abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:54:58 #26
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203260171
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het ligt er ook aan of je een exemplaar uit de oudere Fremont fabriek hebt of een nieuwere uit Shanghai, Berlijn of Austin.

Sowieso zijn zelfs Duitsers (diverse filmpjes) na afleveren van hun Model Y zeer te spreken over de naden tussen de panelen, dat is in de Chinese modellen echt opgelost.

Lak is ook beter, egaler.

Duitsland krijgt een speciale, nieuwe spuiterij die ook meer kleuren en zelfs patronen mogelijk moet maken, als ik het goed heb begrepen.

Draagarm is bij de Model 3 en Y weinig voorgekomen. Ik zal niet zeggen "nooit" maar ze gaan niet in de aantallen waar de S last van had.

Roest van de binnenschermen zal je iig nooit meer hebben nu ze overgaan op megacastings voor en achter ;)

Per fabriek wordt het iig beter, over een jaar of 2 ben ik in de markt voor een EV dus dan ga ik wel eens kijken naar een Tesla uit Berlijn wss.
Ik kan me voorstellen dat de afwerking in de ene fabriek beter is dan de andere met betrekking tot zaken als naden tussen het plaatwerk e.d. Maar ik neem aan dat de specs qua ontwerp en gebruikte materialen gewoon overal identiek zijn? Als een bepaalde ontwerp- en materiaalkeuze voor problemen zorgt, dan blijf je dat toch houden?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:55:40 #27
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203260184
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.

In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.

bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
Hahahaha! Wat een ontzettend kutmerk. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:57:22 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203260211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Het zegt wat over de fabrieken. Ze bouwen steeds nieuwe fabrieken bij en hoe nieuwer de fabriek hoe beter in principe. Meer nieuwe technische snufjes, meer aandacht voor oude gebreken etc. etc.
In de usa mag het allemaal niks kosten.
Mensen staan voor een habbekrats in de productielijn. Als ze hun week salaris krijgen, komen ze de week erop niet. Als ze bij de burger King een cent meer kunnen krijgen, zijn ze weg.
Dan heb je dus telkens nieuwe mensen in de lijn staan, en krijg je nooit je kwaliteit op orde.

In China krijgen ze ook geen reet, maar zijn er mensen genoeg. 3 Chinezen doen wat in andere landen 1 man doet. In China timmeren ze wat dat betreft beter aan de weg want de kwaliteit is beter dan hetzelfde uit de usa.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203260257
Als dan toch ooit elektrisch ga dan liever dit

:T
https://www.mercedes-benz(...)nchmark-of-effiency/
pi_203260330
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit is een bekend verhaal in het geval van de Model 3. Verkeerde en onvoldoende coating aangebracht....

De afwerking van de model 3 is slecht. De laklaag is zo dun dat in bepaalde landen de lak er gewoon af slijt na een zandstorm. De uitsparingen tussen de panelen wijkt af.

De draagarmconstructie is te zwak. Ook bij model 3 komt het voor dat een draagarm breekt.

De klantenservice van Tesla is ook dramatisch slecht.
Chinezen bakken onder Amerikaanse vlag.
pi_203260368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
In de usa mag het allemaal niks kosten.
Mensen staan voor een habbekrats in de productielijn. Als ze hun week salaris krijgen, komen ze de week erop niet. Als ze bij de burger King een cent meer kunnen krijgen, zijn ze weg.
Dan heb je dus telkens nieuwe mensen in de lijn staan, en krijg je nooit je kwaliteit op orde.

In China krijgen ze ook geen reet, maar zijn er mensen genoeg. 3 Chinezen doen wat in andere landen 1 man doet. In China timmeren ze wat dat betreft beter aan de weg want de kwaliteit is beter dan hetzelfde uit de usa.
Dar wordt toch allemaal geautomatiseerd uiteindelijk.
pi_203260379
Tesla is altijd al troep geweest, puur de naam, het merk en natuurlijk elon musk simps die aandelen blijven behouden en kopen ondanks jaar op jaar negatieve winst ofwel verlies voor tesla.

Zelfrijdende auto’s.. ze zitten al jaren vast op level 2.. en wie zit er op level 3 inmiddels als in officieel erkend in Europa (waar dit heel moeilijk ligt)? Mercedes, de laatste die er mee begonnen was.

Elona muskrat, ga terug naar je slaven in de emerald smaragd mijn van je ouders aub.
pi_203260736
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
elon musk simps die aandelen blijven behouden en kopen ondanks jaar op jaar negatieve winst ofwel verlies voor tesla.

Onzin.

Tesla zou niet eens in de S&P 500 opgenomen zijn als dat zo was.

Tesla maakt sinds 2020 winst en die winst groeit daarnaast met het kwartaal.

quote:
Zelfrijdende auto's.. ze zitten al jaren vast op level 2.. en wie zit er op level 3 inmiddels als in officieel erkend in Europa (waar dit heel moeilijk ligt)? Mercedes, de laatste die er mee begonnen was.
Tesla's FSD (niet te verwarren met AutoPilot) is mijlen verder dan Mercedes Drive Pilot. Dat van Mercedes werkt alleen op autosnelwegen die vooraf aangewezen zijn.

Tesla's FSD is in bèta, tot enkele maanden terug had het 2.000 testers en momenteel wordt dat langzaam uitgebreid. Het is niet beperkt tot een gebied of bepaalde wegen: het werkt ook op lokale wegen, rondwegen, in bebouwde kom, etc. en het zet in op volledige autonomie. Het is echter een bèta en ook verre van perfect.

Het is zelfs zo: de softwarestack van AutoPilot en FSD zijn momenteel nog gescheiden, op de autosnelweg functioneert het als AutoPilot en daarbuiten als FSD. Die stacks zouden rond versie 11 samengevoegd moeten worden (wekelijks updates, geen idee wanneer dat is).

De komende weken wordt FSD bèta ook uitgerold in Canada.

Dit is momenteel de voortgang. Indrukwekkend wat het kan maar ook duidelijk dat het nog lang niet klaar is.



[ Bericht 27% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-01-2022 21:42:02 ]
pi_203261087
Elon Musk komt mij vreemd over. In Maart 2021 was betalen in Bitcoin bij Tesla mogelijk. Mei 2021 was dat opeens niet meer mogelijk, omdat bitcoin mining slecht voor het milieu is. Ja, hallo, dat was het twee maanden daarvoor ook al.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_203262240
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Elon Musk komt mij vreemd over. In Maart 2021 was betalen in Bitcoin bij Tesla mogelijk. Mei 2021 was dat opeens niet meer mogelijk, omdat bitcoin mining slecht voor het milieu is. Ja, hallo, dat was het twee maanden daarvoor ook al.
Was een ordinaire pump & dump volgens mij. Elon Musk is dan ook gewoon een inhalige klootzak. Ik vind het verder wel interessant wat Tesla doet, ze hebben in veel dingen een andere aanpak. Zal uiteindelijk moeten blijken wat het beste is. Geloof dat de grote producenten in Europa op technologisch vlak een inhaalslag moeten maken en Tesla juist in het echt maken van de auto's. Zag ook dat Toyota inmiddels heel ver is richting een solid state battery.

Misschien laat ik me inpakken door marketingpraatjes van de verschillende bedrijven, ik heb niet genoeg technische kennis om dat onderscheid te maken, anders zie ik "ons" grote sprongen maken de komende jaren met betrekking tot elektrisch en autonoom rijden. Betere batterijen die grotere ladingen aankunnen maar korter laden en auto's die autonoom of bijna autonoom zijn.
pi_203262532
Tesla zit kwa roest op dezelfde kwaliteit als Ford en GM. Die Amerikaanse Toyota’s roesten dacht ik ook wel.
.
pi_203262609
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.

In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.

bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
_O-
Niet best.

Anderzijds hoor je ook verhalen dat echte snelwegvreters juist enorm goedkoop rijden met een Tesla.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203262635
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Onzin.

Tesla zou niet eens in de S&P 500 opgenomen zijn als dat zo was.

Tesla maakt sinds 2020 winst en die winst groeit daarnaast met het kwartaal.
[..]
Tesla's FSD (niet te verwarren met AutoPilot) is mijlen verder dan Mercedes Drive Pilot. Dat van Mercedes werkt alleen op autosnelwegen die vooraf aangewezen zijn.

Tesla's FSD is in bèta, tot enkele maanden terug had het 2.000 testers en momenteel wordt dat langzaam uitgebreid. Het is niet beperkt tot een gebied of bepaalde wegen: het werkt ook op lokale wegen, rondwegen, in bebouwde kom, etc. en het zet in op volledige autonomie. Het is echter een bèta en ook verre van perfect.

Het is zelfs zo: de softwarestack van AutoPilot en FSD zijn momenteel nog gescheiden, op de autosnelweg functioneert het als AutoPilot en daarbuiten als FSD. Die stacks zouden rond versie 11 samengevoegd moeten worden (wekelijks updates, geen idee wanneer dat is).

De komende weken wordt FSD bèta ook uitgerold in Canada.

Dit is momenteel de voortgang. Indrukwekkend wat het kan maar ook duidelijk dat het nog lang niet klaar is.


Dat het een kek bedrijf is dat zal wel, maar je bent aandeelhouder om wat te verdienen toch? Je loopt gewoon reëel risico voor /200 van de koers van het aandeel.

Maar jajoh, doe je ding.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203262939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:24 schreef rutger05 het volgende:
https://www.autointernati(...)al-na-300-kilometer/

Ik begrijp niet dat een fabrikant als Tesla zo slecht presteert als het om roestbescherming gaat. Dit levert natuurlijk reputatieschade op en kan zelfs de botsveiligheid beïnvloeden.

Als Tesla zo omgaat met klanten en de kwaliteit van hun modellen, dan gaan zij zeker niet een leidend automerk blijven.
De 3 is natuurlijk ook gewoon een goedkoop model. Lekker op alles besparen. Maar de gemiddelde bakfietsmoeder kan wel lekker opscheppen over haar bijdrage aan het milieu.

Mijn 85S is nog spik en span. Soms moet je niet voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten.
pi_203262942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-
Niet best.

Anderzijds hoor je ook verhalen dat echte snelwegvreters juist enorm goedkoop rijden met een Tesla.
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.

De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_203263009
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-
Niet best.

Anderzijds hoor je ook verhalen dat echte snelwegvreters juist enorm goedkoop rijden met een Tesla.
Geen wegenbelasting, geen oplaadkosten, naast aanschaf, verzekering en onderhoud rijd je gratis.
pi_203263016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.

De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Het zal best de toekomst zijn, maar ik las vandaag ook nog een artikel dat het plaatwerk extra licht moet zijn omdat die auto's zo zwaar zijn....
Ehhhhh..

Waarom is dat extra gewicht eerst wel acceptabel en nu opeens niet meer?
De ophanging kan het gewoon niet aan.... Die klachten lezen we in dit topic ook... Oplossing: Plaatwerk verlichten.

Want ophanging verzwaren lukt niet ofzo.... Volgens mij kijken we naar een markt die zichzelf nog moet ontwikkelen en waar vanwege kleinschaligheid bepaalde kosten overwegingen worden genomen die op de korte termijn misschien wel minder kosten maar niet efficiënt zijn op de lange termijn.

Je krijgt dus een inferieure auto.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203263033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.

De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Fastned is ook wel hard te grazen genomen door shell. Ik denk niet dat die het nog lang gaan volhouden
pi_203263051
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:14 schreef Murdera het volgende:

[..]
Geen wegenbelasting, geen oplaadkosten, naast aanschaf, verzekering en onderhoud rijd je gratis.
Ja die verhalen hoor je ook. Maar electriciteit kost ook wel geld natuurlijk.

Maar vooral het onderhoud schijnt per kilometer mee te vallen vanwege gebrek aan bewegende onderdelen, dus als je je Tesla écht intensief gebruikt voor kilometertjes dan zit daar allicht weinig kosten in.

Remmen / optrekken trekt nogal wat aan dat zware bakbeest en kost wat bandenslijtage..... En als ik dus die artikelen die hier gepost zijn lees dat de ophanging kan bezwijken... Dan klinkt dat niet best.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203263105
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.

De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Bij Fastned betaal je als "gast" nu ¤0,69 per kWh maar met een lidmaatschap ¤0,45 per kWh.
Uiteraard hoef je alleen bij die dure palen te laden als je vaak ritten maakt die langer zijn dan de range van je auto.

Kan je aan huis laden dan is het ineens heel gunstig, momenteel vanaf ¤0,16 per kWh met de korting op de energiebelasting. En heb je zonnepanelen dan is het ook gunstig, al is de berekening dan wat ingewikkelder (afhankelijk van de aanschaf van je panelen).

MyWheels heeft een kilometertarief incl. brandstof / stroom en een laadsleutel meegeleverd (dashboardkastje).
Dus dan kan je het tarief aanhouden dat ze vermelden.
pi_203263121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja die verhalen hoor je ook. Maar electriciteit kost ook wel geld natuurlijk.

Maar vooral het onderhoud schijnt per kilometer mee te vallen vanwege gebrek aan bewegende onderdelen, dus als je je Tesla écht intensief gebruikt voor kilometertjes dan zit daar allicht weinig kosten in.

Remmen / optrekken trekt nogal wat aan dat zware bakbeest en kost wat bandenslijtage..... En als ik dus die artikelen die hier gepost zijn lees dat de ophanging kan bezwijken... Dan klinkt dat niet best.
Teslas van voor 2016 kunnen gratis laden bij tesla superchargers. En die staan in nederland op genoeg plekken om er volledig gebruik van te maken.

De energie van remmen wordt weer gebruikt om energie te winnen dus dat gaat wel soepel. Over de ophanging kan je echter wel gelijk hebben. Dat vind ik lastig te beoordelen.
pi_203263169
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:21 schreef Murdera het volgende:

[..]
Teslas van voor 2016 kunnen gratis laden bij tesla superchargers. En die staan in nederland op genoeg plekken om er volledig gebruik van te maken.
Tjah, blijf er bij, bij enorm veel kilometers is het vast beter, maar wel met risico dat er incidenteel een extreme kostenpost komt kijken in de vorm van accu / ophanging problemen. De normale lopende kosten kunnen extreem goedkoop zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203263196
Dat is toch met veel amerikaanse troep, ziet er shiny uit maar binnen no time pleurt het uitelkaar.
pi_203263201
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah, blijf er bij, bij enorm veel kilometers is het vast beter, maar wel met risico dat er incidenteel een extreme kostenpost komt kijken in de vorm van accu / ophanging problemen. De normale lopende kosten kunnen extreem goedkoop zijn.
Daar heb je gelijk in. Een nieuwe accu zou bij mij 16k kosten. Dat is wel wat meer dan een v-snaartje vervangen.
pi_203263565
Men denkt dat er weinig kosten zijn bij een EV, echter elektronica kan kapot. Bij Tesla is een chip in de boordcomputer kwetsbaar, vooral na 200.000 km. Dure reparatie.

De portiergrepen bevat electronica zodat deze naar buiten komt. Dat zit dan in de elementen van weer en wind en geeft op den duur problemen. Wegenwacht komt abnormaal vaak voor Teslas met weigerende portieren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')