Ik denk dat Sven in Turijn 2006 dichter bij het goud zat, dan straks in Peking bij een podiumplek.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:14 schreef AgnesGru het volgende:
Het zou natuurlijk geniaal zijn als Sven wint, maar dat is een onmogelijke opgave. Gun hem in ieder geval een podiumplaats, ook mooi voor de statistieken.
Ja tsja, krijg je als je wedstrijden skipt en buiten top-6 WC standings valt. Misschien maar beter ook. Geen excuses, alles of niets.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:51 schreef hhh38 het volgende:
Ik las dat Roest en Bergsma niet in het laatste blokje van 6 zitten in de loting. Van der Poel, Bloemen, Swings, Ghiotto, Zakharov en Rumjantsev wel. De Nederlanders moeten een tijd neerzetten dus.
Ja vooral Roest zal bij een slechte loting helemaal alleen moeten rijden. Maar ik denk dat een tijd neerzetten voor hem misschien wel goed werkt.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja tsja, krijg je als je wedstrijden skipt en buiten top-6 WC standings valt. Misschien maar beter ook. Geen excuses, alles of niets.
Alhoewel je in slechtste geval geen lekkere loting krijgt en weinig draft hebt
Gelukkig kan ie afkijken bij Kramer en Engebraten die allebei ruim voor hem zullen starten gok ik.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:25 schreef Felagund het volgende:
Ik hoop niet dat Roest te snel van start gaat, dit lijkt mij een niet al te snelle baan.
Ja, dat is wel een voordeel, vooral Engebraten die goed in vorm lijkt te zijn. Van Kramer is dat nog maar de vraag.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gelukkig kan ie afkijken bij Kramer en Engebraten die allebei ruim voor hem zullen starten gok ik.
Kramer kan hem met z'n ervaring natuurlijk wel vertellen hoe het ijs is, los van hoe goed z'n race gingquote:Op donderdag 3 februari 2022 16:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een voordeel, vooral Engebraten die goed in vorm lijkt te zijn. Van Kramer is dat nog maar de vraag.
Waar vind je die? Dan kan ik zelf zoeken voortaanquote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nog niet, ze zijn trager dan gisteren.
https://olympics.com/beij(...)#M5000M-------------quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waar vind je die? Dan kan ik zelf zoeken voortaan
Kramer in rit 1 en Roest zelfs voor de dweil, matige loting ookquote:
Zakharov werd 5e in SLC en 4e in Calgary!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:02 schreef Slobeend het volgende:
Ik verbaas me er altijd over dat Rumyantsev en Zakharov laat in lotingen zitten maar nooit goed rijden.
Oh, sorry Zakharov!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zakharov werd 5e in SLC en 4e in Calgary!
Rumyantsev is voor m'n gevoel wel altijd middelmaat de laatste jaren
Matige loting wel, ook met Swings in de laatste rit.quote:
Swings kan wel eens de verrassing worden à la Lollobrigidaquote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Matige loting wel, ook met Swings in de laatste rit.
Ja, als hij een beetje Van der Poel kan volgen is podium misschien mogelijk.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Swings kan wel eens de verrassing worden à la Lollobrigida
Ik denk dat ie de eerste 4 a 5 rondjes misschien nog wel voor ligt. En dan proberen aan te haken inderdaad.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, als hij een beetje Van der Poel kan volgen is podium misschien mogelijk.
Komt door het overslaan van de laatste World Cup door Roest en Bergsmaquote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:02 schreef Slobeend het volgende:
Ik verbaas me er altijd over dat Rumyantsev en Zakharov laat in lotingen zitten maar nooit goed rijden.
Ook nog starten in de binnenbocht!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:54 schreef Jason22 het volgende:
Bergsma na de dweil. Kan niet anders dan dat gemanipuleerd is!
Dat lijkt me een nadeel op dit zachte ijs.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:54 schreef Jason22 het volgende:
Bergsma na de dweil. Kan niet anders dan dat gemanipuleerd is!
Even per ongeluk in je vinger snijden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat lijkt me een nadeel op dit zachte ijs.
Ze zitten zo laat in de lotingen omdat ze goed staan in de WB..quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:02 schreef Slobeend het volgende:
Valse start maken en je hebt minuutje extra om het uit te laten hardenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat lijkt me een nadeel op dit zachte ijs.
Ja ik snap het systeem wel maar Rumyantsev valt me eigenlijk altijs tegen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze zitten zo laat in de lotingen omdat ze goed staan in de WB..
Kramer heeft geen WB gereden, volgens mij, Bergsma staat 7de en Roest 9de, daarom zijn ze zo vroeg. Bergsma had met 1 plek beter wel in 1 van de laatste 3 ritten gezeten.
Het WB puntensysteem zorgt ervoor dat je beter 2x 16e kan worden dan 1x 3e en 1x niet rijdenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja ik snap het systeem wel maar Rumyantsev valt me eigenlijk altijs tegen.
Dat weet je wel van te voren, dus daar nu over gaan klagen is een beetje zinloos.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het WB puntensysteem zorgt ervoor dat je beter 2x 16e kan worden dan 1x 3e en 1x niet rijden
Dus alle WBs rijden was belangrijk voor een goeie loting.
Klopt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat weet je wel van te voren, dus daar nu over gaan klagen is een beetje zinloos.
Ik zeg alleen maar wat over die Russen...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat weet je wel van te voren, dus daar nu over gaan klagen is een beetje zinloos.
Zo bedoelde ik het ook niet. Russen hebben dit wel slim gedaan, Rumantsiev heeft ook al een keer zo het WB-klassement gewonnen op de 5/10 km zonder een wedstrijd te winnen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar wat over die Russen...
Niet echt gesjoemel als de Nederlanders er zelf voor kiezen om collectief wedstrijden over te slaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:52 schreef Nattekat het volgende:
Ach, het is zo niet onredelijk om te stellen dat dat systeem een tikkie gevoelig is voor gesjoemel.
Dat is natuurlijk ook zo, het werkt twee kanten op.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet echt gesjoemel als de Nederlanders er zelf voor kiezen om collectief wedstrijden over te slaan.
Ik verwachtte bij voorbaat al niet meer dan hoogstens 1x brons (Bergsma) voor NL op deze afstand. VdP is van niveau Schouten qua dominantie en dan is er vast nog wel een andere uitblinkende buitenlander. Al denk ik niet dat het TJ Flowers gaat zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:02 schreef Arth_NL het volgende:
Kunnen we de loting alvast de schuld geven als de uitslag tegenvalt voor de Nederlanders?
Bloemen is wel goed in vorm blijkt uit trainingswedstrijden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:44 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik verwachtte bij voorbaat al niet meer dan hoogstens 1x brons (Bergsma) voor NL op deze afstand. VdP is van niveau Schouten qua dominantie en dan is er vast nog wel een andere uitblinkende buitenlander. Al denk ik niet dat het TJ Flowers gaat zijn.
Roest is toch echt de beste Nederlandse 5 km man. Alleen op het NK werd hij er door Bergsma helemaal afgereden, maar dat was een incident.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:44 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik verwachtte bij voorbaat al niet meer dan hoogstens 1x brons (Bergsma) voor NL op deze afstand. VdP is van niveau Schouten qua dominantie en dan is er vast nog wel een andere uitblinkende buitenlander. Al denk ik niet dat het TJ Flowers gaat zijn.
Roest zou dit keer gepiekt moeten hebben naar dit deel van seizoen ipv het voorseizoen. Dat mag hij morgen tonenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:08 schreef toppertim het volgende:
[..]
Roest is toch echt de beste Nederlandse 5 km man. Alleen op het NK werd hij er door Bergsma helemaal afgereden, maar dat was een incident.
Van der Poel moet het ook nog maar laten zien, zijn laatste race is van vorig jaar.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Roest zou dit keer gepiekt moeten hebben naar dit deel van seizoen ipv het voorseizoen. Dat mag hij morgen tonen
Dan nog is zilver achter vd Poel het maximale
Die heeft gisteren nog een ultra marathon gelopen. Die is wel in vorm hoorquote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van der Poel moet het ook nog maar laten zien, zijn laatste race is van vorig jaar.
True, maar als hij op de been blijft, in de zelfde vorm als vorig jaar, is hij de gedoodverfde favoriet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van der Poel moet het ook nog maar laten zien, zijn laatste race is van vorig jaar.
Hij is rennend naar Peking gegaan toch?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Die heeft gisteren nog een ultra marathon gelopen. Die is wel in vorm hoor
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij is rennend naar Peking gegaan toch?
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Die heeft gisteren nog een ultra marathon gelopen. Die is wel in vorm hoor
Ik denk idd dat hij wel gaat winnen. Maar het blijft een beetje vreemde gozer die niet al te goed in te schatten is.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
True, maar als hij op de been blijft, in de zelfde vorm als vorig jaar, is hij de gedoodverfde favoriet.
Hoezo dan? Van te voren was duidelijk dat de blokken qua loting worden gebaseerd op de WB-stand. Dus je weet dat het risico aanwezig is dat je vroeg moet starten op het moment dat je WB's gaat skippen..quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:52 schreef Nattekat het volgende:
Ach, het is zo niet onredelijk om te stellen dat dat systeem een tikkie gevoelig is voor gesjoemel.
Dat is dan weer wat jammer.quote:Op zondag 6 februari 2022 08:46 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik zal Sven vooral herinneren aan zijn wissel.
“Patrick Roest” is ook al zo’n lekkere lettercombinatie.quote:Op zondag 6 februari 2022 08:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De naam Antoinette is een tongbreker voor Erben.
Broddelwerken van Sanexquote:Op zondag 6 februari 2022 08:53 schreef AllesKaputt het volgende:
Wordt Rintjes haar nu al weer dunner?
Hier moest ik ook denkenquote:
Ik heb toch het idee dat het bij het OKT voller was.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ziet er toch best netjes uit
Dat je daar op let.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:08 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Ik heb toch het idee dat het bij het OKT voller was.
Ik ben nog niet zo ver dat ik ook op de haardikte let.quote:
Dat had ik 3 uur geleden al toen dochterlief toch graag wakker wilde wordenquote:Op zondag 6 februari 2022 09:24 schreef BasEnAad het volgende:
Ik bleef liever nog even in mijn bed liggen, maar wil het hele circus toch niet missen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |