van ongunstige omstandigheden wat dat betreft
Het is echt zo’n ouderwets idee van hip.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:22 schreef Redefine het volgende:
[..]ja. Vooral omdat dan juist sommige mensen denken dat het zo moet.
Zeker, maar het beleid was dan ook wel gericht op het aanwakkeren van wat inflatie om het doel van de ECB (wat uiteraard een significante inflatie onder de 2% is) te kunnen nastreven. En dat is natuurlijk ook jarenlang best te verantwoorden geweest, maar nu kom je in de discussie of deze hoge inflatie tijdelijk of langer aanhoudend is en wat daarop het beleidsantwoord moet zijnquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh, het is nu wel uitzonderlijk inderdaad. Maar als je de geldpers aanzet om financiële problemen te lijf te gaan, moet je niet verbaasd opkijken als het geld minder waard wordt.
Ja, bevalt me niks!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:08 schreef Arizona het volgende:
Ik in driequote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:08 schreef zorro28 het volgende:
Ik ben nog nooit in enige variant van Disneyland geweest.
Daar zit ik zeker weten bovenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah! Daar zit ik denk ik wel onderquote:
Dat antwoord, waarin je in onze regionen de financiële en vastgoedmarkten enigszins onder controle krijgt en anderzijds Italië overleeft, heb ik ook niet meteen. Het zal wel neerkomen op stagflatie en eurobonds.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:29 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Zeker, maar het beleid was dan ook wel gericht op het aanwakkeren van wat inflatie om het doel van de ECB (wat uiteraard een significante inflatie onder de 2% is) te kunnen nastreven. En dat is natuurlijk ook jarenlang best te verantwoorden geweest, maar nu kom je in de discussie of deze hoge inflatie tijdelijk of langer aanhoudend is en wat daarop het beleidsantwoord moet zijn
etdeef!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, sommige dingen gaan hard omhoog.
Beter letten op seizoensgroenten en aanbiedingen, af en toe een Too good to go of iets dergelijks meepakken, sommige dingen op de markt halen of bij een andere supermarkt, misschien helpt dat nogquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:11 schreef Arizona het volgende:
Ik heb even gekeken, we zitten gemiddeld rond de 120/130 euro per week nu qua boodschappen. 3 personen.
Ik zou kunnen bezuinigen op koffie maar verder zou ik het niet weten![]()
Eerste deel van de Fata Morgana docu heb ik nu gezien, ik vond het heel leuk en interessant
Dat doen we, seizoensgroenten en aanbiedingsgroenten. Bij de Jumbo zijn dan bijv. 2 soorten groente voor 3,50 en dan haal ik die.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Beter letten op seizoensgroenten en aanbiedingen, af en toe een Too good to go of iets dergelijks meepakken, sommige dingen op de markt halen of bij een andere supermarkt, misschien helpt dat nogKost wel (veel) meer tijd en je levert in qua keuzemogelijkheden
New Mexico heeft vandaag dus voor 4 dagen boodschappen gedaan met voor 3 avonden avondeten erbij en was 70 euro kwijt. De pot pindakaas alleen kostte al iets van 6,50quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:24 schreef Guanabana het volgende:
Ik deed gisteren boodschappen voor vier dagen maar dan zonder 3x avondeten want dat krijgen we van HelloFresh. En één keer (verse) pizza voor zondag. Verder alleen brood, broodjes, beleg, bananen, yoghurt en zo, drinken, etc.
Was alsnog 40 euro kwijtNu zal ik wel niet echt goedkope spullen kopen, maar toch. Dan heb je 40 euro uitgegeven en dan heb je nog geen hap avondeten.
Ik ben zo klaar met die stikstofdiscussie. Zeker nu de Efteling er ook onder lijdt!quote:
Ja ik kijk dus al niet meer echt op van dat bedragquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:33 schreef Arizona het volgende:
[..]
New Mexico heeft vandaag dus voor 4 dagen boodschappen gedaan met voor 3 avonden avondeten erbij en was 70 euro kwijt. De pot pindakaas alleen kostte al iets van 6,50![]()
(En ja, dat is nu net een product waar ik persé het a-merk van wil hebben. Wij nemen heel vaak huismerkproducten, maar pindakaas is van Calvé toch het allerlekkerst
)
Mijn boodschappen kunnen ook goedkoper (bijvoorbeeld door meer aardappels uit van die grote zakken te eten) maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin inquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is ook niet dat we het niet kunnen missen maar ik geef mijn geld liever uit aan andere dingen
Dan heb je wel gelijk een kilo te pakkenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:33 schreef Arizona het volgende:
[..]
New Mexico heeft vandaag dus voor 4 dagen boodschappen gedaan met voor 3 avonden avondeten erbij en was 70 euro kwijt. De pot pindakaas alleen kostte al iets van 6,50![]()
(En ja, dat is nu net een product waar ik persé het a-merk van wil hebben. Wij nemen heel vaak huismerkproducten, maar pindakaas is van Calvé toch het allerlekkerst
)
Jup, bijna iedere keer weer schrikken wat je moet afrekenen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:08 schreef Arizona het volgende:
Klinkt spannender dan het is! Efteling heeft een vergunning waarmee ze voor 5 miljoen stikstof uit mogen stoten, so to say. Nu zijn ze in de jaren voor corona daar een aantal keer boven gekomen en de provincie heeft daar niet op gehandhaafd. Daarop zijn een aantal omwonenden naar de rechter gestapt omdat die vinden dat het wel moet.quote:
Dat vond ik ook altijd, tot ik de biologische pindakaas van AH probeerde.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:33 schreef Arizona het volgende:
[..]
maar pindakaas is van Calvé toch het allerlekkerst)
Lekkere catchy naam ook wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
https://nl.aliexpress.com(...)4f3b99b8f2e64c453f43
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
https://nl.aliexpress.com(...)4f3b99b8f2e64c453f43
Ja. Net zoals Bewuztquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:23 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Het is echt zo’n ouderwets idee van hip.
Ze gaat De Leven doen, zie ik. Benieuwd hoe dat live klinkt, op plaat is hij echt meesterlijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:14 schreef Em31 het volgende:
Morgen S10 bij Matthijs Gaat Door![]()
En ook Stromae
Ja kan niet stoppen met luisteren, zo mooi.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze gaat De Leven doen, zie ik. Benieuwd hoe dat live klinkt, op plaat is hij echt meesterlijk.
Wij tussen de ¤ 170 en ¤ 200 per week en daar zit de koffie en al het brood nog niet eens bijquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:11 schreef Arizona het volgende:
Ik heb even gekeken, we zitten gemiddeld rond de 120/130 euro per week nu qua boodschappen. 3 personen.
Ik zou kunnen bezuinigen op koffie maar verder zou ik het niet weten![]()
Eerste deel van de Fata Morgana docu heb ik nu gezien, ik vond het heel leuk en interessant
De verzorgingsproducten die je noemt, er is eigenlijk elke week daarvan wel iets in de aanbieding bij het kruidvat.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:48 schreef H_T het volgende:
[..]
Dan heb je wel gelijk een kilo te pakken![]()
Het is ook een product dat met enige regelmaat wel in de aanbieding te krijgen is. Daar zou je een volgende keer gebruik van kunnen maken door dan de voorraad aan te vullen. Moet de pindakaasconsumptie wel gelijk blijven, want als die flink omhoog gaat heb je er nog niets aan
Deo, tandpasta en wasmiddel zijn ook van die lang houdbare producten waar soms goede aanbiedingen voor te vinden zijn. Daar maak ik graag gebruik vanDeels omdat het geld scheelt, dus omdat ik voorlopig weer genoeg deo heb met een 2+2 gratis actie
Tegenwoordig heeft iedereen van die cupjesmachines en gedoequote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:21 schreef H_T het volgende:
Wat voor en hoeveel koffie gaat er dan bij jullie doorheen dat dat blijkbaar een significante wekelijkse kostenpost is?
Dat is eigenlijk een wassen neus toch?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
De verzorgingsproducten die je noemt, er is eigenlijk elke week daarvan wel iets in de aanbieding bij het kruidvat.
Ik bestel iets van 3 keer per jaar een voorraad aan Dolce Gusto cupjes aan iets van 30-40 euro.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Tegenwoordig heeft iedereen van die cupjesmachines en gedoeDat gaat allemaal wel aardig in de papieren lopen denk ik.
Simpele oploskoffie ftwquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Tegenwoordig heeft iedereen van die cupjesmachines en gedoeDat gaat allemaal wel aardig in de papieren lopen denk ik.
Nouja, voordeliger dan als je ze los zou kopen in de supermarkt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk een wassen neus toch?Het is zogenaamd 1+1 gratis, maar dat komt omdat de stuksprijs twee keer duur is als eigenlijk de bedoeling is (en dat het bijvoorbeeld in Duitsland is).
Ja preciesquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
De verzorgingsproducten die je noemt, er is eigenlijk elke week daarvan wel iets in de aanbieding bij het kruidvat.
Ik kreeg ongeveer 15 jaar geleden een tweedehands Senseo. Al snel was ik er achter dat pads van de Aldi per kopje duurder waren dan AH Excellent filterkoffie die ik lekkerder vond. Niet veel later had ik geen Senseo meerquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Mijn oma heeft dat nog steeds. Elke keer denk ik oké valt vast mee, maar holyyyyyyyy shit wat een ellende.quote:
Dat je het niet lust, soit. Maar nooit gedronken vind ik wel bijzonder eigenlijk. Niet nieuwsgierig naar nieuwe smaken? Of hoezo?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb nog nooit koffie gedronken.
Verderop in het topic is nog iemand die iemand op bezoek had die graag 'een decafe latte macchiato met een beetje cacao en kaneel' wilde, alsof mensen thuis een koffiebar runnenquote:Wij hadden afgelopen weekend vrienden te eten en toen ik vroeg of iemand koffie wilde, werd er door man en vrouw om 'een lungootje' gevraagd. Toen ik zei dat ik espresso, cappuchino of gewoon koffie in de aanbieding had, werd er nogmaals gezegd dat ze een lungootje wilden. Dus ik melden dat ik geen heftig apparaat verder heb, maar een vrij simpele bonenmachine met standje espresso of koffie, werd er weer het woord 'lungootje' genoemd. Enfin, 5 verwarrende minuten later bleken ze gewoon koffie te bedoelen.
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wauw, jij leek me juist iemand die om 10 uur al aan zijn vierde kop zitquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Viva, niet geklikt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:34 schreef Guanabana het volgende:
Trouwens nu het toch over koffie gaat, ik vond dit zo'n leuk topic op Viva:
Doe maar een Lungootje
Uit de OP:
[..]
Verderop in het topic is nog iemand die iemand op bezoek had die graag 'een decafe latte macchiato met een beetje cacao en kaneel' wilde, alsof mensen thuis een koffiebar runnen
Mensen zijn raar tegenwoordig.
Ik drink gewoon altijd cafe con leche.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:34 schreef Guanabana het volgende:
Trouwens nu het toch over koffie gaat, ik vond dit zo'n leuk topic op Viva:
Doe maar een Lungootje
Uit de OP:
[..]
Verderop in het topic is nog iemand die iemand op bezoek had die graag 'een decafe latte macchiato met een beetje cacao en kaneel' wilde, alsof mensen thuis een koffiebar runnen
Mensen zijn raar tegenwoordig.
Hoezo was? Bestaat nog steedsquote:
Aah, dit topic heeft wel leuke anekdotes hoorquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:35 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Viva, niet geklikt.![]()
Als iemand nou zoiets aanbied, prima. Maar om daar nou van uit te gaan.Jezus, wat een volk.
Ja, nouja, oke.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Hoezo was? Bestaat nog steedsJe had zelfs ooit Senseo-theepads of -chocomelcups
Een van de fijne dingen aan koffie is dat je er redelijk vanuit kan gaan dat ze het wel hebben, waar je ook bentquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:32 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat je het niet lust, soit. Maar nooit gedronken vind ik wel bijzonder eigenlijk. Niet nieuwsgierig naar nieuwe smaken? Of hoezo?
(en soms is het ook wel praktisch gewoon gemakkelijk een bakkie mee te drinken. )
quote:Met de versoepeling afgelopen zomer kwam een collega van man bij ons eten samen met haar man. Die man had vrij specifieke wensen. “Muntthee maar dan alleen van verse muntbladeren als je het hebt. En met honing”.
Nu hadden we dat in huis maar ik vond het nogal ‘eisend’. Na het eten wilde hij weer thee maar nu ‘van losse blaadjes’, geen voorverpakte buideltjes groene thee.
Jezusquote:
Zolang ze maar gewoon frikandellen en kroketten kunnen oogsten komt het wel goedquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:45 schreef ijs_beer het volgende:
Als we het over seizoensgroente hebben, komen we nu wel langzaamaan in de periode van de 'hungry gap', daar waar weinig geoogst meer kon worden, en de houdbaarheid van veel zaken wel ten einde lopen.
Goed, is tegenwoordig natuurlijk wel anders, maar zal niet meehelpen in prijzen.
Maar protips in deze tijd:
- Kiloverpakking winterwortelen
- Prei
- Diverse soorten kolen.
quote:Ik vroeg laatst of een vriendin een borrel kwam drinken. Normaal gesproken drinkt ze altijd een bepaalde soort speciaal bier dus dat had ik in huis gehaald en ook een alcoholvrije versie van dit bier omdat ze soms hoofdpijn heeft of met de auto komt en dan geen alcohol drinkt. Omdat ze de laatste keer aan gaf cassis ook lekker te vinden had ik dit ook gehaald. Nu heb ik sowieso altijd standaard cola, sinas, sapje, appelsap, jus dórange, water, gewoon bier, rode en witte wijn, koffie en een heleboel smaken thee in huis. Appt ze me vlak van te voren dat ik niet persé dat speciale bier in huis hoefde te halen maar appt ze een hele lijst met bepaalde merken frisdrank, en nog wat andere drankjes die waren ook goed.
Ik vond dit behoorlijk aso. Ik heb terug geappt dat ik al boodschappen gedaan had en noemde alles op wat ik in huis had of dat ook ok was.
Ze nam uiteindelijk een sapje...
Ook wel eens meegemaakt met haar dat ze eerst thee wilde. Nou ik heb wel 10 verschillende soorten thee in zo'n doos zegt ze: "Jammer dat je geen citroenthee hebt"
Wij hebben van die cups voor Nespresso van de Koffiejongens. Iets van ¤ 17 nog wat per maand. Ik krijg ze 1 keer in de 2 weken toegestuurd. Weet alleen niet hoeveel.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:21 schreef H_T het volgende:
Wat voor en hoeveel koffie gaat er dan bij jullie doorheen dat dat blijkbaar een significante wekelijkse kostenpost is?
Seperatorvlees is dat, zegmaar de restjes nadat de leeuwen je ribben afgekluifd, straan.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Zolang ze maar gewoon frikandellen en kroketten kunnen oogsten komt het wel goed
Ik ben tevreden met mijn cola.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:32 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat je het niet lust, soit. Maar nooit gedronken vind ik wel bijzonder eigenlijk. Niet nieuwsgierig naar nieuwe smaken? Of hoezo?
(en soms is het ook wel praktisch gewoon gemakkelijk een bakkie mee te drinken. )
Wat een truttebel.quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:35 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wauw, jij leek me juist iemand die om 10 uur al aan zijn vierde kop zit
ook caffeine. maar drink je dat de hele dag?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ben tevreden met mijn cola.
Tijdens het ontbijt thee. Wanneer ik thuiswerk doe ik nog een tweede bakje thee. Dan gedurende de werkdag water en 's avond fris.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:38 schreef Guanabana het volgende:
Maar wat drink je dan Luctor? Thee? Water? Cola?
Zakje openknippen en het los is zijn mok gooien.quote:
Oke naja, je hoeft inderdaad geen koffie te drinkenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Tijdens het ontbijt thee. Wanneer ik thuiswerk doe ik nog een tweede bakje thee. Dan gedurende de werkdag water en 's avond fris.
Eigenlijk gewoon simpele ouderwetse winterkost gerechten, zo te zien. Stamppotten.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:45 schreef ijs_beer het volgende:
Als we het over seizoensgroente hebben, komen we nu wel langzaamaan in de periode van de 'hungry gap', daar waar weinig geoogst meer kon worden, en de houdbaarheid van veel zaken wel ten einde lopen.
Goed, is tegenwoordig natuurlijk wel anders, maar zal niet meehelpen in prijzen.
Maar protips in deze tijd:
- Kiloverpakking winterwortelen
- Prei
- Diverse soorten kolen.
Dumpen die ‘vriendin’quote:
Haha ja dat postte iemand ook al.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zakje openknippen en het los is zijn mok gooien.
GMTA.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:53 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha ja dat postte iemand ook al.
Zie post eronder.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
ook caffeine. maar drink je dat de hele dag?
Als dit een vriendin is.quote:
Of kunnen mensen echt niet meer nadenken ?quote:Beste Beatrijs,
Als ik met mijn vriendengroep in een andere stad afspreek, lukt het me niet altijd om een coronazelftest te doen voordat ik vertrek, dus dan doe ik hem even in de trein. Ik voel me hier alleen enigszins ongemakkelijk bij. Dat het mondkapje even af moet, voelt niet als een bezwaar, als je iets eet of drinkt doe je dat immers ook. Ik heb het idee dat het voor mensen om me heen een beangstigend beeld kan zijn als iemand een zelftest doet, omdat er natuurlijk een kans bestaat dat die positief is.
Vooralsnog is het voor mijn medereizigers juist veiliger: als ik positief blijk te testen, kan ik mij zoveel mogelijk afzonderen en de trein bij het volgende station verlaten. Is het gepast een zelftest af te nemen in de trein?
Openbare zelftest
Ja eigenlijk zouden ze biefstuk moeten maken van separatorvlees want dat is duidelijk het béste vleesquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Seperatorvlees is dat, zegmaar de restjes nadat de leeuwen je ribben afgekluifd, straan.
Nah dit is wel echt denk ikquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als dit een vriendin is.
Maar zijn dit niet deels verzonnen verhalen ? Net als die van Beatrijs Ritsema ?
[..]
Of kunnen mensen echt niet meer nadenken ?
Hoezo lukt het thuis niet?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als dit een vriendin is.
Maar zijn dit niet deels verzonnen verhalen ? Net als die van Beatrijs Ritsema ?
[..]
Of kunnen mensen echt niet meer nadenken ?
Dat lijkt me ook wel een gekke plek om het te doenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:56 schreef Guanabana het volgende:
Wtf ik deed laatst zo'n zelftest voor het eerst, en dat is nog best veel gedoe met onderdelen en een buisje met vloeistof enzo, dat is echt niet chill om in de trein te doen
Ja ik reageerde op die post van usagi hierboven hè, ik deed het zelf niet in de treinquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel een gekke plek om het te doen
Ja ik moest ook hoesten en alles. En tranen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:59 schreef Strani het volgende:
Ook al omdat ik als een gek ga hoesten en niezen met zo'n test.
Ja nee dat snapte ik direct ernaquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja ik reageerde op die post van usagi hierboven hè, ik deed het zelf niet in de trein
Je moest eens weten!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:59 schreef Strani het volgende:
Ja weet ík veel Guana, wat jij allemaal in de trein doet!
Ik weet dat Guana het liefst zo min mogelijk in een trein stapt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja nee dat snapte ik direct erna
Ja weet ík veel Guana, wat jij allemaal in de trein doet!
Waarschijnlijk zijn die mensen dan al helemaal geroutineerd dat ze het rats rats kunnen? Want ik zat aan tafel met heel de teringzooi uitgestald en zoquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:00 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik heb weleens iemand een zelftest zien doen in de trein
@:Meke ook, weet ik toevallig
Ik kon eerst dat buisje niet vinden.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:56 schreef Guanabana het volgende:
Wtf ik deed laatst zo'n zelftest voor het eerst, en dat is nog best veel gedoe met onderdelen en een buisje met vloeistof enzo, dat is echt niet chill om in de trein te doen
Diegene heeft een meer dan redelijk assortiment drinken in huis. Moeilijkdoenerijquote:
Wel ok! Op een of andere manier heb ik niet veel met Spaanstalige muziek. Ska-P heb ik mogelijk wel een keer live gezien en dat vond ik dan vast wel leuk.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:40 schreef Strani het volgende:
Nu we toch een beetje in Spaanse sferen zijn deze week, ga ik gebruik maken van het moment ook. Dit is een favoriete band van me met een klassieker van ze:
Ik nu twee keer. De eerste voor ik naar Nederland kwam een paar maanden terug en de tweede vorige week, omdat twee vrienden van me positief waren en ik een paar uur naast één van hen had gezeten, een dag voor ze positief testte.quote:
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Er zijn wel heel veel genres binnen de Spaanstalige muziek (nou ja, in elke taal natuurlijk).quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:06 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wel ok! Op een of andere manier heb ik niet veel met Spaanstalige muziek. Ska-P heb ik mogelijk wel een keer live gezien en dat vond ik dan vast wel leuk.
Doen ze al bijna. Separatorvlees is nog een stapje verder dan losgesneden restjesquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja eigenlijk zouden ze biefstuk moeten maken van separatorvlees want dat is duidelijk het béste vlees
Ik krijg tegenwoordig een loopneus van het dragen van een mondkapje. Hele dag niets aan de hand, maar als ik zo'n ding af doe lijk ik enorm verkoudenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:59 schreef Strani het volgende:
Ook al omdat ik als een gek ga hoesten en niezen met zo'n test.
Oh dat is ook bijzonder!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:09 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik krijg tegenwoordig een loopneus van het dragen van een mondkapje. Hele dag niets aan de hand, maar als ik zo'n ding af doe lijk ik enorm verkouden
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:07 schreef H_T het volgende:
[..]
Doen ze al bijna. Separatorvlees is nog een stapje verder dan losgesneden restjes
1x een officiële PCR test bij de GGD gedaan omdat ik wat verkouden was. En een paar keer een sneltest op m'n werkquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik nu twee keer. De eerste voor ik naar Nederland kwam een paar maanden terug en de tweede vorige week, omdat twee vrienden van me positief waren en ik een paar uur naast één van hen had gezeten, een dag voor ze positief testte.
Mijn oma had van die echte flesjes cola, cassis en bitter lemon in huis voor bezoek.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Diegene heeft een meer dan redelijk assortiment drinken in huis. Moeilijkdoenerij
Ik heb me dan weer nooit door iemand anders laten testen maar dat lijkt me een stuk erger dan zelf doen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:10 schreef Koen66 het volgende:
[..]
1x een officiële PCR test bij de GGD gedaan omdat ik wat verkouden was. En een paar keer een sneltest op m'n werk
Ik heb er een paar gedaan, maar bestudeer elke keer weer keurig de handleidingquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:02 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn die mensen dan al helemaal geroutineerd dat ze het rats rats kunnen? Want ik zat aan tafel met heel de teringzooi uitgestald en zo
Amateurquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:10 schreef Koen66 het volgende:
[..]
1x een officiële PCR test bij de GGD gedaan omdat ik wat verkouden was. En een paar keer een sneltest op m'n werk
Oh ik had drie handleidingen in een doosje, in Frans, Duits én Nederlandsquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:11 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb er een paar gedaan, maar bestudeer elke keer weer keurig de handleidingDie ik zowel in het Duits als Frans heb gehad, maar nog niet in het Nederlands
Ik wil niet hebben dat ik iets verkeerd doe, mijn eigen test ongeldig maak en er nog eentje moet doen
En kom je daar vaak dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:12 schreef Em31 het volgende:
Ik doe elke keer zo'n zelftest als ik naar mijn oma ga, voor een beetje zekerheid. Toch bang dat ik het dan aan haar geeft en zij vervolgens aan een compleet verzorgingstehuis.
Deze vind ik wel iets leukerquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Er zijn wel heel veel genres binnen de Spaanstalige muziek (nou ja, in elke taal natuurlijk).
Check deze ook eens als je wilt? Colombiaans:
Een tante had altijd blikjes cola voor het bezoek, want op die manier wist je zeker dat er prik in zatquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:10 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Mijn oma had van die echte flesjes cola, cassis en bitter lemon in huis voor bezoek.
En dat voelde wel speciaal als je dan zo`n flesje kreeg.
Ja de laatste tijd wel, haar gezondheid is niet al te best en we hebben haar laatst verhuist dus was wel een periode wat vaker dan normaal.quote:
Ahh oké ja dat is dan wel fijn dat ze met jullie in elk geval een bepaalde continuiteit heeft.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja de laatste tijd wel, haar gezondheid is niet al te best en we hebben haar laatst verhuist dus was wel een periode wat vaker dan normaal.
Ik weet gewoon van mezelf dat ik hem niet diep genoeg zou durven doenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb me dan weer nooit door iemand anders laten testen maar dat lijkt me een stuk erger dan zelf doen.
Ja... Ik plaats maar gewoon een TR want dit kan natuurlijk niet, zo'n opzetje.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:16 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik weet gewoon van mezelf dat ik hem niet diep genoeg zou durven doen
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:16 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik weet gewoon van mezelf dat ik hem niet diep genoeg zou durven doen
Verstandige kleindochter heeft ze.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:12 schreef Em31 het volgende:
Ik doe elke keer zo'n zelftest als ik naar mijn oma ga, voor een beetje zekerheid. Toch bang dat ik het dan aan haar geeft en zij vervolgens aan een compleet verzorgingstehuis.
Mja met de context van Koen vind ik dit licht onsmakelijk overkomen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:19 schreef H_T het volgende:
Ik heb net een tompouce-bier voor mezelf ingeschonkenDe schuimkraag is helaas niet roze, maar het smaakt wel degelijk een beetje naar gele room
Het niveau is hier deze week dramatisch kunnen we wel stellen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:20 schreef Strani het volgende:
[..]Ik zit hier momenteel harder te lachen dan goed voor me is
Ja maar ja mag ook wel na al die kunstpraat hè.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het niveau is hier deze week dramatisch kunnen we wel stellen.
Die heb ik ook ooit gehad. Apart wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:19 schreef H_T het volgende:
Ik heb net een tompouce-bier voor mezelf ingeschonkenDe schuimkraag is helaas niet roze, maar het smaakt wel degelijk een beetje naar gele room
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |