Ja, haha, wat is dat nu weer voor een stupide impliciete regel die we met z'n allen in stand houden?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:29 schreef Momo het volgende:
En vrouwen moesten natuurlijk iedereen een kus geven en mannen onderling alleen een handje.

Jeetje, dat wordt dan eind dit jaar de Top 1996.quote:

Ali B zit daar al niet in neem ik aan?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jeetje, dat wordt dan eind dit jaar de Top 1996.

Ik begrijp niet waar je victim blaming vandaan haalt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We zijn het eens hoor. Alleen kies ik er voor om daar wel met mijn kinderen over te praten om ze op die manier duidelijk te maken dat ze er zelf ook iets van mogen zeggen als het ze niet bevalt.
Maar kennelijk is dat ook victim blaming. Het zal wel.

Ik zat daar ook echt niet bij iedereen op te wachten. Bij de tantes prima, oma wilde ik eigenlijk liever overslaanquote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vond het altijd vreselijk als puber dat je op een verjaardag echt iedereen 3 kussen moest geven. En dan heb je een grote familie en zo 30 mensen op een verjaardag.En vrouwen moesten natuurlijk iedereen een kus geven en mannen onderling alleen een handje.

Precies dat.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zei vroeger tegen mijn moeder altijd dat ik bij sommige familieleden geen fijne vibes had en die over wilde slaan bij verjaardagen qua kussen en dergelijke. Maar mijn moeder vond dat niet goed. Dus moest ik mij maar netjes gedragen.

Had dat voor de top2000 kunnen worden ingevoerd. Ik ben geen liefhebber van Marco Borsato zijn muziekquote:

Op zich is het uiteraard goed dat je ook binnen een familie kan zeggen wat je wel en niet fijn vindt. Maar - normaal gesproken - zijn dit allemaal uitingen uit genegenheid en liefde. Die dus wel irritant of vervelend kunnen zijn. Maar dat is nog wel totaal anders dan waar het in de Voice over gaat. Dat is toch allemaal met een seksueel /ontuchtig oogmerk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Er zijn niet knuffel families en niet-knuffel families.
Er is een (piepjong) persoon dat op dat specifieke moment die specifieke persoon wel of niet een knuffel wil geven. Of een kus. Of op schoot zitten. En het volgen can de wens can dat kind op dat moment legt een basis voor het vertrouwen in de eigen lichamelijke integriteit en daarvoor op mogen komen. Het bevestigde gevoel dat je mag weigeren, ook aan je moeder, vader, oma.

Mijn vader sprong afgelopen weekend ook spreekwoordelijk een gat in de lucht, die 'moest' altijd met mijn moeder mee naar de concerten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Had dat voor de top2000 kunnen worden ingevoerd. Ik ben geen liefhebber van Marco Borsato zijn muziek

Wat zou je doen? is er eerder al uitgevallen ja. Marcootje staat er inmiddels nog.. 9 of 10 keer in? Maar dat was ooit wel 22 keer ofzo.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ali B zit daar al niet in neem ik aan?

Ik vond de familieleden vanuit de refo hoek van mijn familie bijna allemaal maar stom dus ik wou ze zeker geen kus geven.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik zat daar ook echt niet bij iedereen op te wachten. Bij de tantes prima, oma wilde ik eigenlijk liever overslaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:24 schreef Benny het volgende:
De reactie van DoDus Do wist het ook al 20 jaar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Machtsmisbruik komt voort uit de bron; geen respect hebben voor de grenzen van een ander, zelfzucht, gebrek of ontbreken aan empathie, machtswellust, jaloezie, en een negatief zelfbeeld ed. en kan dus in principe overal plaats vinden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef KingRadler het volgende:
Is het niet zo dat het Format van The Voice.
Machtmisbruik uit lokt.
Coaches voelen zich wat tegenover zangeresjes.

Klopt, daar moet je ze mee helpen. Maar dan moet je wel eerst weten wat ze wel en niet prettig vinden. Ik ga niet met ze praten om ze over te halen iets te doen wat ze niet willen. Dat is aan hun.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je victim blaming vandaan haalt.
Natuurlijk praat je er met je kinderen over dat ze er zelf iets van mogen zeggen. Ik interpreteerde jouw erover praten als praten over het niet willen knuffelen. Mijn fout. Natuurlijk mogen ze het zelf zeggen. Maar voor een peuter of kleuter is het vrij lastig oma af te wijzen. Of die aardige oom.

Natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:33 schreef 297534 het volgende:
[..]
Op zich is het uiteraard goed dat je ook binnen een familie kan zeggen wat je wel en niet fijn vindt. Maar - normaal gesproken - zijn dit allemaal uitingen uit genegenheid en liefde. Die dus wel irritant of vervelend kunnen zijn. Maar dat is nog wel totaal anders dan waar het in de Voice over gaat. Dat is toch allemaal met een seksueel /ontuchtig oogmerk.

Ik denk dat je hier een grens trekt die niet bestaat. Iemand kan liefdevolle bedoelingen hebben en zich toch schuldig maken aan ontucht.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:33 schreef 297534 het volgende:
[..]
Op zich is het uiteraard goed dat je ook binnen een familie kan zeggen wat je wel en niet fijn vindt. Maar - normaal gesproken - zijn dit allemaal uitingen uit genegenheid en liefde. Die dus wel irritant of vervelend kunnen zijn. Maar dat is nog wel totaal anders dan waar het in de Voice over gaat. Dat is toch allemaal met een seksueel /ontuchtig oogmerk.

Overigens vind ik dit wel hypocriet. Phil Spector-producties, Ike Turner en Noir Desir worden nog volop gedraaid. Lostprophets op 3fm wel nog maar 1x sinds de berichten over de zanger naar buiten kwamen.quote:

Nee dat is het zeker niet, ik vind het goed dat je hier over spreekt met je kinderen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We zijn het eens hoor. Alleen kies ik er voor om daar wel met mijn kinderen over te praten om ze op die manier duidelijk te maken dat ze er zelf ook iets van mogen zeggen als het ze niet bevalt.
Maar kennelijk is dat ook victim blaming. Het zal wel.

MJ draaien ze ook nog steeds.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Overigens vind ik dit wel hypocriet. Phil Spector-producties, Ike Turner en Noir Desir worden nog volop gedraaid. Lostprophets op 3fm wel nog maar 1x sinds de berichten over de zanger naar buiten kwamen

Moest je niet minimaal 16 zijn?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:38 schreef Noek het volgende:
Er was dus wel een policy bij The Voice Kids dat je nooit alleen mocht zijn met een kind (zo normaal vinden we het dus) maar er was dus geen policy bij The Voice terwijl daar ook minderjarigen waren, toch?

Ja, 16- en 17-jarigen deden mee aan de 'reguliere' Voice.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moest je niet minimaal 16 zijn?

Ik had ooit een leidinggevende die ook heel handtastelijk was. Altijd zoenen, altijd aanraken. Brrr...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik hoor vrouwen om mij heen weleens zeggen dat er één ding is wat er na de coronacrisis mag blijven en dat is het stoppen met zoenen bij felicitaties en welkom/afscheidsknuffels door vreemden. Blijkbaar veel mannen die niet aanvoelen bij wie ze dat wel en bij wie ze dat niet behoren te doen, of veel mannen die het wel weten maar er misbruik van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |