SPOILER: Samenvatting van de BOOS-uitzending van 20 januari 2022 van Claudia-xOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Deisyy op 21-01-2022 11:06:47 ]
Dat is niet het punt, en het punt wat @Za daar maakt, ben ik het wel volkomen mee eens: het wordt heel normaal en acceptabel gevonden dat we can heel jonge kinderen verwachten dat ze hun ouders, grootouders, oom/tantes, vrienden van de familie kussen en knuffelen. Dat hoort zo. Terwijl dat nou juist het eerste moment is waar je kinderen kunt leren dat ze dat niet hoeven als ze dat niet willen. Dat hun lichamelijke integriteit belangrijk is.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geen idee. Ik denk dat alleen Marco Borsato zelf hier het beste een verklaring voor kan geven.
Ja zeker!!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:59 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Of gewoon een ieder op het werk. Ook als je denkt iemand te steunen met een knuffel kun je dat eerst vragen.
Ik kan er echt met mijn pet niet bij. Echt geen woorden voor. Buiten dat ik er niet bij ben geweest en niet weet wat en hoe alles exact gebeurd is, maar deze verhalen klinken zo ontzettend niet ok. Marco B heeft echt een groot probleem.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Marco was schokkend vanwege de nadruk op minderjarigen en (dacht ik) geen meldingen van meerderjarigen. Dat is echt pedogedrag i.p.v. smeerlappengedrag wat die andere twee doen.
Qua strafbaarheid wellicht wel, maar volgens mij gaat het om persoonlijke perceptie en dan vind ik dat Ali verder is gegaan met gelijke kwetsbaarheid (gegeven dat de verhalen kloppen). Waarmee ik niet wil doen alsof wat Marco B gedaan heeft wél oke isquote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, alleen gaat het in de zaak Marco B om ontucht met minderjarige meisjes van 13, 14 en 15
Dat is gewoon per definitie strafbaar.
Ik vind het hoe dan ook alle drie enorme klootzakken. Spong legde gister bij BeauHLF8 ook even heel duidelijk is wat ontucht is en dat 'iemand even bij de billen pakken' zoals sommigen hier gisteren relativeerden dus ook gevangenisstraf tot gevolg kan hebben.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Qua strafbaarheid wellicht wel, maar volgens mij gaat het om persoonlijke perceptie en dan vind ik dat Ali verder is gegaan met gelijke kwetsbaarheid (gegeven dat de verhalen kloppen). Waarmee ik niet wil doen alsof wat Marco B gedaan heeft wél oke is
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, en het punt wat @:Za daar maakt, ben ik het wel volkomen mee eens: het wordt heel normaal en acceptabel gevonden dat we can heel jonge kinderen verwachten dat ze hun ouders, grootouders, oom/tantes, vrienden van de familie kussen en knuffelen. Dat hoort zo. Terwijl dat nou juist het eerste moment is waar je kinderen kunt leren dat ze dat niet hoeven als ze dat niet willen. Dat hun lichamelijke integriteit belangrijk is.
Het is wel opvallend dat hij bij een meisje van 14 2x ongevraagd aan de billen zou hebben gezeten, ook nadat ze heeft gezegd dat ze dat onwenselijk vond, en dat hij zoiets nooit zou hebben gedaan met een meisje van 17 (om een dwarsstraat te noemen). Al is dit natuurlijk het topje van de ijsberg.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Marco was schokkend vanwege de nadruk op minderjarigen en (dacht ik) geen meldingen van meerderjarigen. Dat is echt pedogedrag i.p.v. smeerlappengedrag wat die andere twee doen.
Spong zat in HLF8. Bij Beau zaten Richard Korver en de advocaat van Ali B.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind het hoe dan ook alle drie enorme klootzakken. Spong legde gister bij Beau ook even heel duidelijk is wat ontucht is en dat 'iemand even bij de billen pakken' zoals sommigen hier gisteren relativeerden dus ook gevangenisstraf tot gevolg kan hebben.
Er zijn knuffel families en er zijn niet-knuffel families. In mijn familie is het heel normaal om te knuffelen, maar is bijvoorbeeld elkaar op de mond zoenen totaal uit den boze (grootouders en kleinkinderen, bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, en het punt wat @:Za daar maakt, ben ik het wel volkomen mee eens: het wordt heel normaal en acceptabel gevonden dat we can heel jonge kinderen verwachten dat ze hun ouders, grootouders, oom/tantes, vrienden van de familie kussen en knuffelen. Dat hoort zo. Terwijl dat nou juist het eerste moment is waar je kinderen kunt leren dat ze dat niet hoeven als ze dat niet willen. Dat hun lichamelijke integriteit belangrijk is.
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde het even door elkaar. Zal het aanpassen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Spong zat in HLF8. Bij Beau zaten Richard Korver en de advocaat van Ali B.
We wisten natuurlijk al wel dat hij een ouwe snoeperd is wat betreft jongere vrouwen (Maan, Iris de Hond) maar de lopende aantijgingen zijn bijna volledig minderjarigenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is wel opvallend dat hij bij een meisje van 14 2x ongevraagd aan de billen zou hebben gezeten, ook nadat ze heeft gezegd dat ze dat onwenselijk vond, en dat hij zoiets nooit zou hebben gedaan met een meisje van 17 (om een dwarsstraat te noemen). Al is dit natuurlijk het topje van de ijsberg.
Wel heel kwalijk natuurlijk.
Dat heb ik ook al een paar keer om me heen gehoord ja. Heb er zelf ook een hekel aan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik hoor vrouwen om mij heen weleens zeggen dat er één ding is wat er na de coronacrisis mag blijven en dat is het stoppen met zoenen bij felicitaties en welkom/afscheidsknuffels door vreemden. Blijkbaar veel mannen die niet aanvoelen bij wie ze dat wel en bij wie ze dat niet behoren te doen, of veel mannen die het wel weten maar er misbruik van maken.
We moeten ook eens stoppen met liefkozende/schattige koosnaampjes als ouwe snoeperd en het beestje bij zijn naam noemen, een vieze oude smeerlap.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We wisten natuurlijk al wel dat hij een ouwe snoeperd is wat betreft jongere vrouwen (Maan, Iris de Hond) maar de lopende aantijgingen zijn bijna volledig minderjarigen
Ik schreef dat hier eergisteren nog, mag lekker wegblijven.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik hoor vrouwen om mij heen weleens zeggen dat er één ding is wat er na de coronacrisis mag blijven en dat is het stoppen met zoenen bij felicitaties en welkom/afscheidsknuffels door vreemden. Blijkbaar veel mannen die niet aanvoelen bij wie ze dat wel en bij wie ze dat niet behoren te doen, of veel mannen die het wel weten maar er misbruik van maken.
Dat snapte ik ook wel. Maar als @Za het zo afkeurenswaardig vindt dat opa en oma's en dergelijke zo intiem zijn met hun kinderen, waarom is het van Marco Borsato dan zo cute? Dat was mijn punt in deze post.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, al vind ik dat persoonlijk niet kwalijker (ook niet minder kwalijk) dan het misbruik maken van andere zwakkere meisjes die toevallig net wel de legale leeftijd hebben bereikt. Voor de wet is het wel oliedom natuurlijk, want dat is nu eenmaal een manier om die scheiding van kwetsbaarheid hard te maken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We wisten natuurlijk al wel dat hij een ouwe snoeperd is wat betreft jongere vrouwen (Maan, Iris de Hond) maar de lopende aantijgingen zijn bijna volledig minderjarigen
Nee. Er zijn niet knuffel families en niet-knuffel families.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er zijn knuffel families en er zijn niet-knuffel families. In mijn familie is het heel normaal om te knuffelen, maar is bijvoorbeeld elkaar op de mond zoenen totaal uit den boze (grootouders en kleinkinderen, bijvoorbeeld).
In de familie van mijn ex-vrouw (tevens moeder van mijn kinderen) wordt nooit geknuffeld, maar wel op de mond gezoend. Op enig moment legde ik mijn zoontje in bed en die wilde ik op zijn wang kussen. Hij wil mij vol op de mond zoenen en toen heb ik hem uitgelegd dat ik dat niet prettig vind. Bleek hij het ook niet fijn te vinden dat oma dat deed. Daar moet je dan dus wel echt iets mee. Kei goed van hem, trouwens, hij is 6.
Hetzelfde geld voor het knuffelen, dus ik heb het daar met alle kinderen over gehad. En mijn ex met haar familie.
Gaat m.i. toch wel ver hoor. Als hij er op welke manier dan ook geen bijbedoelingen bij heeft is hij gewoon te amicaal en moet hij gecorrigeerd worden. Wat blijkbaar niet gebeurt. Een hand op de heup vind ik toch ook niet zo schokkend. Op de billen is al vreemder natuurlijk. Maar 'betasten'... Ik vind het lastig. Maar wellicht dat er meer bekend is wat (nog) niet naar buiten is gebracht..quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Das ook het probleem met Marco, die staat te boek als amicaal, hartelijk en knuffelig. Zoals John de Mol zei gisteren zo is die gewoon en daar bedoeld hij niks verkeerd mee. Dat is niet gewoon…
Pluk al die mooie woorden ervan af en er staat een man van 50 kinderen te betasten.
Esmee Denters:quote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook gevonden, maar ik was benieuwd hoe haar eigen bijdrage er precies uit zag.
Heeft Denters daar ooit aan meegedaan ja?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Esmee Denters:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Inderdaad, men zegt het valt wel mee bij Marco, maar die lag ten tijde van de voice regelmatig met fans van de fanclub in bed, die was druk zat.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dank!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Esmee Denters:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Een kerel van 50 hoeft geen meiden aan te raken, ook niet vanuit “amicale standpunten”, gewoon niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:15 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Gaat m.i. toch wel ver hoor. Als hij er op welke manier dan ook geen bijbedoelingen bij heeft is hij gewoon te amicaal en moet hij gecorrigeerd worden. Wat blijkbaar niet gebeurt. Een hand op de heup vind ik toch ook niet zo schokkend. Op de billen is al vreemder natuurlijk. Maar 'betasten'... Ik vind het lastig. Maar wellicht dat er meer bekend is wat (nog) niet naar buiten is gebracht..
Wat een goorlap is borsato toch. Mag samen met ali b gecanceld worden. Nooit meer op een podium.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Esmee Denters:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat mag jij vinden. Maar dat maakt het nog niet meteen fout of sexueel geladen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een kerel van 50 hoeft geen meiden aan te raken, ook niet vanuit “amicale standpunten”, gewoon niet.
Ik snap echt niet wat je zegt. Er zijn families waarin geknuffeld wordt en families waarin dat niet gebeurt. Grotendeels groei je daarin mee als kind.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Er zijn niet knuffel families en niet-knuffel families.
Er is een (piepjong) persoon dat op dat specifieke moment die specifieke persoon wel of niet een knuffel wil geven. Of een kus. Of op schoot zitten. En het volgen can de wens can dat kind op dat moment legt een basis voor het vertrouwen in de eigen lichamelijke integriteit en daarvoor op mogen komen. Het bevestigde gevoel dat je mag weigeren, ook aan je moeder, vader, oma.
Toen ik zelf die leeftijd was (2001-2003), was er enkel MSN en iets later hyves qua "social media". Ik heb nooit zoiets gehoord. Maar wel dat jongens wel echt aan het bespreken waren wie de beste kont had in de klas. Eenmaal op hyves kon je elkaar een soort taggen. *Marietje* zegt gedag tegen * Anne*quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onmogelijk.
Ik vraag me trouwens wel af, door jouw vraag, op welke leeftijd het begint dat jongens/mannen het idee krijgen dat zoiets een goed idee is. Zou een 11/12/13-jarige jongen al op dat idee komen?
Ouders die zich enigszins hebben verdiept in pedagogiek weten dat toch ook wel anno 2022? Op dat gebied is mi al wel veel vooruitgang geboekt ten opzichte van bijv. 20 jaar geleden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet er vooral een cultuur komen waar er wederzijds respect is en daar bedoel ik dus mee dat iemands grenzen gerespecteerd worden. Waarin iemand zonder problemen kan zeggen als men gedrag mbt aanrakingen onprettig vindt en de ander er dan mee ophoudt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:20 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Maar dat maakt het nog niet meteen fout of sexueel geladen.
Ik vind het, als man, ook prima om daar mee te kappen. Het scheelt erg veel ongemakkelijke situaties.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Idd. Dat je een beetje menswaardig met elkaar omgaat. Lijkt soms veel gevraagd in deze wereld.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet er vooral een cultuur komen waar er wederzijds respect is en daar bedoel ik dus mee dat iemands grenzen gerespecteerd worden. Waarin iemand zonder problemen kan zeggen als men gedrag mbt aanrakingen onprettig vindt en de ander er dan mee ophoudt.
Ik begon zo ongeveer in groep 7 te merken dat een groep jongens in de klas van m'n zoon veel met seks bezig was en doorlopend onbetamelijke dingen zei. Ik weet niet of ze onbetamelijke berichten of foto's aan meiden stuurden, maar ik sluit het niet uit.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af, door jouw vraag, op welke leeftijd het begint dat jongens/mannen het idee krijgen dat zoiets een goed idee is. Zou een 11/12/13-jarige jongen al op dat idee komen?
Uit wat voor familie ze komen is niet van belang. Wat ze willen is van belang.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat je zegt. Er zijn families waarin geknuffeld wordt en families waarin dat niet gebeurt. Grotendeels groei je daarin mee als kind.
Maar dat wil niet zeggen dat je je als ouder niet bewust moet zijn van het feit dat kinderen dat misschien niet prettig vinden. of dat die zienswijze wijzigt naarmate ze ouder worden. Daar moet je het gesprek over blijven voeren, als je tenminste twijfelt of je kind het vertrouwen voelt om dat zelf aan te geven.
Overigens vermoed ik dat er eerder kinderen zijn die te weinig knuffels van hun ouders krijgen dan te veel en dat dat ook een groter probleem is, maar dat terzijde. Dat ik dat zo zie komt mogelijk ook door mijn opvoeding, want daar werd me toch wat afgeknuffeld.
Eens. Daarom verwelkomen we nu ook zoveel mensen in ons land die wel een goede moraal hebben en ons dat kunnen leren. Het zal dus alleen maar beter worden gelukkig.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Uiteindelijk moet er vooral een cultuur komen waar er wederzijds respect is en daar bedoel ik dus mee dat iemands grenzen gerespecteerd worden. Waarin iemand zonder problemen kan zeggen als men gedrag mbt aanrakingen onprettig vindt en de ander er dan mee ophoudt.
Vergis je niet in hoe vaak er uitzonderingen gemaakt worden voor grootouders en overige familie.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:23 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ouders die zich enigszins hebben verdiept in pedagogiek weten dat toch ook wel anno 2022? Op dat gebied is mi al wel veel vooruitgang geboekt ten opzichte van bijv. 20 jaar geleden.
In mijn omgeving zijn alle (aanstaande) jonge ouders zich wel bewust van het zorgvuldig omgaan met die lichamelijke integriteit, want je kind pushen zijn/haar grenzen te overschrijden maakt juist kwetsbaar. Überhaupt vreemd dat het normaal was om iemand te willen kussen of knuffelen terwijl die dat niet wil. Kind of volwassene maakt daarbij niet uit.
Laten we die discussie hier niet voeren, please.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eens. Daarom verwelkomen we nu ook zoveel mensen in ons land die wel een goede moraal hebben en ons dat kunnen leren. Het zal dus alleen maar beter worden gelukkig.
We zijn het eens hoor. Alleen kies ik er voor om daar wel met mijn kinderen over te praten om ze op die manier duidelijk te maken dat ze er zelf ook iets van mogen zeggen als het ze niet bevalt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uit wat voor familie ze komen is niet van belang. Wat ze willen is van belang.
Mijn dochter is een ontzettende knuffelkont. Wanneer zij dat wil. En dat is niet altijd en niet met iedereen. In mijn schoonfamilie is het heel normaal dat iedereen elkaar kust en knuffelt bij begroeting en afscheid en zij vonden het heel moeilijk te accepteren dat zij dat niet altijd wilde. En pakten haar dan vast om toch een knuffel te geven. En zo werden neefjes of nichtjes opgedragen om iedereen een knuffel te geven. Daar moeten we vanaf. “Geef oma maar even een knuffel”. Zoiets moet uit het kind komen. En zo niet, moet dat zonder meer geaccepteerd. Daar hoef je niet over te praten.
Ik zei vroeger tegen mijn moeder altijd dat ik bij sommige familieleden geen fijne vibes had en die over wilde slaan bij verjaardagen qua kussen en dergelijke. Maar mijn moeder vond dat niet goed. Dus moest ik mij maar netjes gedragen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vergis je niet in hoe vaak er uitzonderingen gemaakt worden voor grootouders en overige familie.
Ik vond het altijd vreselijk als puber dat je op een verjaardag echt iedereen 3 kussen moest geven. En dan heb je een grote familie en zo 30 mensen op een verjaardag.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vergis je niet in hoe vaak er uitzonderingen gemaakt worden voor grootouders en overige familie.
Ja, haha, wat is dat nu weer voor een stupide impliciete regel die we met z'n allen in stand houden?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:29 schreef Momo het volgende:
En vrouwen moesten natuurlijk iedereen een kus geven en mannen onderling alleen een handje.
Jeetje, dat wordt dan eind dit jaar de Top 1996.quote:
Ali B zit daar al niet in neem ik aan?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jeetje, dat wordt dan eind dit jaar de Top 1996.
Ik begrijp niet waar je victim blaming vandaan haalt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We zijn het eens hoor. Alleen kies ik er voor om daar wel met mijn kinderen over te praten om ze op die manier duidelijk te maken dat ze er zelf ook iets van mogen zeggen als het ze niet bevalt.
Maar kennelijk is dat ook victim blaming. Het zal wel.
Ik zat daar ook echt niet bij iedereen op te wachten. Bij de tantes prima, oma wilde ik eigenlijk liever overslaanquote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vond het altijd vreselijk als puber dat je op een verjaardag echt iedereen 3 kussen moest geven. En dan heb je een grote familie en zo 30 mensen op een verjaardag.En vrouwen moesten natuurlijk iedereen een kus geven en mannen onderling alleen een handje.
Precies dat.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zei vroeger tegen mijn moeder altijd dat ik bij sommige familieleden geen fijne vibes had en die over wilde slaan bij verjaardagen qua kussen en dergelijke. Maar mijn moeder vond dat niet goed. Dus moest ik mij maar netjes gedragen.
Had dat voor de top2000 kunnen worden ingevoerd. Ik ben geen liefhebber van Marco Borsato zijn muziekquote:
Op zich is het uiteraard goed dat je ook binnen een familie kan zeggen wat je wel en niet fijn vindt. Maar - normaal gesproken - zijn dit allemaal uitingen uit genegenheid en liefde. Die dus wel irritant of vervelend kunnen zijn. Maar dat is nog wel totaal anders dan waar het in de Voice over gaat. Dat is toch allemaal met een seksueel /ontuchtig oogmerk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Er zijn niet knuffel families en niet-knuffel families.
Er is een (piepjong) persoon dat op dat specifieke moment die specifieke persoon wel of niet een knuffel wil geven. Of een kus. Of op schoot zitten. En het volgen can de wens can dat kind op dat moment legt een basis voor het vertrouwen in de eigen lichamelijke integriteit en daarvoor op mogen komen. Het bevestigde gevoel dat je mag weigeren, ook aan je moeder, vader, oma.
Mijn vader sprong afgelopen weekend ook spreekwoordelijk een gat in de lucht, die 'moest' altijd met mijn moeder mee naar de concerten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Had dat voor de top2000 kunnen worden ingevoerd. Ik ben geen liefhebber van Marco Borsato zijn muziek
Wat zou je doen? is er eerder al uitgevallen ja. Marcootje staat er inmiddels nog.. 9 of 10 keer in? Maar dat was ooit wel 22 keer ofzo.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ali B zit daar al niet in neem ik aan?
Ik vond de familieleden vanuit de refo hoek van mijn familie bijna allemaal maar stom dus ik wou ze zeker geen kus geven.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik zat daar ook echt niet bij iedereen op te wachten. Bij de tantes prima, oma wilde ik eigenlijk liever overslaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:24 schreef Benny het volgende:
De reactie van DoDus Do wist het ook al 20 jaar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Machtsmisbruik komt voort uit de bron; geen respect hebben voor de grenzen van een ander, zelfzucht, gebrek of ontbreken aan empathie, machtswellust, jaloezie, en een negatief zelfbeeld ed. en kan dus in principe overal plaats vinden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef KingRadler het volgende:
Is het niet zo dat het Format van The Voice.
Machtmisbruik uit lokt.
Coaches voelen zich wat tegenover zangeresjes.
Klopt, daar moet je ze mee helpen. Maar dan moet je wel eerst weten wat ze wel en niet prettig vinden. Ik ga niet met ze praten om ze over te halen iets te doen wat ze niet willen. Dat is aan hun.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je victim blaming vandaan haalt.
Natuurlijk praat je er met je kinderen over dat ze er zelf iets van mogen zeggen. Ik interpreteerde jouw erover praten als praten over het niet willen knuffelen. Mijn fout. Natuurlijk mogen ze het zelf zeggen. Maar voor een peuter of kleuter is het vrij lastig oma af te wijzen. Of die aardige oom.
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:33 schreef 297534 het volgende:
[..]
Op zich is het uiteraard goed dat je ook binnen een familie kan zeggen wat je wel en niet fijn vindt. Maar - normaal gesproken - zijn dit allemaal uitingen uit genegenheid en liefde. Die dus wel irritant of vervelend kunnen zijn. Maar dat is nog wel totaal anders dan waar het in de Voice over gaat. Dat is toch allemaal met een seksueel /ontuchtig oogmerk.
Ik denk dat je hier een grens trekt die niet bestaat. Iemand kan liefdevolle bedoelingen hebben en zich toch schuldig maken aan ontucht.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:33 schreef 297534 het volgende:
[..]
Op zich is het uiteraard goed dat je ook binnen een familie kan zeggen wat je wel en niet fijn vindt. Maar - normaal gesproken - zijn dit allemaal uitingen uit genegenheid en liefde. Die dus wel irritant of vervelend kunnen zijn. Maar dat is nog wel totaal anders dan waar het in de Voice over gaat. Dat is toch allemaal met een seksueel /ontuchtig oogmerk.
Overigens vind ik dit wel hypocriet. Phil Spector-producties, Ike Turner en Noir Desir worden nog volop gedraaid. Lostprophets op 3fm wel nog maar 1x sinds de berichten over de zanger naar buiten kwamen.quote:
Nee dat is het zeker niet, ik vind het goed dat je hier over spreekt met je kinderen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We zijn het eens hoor. Alleen kies ik er voor om daar wel met mijn kinderen over te praten om ze op die manier duidelijk te maken dat ze er zelf ook iets van mogen zeggen als het ze niet bevalt.
Maar kennelijk is dat ook victim blaming. Het zal wel.
MJ draaien ze ook nog steeds.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Overigens vind ik dit wel hypocriet. Phil Spector-producties, Ike Turner en Noir Desir worden nog volop gedraaid. Lostprophets op 3fm wel nog maar 1x sinds de berichten over de zanger naar buiten kwamen
Moest je niet minimaal 16 zijn?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:38 schreef Noek het volgende:
Er was dus wel een policy bij The Voice Kids dat je nooit alleen mocht zijn met een kind (zo normaal vinden we het dus) maar er was dus geen policy bij The Voice terwijl daar ook minderjarigen waren, toch?
Ja, 16- en 17-jarigen deden mee aan de 'reguliere' Voice.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moest je niet minimaal 16 zijn?
Ik had ooit een leidinggevende die ook heel handtastelijk was. Altijd zoenen, altijd aanraken. Brrr...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nee je moet het allebei niet doen. Maar het gaat m.i. om de bedoeling van degene die het doet. Wat Marco deed lijkt toch vaak als handelingen van seksuele aard, en daarom ontuchtig. Dat gebeurt trouwens in families ook veel, en dat is misschien nog wel erger.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier een grens trekt die niet bestaat. Iemand kan liefdevolle bedoelingen hebben en zich toch schuldig maken aan ontucht. Dat heeft wel degelijk te maken met consent, ook (of misschien wel juist!) in families. Ik zou bijv. mijn kinderen van 11 en 12 nooit zomaar in de billen knijpen omdat ik weet dat ze het vervelend vinden. En ook ik ga wel eens een grens over, bijv. als ik in het zicht van vrienden een iets te innige knuffel geef. Knuffels zijn meer voor thuis.
Ik ben super blij met het Gutanoth seal of approval.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:38 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nee dat is het zeker niet, ik vind het goed dat je hier over spreekt met je kinderen.
Dan nog zie ik victim blaming niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt, daar moet je ze mee helpen. Maar dan moet je wel eerst weten wat ze wel en niet prettig vinden. Ik ga niet met ze praten om ze over te halen iets te doen wat ze niet willen. Dat is aan hun.
En ik noemde victim blaming omdat het hier steeds wordt aangehaald op het moment dat je 'slachtoffers' benadert om ze sterker te willen maken. Het gaat namelijk niet om het beschermen van je kinderen, maar om het opvoeden van de roofdieren. Dat statement.
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat snapte ik ook wel. Maar als @:Za het zo afkeurenswaardig vindt dat opa en oma's en dergelijke zo intiem zijn met hun kinderen, waarom is het van Marco Borsato dan zo cute? Dat was mijn punt in deze post.
Wat mij betreft is @:Za op dit punt dus niet congruent in haar bevindingen.
Lichamelijke integriteit is zeker belangrijk. Dat sowieso. Alleen vind ik het nogal wat van Za om een (schijnbaar) ontucht met minderjarige meisjes plegende Marco B te bagateliseren met wat zoentjes van oma's en tante's...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Toch hebben de ouders (!!!!) van deze kinderen het gezien en geen actie ondernomen. Dan vraag ik me 2 dingen af:quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:41 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee je moet het allebei niet doen. Maar het gaat m.i. om de bedoeling van degene die het doet. Wat Marco deed lijkt toch vaak als handelingen van seksuele aard, en daarom ontuchtig.
Ik vind alleen Marco een prettige intense man.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:27 schreef Leandra het volgende:
En nu bepaal jij even voor anderen dat ze Borsato, Rietbergen en wie er verder zijn handen niet thuis kunnen houden, dat zij die personen geen creep vinden omdat jij ze zo lekker intens vindt.
Je verdraaid mijn verhaal bewust.quote:Of jij iemand wel of geen creep vindt is het kader niet natuurlijk, het gaat om de handeling; als je het onprettig zou vinden als een creep het zou doen dan is de handeling het probleem, ongeacht wie het doet.
Het gebeurt ook in families. Is het dan geen ontucht als het in een liefdevolle familie gebeurt? Da's juist het verraderlijke: een dader ziet zichzelf meestal niet als een monster, als iemand met kwaad in de zin.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:41 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee je moet het allebei niet doen. Maar het gaat m.i. om de bedoeling van degene die het doet. Wat Marco deed lijkt toch vaak als handelingen van seksuele aard, en daarom ontuchtig. Dat gebeurt trouwens in families ook veel, en dat is misschien nog wel erger.
Maar je moet inderdaad ook niet knuffelen e.d. als ze dat niet willen. Maar ik vind dat inderdaad wel van een andere categorie.
Dan ken jij mijn ex-schoonmoeder niet!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan nog zie ik victim blaming niet.
Ik vind ook niet dat het iets met beschermen te maken heeft, maar met bevestiging van iets dat er in de basis eigenlijk al is: lichamelijke integriteit. Het staat ook los van de roofdieren.
Op een kringverjaardag is iedere vrouw zoenen en iedereen een handje geven tegenwoordig wel achterhaald. Nu feliciteer je het feestvarken in kwestie en richt je je daarna tot de hele groep en geef je één verbale felicitatie aan iedereen. Alleen bij oudere familieleden blijft de oude manier soms wel in stand maar dat is over x aantal jaren wel uitgestorven.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vond het altijd vreselijk als puber dat je op een verjaardag echt iedereen 3 kussen moest geven. En dan heb je een grote familie en zo 30 mensen op een verjaardag.En vrouwen moesten natuurlijk iedereen een kus geven en mannen onderling alleen een handje.
Dat staat uiteraard in geen enkele verhouding tot elkaar.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:42 schreef Nine. het volgende:
[..]
[..]
Lichamelijke integriteit is zeker belangrijk. Dat sowieso. Alleen vind ik het nogal wat van Za om een (schijnbaar) ontucht met minderjarige meisjes plegende Marco B te bagateliseren met wat zoentjes van oma's en tante's...
Ja dat zei ik: ontucht gebeurt vaak in families. Dat is juist erg kwalijk. Misschien nog wel kwalijker als in andere omgevingen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het gebeurt ook in families. Is het dan geen ontucht als het in een liefdevolle familie gebeurt? Da's juist het verraderlijke: een dader ziet zichzelf meestal niet als een monster, als iemand met kwaad in de zin.
Nee, je vindt hem cute met kinderen. Letterlijk, Za.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind alleen Marco een prettige intense man.
[..]
Je verdraaid mijn verhaal bewust.
Een olijk persoon die bij het passeren van een collega een pets op de kont geeft en lachend doorloopt, is totaal niet te vergelijken met een man die een een vrouw stilletjes besluipt, dan aan haar komt zit, en wanneer ze dan omkijkt haar bv een geile blik werpt met zijn tong uit zijn mond.
Het eerste is een speelse vorm, het tweede een vuige verwerpelijke vorm.
Wellicht kunnen beiden niet, maar het 2e voorbeeld zal toch als ongepaster/creepier worden ervaren.
quote:Tanden eruit trappen!’
Er is één BN’er die nóg feller reageert dan Chantal, namelijk model Kim Feenstra: “John had die Jeroen meteen naar zijn moer moeten sturen. Dan zit hij ook nog in je familie. Gaat nota bene met je zus. Had zijn tanden eruit getrapt denk ik. I said what I said.”
Het eerste zal voor veel vrouwen moeilijker zijn omdat het verwarrender is: ik vind het niet oké, maar mijn omgeving vindt het klaarblijkelijk gewoon een joviaal persoon, maakt er niet zo'n probleem van en vindt dat ik niet moeilijk moet doen. Dit is iets wat de voorzitter van het centrum seksueel geweld gisteren uitlegde in Beau: wat voor de een erg is is niet per se wat voor de ander erg is. Er zijn vrouwen die verkrachting beter kunnen verwerken dan een onverhoedse aanraking.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind alleen Marco een prettige intense man.
[..]
Je verdraaid mijn verhaal bewust.
Een olijk persoon die bij het passeren van een collega een pets op de kont geeft en lachend doorloopt, is totaal niet te vergelijken met een man die een een vrouw stilletjes besluipt, dan aan haar komt zit, en wanneer ze dan omkijkt haar bv een geile blik werpt met zijn tong uit zijn mond.
Het eerste is een speelse vorm, het tweede een vuige verwerpelijke vorm.
Wellicht kunnen beiden niet, maar het 2e voorbeeld zal toch als ongepaster/creepier worden ervaren.
Een collega op de kont 'petsen' is ook niet speels, dat is ongewenst seksueel gedrag.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, je vindt hem cute met kinderen. Letterlijk, Za.
Daarom, ben zo benieuwd hoe cute andere volwassen mannen met zijn dochter mochten zijn.
Ja klopt bij leeftijdsgenoten is dat wel anders, maar met familieleden afspreken dan gaat het nog altijd zo.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Op een kringverjaardag is iedere vrouw zoenen en iedereen een handje geven tegenwoordig wel achterhaald. Nu feliciteer je het feestvarken in kwestie en richt je je daarna tot de hele groep en geef je één verbale felicitatie aan iedereen. Alleen bij oudere familieleden blijft de oude manier soms wel in stand maar dat is over x aantal jaren wel uitgestorven.
Uiteraard. Bizar dat er nog werkomgevingen zijn waarin dat wordt geaccepteerd. Als iemand dat bij mijn werk zou doen, zeker als dat meer dan 1x gebeurt, dan werkt diegene er niet meer.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Een collega op de kont 'petsen' is ook niet speels, dat is ongewenst seksueel gedrag.
quote:The Voice-kandidate ’kotsmisselijk’ door aflevering Boos
The Voice of Holland-kandidate Nienke Wijnhoven, die aangifte gaat doen tegen Jeroen Rietbergen, is ’kotsmisselijk’ door het zien van de aflevering van Boos over seksueel grensoverschrijdend gedrag achter de schermen van het programma. Haar advocaat Sébas Diekstra heeft in een verklaring laten weten dat Wijnhoven de aflevering momenteel aan het kijken is.
https://www.telegraaf.nl/(...)door-aflevering-boos
Komt voor mij ook over als primair gedrag. Mannetje wil laten zien dat hij het alfa mannetje is en laat zijn dominantie zien door het vrouwtje speels aan te raken op de kont * David Attenborough stem*quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Een collega op de kont 'petsen' is ook niet speels, dat is ongewenst seksueel gedrag.
Eens.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Noir Désir, dat heb ik lang niet gehoord. Wat was daar ook alweer mee? Die zanger had zijn vriendin vermoord toch? Of speelde er ook iets in de ontucht/aanrandingssfeer?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Overigens vind ik dit wel hypocriet. Phil Spector-producties, Ike Turner en Noir Desir worden nog volop gedraaid. Lostprophets op 3fm wel nog maar 1x sinds de berichten over de zanger naar buiten kwamen.
Bij die eerste 2 kun je nog zeggen 'ja is niet alleen van hun' maar bij Noir Desir is het gewoon alleen aan die naam verbonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |