abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203540441
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:09 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Eurosport moet dood, al valt het me nog mee dat ze niet de exclusieve rechten hebben opgekocht.
Die hebben ze wel opgekocht ;)

Alleen een sublicentie verkocht aan oa de NOS, geloof ik
pi_203540443
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:05 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Roest moet wel top zijn om zich te plaatsen, op de automatische piloot lukt hem dat sowieso niet, lijkt me (misschien wel op de 5, maar hij wil meer afstanden rijden uiteraard)

En vd Poel skipte zelf ook het EK bijv, het is niet zo dat dat enkel bij de Nederlanders gebeurt

Maar Roest heeft door skippen mogelijk wel een gouden medaille verspeeld vandaag. Al blijft dat gissen
Zien we op het OKT een andere Roest dan tijdens een willekeurig wereldbeker weekend? Dat wordt van de buitenkant eerder opgeblazen heb ik het idee.

EK afstanden is dan ook een skipwaardig event. |:)
  zondag 6 februari 2022 @ 16:14:52 #53
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_203540458
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:12 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Die hebben ze wel opgekocht ;)

Alleen een sublicentie verkocht aan oa de NOS, geloof ik
Typisch. Maar wel fijn dat ik niet gedwongen ben die mensonterende bende te kijken. Niet dat de NOS perfect is, maar ze zijn tenminste nog een klein beetje deskundig.
pi_203540476
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:12 schreef showtimer het volgende:

[..]
Zien we op het OKT een andere Roest dan tijdens een willekeurig wereldbeker weekend? Dat wordt van de buitenkant eerder opgeblazen heb ik het idee.

EK afstanden is dan ook een skipwaardig event. |:)
Het probleem met Roest is dat we juist altijd dezelfde Roest zagen (op een enorm hoog niveau) om dan bij de grote kampioenschappen opeens achteruit te schaatsen. Dit seizoen was het op de WB's niet veel, geloof ik (behalve de laatste) en leek de focus echt te liggen op het OKT en de Spelen.
pi_203540628
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:16 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Het probleem met Roest is dat we juist altijd dezelfde Roest zagen (op een enorm hoog niveau) om dan bij de grote kampioenschappen opeens achteruit te schaatsen. Dit seizoen was het op de WB's niet veel, geloof ik (behalve de laatste) en leek de focus echt te liggen op het OKT en de Spelen.
Alleen de 10 in Stavanger was echt ondermaats volgens mij. Je moet het ook in perspectief zien. Met deze planning kwalificeerde hij zich immers ook niet op de 1500. Op de 5 en 10 moet hij meer dan achteruit om met deze marges last te krijgen van de Boskers en Snellinks.
pi_203540672
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:55 schreef showtimer het volgende:

[..]
Het is me sowieso een raadsel waarom Nils hier zo relatief veel afkeer lijkt op te roepen.
Het is vooral die beetje verheven houding van "ik doe net alsof het me allemaal maar aan komt waaien" en "schaatsen is eigenlijk niet zo boeiend voor me"... Totaal ongeloofwaardig. Ik geloof m niet als ie dat soort teksten uitkraamt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203540791
quote:

[..]
Het is me sowieso een raadsel waarom Nils hier zo relatief veel afkeer lijkt op te roepen.
Dat is omdat we nationalistisch zijn. Alleen omdat mensen dat moeilijk vinden om toe te geven komen ze met allerhande rationalisaties op de proppen waardoor buitenlandse concurrent X toch echt een heel vervelend persoon is.

En als tegenargument tegen deze post komt dan de onvermijdelijke "buitenlandse concurrent Y vind ik wel chill, dus."
pi_203540820
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is vooral die beetje verheven houding van "ik doe net alsof het me allemaal maar aan komt waaien" en "schaatsen is eigenlijk niet zo boeiend voor me"... Totaal ongeloofwaardig. Ik geloof m niet als ie dat soort teksten uitkraamt...
Hij doet volgens mij niet echt alsof het allemaal komt aanwaaien, hij traint alleen wat onconventioneel. Ik denk dat hij serieus weinig echt om het schaatsen geeft. Het zou mij ook niet verbazen als hij na deze spelen, mocht hij ook de 10 km winnen, al gaat stoppen met het schaatsen en op iets anders gaat focussen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator zondag 6 februari 2022 @ 16:51:37 #59
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_203540824
Volgens mij is VDP hier juist populairder dan andere ‘buitenlanders’ die winnen, maar dat is mijn observatie. Edit: Het tegendeel wordt hieronder al bewezen.
pi_203540853
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Hij komt Amerikaans over. Opschepperig of zo. Niet sympathiek.
pi_203540958
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:51 schreef Felagund het volgende:

[..]
Hij doet volgens mij niet echt alsof het allemaal komt aanwaaien, hij traint alleen wat onconventioneel. Ik denk dat hij serieus weinig echt om het schaatsen geeft. Het zou mij ook niet verbazen als hij na deze spelen, mocht hij ook de 10 km winnen, al gaat stoppen met het schaatsen en op iets anders gaat focussen.
Dat laatste zei hij zelf ook ja
  zondag 6 februari 2022 @ 17:08:56 #62
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203540994
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:51 schreef Felagund het volgende:

[..]
Ik denk dat ie wel om het schaatsen geeft als sport, hij kijkt ook redelijk veel wedstrijden waar hij zelf niet aan meedoet.

Maar hij kan zich blijkbaar niet goed motiveren voor jaren achter elkaar.
pi_203541439
Het zou me helemaal niets verbazen dat Van der Poel gewoon vrijuit praat over zijn ambities, motivaties en zijn twijfels en onzekerheden, en dat al die emoties ook bij (alle) andere topsporters voorkomen. Maar als een Nederlandse schaatser, als lid van een superprofessionele gesponsorde ploeg en tevens kanshebber op gouden plakken, dergelijke dingen voor de camera zou zeggen, dan zou het land te klein zijn. Plus, en nog veel belangrijker: een woeste coach, geërgerde sponsoren en wellicht de boodschap: "jij denkt dat er meer in het leven is dan schaatsen alleen? Jij twijfelt aan de absolute zin van topsport? En wij fulltime met tassen vol geld investeren in jou? We vinden wel een ander, tot ziens maar weer!"

Ik vraag me bijvoorbeeld af wie er volgend seizoen nog geld wil investeren in Esmée Visser.
Maar die hield lang haar kaken op elkaar, en kwam pas met haar twijfels/onzekerheden/angsten toen het eigenlijk al te laat was.

En bijna was dat ook gebeurd met een groot talent als Ted Jan Bloemen. Maar hij kon naar Canada 'ontsnappen', waar de druk veel minder groot is.

Koen Verweij is ook een voorbeeld. Ja, hij lijkt op eens stoere Tarzan, maar ook hij kan het mentaal niet altijd opbrengen.

Ook Jorien ter Mors en Jan Blokhuijsen waren regelmatig ten prooi aan grote twijfels. Ze verborgen het voor de buitenwereld en raakten overtraind.
In schaatsland Nederland overleven uiteindelijk vooral de bikkelharde knokkers, die een sportleven lang zich alleen maar op hun sport wensen te focussen, of op z'n minst zoiets kunnen blijven uitstralen.

Het is overigens niet voor niets dat Van der Poel geen sponsoren kan krijgen voor de komende jaren.
Zweden is geen schaatsland (meer), en hij is vermoedelijk in staat om halverwege de zomertraining of een schaatsseizoen de stekker eruit te trekken. Daar gaat je uithangbord.
VdP heeft zich al eerder van het schaatstoneel teruggetrokken. En hij heeft de laatste 2 seizoenen geoogst wat er voor een pure stayer te oogsten valt.
In zijn positie geef ik hem groot gelijk. En ik denk dat hij gewoon eerlijk en volkomen zichzelf is. Hij is een mens met vele tegenstrijdigheden, en daar geneert hij zich niet (meer) voor.

Hij heeft eigenlijk mazzel dat hij er zo in kan staan. Wie weet hoeveel Nederlanders stinkend jaloers op hem zijn. Terwijl ze naar buiten toe beweren dat ze hem maar een rare vogel vinden.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 6 februari 2022 @ 23:48:31 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203545861
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alle geruchten kunnen nu wel definitief de wereld uit trouwens...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 6 februari 2022 @ 23:49:44 #65
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_203545878
quote:
9s.gif Op zondag 6 februari 2022 23:48 schreef -XOR- het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alle geruchten kunnen nu wel definitief de wereld uit trouwens...
:?

Verkeerde topic?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 7 februari 2022 @ 00:09:35 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203546189
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 23:49 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
:?

Verkeerde topic?
WTF, inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203546755
Ik zie nu de herhaling op Eurosport. Wat een fantastische commentatoren! _O_

‘Ghiotti’
‘Tromifof’

[ Bericht 14% gewijzigd door Jason22 op 07-02-2022 01:26:22 ]
leven zoals het leven is
pi_203546862
quote:

[..]
Het zelfde als bij Kjeld Nuis.
Fokkers hebben een hekel aan alfa mannetjes.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203547141
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 01:48 schreef superniger het volgende:

[..]
Hm.

Ik vermoed dat het bij Van der Poel wat eenvoudiger ligt. Ik zou niet eens weten of hij een alfamannetje is. Wel eigenzinnig, en afwijkend van het (Nederlandse) Thialf-gemiddelde,
Maar hij steelt Nederlandse medailles, dat is veel erger. En dat verdorie met een Nederlandse achternaam!
En hij slaat totaal andere taal uit bij interviews. Laat zich geen ingestudeerde mantra's influisteren door coaches als Anema of Orie.

Net als bij Ted Jan Bloemen, die hier ook niet bepaald populair lijkt te zijn. Is Bloemen dan een alfamannetje? Dat valt vast wel mee. Lijkt me eerder een softe backpacker die het in een groep nooit tegen een figuur als Sven Kramer zou durven opnemen. Hij zou wel willen, maar hij durft het niet. Dat is tijdens zijn Nederlandse carrière ook wel gebleken.
Maar nu is hij een 'overloper', hij steelt Nederlandse medailles en records, en heeft bovendien een paar keer aangegeven niet kapot te zijn van de bikkelharde Nederlandse schaatscultuur. Een echte 'verrader' kortom.

Kjeld Nuis is een pleaser, volgens sommigen zelfs een enorme slijmbal. Wil ontzettend graag aardig gevonden worden. Dat is geen alfamannetjesgedrag. Hij denkt misschien een alfamannetje te zijn, maar hij is het niet. Zijn gedrag destijds jegens die ISU-official was vooral lachwekkend, maar bepaald niet indrukwekkend.

Wint de hier niet zo populaire Kjeld echter goud, dan telt Fok volgens mij die medaille toch graag mee. Ook al hadden ze liever Krol of een ander gezien.
pi_203552784
w/
pi_203552820
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 01:48 schreef superniger het volgende:

[..]
Ik kan Kjeld wel prima hebben hoor :9 . Ik vind Bergsma dan weer een lulletje rozewater :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203563499
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik kan Kjeld wel prima hebben hoor :9 . Ik vind Bergsma dan weer een lulletje rozewater :7
Ik ken die gasten gewoon niet goed genoeg om er überhaupt een hekel aan te kunnen hebben. In de omgang zijn ze misschien allemaal best prettig. En hebben ze allemaal een gouden hartje.
Natuurlijk kun je na een bepaalde tijd redelijk goed inschatten wie er extravert en introvert is, en wie er beter met druk om lijkt te kunnen gaan. Wie een leider is, en wie een volger.
Maar verder 'beoordelen' we deze sporters toch vaak op subjectieve 'gut feelings' en een gulle greep uit het woordenboek van de psychologie van de kouwe grond.

'Alfamannetje' Nuis:

twitter

Kjeld wil gewoon dat iedereen hem leuk vindt, en dat iedereen van hem houdt. Best wel aandoenlijk eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')