abonnement Unibet Coolblue
pi_203260736
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
elon musk simps die aandelen blijven behouden en kopen ondanks jaar op jaar negatieve winst ofwel verlies voor tesla.

Onzin.

Tesla zou niet eens in de S&P 500 opgenomen zijn als dat zo was.

Tesla maakt sinds 2020 winst en die winst groeit daarnaast met het kwartaal.

quote:
Zelfrijdende auto's.. ze zitten al jaren vast op level 2.. en wie zit er op level 3 inmiddels als in officieel erkend in Europa (waar dit heel moeilijk ligt)? Mercedes, de laatste die er mee begonnen was.
Tesla's FSD (niet te verwarren met AutoPilot) is mijlen verder dan Mercedes Drive Pilot. Dat van Mercedes werkt alleen op autosnelwegen die vooraf aangewezen zijn.

Tesla's FSD is in bèta, tot enkele maanden terug had het 2.000 testers en momenteel wordt dat langzaam uitgebreid. Het is niet beperkt tot een gebied of bepaalde wegen: het werkt ook op lokale wegen, rondwegen, in bebouwde kom, etc. en het zet in op volledige autonomie. Het is echter een bèta en ook verre van perfect.

Het is zelfs zo: de softwarestack van AutoPilot en FSD zijn momenteel nog gescheiden, op de autosnelweg functioneert het als AutoPilot en daarbuiten als FSD. Die stacks zouden rond versie 11 samengevoegd moeten worden (wekelijks updates, geen idee wanneer dat is).

De komende weken wordt FSD bèta ook uitgerold in Canada.

Dit is momenteel de voortgang. Indrukwekkend wat het kan maar ook duidelijk dat het nog lang niet klaar is.



[ Bericht 27% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-01-2022 21:42:02 ]
pi_203261087
Elon Musk komt mij vreemd over. In Maart 2021 was betalen in Bitcoin bij Tesla mogelijk. Mei 2021 was dat opeens niet meer mogelijk, omdat bitcoin mining slecht voor het milieu is. Ja, hallo, dat was het twee maanden daarvoor ook al.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_203262240
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Elon Musk komt mij vreemd over. In Maart 2021 was betalen in Bitcoin bij Tesla mogelijk. Mei 2021 was dat opeens niet meer mogelijk, omdat bitcoin mining slecht voor het milieu is. Ja, hallo, dat was het twee maanden daarvoor ook al.
Was een ordinaire pump & dump volgens mij. Elon Musk is dan ook gewoon een inhalige klootzak. Ik vind het verder wel interessant wat Tesla doet, ze hebben in veel dingen een andere aanpak. Zal uiteindelijk moeten blijken wat het beste is. Geloof dat de grote producenten in Europa op technologisch vlak een inhaalslag moeten maken en Tesla juist in het echt maken van de auto's. Zag ook dat Toyota inmiddels heel ver is richting een solid state battery.

Misschien laat ik me inpakken door marketingpraatjes van de verschillende bedrijven, ik heb niet genoeg technische kennis om dat onderscheid te maken, anders zie ik "ons" grote sprongen maken de komende jaren met betrekking tot elektrisch en autonoom rijden. Betere batterijen die grotere ladingen aankunnen maar korter laden en auto's die autonoom of bijna autonoom zijn.
pi_203262532
Tesla zit kwa roest op dezelfde kwaliteit als Ford en GM. Die Amerikaanse Toyota’s roesten dacht ik ook wel.
.
pi_203262609
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.

In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.

bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
_O-
Niet best.

Anderzijds hoor je ook verhalen dat echte snelwegvreters juist enorm goedkoop rijden met een Tesla.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203262635
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Onzin.

Tesla zou niet eens in de S&P 500 opgenomen zijn als dat zo was.

Tesla maakt sinds 2020 winst en die winst groeit daarnaast met het kwartaal.
[..]
Tesla's FSD (niet te verwarren met AutoPilot) is mijlen verder dan Mercedes Drive Pilot. Dat van Mercedes werkt alleen op autosnelwegen die vooraf aangewezen zijn.

Tesla's FSD is in bèta, tot enkele maanden terug had het 2.000 testers en momenteel wordt dat langzaam uitgebreid. Het is niet beperkt tot een gebied of bepaalde wegen: het werkt ook op lokale wegen, rondwegen, in bebouwde kom, etc. en het zet in op volledige autonomie. Het is echter een bèta en ook verre van perfect.

Het is zelfs zo: de softwarestack van AutoPilot en FSD zijn momenteel nog gescheiden, op de autosnelweg functioneert het als AutoPilot en daarbuiten als FSD. Die stacks zouden rond versie 11 samengevoegd moeten worden (wekelijks updates, geen idee wanneer dat is).

De komende weken wordt FSD bèta ook uitgerold in Canada.

Dit is momenteel de voortgang. Indrukwekkend wat het kan maar ook duidelijk dat het nog lang niet klaar is.


Dat het een kek bedrijf is dat zal wel, maar je bent aandeelhouder om wat te verdienen toch? Je loopt gewoon reëel risico voor /200 van de koers van het aandeel.

Maar jajoh, doe je ding.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203262939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:24 schreef rutger05 het volgende:
https://www.autointernati(...)al-na-300-kilometer/

Ik begrijp niet dat een fabrikant als Tesla zo slecht presteert als het om roestbescherming gaat. Dit levert natuurlijk reputatieschade op en kan zelfs de botsveiligheid beïnvloeden.

Als Tesla zo omgaat met klanten en de kwaliteit van hun modellen, dan gaan zij zeker niet een leidend automerk blijven.
De 3 is natuurlijk ook gewoon een goedkoop model. Lekker op alles besparen. Maar de gemiddelde bakfietsmoeder kan wel lekker opscheppen over haar bijdrage aan het milieu.

Mijn 85S is nog spik en span. Soms moet je niet voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten.
pi_203262942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-
Niet best.

Anderzijds hoor je ook verhalen dat echte snelwegvreters juist enorm goedkoop rijden met een Tesla.
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.

De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_203263009
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 22:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-
Niet best.

Anderzijds hoor je ook verhalen dat echte snelwegvreters juist enorm goedkoop rijden met een Tesla.
Geen wegenbelasting, geen oplaadkosten, naast aanschaf, verzekering en onderhoud rijd je gratis.
pi_203263016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.

De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Het zal best de toekomst zijn, maar ik las vandaag ook nog een artikel dat het plaatwerk extra licht moet zijn omdat die auto's zo zwaar zijn....
Ehhhhh..

Waarom is dat extra gewicht eerst wel acceptabel en nu opeens niet meer?
De ophanging kan het gewoon niet aan.... Die klachten lezen we in dit topic ook... Oplossing: Plaatwerk verlichten.

Want ophanging verzwaren lukt niet ofzo.... Volgens mij kijken we naar een markt die zichzelf nog moet ontwikkelen en waar vanwege kleinschaligheid bepaalde kosten overwegingen worden genomen die op de korte termijn misschien wel minder kosten maar niet efficiënt zijn op de lange termijn.

Je krijgt dus een inferieure auto.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203263033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.

De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Fastned is ook wel hard te grazen genomen door shell. Ik denk niet dat die het nog lang gaan volhouden
pi_203263051
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:14 schreef Murdera het volgende:

[..]
Geen wegenbelasting, geen oplaadkosten, naast aanschaf, verzekering en onderhoud rijd je gratis.
Ja die verhalen hoor je ook. Maar electriciteit kost ook wel geld natuurlijk.

Maar vooral het onderhoud schijnt per kilometer mee te vallen vanwege gebrek aan bewegende onderdelen, dus als je je Tesla écht intensief gebruikt voor kilometertjes dan zit daar allicht weinig kosten in.

Remmen / optrekken trekt nogal wat aan dat zware bakbeest en kost wat bandenslijtage..... En als ik dus die artikelen die hier gepost zijn lees dat de ophanging kan bezwijken... Dan klinkt dat niet best.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203263105
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
MyWheels heeft zowel Benzine als Electrische autos, en geeft op dat Electrisch 2 cent per kilometer goedkoper is. Echter is kort geleden de prijs voor electriciteit omhoog gegaan, misschien dat de Benzinevariant goedkoper zal worden.

De prijs aan een laadpaal kan flink afwijken, Zo tussen ¤ 0,26 en ¤ 0,80 per kWh.
Fastned, het bedrijf van de snelladers aan de snelwegen, maakt nog elk jaar verlies. O.a. om die reden heeft het de tarieven omhoog moeten gooien.
Bij Fastned betaal je als "gast" nu ¤0,69 per kWh maar met een lidmaatschap ¤0,45 per kWh.
Uiteraard hoef je alleen bij die dure palen te laden als je vaak ritten maakt die langer zijn dan de range van je auto.

Kan je aan huis laden dan is het ineens heel gunstig, momenteel vanaf ¤0,16 per kWh met de korting op de energiebelasting. En heb je zonnepanelen dan is het ook gunstig, al is de berekening dan wat ingewikkelder (afhankelijk van de aanschaf van je panelen).

MyWheels heeft een kilometertarief incl. brandstof / stroom en een laadsleutel meegeleverd (dashboardkastje).
Dus dan kan je het tarief aanhouden dat ze vermelden.
pi_203263121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja die verhalen hoor je ook. Maar electriciteit kost ook wel geld natuurlijk.

Maar vooral het onderhoud schijnt per kilometer mee te vallen vanwege gebrek aan bewegende onderdelen, dus als je je Tesla écht intensief gebruikt voor kilometertjes dan zit daar allicht weinig kosten in.

Remmen / optrekken trekt nogal wat aan dat zware bakbeest en kost wat bandenslijtage..... En als ik dus die artikelen die hier gepost zijn lees dat de ophanging kan bezwijken... Dan klinkt dat niet best.
Teslas van voor 2016 kunnen gratis laden bij tesla superchargers. En die staan in nederland op genoeg plekken om er volledig gebruik van te maken.

De energie van remmen wordt weer gebruikt om energie te winnen dus dat gaat wel soepel. Over de ophanging kan je echter wel gelijk hebben. Dat vind ik lastig te beoordelen.
pi_203263169
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:21 schreef Murdera het volgende:

[..]
Teslas van voor 2016 kunnen gratis laden bij tesla superchargers. En die staan in nederland op genoeg plekken om er volledig gebruik van te maken.
Tjah, blijf er bij, bij enorm veel kilometers is het vast beter, maar wel met risico dat er incidenteel een extreme kostenpost komt kijken in de vorm van accu / ophanging problemen. De normale lopende kosten kunnen extreem goedkoop zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203263196
Dat is toch met veel amerikaanse troep, ziet er shiny uit maar binnen no time pleurt het uitelkaar.
pi_203263201
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah, blijf er bij, bij enorm veel kilometers is het vast beter, maar wel met risico dat er incidenteel een extreme kostenpost komt kijken in de vorm van accu / ophanging problemen. De normale lopende kosten kunnen extreem goedkoop zijn.
Daar heb je gelijk in. Een nieuwe accu zou bij mij 16k kosten. Dat is wel wat meer dan een v-snaartje vervangen.
pi_203263565
Men denkt dat er weinig kosten zijn bij een EV, echter elektronica kan kapot. Bij Tesla is een chip in de boordcomputer kwetsbaar, vooral na 200.000 km. Dure reparatie.

De portiergrepen bevat electronica zodat deze naar buiten komt. Dat zit dan in de elementen van weer en wind en geeft op den duur problemen. Wegenwacht komt abnormaal vaak voor Teslas met weigerende portieren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_203263594
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
De klantenservice van Tesla is ook dramatisch slecht.
Die is volop aanwezig in dit topic hoor ;)
pi_203263975
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Men denkt dat er weinig kosten zijn bij een EV, echter elektronica kan kapot. Bij Tesla is een chip in de boordcomputer kwetsbaar, vooral na 200.000 km. Dure reparatie.
Welke model Tesla?

Edit: het gaat blijkbaar om een flashgeheugen in modellen t/m februari 2018.
Deze versleet overmatig door het continu wegschrijven van logbestanden (draait op Ubuntu) in /var/log
Dat loggen is inmiddels flink gereduceerd en vanaf 2018 gebruiken ze andere, grotere flashchips.

quote:
De portiergrepen bevat electronica zodat deze naar buiten komt. Dat zit dan in de elementen van weer en wind en geeft op den duur problemen. Wegenwacht komt abnormaal vaak voor Teslas met weigerende portieren.
Je spreekt heel algemeen over de 2 oudere modellen van Tesla nu (S en X): dat gaat iig niet om de Model 3 en Model Y want die hebben dat mechaniek niet.

Maar de S en X staan er wel berucht om.

Nu is dat mechaniek door de jaren heen wel flinke aangepast, zo hadden de eerste versies bijvoorbeeld mechanische schakelaars en dat was vragen om problemen, later ging men over op hall-sensoren.

De evolutie is wel interessant:



[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-01-2022 00:32:25 ]
pi_203264672
Deurslotjes gingen bij VAG ook kapot. 300¤ zo’n unit, terwijl het om 3 microschakelaars van 1¤ ging.
.
pi_203264756
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tesla is geen autofabrikant maar een investeringsfonds. Aandeelhouders worden op hun wenken bediend. Klanten worden tot in de rechtszaal uitgelachen.

In een grote loods bij Schiphol-Rijk staan defecte Teslas van de Bios-groep. Dit is de taxionderneming die de Schipholtaxiconcessie heeft. Die zijn de ellende zo spuugzat dat er Audi E-trons aangeschaft zijn.

bron: https://www.biosgroep.nl/(...)at-en-eisen-e13-mln/
zie ook: https://radar.avrotros.nl(...)enten-schiet-tekort/
Dit is kenmerkend voor alle Big Tech bedrijven (Tesla is een techbedrijf, GEEN autobedrijf), als je kijkt naar techbedrijven, hebben ze 2 gemene delers:

-Onafhankelijk van de sector zijn ze tech driven, of je nou uber, booking of takeaway bent, je bent een taxibedrijf zonder wagens, een hotelbedrijf zonder kamers, een restaurantketen zonder restaurants. Je "core" is een commodity, een kruimel die je gewoon zonder risico in koopt.
-Hoewel Tech je belangrijkstre voorwaarde is, is schalen je grootste eigenschap, je ziet per definitie dan ook dat bestaande techbedrijven steeds meer "wereldse" zaken zoeken waar ze hun trucje op kunnen toepassen, niet voor niets is dat TechReuzen zich voorbereiden zijn op de 3 grootste problemen op aarde:

• Voedelproductie
• Gezondheid/Zorg
• Energie

Echter 1 ding wat ontzettend lastig schaalt is service, je ziet dan ook dat techreuzen dit veelal proberen op te lossen door slimme chatbots en selfservice, echter als dit niet lukt dan ben je meestal fucked, ik zou zeggen, probeer eens een medewerker van Google of FB te spreken, het gaat je simpelweg niet lukken, omdat de verhouding medewerkers/gebruikers bizar is, laten we zegggen 1 op 500.000 , het zou dus totaal niet in het schaal en verdienmodel passen om dit te verwachten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203265071
Nou, nee. Het verschil zit er in dat Tesla een product verkoopt wat na aflevering matig te onderhouden is. Nieuwe onderdelen kun je niet altijd bij de onderdelenboer bestellen. Een zijraam kan zomaar 3 maanden levertijd hebben.

Als je geluk hebt dan is er een Tesla die tegen een boom is geparkeerd en kun je daar je onderdeel af halen. Voor een portiergreep vraagt de sloop dan alsnog 129 euro. Maar het aantal Teslas bij sloperijen is nog laag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_203265077
Tesla is echt nog zo'n dinky toy onder de auto's. Als je in de achteruitkijkspiegel zo'n model 3 ziet, dan zie je ook alleen maar zo'n plastic stuurtje met de bestuurder zitten.

Ik snap overigens wel waarom mensen hem in de lease nemen. Een Tesla kopen doet niemand.
pi_203266693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het zal best de toekomst zijn, maar ik las vandaag ook nog een artikel dat het plaatwerk extra licht moet zijn omdat die auto's zo zwaar zijn....
Ehhhhh..

Waarom is dat extra gewicht eerst wel acceptabel en nu opeens niet meer?
De ophanging kan het gewoon niet aan.... Die klachten lezen we in dit topic ook... Oplossing: Plaatwerk verlichten.

Want ophanging verzwaren lukt niet ofzo.... Volgens mij kijken we naar een markt die zichzelf nog moet ontwikkelen en waar vanwege kleinschaligheid bepaalde kosten overwegingen worden genomen die op de korte termijn misschien wel minder kosten maar niet efficiënt zijn op de lange termijn.

Je krijgt dus een inferieure auto.
Dat extra gewicht zal extra aan de batterij trekken ofzo? Geen idee anders. Solid state batterijen zijn volgens mij veel lichter trouwens, dus daar zal ook nog wel een slag in te maken zijn.
pi_203266780
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit is een bekend verhaal in het geval van de Model 3. Verkeerde en onvoldoende coating aangebracht....

De afwerking van de model 3 is slecht. De laklaag is zo dun dat in bepaalde landen de lak er gewoon af slijt na een zandstorm. De uitsparingen tussen de panelen wijkt af.

De draagarmconstructie is te zwak. Ook bij model 3 komt het voor dat een draagarm breekt.

De klantenservice van Tesla is ook dramatisch slecht.
De gehele omgang met bestaande klanten is zo slecht dat die van de lada en trabant nog beter is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203266799
Ophanging moet geen enkel probleem zijn voor een EV.

Een Audi A8 weegt ook meer dan een Tesla Model 3 en ongeveer net zoveel als een Model Y.

De energiedichtheid van normale EV-accu's zit nu rond de 260Wh per kg.
De solid state accu's van Toyota die ze vanaf 2025 willen gaan leveren zit volgens opgaaf rond de 400Wh per kg.
Wat dat betreft zou je dus zo'n 35% gewicht besparen (al is een accu meer dan alleen de cellen).
Uiteraard staat de ontwikkeling van lithium accu's ook niet stil, dus dat zal in 2025 nog iets dichter bij elkaar liggen.

De prijzen van solid state zijn nog wel een dingetje, waardoor solid state accu's vanaf 2025 eerst alleen in hybrides gebruikt zullen worden.

quote:
Toyota plans solid-state battery by 2025, but it won't be for an EV
Instead, the automaker wants to slap the game-changing battery into a hybrid vehicle.
bron: https://www.cnet.com/roadshow/news/toyota-solid-state-battery-ev/

quote:
With the characteristic of fast ion movements and higher tolerance to heat, we are currently aiming on high output and a shorter charging time. For this reason, we believe focusing on the application to HEV is the fastest way to deliver the product to our customers. However, there are still challenges remaining. For example, longer use will result in creating spaces in the solid electrolyte which leads to deterioration.

Masahiko Maeda, Chief Technology Officer, Toyota (Media Briefing on Batteries and Carbon Neutrality - 7 September 2021)
bron: https://topelectricsuv.com/news/toyota/toyota-electric-car-solid-state-battery

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-01-2022 11:29:38 ]
pi_203266809
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 06:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit is kenmerkend voor alle Big Tech bedrijven (Tesla is een techbedrijf, GEEN autobedrijf), als je kijkt naar techbedrijven, hebben ze 2 gemene delers:

-Onafhankelijk van de sector zijn ze tech driven, of je nou uber, booking of takeaway bent, je bent een taxibedrijf zonder wagens, een hotelbedrijf zonder kamers, een restaurantketen zonder restaurants. Je "core" is een commodity, een kruimel die je gewoon zonder risico in koopt.
-Hoewel Tech je belangrijkstre voorwaarde is, is schalen je grootste eigenschap, je ziet per definitie dan ook dat bestaande techbedrijven steeds meer "wereldse" zaken zoeken waar ze hun trucje op kunnen toepassen, niet voor niets is dat TechReuzen zich voorbereiden zijn op de 3 grootste problemen op aarde:

• Voedelproductie
• Gezondheid/Zorg
• Energie

Echter 1 ding wat ontzettend lastig schaalt is service, je ziet dan ook dat techreuzen dit veelal proberen op te lossen door slimme chatbots en selfservice, echter als dit niet lukt dan ben je meestal fucked, ik zou zeggen, probeer eens een medewerker van Google of FB te spreken, het gaat je simpelweg niet lukken, omdat de verhouding medewerkers/gebruikers bizar is, laten we zegggen 1 op 500.000 , het zou dus totaal niet in het schaal en verdienmodel passen om dit te verwachten.
Een tijdje terug probeerde lubach facebook te bereiken... Dat was een leuke aflevering en exemplarisch voor alle tech bedrijven.
Bestaande klanten zijn vervelend voor hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203266873
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een tijdje terug probeerde lubach facebook te bereiken... Dat was een leuke aflevering en exemplarisch voor alle tech bedrijven.
Bestaande klanten zijn vervelend voor hun.
Op zijn allerbest is hun sales te bereiken, daar hebben ze vaak een lokaal kantoortje voor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203266904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op zijn allerbest is hun sales te bereiken, daar hebben ze vaak een lokaal kantoortje voor.
Als je die aflevering kijkt dan was dat zelfs een uitdaging
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 januari 2022 @ 11:32:14 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203267013
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dat riep men over hun telefoons ook... :z
Die moet ik nog steeds niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203267053
Galvanische corrossie verergert nog als men dicht langs de kust woont ivm zoute zeelucht. Het is wel af te remmen met zgn zinkanodes.

Voor de liefhebbers van kennis: https://nl.wikipedia.org/wiki/Opofferingsmetaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')