abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203263594
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
De klantenservice van Tesla is ook dramatisch slecht.
Die is volop aanwezig in dit topic hoor ;)
pi_203263975
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Men denkt dat er weinig kosten zijn bij een EV, echter elektronica kan kapot. Bij Tesla is een chip in de boordcomputer kwetsbaar, vooral na 200.000 km. Dure reparatie.
Welke model Tesla?

Edit: het gaat blijkbaar om een flashgeheugen in modellen t/m februari 2018.
Deze versleet overmatig door het continu wegschrijven van logbestanden (draait op Ubuntu) in /var/log
Dat loggen is inmiddels flink gereduceerd en vanaf 2018 gebruiken ze andere, grotere flashchips.

quote:
De portiergrepen bevat electronica zodat deze naar buiten komt. Dat zit dan in de elementen van weer en wind en geeft op den duur problemen. Wegenwacht komt abnormaal vaak voor Teslas met weigerende portieren.
Je spreekt heel algemeen over de 2 oudere modellen van Tesla nu (S en X): dat gaat iig niet om de Model 3 en Model Y want die hebben dat mechaniek niet.

Maar de S en X staan er wel berucht om.

Nu is dat mechaniek door de jaren heen wel flinke aangepast, zo hadden de eerste versies bijvoorbeeld mechanische schakelaars en dat was vragen om problemen, later ging men over op hall-sensoren.

De evolutie is wel interessant:



[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-01-2022 00:32:25 ]
pi_203264672
Deurslotjes gingen bij VAG ook kapot. 300¤ zo’n unit, terwijl het om 3 microschakelaars van 1¤ ging.
.
pi_203264756
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.

In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.

bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
Dit is kenmerkend voor alle Big Tech bedrijven (Tesla is een techbedrijf, GEEN autobedrijf), als je kijkt naar techbedrijven, hebben ze 2 gemene delers:

-Onafhankelijk van de sector zijn ze tech driven, of je nou uber, booking of takeaway bent, je bent een taxibedrijf zonder wagens, een hotelbedrijf zonder kamers, een restaurantketen zonder restaurants. Je "core" is een commodity, een kruimel die je gewoon zonder risico in koopt.
-Hoewel Tech je belangrijkstre voorwaarde is, is schalen je grootste eigenschap, je ziet per definitie dan ook dat bestaande techbedrijven steeds meer "wereldse" zaken zoeken waar ze hun trucje op kunnen toepassen, niet voor niets is dat TechReuzen zich voorbereiden zijn op de 3 grootste problemen op aarde:

• Voedelproductie
• Gezondheid/Zorg
• Energie

Echter 1 ding wat ontzettend lastig schaalt is service, je ziet dan ook dat techreuzen dit veelal proberen op te lossen door slimme chatbots en selfservice, echter als dit niet lukt dan ben je meestal fucked, ik zou zeggen, probeer eens een medewerker van Google of FB te spreken, het gaat je simpelweg niet lukken, omdat de verhouding medewerkers/gebruikers bizar is, laten we zegggen 1 op 500.000 , het zou dus totaal niet in het schaal en verdienmodel passen om dit te verwachten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203265071
Nou, nee. Het verschil zit er in dat Tesla een product verkoopt wat na aflevering matig te onderhouden is. Nieuwe onderdelen kun je niet altijd bij de onderdelenboer bestellen. Een zijraam kan zomaar 3 maanden levertijd hebben.

Als je geluk hebt dan is er een Tesla die tegen een boom is geparkeerd en kun je daar je onderdeel af halen. Voor een portiergreep vraagt de sloop dan alsnog 129 euro. Maar het aantal Teslas bij sloperijen is nog laag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:32:33 #56
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203265077
Tesla is echt nog zo'n dinky toy onder de auto's. Als je in de achteruitkijkspiegel zo'n model 3 ziet, dan zie je ook alleen maar zo'n plastic stuurtje met de bestuurder zitten.

Ik snap overigens wel waarom mensen hem in de lease nemen. Een Tesla kopen doet niemand.
pi_203266693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het zal best de toekomst zijn, maar ik las vandaag ook nog een artikel dat het plaatwerk extra licht moet zijn omdat die auto's zo zwaar zijn....
Ehhhhh..

Waarom is dat extra gewicht eerst wel acceptabel en nu opeens niet meer?
De ophanging kan het gewoon niet aan.... Die klachten lezen we in dit topic ook... Oplossing: Plaatwerk verlichten.

Want ophanging verzwaren lukt niet ofzo.... Volgens mij kijken we naar een markt die zichzelf nog moet ontwikkelen en waar vanwege kleinschaligheid bepaalde kosten overwegingen worden genomen die op de korte termijn misschien wel minder kosten maar niet efficiënt zijn op de lange termijn.

Je krijgt dus een inferieure auto.
Dat extra gewicht zal extra aan de batterij trekken ofzo? Geen idee anders. Solid state batterijen zijn volgens mij veel lichter trouwens, dus daar zal ook nog wel een slag in te maken zijn.
pi_203266780
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit is een bekend verhaal in het geval van de Model 3. Verkeerde en onvoldoende coating aangebracht....

De afwerking van de model 3 is slecht. De laklaag is zo dun dat in bepaalde landen de lak er gewoon af slijt na een zandstorm. De uitsparingen tussen de panelen wijkt af.

De draagarmconstructie is te zwak. Ook bij model 3 komt het voor dat een draagarm breekt.

De klantenservice van Tesla is ook dramatisch slecht.
De gehele omgang met bestaande klanten is zo slecht dat die van de lada en trabant nog beter is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203266799
Ophanging moet geen enkel probleem zijn voor een EV.

Een Audi A8 weegt ook meer dan een Tesla Model 3 en ongeveer net zoveel als een Model Y.

De energiedichtheid van normale EV-accu's zit nu rond de 260Wh per kg.
De solid state accu's van Toyota die ze vanaf 2025 willen gaan leveren zit volgens opgaaf rond de 400Wh per kg.
Wat dat betreft zou je dus zo'n 35% gewicht besparen (al is een accu meer dan alleen de cellen).
Uiteraard staat de ontwikkeling van lithium accu's ook niet stil, dus dat zal in 2025 nog iets dichter bij elkaar liggen.

De prijzen van solid state zijn nog wel een dingetje, waardoor solid state accu's vanaf 2025 eerst alleen in hybrides gebruikt zullen worden.

quote:
Toyota plans solid-state battery by 2025, but it won't be for an EV
Instead, the automaker wants to slap the game-changing battery into a hybrid vehicle.
bron: https://www.cnet.com/roadshow/news/toyota-solid-state-battery-ev/

quote:
With the characteristic of fast ion movements and higher tolerance to heat, we are currently aiming on high output and a shorter charging time. For this reason, we believe focusing on the application to HEV is the fastest way to deliver the product to our customers. However, there are still challenges remaining. For example, longer use will result in creating spaces in the solid electrolyte which leads to deterioration.

Masahiko Maeda, Chief Technology Officer, Toyota (Media Briefing on Batteries and Carbon Neutrality - 7 September 2021)
bron: https://topelectricsuv.com/news/toyota/toyota-electric-car-solid-state-battery

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-01-2022 11:29:38 ]
pi_203266809
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 06:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit is kenmerkend voor alle Big Tech bedrijven (Tesla is een techbedrijf, GEEN autobedrijf), als je kijkt naar techbedrijven, hebben ze 2 gemene delers:

-Onafhankelijk van de sector zijn ze tech driven, of je nou uber, booking of takeaway bent, je bent een taxibedrijf zonder wagens, een hotelbedrijf zonder kamers, een restaurantketen zonder restaurants. Je "core" is een commodity, een kruimel die je gewoon zonder risico in koopt.
-Hoewel Tech je belangrijkstre voorwaarde is, is schalen je grootste eigenschap, je ziet per definitie dan ook dat bestaande techbedrijven steeds meer "wereldse" zaken zoeken waar ze hun trucje op kunnen toepassen, niet voor niets is dat TechReuzen zich voorbereiden zijn op de 3 grootste problemen op aarde:

• Voedelproductie
• Gezondheid/Zorg
• Energie

Echter 1 ding wat ontzettend lastig schaalt is service, je ziet dan ook dat techreuzen dit veelal proberen op te lossen door slimme chatbots en selfservice, echter als dit niet lukt dan ben je meestal fucked, ik zou zeggen, probeer eens een medewerker van Google of FB te spreken, het gaat je simpelweg niet lukken, omdat de verhouding medewerkers/gebruikers bizar is, laten we zegggen 1 op 500.000 , het zou dus totaal niet in het schaal en verdienmodel passen om dit te verwachten.
Een tijdje terug probeerde lubach facebook te bereiken... Dat was een leuke aflevering en exemplarisch voor alle tech bedrijven.
Bestaande klanten zijn vervelend voor hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203266873
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een tijdje terug probeerde lubach facebook te bereiken... Dat was een leuke aflevering en exemplarisch voor alle tech bedrijven.
Bestaande klanten zijn vervelend voor hun.
Op zijn allerbest is hun sales te bereiken, daar hebben ze vaak een lokaal kantoortje voor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203266904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op zijn allerbest is hun sales te bereiken, daar hebben ze vaak een lokaal kantoortje voor.
Als je die aflevering kijkt dan was dat zelfs een uitdaging
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 januari 2022 @ 11:32:14 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203267013
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dat riep men over hun telefoons ook... :z
Die moet ik nog steeds niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203267053
Galvanische corrossie verergert nog als men dicht langs de kust woont ivm zoute zeelucht. Het is wel af te remmen met zgn zinkanodes.

Voor de liefhebbers van kennis: https://nl.wikipedia.org/wiki/Opofferingsmetaal
pi_203267127
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als je die aflevering kijkt dan was dat zelfs een uitdaging
KPN bellen is ook kut.

Fuck it dat het allemaal moeilijk te bereiken is zeg. Je zou zeggen dat iemand die wel de telefoon oppikt alle klanten wegsnoept ondertussen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203267195
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
KPN bellen is ook kut.

Fuck it dat het allemaal moeilijk te bereiken is zeg. Je zou zeggen dat iemand die wel de telefoon oppikt alle klanten wegsnoept ondertussen.
Een telefoon schaalt niet zo lekker, een chatbot wel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203267235
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een telefoon schaalt niet zo lekker, een chatbot wel.
Care, als er een monteur langs moet komen en het niet werkt en je bij de contact pagina 2x een menu doorlopen bent en nog geen uitweg ziet om contact te krijgen word je praktisch gezien gewoon een virtueel doolhof in gestuurd.

Dat is niet flex, zeker niet als je gewoon aan het werk bent of een tentamen te maken hebt ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203267260
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Care, als er een monteur langs moet komen en het niet werkt en je bij de contact pagina 2x een menu doorlopen bent en nog geen uitweg ziet om contact te krijgen word je praktisch gezien gewoon een virtueel doolhof in gestuurd.

Dat is niet flex, zeker niet als je gewoon aan het werk bent of een tentamen te maken hebt ofzo.
Lees mijn stukje over het model van dit soort bedrijven, het zal ze een reet roesten als ze 10 procent van hun klanten kwijt raken, het business model is zoveel mogelijk klanten hebben, met zo min mogelijk personeel en kosten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203267332
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Lees mijn stukje over het model van dit soort bedrijven, het zal ze een reet roesten als ze 10 procent van hun klanten kwijt raken, het business model is zoveel mogelijk klanten hebben, met zo min mogelijk personeel en kosten.
Met rationele klanten zijn die snel klaar met je business als het weinig waarde toevoegt / veel negatieve waarde genereert.

Maar kapitalisme dicteert wel een beetje dat de mesnen dit gewoon willen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203267354
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Met rationele klanten zijn die snel klaar met je business als het weinig waarde toevoegt / veel negatieve waarde genereert.

Maar kapitalisme dicteert wel een beetje dat de mesnen dit gewoon willen.
Het zijn dan ook over het algemeen monopolisten zoals Google, FB, Apple etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203267575
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
KPN bellen is ook kut.

Fuck it dat het allemaal moeilijk te bereiken is zeg. Je zou zeggen dat iemand die wel de telefoon oppikt alle klanten wegsnoept ondertussen.
Die heeft wel een telefoonnummer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203267664
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die heeft wel een telefoonnummer.
Ja, eerst vinden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203268498
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:34 schreef Makrelis het volgende:
Galvanische corrossie verergert nog als men dicht langs de kust woont ivm zoute zeelucht. Het is wel af te remmen met zgn zinkanodes.

Voor de liefhebbers van kennis: https://nl.wikipedia.org/wiki/Opofferingsmetaal
Wat is dicht langs de kust. 5 km?

Weet wel dat mijn buitenboordmotor een anode heeft, dat zou bescherming moeten bieden tegen corrosie
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_203268716
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:15 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Wat is dicht langs de kust. 5 km?

Weet wel dat mijn buitenboordmotor een anode heeft, dat zou bescherming moeten bieden tegen corrosie
Ja, vooral met de hier meestal zuidwesten wind, maar staal wordt meestal beschermd met zinkanodes (of een zink-aluminium legering). Hoe aluminium te beschermen is bijvoorbeeld anodiseren. Het aluminium wordt dan met electrolyse behandeld en krijgt dan een matzwarte kleur. Tenminste, dat matzwarte is mijn ervaring er mee. Nylon ringen en bussen om stalen bouten, ringen en moeren galvanisch te scheiden van de aluminium construktie is ook een big deal. Wat ook helpt is de aluminium construktiedelen aan elkaar lijmen, er zijn dan minder bouten en moeren nodig. De Lotus Elise is daarvan een voorbeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door Makrelis op 19-01-2022 13:39:18 ]
pi_203269584
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:32 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ja, vooral met de hier meestal zuidwesten wind, maar staal wordt meestal beschermd met zinkanodes (of een zink-aluminium legering). Hoe aluminium te beschermen is bijvoorbeeld anodiseren. Het aluminium wordt dan met electrolyse behandeld en krijgt dan een matzwarte kleur. Tenminste, dat matzwarte is mijn ervaring er mee. Nylon ringen en bussen om stalen bouten, ringen en moeren galvanisch te scheiden van de aluminium construktie is ook een big deal. Wat ook helpt is de aluminium construktiedelen aan elkaar lijmen, er zijn dan minder bouten en moeren nodig. De Lotus Elise is daarvan een voorbeeld.
Bij aluminium boten moet je ook heel erg opletten met je electrische installatie en wat er in je bilge terecht komt. Daar wil je niet dat wat koper (?) restanten blijven liggen van een reparatie oid. Mijn stalen motorbootje van vroeger had ook 2 anodes, denk dat het zink was maar kan ook alu zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')