Ik begrijp niet dat een fabrikant als Tesla zo slecht presteert als het om roestbescherming gaat. Dit levert natuurlijk reputatieschade op en kan zelfs de botsveiligheid beïnvloeden.quote:Tesla roest al na 300 kilometer
Niemand ziet graag roest op zijn auto. Zeker niet als het voertuig nog niet zo oud is. Maar hoewel roest bij de meeste conventionele auto's nooit een probleem is geweest, zijn sommige modellen meer vatbaar voor corrosie. Verrassend genoeg zijn elektrische auto's ook gevoelig voor roest. Het beste voorbeeld: Tesla's Model 3.
Door het verzinken van carrosserieën, bodembescherming, spouwafdichting, wielkast bekleding van kunststof en het afdichten van naden met lijm of kit was roest op auto's lange tijd bijna geen issue meer. Doordat de fabrikanten nu echter besparen op roestbescherming en over zijn gegaan op gedeeltelijk verzinken, is roest weer een probleem. Dat blijkt uit cijfers die zijn verzameld door de Duitse keuringsorganisatie GTÜ.
Volgens deze cijfers hadden van de 6,66 miljoen voertuigen die sinds 1 januari 2020 aan dit instituut zijn aangeboden voor de hoofdkeuring 441.000 exemplaren roestproblemen. Dit betrof vooral auto's die ouder waren dan 10 jaar. Van deze 3,46 miljoen oudere voertuigen hadden er 435.000 roestproblemen (bijna 13 procent) en 357.000 significante gebreken. Volgens GTÜ waren de 10 meest getroffen voertuigen de Ford Transit, de Lada 4×4 (Niva), Seat Alhambra, de technisch identieke Ford Galaxy en de Suzuki modellen Baleno plus Jimmy. Ook Daihatsu Curore, Charade en Mira, de Opel Vectra, de Subaru Legacy en de Ford Ka zijn roestgevoelig.
De roestproblemen worden waarschijnlijk verergerd door het groeiend aantal elektrische auto's, dit omdat de lichtgewicht constructie met het toegenomen gebruik van aluminium en magnesium het risico op roest in dergelijke voertuigen verhoogt. "Deze vormen een uitdaging op het gebied van corrosie, omdat ze niet alleen moeten worden beschermd tegen zelf corrosie, maar vanwege hun negatieve lading ook galvanische corrosie kunnen veroorzaken zodra ze worden gecombineerd met een materiaal met een andere lading", legt Marco Öhler uit, technisch manager van de GTÜ.
Verraderlijk: de roestschade blijft lange tijd onontdekt. "Als ongunstige materiaalcombinaties samenkomen op verborgen plekken die moeilijker te beschermen zijn tegen corrosie, en als vocht bij dagelijks gebruik van de auto binnendringt en op die manier als elektrolyt werkt, ontstaan er aan de binnenkant corrosieplekken die pas later van buitenaf zichtbaar worden", zegt Öhler. Een probleem is bijvoorbeeld dat de fabrikanten de holtes soms vullen met bouwschuim ter bescherming tegen geluid.
De GTÜ heeft een Tesla Model 3 met een kilometerstand van slechts 300 km laten onderzoeken door roestexpert Ralf Rößler. De Tesla had al last van de eerste roestplekjes. Rößler ontdekte dat het frame slechts oppervlakkig is geverfd. Daarnaast is de A stijl volledig gevuld met constructieschuim. "Dat zal water opnemen. Over een half jaar is het bruin en over 6 jaar is het helemaal roestig", zo verwacht Rößler. Ook op de koppelstangen is de eerste roest te zien. "De hele voor balk roest als eerste omdat het water nergens kan weglopen", zegt Rößler. Vocht en vuil vestigden zich al na 3 maanden in het spatbord van de Tesla Model 3, net als de eerste roestplekjes.
Automobilisten moeten het roestprobleem niet licht opvatten. "Roest heeft invloed op de botsveiligheid van een auto. Vooral wanneer dragende constructies beschadigd zijn", legt Maximilian Bauer, voertuigtechnologie-expert van de ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, uit. "Dit geldt vooral voor de dorpels, die vaak het meest roesten en een zeer belangrijke rol spelen in de stijfheid van de passagier cel".
Die Chinese meuk zou ik al helemaal niet willen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:27 schreef YoungDriller het volgende:
Kwestie van tijd voor de Chinezen de markt afpakken.
Dat riep men over hun telefoons ook...quote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:31 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Die Chinese meuk zou ik al helemaal niet willen.
Is ook zo. Feit is ook dat de meeste elektrische bussen toch echt van Sjinese makelij zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:31 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Die Chinese meuk zou ik al helemaal niet willen.
Deze wel hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:31 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Die Chinese meuk zou ik al helemaal niet willen.
Kunnen we weer lekker schelden op Hollandse verkeersdrempelsquote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:47 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Deze wel hoor
https://www.nio.com/ep9
Liever dat dan een teslaquote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:55 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Kunnen we weer lekker schelden op Hollandse verkeersdrempels
Dat zei men ook over Japanners in de begintijd. Feit is dat ze zich enorm ontwikkelen en zich vol op electrische auto's storten. Tenzij iets van een (handels)oorlog roet in het eten gooit barst het over 10-20 jaar hier in Europa van de Chinese (electrische) auto'squote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:31 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Die Chinese meuk zou ik al helemaal niet willen.
Misschien dat het net zo'n succesverhaal gaat worden als bij Japan, maar China is qua staatsinrichting een zeer omstreden land met bijvoorbeeld kampen voor etnische minderheden. Dit valt steeds minder goed in de wereld.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat zei men ook over Japanners in de begintijd. Feit is dat ze zich enorm ontwikkelen en zich vol op electrische auto's storten. Tenzij iets van een (handels)oorlog roet in het eten gooit barst het over 10-20 jaar hier in Europa van de Chinese (electrische) auto's
De Chinese Tesla's zitten overigens een stuk beter in elkaar dan de Amerikaanse Tesla's. Al zegt dat waarschijnlijk meer over de Amerikaanse productie dan de Chinese![]()
Dat gaan ze ook niet blijven. Tesla is een onervaren autofabrikant en dat merk je aan de kwaliteit. Zodra de traditionele automerken met alternatieven komen weten mensen niet hoe snel ze moeten overstappen. Op het moment dat ze geen voordeel meer bieden t.o.v. de concurrentie dan is het klaar.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:24 schreef rutger05 het volgende:
https://www.autointernati(...)al-na-300-kilometer/
Ik begrijp niet dat een fabrikant als Tesla zo slecht presteert als het om roestbescherming gaat. Dit levert natuurlijk reputatieschade op en kan zelfs de botsveiligheid beïnvloeden.
Als Tesla zo omgaat met klanten en de kwaliteit van hun modellen, dan gaan zij zeker niet een leidend automerk blijven.
Het zegt wat over de fabrieken. Ze bouwen steeds nieuwe fabrieken bij en hoe nieuwer de fabriek hoe beter in principe. Meer nieuwe technische snufjes, meer aandacht voor oude gebreken etc. etc.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat zei men ook over Japanners in de begintijd. Feit is dat ze zich enorm ontwikkelen en zich vol op electrische auto's storten. Tenzij iets van een (handels)oorlog roet in het eten gooit barst het over 10-20 jaar hier in Europa van de Chinese (electrische) auto's
De Chinese Tesla's zitten overigens een stuk beter in elkaar dan de Amerikaanse Tesla's. Al zegt dat waarschijnlijk meer over de Amerikaanse productie dan de Chinese![]()
Ik denk dat ze de markt goed aangeslingerd hebben, waarbij ze inderdaad heel lang voorliepen op de concurrentie. Verder zijn ze best goed in propaganda/reclame, beetje het Apple onder de automobielen. Ik ben wel benieuwd of hun aanpak t.o.v. automatisch rijden ze nog weer een nieuw voordeel op gaat leveren trouwens. Zo niet dan worden ze snel ingehaald verwacht ik ja.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook niet blijven. Tesla is een onervaren autofabrikant en dat merk je aan de kwaliteit. Zodra de traditionele automerken met alternatieven komen weten mensen niet hoe snel ze moeten overstappen. Op het moment dat ze geen voordeel meer bieden t.o.v. de concurrentie dan is het klaar.
In 2019 hadden ze nog even een opleving met de Model 3 (want geen serieuze concurrentie). In 2020 liep het marktaandeel in NL al fors terug en in 2021 halveerde dat ook weer.
Tesla heeft jarenlang slim geprofiteerd van hun positie, maar die tijd is wel voorbij.
Dan heb je het echt alleen over Nederland.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook niet blijven. Tesla is een onervaren autofabrikant en dat merk je aan de kwaliteit. Zodra de traditionele automerken met alternatieven komen weten mensen niet hoe snel ze moeten overstappen. Op het moment dat ze geen voordeel meer bieden t.o.v. de concurrentie dan is het klaar.
In 2019 hadden ze nog even een opleving met de Model 3 (want geen serieuze concurrentie). In 2020 liep het marktaandeel in NL al fors terug en in 2021 halveerde dat ook weer.
Tesla heeft jarenlang slim geprofiteerd van hun positie, maar die tijd is wel voorbij.
Is niet zo gek. Het merk bestaat nog geen twintig jaar en de eerste personenauto (model S) is hier pas negen jaar geleden op de markt gekomen. Het bedrijf is gestart door een computerprogrammeur en en elektrotechnisch ingenieur, geen autoproducenten dus. Ze moeten het vooral van hun batterijtechnologie en connectivity hebben, waarin ze (voor zover ik begrijp) flink voorlopen op andere merken. Haal je dat echter weg, dan blijft er een uiterst matig afgewerkte auto over die mijlenver achterligt op de gerenommeerde merken.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:24 schreef rutger05 het volgende:
https://www.autointernati(...)al-na-300-kilometer/
Ik begrijp niet dat een fabrikant als Tesla zo slecht presteert als het om roestbescherming gaat. Dit levert natuurlijk reputatieschade op en kan zelfs de botsveiligheid beïnvloeden.
Ja, klopt. Puur kijkend naar de NL cijfers had ik het inderdaad over. Wereldwijd doet Tesla het zeker goed qua aantallen. Verrassend goed eigenlijk nog wel gezien de toenemende concurrentie.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dan heb je het echt alleen over Nederland.
Als je puur kijkt naar Tesla wereldwijd dan is de groei indrukwekkend.
Wetende dat de 2 nieuwe Gigafactories bij Austin en Berlijn nog online komen en dat Shanghai nog niet eens vol op stoom is dan is 1,8 miljoen stuks dit jaar haalbaar.
[ afbeelding ]
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de Model Y dan is de Ford Mustang Mach-E een directe concurrent op ruimte en prestaties maar ook daar tik je ¤73.000 voor neer.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:28 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, klopt. Puur kijkend naar de NL cijfers had ik het inderdaad over. Wereldwijd doet Tesla het zeker goed qua aantallen. Verrassend goed eigenlijk nog wel gezien de toenemende concurrentie.
Ik kan me aan de ene kant niet voorstellen dat Tesla het wereldwijd zo goed blijft doen gezien de sterk toenemende concurrentie. Als jij voor een vergelijkbare prijs voor een kwalitatief betere auto kan kiezen dan zou ik nooit voor een Tesla gaan. Maar wellicht dat dit in bepaalde delen van de wereld anders ligt.
Tenslotte blijven mensen ook die meuk van Audi en VW kopen
Ik kan me voorstellen dat de afwerking in de ene fabriek beter is dan de andere met betrekking tot zaken als naden tussen het plaatwerk e.d. Maar ik neem aan dat de specs qua ontwerp en gebruikte materialen gewoon overal identiek zijn? Als een bepaalde ontwerp- en materiaalkeuze voor problemen zorgt, dan blijf je dat toch houden?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het ligt er ook aan of je een exemplaar uit de oudere Fremont fabriek hebt of een nieuwere uit Shanghai, Berlijn of Austin.
Sowieso zijn zelfs Duitsers (diverse filmpjes) na afleveren van hun Model Y zeer te spreken over de naden tussen de panelen, dat is in de Chinese modellen echt opgelost.
Lak is ook beter, egaler.
Duitsland krijgt een speciale, nieuwe spuiterij die ook meer kleuren en zelfs patronen mogelijk moet maken, als ik het goed heb begrepen.
Draagarm is bij de Model 3 en Y weinig voorgekomen. Ik zal niet zeggen "nooit" maar ze gaan niet in de aantallen waar de S last van had.
Roest van de binnenschermen zal je iig nooit meer hebben nu ze overgaan op megacastings voor en achter
Per fabriek wordt het iig beter, over een jaar of 2 ben ik in de markt voor een EV dus dan ga ik wel eens kijken naar een Tesla uit Berlijn wss.
Hahahaha! Wat een ontzettend kutmerk.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.
In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.
bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
In de usa mag het allemaal niks kosten.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:11 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het zegt wat over de fabrieken. Ze bouwen steeds nieuwe fabrieken bij en hoe nieuwer de fabriek hoe beter in principe. Meer nieuwe technische snufjes, meer aandacht voor oude gebreken etc. etc.
Chinezen bakken onder Amerikaanse vlag.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit is een bekend verhaal in het geval van de Model 3. Verkeerde en onvoldoende coating aangebracht....
De afwerking van de model 3 is slecht. De laklaag is zo dun dat in bepaalde landen de lak er gewoon af slijt na een zandstorm. De uitsparingen tussen de panelen wijkt af.
De draagarmconstructie is te zwak. Ook bij model 3 komt het voor dat een draagarm breekt.
De klantenservice van Tesla is ook dramatisch slecht.
Dar wordt toch allemaal geautomatiseerd uiteindelijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de usa mag het allemaal niks kosten.
Mensen staan voor een habbekrats in de productielijn. Als ze hun week salaris krijgen, komen ze de week erop niet. Als ze bij de burger King een cent meer kunnen krijgen, zijn ze weg.
Dan heb je dus telkens nieuwe mensen in de lijn staan, en krijg je nooit je kwaliteit op orde.
In China krijgen ze ook geen reet, maar zijn er mensen genoeg. 3 Chinezen doen wat in andere landen 1 man doet. In China timmeren ze wat dat betreft beter aan de weg want de kwaliteit is beter dan hetzelfde uit de usa.
Onzin.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
elon musk simps die aandelen blijven behouden en kopen ondanks jaar op jaar negatieve winst ofwel verlies voor tesla.
Tesla's FSD (niet te verwarren met AutoPilot) is mijlen verder dan Mercedes Drive Pilot. Dat van Mercedes werkt alleen op autosnelwegen die vooraf aangewezen zijn.quote:Zelfrijdende auto's.. ze zitten al jaren vast op level 2.. en wie zit er op level 3 inmiddels als in officieel erkend in Europa (waar dit heel moeilijk ligt)? Mercedes, de laatste die er mee begonnen was.
Was een ordinaire pump & dump volgens mij. Elon Musk is dan ook gewoon een inhalige klootzak. Ik vind het verder wel interessant wat Tesla doet, ze hebben in veel dingen een andere aanpak. Zal uiteindelijk moeten blijken wat het beste is. Geloof dat de grote producenten in Europa op technologisch vlak een inhaalslag moeten maken en Tesla juist in het echt maken van de auto's. Zag ook dat Toyota inmiddels heel ver is richting een solid state battery.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Elon Musk komt mij vreemd over. In Maart 2021 was betalen in Bitcoin bij Tesla mogelijk. Mei 2021 was dat opeens niet meer mogelijk, omdat bitcoin mining slecht voor het milieu is. Ja, hallo, dat was het twee maanden daarvoor ook al.
quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.
In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.
bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
Dat het een kek bedrijf is dat zal wel, maar je bent aandeelhouder om wat te verdienen toch? Je loopt gewoon reëel risico voor /200 van de koers van het aandeel.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Onzin.
Tesla zou niet eens in de S&P 500 opgenomen zijn als dat zo was.
Tesla maakt sinds 2020 winst en die winst groeit daarnaast met het kwartaal.
[..]
Tesla's FSD (niet te verwarren met AutoPilot) is mijlen verder dan Mercedes Drive Pilot. Dat van Mercedes werkt alleen op autosnelwegen die vooraf aangewezen zijn.
Tesla's FSD is in bèta, tot enkele maanden terug had het 2.000 testers en momenteel wordt dat langzaam uitgebreid. Het is niet beperkt tot een gebied of bepaalde wegen: het werkt ook op lokale wegen, rondwegen, in bebouwde kom, etc. en het zet in op volledige autonomie. Het is echter een bèta en ook verre van perfect.
Het is zelfs zo: de softwarestack van AutoPilot en FSD zijn momenteel nog gescheiden, op de autosnelweg functioneert het als AutoPilot en daarbuiten als FSD. Die stacks zouden rond versie 11 samengevoegd moeten worden (wekelijks updates, geen idee wanneer dat is).
De komende weken wordt FSD bèta ook uitgerold in Canada.
Dit is momenteel de voortgang. Indrukwekkend wat het kan maar ook duidelijk dat het nog lang niet klaar is.
De 3 is natuurlijk ook gewoon een goedkoop model. Lekker op alles besparen. Maar de gemiddelde bakfietsmoeder kan wel lekker opscheppen over haar bijdrage aan het milieu.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:24 schreef rutger05 het volgende:
https://www.autointernati(...)al-na-300-kilometer/
Ik begrijp niet dat een fabrikant als Tesla zo slecht presteert als het om roestbescherming gaat. Dit levert natuurlijk reputatieschade op en kan zelfs de botsveiligheid beïnvloeden.
Als Tesla zo omgaat met klanten en de kwaliteit van hun modellen, dan gaan zij zeker niet een leidend automerk blijven.
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 22:51 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Niet best.
Anderzijds hoor je ook verhalen dat echte snelwegvreters juist enorm goedkoop rijden met een Tesla.
Geen wegenbelasting, geen oplaadkosten, naast aanschaf, verzekering en onderhoud rijd je gratis.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 22:51 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Niet best.
Anderzijds hoor je ook verhalen dat echte snelwegvreters juist enorm goedkoop rijden met een Tesla.
Het zal best de toekomst zijn, maar ik las vandaag ook nog een artikel dat het plaatwerk extra licht moet zijn omdat die auto's zo zwaar zijn....quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.
De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Fastned is ook wel hard te grazen genomen door shell. Ik denk niet dat die het nog lang gaan volhoudenquote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.
De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Ja die verhalen hoor je ook. Maar electriciteit kost ook wel geld natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Geen wegenbelasting, geen oplaadkosten, naast aanschaf, verzekering en onderhoud rijd je gratis.
Bij Fastned betaal je als "gast" nu ¤0,69 per kWh maar met een lidmaatschap ¤0,45 per kWh.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.
De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Teslas van voor 2016 kunnen gratis laden bij tesla superchargers. En die staan in nederland op genoeg plekken om er volledig gebruik van te maken.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja die verhalen hoor je ook. Maar electriciteit kost ook wel geld natuurlijk.
Maar vooral het onderhoud schijnt per kilometer mee te vallen vanwege gebrek aan bewegende onderdelen, dus als je je Tesla écht intensief gebruikt voor kilometertjes dan zit daar allicht weinig kosten in.
Remmen / optrekken trekt nogal wat aan dat zware bakbeest en kost wat bandenslijtage..... En als ik dus die artikelen die hier gepost zijn lees dat de ophanging kan bezwijken... Dan klinkt dat niet best.
Tjah, blijf er bij, bij enorm veel kilometers is het vast beter, maar wel met risico dat er incidenteel een extreme kostenpost komt kijken in de vorm van accu / ophanging problemen. De normale lopende kosten kunnen extreem goedkoop zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:21 schreef Murdera het volgende:
[..]
Teslas van voor 2016 kunnen gratis laden bij tesla superchargers. En die staan in nederland op genoeg plekken om er volledig gebruik van te maken.
Daar heb je gelijk in. Een nieuwe accu zou bij mij 16k kosten. Dat is wel wat meer dan een v-snaartje vervangen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, blijf er bij, bij enorm veel kilometers is het vast beter, maar wel met risico dat er incidenteel een extreme kostenpost komt kijken in de vorm van accu / ophanging problemen. De normale lopende kosten kunnen extreem goedkoop zijn.
Die is volop aanwezig in dit topic hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
De klantenservice van Tesla is ook dramatisch slecht.
Welke model Tesla?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Men denkt dat er weinig kosten zijn bij een EV, echter elektronica kan kapot. Bij Tesla is een chip in de boordcomputer kwetsbaar, vooral na 200.000 km. Dure reparatie.
Je spreekt heel algemeen over de 2 oudere modellen van Tesla nu (S en X): dat gaat iig niet om de Model 3 en Model Y want die hebben dat mechaniek niet.quote:De portiergrepen bevat electronica zodat deze naar buiten komt. Dat zit dan in de elementen van weer en wind en geeft op den duur problemen. Wegenwacht komt abnormaal vaak voor Teslas met weigerende portieren.
Dit is kenmerkend voor alle Big Tech bedrijven (Tesla is een techbedrijf, GEEN autobedrijf), als je kijkt naar techbedrijven, hebben ze 2 gemene delers:quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.
In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.
bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
Dat extra gewicht zal extra aan de batterij trekken ofzo? Geen idee anders. Solid state batterijen zijn volgens mij veel lichter trouwens, dus daar zal ook nog wel een slag in te maken zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zal best de toekomst zijn, maar ik las vandaag ook nog een artikel dat het plaatwerk extra licht moet zijn omdat die auto's zo zwaar zijn....
Ehhhhh..
Waarom is dat extra gewicht eerst wel acceptabel en nu opeens niet meer?
De ophanging kan het gewoon niet aan.... Die klachten lezen we in dit topic ook... Oplossing: Plaatwerk verlichten.
Want ophanging verzwaren lukt niet ofzo.... Volgens mij kijken we naar een markt die zichzelf nog moet ontwikkelen en waar vanwege kleinschaligheid bepaalde kosten overwegingen worden genomen die op de korte termijn misschien wel minder kosten maar niet efficiënt zijn op de lange termijn.
Je krijgt dus een inferieure auto.
De gehele omgang met bestaande klanten is zo slecht dat die van de lada en trabant nog beter is.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit is een bekend verhaal in het geval van de Model 3. Verkeerde en onvoldoende coating aangebracht....
De afwerking van de model 3 is slecht. De laklaag is zo dun dat in bepaalde landen de lak er gewoon af slijt na een zandstorm. De uitsparingen tussen de panelen wijkt af.
De draagarmconstructie is te zwak. Ook bij model 3 komt het voor dat een draagarm breekt.
De klantenservice van Tesla is ook dramatisch slecht.
bron: https://www.cnet.com/roadshow/news/toyota-solid-state-battery-ev/quote:Toyota plans solid-state battery by 2025, but it won't be for an EV
Instead, the automaker wants to slap the game-changing battery into a hybrid vehicle.
bron: https://topelectricsuv.com/news/toyota/toyota-electric-car-solid-state-batteryquote:With the characteristic of fast ion movements and higher tolerance to heat, we are currently aiming on high output and a shorter charging time. For this reason, we believe focusing on the application to HEV is the fastest way to deliver the product to our customers. However, there are still challenges remaining. For example, longer use will result in creating spaces in the solid electrolyte which leads to deterioration.
Masahiko Maeda, Chief Technology Officer, Toyota (Media Briefing on Batteries and Carbon Neutrality - 7 September 2021)
Een tijdje terug probeerde lubach facebook te bereiken... Dat was een leuke aflevering en exemplarisch voor alle tech bedrijven.quote:Op woensdag 19 januari 2022 06:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit is kenmerkend voor alle Big Tech bedrijven (Tesla is een techbedrijf, GEEN autobedrijf), als je kijkt naar techbedrijven, hebben ze 2 gemene delers:
-Onafhankelijk van de sector zijn ze tech driven, of je nou uber, booking of takeaway bent, je bent een taxibedrijf zonder wagens, een hotelbedrijf zonder kamers, een restaurantketen zonder restaurants. Je "core" is een commodity, een kruimel die je gewoon zonder risico in koopt.
-Hoewel Tech je belangrijkstre voorwaarde is, is schalen je grootste eigenschap, je ziet per definitie dan ook dat bestaande techbedrijven steeds meer "wereldse" zaken zoeken waar ze hun trucje op kunnen toepassen, niet voor niets is dat TechReuzen zich voorbereiden zijn op de 3 grootste problemen op aarde:
• Voedelproductie
• Gezondheid/Zorg
• Energie
Echter 1 ding wat ontzettend lastig schaalt is service, je ziet dan ook dat techreuzen dit veelal proberen op te lossen door slimme chatbots en selfservice, echter als dit niet lukt dan ben je meestal fucked, ik zou zeggen, probeer eens een medewerker van Google of FB te spreken, het gaat je simpelweg niet lukken, omdat de verhouding medewerkers/gebruikers bizar is, laten we zegggen 1 op 500.000 , het zou dus totaal niet in het schaal en verdienmodel passen om dit te verwachten.
Op zijn allerbest is hun sales te bereiken, daar hebben ze vaak een lokaal kantoortje voor.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een tijdje terug probeerde lubach facebook te bereiken... Dat was een leuke aflevering en exemplarisch voor alle tech bedrijven.
Bestaande klanten zijn vervelend voor hun.
Als je die aflevering kijkt dan was dat zelfs een uitdagingquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op zijn allerbest is hun sales te bereiken, daar hebben ze vaak een lokaal kantoortje voor.
Die moet ik nog steeds niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat riep men over hun telefoons ook...
KPN bellen is ook kut.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je die aflevering kijkt dan was dat zelfs een uitdaging
Een telefoon schaalt niet zo lekker, een chatbot wel.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
KPN bellen is ook kut.
Fuck it dat het allemaal moeilijk te bereiken is zeg. Je zou zeggen dat iemand die wel de telefoon oppikt alle klanten wegsnoept ondertussen.
Care, als er een monteur langs moet komen en het niet werkt en je bij de contact pagina 2x een menu doorlopen bent en nog geen uitweg ziet om contact te krijgen word je praktisch gezien gewoon een virtueel doolhof in gestuurd.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een telefoon schaalt niet zo lekker, een chatbot wel.
Lees mijn stukje over het model van dit soort bedrijven, het zal ze een reet roesten als ze 10 procent van hun klanten kwijt raken, het business model is zoveel mogelijk klanten hebben, met zo min mogelijk personeel en kosten.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Care, als er een monteur langs moet komen en het niet werkt en je bij de contact pagina 2x een menu doorlopen bent en nog geen uitweg ziet om contact te krijgen word je praktisch gezien gewoon een virtueel doolhof in gestuurd.
Dat is niet flex, zeker niet als je gewoon aan het werk bent of een tentamen te maken hebt ofzo.
Met rationele klanten zijn die snel klaar met je business als het weinig waarde toevoegt / veel negatieve waarde genereert.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees mijn stukje over het model van dit soort bedrijven, het zal ze een reet roesten als ze 10 procent van hun klanten kwijt raken, het business model is zoveel mogelijk klanten hebben, met zo min mogelijk personeel en kosten.
Het zijn dan ook over het algemeen monopolisten zoals Google, FB, Apple etc.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met rationele klanten zijn die snel klaar met je business als het weinig waarde toevoegt / veel negatieve waarde genereert.
Maar kapitalisme dicteert wel een beetje dat de mesnen dit gewoon willen.
Die heeft wel een telefoonnummer.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
KPN bellen is ook kut.
Fuck it dat het allemaal moeilijk te bereiken is zeg. Je zou zeggen dat iemand die wel de telefoon oppikt alle klanten wegsnoept ondertussen.
Ja, eerst vinden.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die heeft wel een telefoonnummer.
Wat is dicht langs de kust. 5 km?quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:34 schreef Makrelis het volgende:
Galvanische corrossie verergert nog als men dicht langs de kust woont ivm zoute zeelucht. Het is wel af te remmen met zgn zinkanodes.
Voor de liefhebbers van kennis: https://nl.wikipedia.org/wiki/Opofferingsmetaal
Ja, vooral met de hier meestal zuidwesten wind, maar staal wordt meestal beschermd met zinkanodes (of een zink-aluminium legering). Hoe aluminium te beschermen is bijvoorbeeld anodiseren. Het aluminium wordt dan met electrolyse behandeld en krijgt dan een matzwarte kleur. Tenminste, dat matzwarte is mijn ervaring er mee. Nylon ringen en bussen om stalen bouten, ringen en moeren galvanisch te scheiden van de aluminium construktie is ook een big deal. Wat ook helpt is de aluminium construktiedelen aan elkaar lijmen, er zijn dan minder bouten en moeren nodig. De Lotus Elise is daarvan een voorbeeld.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Wat is dicht langs de kust. 5 km?
Weet wel dat mijn buitenboordmotor een anode heeft, dat zou bescherming moeten bieden tegen corrosie
Bij aluminium boten moet je ook heel erg opletten met je electrische installatie en wat er in je bilge terecht komt. Daar wil je niet dat wat koper (?) restanten blijven liggen van een reparatie oid. Mijn stalen motorbootje van vroeger had ook 2 anodes, denk dat het zink was maar kan ook alu zijn geweest.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:32 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ja, vooral met de hier meestal zuidwesten wind, maar staal wordt meestal beschermd met zinkanodes (of een zink-aluminium legering). Hoe aluminium te beschermen is bijvoorbeeld anodiseren. Het aluminium wordt dan met electrolyse behandeld en krijgt dan een matzwarte kleur. Tenminste, dat matzwarte is mijn ervaring er mee. Nylon ringen en bussen om stalen bouten, ringen en moeren galvanisch te scheiden van de aluminium construktie is ook een big deal. Wat ook helpt is de aluminium construktiedelen aan elkaar lijmen, er zijn dan minder bouten en moeren nodig. De Lotus Elise is daarvan een voorbeeld.
Ik dacht altijd dat PON het dieptepunt was qua service, maar blijkbaar kan het nóg beroerderquote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.
In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.
bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
Het is werkelijk niet te bevatten hoe slecht de service is van Tesla.quote:Op woensdag 19 januari 2022 20:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat PON het dieptepunt was qua service, maar blijkbaar kan het nóg beroerder
Inmiddels zijn er prima alternatieven voor Tesla. Vooral de nieuwe modellen van Kia en Hyundai zijn indrukwekkend.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan heb je het echt alleen over Nederland.
Als je puur kijkt naar Tesla wereldwijd dan is de groei indrukwekkend.
Wetende dat de 2 nieuwe Gigafactories bij Austin en Berlijn nog online komen en dat Shanghai nog niet eens vol op stoom is dan is 1,8 miljoen stuks dit jaar haalbaar.
[ afbeelding ]
Nee, er is geen opzet in het spel. Tesla is in de beginfase met verschillende toeleveranciers bezig geweest om 1 auto van kleur te voorzien. Dat is de verklaring voor de soms ernstige kleurafwijkingen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 20:20 schreef suijkerbuijk het volgende:
Het is logies dat ze dat doen
Laten we eerlijk zijn.
Een auto die zonder problemen 500k aan kilometers kan rijden levert geen geld op.
Zeker een borstelloose motor slijt niet en gaat niet verrot.
Zo wagen kan verschikkelijk lang mee gaan.
En dat willen we niet aangezien de markt niet kan groeien en geld kunnen verdienen.
Dus als iets verroest en in elkaar stort na 10 jaar is dat mooi mee genomen.
Aangezien een auto namelijk na 10 jaar economische dood en los .
Dat is alleen maar goed, concurrentie jaagt de markt aan en stimuleert verbeteringen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 20:24 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er prima alternatieven voor Tesla. Vooral de nieuwe modellen van Kia en Hyundai zijn indrukwekkend.
Ik kom uit de auto-industrie.quote:Op woensdag 19 januari 2022 20:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee, er is geen opzet in het spel. Tesla is in de beginfase met verschillende toeleveranciers bezig geweest om 1 auto van kleur te voorzien. Dat is de verklaring voor de soms ernstige kleurafwijkingen.
De laklaag is gewoon te dun bij de model 3. Een verklaring hiervoor kan liggen bij de hoge uitstoot van schadelijke stoffen voor met name de blanke lak.
dat de draagarmen breken doet mij vermoeden dat die constructie op het randje zit qua stevigheid. een Tesla weegt al snel 1500 kg, tot 1800 kg. maar ook hier geen opzet. De draagarmen breken met name in gebieden waar de kwaliteit van de wegen ronduit slecht is.
er is geen aantoonbare opzet om de auto een beperkte levensduur te geven. het is wel zo dat Tesla geen autobedrijf is maar een investeringsmaatschappij, die de auto eerder als gadget ziet dan duurzaam vervoersmiddel.
Ik zou het eerder cultleden willen noemen ipv aandeelhouders. Er is waarschijnlijk ook een grote overlap met Apple gebruikers.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:41 schreef appeleibanaan het volgende:
Die Tesla aandeelhouders zijn weinig objectief, ook hier op het Fok.
Is de accu niet al na 10 jaar op?quote:Op woensdag 19 januari 2022 20:20 schreef suijkerbuijk het volgende:
Het is logies dat ze dat doen
Laten we eerlijk zijn.
Een auto die zonder problemen 500k aan kilometers kan rijden levert geen geld op.
Zeker een borstelloose motor slijt niet en gaat niet verrot.
Zo wagen kan verschikkelijk lang mee gaan.
En dat willen we niet aangezien de markt niet kan groeien en geld kunnen verdienen.
Dus als iets verroest en in elkaar stort na 10 jaar is dat mooi mee genomen.
Aangezien een auto namelijk na 10 jaar economische dood en los .
Ja en neequote:Op donderdag 20 januari 2022 00:58 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Is de accu niet al na 10 jaar op?
LFP accu's zijn fantastisch.quote:Op donderdag 20 januari 2022 02:08 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ja en nee
Als zo accu niet leeg word gereden en niet over word geladen.
En als de accu van lifepo4 gemaakt.
Dan kunnen ze ongeveer .
3000 keer laden ( volle cyclus);voor dat het bij 80% levens verwachting .
En sommige zelfs 5000 x volledige cyclus
Ligt er aan welke kwaliteit het is
Dus dat is 3000x laden met 1x per dag kom je uit op.
356 dagen per jaar word dan gaat de accu 9 jaar mee en dan houd je nog 80% van de accu over.
Dit is dus als je elke dag 1 x tank .
Bij Tesla zeg maar 500kilometer en bij een Nissan leaf 250 kilometer.
Dus een leaf die 500kilometer per dag za rijden zal de accu na 5 jaar al op 80% rest leven bezitten omdat er 2x getankt zal worden.
Dit is dus ook gelijk de reden dat mijn boot dus lifepo4 accu bezit als leef accu .
Voor dat die accu bij mij dus kapot is ben ik al eerder onder de grond.
Aangezien nat je accu bij 80% nog 5000x keer kan laden voor dat het kapot is.
En zoals ik al zeg.
Dit als de accu 100% gebruikt word per dag (1x volledige ontlading en lading word gezien als 1x cyclus)
Aangezien met zonnepanelen die je accu lekker strak houd zegt maar.
Gebruik je geen hele cyclus .
Dit is een van de reden dat Tesla aan het kijken is om zonnepanelen op de dak te zetten van de auto
Niet om alleen te laden maar ook om de spanning stabiel te houden.
Die memo hebben ze bij veel merken niet ontvangen, dan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:29 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ik kom uit de auto-industrie.
Helaas mag ik niet alles zeggen .
Maar ik kan je nu vertellen dat alles wagena gebouwt na 2000 gemaakt zijn om 10 jaar mee te gaan.
Zoek even uit hoe die rechtzaak van ze is afgelopen....quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.
In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.
bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
quote:De beslissing
De rechtbank
5.1.
wijst het gevorderde af;
5.2.
veroordeelt BIOS in de proceskosten, aan de zijde van Tesla tot op heden begroot op ¤ 16.197,00, te vermeerderen met de wettelijke rente als bedoeld in art. 6:119 BW over dit bedrag met ingang van de veertiende dag na de datum van dit vonnis tot de dag van volledige betaling,
5.3.
begroot de nakosten op ¤ 163,00 aan salaris advocaat, te vermeerderen, onder de voorwaarde dat BIOS niet binnen 14 dagen na aanschrijving aan het vonnis heeft voldaan en er vervolgens betekening van de uitspraak heeft plaatsgevonden, met een bedrag van ¤ 85,00 aan salaris advocaat en de explootkosten van betekening van de uitspraak,
5.4.
verklaart dit vonnis wat betreft de proceskostenveroordeling uitvoerbaar bij voorraad.
Dit vonnis is gewezen door mr. M.E.B. Nyman, rechter, bijgestaan door mr. C.M. Mellema, griffier, en in het openbaar uitgesproken op 7 juli 2021.1
Nope mensen geven onderhoud en vervangen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die memo hebben ze bij veel merken niet ontvangen, dan.
Ik heb al negen jaar Samsung daarvoor Motorola en Nokia.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat riep men over hun telefoons ook...
Ja, dat doe je nu eenmaal met auto's.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
Nope mensen geven onderhoud en vervangen.
Ach naast de luchtmassameter van de TDi en lampjes die regelmatig doorbranden, was dat best een degelijke serie.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nope mensen geven onderhoud en vervangen.
Misschien kan je de ramen van de vw dat ze op eens na beneden zakken .
En de kosten waren iets van 120 euro exclusief motor.
Wat was er aan de hand.
De plastic klemmen braken af door ouderdom en als je raam even goed vast is gevroren.
De plastic was zo dun dat het gewoon brak.
Alles had te maken met recyclen van ouwe wagens en nieuwe wagens moesten makkelijk recycl kunnen worden.
Dus goed kopen troep monteren.
De 1.9 tdi en de 1.9/ 2l 8v Sdi ja zeer betrouwbaar.quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Ach naast de luchtmassameter van de TDi en lampjes die regelmatig doorbranden, was dat best een degelijke serie.
Ok, dus VAG heeft het een en ander opgekloot en dus concludeer jij dat alle andere merken net zo'n slechte motoren maken. Beetje vreemd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De 1.9 tdi en de 1.9/ 2l 8v Sdi ja zeer betrouwbaar.
De 2l 16v TDI niet .
De eerste serie ging de kop scheuren en de nokkenass breekt in de tweede serie.
Laten we maar niet beginnen over de fsi motors .
Mijn God wat een drama.
En dsg bakken zijn ook een drama.
Nee kan nog wel even door gaan met anderen merken geen probleem.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok, dus VAG heeft het een en ander opgekloot en dus concludeer jij dat alle andere merken net zo'n slechte motoren maken. Beetje vreemd.
Je zwetst.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:20 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee kan nog wel even door gaan met anderen merken geen probleem.
Zullen we het over BMW aar de achteras steunen door rotte ?
Nissan cvt bakken kapot gaan door dat de kogeltje wat te klein is alles op zijn plaats houd ? (Vreemd dat na 100k de bak kapot gaat)
De Peugeot 1.6 diesel die oververhitten als ze tegen de 100k aan gaan lopen.
De Renault motor 2l 16v diesel met ketting de egr klep kapot en de onderdelen zo de turbo in word gezogen .
Zal ik maar niet beginnen over de wagens waar de veiligheid in gedring komt door dat de bumper balken door rotte (Japanse wagens)
Dan kan ik ook nog even over airbags gaan en de verkeerde massa aansluitingen.
Electrische stuurpompen die op eens hun eigen leven gaan leiden (lekker makkelijk als je aan rijden bent)
Gas pedalen die op eens niet meer werken en je geen gas kan geven (ook zo mooi op de snelweg )
En kan ik nog even door gaan van alle merken.
Ik kan er een boel aan toevoegen, waaronder de oprekkende distributieketting en afbrekende kunsstof kettinggeleider.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:20 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee kan nog wel even door gaan met anderen merken geen probleem.
Zullen we het over BMW aar de achteras steunen door rotte ?
Nissan cvt bakken kapot gaan door dat de kogeltje wat te klein is alles op zijn plaats houd ? (Vreemd dat na 100k de bak kapot gaat)
De Peugeot 1.6 diesel die oververhitten als ze tegen de 100k aan gaan lopen.
De Renault motor 2l 16v diesel met ketting de egr klep kapot en de onderdelen zo de turbo in word gezogen .
Zal ik maar niet beginnen over de wagens waar de veiligheid in gedring komt door dat de bumper balken door rotte (Japanse wagens)
Dan kan ik ook nog even over airbags gaan en de verkeerde massa aansluitingen.
Electrische stuurpompen die op eens hun eigen leven gaan leiden (lekker makkelijk als je aan rijden bent)
Gas pedalen die op eens niet meer werken en je geen gas kan geven (ook zo mooi op de snelweg )
En kan ik nog even door gaan van alle merken.
Tuurlijk ik zwetst.quote:
En jij vind normaal dat een koplamp naar 4 jaar kapot gaat ?quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ik kan er een boel aan toevoegen, waaronder de oprekkende distributieketting en afbrekende kunsstof kettinggeleider.
Echter van alles wat ik mij kan bedenken, is er niets waar je zo snel mee te maken krijgt als bij Tesla.
Gisteren is er een Tesla naar de dealer gegaan vanwege het spontaan uitvallen van de koplamp. We hebben het over een auto van 4 jaar oud, waar een nieuwe koplampunit in gaat.
Geen onderbouwing, geen verhaal. Je verzint gewoon wat losse verhalen bij elkaar.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tuurlijk ik zwetst.
Vergeet niet weer je kop in de zand te steken je kan de waarheid niet aan.
Precies het punt wat ik ook wil maken, echter met die uitzondering dat het bij electrische auto's vaker voorkomt en dan met name bij Tesla.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
En jij vind normaal dat een koplamp naar 4 jaar kapot gaat ?
Ik niet maar dat heb je als alles electrische word aangestuurd.
Dat is ook de reden dat wagens na 10 jaar economische dood en los word verklaard .
En waarom de verzekering op eens zeer laag met betalen.
De electrische spul gaat niet zo lang mee namelijk .
Alle motortjes slijten uit .
De voltage spanning regelaars slijten .
De DC/DC booster gaan kapot omdat de condensator slijten .
En de omvormers van het laat systeem slijt ook omdat daar spannings regelaars zijn ingebouwd.
LCD schermen slijten en zal je moeten gaan vervangen (zeker oled die worden geel van kleur of roze van kleur )
quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Precies het punt wat ik ook wil maken, echter met die uitzondering dat het bij electrische auto's vaker voorkomt en dan met name bij Tesla.
Er komt vaker in de kranten iets over ernstige problemen met Tesla. Zoals het volledig uitvallen, en dan sta je op de snelweg stil en kun je niet voor of achterruit. Tesla is vandaag zelfs het minst betrouwbare merk genoemd bij Autoweek.
https://www.autoweek.nl/a(...)erk-tesla-het-minst/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |