Ik herinner mij vooral Sapporo 1972 met 3x goud voor Ard Schenk.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:34 schreef Toby56 het volgende:
Nou ja, die eerste post is achterhaald.
Aangezien alle bejaarden hier zich nog Sarajevo 1984 kunnen herinneren, en de zware teleurstellingen van Hein Vergeer, Leo Visser, Gerard Kemkers en weetikveelwienogmeer: 'we' staan op 1x goud en 1x zilver, en dat is lang niet slecht op het internationale podium dat schaatsen tegenwoordig is.
Het kan niet altijd Kerstmis zijn.
Het kan niet altijd Sochi zijn.
Wat had hij anders moeten doen?quote:Op zondag 6 februari 2022 13:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Orie toch wat frustraties, vindt dat Roest niet helemaal gedaan had wat ze hadden afgesproken.
Pics?quote:Op zondag 6 februari 2022 12:59 schreef Mani89 het volgende:
Wat zou @:Koffieplanter vinden van de haarlijn van Orie?
Hij wilde het niet zeggen, vond het wel goed geïnterviewd van Bert om dit er al uit te krijgen. Maar het zal wel zijn het iets anders indelen van de race.quote:
quote:
Misschien wat te snel gestart in de eerste ronde? Anders kan ik het mij niet voorstellen wat hij echt beter had kunnen doen.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij wilde het niet zeggen, vond het wel goed geïnterviewd van Bert om dit er al uit te krijgen. Maar het zal wel zijn het iets anders indelen van de race.
Had ie 20 jaar geleden al last van. (laatste drie seconden)quote:Op zondag 6 februari 2022 12:59 schreef Mani89 het volgende:
Wat zou @:Koffieplanter vinden van de haarlijn van Orie?
Ja. En dat menigeen zich afvroeg: wie is die corpsbal naast onze Bob?quote:Op zondag 6 februari 2022 13:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Had ie 20 jaar geleden al last van. (laatste drie seconden)
Nouja met dat schema van Roest weet je dat het sneller had gekund met een betere indeling. De vraag is alleen of je dat op dat moment al wist of kon weten. Als hij die laatste twee rondes vlak houdt zit hij in de 6:07, dat leek me geen verkeerd schema om van uit te gaan.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien wat te snel gestart in de eerste ronde? Anders kan ik het mij niet voorstellen wat hij echt beter had kunnen doen.
Ik vraag het me af. De vraag is of hij dan op het eind goedmaakt wat hij aan het begin laat liggen.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja met dat schema van Roest weet je dat het sneller had gekund met een betere indeling. De vraag is alleen of je dat op dat moment al wist of kon weten. Als hij die laatste twee rondes vlak houdt zit hij in de 6:07, dat leek me geen verkeerd schema om van uit te gaan.
Dus ja, ben benieuwd waar Orie op doelde. Ik had verwacht dat hij zou zeggen: achteraf gezien had je iets gas terug moeten nemen om meer over te houden, maar dat kon je op dat moment niet weten. Maar hij zei echt: we hadden net wat andere afspraken gemaakt, maar dat was tussen hem en Roest.
Roest rijdt bijna altijd een oplopend schema, als hij 29.2/29.3 rondjes had gereden dan had hij het waarschijnlijk ook niet gered.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja met dat schema van Roest weet je dat het sneller had gekund met een betere indeling. De vraag is alleen of je dat op dat moment al wist of kon weten. Als hij die laatste twee rondes vlak houdt zit hij in de 6:07, dat leek me geen verkeerd schema om van uit te gaan.
Dus ja, ben benieuwd waar Orie op doelde. Ik had verwacht dat hij zou zeggen: achteraf gezien had je iets gas terug moeten nemen om meer over te houden, maar dat kon je op dat moment niet weten. Maar hij zei echt: we hadden net wat andere afspraken gemaakt, maar dat was tussen hem en Roest.
Er zit sowieso een risico aan dat "afspraken maken". Je kunt er tijdens een race ook te piekerig van worden.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. De vraag is of hij dan op het eind goedmaakt wat hij aan het begin laat liggen.
En of Nils er dan alsnog niet onderdoor gaat.
Zeker. Op 4 afstanden (nog geen 1000 meter destijds, die had-ie ook op zeker gewonnen trouwens) lang niet gek. Op de 500 besloot hij er echter al vroeg bij te gaan liggen. Ik heb z'n biografie, en daarin staat dat hij op de kruising naar een boze coach Leen Pfrommer riep "zag je dat?"quote:Op zondag 6 februari 2022 12:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik herinner mij vooral Sapporo 1972 met 3x goud voor Ard Schenk.
Dit jaar precies 50 jaar geleden.
Deze haardos is ontzettend precair. Tot de laatste snok en krampachtig vasthoudend aan het laatste stukje pluis.quote:
Ik had het al gelezen.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:36 schreef golfer het volgende:
Interessant artikel over de techniek van vd Poel in De Volkskrant van gisteren.
Hij rijdt minder meters dan de rest omdat hij zijn bochten vlak bij de blokjes afsnijdt en hij laat zijn linkerschouder een beetje naar beneden hangen om zo minder druk op zijn bovenbenen te krijgen.
https://www.volkskrant.nl(...)-kilometer~b59d7101/
Nouja, puur in theorie is het hoe vlakker hoe beter. Dat is sowieso al een natuurkundige wetmatigheid, maar ook wel een breed gedragen empirische waarheid in de bewegingswetenschappen van duursport.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. De vraag is of hij dan op het eind goedmaakt wat hij aan het begin laat liggen.
En of Nils er dan alsnog niet onderdoor gaat.
Misschien moeten ze maar nummer 1 in World Cup aanwijzen en de rest moet naar OKTquote:Op zondag 6 februari 2022 14:00 schreef DeeBee het volgende:
Het is ergens ook wel weer mooi dat het eindeloze gefocus op trainingskampen en world cups skippen hier genadeloos wordt afgestraft.
Als Roest gewoon meer rijdt had hij rechtstreeks tegen Van der Poel kunnen strijden of zelfs later kunnen starten (en dan wel kunnen winnen).
Gefeliciteerd met jouw 166ste verjaardag.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:14 schreef Toby56 het volgende:
Maar ja, ik ben van 1856.
Mijn opvattingen kunnen bij het oud vuil.
Of was het 1756?quote:Op zondag 6 februari 2022 14:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met jouw 166ste verjaardag.
Van der Poel heeft ook wel het één en ander overgeslagen natuurlijk, maar geen World Cups. En hij heeft geen OKT te verstouwen.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:00 schreef DeeBee het volgende:
Het is ergens ook wel weer mooi dat het eindeloze gefocus op trainingskampen en world cups skippen hier genadeloos wordt afgestraft.
Als Roest gewoon meer rijdt had hij rechtstreeks tegen Van der Poel kunnen strijden of zelfs later kunnen starten (en dan wel kunnen winnen).
Dat soort gasten met bravoure (en liefde voor de 10km) heeft de schaatssport juist nodig. Hoop dat Van der Poel doorgaatquote:Op zondag 6 februari 2022 15:22 schreef TheVulture het volgende:
Toch jammer dat Roest het net niet redde tegen de vervelende act. Wel blij dat TJ Flowers zo hard faalde...
Hopelijk zijn we na dit jaar ook verlost van Van der Poel...
quote:
Het is me sowieso een raadsel waarom Nils hier zo relatief veel afkeer lijkt op te roepen.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat soort gasten met bravoure (en liefde voor de 10km) heeft de schaatssport juist nodig. Hoop dat Van der Poel doorgaat
Ik snap het ook niet, volgens mij is hij ook gewoon echt zo als hij zich voordoet.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:55 schreef showtimer het volgende:
[..]
Het is me sowieso een raadsel waarom Nils hier zo relatief veel afkeer lijkt op te roepen.
OKT is soms ook wel een geliefd excuus, voor toppers als Roest zou het zelfs op de automatische piloot niet echt een andere uitkomst geven toch? Punt blijft dat het voor Nederlandse ploegen daarentegen bijna gemeengoed is geworden om ten tijde van internationale competities in de zon te willen fietsen.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:00 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Van der Poel heeft ook wel het één en ander overgeslagen natuurlijk, maar geen World Cups. En hij heeft geen OKT te verstouwen.
Tijdens de wedstrijd niet echt meegelezen, maar is dat zo dan? Dan sluit ik me bij jouw post aan jaquote:Op zondag 6 februari 2022 15:55 schreef showtimer het volgende:
[..]
Het is me sowieso een raadsel waarom Nils hier zo relatief veel afkeer lijkt op te roepen.
Niet specifiek vandaag.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijdens de wedstrijd niet echt meegelezen, maar is dat zo dan? Dan sluit ik me bij jouw post aan ja
Ik ook niet. Bergsma daarentegen....quote:Op zondag 6 februari 2022 15:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijdens de wedstrijd niet echt meegelezen, maar is dat zo dan? Dan sluit ik me bij jouw post aan ja
Roest moet wel top zijn om zich te plaatsen, op de automatische piloot lukt hem dat sowieso niet, lijkt me (misschien wel op de 5, maar hij wil meer afstanden rijden uiteraard)quote:Op zondag 6 februari 2022 15:58 schreef showtimer het volgende:
[..]
OKT is soms ook wel een geliefd excuus, voor toppers als Roest zou het zelfs op de automatische piloot niet echt een andere uitkomst geven toch? Punt blijft dat het voor Nederlandse ploegen daarentegen bijna gemeengoed is geworden om ten tijde van internationale competities in de zon te willen fietsen.
Eurosport moet dood, al valt het me nog mee dat ze niet de exclusieve rechten hebben opgekocht.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:41 schreef Felagund het volgende:
Nu "live" op ES1: een prima 500 meter van Sven Kramer.
Dan valt het commentaar nog mee bij de NOS.
Zonder Eurosport (met name het onlinedeel) waren de Spelen walgelijk kut te volgen. Hup Eurosport.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Eurosport moet dood, al valt het me nog mee dat ze niet de exclusieve rechten hebben opgekocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |