Die is volop aanwezig in dit topic hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
De klantenservice van Tesla is ook dramatisch slecht.
Welke model Tesla?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Men denkt dat er weinig kosten zijn bij een EV, echter elektronica kan kapot. Bij Tesla is een chip in de boordcomputer kwetsbaar, vooral na 200.000 km. Dure reparatie.
Je spreekt heel algemeen over de 2 oudere modellen van Tesla nu (S en X): dat gaat iig niet om de Model 3 en Model Y want die hebben dat mechaniek niet.quote:De portiergrepen bevat electronica zodat deze naar buiten komt. Dat zit dan in de elementen van weer en wind en geeft op den duur problemen. Wegenwacht komt abnormaal vaak voor Teslas met weigerende portieren.
Dit is kenmerkend voor alle Big Tech bedrijven (Tesla is een techbedrijf, GEEN autobedrijf), als je kijkt naar techbedrijven, hebben ze 2 gemene delers:quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.
In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.
bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
Dat extra gewicht zal extra aan de batterij trekken ofzo? Geen idee anders. Solid state batterijen zijn volgens mij veel lichter trouwens, dus daar zal ook nog wel een slag in te maken zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zal best de toekomst zijn, maar ik las vandaag ook nog een artikel dat het plaatwerk extra licht moet zijn omdat die auto's zo zwaar zijn....
Ehhhhh..
Waarom is dat extra gewicht eerst wel acceptabel en nu opeens niet meer?
De ophanging kan het gewoon niet aan.... Die klachten lezen we in dit topic ook... Oplossing: Plaatwerk verlichten.
Want ophanging verzwaren lukt niet ofzo.... Volgens mij kijken we naar een markt die zichzelf nog moet ontwikkelen en waar vanwege kleinschaligheid bepaalde kosten overwegingen worden genomen die op de korte termijn misschien wel minder kosten maar niet efficiënt zijn op de lange termijn.
Je krijgt dus een inferieure auto.
De gehele omgang met bestaande klanten is zo slecht dat die van de lada en trabant nog beter is.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit is een bekend verhaal in het geval van de Model 3. Verkeerde en onvoldoende coating aangebracht....
De afwerking van de model 3 is slecht. De laklaag is zo dun dat in bepaalde landen de lak er gewoon af slijt na een zandstorm. De uitsparingen tussen de panelen wijkt af.
De draagarmconstructie is te zwak. Ook bij model 3 komt het voor dat een draagarm breekt.
De klantenservice van Tesla is ook dramatisch slecht.
bron: https://www.cnet.com/roadshow/news/toyota-solid-state-battery-ev/quote:Toyota plans solid-state battery by 2025, but it won't be for an EV
Instead, the automaker wants to slap the game-changing battery into a hybrid vehicle.
bron: https://topelectricsuv.com/news/toyota/toyota-electric-car-solid-state-batteryquote:With the characteristic of fast ion movements and higher tolerance to heat, we are currently aiming on high output and a shorter charging time. For this reason, we believe focusing on the application to HEV is the fastest way to deliver the product to our customers. However, there are still challenges remaining. For example, longer use will result in creating spaces in the solid electrolyte which leads to deterioration.
Masahiko Maeda, Chief Technology Officer, Toyota (Media Briefing on Batteries and Carbon Neutrality - 7 September 2021)
Een tijdje terug probeerde lubach facebook te bereiken... Dat was een leuke aflevering en exemplarisch voor alle tech bedrijven.quote:Op woensdag 19 januari 2022 06:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit is kenmerkend voor alle Big Tech bedrijven (Tesla is een techbedrijf, GEEN autobedrijf), als je kijkt naar techbedrijven, hebben ze 2 gemene delers:
-Onafhankelijk van de sector zijn ze tech driven, of je nou uber, booking of takeaway bent, je bent een taxibedrijf zonder wagens, een hotelbedrijf zonder kamers, een restaurantketen zonder restaurants. Je "core" is een commodity, een kruimel die je gewoon zonder risico in koopt.
-Hoewel Tech je belangrijkstre voorwaarde is, is schalen je grootste eigenschap, je ziet per definitie dan ook dat bestaande techbedrijven steeds meer "wereldse" zaken zoeken waar ze hun trucje op kunnen toepassen, niet voor niets is dat TechReuzen zich voorbereiden zijn op de 3 grootste problemen op aarde:
• Voedelproductie
• Gezondheid/Zorg
• Energie
Echter 1 ding wat ontzettend lastig schaalt is service, je ziet dan ook dat techreuzen dit veelal proberen op te lossen door slimme chatbots en selfservice, echter als dit niet lukt dan ben je meestal fucked, ik zou zeggen, probeer eens een medewerker van Google of FB te spreken, het gaat je simpelweg niet lukken, omdat de verhouding medewerkers/gebruikers bizar is, laten we zegggen 1 op 500.000 , het zou dus totaal niet in het schaal en verdienmodel passen om dit te verwachten.
Op zijn allerbest is hun sales te bereiken, daar hebben ze vaak een lokaal kantoortje voor.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een tijdje terug probeerde lubach facebook te bereiken... Dat was een leuke aflevering en exemplarisch voor alle tech bedrijven.
Bestaande klanten zijn vervelend voor hun.
Als je die aflevering kijkt dan was dat zelfs een uitdagingquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op zijn allerbest is hun sales te bereiken, daar hebben ze vaak een lokaal kantoortje voor.
Die moet ik nog steeds niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat riep men over hun telefoons ook...
KPN bellen is ook kut.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je die aflevering kijkt dan was dat zelfs een uitdaging
Een telefoon schaalt niet zo lekker, een chatbot wel.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
KPN bellen is ook kut.
Fuck it dat het allemaal moeilijk te bereiken is zeg. Je zou zeggen dat iemand die wel de telefoon oppikt alle klanten wegsnoept ondertussen.
Care, als er een monteur langs moet komen en het niet werkt en je bij de contact pagina 2x een menu doorlopen bent en nog geen uitweg ziet om contact te krijgen word je praktisch gezien gewoon een virtueel doolhof in gestuurd.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een telefoon schaalt niet zo lekker, een chatbot wel.
Lees mijn stukje over het model van dit soort bedrijven, het zal ze een reet roesten als ze 10 procent van hun klanten kwijt raken, het business model is zoveel mogelijk klanten hebben, met zo min mogelijk personeel en kosten.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Care, als er een monteur langs moet komen en het niet werkt en je bij de contact pagina 2x een menu doorlopen bent en nog geen uitweg ziet om contact te krijgen word je praktisch gezien gewoon een virtueel doolhof in gestuurd.
Dat is niet flex, zeker niet als je gewoon aan het werk bent of een tentamen te maken hebt ofzo.
Met rationele klanten zijn die snel klaar met je business als het weinig waarde toevoegt / veel negatieve waarde genereert.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees mijn stukje over het model van dit soort bedrijven, het zal ze een reet roesten als ze 10 procent van hun klanten kwijt raken, het business model is zoveel mogelijk klanten hebben, met zo min mogelijk personeel en kosten.
Het zijn dan ook over het algemeen monopolisten zoals Google, FB, Apple etc.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met rationele klanten zijn die snel klaar met je business als het weinig waarde toevoegt / veel negatieve waarde genereert.
Maar kapitalisme dicteert wel een beetje dat de mesnen dit gewoon willen.
Die heeft wel een telefoonnummer.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
KPN bellen is ook kut.
Fuck it dat het allemaal moeilijk te bereiken is zeg. Je zou zeggen dat iemand die wel de telefoon oppikt alle klanten wegsnoept ondertussen.
Ja, eerst vinden.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die heeft wel een telefoonnummer.
Wat is dicht langs de kust. 5 km?quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:34 schreef Makrelis het volgende:
Galvanische corrossie verergert nog als men dicht langs de kust woont ivm zoute zeelucht. Het is wel af te remmen met zgn zinkanodes.
Voor de liefhebbers van kennis: https://nl.wikipedia.org/wiki/Opofferingsmetaal
Ja, vooral met de hier meestal zuidwesten wind, maar staal wordt meestal beschermd met zinkanodes (of een zink-aluminium legering). Hoe aluminium te beschermen is bijvoorbeeld anodiseren. Het aluminium wordt dan met electrolyse behandeld en krijgt dan een matzwarte kleur. Tenminste, dat matzwarte is mijn ervaring er mee. Nylon ringen en bussen om stalen bouten, ringen en moeren galvanisch te scheiden van de aluminium construktie is ook een big deal. Wat ook helpt is de aluminium construktiedelen aan elkaar lijmen, er zijn dan minder bouten en moeren nodig. De Lotus Elise is daarvan een voorbeeld.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Wat is dicht langs de kust. 5 km?
Weet wel dat mijn buitenboordmotor een anode heeft, dat zou bescherming moeten bieden tegen corrosie
Bij aluminium boten moet je ook heel erg opletten met je electrische installatie en wat er in je bilge terecht komt. Daar wil je niet dat wat koper (?) restanten blijven liggen van een reparatie oid. Mijn stalen motorbootje van vroeger had ook 2 anodes, denk dat het zink was maar kan ook alu zijn geweest.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:32 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ja, vooral met de hier meestal zuidwesten wind, maar staal wordt meestal beschermd met zinkanodes (of een zink-aluminium legering). Hoe aluminium te beschermen is bijvoorbeeld anodiseren. Het aluminium wordt dan met electrolyse behandeld en krijgt dan een matzwarte kleur. Tenminste, dat matzwarte is mijn ervaring er mee. Nylon ringen en bussen om stalen bouten, ringen en moeren galvanisch te scheiden van de aluminium construktie is ook een big deal. Wat ook helpt is de aluminium construktiedelen aan elkaar lijmen, er zijn dan minder bouten en moeren nodig. De Lotus Elise is daarvan een voorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |